Renie bijschrijven
op spaarboekjes
ROODZAND
Ei
Yen
GROTE SEIZOEN-OPRUil^lNC
„eeRStelinc^en
Goöp. Raiffeisen Bank „Oostvoorne
"^niodehuU
'tis
niet
voor
onze opruimingi
KOOKSTER
Lezing Ds. T. Poot
wee
hulp
2 haardkachels
Schrijfmachines
Telmachines
Kantoormeubelen
DIRKSLAND
15 januari CoupoHS BH Restantcn
met daverende spotkoopjesi
Maak dat U er bij komt, dezi
aanbiedingen zijn beperkt.
AMPFENS
ONFECTIE
Ziet onze etalages
Vanaf 13 januari t.e.m. 31 januari 1964
gelegenheid tot bijschrijving van rente.
WOENSDAG
BROiVIFIETS
BROiVIFIETS
DE WAAL
[ge blad
zeer voorclelig|
ZIE ETALAGE.
in/m'zal::dag OPRUIMING
mei flinke kortingen (uitgezonderd merkartikelen)
op alle dames-, heren- en kinderconfectiej
en mode-artikelen.
Jeugc
Eigenheimer-E maat 35/45
Bintje-SE maat 35/40
Firma A. Hotting Zn.
Witlofwortelen (voer)
M. VISBEEN
Boekhandel De Waal
Vraagt onze ailvertentie-tarieven
A.S. donderdag 16 januari begint de
CENTRALE VEILIN|
Middelharnis
FABOLIE-BERICHTEN
God heeft ons tot onze grote
dankbaarheid en vreugde
een dochtertje toevertrouwd
Wij noemen haar
SIMONE FREDERIQUE
Arie J. Keijzer
Ch. Keijzer-Hovius
Middelharnis, 10 jan. 1964.
Beatrixlaan 9
Tijdelijk Ziekenhuis
„Bethesda", Dirksland.
De Heere verblijdde ons
met de voorspoedige ge
boorte van een zoon
JACOB HENDRIK
(Henk)
G. J. Koppelaar
A. P. Koppelaar-Knöps
Sommelsdijk, 11 jan. 1964.
Hobius de Krijgerlaan 11
Hedenavond 10 uur
overleed geheel onver
wacht onze geliefde
broeder, behuwdbroeder
en oom
JACOB VAN AST
weduwnaar van
Mina Ardon
in de ouderdom van 81
jaar.
Ons van uw deelne
ming overtuigd hou
dend.
Fam. van Ast
Fam. Ardon
Dirksland, 13 jan. 1964.
Julianastraat 21
De teraardebestelling zal
D.V. plaats hebben op
vrijdag 17 jan. a.s. des
nam. 2 uur.
Heden overleed in het
ziekenhuis te Dirksland
tot onze diepe droefheid
onze lieve man, vader,
behuwd, en grootvader,
broer, behuwdbroer en
oom, de heer
GEBRIT VERWEIJ
echtg'enoot van
Jannetje Knöps
in de ouderdom van
ruim 75 jaar.
Ons van uw deelne
ming overtuigd hou
dend:
Oude Tonge:
J. Verweij-Knöps
Sommelsdijk:
W. E. J. van Es-
Verweij
D. G. van Es
Nieuwkoop:
E. G. C. M. van
Lente-Verweij
M. van Lente
Ad en Annelies
Tof f en (Zwitserland):
G. C. M. Eymann-
Verweij
O. Eymann
Oude Tonge, 12 jan. 1964
Tonisseweg 35
De begrafenis zal plaats
hebben op donderdag 16
jan. a.s. des nam. 2 uur
op de Algemene Be
graafplaats te Oude Ton
ge.
Hedenmorgen 6 uur is na
een langdurig geduldig
gedragen lijden overle
den onze innig geliefde
moeder, behuwd- groot-
en overgrootmoeder, zus
ter, behuwdzuster en
tante
ADRIANA ROBIJN
weduwe van
C. W. Bniiggeman
in de ouderdom van
ruim 81 jaar.
