W. Lokker te I4fdd8lharnïs 25 jaar bij lie P.T.T. e Oecumenische Beweging Meditatie Ontbindingsavond Luchtwachtgroep „Fort Prins Frederik" füC.KORTENEGsZOON Vrijdag 6 maart 1964 No. 3268 Chr. STREEKBLAD OP GEREFORMEERDE GRONDSLAG ¥00E DE ZÜID-HOLLANDSE EN ZEEUWSE EILANDEN Twee vragen -k ir -k -k Fruitmanden en Fruitbaiiies <,*^e ^cuitasniraie" Eiectronisclie instrumenten BERNARD ZN. Ooitgensplaat Oorkonde voor de korpsleden en medaille voor de kommandant Zondagsdiensten artsen Plaatselijk nieuws pjjINS HENDRIKSTRAAT 14 - POSTBOX 8 - MIDDELHARNIS Redactie en advertenties: Kantoor Langeweg 13, Sommelsdijk Tel (01870) 26 29, na 6 uur 's avonds Tel. 20 17 Giro 167930 Verschijnt tweemaal per week: dinsdag- en vrijdagavond ABONNEMENSPRIJS 2,50 PER KWARTAAL ADVERTENTIEPRIJS 14 cent per mm. Bij contract speciaal tarief. e Oecumenische Beweging, zoals we p thans kennen in de Wereldraad van rken dateert in virezen al vanuit het «in van onze eeuw en de oorsprongen an zijn te vinden in de wereldconfe- tie te Edinburgh (Schotland) over dingsproblemen in 1910. De grote ot tot de oecumenische beweging is enlijlt gegeven door de zending en de gdbeweging. Deze conferentie, waar 0 personen aanwezig waren en die leid werd door de Amerikaanse Me- odist John Mott, wordt dan ook wel moeder van de O.B. genoemd. De ding ondervond n.l. allerwegen gro- hinderpalen voor de verbreiding van t Evangelie in de verdeeldheid der -ken. Men kwam daar tot bundeling n de zendingscorporaties. Door de ste wereldoorlog werden de activi- ten onderbroken. Daarna was het -ral de Zweedse aartsbisschop van sala Nathan Söderblom (Luthers), die 1919 ijverde voor een oecumeni- e raad. In 1925 werd in Stockholm er een conferentie gehouden met 600 delegeerden, waar men zich bezig- Id met zaken van praktisch Christen- in, dus maatschappelijke problemen: wel in Edinburg als in Stockholm rden vragen over geloof en kerkorde Igesloten, waardoor alles zeer in het ■ge bleef. Ook de conferentie van 1937 Oxford bepaalde zich tot vraagstuk- n van „life and work" (leven en rk), maar men ging toch inzien, dat n ook bij bespreking van praktische oblemen de leerverschillen niet kon sluiten. Het was nodig ook tot over stemming te komen in zaken van ge- f en kerkorde („faith and order") Dit chiedde op Amerikaans initiatief, k de Anglicanen, aanhangers van de else staatskerk, hebben een rol ge- eld in de ontwikkeling der oecume- met name de aartsbisschop van Can- bury William Temple. De spanning en eenheid en waarheid werd sterk voeld en men meende ook te moeten reken over het wezen der kerk, de bten, de sacramenten, de H. schrift Temple wilde samen met de „Life d work"-groep een Wereldraad van ten vornian. Er werd in 1938 in echt weer een bijeenkomst gehouden daar is toen in principe de Wereld- van Kerken opgericht als de or- 'satorische belichaminig van de menische beweging. Temple werd eerste voorzitter en onze landgenoot Visser 't Hooft de eerste secretaris, e laatste is dat nog steeds en men n zeggen, dat hij zeer sterk zijn stem- i heeft gezet op de ontwikkeling van Ie raad. Het hoofdkwartier werd gevestigd in fenève. Al spoedig stuurde de tweede Wereldoorlog de zaak weer in de war. Tan internationale bijeenkomsten kwam Biteraard voorlopig niets, maar het al gemeen secretariaat onder leiding van Visser 't Hooft zag kans zeer veel belangrijk ander werk te doen: