Alternatief plan voor buiten- en binnenbad Zout Glad Worden? nieuw bedrijf voor bestrijding van de gladheid Fietsen buitendijks niet overal mogelijk FNV Bouw wil meer arbeiders op bouwplaats onder de cao brengen 'Eerste prioriteit is varen, daarna wil ik verder kijken' Jonge Thoolse ondernemers kopen ruim vijftig ton strooizout in Tholen in bedrijf Tachtigjarige afdeling Tholen zag ledental sinds fitsie afiiemen Donderdag 24 november 2011 Spreker CDA over vrijwilligerswerk Jacht vaart zonder radar op mistige Oosterschelde De rode draad tijdens de komende cao-onderhande lingen zal het terugdringen zijn van de onbegrensde flexibilisering in de bouw. Dat zei districtsbestuurder Daan Withagen van FNV Bouw vrijdag in Sint-An- naland, waar de vakbonds afdeling Tholen het tach tigjarig bestaan vierde. Onder de leden die in het zonnetje werden gezet voor een langdurig lid maatschap was de 83-jari- ge Coen Moerland uit Sta- venisse. Hij is zestig jaar lid en kreeg daarvoor de gouden speld met briljant. Thema-avond over zwembad Haestinge Een alternatief plan voor een buiten- en binnenbad voor Sint-Maartensdijk. Daar werken het comité 2MeterlO en de dorpstafel Sint-Maartensdijk-Scherpenisse mo menteel aan. Tijdens een themabijeenkomst op donder dag 1 december willen ze dat in Haestinge presenteren aan het gemeentebestuur, de gemeenteraad en vertegen woordigers van verengingen en andere betrokken in stanties. De Thoolse politiek buigt zich dit jaar nog over de toekomst van de zwembaden in Sint-Maartens dijk en Tholen. Indrukwekkende naam Visboer EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT Jubilarissen Vijftien jaar sneeuwschuiven 'snë'éDwscfraro warm Het CDA Tholen heeft voor haar ledenvergadering een spreker uit genodigd die volgens de partij inte ressant is voor zowel leden als niet-leden. Daarom wordt alle be langstellenden gelegenheid gebo den te komen luisteren naar het verhaal dat professor dr. Lucas Meijs dinsdag in de Vossenkuil te Oud-Vossemeer komt vertellen. De vergadering begint om half acht en een uur later is Meijs aan de beurt. Hij is hoogleraar vrijwilligerswerk, civil society en ondernemingen en strategische filantropie aan de Erasmus universiteit in Rotterdam. Zijn thema is 'Op weg naar veer kracht: meer vrijwillige energie'. Het CDA heeft Meijs uitgenodigd vanwege het Europees Jaar van het Vrijwilligerswerk. De partij vindt dat vrijwilligerswerk een belangrij ke bijdrage levert aan de maat schappij en dat promotie en on dersteuning de volle aandacht verdienen. Het CDA Tholen wil graag een podium zijn om de so ciale samenhang in de maatschap pij te bevorderen. Een Belgisch zeiljacht met daarop drie opvarenden heeft zondagmid dag op de Oosterschelde voor een gevaarlijke situatie gezorgd, door in de dichte mist te varen zonder radar. Binnenvaartschepen hadden daar last van en de binnenvaartschippers waarschuwden elkaar via de mari foon. De waterpolitie van de KLPD hoorde dat ook en ging op onder zoek uit. De agenten troffen het zeiljacht aan in de vaargeul bij de Witten Tonnen Vlije, voor Stavenis- se. De schipper verklaarde dat hij dacht voldoende te hebben aan een kaart en een gps-systeem waarmee hij kan zien waar hij vaart. Hij wist niet dat het bij dichte mist verplicht is op radar te varen. Ook had hij ^een radardiploma in bezit, wat op zich logisch is voor een plezier- vaartschipper, zegt woordvoerder Ed Kraszewski van de KLPD. Wel had hij een marifoon aan boord. De binnenvaartschippers hadden het jacht al diverse malen proberen op te roepen, maar de marifoon van de Belg stond op een andere frequen tie. Normaal gesproken horen sche pen die geen radar aan boord heb ben bij dichte mist af te meren aan de dichtstbijzijnde ligplaats. De wa terpolitie heeft het jacht begeleid naar de dichtstbijzijnde haven waar proces-verbaal tegen de schipper is