Tholen timmert aan de weg op
de Dag van de duurzaamheid
TT Assen brengt de jongen boven in
tachtiger Teun Struijk uit Stavenisse
Verburgh Stapeldagen
10% 401 201.
307o 20°/o ^0%
Perceel Bartelmeetweg
vervuild, maar niet ernstig
Oud-garagehouder heeft een passie voor de motorsport
Setallandse braderie is overvol
Trekkertrek met nieuwe klasse
Grote kortingen «ot5°%
Verburgh
Donderdag 6 augustus 2009
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
De gemeente doet mee aan de Dag van de duurzaam
heid. Op 9 september (9-9-9) laat Tholen in het gemeen
tehuis zien wat ze op dit terrein al doet en wat de ambi
ties zijn. Ook komt er een spreker en zullen er
presentaties zijn van een aantal duurzame initiatieven
van derden. Tholen deed de afgelopen jaren met name
van zieh spreken met cursussen voor duurzaam onder
nemen. „We hebben op het gebied van duurzaamheid
een naam hoog te houden", zegt wethouder Van Dis.
Koplopers
Stopcontact
Watervlo
Oud-inwoner Matthijs Kettelerij promoot met Urgenda de elektrische auto
Zelf reed hij in zijn jonge jaren op motoren die de kno
pen van je overall er binnen de kortste keren af lieten
springen. Teun Struijk heeft iets met snelheid. Een voor
liefde die de inmiddels 81-jarige garagehouder uit Stave-
nisse vrijwel elke zomer naar Assen voerde. Zestig keer
was hij toeschouwer bij de TT, het motorevenement bij
uitstek. Vanwege die mijlpaal werd hij dit jaar in Drente
uitgebreid in het zonnetje gezet. Een feestje dat ook nog
eens samenviel met zijn verjaardag. Menige verjaardag
vierde Struijk door de jaren heen op het circuit. Thuis
blijven voor een verjaardag komt niet in zijn hoofd op,
tenminste niet als die in hetzelfde weekeinde valt als de
beroemdste motorrace van het land. „Het is altijd mijn
lust en mijn leven geweest."
Hoogtepunt
Cabriolet
Valentino Rossi
Het perceel aan de Bartelmeetweg 5 in Poortvliet is ver
ontreinigd, maar niet ernstig. Dat blijkt uit het onderzoek
dat in opdracht van de provincie is verricht. Bij graaf
werkzaamheden zal wel rekening gehouden moeten wor
den met verontreinigde grond. Als die vrijkomt, moet het
worden afgevoerd naar een erkende verwerker, aldus ge
deputeerde staten.
Oude ambachten naast bungeetrampoline
De braderie van Sint-Annaland heeft zaterdag met 117
standhouders een record. Ook is er een oude traditie in
ere hersteld: muziekvereniging Accelerando sluit het
evenement, dat van tien tot acht uur duurt, af met een op
treden op de Ring. De laatste keer dat dat gebeurde is on
geveer zes jaar geleden.
De stichting Thoolse Dagen organiseert op 5 september
de jaarlijkse trekkertrek, een krachtmetingwedstrijd tus
sen tractoren. De wedstrijden zijn van twaalf tot zes uur
op industrieterrein Klaverveld in Oud-Vossemeer. De or
ganisatie verwacht ongeveer 170 deelnemers in verschil
lende klassen, waarvan één nieuw op het programma is:
de compact diesels.
Kijk voor meer aanbiedingen op wmverburgh.nl
I
5
De Dag van de duurzaamheid is
een initiatief van de stichting Ur-
genda. De Urgenda is een duur
zaamheidsagenda voor ons land
voor de komende vijftig jaar. opge
steld door een groep wetenschap
pers. Doel is om de processen te
versnellen die moeten leiden tot
een duurzamere samenleving. Een
Nederland dat niet alleen ruimtelijk
anders is ingericht, maar ook be
stuurlijk en sociaal anders is geor
ganiseerd. Allemaal nodig om de
problemen het hoofd te bieden die
op ons af komen door de bevol
kingsgroei, de toename van wonin
gen, auto's en vliegverkeer, de rij
zende zeespiegel en de klimaat
verandering.
Om een visie te ontwikkelen - ons
land zou een 'proeftuin' moeten
worden - is een duurzaamheids
platform gevormd van mensen met
een visie over duurzaamheid, zoge
naamde koplopers uit de samenle
ving. Mensen uit het bedrijfsleven,
uit de mediawereld, van niet-gou-
vernementcle en intermediaire or
ganisaties, en van overheden. Ur
genda wil organisaties en ini
tiatieven die met duurzaamheid te
maken hebben, inventariseren en
met elkaar verbinden. Daarnaast
wil ze projecten opzetten, stimule
ren en begeleiden.