pasto- fale zorg voor krijgsgevangenen, hulp San Joden, contacten tussen personen in fe met elkaar strijdende landen, het |pen houden van de ontsnappingsweg %n Nederland naar Engeland enz. Pas ■fa de oorlog kwam de definitieve orga- Jisatie tot stand en werd in 1948 te Am- rdam in het Concertgrebouw de We- 'raad van Kerken in feite opgericht. deze eerste Assemblee waren 147 rken uit 44 landen vertegenwoordigd. de „Worldcouncil of Churches" nu eens de Engelse naam te ge- uiken -- waren behalve vele protes- tse kerken ook de Anglicaanse, de d-Katholieke en de Oosterse kerken n deze zijde van het IJzeren Gordijn ngesloten. Afzijdig hielden zich de oms-Katholieke Kerk, de Russisch- thodoxe Kerk en in Nederland de ref. kerken, de Geref. kerken art. 31, Chr. Gerei kerk en de Geref. Ge- enten. in de Ned. Herv. Kerk waren leidende figuren er zeer sterk voor orteerd en deze kerk is dan ook de Mnaamste deelneemster in ons land: 'en moet de Wereldraad niet zien als 1 super, of bovenkerk, maar als een eratie van kerken, die fungeert als instrument om de kerken met el- >r in contact te brengen en de een- el te bevorderen. Het spreekt vanzelf fs Wereldraad ook een grens heeft eten stellen aan haar eenheidsstre- n; Hij heeft die gevonden in de z.g. istormule, die luidt: „De Raad is een Merschap van kerken, die Jezus rfv i.^^^^^arden als God en Hei- pit is dus haar enige dogma, ngezien theologen echter zeer vin- gnjk zijn in het bedenken van al- ■lei interpretaties, schijnt deze for- le zelfs geen beletsel te zijn voor vrij- higen. En daar de interpretatie er- n aan iedere kerk zelf wordt overge- en, staat de deur wagenwijd open. In 4 werd de tweede Assemblee gehou- te Evanston (bij Chicago in de V.S.) Y besloten werd een Centraal Comi- 'e vormen van 6 presidenten en 90 en als leidend orgaan. In 1961 had de ï^e Assemblee plaats in New-Delhi 7' ^'aar besloten werd tot toelating oe Russisch Orthodoxe kerk en die «oelgarije, Roemenië en Polen. Er ^h ook waarnemers aanwezig van «ooms-Katholieke Kerk en de Geref. «en in Nederland. Daar traden ook jonge kerken uit Azië en Afrika zodat het totale aantal nu al 198 be- waarom het Centr. Comité tot wsrd uitgebreid. Ook werd de basis- "nuie gewijzigd. Ze luidt nu: „De W. Waar zijt gij? (Gen. 3 9b) Wie zoekt gy? (Joh. 18 4b) De hof van Gethsémané staat in di- rekt verband met de hof van Eden. Wat plaats vindt in de eerste hof is een ge volg van wat in de laatste gebeurd is. In de hof van Eden wordt de mens ge zocht, die overtreden heeft. Daar wordt Adam gearresteerd door God. In de hof van Gethsémané wordt de Mens gezocht die niet overtreden heeft, maar die toch valt onder het vonnis van de dood. Daar wordt de tweede Adam gearresteerd door God die zich daarom door de mens laat arresteren. Waar zijt gij? Dat vraagt God aan de mens. Wel te verstaan: aan de mens, die op de vlucht geslagen is, en die zich verbergt onder de bomen van deze hof. Het is de eerste vraag, die God stelt. Voordien behoefde God geen vragen te stellen, want toen had de mens niets te verbergen. iVTet de zonde is ook de open heid tegenover de Heere verdwenen. Daarom moet God de mens vragen gaan stellen. Dat is een ontzettende taak. Tegelijk is het ook een wonderlijk ge heim. Als de Heere de mens niet opge zocht had, dan was die mens eeuwig 'bezweken onder de last van zijn zon de. Inderdaad, het is een ontdekkende