opgemaakt. Ook voor de FNV is flexibel werken niet meer weg te denken. Maar de bond worstelt met de ongewenste gevolgen, zoals oneerlijke concur rentie en het bieden van onvoldoen de (werk)zekerheid. Flexibel wer ken leidt ertoe dat op een bouwplaats steeds minder personeel onder de bouw-cao valt. Dat wil FNV Bouw in ieder geval aanpak ken, maakte Withagen duidelijk in De Wellevaete. Hij voorspelde een 'heel warme winter' met betrekking tot de onderhandelingen rond de cao. „Als je de werkgeversvoorstel- len leest, zou je denken dat jullie de crisis hebben veroorzaakt. De reke ning wordt vooral gelegd bij de vas te krachten en de leerlingen." Hel is geen gemakkelijke tijd in de bouw. Zo krimpen grote bouwbe drijven vestigingen in. De deeltijd- ww zou momenteel weer welkom zijn als instrument. .Jammer dat de minister die regeling niet verlengd heeft." Withagen had weinig goede woorden over voor Goldewijk, dat 105 mensen wil ontslaan waarvan 28 in de vestiging in Steenbergen. „Ik verdenk de hoofddirectie ervan dat ze in deze lastige tijd vaste men sen eruit wil werken, om uitzend krachten en zzp'ers in hun plaats aan te nemen." De districtsbestuur der hekelde het 'flinterdunne' soci aal plan dat Goldewijk op tafel heeft gelegd, terwijl heel wat mensen er al 25 tot 30 jaar werken. „Voorgan ger Uijtdewiiligen stond in deze re gio bekend als een erg sociaal bouwbedrijf. Nu hebben we te ma ken met een onderneming die een fi nanciële basis heeft van heb ik jou daar, maar die het nodig vindt om een advocaat op de onderhandelin gen met de bonden te zetten." De vakbond ondersteunt de onderne mingsraad in deze kwestie extra. Ook met grensarbeiders houdt Wit hagen zich bezig. Op het gebied van hoe er met deze mensen wordt om De discussie over de zwembaden in de gemeente is al enige tijd actu eel, schrijven het comité en de dorpstafel in de toelichting bij de uitnodiging. Vooral voor Sint- Maartensdijk. 'Met de ontwikke ling van het plan Geeftruidapolder dreigt het openluchtbad te verdwij nen en zijn de inwoners van Sint- Maartensdijk (en de ruime omge ving) uitsluitend aangewezen op het nog nieuw te bouwen binnen bad'. Dat komt in de uitbreiding van Vakantiepark Pluimpot in Scherpenisse. Het comité en de dorpstafel schrijven dat vele inwo ners tegen deze ontwikkeling zijn. Dat heeft er onder meer toe geleid dat beiden samen zijn gaan werken om zich in te spannen voor een buitenbad naast het te bouwen bin nenbad. Maar alleen een afwijzend standpunt innemen, 'hoe goed ook beargumenteerd' is volgens hen niet voldoende. Daarom wordt aan een heus alternatief plan gewerkt. Dat is bijna gereed. Er wordt nu nog gekeken naar de uitvoering, plaats, kosten en financiering. Op donderdag I december willen het comité 2Meterl0 en de dorpsta fel er met een aantal deskundigen een thema-bijeenkomst aan wijden. Voor het mini-symposium wordt het gemeentebestuur, de gemeente raad, verenigingen en andere in stanties die op de adressenlijst van de dorpstafel staan, opgeroepen. De kosten voor de bijeenkomst zijn voor rekening van het comité. Ze worden betaald uit de opbrengst van de flesjes drinkwater die eind september, begin oktober, zijn ver kocht in Sint-Maartensdijk, Scher penisse en Stavenisse. Zaterdagmiddag overhandigde Na- dia Morelli en Marit Stoutjesdijk in het atrium van Maartenshof een brief aan Sinterklaas om aandacht te vragen voor het sluiten van het zwembad. Drie leden, Corné van Dijke. Mirjam Stoutjesdijk en haar zoon Pepijn deden dat ook door het zingen van drie aangepaste sinter klaasliedjes tijdens de rondgang van de goedheiligman en zijn ge volg door het dorp. Op de wijze van: Zie ginds komt de stoomboot, klonk dat zo: 'Er is aan de Sport- laan een prachtig zwembad/ het schijnt wat verouderd maar 't is voor ons zatOh lieve Sint Nico- laas zo mag het niet zijn/ want zwembad Haestinge dat