Ons van uwe deelne
ming overtuigd hou
dend:
Rotterdam:
M. K. Karels
Bruggeman
K. Karels
Melissant:
J. Molenaar-
Bruggeman
J. Molenaar
G. Robijn
klein- en
achterkleinkinderen
Melissant, 14 jan. 1964.
Marijkelaan 11.
De begrafenis is bepaald
op vrijdag 17 jan. a.s.
n.m. 2 uur te Melissant.
f»
Kantoor geopend elke werkdag van 8.30 tot 12.30 en 1.30 tot 5 uur. Zater
dags gesloten.
De heer en mevrouw
JESSURUN-BROUWER
danken hierbij voor de vele
heilwensen bij de jaarwis
seling en wensen allen we
derkerig het beste in 1964.
Dirksland, januari 1964.
DANKBETUIGING
Hiermede betuigen wij onze
oprechte dank voor de vele
en hartelijke bewijzen van
deelneming ondervonden bij
het overlijden van mijn in
nig geliefde en zorgzame
man, vader, behuwd-, groot
en overgrootvader, broeder,
behuwdbroeder en oom de
heer
WILLEM KOERT
Inzonderheid de weled.zeer-
geleerde heer dokter de Ja
ger voor de zorgvuldige be
handeling en zr. Hobbel
voor de liefdevolle verple
ging aan hem bewezen.
Uit aller naam
Wed. E. Koert-Dekker
Nieuwe Tonge, jan. 1964.
Burgem. Overdorpstraat 6
De heer en mevrouw
RISSEEUW-OLTMANS
zeggen u allen hartelijk
dank voor de vele goede
wensen bij de jaarwisseling
ontvangen en wensen ook
u een voorspoedig 1964 toe.
Goedereede, januari 1964.
De heer en mevrouw
RUIZEVELD-
VAN DER VLIES
danken hartelijk voor de
vele Nieuwjaarswensen en
felicitaties op 10 en 12 jan.
ontvangen.
Wederkerig wensen zij allen
een voorspoedig 1964 toe.
Ouddorp (Z.H.), jan. 1964.
DANKBETUIGING
Voor de betoonde belang
stelling die wij mochten on
dervinden na het noodlottig
ongeval van onze geliefde
moeder, behuwd-, groot- en
overgrootmoeder
JOHANNA VAN DAM
weduwe van
B. van de Ree
betuigen wij onze welge
meende dank.
Inzonderheid dr. L. L. Kre-
ling, dr. Bulthuis, dr. Hoo-
genboom en verplegend
personeel van het zieken
huis. Tevens de buren,
vrienden en kennissen.
Namens de kinderen
Fam. van de Ree
Stellendam, jan. 1964.
In goede staat zijnde
te koop. Merk Magneet.
I J. JORDAAN
Weeshuisstr. 8, Sommelsdijk
I Mevr. S. M. Meeder-Ge-
I leynse vraagt 1 of 2 mor
gens per week
bij het huishoudelijke werk.
Weespad 32, Ooltgensplaat,
Telefoon 3 08.
Te koop
(zwart)
en een
Batavus Combi Sport
M. KLINK
Voorstraat 8 - Stellendam
Telefoon (01879) 2 31
leveren wij u onder volle
garantie met de grootste
service.
Reparaties worden door ons
snel, billijk en vakkundig
uitgevoerd.
Wij verkopen reeds 40 jaar
machines eni elke afnemer
is tevreden!
