Msmes VEERDÏËNST flls het kindje geboren is Singer Maatschappij Hü] IS uw VULPEN STUK?? 7SSs^^t ENGELS - Middelharnis Een Ford laboratorium op wielen Sanap/rm 3 goede Motor- riemschijven Prijsf 4.90 Gebr. de Waal NAAINACHINEHANDEL Fa. P. de Korte Zn. kinöeRhoekje Een spannend boek over de ramp. Uit voorraad in BOEKHANDEL MIDDELHAENIS Flakkee - Schouwen en Duiveland v.m. 9 uur vertrek Zype v.in. 10 uur vertrek 14 karaats goud is de pen NUTSSPAARBANK MIDDELHARNIS-SOMMELSDIJK LAGERE PKÏJZErV MEER KEUS BETERE KWALITEIT BETERE SERVICE ROTTERDAM Depot van WOUDA'S ZADEN m' Telef. 24 Oude Tonge Gebrs. de Waal - Middelharnis l6e Jaargang kopen betekent: Singer service voor Uw gehele leven I Vertegenwoordiger: C. J. WILDENBOEi Binnenweg 17, Telef. 2204, SOMMELSDljj MIDDENSTANDSCURSUS - MIDDELHARNif Opleiding Practijkdiploma Boekhouden en Handelskennis L.O. SLAVENBURG'S BANK N.V. s if Je a.r:^ gezet in ringen, broches, han gers, enz.vindt U bij Merkes 'n een verras send r ij k e collectie. Eigen repara tie-atelier Nw. BINNENWEG «jROTTÈRDAHs uit voorraad leverbaar CEBEEDSCHAPPENl ,meenHi6iBolherdam- <-Tel.275Ö6-l.l2465> Hoek St. Jacob n.m. 13.30 uur vertrek Zype n.m. 14.30 uur vertrek Hoek St. Jacob Aansluiting bootdienst Zierik- zee R.TM. ZONDAGS GEEN DIENST GEBR. MAAS WESTBROEK Telefoon 19 A. J. Polder Telefoon 30 Bruinisse en een jaar garantie krijgt U op de juist door ons ontvangen „SPAKTA" VULPENHOUDEBS In tal van prachtige kleuren voor de uitzonderlijke prijs van 6.90 GBBBS. DE WAAI. MIBDELHABNIS VOORSTRAAT 86 MIDDELHARNIS (RENTE 2,40/,,) De SpaarhanJi is geopena Alle werkdagen, behalve 's Zaterdags van 913 uur v.m. en 34 uur n.m. 's Zaterdags alleen van 912 uur v.m. Bovendien op Maandag en Donderdagavond van 6-7 uur SPAARBUSJES WORDEN DAGELIJKS GELEDIGD Rentebijschrijving na 15 Januari 1953. HANDNAAIMACHINE vanaf. 160.- ZIGZAGELEOTR. draagbare machine compl. met motor, in luxe koffer v.a. 545.- Uitsluitend het beste van de wereldmarkt in ca 80 verschillende uitvoeringen; speciale collectie portables met vrije arm voor stoppen, borduren. Toonaangevende merken o.a. Elna, Husqvarna, Anker, Adler, Turissa, Pridor, Necchi e.a. Voorlichting, demonstratie en lessen op pret tige ea vakkundige wijze door gediplomeerde krachten, ook aan huis. Betaling in overleg op discrete wifse, reeds vanaf f 3.- per tveek. Hoofdkantoor :Vierambachtsstraat 67, Tel. 52116 Filialen: Beijerlandselaan 184, Tel. 78350 Beneden-Oostzeedijk 95, Tel. 20424 Middelharnis, ZandpadlöO, Tel. 2434 Chr. de Vrieslaan 44 MIDDELHARNIS Telef. 2532 Verzekeringen, Adviezen op elk gebied ,}//y'''->JHimi>/ Jaar na jaar betroutvbaar l U kunt erop rekenen dal de hoge kwaliteit van Esso tractor-brand stoffen en - smeermiddelen steeds geliandhaafd blijft Esso verfioo^t de bedrijfszekerheid en het rendement van Uw tractor I j Roestvorming op werktuigen en gereedschappen wordt voorkomen door Esso RUST-BAN. yertroutv op de tvereldreptitalie fan wilt U natuurlijk uw familie en kennis sen met dit heuglijke feit bekend maken. Teneinde U daartoe in de gelegenheid te stellen, hebben wij voor U een mooie, uitgebreide sortering geboortekaartjes. De kaartjes worden direct gedrukt en de prijs zal U meevallen. Breng hem dan bij ons. Onze reparatie, inrichting maakt hem weer prima in ordt' GEBR. DE WAAL - St. MaartepsJiil faren veel liefl letgeen bleek t Hinder dan 6 jj de oude Ra afgevaardigde! tiging), 2 A tijzinnige, 1 vi Jeid en de heer iliger van een Kbelang" noem| feclitse kiezers I laatstelling in I Loeiiijkheden v] e lijstaanvoeref leer no. 1 werd it te treden ei e komen. De regens hoge le| tand niet mee. indeel van ziji te aparte verte landhaven