'Je begint met geld overmaken,
maar van lieverlee denk je mee'
'De illusie dat we schoon thuiskomen
is in een paar seconden vergeten'
d
Frisse wandeling Molendijk
DÉ SPECIALIST IN
ZONNE-ENERGIE
'Beperkte openstelling zeedijk
is niet lichtvaardig besloten'
Withagen uit Sint-Maartensdijk organiseert buggyritten
Donderdag 24 mei 2012
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
Runningteam Tholen vertrekt zaterdagmorgen naar Pa
rijs om voor de vijfde keer mee te doen aan de Roparun,
de estafetteloop naar Rotterdam bedoeld om geld in te
zamelen ten bate van mensen met kanker. De Tholenaren
denken dertien- tot vijftienduizend euro op te halen voor
het goede doel, meldt teamlid Robin Jonkers. Het jaar
door worden acties opgezet om geld binnen te krijgen.
Maar ook sponsoring is erg belangrijk.
Ijsmutsen
Vierdaagse Oud-Vossemeer goed bezet
Het is fris dinsdagavond op de hoek van de Molendijk en
de Zoetendijk in Oud-Vossemeer. Er staat een stevige
bries, en het dichte bladerdek van de bomen houdt het
zonnetje tegen. Cato Havermans en Toos Etienne hebben
het niks te warm op de limonadepost van de avondwan
delvierdaagse. Tot de groepen van de beide basisscholen
arriveren en de kinderen zich rond de tafel verdringen
voor een bekertje ranja. Het. is aanpoten voor beide da
mes om de bekers zo snel mogelijk te vullen.
Runningteam Tholen afhankelijk van acties, giften en sponsoring
Bij vijftig snelste
Marco Borsato
Negen zienswijzen zijn er bij de provincie ingediend op
het voornemen van de provincie om de buitendijkse on-
derhoudsstrook langs de zeedijk van de Hollare-, Sluis-
en Joanna-Mariapolder groen te laten. Vijf bepleiten
een ruimere openstelling, drie steunen de beperking die
de provincie voorschrijft. Inmiddels is een compromis
gevonden in het kader van de natuurbeschermingsver
gunning.
Aantrekkingskracht
Steltlopers
Beleving. Daar draait het om bij buggy rijden Thoolse
campinghouders proberen de attractie uit. Pierre Witha
gen van het gelijknamige bedrijf uit Sint-Maartensdijk
verhuurt buggy's. Hij organiseert toertochten over het ei
land. „Tijdens een buggyrit kom je op plaatsen waar je
anders niet komt", zegt hij. Je moet alleen niet bang
zijn om vies te worden."
Ontwijken
Niet voor moeders
Mariska Nagelkerke:
Mijn moeder zie ik
dit nog niet doen'
Veiligheidsbril
Samenwerking
SPT met Kellebeek
Markusse blijft
bij PVV Zeeland
Qjggj Energy
Systems
11
De hardlopers en de fietsers - die
de sportieve prestatie leveren - vor
men de kern van het team dat in het
pinksterweekeinde meedoet aan de
520 kilometer lange estafetteloop.
Maar ook chauffeurs, fysiothera
peuten, catering en een fotograaf
ie veren hun bijdrage. Vanavond
worden - in de keuken van Ten An
ker - de maaltijden bereid voor de
driedaagse tocht, morgen wordt de
bus ingericht. In de voorbije weken
is ook het routeschema opgesteld,
waarin staat wie op welk traject
loopt of fietst.
Er komt heel wat bij kijken om mee
te kunnen doen. Zo moet aan de or
ganisatie van de Roparun minimaal
5325 euro overgemaakt worden om
te mogen starten (2825 euro in
schrijfgeld en 2500 euro verplichte
afname van loten). Teams zijn mo
reel verplicht om daarnaast extra te
doneren voor het goede doel: het le
ven draaglijker maken van mensen
die aan kanker lijden. De kosten
van eten en drinken, brandstof en
verbandmiddelen komen daar nog
bij. „Dit jaar wordt dat allemaal in
natura gesponsord", vertelt Robin
Jonkers, die samen met Harm Ver
wijs het vinden van sponsors als
taak heeft. Ze zijn blij met alle
spontane gestes. Een extra uitgave
die het team heeft, betreft veilig
heidshesjes met rode en witte re
flecties die door de organisatie ver
plicht zijn gesteld.