Kantoormachinehandel
Zandpad 118, Middelharnis
•k Jongenspullovers van g-egarandeerde kwali
teit, aUe maten slechts 7,
Damesvesten^ leuke kleuren zuiver wol 17.50
-Ar Jongenspyama's de laatste voor 4.50
ir De bekende maillots 3.98 en 5.98
■Ar Nylons slechts 98 cent.
ir Dameshemdjes v.a. 1,25, slips 3 voor f 2.50
-A" Gekleurde kinderslips heerlijk warm
voor 98 cent.
ie Flanellen lakens 2 voor 11,
tI^ Mooie badhanddoeken voor 1.58
"Ar Diverse restanten wol voor weinigr geld
Pantalons 20"/» kortinig Kinderyestjes ZO'/o korting
25 januari
Voor
diend
telijke
het k!
tegei
vero
lasteleggin
TE KOOP:
Voorstraat 16 Telefoon (01873) 3 16 en 2 36
Ooltgensplaat
Rusthuis Geref. Kerk Rotterdam-DelfshatJ
vraagt zo spoedig mogelijk een
(intern)
Moderne keuken - goed geoutilleerd.
Soil, aan de Directrice, Tidemanstraat 18
terdam-6, Tel. 36911.
buurt
cafe's
toch
van
zond
een si
zijn van d
Raadsman
waardigd o
„werken m^
in dergelijl
De Off. ''-
moest.
die
ome
een vervol
heeft, d'
gewend
direk
WESTDIJK 39-41
MIDDELHARNIS
TE KOOP GEVRAAGD:
Nieuwe Tonge, Hielicopterplein 1, Tel. (01875) 299
tf
Schaft u de mooie dichtbundel
door MARINVS NIJSSE
aan. Verzen met positief Christelijke
strekking. Een prachtgeschenk voor de
feestdagen. Prijs 4.50
ZANDPAD MIDDELHARNIS
Voor Zeeland: Veerse Singel 39, Middel
burg, Tel. (01180) 51 92.
kortingen van 10 tot 80*/o, en IVlo korting op de courante modegoederen o.a. costuums, twee|
jassen, verschillende-pullovers, vesten enz.
Zie hier enkele artikelen van de daverende SPOTKOOPJES. Zolang de voorraad strekt.
HEREN CONFECTIE
Costuums van 125,nu 49.50
Tweedjassen van 79.75 nu 19.75
Wollen gabardine jassen van 97.50 nu 49.50
Katoengabardine 66.60 nu 14.95
Terlenka pantalons roodmerk 43.95 nu 29.95
Rundsuêde Sportvesten 125,50nu 79.50
Weekenders, moderne dessins 10.45 nu 6.95
Een partijtje witte overhemden prima kwaliteit
iets vuil maten 41 - 42 43 uitzoeken f 7.95
Nog enkele met losse boorden maat 37 en 42
uitzoeken 1.95
JONGENS CONFECTIE
Kunstlederen jongens en heren jacks
zwart 49.75 nu 37.50
R.A.F. kleur 36.50nu 24.95
Coats (voor school) 48.80nu 17,50
Filt jongens coats 48.95 nu 24.95
Met teddy gevoerde kleuterpakjes
maat 4, 35.— nu 19.50
Enkele jongens jacks met bontkraag
maat 4, 24,85 nu 9.75
Katoenen trainingsbroekjes van t.m. 4 jaar f 1,95
Speciale aanbieding FLANELLEN LAKEM
1 pers. 150 x 220 f 5.55
2 pers. 170 X 230 f 6.65
(Treffer product)
Katoenen lakens ASSEPOESTER
(Spanjaard produtj
1 pers. 150 x 250 f 7.90
2 pers. 180 X 2508.90
slopen per paar 4.90
Moltondeken vanaf 2.25
i„
DAMES VESTEN vanaf f 6.
Wollen dames pullovers 4.
Wollen DELANA rokjes 15,;g
Wollen Delana meisjes vesten 15.75 nu l
Skibroeken 14.95 nu 4'
c
WESTDIJK 22-24
TEL. 21 90
MIDDELHARNIS
Venvolg van voorpagina
uit de dood n.L: De uitleiding van Is
raël uit Egypte en De opstanding van
Jezus Christus. Heel de verdere Bijbel
bestaat uit variaties op 'het ene grote
recreëringswerk" aldus ds. Poot.