vraag, die God stelt. Want de Heere zoekt de mens op een plaats, waar hij nooit had mogen komen. Hij roept hem op een plaats, waar de mens zich poogt te verbergen voor zijn Schepper. Adam zoekt de duisternis op in de ijdele hoop voor God onvindbaar en onzichtbaar te zijn. Toch is deze eerste vraag, die God aan de mens stelt, ook uitermate ver troostend. God laat de mens niet weg sterven op die duistere plaats, die hij zelf verkoos. Integendeel,- Hij haalt daar de mens vandaan. Want in de dokerheid van Adams schuilplaats laat God het licht schijnen door de gevallen mens het Evangelie van de tweede hof te predi ken. God Zelf trekt de lijn van de hof van Eden, waar Adam zich verschuilt, naar de hof van Gethsémané, waar Je zus te voorschijn treedt. Adam heeft geweten, wat hem, de snode zondaar, het ongehoorzame kind, te wachten stond. De Heere had het hem nadrukkelijk gezegd. Hij moest de dood sterven. Daarom verborg hij zich. Jezus heeft ook geweten, wat Hem de heilige mens, het gehoorzame Kind te wachten stond. Dat had Zijn Vader Hem ook gezegd. Hij moest de dood sterven. En daarom.trad Hij te voorschijn! Adam hoorde de stem van de Heere God, en hij vluchtte. Jezus hoorde de stem van Zijn Vader en ---- Hij kwam! En de Heere riep Adam_. Waar zijt gij? Jezus dan, wetende alles, wat over Hem komen zou, ging uit en zei: Wie zoekt gij? Jezus trekt Zich niet terug, als het uur van de afrekening aanbreekt. Hij verschuilt Zich niet in de duisternis van Gethsémané's hof, als de zonden betaald moeten worden. Vrijwillig treedt Hij naar voren om de straf te dragen. Hij poogt niet te ontwijken, als het vonnis ten uitvoer gebracht moet worden. In tegendeel Hij loopt Zijn vijanden tege moet. Hij wordt niet verrast door de kus van Judas. Hij wordt niet overvallen door de bende, die uitgegaan is om Hem gevangen te nemen. Hij gaat Zelf naar de plaats, waar zijn vijanden staan. Uit de donkerheid, van Gethsémané, waar Zijn zweet tot bloed werd, gaat Hij naar de fakkeldragende soldaten om Zich te laten binden. Wie zoekt gij? Jezus steekt Zijn heilige handen uit om de touwen te ontvangen. Hoe zou den Zijn vijanden, die reeds ter aarde slaan als zij Hem ontmoeten, anders hun onheilige handen aan Hem kunnen slaan? Gods heilige handen hebben Adam nog gespaard. De onheilige handen van de mens hebben echter Jezus niet ontzien. Zij hebben Jezus' zegenende handen ge bonden. Zij hebben Zijn handen door boord. Zij hebben ze aan het kruis ge nageld, vastgespijkerd. De mens heeft zich vergrepen aan de Zoon van God. Wie durft hier verder na te denken over dit vergrijp? Gevallen zondaars, door Jezus' woord tegen de aarde ge slagen, hebben toch de euvele moed om Hem te binden. En het staat in schril contrast met de heilige moed der ge hoorzaamheid van het Kind, dat vrijwil lig ging staan op de plaats van Adam en dat Zijn handen niet aftrok van Zijn Vader, zelfs niet In het dodelijk uur van Gethsémané. Want als Jezus vraagt: wie zoekt gij? dan is dat de echo van Zijn eens gesproken woord: zie. Ik kom om Uw wil te doen. Niet de kus van Judas, niet de touwen van de vijanden, maar de wil van Zijn Vader doet Jezus spre ken en Zijn handen aanbieden om te binden. Waar zijt gij? Weet u dat al? Hebt u dat reeds ontdekt, waar God de mens zoekt? Die ontdekking doet de mens huiveren. Maar door "die huivering heen wordt Jezus' vraag onnoemelijk