Robins vader Dion Jonkers is zo'n
sponsor, met zijn reïntegratiebedrijf
Fourstar Groep. „Het was een soort
vriendenclub die vijf jaar geleden
het idee opvatte om mee te doen
aan de Roparun. Robin vroeg me
om te sponsoren. Ik vond het mooi
dat zulke jonge mensen oog hadden
voor een dergelijk goed doel. Dat
ze in actie kwamen in plaats van
zomaar rond te hangen", legt hij
uit. ,Jn eerste instantie maak je
geld over. Maar van lieverlee ga je
meedenken. Bijvoorbeeld over hoe
je dingen kunt doen zonder dat het
geld kost." De Tholenaar rijdt het
team altijd op eerste pinksterdag te
gemoet in Frankrijk. „Daar stonden
we een keer, 400 kilometer van
huis, en troffen daar twee teams
van het UWV. Dat is een opdracht
gever van ons. Het loopt allemaal
door elkaar heen." In Rotterdam,
waar zijn bedrijf is gevestigd, leeft
de Roparun. „De Werkmeester, een
dochter van Fourstar, richt zich op
wajong'ers. Met Robin heb ik het
er wel eens over gehad dat het mooi
zou zijn om met een groep daarvan
mee te doen. Maar dat is niet haal
baar."
Flex Express is al jaren een adver
tentiesponsor van het Thoolse Ro-
parunteam. Vorig jaar was Kirsti
Gillis van het Thoolse uitzendbu
reau met enkele collega's aanwezig
bij de doorkomst in Halsteren. Ze
werd gegrepen door het enthousias
me van het publiek, de sfeer. „We
hadden een aantal groene ijsmutsen
bij ons en deelden die uit. Ze waren
zó gewild dat we twee keer terug
naar Tholen zijn gereden om er bij
te halen. Toevallig had het team dat
jaar groene shirts." Ze reden ook
een stuk over de route mee, vóór de
fietsers uit. Kirsti raakte met Dion
Met 282 deelnemers is de belang
stelling voor de 31ste avondwandel-
vierdaagse in Oud-Vossemeer goed.
„Maandag zijn er 260 wandelaars
gestart en vanavond kwamen er nog
22 bij", meldt Jeanne Brusselaars
van de wandelsportclub Vosmeer.
Er zijn 254 liefhebbers voor de vijf
kilometer en 28 voor de dubbele af
stand. Dinsdag liggen de routes ten
westen en noorden van het dorp.
Maandag was de zuidoostkant de
bestemming, en gisteren werd op
nieuw naar de Hikkepolder gelopen.
Elke avond is er voor iedereen een
versnapering, met dank aan ver
schillende sponsors. Wandelsport
bond KNBLO heeft bovendien voor
iedereen een rugtasje beschikbaar
gesteld.
Vanavond gaan de wandelaars rich
ting de Leguitpolder, en de tien ki
lometer kuiert door naar de Puitpol
der. Bij het dorpsbos wacht
Oud-Vossemeer's Muziekvereni
ging de deelnemers op voor de laat
ste meters. Aan de twee grote groe
pen - basisschool De Ark met 95 en
de Sint Anthoniusschool met 62
wandelaars - wordt bij het am
bachtsherenhuis een beker uitge
reikt. En in de voetbalkantine liggen
de medailles klaar voor iedereen die
minstens drie avonden heeft gelo
pen.
Van 11 tot en met 14 juni organi
seert wsc Vosmeer de avondwandel
vierdaagse in Tholen. op 7 juli staat
de Zevendorpentocht op het pro
gramma.
Dion Jonkers (rechtsvoor) is met de Fourstar Groep hoofdsponsor van het Thoolse Roparunteam en denkt ook mee in de organisatie. Zijn
zoon Robin is teamlid en subsponsor met De Werkmeester. Ook Flex Express - waarvan Kirsti Gillis (rechts) en Monique Boer op de foto -
voelt zich aangesproken door het goede doel van de Roparun.