en -' De nieuwe cursus begint Sept. Opleiding voor 't mij. denstandsdiploma. Aangifte zo spoedig mogelijk bij: M. A. DE FOOKEBT - Jul. V. Stolberglaan 21, M'hanis of A. FOPMA - Jaeob Baaestraat - Sommelsdijii Club voor beginners vangt aan in Sept., ook voor aj emigranten. Lagere schoolkennis is voldoende. Ool; clubs voor gevorderden. Aangifte gaarne spoedig bij: M. A. DE FOCKERT - JUL. V. STOLBERIGLAAN iu B^^ Aanvang nieuwe cursus half September a.s. Aanmeidin; zo spoedig mogelijk bij: A. FOPMA SOMMELSDI.JS A. V. d. SLUIJS Hobbemastraat 53 MIDDELHARNE Menigeen ve ieters niet vol laleri en dat de iezen. Verkie Geraeentebelai chijnlijk geach laardoor wel ee ■OOI' de P.v.d.A iDe uitslag v; lis volgt: Partijen fan Saters L.R. lerv. iberalea '.v.d.A. iem. belang VERVOLG RAAD OUDDORP ding, omdat de nieuwe leden zich er be ter op konden oriëteren. De voorz. lichtte toe, dat het nu in de raad was gekomen om het zo vroeg mogelijk te publiceren. De heer Nieuwlaud wenste afwerking omdat uitstel moeilijkheden zou bren gen. Er volgde stemming. Tegen was alleen dhr Hameeteman. De veranderingen zouden worden gepubliceerd. Voorstel intrekking raadsbesluit van 8 Augustus 1953 strekkende tot aan koop van de keet van K. C. Meijer Fzn. v^aartoe werd besloten. Bespreking inzake van een Badhuis. oprichting Daar dhr Nederlof voorsteller was lichtte hij toe dat hij de oprichting van een Badhuis voorstelde ter bevordering van de volksgezondheid en ook van de zedelijkheid. Er is in Ouddorp een. be hoorlijk strand, waar men zomers een bad kan nemen. In de winter gaat dat niet, bovendien is de ruimte thuis meest beperkt en is er er weinig afscheiding voor de secten. Misschien bestaat de mogelijkheid dat het mini,'3terie Maatsch. Werk er in te gemoet komt, zei spr., anderzijds zou er een tarief kunnen worden geheven, zodat het de gemeente niets of weinig kost. De heer Koek vroeg of er plannen waren, waarop de voorzitter zei, dat hij eerst het gevoelen van de raad wilde horen. De heer Koek was er principeel niet tegen, maar gezien de woningnood en de finantiele toestand der gemeente achtte hij beter dat het daaraan werd besteed. Bovendien was er nog geen wa terleiding. De plaats waar speelde ook een rol. De heer Nieuwland juichte het plan toe. Water kwam er wel en de plaats was ook geen bezwaar. Of het geld zou kosten zou uitkomen bij de plannen. Volgens de heer Nederlof behoefde de woningbouw er niet onder te lijden. Dat liep toch over het bouwvolume. Zou het veel geld kosten, kunnen wij het later altijd nog laten, het gaat om een prin cipebesluit zei spr. We rekenen er op, dat de Overheid de eerste stoot geeft. Particulier initiatief kunnen wij hierin niet verwachten. De heer T. Grimvis dacht dat er wei nig ambitie voor zou zijn. In de fabrie ken staan ook douche's, maar men ge bruikt ze niet. De heer Nieuwland wees op Stellen- dam, waar een groter badhuis stond dan te Dirksland en waar het storm liep. Weth. Voogd meende dat het zou overkosten, omdat er toch ook een bad meester bij moest zijn, die ook moest worden betaald. Weth. K. Grimvis had verschillende mensen gesproken over deze zaak. Hij was er tegen en vroeg stemming. Het nut en de onkosten moeten wij tegenover elkaar opwegen opperde de heer Nederlof. Bij stemming werd besloten met acht tegen 3 stemmen om geen plannen hier over te laten rnaken. In piincipe werd het dus afgewezen. Tegen de heren Koek, Padmos, de Jong, Aleman, T. Grinwis, K. Grinwis, Voogd en Hameeteman. Vóór de heren Nederlof, Nieuwland en G. Tanis. Verbetering Havenweg Dan volgde bespreking plannen tot verbetering van de liavenweg. Hiertoe werd de raad geschorst en de tekeningen ter