De Kabinets crisis Grevelingendam naderi voliooiïng Auto bij botsing ondersteboven Dodelijk ongeluk te Middelharnis Dr P. BOOT 37e jaargang Dinsdag 9 maart 1965 No. 3369 CHR. STREEKBLAD OP GEREFORMEERDE GRONDSLAG VOOR DE ZUID-HOLLANDSE EN ZEEUWSE EILANDEN PREDIKBEURTEN Geen persoonlijke ongelukken Begin april zal men over „noodweg" van oever tot oever;^ kunnen rijden. Motorrijder reed tegen betonnen heining i^ -k -k Schouwen-Duiveland organiseert feesteSijlcheden IN MEMORIAM PEINS HENDRIKSTRAAT 14 - POSTBOX 8 - MIDDELHARNIS Redactie en advertenties: Kantoor Langeweg 13, Sommelsdljk Tel. (01870) 26 29, na 6 uur 's avonds Tel. 20 17 Giro 167930 Verschynt tweemaal per week: dinsdag- en vrijdagavond ABONNEMENTSPRIJS 2,50 PER KWARTAAL ADVERTENTIEPRIJS 14 cent per mm. Bij contract speciaal tarief. Om enigermate te begrijpen hoe moei lijk in Nederland het radio- en televisie beleid ligt, dienen we eerst in het kort het systeem, dat hier te lande zich ont wikkeld heeft, uiteen te zetten. Wij heb ben gelukkig geen sta.atsomroep zoals in autoritair geregeerde landen. Die strookt niet met onze democratische in stellingen. We hebben ook igeen een- heidsomroep met een zogenaamde neu traliteit op geestelijk gebied. Daarmee zou het grootste deel van ons volk geen genoegen nemen, evenmin als het dat gedaan heeft met een eenheidsschool. Radio en T.V. zijn hier in handen van particuliere verenigingen, die vrij zijn in hun uitzendingen, behoudens hun verantwoordelijkheid voor de wet De staat heeft er echter wel bemoeienis mee. De zenders zijn in staatsbeheer, de overheid houdt toezicht via een rege ringscommissaris, in^ de luister- en kijkgelden, die voor 1965 tezamen op 120 miljoen gulden zijn geraamd en sub sidieert daarmee de omroepverenigin gen met enorme bedragen, omdat deze van de contributie hunner leden in de verste verte niet kunnen rondkomen. In Nederland bestaat dus de unieke situa tie, dat de omroep gebaseerd is op le vensbeschouwelijke normen. De N.C.B. V. vertegenwoordigt het prot. christelijk volksdeel, de K.R.O. de rooms-katholie ken, de V.A.R.A. het democratisch-so- cialisme (dit is geen levensbeschouwing, maar een politiek systeem), de A.V.R.O. zogenaamd neutraal of algemeen, om vat in feite de niet-socialistische huma nisten en de V.P.R.O.- het vrijzinnig- protestantisme. Deze vijf zijn gecoördi neerd in de Stichting Ned. Radio Unie en de Ned. Televisie Stichting'. Wat de algemene organisatie betreft, werken ze nauw samen. Ze hebben een centrale muziekbibliotheek, discotheek (verza meling gramofoonplaten), wagenpark, koren, orkesten etc. terwijl salarissen en arbeidsvoorwaarden bij alle gelijk zijn. De zenders zijn eigendom van de N.V. Nozema, waarin de staat voor eC/o en de vier grote omroepen elk voor IC/o participeren. Zo is na 1924 de radio en na 1951 de televisie organisatorisch gegroeid in een vast systeem. Daarin zijn ook toegela ten het I.K.O.R. (Herv. kerk en enkele andere) en het Convent van Kerken (van gereformeerde signatuur). Vele Ne derlanders bevredigt dit systeem echter niet. De bezwaren, die men daartegen heeft komen op het volgende neer. Het voornaamste is, dat het. een mo nopolie van de „zuilen" inhoudt, zodat het een gesloten systeem is, waar geen ander tussen kan komen. Dit bezwaar komt uiteraard allereerst van de zijde van hen, die tegen een levensbeschou welijk stelsel zijn. Men kan dit stand punt het best vergelijken met dat ten opzichte van het onderwijs bij hen, die vinden, dat alle kinderen de openbare school zouden moeten bezoeken. Ze we ten echter wel, dat dit „zuilensysteem" nimmer helemaal doorbroken