Om acht minuten over negen zaterdagavond gaat Runningteam
Tholen, team 85, van start in Parijs. Aan de organisatie is een
gemiddelde snelheid van 12,5 km/u opgegeven, wat betekent
dat de Tholenaren bij de vijftig snelste teams horen. De vorde
ringen van het team zijn te volgen op internet, www.roparunli-
ve.nl. Rond half negen maandagmorgen verwacht Runningteam
Tholen de Burgemeester Elkuizenlaan (ter hoogte van nummer
57) in Halsteren te passeren. Daar wordt, net als voorgaande
twee jaren, een Thoolse doorkomst georganiseerd. Het team
hoopt dat velen hen komen aanmoedigen voor de laatste zeven
tig kilometer. Met muziek van De Klienkers en dj Martin, een
drankje en een hapje, belooft het een gezellige boel te worden.
Jonkers aan de praat, dat resulteer
de in een afspraak en dit keer is
Flex Express subsponsor. En dat is
niet toevallig. Kirsti: „We werken
met een klein, hecht team. En daar
is de laatste jaren best veel gebeurd.
Familieleden, vrienden, die op jon
ge leeftijd aan kanker zijn overle
den. Dan spreekt de Roparun me
teen aan. Het is dan fijn datje actief
iets kunt doen." Dion Jonkers vindt
het sterke van de Roparun dat de
opbrengst lokaal wordt besteed.
Voorbeelden in 2012 zijn de inrich
ting van een huiskamer voor onco
logische patiënten in ziekenhuis
Lievensberg en de inrichting van de
hospice in inloophuis Het Getij in
Bergen op Zoom.
Dat het in deze tijd niet meevalt
om sponsors te vinden, hebben de
Tholenaren ondervonden. Het eer
ste lustrum leek een mooie aanlei
ding om voor een opbrengst van
50.000 euro voor het goede doel te
gaan. Dion: „We hebben de vijftig
grootste bedrijven in Zeeland gese
lecteerd en hen een brief gestuurd
met een dvd over de tocht van vo
rig jaar. Drie positieve reacties
heeft het opgeleverd, waaronder
één sponsor." Momenteel is de
Tholenaar druk in de weer om te
mogen collecteren tijdens het con
cert van Marco Borsato, op 14 juni
in Goes. „Aan de deur mogen we
al staan. Maar ik zou met het hele
team op het podium willen. We
spreken nog, maar het valt "niet
mee." Wat wél meeviel, was de
sponsorloop van basisscholen in
Tholen en in Sint Philipsland. Die
leverde 9237 euro op. Er staan nog
wat zaken op het programma: de
Tholenloop, een actie van Salus,
een mosselparty. „Het is mooi om
te ervaren wat mensen onderling
voor elkaar over hebben." Je moet
dit gewoon willen doen, er hoeft
niet altijd iets tegenover te staan,
vindt Kirsti Gillis.
Robin Jonkers vertrouwt op een
goed verloop voor Runningteam
Tholen. „We hebben onlangs mee
gedaan aan de ultraloop in Steen
bergen en dat ging prima." De
hardlopers lieten, na zes uren lopen,
een gemiddelde snelheid klokken
van 12,8 km/u. De weersvoorspel
lingen voor het pinksterweekeinde
zijn in ieder geval gunstig.
HBHHHHHMHBMHHHHHMMI
Provincie: in toekomst minder recreatief medegebruik
De gemeente, Dorpsgemeenschap
Sint-Annaland, watersportvereni
ging Sint-Annaland, natuurvereni-
ging Tholen en samenwerkende re
creatie Tholen bepleiten een
algehele openstelling van de onder-
houdsstrook voor recreatief mede
gebruik. Staatsbosbeheer. Zeeuwse
Milieufederatie en Vogelbescher
ming Nederland steunen juist het
idee van een groene dijk afgestemd
op het huidige gebruik.
De provincie geeft aan, dat het
geen lichtvaardig genomen besluit
is om de strook niet breed open te
stellen. Het natuurbelang preva
leert hier. En aangezien het areaal
slikken, platen en schorren af
neemt, verwacht Middelburg dat de
trend in de toekomst eerder zal zijn
dat er minder ruimte is voor recre
atief medegebruik.