rijk en diep. God zoekt niet de eerste mens om hen te ver'derven. maar Hij zoekt Zijn eigen Zoon om het gewicht der zonde op Zijn schouders te leggen. Neen, Judas, gij denkt wel fe winnen, maar over enkele ogenblikitën hebt gij alles verloren. Uw kus misleidt de Man van smarten niet, evenmin als de touwen Hem overvallen. Hij gaat deze weg bewust en laat Zich binden om de Zijnen te ontbinden. Ja, God moest de mens zoeken om hem te verderven, maar vanuit de hof van Eden loopt de lijn van Gods recht en ge nade naar de hof van Gethsémané. Daarom wordt Jezus gezocht. Daarom kunnen de vijanden alleen maar het ver zoek van Jezus, dat toch eigenlijk niet minder is, dan een bevel opvolgen: In dien gij dan Mij, zoekt, zo laat dezen heengaan. Zo wordt het woord vervuld: Uit hen, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik niemand verloren. ■A- Waar zijt gij? Dat betekent ons doodvonnis. Wie zoekt gij? Dat betekent onze vrijlating. Ede Ds. E. F. Vergunst Speciaal in het opmaken wan B. V. d. TEER Telefoon 2682 WestdUh S6 MIDDELHARNIS v.K. is een gemeenschap van kerken, die de Heer Jezus Christus als God en Hei land overeenkomstig de H. Schrift be lijden en die daarom hun gemeenschap pelijke roeping gezamenlijk willen ver vullen tot eer van de ene God, Vader, Zoon en Heilige Geest". Deze uitbrei ding heeft echter in principe niets ver anderd aan de grondslag. De W.v.K. wil niet alleen de kerk grenzen doorbreken, maar ook 'allerlei andere barrières: die van het ras (blank bruin, zwart), die van de politiek (Oost en West) en die van de sociaal-econo mische structuur (kapitalisme en com munisme). Hij voert dus wel een hoge pretentie en is een echt doorbraak in stituut. Zo keurt hij de Zuidafrikaanse apartheidspolitiek sterk af, waarom de protestantse kerken daar zich uit de Raad hebben teruggetrokken. Zo denkt ze politiek en economische systemen te kunnen doorbreken, die diametraal te genover elkaar staan. In 1950 nog pro testeerde het Centraal Comité, dat toen in Toronto (Canada) vergaderd was, te gen de agressie der communisten op Ko rea en prees het de actie van Amerika. Er was toen al afkeuring over dit pro test en sedert dien heeft de mentaliteit zich zo ontwikkeld, dat zoiets niet meer mogelijk is. Ook in de wereldpolitiek ageert de W.v.K. dus op een wijze, waar mee wij het niet eens kunnen zijn. Met name vele kerken in de Ver. Sta ten, die nog op de oude gereformeerde grondslag staan ze worden wel „fun damentalistisch" genoemd zijn tegen de W.v.K. Samen met Europese geest verwanten is door hen in 1948 te Am sterdam opgericht de „International Council of Christian Churches" (de I.C. C.C.) als een soort antipode van de W. V. K. Zij aanvaardt onvoorwaardelijk de Bijbel als Gods Woord en houdt zich aan de fundamentele waarheden der Prot. kerken. Hij staat dus geen algemene oecumeniteit voor, maar één op geref. grondslag. In ons land hebben alleen de Chr. Gereformeerden er bemoeienis mee. De oecumenische beweging in Neder land heeft haar organisatorische vorm in de Oecumenisch Raad van Kerken in Nederland", opgericht in 1946. Daaraan doen mee de Ned.