Niet een nieuwe creatie maar
dezelfde creatie anders
Het gaat toij de herschepping in de
Bijbel niet om een andere wereld maar
om dezelfde wereld anders aldus spr.
De opgestane Christus is de Eersteling
van Gods recreatie en een teken en on
derpand van de totale recreatie van al
le dingen. Spr. noemde twee voorbeel
den: De opgestane Christus is dezelfde
van voor 'het Kruis, toch is Hij anders.
Dat is typerend voor Gods recreatie"
aldus spreker. De aarde, mens en schep
ping die we nu kennen zullen op een
heerlijke wijze worden gerecreërd. Dit
blijkt ook in de Openbaring van Johan-
nis. Het nieuwe Jeruzalem is wel de
oude, maar toch een andere stad.
De weg tot deze recreatie is de
weg van het lijden en de dood
De weg wordt alleen maar verkregen
door de weg van moeite en lijden. Spr.
noemde enkele voorbeelden. Israël
wordt uitgeleid nadat 'het 400 jaar on
der Egypte 'had gezucht en Christus
recreatie wordt door Zijn lijden voor
afgegaan.
Recreatie moet worden beworsteld.
Het lijden is de weg naar de recreatie
en draagt soms een boetend karakter.
Jes. 40 spreekt hierover: „Aan het volk
in ballingschap wordt de bevrijding
aangezegd." Op grond van de boeting
komt het herstel" aldus ds. Poot. Heel
duidelijk wordt dit in Jezus Christus.
Paulus zegt: Omdat Hij gehoorzaam
was is Hij opgericht. Het boetend ka
rakter van het lijden van Jezus Chris
tus heeft ook betekenis voor allen die
Hem. gehoorzaam zijn. In de Openba
ring van Johannis staat dat de verloste
mensheid zal toezingen het Lam dat
geslacht is. De achtergrond daarvan is
dat echte recreatie aUeen maar door de
weg van moeite en lijden mogelijk is",
aldus spreker.
Deze recreatie wordt in rust en feest
dagen afgebeeld, gevierd en gewaar
borgd.
De Sabbath wordt gefundeerd in de
schepping aldus ds. Poot. Sabbathvie-
ren is een herhaling van het schep
pingsritme. De rustdag is ook gefun
deerd in de recreatie. In Deut. 5 staat:
„Want gij zult gedenken dat ge dienst
knechten geweest zijt in Israël". Israël
moet elke Sabbath zijn bevrijding, dus
Gods herscheppend werk vieren! In Je-
saja 14 besohrijft Jesaja "het Messiaanse
Rijk aldus: „De gehele aarde heeft rust,
is stil." In het Hebreeuws betekent dit
de hele aarde houdt Sabbath. De weke
lijkse Sabbath die wij vieren is een
voorsmaak van de grote Saibbath, het is
eigenlijk al een vieren daarvan.
Elke zondag is een stukje vooruit
geschoven recreatie en is daarom zelf
een stukje recreatie. „Het is net of op
zondagmorgen de wereld opgeruimd is,
er is. dan echt iets paradijselijks op de
wereld" aldus ds. Poot. Hij meende het
goed en echt Bijbels er een goed
zondagspak op na te houden en wat
extra's te eten. De wettische zondags
viering zoals wij die verstaan met ge
bod op gebod, is daarom een kwaad
aardige aanval op Gods bedoeling" stel
de spreker. Het eerste conflict dat God
met de Joden had ging over de zondag!
Spr. meende dat de mensen de zondag
hebben beroofd van zijn bedoeling.