zal kun nen worden en daarom pogen ze het „open te breken" door het toelaten van nieuwe consessionarissen. Ze willen dus een z.g. „open" bestel. Hier staan met name de liberalen en de A.R. het scherpst tegenover elkaar. Een ander voornaam punt is dat van de reclame in radio en t.v. Dit kan op twee manieren. Men kan commerciële t.v. invoeren, d.w.z. organisaties toela ten tot de zenders, die zoals in Amerilw op zakelijke wijze, dus ook met winst oogmerk, de reklame van het bedrijfs leven verzorgen. Daartegen zijn echter van vele zijden zoveel bezwaren ge maakt, dat ook de voorstanders wel in zien, dat dit niet haalbaar is, temeer omdat het in de Tweede Kamer met zeer grote meerderheid is afgewezen. Iets anders is het toelaten van reclame in de omroep. Daarbij worden dan de gewone programma's afgewisseld met reclame en de opbrengst daarvan wordt verdeeld onder de consessionarissen, dat zijn de oude en nieuwe organisaties, die van de regering een consessie (vergun ning) hebben om uit te zenden. Het geld moet dan besteed worden aan de gewo ne programma's. De N,C.R.V., de K.R.O. en de V.A.R.A. zijn daar altijd ook tegen geweest, maar de aandrang in brede kringen werd zo groot, dat ze dit bezwaar hebben opge geven. Door de aanhang, die Veronica en de R.E.M, hebben gekregen, is dit ui teraard sterk bevorderd. In december 1964 diende de r.k. Baeten in de Tweede Kamer een motie in, waarin de regering gevraagd werd een stelsel te ontwerpen, waarbij nieuwe zendmachtigingen mo gelijk zouden zijn en vervolgens de wij ze te onderzoeken, hoe invoering van reclame zou kunnen worden verwezen lijkt. Er is nooit over deze motie ge stemd, maar het was duidelijk, dat ze de instemming van de Kamer had. Mi nister Bot, die de omroepzaken behan delt, heeft op de grondslag daarvan richtlijnen ontworpen, die in het kabi net besproken zijn, maar waaromtrent men niet tot overeenstemming kon ko men wat de uitwerking betreft. De re gering had beloofd vóór 1 maart 1965 met voorstellen te zullen komen, maar dit is mislukt en vandaar de kabinets crisis. Wij moeten eerlijk zeggen, tegenstan der te zijn van reklame in de ether, ook in deze vorm. We hebben er geen be hoefte aan. Er zijn reclame-media ge noeg. Bovendien staan wij er in het al gemeen zeer sceptisch tegenover. Als we zien hoe b.v. op het gebied van boeken en geneesmiddelen de aanprijzing ge schiedt in strijd met de feitelijke waar de, dan verwekt dit tegenzin. Maar nu zelfs de oude omroepen ze aanvaard- hebben, gaat ze door, alleen is de grote vraag volgens welke normen. Zo liggen er dus op omroepgebied gro te problemen. De volgende punten staan echter vast, want daarvoor is er een meerderheid in het parlement: er komt geen commerciële televisie, er wordt wel reclame toegelaten er komt een meer open bestel. Het laatste betekent, dat nieuwe con cessionarissen zullen worden toegelaten. Er is een aantal maatschappijen of stichtingen, die daarvoor een aanvraag hebben ingediend en die gecoördineerd actie voeren bij de regering en het par lement. Het zijn de T.R.O.S. (de organi satie van de vroegere R.E.M.), T.V.N. (Televisie Nederland) waarin politici van diverse partijen ijveren voor cultu rele uitzendingen en Open Bestel (de organisatie van de heer De Ruwe van Televizier). De moeilijkheid is, dat de vraag naar zendtijd groter is dan de „voorraad". Minister Bot had een plan, dat als volgt in elkaar zat: er zijn mo menteel twee netten met in totaal 100' zenduren. Hij wilde er daarvan 30 re serveren voor een algemeen nationaal programma, 5 uren geven aan organi saties voor culturele en educatieve (op