tafel gebracht. Als adviseurs traden op de heren Labee gem. architect en de deskundige de heer Veldhuis uit Den Haag (de adoptie gem_eente) die het plan had gemaakt. De voorz. lichtte toe dat het eerst in de bedoeling lag een asfaltweg te ma ken, maar gezien er steeds met zwaar geladen wagens over gereden moet wor den tot herstel van de dijken, waren de plannen omgezet om een klinkerweg te maken. De heer Veldhuis gaf over dit plan inlichtingen. De voorz. bracht naar voren, dat tij delijk de Weststraat zou worden herbe- straat. Met de Heide Mij was een bespre king geweest die op zich genomen had beide plannen uit te voeren tegen een bepaald bedrag. De heer Koek informeerde of er sub sidie aan gegeven werd, waarop werd geantwoord, dat dit moest worden af gewacht. De heer Hameeteman merkte op dat door het veronachtzamen van het col lege er grotere onkosten aan waren. De weg moet verbeterd, maar het had z.l. anders gekund, door direct na de ramp maatregelen te treffen. Breder worden van de weg was z.l. wel nodig. Het op knappen van de weg in de staat zoals deze geweest is zou z.i. wel worden be taald, gebaseerd op oude breedte en het oude wegdek. Spr. was bang dat de subsidie voorts tegen zou vallen. Spr. wees er op dat het aanbrengen van een klinkerbestrating 40% méér zou kosten. De voorz. lichtte toe dat het afmaken van plannen door onvoorziene omstan digheden was doorbroken. Dit lag buiten B. en W. Thans zijn er twee deskundi gen die de plannen maken; voorts meen de hij dat den Haag rekening zou hou den met de situatie inzake de subsidie. In openbare zitting werd besproken een openbare aanbesteding te houden dan -.vel het werk door de Heide Mij te laten uitvoeren. De voorz. achtte het laatste het bes te, omdat er dan direct mee kon wor den begonnen. De heer Hameeteman vroeg of er grondaankoop in was begroot. De voorz.: Er behoeft minder grond te worden gekocht omdat de sloten ver vielen. De hesr Hameeteman: De helft van de sloot is van de eigenaars, die moet worden aangekocht. Spr. had ook graag een begroting gezien. Hoe lang is de weg vroeg spr.? „Driehonderd en veertig meter" zei de voorz. De heer G. Tanis vroeg hoe het on- deihoud straatweg lag t.o. een teerweg. Hierop antwoordde de voorz. dat het laatste goedkoper was. Dhr Hameeteman stemde dit toe. Als een straatweg versleten is, moet er ech ter een geheel nieuwe worden gelegd. Een teerweg blijft bij onderhoud in tact. Daarom had men de geschonden weg bij moeten werken. Met algemene stemmen werd besloten tot uitvoering over te gaan. Noodgedwongen" zei de heer Hamee teman. Besloten werd het werk op te dragen aan de Heide Mij. Volgde een voorstel tot intrekking van de overeenkomst Bouw- en Woning toezicht tot niet betaling van de bijdra ge aan de commissie Ouddorp-Goeree- Stellendam tot 1 Jan. 1954. Er was een vacuum ontstaan en intussen zou er een oplossing kunnen worden gevonden meende de voorz. Liever had hij aller in getrokken. De heer Nederlof kon accoord gaan met dit voorstel tot 1 Jan. 1954, De commissie ging dan gewoon door en Ouddorp zou dan aan al zijn verplichtin gen voldoen. De heer Hameeteman verheugde zich dat er verandering kwam. Waar ze recht op hebben moet Ouddorp betalen, maar Stellendam heeft ook zijn verphch- tingen, daar er vele dagen en uren te Stellendam Vvïas gewerkt en te Ouddorp de zaak in de steek was gelaten. De heer Nederlof achtte het een ze kere hulp aan de zwaar getroffen ge meente Stellendam. Zijn bezwaar was, dat Ouddorp te weinig wist wat er ge beurde. Wat te veel betaald zou zijn, wilde hij als een tegemoetkoming aan de getroffen gemeente Stellendam af staan. De heer Hameeteman had tegen die