Bezoekers kunnen in showroom kennis maken met nieuwste snufjes OPENINGSWEKEN MET SPECTACULAIRE INTRODUCTIE Ontdek nu onze Keuken Badwereld KEUKEN BAD WERELD 'Woonboulevard wordt ontmoetingsplaats klanten' www.keukenenbadwereld.nl Nu EXTRA hoge introductiekortingen! Keuken en Badwereld XXL onder één dak met Woonboulevard Donderdag 15 december 2011 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 15 Veel keus Arjan van Dijke is al twintig jaar actief in keukens en sa nitair. Hij werd in 2005 door directeur Arie Bouman van Woonboulevard Poortvliet gevraagd om in de uitbrei ding een showroom te vestigen. „Daarmee wordt het ge heel compleet. Ik wilde dat graag doen. Pas in 2009 is de vergunning rond gekomen en kon er gebouwd worden. Half 2010 hebben we het concept bedacht. Samen met de ontwerper. In februari dit jaar zijn we met de bouw begonnen. We hebben royaal de tijd gehad." Ware grootte VORSTELIJKE KEUZE HOLLANDSE PRÏtZEN imperial PPIPW Voor meer informatie en onze aanbiedingen: €uroune 3O0/' voor 4.395* J Tijdens onze openingsweken ontvangt u bovendien een vaatwasser geheel gratis! En voor de badkamer maken we het samen met onze leveranciers wel heel bijzonder... Dat is pas een opening. Dat is Keuken Badwereld: vorstelijke keuze, Hollandse prijzen! Op TWEEDE KERSTDAG komt onze huiskok bij ons koken! Hij zal tevens een demonstratie geven van onze apparatuur. Dat maakt koken wel heel gemakkelijk! In de nieuwe showroom van Keuken en Badwereld XXI. in Woonbou levard Poortvliet aan de Paasdijkweg draait het allemaal om bele ving. Er is een keuken waarin een echte kok demonstraties geeft. In de badkamerhoek kunnen klanten met een druk op de knop een van de drie douches aanzetten of een van drie bubbelbaden. Niet om er zelf onder te gaan staan of in de gaan liggen, maar wel om toe zien wat het product doet. Morgen (vrijdag) gaat de showroom open. Bezoekers kunnen op de eer ste verdieping zien hoe de afgelopen maanden een oppervlakte van 1800 vierkante meter is ingericht. Keu kens en badkamers, van klassiek tot modern. En voor elke beurs, verze kert directeur Arjan van Dijke. Hij is trots op het resultaat. ..Het is hele maal opgezet naar de eisen van de huidige tijd. Qua design en uitstra ling voorzien van de allernieuwste snufjes." Opvallend is de openheid. Door zo min mogelijk gebruik te maken van dichte wanden kunnen bezoekers bijna de hele showroom overzien. Dat komt door het gebruik van zoge heten kasramen. Vierkante ramen die samen een wand vormen. „Het geeft een heel ruimtelijk effect. Geen dichte muren meer. Geen hok jes. En ook geen laag systeempla fond. We maken gewoon gebruik van het bestaande dak als plafond. Het is helemaal gespoten en past er goed bij." Keuken en Bad Wereld XXL is in feite ondergebracht in wat eens Bu- delpack II was. Daar is binnen, maar ook buiten niets meer van te mer ken. Met de uitbreiding van Woon boulevard Poortvliet vormt het nu één geheel. Al is het een apart be drijf binnen het geheel. Te bereiken via de roltrap en dan naar links. In het midden is als het ware een plein gemaakt waar een volwaardige keuken is gecreëerd die als zodanig ook gebruikt zal worden. Op gezette tijden zal kok en oud-restauranthou der John Jansen er zijn culinaire kunsten aan de klanten veitoncn. Hij zal er kookdemonstraties houden en kookcursussen geven. Gebruik ma kend van de verschillende keuken sets met onder meer een stoombak- oven en magnetron. Er staan banken en tafeltjes. Het is ook de plek waar koffie wordt geschonken. Versgema len en gezet in een Italiaanse kof fiemachine van een topmerk. Onder een lamp met ingebouwde afzuigin stallatie. Van Dijke noemt de plek het 'experience centre', het erva ringscentrum. Daar waar de bezoe kers kunnen beleven wat er allemaal te zien en te koop is en waar ze zelf aan de slag kunnen om bijvoorbeeld tegels uit te zoeken voor hun keu ken, badkamer of toilet. „Alle pro ducten liggen hier in monster. Hon derden. We hebben gedacht aan het gemak van de klanten. Hier is de showroom in feite omheen ge bouwd." In het centrale gedeelte, het binnen- eiland, zijn keukenopstellingen ge plaatst en exclusief sanitair. Veel in bouw. Koelkasten, vaatwassers en ovens kunnen worden weggewerkt in of achter de wanden. Er staan kcx)kcilanden te kust en te keur. Maar wie er geen ruimte voor heeft, kan er ook terecht voor een gangba re keuken. Maar ook hier met het nieuwste van het nieuwste. Zo is er een volledig geluidssysteem inge bouwd in de binnenkasten. De wandkast dient als klankkast. Met een bedieningspaneel boven de gootsteen kan de apparatuur afge steld worden: voor het beluisteren van de radio of muziek via een usb- stick of een i-pad. De badkamers in dit deel zijn luxe, van modern tot klassiek. Wie van romantiek houdt, kan een losse badkuip op pootjes kiezen. Rond het eiland kunnen bezoekers over een breed looppad met eiken houten vloerdelen de keukens, bad kamers en sanitair in de buitenring bekijken. „Hier staan de keukens in het midden- en lagere