Een strook bekleed met dicht as
falt, met hekwerken en voetgan-
gerssluizen afgesloten voor door
gaand fietsverkeer - de wens van
het waterschap - zag de provincie
niet zitten. Ze steunde een inrich
ting die intensivering van het re
creatieve gebruik voorkomt, omdat
het schap daarmee oog had voor de
natuurwaarden. Maar afsluitingen
wilde Middelburg niet. Er is een
compromis gevonden door grof
open steenasfalt als verharding te
gebruiken, en de strook niet met
grond of klei te bestrooien. Be
groeiing zal gaandeweg vanzelf
plaatsvinden. Gesloten asfalt vindt
de provincie afbreuk doen aan het
landschap, de overgang van een
grasdijk naar een schorgebied.
De gemeente zou graag betrokken
worden bij de uitvoering van de
provinciale nota Daar bij de water
kant. Maar dat gebeurt niet. Er is
voor gekozen om de uitwerking van
de nota onderdeel te laten zijn van
het Natura 2000-beheerplan. Overi
gens is het uitgangspunt van deze
nota: buitendijks openstellen waar
het kan, binnendijks waar het moet.
De watersportvereniging meent dat
het openstellen voor fietsers geen
afbreuk doet aan de natuurwaarden.
En ook de natuurvereniging betwij
felt of de natuur schade zal onder
vinden van fietsers. Wandelaars, ze
ker met honden, en ruiters te paard
veroorzaken veel meer verstoring
en gebruiken de dijk nu al. De pro
vincie meent echter dat door ruime
openstelling de aantrekkingskracht
van het pad toeneemt en het druk
ker wordt gebruikt, wat niet de be
doeling is. Ze spreekt ook de op
merking van de recreatieonderne
mers tegen dat zij in hun rechten en
verwachtingen tekort worden ge
daan omdat het besluit van de pro
vincie haaks zou staan op de nota.
In het stuk is voor het betreffende
dijkvak op de indicatieve kaart ech
ter aangegeven.dat er niet buiten
dijks gefietst kan worden.
Omdat er nu geen verharde onder-
houdsstrook buitendijks is, en er
schapen grazen, komt volgens
Staatsbosbeheer (eigenaar van een.
deel van de schorren) recreatief
medegebruik van de dijk nauwe
lijks voor. Ze pleit ervoor om dat zo
te houden, en afsluitingen te voor
komen die maatschappelijke weer
stand oproepen. De Zeeuwse Mi
lieufederatie wijst op het belang
van dit stuk dijk als broedgebied,
hoogwatervluchtplaats en foera-
geergebied voor vogels. Met name
voor het in stand houden van de
populatie steltlopers. Ze pleit voor
optimale inrichting voor de natuur,
dus met gras. De Vogelbescherming
zit op dezelfde golflengte. ZMF en
Vogelbescherming geven eveneens
aan. dat een asfaltpad maken en dat
afsluiten, voor veel mensen moei
lijk is te accepteren.
Het waterschap wil onder alle om
standigheden met zwaar materieel
op de dijk kunnen komen, en noemt
het gebruik van doorgroeistenen uit
waterkeringstechnisch oogpunt on
gewenst. Verder is het schap voor
stander van maximale openstelling,
maar heeft die overigens voor dit
dijktraject niet aangevraagd. Ze
wijst op afspraken met natuurorga
nisaties, maar de provincie geeft
aan dat ze daar geen rol in heeft.
Het projectplan voor verbetering
van de steenbekleding van het dijk
traject is goedgekeurd. Volgend>
jaar wordt het uitgevoerd. Het gaat
om 3,6 kilometer dijk, tussen de
dijkpalen 740 en 776. Van paal 775
tot paal 776 wordt de glooiing niet
vervangen. Van het overige deel
wordt de onder- en boventafel van
de dijk met asfalt bekleed, daarop
wordt grond gestrooid en gras in
gezaaid. Tussen de dijkpalen 764
en 772 zal de buitendijkse werk-
strook smaller zijn omdat een zes
meter brede schorstrook onge
moeid moet worden gelaten. k
Pierre Withagen (vooraan) gaat bij Strijenham even buitendijks. In de tweede buggy zitten Mariska Nagelkerke en Mike Menheere.
Tijd voor een rit. De kuipstoelen
omklemmen je lichaam en met een
vierpuntsgordel zeker je jezelf vast.
Het is wel even worstelen met de
gespjes. Zijn die eenmaal aangere
gen, dan kom je niet meer van je
plek. Draai je sleutel van het contact
om en luid pruttelend komt de
luchtgekoelde 150 cc 4-takt motor
op gang. Deze levert een slordige 9
paardenkrachten. Voldoende voor
een topsnelheid van 65 km/u. Dat
lijkt niet hard, maar schijn bedriegt.