~Herv. kerk, de Doops gezinde Broederschap, de Ev. Luth. kerk de Remonstrantse Broederschap, de Baptisten, de Oud-Katholieken, de broe_ dergemeente enhet Leger des Heils. Een bekend orgaan van deze Raad is het I.K.O.R. (Inter-Kerkelijk Overleg in Ra- dio-aangelegenheden), waarin dezelfde kerken samenwerken. In de Geref. kerken is men verdeeld in zijn sympathieën. Die hangen sterk samen met de geestelijke ligging: dog matisch conservatief of progressief. We hebben de indruk, dat een sterke stro ming er wel vóór is, vooral onder de intellectuelen. De heer W. Lokker die we op de foto bezig zien m,et de aanleg van een tele foonaansluiting in de nieuwbouw te Middelhamis, heeft gisteren (donder dag) zijn zilveren jubileum gevierd als P.T.T. ambtenaar bij de dien^thrifiig Middelhamis. In een van de zalen van het nieuwe riante dienstgebouw werd ter gelegenheid van dit jubileum een receptie gehouden waarop de heer Lok ker door de afgevaardigde van de direc tie te Rotterdam, de heer Rommelse hartelijk werd toegesproken en van wie hij de traditionele enveloppe m,et inhoud- ontving. Tevens waren aanwe zig de collega's van de d^enstkring die zorgden voor de meest prettige stem ming en sfeer van collega's onder el kaar. Dhr. Rommelse had 'bij het nagaan van de staat van dienst van de jubilaris ontdekt dat deze een van de weinigen is, die bij de P.T.T. de vijftig dienstja ren vol kan maken! Al was het nu nog wel wat voorbarig daarover te spre ken, niettemin wenste de heer Rom melse de jubilaris toe dat hij ook dit jubileum met zijn gezin in gezondheid zou mogen beleven. Spr. releveerde hoe De verhouding van de Rooms-Kath. Kerk tot de oecumene is een kwestie apart, waarop we thans niet zullen in gaan. Onze algemene conclusie is, dat aan de oecumenische' gedachte als zo danig ongetwijfeld niet mag worden voorbijgegaan en dat de W.v.K. ook wel goed werk doet op allerlei gebied, maar dat deze oecumene principieel moet worden afgewezen, omdat ze haar gren zen zó wijd uitzet, dat de goddelijke waarheden der H. Schrift in het gedrang komen en derhalve ook de grondslag der kerk. de 'heer Lokker als 14-jarige jongen in 1939 'bij het radio-distributieljedrijf van de fa. Blokland te Middelhamis in dienst was gekomen, welk bedrijf door de P.T.T. in 1943 was genaast wat voor de heer Lokker betekende dat hij Rijksambtenaar werd. Op de onderste sport van de ladder begonnen is de heer Lokker thans een eerste klas vakman die over Flakkee door de 25 jaren goed werk geleverd heeft en die vele tele foonaansluitingen en reparaties op zijn naam heeft staan. De heer Rommelse schilderde de jubilaris als een trouwe werknemer die door een gedegen prak tijk met alle voorkomende werkzaam heden vertrouwd is geraakt. Ook ibleek de jubilaris een veelzijdig man, spre ker noemde o.m. dat de heer Lokker reeds vanaf 1946 bestuurslid is van de N.C.B.O., hij is voorz. van de zangver eniging en brandwacht. De heer Rom melse spelde de jubilaris daarna het insigne voor 25 jaar trouwe dienst op de rever waarna hij met een hartelijke gelukwens zijn felicitatie woord be sloot. Namens de collega's Namens de collega's sprak de chef van de dienstkring Milidelharnis de 'heer Beket. Spr. betrok in zijn dank woord ook de echtgenote van de jubi laris voor de steun die ze haar man in zijn werk heeft gegeven. Hij overhan digde haar als blijk van waardering een prachtige bos tulpen. Spr. schilderde de heer Lokker als een bijzonder figuur, dit voor een goeld begrip in gunstige betekenis! „Zonder de heer Lokker zou de dienstkring er heel anders uitzien" aldus de heer Be ket. Er werden aardige voorvallen uit de diensttijd