eerste tijd geen bezwaar, wel vanaf Juli tot heden. Er was door Stellendam een onsympathieke houding aangenomen. Werd besloten tot 1 Jan. 1954 de zaak zo te laten. Ingetrokken werd het adres aan de Tweede Kamer (motie Nieuwland) be treffende het herstel Flauwe werk. De bietenkade Uit een bespreking die de heer Ha meeteman tenslotte voerde, bleek, dat door het vele materiaal dat op de kade lag voor dijkherstel, geen gelegenheid was om bieten te verladen. Spr. achtte het een groot bezwaar, dat deze naar Goeree zouden moeten gebracht. Alsnog wilde hij een deel van de haven daarvoor in gereedheid zien gebracht. Voor vol gende jaren kan de verplaatsing boven dien een gemeentelijke strop worden. De voorz. zeide dat het college zich gewend had tot Rijkswaterstaat, die ge zegd had dat de materialen aan de ka de zouden worden afgevoerd naar Schou wen. Dit is echter doorkruist door hun plannen gevraagd is nu te bevorderen dat er ruimte komt om alsnog bieten aan de haven te kunnen verladen. Dit laatste was van recente datum. De heer Hameeteman wilde het defi nitief weten, omdat hij vandaag gebeld zou worden door de fabriek te Dinte- loord. De voorz. zegde toe vandaag de dag te proberen hierop antwoord te geven. Weth. K. Grinwis zou de mooiste op lossing vinden als er een plaats aan de haven werd vrijgemaakt. Dan sluiting met dankgebed. VOORSTRAAT 9 SOMMELSDIJK TELEF. 2138 AUe Bank- en Effectenzaken Reis- en Zaken-deviezen Ford zit niet stil en werkt aan de toe komst, niet de toekomst echter, die men betitelt met binnenkort", hoewel men toch hoopt, dat dit nog vóór 1960 zal zijn. Reeds eerder hebben wij gemeld, dat in het machtige research centruin van Ford in Dearborn wordt gew"erkt aan een model, dat men ter onderscheiding van alle andere Ford-wagens had ge noemd, de ,,195 X". Nu men dit mo del meer ontwikkeld heeft, werd deze aanduiding veranderd in ,,X100". Op de jaarlijkse autotentoonstellingen in Parijs van 111 October en in Lon den, de Earls Court Show, van 2131 October a.s. zal deze toekomstdroom voor het eerst aan de wereld worden getoond. De „X100" is een laboratorium op wielen, waarin men de nieuwste snufjes op automobielgebied beproeft en nog- eens beproeft, totdat het moment is ge komen, waarop men al de opgedane er varingen in een nieuwe Ford serie-wa gen verwerkt. Zo'n nieuw model kan natuurlijk nog afwijken van de ,,X100" Zoals de ,,X^100" thans gereed is, is het een tweedeurs convertible sedan met ruimte voor vijf passagiers, een wiel basis van 123" en een gewicht van 2678 kg. De electrische uitrusting alleen al bedraagt 302 kg, waarbij niet minder dan 13 km aan electrische draad is ver bruikt. Het zou te veel zijn om de meer dan 50 nieuwigheden, die in dit labo ratorium" zijn verwerkt, te beschrijven. Interessant is het te weten, dat bo ven de bestuurder een niet verblindend warmte-werend plastic dak is aange bracht. Dit dak kan geopend en geslo ten worden door een druk op de knop op het instrumentenbord. Wanneer men op een parkeerplaats onverhoopt mocht vergeten het dak dicht te doen en het zou gaan regenen, komt bij de eerste- regendroppel een op regen reagerende cel in werking of een vochtigheids-ge- voelige electrische schakelaar en het dak en paneel en ruiten sluiten zich auto matisch. De motor is een speciale hoge-com- pressie kopkleppenmotor, met een ge heel nieuw inlaatspruitstuk-carburateur- systeem, gelijkstaande aan twaalf en kele-carburateurs. Bij lage snelheden loopt de motor op twee venturi's van een centraal geplaatste vier venturi's carburator. Bij middelmatige snelheden komen nog twee venturi's in werking, terwijl bij heel hoge snelheden op vol gas al de carburateurs