voedkundige) uitzendingen, in totaal 7 uur aan de nieuwe concessionarissen en de rest aan de oude. Tegen deze rege ling is fel verzet gerezen in het kabi net. Met name de drie liberale minis ters waren er niet mee tevreden, doch ook de twee chr. historische en naar men zegt ook dr. Veldkamp gingen er niet mee akkoord. Het is natuurlijk een zeer moeilijke puzzel, hoe de zendtijd verdeeld moet worden. Naar onze me ning kon men beter wachten tot het derde net beschikbaar is dat duurt niet zo heel lang meer dan kon men 150 uren verdelen. Doordat er een tekort aan zendtijd is door het grote aantal ge gadigden, moet de overheid wel regule ren, selecterend en distribuerend optre den, maar dat stelt haar voor een zware taak, waarover het kabinet-Marijnen struikelde. De kandidaat-concessionarissen zeg gen, dat ze tenminste 18 uren nodig heb ben i.p.v. 7, n.l. 8 voor ontspanning, 4 voor culturele programma's en 6 voor informatieve (daar zal wel reclame mee bedoeld zijn). De grote vraag is echter volgens welke normen de verdeling moet plaats hebben en welke voorwaar den tot toelating er moeten zijn. Deze normen moeten rechvaardig en objec tief zijn. Moet er een kwantitatieve of een kwalitatieve norm worden gehan teerd? Hoeveel uren moeten dan b.v. in het eerste geval de K.R.O. met 600.000 leden hebben en de T.R.O.S. met 250.000 Een andere moeilijkheid is hoe het geld, dat de reclame opbrengt, onder alle con cessionarissen moet worden verdeeld. Als men de speciale reclame-omroepen (dus de nieuwe) het meeste geeft, haalt men langs een achterdeur de commercie in zekere zin binnen. Dan is er nog de kwestie of de nieuwe organisaties ook ondergebracht moeten worden in de N.R.U. en de N.T.S. De oude willen dat, maar de nieuwe voelen er niets voor, omdat ze bang zijn door de andere overheerst te worden. De ou de zeggen: het zijn overkoepelende or ganen, dus moet ieder erin, want anders ontstaat er een chaos. En tenslotte is er nog de kwestie of uit de reklame op brengst ook de dagbladpers schadever goeding moet krijgen, want deze zal on getwijfeld minder opbrengst van ad vertenties hebben, dus in de verdruk king komen. Men ziet: problemen ge noeg! We hopen nietj^emin, dat informateur drs. Schmelzer erin slagen zal een be vredigende oplossing te vinden, des noods een voorlopige tot het derde net er is. Het zal er speciaal om gaan of de A.R. en de V.V.D. tegenover elkaar wat water in de wijn willen doen en hoever de invloed zal gaan van de heren Roos- jen, Burger en Van Doorn, de drie machtige voorzitters der oude omroepen Al vindt Dr. Berghuis (a.r.) dat de t.v.- kwestie wel een kabinetscrisis waard is en al hunkert een deel der A.R. partij naar samenwerking met de P.v.d.A., wij hopen, dat we voor zulk een oplossing bewaard blijven. WOENSDAG 10 MAART (Biddag) MIDDELHARNIS Herv. Kerk 3 en 7.30 uur ds. K. Schipper. (Bidstondcollec te). Ger. Kerk 7 uur dr. H. J. van Zuylen te Rotterdam Ohr. Ger. Kerk 3.00 en 7.30 uur ds. H. C. v. d. Ent. Ger. Gem. 10, 3 en 7.30 uur ds. G. Mouw. SOMMELSDIJK Herv. Kerk 2.30 uur ds. B. J. Wiegeraad en 7.30 uur ds. H. C.- Bultman. DIRKSLAND Herv. Kerk 10 uur ds. H. N. van Hensbergen en 7 uur dhr. C. J. Kesting. Ger. Gem. 10 en 6 uur ds. P. Blok. HERKINGEN Herv. Kerk 10 uur ds. H. C. Bultman en 7 uur ds. B. J. Wiege raad. MELISSANT Hearv. Kerk 10 en 7 uur ds. K. Exalto. Ger. Kerk 6.30 uur ds. W. Netjes. STELLENDAM Ger. Kerk 8 uur ds. W. Netjes. NIEUWE TONGE Herv. Kerk Dorps huis 2.30 uur dhr. de Pater en 7.30 uur ds. Zaal vEin IJsselmuiden. Ver. gebouw 2.30 uur ds. Zaal en 7.30 uur dhr. de Pater van Haastrecht. OUDE TONGE Herv. Kerk 7.30 uur ds. A. Jonkers (Extra coU. voor de kerk). STAD AAN 'T HARINGVLIET Herv. Kerk 2.30 en 7 uur ds. P. van Wake ren. Ger. Kerk 7.30 uur ds. H. de Valk. DEN BOMMEL Ger. Kerk en Herv. Kerk samen: 2.30 uur ds. T. v. 