is juist zo fijn-' En op de wijze van Sinterklaas kapoentje: Sinterklaas kapoentje/ Leen ons een miljoentje/ Voor 't be houd van 't buitenbad/ want daar aan hebben we zat.' Ook de tekst van Oh kom er eens kijkenwerd er op aangepast: 'Oh. kom er eens kijken/ wat er aan de Sport/aan staat/ 't is ons eigen zwembad/ je weet wel hoe dat gaat! vanaf de startblok 't water in/ we zwemmen uren naar ons zin/ en daarna luie ren op het gras/ zoals 't al jaren was.' Het comité wilde er groter mee uit pakken, maar kreeg daar geen gele genheid voor. Het evenementenco mité Smalstad die de intocht voorbereidde, wilde geen 'politiek' op het kinderfeest, zegt vice-voor- zitter Piet Groffen. VERVOLG VAN DIELEMAN De boekhandel.die eerst in de Horig- straat was gevestigd en later naar de Dalemsestraat verhuisde, staat dan ook geheel buiten het faillissement. De boekhandel wordt geleid door Leen Tichem, de drukkerij door zijn broer Rens. Op I november 1999 nam Dieleman de in Scherpenisse gevestigde drukkerij Limovi over. De naam veranderde in Dieleman- Limovi, maar enkele jaren geleden werd het weer alleen drukkerij Die leman. Werkten er in 2000 nog tien mensen naast Tichem en zijn vrouw, dit jaar was dat al gehalveerd tot vijf. Ook deze reductie van het perso neelsbestand - dit voorjaar werden er nog drie medewerkers ontslagen - bleek echter onvoldoende om het tij te keren. Alle machines vallen on der het faillissement, maar het pand blijft erbuiten. Dat is eigendom van D R Holding b:v.,de holdingmaat schappij van Rens Tichem. De afgelopen weken meldden diverse weervoorspellers dat ze opnieuw een strenge winter verwachten. Drie jonge Thoolse ondernemers spelen daar op in. Ze hebben Zout Glad Worden? opgericht, een bedrijf in gladheidbestrijding. Met sneeuwschuivers en zoutstrooiers willen ze bedrijven en instanties, maar ook particulieren en scholen, in de regio van dienst zijn. Of het nu gaat om parkeerterreinen, laad- en losgedeel- tes voor vrachtwagens of speelpleinen, er is veel mogelijk. Zout Glad Worden? heeft ruim vijftig ton strooizout op voorraad. Jaco van Dis van Van Dis Groen projecten, Arthur Mennen van Me- diterranova en Leon Geluk van Ge luk Afbouw Montage werken vaker samen bij opdrachten. Nu hebben ze de handen ineen gesla gen. „In de wintermaanden is het bij ons over het algemeen wat rustiger. We hopen zo meer werk te krijgen", licht Mennen het initiatief toe om samen Zout Glad Worden? op te richten. Van Dis deed afgelopen winter ervaring op met gladheidbe strijding. „Het is een dankbaar werk. Maar ik kreeg zo veel aanvra gen, dat ik niet iedereen kon hel pen." Voor de nieuwe onderneming zijn drie quads aangeschaft als sneeuw schuiver. en drie zoutstrooiers. .Zo is er meer capaciteit en kunnen we de werkzaamheden splitsen", zegt Mennen. Hij meent dat er niets zo erg is voor ondernemers dan dat hun klanten over een besneeuwd of glad terrein naar binnen moeten glibberen. „Een schoon terrein be tekent een stuk veiligheid. Het is bovendien een service naar de klant en naar het eigen personeel." Van Dis hield afgelopen winter onder meer het terrein van de Cl000 in Tholen sneeuwvrij en hoorde daar over louter positieve berichten. De opzet is eenvoudig, zegt hij. „We sluiten met de klant een overeen komst af op urenbasis en op basis van de hoeveelheid zout. Zodra er sneeuw ligt, komen we in actie. We houden het terrein bij, zodat de klant daar zelf geen omkijken meer naar heeft. En we rijden 24 uren per dag." Bij de overeenkomst hoort een afspraak over wat er precies bijgehouden moet worden en over het gewenste tijdstip dat de zaak schoon moet zijn. Het werkgebied van Zout Glad Worden? omvat naast de eilanden Tholen en Sint- Philipsland de plaatsen Halsteren, Lepelstraat, Bergen op Zoom en Steenbergen. De ondernemers hebben tevoren on derzocht welk materieel voor hen het geschiktst