De vrije tijd is naar Bijbels besef een
uitgebreide en voortgezette zondagsvie
ring, dus mag elke vrije tijd er aan
spraak op maken net als de zondag
een teken, waarborg en garantie te zijn
voor de grote recreatie. Ons begrip van
vrije tijd komt niet in de Bijbel voor
aldus ds. Poot, maar waar er sprake
is in de Bijbel van vrije tijd houdt dit
verband met de Saibbath. In Mare. 6
31 staat 'het woord van Jezus tot zijn
discipelen: „Rust een weinig". In de
grondtekst staat: Houdt een weinig
Sabbath, dus vier een beetje recreatie.
De Engelsen hebben de oorspronkelijke
betekenis van vrije dag (tijd) nog in
hun taal bewaard. Holy day betekent
immers heilige dag.
Wat heeft recreatie te maken met Re
creatie en is er enig verband?
Ogenschijnlijk is er geen verband.
'Onze recreatie, verpozing, vermaak en.
ontspanning ligt ogenschijnlijk veraf
van de herschepping van hemel en
aarde aldus spreker. De mensen zeg
gen: „Als je met de grote Recreatie van
doen wil 'hebben wil je niets met de
kleine recreatie te m.aken hebben."
Maar onze recreatie :is in erge mate ver
wereldlijkt! stelde ds. Poot. Het ver
band tussen beiden mocht naar hij
meende echter niet losgelaten worden.
Waarom zoeken cle mensen recreatie?
Ze zoeken dit om nieuwe krachten op
te doen voor de creatie. Uitrusten be
tekent, we doen nieuwe uitrusting op.
Het gaat om de ihersohepping, ze berei
ken en beleven dit niet omdat behalve
het woord recreatie ook het begrip re
creatie gedevalueerd aldus ds. Poot.
Het vrije tijdsleven wordt afgeschil
derd als het eigenlijke leven, spreker
noemde dit een rampzalige ommekeer.,
Inplaats dat vakantie een toerusting isi
tot het werk is het weï'k een toerusting
tot de vakantie!
Al wordt recreatie door de mensen
niet meer als herscheppen gevoeld, de
grond betekenis mocht niet worden,
verwaarloosd. De gelovige mens mag
in zijn kleine recreatie God danken dat
Hij hem door middel van de vakantie
bevrijdt van de slavernij van 'het werk.
Het wordt vroom geacht om de kleine
en grote recreatie helemaal los van el
kaar te trekken, de kleine recreatie
moet echter beleefd worden in het licht
van de grote recreatie" aldus ds. Poot.
Wat de bijbelse gelovige zo' beleven mag
mag de kerk nooit alleen maar tot het)
'bezit van de gelovige laten, maar als"
een groot goed in de samenleving in
dragen aldus spreker.
Alle vrije tijd is een verlenging van'
de zondag en daarom ean garantie voor,
Gods recreatie. De kerk moet dit ver
band vasthouden en tot een dergelijke
recreatie oproepen en de wijze van re
creëren inrichten naar de manier van de,
grote recreatie van de toekomst! zO' be-'
toogde spreker.
Dit betekent dat de ker.k in geen ge
val tegenstander kan zijn van de recre
atie, dit is onbarmhartig. JDe mens van
tegenwoordig heeft recreatie nodig als:
medicijn tegen de kwalen van deze tijd.
De kerli moet iets van de 'bewogenheid
van Christus over de schare hebben"
aldus ds. Poot. De kerk moet alles in
het -werk stellen te bevorderen dat de
kleine recreatie beleefd wordt naar 'het
model van de grote Recreatie zo' ver
volgde hij. Dit betekent dat de recre
atie moet betrokken worden op het li
chaam en de ziel van de mens! De we-
reldijke recreatie is daar in erg eenzij
dig, die heeft de halve mens maar te
pakken n.l. alleen het lichaam.