in actie komen om. de lucht en brandstof te verschaf fen die de motor nodig heeft voor zijn hoog vermogen van 300 paardekrachten. De versnellingsbak heeft een electri sche schakeling. Onafhankelijke voor- en achterwiel ophanging zorgen voor bij zonder goede wegligging. De wagen heeft een bekrachtigde besturing en dito remmen, inclusief een handrem, welke electrisch ondersteund wordt. De voor- wielremmen worden gekoeld door ther mostaat-gecontroleerde blazers, wan neer hun temperatuur 150 graden te bo vengaat. Beste jongens en meisjes! Nu is alles weer op zijn pootjes te recht gekomen, nu de vacantie achter de rug is en ieder in het gewone leven zijn plaats heeft ingenomen. In één van de Augustusraadsels was de uitkomst: de boog kan niet altijd gespannen zijn. Maar ik weet ook, dat het niet altijd vacantie kan wezen. Wat zou er van de wereld terecht moeten komen, als er niet meer werd gewerkt? Als we zien in Frankrijk, waar het zo lange tijd al stakmg is, dan behoeven we niet oud te zijn om te snappen, dat zoiets tot grote schade van het land is. Daarom: een va cantie is nuttig en in vele gevallen no dig, maar gewerkt moet er ook. Na het werken is de rust zoet, maar na de rust gaat het werken ook weer zoveel te be ter. Dus jongens en meisjes, aan het werk! En niet met tegenzin, maar met ijver en plezier! Ik weet, dat er ouderen zijn, die vin den dat schoolgaan geen werken is en dat leren niets om handen heeft, maar dat zijn praatjes en de mensen die dat zeggen hebben nooit moeten leren. En de ouderen onder jullie weten er zeker van mee te praten, dat er heel wat komt kijken op een u.l.o, een huishoudschool, een ambachtsschool of een h.b.s. om de geneesmiddelen in elk 'tablet. Niet méér, want overdaad schaadt. Geest en lichaam worden er door verkwikt en pijnen verdwijnen De voorzittingen zijn op zes manieren verstelbaar: op, neer, vooruit, achteruit en voor- en achterover hellend. De zit tingen zijn uitgerust met velligheidsrie- meni van nylon, welke in de zittingen verdwijnen. Electrische verwarmers heffen het koude gevoel van de dikke, zwarte en witte leerbekleding op in de winter. Vanaf het instrumentenbord worden zowel de motorkap als de klep van de bagageruimte geopend en gesloten. In elk wiel is een electrisch-bediende crick geplaatst. Deurkrukken zijn bij deze nieuwe wagen vervangen door druk knoppen. Men vindt in de ,,X100" een dicta- foon, radio, telefoon, electrisch scheer- apparaat en een 10-lamps radio met aparte bediening voor voor- en achter- passagiers. Er is een zachtklinkende hoorn voor stadsverkeer en een luid- klinkende voor verkeer buiten de steden. De ruitenwisser heeft niet minder dan vier wisselbladen. In de forse voorbum per zijn de koplampen ingebouwd. In even forse achterbumpers zijn gaten voor het dubbele uitlaatsysteem van de motor. Het 12-volts electrische systeem be dient niet minder dan 24 electromoto- ren, 44 electronische buizen, 50 gloei lampen, 92 schakelaars, 29 spoelen, 53 relays, 23 stroomonderbrekers en 10 ze keringen. [Tets geheel nieuws is de ingebouwde accu-oplader, welke dient ona de batterij op peil te houden, wanneer de electri sche snufjes worden gedemonstreerd, terwijl de motor niet loopt. Het chassis-frame is van een speciale constructie voor maximum stijfheid met een nieuw type carrosserlesteunen. Om het gewicht van de carrosserie zo laag mogelijk te houden, werden er meer dan 300 onderdelen uit aluminium en ander licht metaal gemonteerd, inplaats van de zwaardere delen, welke voorheen ge- bruiltt werden. Het zogenaamde ,,dode gewicht" is hierdoor met 113,5 kg ver minderd. lessen te kunnen volgen, met eenj; rapport thuis te komen en op tijdn; een volgende klas bevorderd te worj We zullen nu aan de raadsels moe beginnen en omdat we deze week: eerste raadsel na de vacantie krijj; zal ik maar heel gemakkelijk zijn, E auto kan ook niet in de derde vers; ling starten, maar moet langzamerlï worden opgevoerd tot de gang er s in komt. Hier hebben jullie dan SEPTEMBER-BAADSEL li 1. X 2. X 3. X 4. X 5. X 6. X1 7. X 8. X 9. X 10. X 11. X 1. Letter. 