was. Ze kwamen uit bij de quad, een vierwielig motor voertuig. Drie van het type Yamaha Grizzly 550 zijn er aangeschaft. Ge luk: „De quad is wendbaarder en sneller dan een tractor. En het is goedkoper en daardoor aantrekkelij ker voor de klant." De schuiver die aan de voorzijde wordt bevestigd, is volledig elektrisch. Deze kan behal ve omhoog en omlaag ook naar links en rechts worden gedraaid. Zodoende kan de machine ook smalle paden schuiven. Als leveran cier kozen de drie bewust voor een lokale ondernemer: landbouwme- chanisatiebedrijf Den Engelsman in Sint-Maartensdijk. „Daarmee kon den we goede afspraken maken over het onderhoud", zegt Geluk. Ondernemers die zélf de gladheid op hun terrein willen aanpakken, kunnen ook terecht bij Zout Glad Worden? want er is strooizout le verbaar in zakken van 25 kilo. en eventueel ook in big bags. Tegen aantrekkelijke prijzen. Er is ruim vijftig ton op voorraad (ter vergelij king: de gemeente Tholen kan over 300 ton beschikken). Meer infor matie over Zout Glad Worden? is te vinden op de website www.sneeuw- schuiven.com. (Advertentie LM.) ,,De beurs is verzonnen om indruk te kunnen maken met im posante ontwerpen", zegt Eric Vermeij. Daar hoorde volgens hem ook een indrukwekkende naam bij: Ultra Large Crude Clippers. ,,Geen idee hoe ik erbij gekomen ben. Het schoot in eens door mijn hoofd." Er zijn al Ultra Large Crude Carrier. Hele grote olieschepen. ,,De afkorting daarvan is ULCC. Ik dacht, dan kan die tweede C net zo goed de C van Clipper zijn. Het klonk wel tof." Advertentie I.M. Stemmen van lezers In de Eendrachtbode van donder dag 17 november stond op pagina 1: "Fietsen buitendijks rond heel Tholen". Dit is de wens van de fractie van het CDA. Enerzijds zo veel mensen, zoveel wensen, en anderzijds is dat gewoon een slecht idee. Het buitendijks fietsen is nog nooit mogelijk geweest. Want er is daar slechts beperkt verharding. Ook al komt er als ge volg van de werkzaamheden van dijkverzwaringen een breder ver hard talud, dat betekent nog niet dat dan overal kan worden gefietst. De gemeente Tholen (vergeet Sint- Philipsland niet) is grotendeels omgeven door het Nationaal Park Oosterschelde (=NPO). Daarvan maken naast de Oosterschelde zelf ook deel uit Mastgat. Keeten, Zij- pe, Krabbenkreek, Krammer en Slaak. Het NPO is een Natura- 2000-gebied en heeft niet alleen nationale maar ook Europese be scherming. Daar kan ook staatsse cretaris Henk Bleker (CDA) niets aan veranderen; ook niet via de nieuwe Wet Natuur. Het idee, uitgesproken door Gert- Jan Boudeling (CDA) in de ge meenteraad van Tholen, zal stuk lopen op de keuzes die politiek in zorgvuldige afwegingen in het verleden zijn gemaakt. Ook buiten dat strikt formele, waaraan weinig tot niets meer te wijzigen is, zijn er de inhoudelijke argumenten, waarom dit zo in de wet is terecht gekomen. Binnen heel Europa (EU) en bij alle lidstaten is men het erover eens dat de natuur sterk achteruit is gegaan en dat de be dreigingen toenemen. De leefge bieden van planten, dieren en fun gi (zwammen, paddenstoelen en schimmels) worden steeds kleiner. De bedreigingen door menselijke activiteiten en menselijke aanwe zigheid veroorzaken dat soorten aan het uitsterven zijn. Een actie tot behoud van de biodiversiteit is noodzakelijk. Ingevolge de Euro pese wetgeving is overeengeko men om kwetsbare en voor de Eu ropese soorten specifieke biotopen in bescherming te nemen. De ver plichtingen van de zo geheten Vo gel- en Habitatrichtlijn zijn door alle lidstaten in de eigen wetge ving opgenomen. Wat dit voor Tholen en Sint-Phi- lipsland betekent, zal duidelijk zijn. Vooral daar waar de schorren en slikken buitendijks van enige betekenis zijn moet de aanwezig heid van menselijke activiteiten worden vermeden. Wie wel eens de nieuwe wandelpaden op Zuid- Beveland heeft gezien (Sporen in de Zak; Het