't Veld en ds. J. Noordhof. Herv. Kerk 7.30 uur ds. T. v. 't Veld. OOLTGENSPLAAT Herv. Kerk 7 uur ds. W. H. van Kooten van Oud Beijer- land (Bidstondcollecte.) Ger. Kerk 7.30 uur ds. A. W. Mteeder. DONDERDAG 11 MAART (Biddag) OOLTGENSPLAAT Ger. Gemeente 2.30 en 7 uur ds. P. Blok te Dirksland. MIDDELHARNIS. Het gebeurt niet vaak dat midden in het dorp een auto ondersteboven raakt. Toch was dit vrij dagmiddag het geval in de Chr. de Vrieslaan te Middelharnis. Goos Westland, zoon van de directeur van de Chr. Ulo sehooï kwam met zijn vader's luxe wagen van de richting Zandpad door de Chr. de Vrieslaan naar Sommelsdijk gereden. Op het kruispunt Wilhelminastraat vlak bij de groente- en fruitzaak Kievit, v.h. Korteweg draaide de heer H. v. Hui zen uit Goedereede met een nog nieuwe B.M.W. zonder op het van rechts ko mend verkeer te letten de Chr. de Vrieslaan in, juist op het moment dat de auto van de heer Westland passeerde De heer van Huizen ramde de wagen midden in de flank, met het gevolg, dat deze ondersteboven vloog. De bestuur der van de Opel, die er alleen in zat wist er ongedeerd uit te kruipen, al zal hij hevig geschrokken zijn. Nadat de rijkspolitie procesverbaal had opge maakt is de wagen, die bijna geheel ver nield was, weggesleept. De voorkant van de nog nieuwe B.M.W. was geheel inge drukt. Het mag een wonder worden ge noemd, dat zich hierbij geen persoon lijke ongelukken voordeden. Op de foto de ondersteboven liggende luxe wagen, die veel bekijks trok. Het kruispunt al daar is bijzonder gevaarlijk voor het verkeer. Het is ongejoo'flijk dat het zo snel g'aat: twee maanden geleden stroomdei het zoute water nog lustig door het Gre- velingenigeul en thans is de „noodweg" bijna klaar, waarover men straks van Goeree-Overflakkee naar Schouwen- Dmveland en omgekeerd zal kunnen rijden. De streefdatum ^dat deze nood weg gereed zal zijn is 1 april en dat is dan heus geen aprilgrap, maar werke lijkheid. Het kan ook iets later worden, maar in ieder geval zal de dam vóór Pasen zijn geopend. Er wordt dan een ryweg van ruim zes meter breedte in gebruik genomen; eerst in september van dit jaar zal de snelweg over de Grevelingendam gereed kunnen zijn. In een felle, koude Oostenwind heb ben we deze week een voettocht ge maakt over de Grevelingendam om de vordering van de aanleg van wegen en taluds in ogenschouw te nemen. Van de zijde van Flakkee is al te zien dat er onder hoogspanning wordt gewerkt om de dam op hoogte te brengen. Door een persleiding wordt nog steeds zand aan- ZatcrdaffiuidcJag tussen, twee en drie uur heeft te Middelharnis een zeer droevig ongeval plaats gehad, waarbij de 24-iarige Simon Johs. v. d. Doel uit Oude Tonge om, het leven is gekomen. Het ongeval gebeurde in de bocht aan de Oost Havendijk bij het pompstation van dhr. Peeman en de gemeentelijke weegbrug. De heer v. d. Doel kwam, met flinke vaart van de richting havenhoofd en wist blijkbaar in de bocht de m.otor (die hij probeerde) niet op tijd af te remmen. Hij vloog in volle vaart te gen de betonnen schuttimg van het ko- lenterrein aldaar en werd daarbij op slag gedood. De heer S. J. v. d. Doel was medefir mant in het loon- en grondbedrijf van zijn grootvader dhr. J. C. Vervloet te Oude Tonge. Hij is sinds kerstmis ver loofd met mej. Ria Peeman ld. en was met zijn nieuwe Volkswagen te Middelharnis, waar Ria in had plaats ■genomen. Van een