2. Boom; ook muziekiioii. Soort hert ook de naam voor eeiitoï 4. Ander woord voor flink. 5. Volgt l tijd als we kwaad hebben gedaan, Worden gemaakt van hoog- en lü veen. 7. Uren, dagen, jarett,!* gen als een schaduw heen. 8. Beke Romeins keizer; ook de naam vans maand. 9. Bekende hoofdstad. 10. Kt men hier lang geleden met schepen i te roven en te plunderen. 11. Ha* die dadels voortbrengen (niet te ver» ken, het is heel eenvoudig).. Op de kruisjeslijn, van boven naari neden, komt een woord te staan dati tijd aangeeft waarin we nu leven, OPLOSSINGEN: I. Oogsten, maaien, lijden, aangoi'dt,» ning, zwijgen, pijnbank. De boog kan niet altyd gespannen q II. AUGUSTUS Uitvoer Garven Uilen Ster Toe Ut Baësa, Levi, ijdelheid, Daniël, E'* Babyion, Obadja, Omega, David, s Cyprus, Hosea, Abraham, Pekali. BUjde Boodschap. IV, Hallelujah, Sterke God, Melclii* Nathan, Onan, ijzer. Sin, Perez. De ogen des Heeren z\jn in alle pi** Hier zijn dan de oplossingen et- kunnen jullie controleren hoe het zonden werk was. Op de manier ze hier staan afgedrukt kunnen f ze ook opschrijven. Het kan ge''* dat er een woord in jullie oplos* anders is en dat toch niet fout is- voorbeeld: Er wordt gevraagd de ii_j van een vriend van Job en die r. moet met een E beginnen. Het ant« kan nu evengoed zijn Elifaz als ï- nietwaar? En zo zijn er meer ge^'",,. Van de prijswinnaars kan ik "J' week nog niets zeggen. Ik moet -^ nog eens goed nagaan. De voig^ week hoop ik het bekend te nralce»'^^; hoop ik ook een begin te maken m correspondentie. j Voor deze keer is het weer ger"'.'^|j; lemaal de hartelijke groeten van P OOii P.S. «errit v. d. B., Zuidzijde, Den B^JJ"!; Hartelijk dank voor de mooie ka" _^j,, Arnhem. Dat was zeker op de snoodreis. Vorige week was Wj "i^jj nichtje, een echt nichtje, gelogen' daar ook is geweest. j In totaal we ;eldige stemm« aesdeler was 01. De lijst va A stemmen vi Ihr Van Seters ;reeg dan hij i en. Hij heeft d ico durven wa Ier stemmen g B verloren ge' en eenvoudige lerale partij v lebben behaalc lerhalve hoog iet op het kar leze gang van lat het afsplit len riskant exi ijde lelijk in c Wanneer we ichouwen, spil ilijdschap en lat de Stellen^ ,'ebleven is: vij ioals het ook ilijdend, omdat [emeente verz loudt met Goc leginsel, dat i eling waarboi lei'wijs, al blij linistratief en en dat zo e gemeente, lag is geblek itellendam ni( iH de Staten, neentebelanga 'oor 65%). Bijzonder v< I-A. in Stellen n 1946 behaa •91S waren he i'beiders gaai 'e P.v.d.A. nie Ie behartigini^^ liteindelijk de irevaleren bo 'hr Kreeft z< 'e P.v.d.A. oi* >aar kan tege M wel, dat dLI «ze Christelijjl N zo langzafl P.v.d.A. vo( 'Oden partij if 'De vrijzinr :een vooruitg; met een fl De arbeic «t ze van de 'erwachten h '^n drie ,,pelt 'Wmoedelijk aantrekkelijk 'Og steeds tuj wantrouwen Het was vrij Werneentebelf Ier niet zou "^ns was blij pehoorüijke aa öu ook in Stoep verdwe Ok populair *ndei-e kwab 'er hechte p- ■^•i zetel te v *n behoort e J'aaruit ook ïekomen. M, Wanneer v/ f specifiei< I 5 öe candi teciea evenv figden als 4 ^ft Zich du t''' ^*^t fe f'«de twee n B. de '°?f heeft ve l.f et meest "J deze verk"

Krantenbank Zeeland

Eilanden-nieuws. Christelijk streekblad op gereformeerde grondslag | 1953 | | pagina 6