Kiekendiefpad), zal ontdekken dat ook daar niet overal buitenom gekomen mag worden. Voor de fietspaden is dat hetzelf de. Natuur is kwetsbaarder dan men zich wel eens bewust is. De natuur kan men niet zo mooi hou den als de mens niet bereid is om wat afstand te bewaren. Ook dat is niet nieuw. De Europese en de na tionale wetgeving wil dat zo ook. Niet voor niets loopt er geen wan delpad dwars door en naar het midden van de Scherpenissepol- der, maar slechts langs de buiten rand. Niet voor niets is het Markiezaatgebied voor betreden afgesloten, maar is er daarom juist wel een vogelkijkhut en op De Kraaijenberg een uitkijktoren. Al lemaal niets nieuws. Zo is het ook hier. Het waterschap wil ook niet anders dan met dit ge geven zeer zorgvuldig omgaan. Het plaatst mooie informatiebor den daar waar de nieuw gemaakte gedeelten voor publiek gesloten blijven. Zeker met de tijd blijkt dat door steeds meer mensen deze breed maatschappelijk (zeker na tionaal en Europees) gedragen keuzes met minder emoties wor den gerespecteerd. In het begin is dat voor sommigen moeilijk om mee om te gaan. Het is vooral van het grootste belang te weten dat er toch wel prachtige ommetjes en tochtjes te maken blijven. Laat de gemeente Tholen liever een voor beeld nemen aan de andere pro vincieregio's waar het wandelnet werk sterk in uitvoering is; een knooppuntensysteem verwant aan het fietsnetwerk, maar dan ook over onverharde paden daar waar dat (o.a. met medewerking van particulieren) mogelijk is. Tenslotte maak ik erop attent dat er een Delta-overleg is met diver se deskundigen uit heel Zeeland waarbij de diverse activiteiten zijn en worden geïnventariseerd. Ook van daaruit zoekt en handhaaft men een balans tussen wat burgers willen en wat de natuur als be scherming nodig heeft. Henk Vinkeles Melchers, Sint-Maartensdijk, voorzitter planologiewerkgroep Natuurvereniging Tholen. VERVOLG VAN VERMEIJ Ook vijf andere klasgenoten van Eric stuurden hun ontwerp in en al le zes werden ze genomineerd. „Bi zar hé? Ik vind het wel een toevals treffer. Ik denk dat het heeft meegeholpen dat we hier goed wor den voorbereid op duurzaam den ken." Studiepunten levert het niet op, ook niet na verzoeken van Eric. Hij had dan ook niet gedacht dat hij zou gaan winnen. „Tot de laatste stemdag was het spannend. Het was best een verrassing. Natuurlijk hoop je te winnen, anders doe je niet mee." De maritiem officier in opleiding gaat nu, na mogelijk nog wat inter views, weer over tot de orde van de dag. Begin volgend jaar is zijn laat ste stage. Dan vaart hij bijna een half jaar mee op een pijpenlegger, een schip dat olie- of gasleidingen aanlegt. „Ik ga onderzoek doen naar super capaciters. Dat zijn su per condensatoren. De motor van zo'n schip moet 200 keer per dag accelereren. Het is een stukje varen en dan weer stilliggen. Het systeem is dieselelektrisch uitgevoerd en el ke keer als het schip weer gaat va ren. zo'n 200 keer per dag, wordt er een enorme loei aan het net gege ven. Dat kan niet goed zijn voor de dieselgeneratoren. Ik ga kijken wat een supercapacitor, die er nog niet staat, daartegen zou kunnen doen. Het is een nieuwe techniek." Van de zomer studeert Eric af. Wat hij dan wil worden, weet hij nog niet. „Mijn eerste prioriteit is varen, daarna wil ik verder kijken. Ik wil eerst ervaring op gaan doen op een schip, want ik vind varen helemaal tof. Dat heb ik bij mijn vorige stage wel gemerkt." Of hij stuurman of machinist wil worden, de keuze die meestal gemaakt wordt in de loop van een zeemanscarrière, weet Eric ook nog niet. Evenals het antwoord op de vraag waar de liefde voor het varen vandaan komt. Zijn vader Leen werkt bij de gemeente en zijn moeder Martha noemt Eric een 'fulltime mantelzorger'. „De dichtstbijzijnde link met het water is, dat mijn opa visboer is geweest. Meer maak ik er niet van." Vier