Door het ontbreken van een voorruit
en deuren is de snelheidsbeleving
twee keer zo hoog.
Withagen gaat tijdens de rit vooropv
Die voert vanaf Sint-Maartensdijk
over de Gorishoeksedijk naar de
Zeester om via de Brijhoekseweg en
Platteweg Scherpenisse binnen te
rijden. Inwoners, bezig in hun tuin,
kijken verbaasd op. We steken bij
de Spuidamstraat de rotonde over
en slaan meteen rechtsaf de Stoof-
dijk op. Een prachtig polderwegge
tje met aan weerszijde fluitekruit dat
volop in bloei staat. „Hier ben ik
nog nooit geweest", roept Van
Woerkom. Zijn stem komt amper
boven het hoge motorgeluid uit.
Via de Randweg, Noormansweg,
Engelaarsdijk en Langeweg rijden
we naar het volgende dorp: poort
vliet. Daar steken we de provinciale
weg over en maken koers richting
Schelphoek. Daar komt de zilte zee
lucht van de Oosterschelde je tege
moet. Wat wonen we op een prach
tig eiland, merkt Van Woerkom op.
Bij Strijen gaan we buitendijks,
richting het haventje. Even genieten
van het uitzicht over de Ooster
schelde. Dan volle vaart naar Tho
len. Helemaal droog houden we het
niet. Met vlagen regent het. Door
het ontbreken van een voorruit voe
len de druppels als hagelstenen in je
gezicht. Hetzelfde geldt voor vlie
gen en andere insecten. Mocht je je
dagelijkse hoeveelheid eiwitten al
binnen hebben, houd dan vooral je
mond gesloten.
Voor wie asfalt niet genoeg uitda
ging biedt, komt na een kilometer of
dertig op de Nieuwlandse Kruisweg,
helemaal aan zijn trekken. Deze on
verharde weg loopt parallel aan de
Nieuwe Postweg. Met pakweg 40
kilometer per uur denderen Mariska
en Mike het zandpad op. Even rem
men ze af. Ontwijken een paar plas
sen en beseffen dat het geen zin
heeft. De modder vliegt metershoog
de lucht in. Wij als achterliggers
krijgen de volle portie over ons
heen. Nu we toch onder de smurrie
zitten, maakt het ook niet meer uit.
De illusie dat we met schone kleren
thuiskomen, hebben we in een aan
tal luttele seconden naast ons neer
gelegd. Het gaspedaal gaat richting
de bodem. De modder vliegt in het
rond. Dit is waar het bij buggy rij
den om gaat: beleving. Nog zo'n
'leuk' stukje onverhard vinden we
op de Vrijberghsedijk bij Oud-Vos-
semeer. Dit keer modder en hoog
gras. De buggy's ploeteren zich een
weg over de glibberige dijk.
Wat volgt is een stuk provinciale
weg richting Sint-Annaland. Min
der interessant en vooral oppassen
voor het overige verkeer. Helemaal
prettig voelt het niet met een gange- i
tje van 65 km per uur. Toch houden
de overige weggebruikers duidelijk 1
rekening met ons als buggyrijders.
Via de Bredenvlietsedijk gaan we -
om het af te leren - nog één keer
over op een onverhard stukje weg.
Dan is het feest mooi geweest. Vol
van de adrenaline terug naar Sint-
Maartensdijk. De teller geeft bij te
rugkomst een slordige 68 kilometer
aan. Stuk voor stuk zitten we tot aan
onze oren onder de modderspetters.
Niemand kan zich er echt druk over
maken. Het hoort er bij. Net als nat
te haren bij zwemmen.
Mariska Nagelkerke kan na afloop
niet anders concluderen dat haar
campinggasten deze activiteit zeker
moeten uitproberen. „Of ik mijn
moeder dit zie doen, weet ik niet.
Maar jongeren die van een uitda
ging houden, kunnen hier niet om
heen." Hans van Woerkom beaamt
dat. „Het is echt vermakelijk. Je
moet alleen niet bang zijn om vies
te worden. Want dan zitje hier echt
verkeerd."