De kerk moet waken dat de recreatie
geen verstrooiing is maar een concen
tratie. De mens moet uit zijn verstrooi
ing van alle dag samengeraapt worden
tot 'het centrale punt in het leven en
verzameld worden tot de Ene. Ook moet
de kerk waken dat de mens in recreatie
in harmonie leeft met de schepping,
over de mens moet iets komen van de
grootheid van Gods schepping naar de
tekst: „Men zal elkander geen leed
doen." De kerk moet ervoor waken dat
de mens het leven op een andere ma
nier gaat beleven, anders dan anders!
Waar ligt de grens van het
toelaatbare
Uit de vergadering kwam de vraag,
waar ligt de grens van het toelaatbare.
Hoe funktioneert alles op de zondag,
moeten er zaken open zijn e.d. „Een
bijzonder brandend punt" wist spreker.
Zodra echter iemand over de grens gaat
praten heeft 'hij in principe de recrea
tie aanvaard, dan ben je al een eind"
meende spreker, ons stukje grond is
net zo goed voor de ander!
Spreker meende dat deze vraag nooit
moralistisch beantwoord moet worden.
Als er een boek van geboden en verbo
den m.b.t. de recreatie moet worden
opgesteld zit je al verkeerd. Er moet
hierin gezocht worden naar enkele
grondlijnen. De Bijbel zegt; De liefde
is de vervulling van de wet. Spr. meen
de dat dat de grote richtlijn moet zijn.
Liefde en 'begrip tot elkander moet
'hierin bepalend zijn. Spreker had de
indruk dat in 'Ouddorp de recreatie niet
wordt 'bedreven om een stukje dienst
te doen maar om, de verdiensten. Daar
liefde het uitgangspunt moet zijn is
dit een verkeerde instelling" aldus ds.'
Poot.
In het bepalen van het recreatiebeleid
zal men de medemens moeten zien en
beseffen dat we met elkaar de zondag
op de goede manier moeten besteden.
Dit kan betekenen dat er uit liefde be
palingen moeten worden gemaakt. Miet
een druk verkeer op zondag b.v. moet
er uit liefde tot de m.edemens die in
dit verkeer een groot gevaar oploopt,
een politieman in dienst zijn.
Het weigeren van de subsidie aan de
reddingsbrigade zoals dat in Ouddorps
raad heeft afgespeeld noemide spreker
een typische liefdeloosheid.
Dat het naakt en bloot veracht wordt
is niet Bijbels aldus spreker. De men
sen kunnen het echter niet zien zonder
zwoele bijgedachten en ook hierin zul
len uit liefde bepalingen moeten wor
den gesteld.
Moet d« kerk zelf het recreatiewerk
ter hand nemien?
Principieel niet, uit noodmaatregel
wel" meende ds. Poot. Hij wees erop dat
dit reeds wordt gerealiseerd. Toppers
hoedje is daar een voorbeeld van.
De 'kerk is gezonden om het Evangelie
te verkondigen. De recreatie moet echter
in haar boodschap betrokken worden.
Ze moet richtlijnen t.a.v. de recreatie
aangeven. Ze moet dit doen door bezin
ning (geschriften) en vanaf de kansel.
De kerk heeft ook tot taak in de recrea
tiecentra het Evangelie te prediken. Het
is niet voldoende te zeggen: De kerk
staat voor ieder open en we beleggen
een extra dienst. De kerk moet uitgaan.
„Gaat uit en predikt het Evangelie" De
Heere Jezus deed dit ook. Spreker
meende dat de Evangelieverkondiging
voor de toekomst veel beweeglijker zal
moeten worden. De mensen ontvluchten
de grote steden. Spreker wees er op dat
in de centrums van de grote steden gro
te kathedralen staan, ze dienen nog als
museum om de eenvoudige reden dat de
mensen uit de centrums van de steden
zijn weggetrokken. De kerk moet dus de
mensen achterna.