segment. Trendy en met veel keus in kleur en model." Van Dijke wijst op één uit zondering: de koninklijke keuken die bij prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven staat. Een rustig ontwerp met een knipoog naar het verleden toen er nog graniet werd gebruikt in de gootsteen. Nu kunnen klanten zelfs de samenstelling bepa len van de werkbladen. Boven het pad hangen baldakijnen (rechthoekige elementen) met led verlichting die om de zoveel minu ten een andere kleur geven: van groen tot paars, van geel tot blauw. Niet alleen boven de paden, maar ook in de keukens en badkamers waar ledlampjes in zijn verwerkt. Aan het eind van de paden vullen spiegels de hele wand. Ook dat draagt bij aan het ruimtelijke effect dat Van Dijke er met behulp van de ontwerper Ralph van der Gaag wil bereiken. Volgens hem werkt het Directeur Arjan van Dijke achteraanmet zoon Evert, verder v.l.n.r. Jos Overbeeke, kok John Jansen, Andrea Hoogerheide, Jeroen Melse en Johan Klok. Familiebedrijf Van Dijke in familiebedrijf Bouman mee in 'het totaal van de ambiance'. „Het is prachtig. Het is goed voor de beleving en het welbevinden van de klanten." De verlichting is minitieus uitgebalanceerd, zegt hij. Het heeft een hoge lichtopbrengst, maar het is wel heel zuinig. Dat zijn wij als Zeeuwen tenslotte ook." Aan het eind van het looppad is een gedeelte met sanitair. Niet te veel, maar wel voor alle doelgroepen, zegt hij. Er staan ook drie cabines met werkende douches. Met een druk op de knop kan de bezoekers zien wat het effect is van de ver schillende soorten waterbesparende douchekoppen, zoals de chromen re gendouche. „De klanten kunnen ze niet gebruiken, maar wel zien wat het product doet." Hetzelfde geldt voor de drie whirlpoolbaden. Ook hier kunnen bezoekers op een knop je drukken. „Het is ruim opgezet. Veel show rooms zijn hokkerig. Hier hebben we echt geprobeerd dat te doorbre ken. Klanten kunnen alles rustig be kijken. In deze tijd is de consument niet alleen praktisch ingesteld, maar veel meer op emotie gericht: wat past bij mij." Volgens Van Dijke kunnen klanten in de showroom kennis maken met de nieuwste tegels voor vloeren en wanden. Als voorbeeld laat hij een lederhouten wand zien. Een kunst stof bekleding met een leren print. Eén keuken heeft een raam waar het daglicht door naar binnen schijnt. „Maar dat vertekent vaak het zicht op de keuken. De ene keer is het be wolkt, de andere keer schijnt de zon. De verlichting in de showroom is egaal. Dat is thuis dikwijls ook zo." Nieuw is ook de kamer waar klanten de gewenste indeling van hun nieu we keuken op een scherm kunnen projecteren» Met behulp van een 3d- bril kunnen ze dat ruimtelijk erva ren. Ook dit past in de beleving die de showroom wil bieden. „De klant ziet bijna op ware grootte hoe de keuken eruit komt te zien. Hij kan aanwijzingen geven over de opstel ling zodat het meteen kan worden aangepast." Voor de kinderen is er een speelhoek. In de showroom werken vijf men sen. Er zijn vier verkopers. Evert van Dijke. Johan Klok, Jeroen Mel se en Jos Overbeeke. Andrea Hoogerheide is gastvrouw/receptio niste. Als de loop er eenmaal inzit, verwacht Van Dijke het aantal per soneelsleden te kunnen uitbreiden. De directeur is er van overtuigd dat het centraliseren van de verschillen de showrcxMTis een plus is. Het wordt volgens hem meer een ont moetingsplaats voor consumenten. „Geen onpersoonlijke woonmalls, maar een gezellige, betrokken woonboulevard. In één gebouw, dat 50.000 vierkante meter groot is en waar alles te koop is wat de klant zoekt." Hij wijst er op dat Bouman Potter een goede naam heeft en een boven regionale aantrekkingskracht uitoe fent. „Samen onder één dak is voor ons absoluut een voordeel. Het past naadloos in de nieuwe opzet van de woonboulevard. Mensen moeten zich verbazen, zich op hun gemak voelen en zich ook verwonderen over de betaalbare prijzen die wij vragen voor onze producten." Van Dijke beseft dat het econo misch migder goed gaat, maar wijst er op dat er in de onderhandelingen met de leveranciers veel bereikt is. „De klant kan van de prijs en van de service profiteren." Volgens hem is de grootschalige detailhandel de toekomst. „Alles wat in Nederland te koop is op gebied van meubels, keukens en sanitair kunnen mensen hier aanschaffen voor een prijs waar ze het elders niet voor kunnen krij gen. Dat wordt het succes van dit concept." De directeur noemt de woonboule vard uniek voor de gemeente. ..Zul ke showrooms tref je alleen in Am sterdam, Rotterdam. Den Haag en Utrecht aan. Dankzij de samenwer king met de familie Bouman kun nen we dit realiseren. We zijn beide echt familiebedrijven en passen bij elkaar. De samenwerking is per fect." In de showroom wisselen moderne en klassieke badkamers elkaar af. Custom made hoogglans keuken. nü van 18.345 voor 16.642 KORTINGEN Mooi designkeuken met apparatuur en kunststof blad. nüvan€ 5.713 meer dan 2500 m2 inspiratie

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2011 | | pagina 15