Withagen heeft vijf tochten uitge
zet. De kortste gaat over 65 kilome
ter en duurt, inclusief pauze en in
structies, 150 minuten. Voor wie dat
niet lang genoeg is, heeft hij nog
vier varianten in de aanbieding. Al
lemaal over het eiland Tholen. de
langste ook over Sint Philipsland.
Afstanden variëren van 65 tot 130
kilometer. Vertrekpunt is altijd de
Verbindingsweg op het bedrijven
terrein in Sint-Maartensdijk. Daar
stalt Withagen zijn buggy's, zeven
in totaal.
Leuk, stoer, anders. Buggyrijden op
Tholen. Met die slogan verhuurt de
ondernemer sinds september vorig
jaar de open autootjes. En stoer is
het. Klanten kunnen zowel mét als
zonder begeleiding op pad. Toch
geeft de ondernemer de voorkeur
aan dat eerste. „Dan houd ik toe
zicht op mijn spullen. Bovendien
laat ik mensen plekjes van het ei
land zien, waar ze normaal zelden
of nooit komen." Dat zegt Withagen
met veel overtuiging, dus dat be
looft wat.
Voor het zover is, geeft hij eerst
rijinstructie. Niet dat buggyrijden
zo moeilijk is. Toch zijn een aantal
zaken wezenlijk anders dan bij au
torijden. Zo is de snelheid een stuk
lager dan het overige wegverkeer.
Een punt waar je als bestuurder seri
eus rekening mee moet houden.
Dan de bediening. Schakelen is niet
mogelijk. Het is gas geven en rem
men. Voor vertrek deelt Withagen
eerst nog een veiligheidsbril uit aan
de deelnemers. Dat zijn vandaag
naast uw verslaggever ook Hans
van Woerkom van camping De
Zeester en Mariska Nagelkerke van
camping Stavenisse samen met neef
Mike Menheere. .i>
Leerlingen van het Kellebeek Col
lege uit Roosendaal kunnen het ko
mend schooljaar een interne oplei
ding pedagogisch werk volgen bij
de Stichting Peuterspeelzalen Tho
len (SPT). De SPT is de derde orga
nisatie die meewerkt aan het project
kinderopvang college, waarmee de
school vorig jaar is begonnen. Toer-
deloo en Kobalt kinderopvang, die
ook vestigingen op Tholen hebben,
waren al leerbedrijf bij aanvang van
het project.
Statenlid Wim Markusse uit Sint-
Maartensdijk blijft actief voor de
PVV Zeeland. Zijn vertrouwen in
de partij is na het vertrek van Ruud
Muste als fractielid niet geschaad.
Muste heeft onlangs uit onvrede de
partij verlaten en gaat zelfstandig
verder onder de naam Politieke Par
tij Helder Zeeland. Muste vertrekt
vanwege een verstoorde relatie met
fractievoorzitter Peter van Dijk.
„De leden van de PVV krijgen geen
inzage in de financiële gang van za
ken", zegt hij. „Uiterst ondemocra
tisch." Volgens Markusse, penning
meester van de partij, is dat onjuist.
„Muste heeft wel degelijk inzicht
gekregen in de financiën. Daar heb
ik voor gezorgd. Alleen wat later
dan gevraagd. Maar inzicht heeft hij
gehad." Verder beweert Muste dat
Van Dijk zijn stiefdochter Overde-
vest heeft aangesteld als fractieme
dewerkster. Zij zou het volledige
fractiebudget (18.000 euro) als jaar
salaris krijgen. Dit zonder instem
ming of medeweten van de fractie.
Volgens Markusse klinkklare onzin.
„Mevrouw Overdevest is unaniem
door de fractie aangesteld. Hetzelf
de geldt voor haar salaris." Het ver
trek van Muste was voor Markusse
geen toeval. „Het rommelde al eni
ge tijd. Nu probeert hij de partij
langs alle kanten zwart te maken."
De Koncalli Xperience, een avond
waarop leerlingen en medewerkers
van de Bergse middelbare school
hun talent tonen en podiumervaring
opdoen, heeft 1011 euro opgeleverd
voor een hulpproject op een basis
school in Bosnië.
Ceclliaweg 2 l 469/RV I SmMnnaland
0166 - 65 43 35 I wmbcon-enetgysysiems.nl
Advertentie l.M.
In het zonnetje is het heerlijk wandelen, maar onder het bladerdek
op de Molendijk toch een beetje fris.