broer van zijn ver loofde zou hij diens motor proberen; hij vroeg nog aan zijn meisje om op de duo plaats te nemen, maar zij vond het te koud. De heer v. d. Doel reed naar het Ha venhoofd en bij de terugkomst wist hij blijkbaar de motor niet af te remmen omdat hij een sandaal verloor. In de bocht gekomen vloog hij over de be tonnen opstand van de weegbrug re gelrecht tegen de betonnen heining van de kolenopslagplaats van de fa. Pee man, Dit gebeurde met zo'n kracht, dat de heining en een hek werden om geduwd op een daarachter staande auto van de heer J. Peeman. De slag kwam zo hard aan dat de heer v. d. Doel onmiddellijk het leven liet. De geneesheer die er even later bij kwam moest de dood constateren. Tra gisch was wel dat zijn verloofde dit, naar men ons verteld heeft, vanuit de Volkswagen zag gebeuren. Het slachtoffer is eerst naar 'het lij- kenhuisje op de begraafplaats te Mid delharnis en daarna naar Oude Tonge vervoerd. Hij woonde bij zijn groot ouders in. Dit ontzettende gebeuren heeft zowel te Middelharnis als te Oude Tonge gro te verslagenheid gewekt. De begrafenis van de jongeman is bepaald op woensdag 10 maart te 2 uur op de alg. begraafplaats te Oude Tonge. Bij de foto De noodweg laterweg voor het langzaam verkeer over de Greve lingendam, waardoor de beide ei landen Goeree en Overflakkee en Schouwen-Duiveland met elkaar zijn verbonden. Links op de fqio, vlak langs het water, is een stukje van de „materialenweg" te zien» waarover het materiaal voor de te maken weg is aangevoerd. gevoerd en langzaam kruipende, maar venijnig duwende bulldozers egaliseren de grillige zandheuvels tot gladde vlak ten. En over die vlakte wordt een nood weg van 1250 meter lengte aangelegd, waarvan ongeveer de helft reeds met een laag asfalt is voorzien. Deze nood weg is de toekomstige weg voor lang zaam verkeer. Omdat deze weg slechts een breedte heeft van zes meter zal de snelheid, waarmee men er over mag rijden zeer zeker beperkt worden. Dit mag echter niet deren, de vaste verbin ding is er dan toch. De wegen zijn ove rigens in prima conditie, zowel op Schouwen-Duiveland als op Goeree- Overflakkee voor het doorgaand ver keer naar de Haringvlietbrug en daar mee naar de Randstad Holland. Opening voor Sohcuwen-Dniveland het belangrijkst. Voor Schouwen-Duiveland is de ope ning van de verkeersweg over de Gre velingendam het belangrijkst. Daarmee wordt dit eiland uit zijn isolement ver lost. Het verkeer dat per auto van Schouwen-Duiveland naar Holland moet, en ook het vrachtvervoer voor die richting (en omgekeerd) zal de Greve lingendam kiezen. Het R.T.M.-veer Zijpe-Anna Jacoba Polder zal daarmee voor een groot deel worden ontlast. De route naar Rotterdam wordt er stukken korter door. Op de Haringvlietbrug moet men wel tol betalen maar daaraan ontkomt men op het veer Zijpe ook niet en, het is kilometers korter en men maakt de reis zonder oponthoud. Na de openstdling van de Grevelin'- gendam kan over de Haringvlietbrug een verdubbeling van het verkeer ver wacht worden. Dit zal er uiteindelijk toe leiden dat van lieverlede de tol voor deze brug zal kunnen worden verlaagd, waar nog meer kans toe bestaat wanneer de Oostersoheldebrug gereed zal zijn (1966) en men van en naar geheel Zeeland van deze route gebruik zal maken. De veerdienst van de fa. Maas Hoek St. Jacob-Zijpe A. J. Polder zal bij het gereedkomen van de dam worden opge heven. Dit veer heeft dan geen zin meer Na opening ouden van dagen over de dam Er is ons nog niets bekend op welke wijze de officiële opening van de Gre velingendam zal plaats hebben. Wij zei den reeds, dat de opening