Zelf recreëren behoort principieel niet
tot de taak der kerk" aldus ds. Poot. Hij
meende dat de kerk het wel op moet ne
men waar het door anderen verzaakt is
en zij het voorbeeld moet geven van
goede en verantwoorde recreatie. De
hele recreatie (vermaakindustrie) is van
een geest doortrokken die in menig
zicht niet beantwoord aan de voorst]
ling van de grote recreatie. De
moet beïnvloedend aanwezig zijn.
veroordeelde daarom de te statische hij
ding van de kerken in de recreatiecea
De ontmoeting met de „Overlii|
Tevens kwam uit de vergadering I
vraag hoe we de overkant dienen!
ontmoeten en te accepteren. Een gof
ontmoeting is eerst mogelijk •wanii|
we een goed besef hebben van het gof
wat God ons op dit eiland geeft"
spreker. Ieder die dit verkwanseltl
een verrader van dit goede, ook dief
ander niet in dit goede laat delen,
hebben dit goede gehad om te dieii
Mozes zegt tegen Hobab. Kom met f
mee. God is met ons en gij kunt onsi
ogen zijn" We moeten ruimte aan efti
geven en niet met beelden van elli|
rondlopen" meende spreker. We
een vreemde, een overkanter enz.
ontmoeting blijkt de voorstelling i
■wijIs niet te kloppen. Wanneer we!
lend naast elkaar mogen worden t
bracht dan zal er iets groots gebeuni
aldus ds. Poot.
Spreker wees op de grote verander^
gen die ieder mens onbewust onderga'
Hij stelde dat de veranderingen o
positief moeten worden onderga;in
dat anders de negatieve krachten
zullen winnen. Het eiland mag geen
servaat worden waarnaar wordt
gaapt. Er zijn gezonde geestelijke i;:
ten. We dienen bereid te zijn or
wat we hebben ontvangen in oi'
tiek tot uiting te laten komen io
sloot ds. Poot.
Raadsman
verbindendhf
verordening,
gen opening
És maar vol
legen geen
heeft om t«
kondagsrust
^Bid het desti
"drukte de ge
hiertegen op
tijd tot enke
Hij voerde
:on worden
spanning en
toe ging. Hel
Tienden die
ikele omw(
len als getu:
had naar hij
dags wel eei
'erlaten. Oo!
iverlast van
>x. Ook wi
terdagavond
ik de cafe's
lij aan.
Get. J. J.
slist geen o
:ers ondervo
Get. J. H.
last van te
ijn tuintje
»eurde niet
loorde hij
|uke box. „I
lelijk goed"
„De sluitii
ran de burg
'erzekerde
ivel gebeur
De off. me
'ning van ca:
banen wordt
is met 'het n
zei ontzetten
"spraak van 1
wis waarin
Overheid Go
treedt. Hij z;
taliteit van e
democratisch
ring ondergri
een compron
,,«ijn, waarom
..«at er veel
'overheid dier
Theoretisch
dat de ge
lemen, maar
'eg.
„Er is dus
Jen de betr(
'■aarom er e<
de off.
H,—2 di
frde en rust
De raadsm
|oor de ande
len. Uit het
let café vo(
Kijkt wel
|ergelijke ge
We zijn in
nensen die
flederland,
|een particul
De rechter
elijk uitspra
E R V O
aldus
door W.
bem
hebt
'oen zij
£ader, u
,ioeg", was 1
let een
lad hij
öoch zo'
gewc
in
>'n ver
Veiling van dinsdag 14 januari 13**^Kreét ze
J Zodanig wi
iepeinzen vei
iPgemerkt d;
get kreupelh<
p bocht op
„Goedenav(
Een plotsel
f«n. Zelfs z(
KI. I Grove 13.98 Middel 12.011
drielingen 14,—; KI. II Grove
Middel 9.92—8.00 drielingen 13.1»|
Picklers 13.30. Aanvoer 42.000 kg.
aan
foUe stem t
Dokter Bi
Kin. groet.
»U komt z