van de jubilaris uit de oude doos gehaald en de iheer Beket gewaagde van een prettige sfeer en collegialiteit waaraan de heer Lokker met zijn humor een belangrijke bijdra ge levert. Namens de collega's over handigde de heer Beket de jubilkris een set boortjes en een mooie gereed- schapkist die de heer Lokker als ver woed knutselaar zeker te pas zal ko men. Dankwoord De heer Lokker dankte zijn superieu ren en collega's voor de cadeaus en de hartelijke woorden die tot hem waren gericht. Spr. zei overstelpt te zijn van dankbaarheid en Iherinneringen. Hij vertelde een brief te hebben ontvangen van zijn collega de heer J. G. Knöps nnDDELHARNIS bespelen voor U de „PHILACORDA" en „EMINENT" Maak even een afspraak! Tel. 2427 De Vrijwillige luchtwacht die 11 jaar lang de Nederlandse Regering haar diensten heeft bewezen heeft alszodanig afgedaan. Overal in ihet land worden de korpsen opgeheven. Op Flakkee zijn 'het er drie, n.l. te Ouddorp, Nieuwe Tonge en Ooitgensplaat. Deze posten waren ingedeeld bij de groep Breda. Maandagavond ging de post Ooit gensplaat van de kaart. In café M. Kor- teweg aan de Nieuwstraat werd een ontbindingsavond gehouden waarbij te genwoordig ,,vyaren majoor G. W. Gas- card, luitenant Zeegers, sergeant Buur- ma en Vermeulen, allen uit Breda, wet houder Adr. de Vos van Ooitgensplaat en verder alle leden van het korps, t.w. de heren L. HoUeman (kommandant), L. van Drongelen Jzn., M. Roodzant, A. Korteweg J.Tzn., J. de Bonte Lizn., J. van der Wekke Jaczn., M. v. d. Vliet Pzn., D. Kreeft Jaczn. en Fr. Vervloet te Achthuizen. Dank voor bewezen diensten De avond stond onder leiding van majoor Gascard, die na een 'hartelijk welkomstwoord de manschappen dank bracht voor de diensten als Luchtwacht groep 3 „Fort Prins Frederik" aan het land en de defensie bewezen. Als blijk van waardering mocht hij aan ieder lid een oorkonde en wand- tegel uitreiken, ter herinnering aan 11 volle jaren trouwe dienst bij 'het korps Luchtwachtdienst doorgebracht onder 'het devies „Nil Vigilanti Praeterit" (wakend zien). De oorkonde was onder tekend door de Inspecteur Generaal der Koninklijke Luchtmacht Prins Bem- hard. Aan de post-kommandant, de heer L. HoUeman werd tevens een medaille uitgereikt, welke vergezeld was van een schrijven van de Minister van De fensie, ondertekend door het Hoofd van de Afd. Beroeps- en Reservepersoneel A. J. Kruithof, in opdracht van Hare Miajesteit de Koningin. 'Op verzoek van majoor Gascard spel de wethouder Adr. de Vos de medaille op de borst van de heer HoUeman. Hij deed- dit tevens onder het uitspreken van een hartelijke felicitatie; zowel voor de onderscheiding als voor de oorkonde, die aan alle leden was uitgereikt. De heer de Vos deelde nog mede, dat de burgemeester, de heerW. M. v. d. Harst, benevens wethouder P. van Es en gemeentesecretaris J. L. Vetter ver hinderd waren om aanwezig te zijn. De avond werd verder gezellig door gebracht. Op de ontbindgsavond Luchtwachtpost Ooitgensplaat ontvangt de heer L, Hol- leman (rechts) uit handen van wethouder Adr. de Vos de oorkonde nadat hij hem eerst de medaille op de rever had gespeld. Links majoor Gascard, die de wandtegel toonde welke ook aan alle leden werd uitgereikt. Op de tegel stond de spreuk „Nil Vigilante Praeterit". VOOR BETER f^ ---------NAAR DE MIDDELHnRNISrTEL:Z3ZS "die in een sanatorium wordt verpleegd. Van nabij wist