voor Schou wen-Duiveland het belangrijkst is, om dat dit eiland daarmee wordt ontsloten. Hoogstwaarschijnlijk zal het Prov. Be stuur van Zeeland er niet zoveel aan dacht aan schenken, maar meer aan de opening van de Oostersoheldebrug, om dat de initiatieven tot de bouw van de ze brug door Zeeland zijn genomen. Op Schouwen-Duiveland zelf is men reeds bezig om feestelijkheden te orga niseren; het ligt overigens in de bedoe ling om met alle bejaarden van dit eiland ongeveer half april een bustocht over de dam te maken naar Goeree- Overflakkee en vervolgens naar Nu- mansdorp over de Haringvlietbrug. De oudjes zullen dan te Numansdorp in een salonboot overstappen en naar hun ei land terug varen. Omgekeerd zal een boot van Zijpe met bejaarden naar Nu mansdorp varen, die dan op hun beurt in de aldaar staande bussen plaats ne men, om over dam en brug naar huis terug te keren. De organisatie hiervan berust bij de Zeeuwse Landbouw Maat schappij, de Chr. Boeren- en Tuinders bond en het bedrijfsleven. Gerekend wordt dat het vervoer van de bejaar den een drietal dagen zal in beslag ne men. Het is een prachtig idee om de bejaarden op deze wijze de ontsluiting van hun eiland te laten zien. Ook het beroepsvervoer zal een bij drage leveren aan eventuele feestelijk heden. DIRKSLAND Zaterdagavond is plotseling overle den dr. P. Boot, voormalig geneesheer te Dirksland en thans wonende te Bire- da. Hij was met zijn echtgenote gelo geerd bij zijn zoon dokter R. P. Boot, te Dirksland, toen de dood hem plotse ling overviel. Hij was 72 jaar oud. Dit plotselinge verscheiden heeft, vooral in de gemeente Dirksland, waar de over ledene zeer gezien was, grote ontroe ring teweeg gebracht. PIETER BOOT is geboren 10 juni 1892 te Alphen a.d. Rijn. Na de lagere school ging hij naar de H.B.S. te Lei den; in 1911 studeerde hij medicijnen aan de Universiteit te Amsterdam en werd in 1919 arts. Hij werkte daarna als assistent in het Binnengasthuis te Amsterdam; in 1924 begon hij een eigen praktijk te Veenendaal. In 1925 promo veerde hij tot doctor in de medicijnen op een proefschrift „De behandeling van astma." Dr. P. Boot werd op 1 mei 1929 te Dirksland tot gemeentegeneesheer be noemd. Hij had de practijk overgeno men van dokter Snijders de Vogel. Dr. Boot was naar Dirksland gekomen op een advertentie uitgaande van het ge meentebestuur te Dirksland, met de be doeling dat de plaatselijke geneesheer (volgens het testament van Vrouwe Paulina van Weel) hoofd zou worden van het ziekenhuis te Dirksland. De inrichting van het P. v. Weel zieken huis heeft onder zijn leiding plaats ge had. Dr. P. Boot richtte indertijd een E.H.B.O.-cursus op en hij was ook lei der van de plaatselijke Roode Kruis Kolonne. Van de Ned. Herv. Kerk was hij kerkvoogd. De overledene practiseerde tot 1 juli 1956; de practijk werd toen door zijn zoon dokter R. P. Boot overgenomen. In juli 1957 is hem en zijn echtgenote een waardig afscheid ten deel gevallen. In 1958 vestigde het echtpaar zich te Breda. Medisch w^erk werd niet meer door hem verricht, hij leefde daar als rus tend arts. Het kerkelijke werk trok hem bijzonder aan; hij was ouderling van de Ned. Herv. Kerk aldaar. A.s. donderdag te 2 uur zal de ter- aardebestelling plaats hebben op de al gemene begraafplaats te Dirksland, na dat vooraf een rouwdienst zal zijn ge houden in de Ned. Herv. Kerk onder leiding van ds. C. E. van Voorthuysen, Ned. Herv. predt te Breda. Na afloop van de begrafenis zal er gelegenheid zijn tot condoleren in het Herv. Vereen, gebouw „Onder de Wiek."

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1965 | | pagina 1