vakbondsjubilarissen in de bloemen. V.l.n.r. J. van Haaften, W. van OudenaardeC. Moerland en D. van Driel. gegaan, is het volgens hem schan dalig wat ons land presteert. Withagen zei dat het er wat FNV Bouw betreft om gaat dat ze in staat is de belangen van de werknemers te behartigen. Hij bezoekt bouw plaatsen en merkt dat de mensen dat prettig vinden. „De vakbond is een van de weinige organisaties die in de bouwkeet komt." De districtsbe- stuurder onderstreepte dat de bond veel heeft bereikt. „Maar dat kan al leen dankzij de mensen. En daar zijn leden voor nodig, die ook nog eens serieus genomen moeten wor den." Withagen gaf aan dat FNV Bouw de grootste vakbond is in de bouwnijverheid, en daardoor een vuist kan maken. „Lid zijn maakt, ook in 2011, het verschil!" Hij be dankte de jubilarissen voor het feit dat ze zo'n lange periode lid zijn van de vakbond. Bij de afdeling Tholen jubileren dit jaar 24 leden. Daarvan waren er vrijdag maar vier aanwezig. W. van Oudenaarde uit Sint-Annaland en D. van Driel uit Oud-Vossemeer. al lebei timmerman, zijn 25 jaar lid. J. van Haaften uit Stavenisse maakte de veertig jaar vol, en zijn dorpsge noot C. Moerland de zestig jaar. De ze laatste kreeg daarvoor een gou den speld met briljant uitgereikt. Coen Moerland (83) heeft de vak bond nooit nodig gehad, vertelt hij. Van thuis uit was het vanzelfspre kend dat hij lid werd toen hij ging werken. Dat was op het moment dat de Stavenissenaar in de bouw aan de slag ging, na beëindiging van zijn militaire dienst die hij deels in Nederlands-Indië vervulde. „Ik heb altijd werk gehad. Was ik een keer ergens klaar, dan vond ik wel wat anders om aan de kost te komen." Moerland was metselaar, onder meer bij Huurman in het restauratie werk. Begin jaren tachtig, hij was toen 54, is hij afgekeurd met ge zondheidsproblemen. De vakbond is Moerland altijd blijven steunen. Daar is ook nu nog het nodige voor te doen. want er is veel dat niet klopt voor de werkman, aldus de ju bilaris die er verder niet al te veel over kwijt wil. De opkomst van de leden bij de vie ring van het zestiende lustrum ver raste het bestuur aangenaam. Voor zitter Jack van Poortvliet kon nog al wat oud-bestuursleden verwelko men, evenals oud-districtsbestuur- der Lenting. Het was een gezellig samenzijn met een drankje en een hapje, enkele ronden bingo en het optreden van een tonprater. Ook waren wat boekjes en krantenknip sels neergelegd die herinnerden aan het verleden. De huidige afdeling Tholen van FNV Bouw is nog maar vijftien jaar oud. Ze is in het najaar van 1996 ontstaan (als Hout- en Bouwbond FNV) uit een fusie van de afdelin gen Oud-Vossemeer, Sint-Anna- land, Sint-Maartensdijk. Stavenisse en Tholen. Een fusie die voort kwam uit een besluit van de bonds raad om geen afdelingen van min der dan 250 leden meer toe te staan. Door het samengaan ontstond een afdeling met ruim 520 leden. Nu zijn er dat nog iets meer dan 340, een afname van ruim een derde. Bij de samenvoeging waren er tien be stuursleden, nu nog vijf. Voorzit ter/secretaris Jack van Poortvliet, penningmeester/klachtenman Jaap Geuze en tweede secretaris Adrie Dorst zijn van die tien nog steeds in functie; John Petie en Wim Deurloo completeren het huidige bestuur. De afdeling hanteert 1931 als op richtingsjaar. dat is het jaar dat de voormalige NVV-afdelingen Sint- Maartensdijk en Oud-Vossemeer zijn ontstaan. Jaco van Dis, Arthur Mennen en Leon Geluk v.l.n.rgaan de komende winter de gladheid te lijf. Ze hebben materieel en een flinke hoeveelheid strooizout aangeschaft. en droog? Laat een vriend, collega, familielid of iemand anders gratis kennismaken met het Zeeuwse openbaar vervoer en ontvang een fraaie OV-chipkaarthouder. Lees meer op www.degoedekantop.nl of scan de GR-code. DE GOEDE KAMT 0P.NL

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2011 | | pagina 3