spr. wat dit betekent en hij wenst zijn collega een spoedig herstel en weerzien toe. Ook dankte hij de monteur de heer M. Blok die hem als 14-jarige jongen onder zijn hoede had genomen en zijn opleiding voor zijn rekening nam. Verder dankte hij zijn collega's voor de hartelijke wij ze waarop zij hem in zieke dagen, waar zijn gezin veel mee te kampen heeft gehad, steeds hebben geholpen waar na tijdens de receptie die hierop volgde de collega's met de jubilaris in hun midden nog gezellig bijeen bleven waar- 'bij de prettige teamgeest van het per soneel duidelijk tot uiting kwam. Van zaterdag 7 maart v.m. 12 uur t.m. maandag 9 maart v.m. 9 uur Middelhamis-Sommelsdijk: Dienst heeft dokter v. d. Peppel, tel, 2117, Mliddelharnis. Dirksland-Herkingen-Melissant: Dienst heet dokter Boot, tel. 01877- 227, Dirksland. - Oost-Flakkee: Dienst heeft dokter Voogd, telefoon 01874-259, 'Oude Tonge en dokter Bon man, tel. 01871-269, Stad aan 't Haring vliet. ZONDAGSDIENST DIERENARTSEN Dienst heeft de heer Terlouw, dieren arts te Middelhamis, tel. 2357. THOLEN Zondagsdienst artsen. Zondag 8 mrt. hebben voor de gemeenten Poortvliet, Tholen, Nieuw Vossemeer, St. Philips- land en Oud Vossemeer dienst dokter Duinker, tel. 01660-500 Tholen en dokter Menger, tel. 016771500, St. PhUipsland. MIDDELHARNIS Gevonden en verloren voorwerpen. Gevonden: Zwarte damesfiets; stalen hondenhalsband; rode mohair sjaal; maandkaart R.T.M.; bruine handschoen grijze herenhandschoen; bruine heren- handschoen; blauwe plastic handschoen paar bruine herenhandschoenen; rood wit kinderhandschoentj«; zwart lederen wanten; rode kinderhandschoen; gerui te pet; etui met spiegeltje; een groen en een blauw kinderwantje; sleepket- ting; regenjekker; ijzeren staafje met plaatje; halsketting; snoer van hoor- apparaat; motorbril; herenrijwiel merk „Gazelle'; 4 dozen shag merk „Drum", pakje met opschrift „Palthe Hoogvliet". Verloren: Bruine portemonnaie; bruin -oranje portemonnee; bedelarmbandje; bruine portemonnee met knipsluiting; 3-wielig kinderfietsje; bos sleutels; bankbiljet van 10,gymschoen maat 35; kinderpantoffeltje; bruin-plastic herenhandschoen; dameshorloge met zwart nylon bandje; zwart wollen hand schoen; zwart-zijden dameshandschoen; bos sleutels; kentekenbewijs NB-27-99; bruine portemonnee met knipsluiting; suède want; zwarte regenbroek; blau we kinderwant; geblokte sjaal; zwarte dameshandschoen; geblokte sjaal met rode franje; brU met rood-bruin mon tuur. Inlichtingen omtrent bovenstaande voorwerpen op het Groepsbureau der Rijkspolitie te Middelhamis. SO'MMELSDIJK Burg. Stand. Geboren: Jacomijntje, dochter van P. L. Polder en J. Bechtum; Caroline, dochter van J. Bunk en P. de Bruin. Overlijden: Jairus Pieter de Bakker, wed. van K. bij de Vaaten, 86 jaar. DEN BOMMiEL Kosteloze inenting. B. en w. van den Bommel maken bekend dat gelegenheid wordt gegeven tot kosteloze inenting tegen pokken te den Bommel op: dins dag 17 maart a.s. des nam. van 45 uur in het Groene Kruis Gebouw. Te Achthuizen op: donderdag 26 mrt. a.s. des nam. van 3—4 uur in het Wit Gele Kruis gebouw. Vergadering' Chr. Vrouwenbond. De N.C.V.B. hoopt te vergaderen D.V. op 12 maart in de consitotie van de Geref. Kerk. Spreker ds. K. Excalto uit Melis sant. Onderwerp Reformatie-Rorne. Al le leden hartelijk welkom.

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1964 | | pagina 1