Eén van de medewerkers van Ur
genda is Matthijs Kettelerij uit Til
burg. De oud-Tholenaar kent de ac
tiviteiten van Tholen op het gebied
van duurzaamheid, én kent wethou
der Van Dis. Zo was het contact
snel gelegd, en dat leidde tot deel
name van de gemeente aan de Dag
van de duurzaamheid. „Overal in
het land zijn er initiatieven. Urgen
da wil dat zoveel mogelijk daarvan
op deze dag - die eenmalig is en
niet jaarlijks terugkomt - getoond
wordt. Groot of klein, laat maar
zien. Dat draagt eraan bij dat koplo
pers elkaar kunnen vinden, dat ze
van elkaar kunnen leren en moge
lijk gaan samenwerken", zegt Ket
telerij. Hij benadrukt dat - ook in
Tholen - iedereen met een initiatief
op het gebied van duurzaamheid
kan aanhaken bij de Dag van de
duurzaamheid. Deelnemers kunnen
zich aanmelden op de website
www.dagvandeduurzaamheid.nu.
„Dat kan bijvoorbeeld iemand zijn
die een diner geeft met biologische
producten, of een bedrijf of instel
ling die overstapt op groene
stroom." Ook wethouder Velthuis
geeft aan dat derden nadrukkelijk
worden uitgenodigd om mee te
doen aan de Dag van de duurzaam
heid.
Bij de gemeente wordt het enthou
siast opgepakt, zegt ambtenaar Kurt
Kessel. Op verschillende afdelin
gen worden idcecn uitgewerkt voor
de presentatie op 9 september. Hij
wil er nog niet al te veel over kwijt.
Maar geeft als voorbeeld dat Delta
is gevraagd na te denken over het
realiseren van een oplaadpunt voor
elektrische auto's.
Voor de ingang van het gemeente
huis stond donderdag zo'n elektri
sche auto, de Think van Nporse
makelij. Urgenda wil met haar pro
ject elektrisch vervoer het gebruik
van elektrische auto's stimuleren,
en werkt daarbij samen met Elmo-
net. Het kabinet heeft er eveneens
een speerpunt van gemaakt en komt
met fiscale voordelen (geen aan-
schafbelasting bpm en geen wegen
belasting). Voordeel van de elektri
sche auto is dat de/e geen C02 en
fijn stof uitstoot, en praktisch ge
luidloos rijdt. En dat is winst voor
het milieu.
De Think, een stadsmodel met
ruimte voor twee personen, is ge
maakt van kunststof en is voor 95
procent recyclebaar. Het wagentje
kan met een volle accu 180 kilome
ter rijden, heeft een topsnelheid van
110 km/u en trekt bijzonder snel
op. „Opladen duurt dertien uren, en
kan gewoon thuis op het lichtnet",
vertelt Matthijs Kettelerij. Hij laat
zien dat op de plek waar bij een
traditionele auto de benzinedop zit,
de Think een stopcontact heeft. De
aanschafprijs is 35.000 euro. het
opladen van de accu kost twee euro
aan stroom. Op dit moment rijden
er dertig van deze auto's in ons
land. Urgenda wil eind dit jaar de
honderd bereikt hebben.
De wethouders Velthuis en Van Dis
reden donderdag met het wagentje
samen een rondje door Tholen.
Was duurzaam ondernemen met
name gericht op het bedrijfsleven.
Matthijs Kettelerij van stichting Urgencla laat de Thoolse wethouders kennis maken met een elektrische auto als opwarmertje voor de Dag
van de duurzaamheid.
meer en meer wordt het ook maat
schappelijk verantwoord onderne
men. Daarbij is er naast de econo
mische effecten oog voor de
gevolgen voor het (Iceljmilicu en
voor de mensen. Op dat laatste wil
Tholen zeker inzoomen, gal' Van
Dis aan. Het gaat om de balans die
je wil bereiken, waarbij je moet
oppassen dat je door bepaalde ont
wikkelingen geen claim legt op de
toekomst, aldus Velthuis.
Beide wethouders lichtten toe hoe
er binnen de verschillende afdelin
gen bij de gemeente aandacht is
voor duurzaamheid. Bij werk en
inkomen bijvoorbeeld door men
sen te leren zélf het heft in handen
te. nemen, uit te gaan van eigen
kracht bij het vinden van werk. En
ook door te zorgen dat jongeren
een goede startpositie hebben voor
de arbeidsmarkt. Ook de activitei
ten in het kader van de millenni-
umgemeente hebben met duur
zaamheid te maken.
De stedenband met Ilawa werd in
dit verband ook genoemd. Van
Dis: „De uitwisseling is gericht op
zaken waar je elkaar kunt verster
ken. Milieu is zo'n speerpunt."
Tholen heeft in de Poolse stad al
enkele keren onze wijze van afva
linzameling toegelicht. En toen de
Polen hier op bezoek waren, is zo
wel de milieustraat in Sint-Maar
tensdijk bekeken als de afvalver
branding in Moerdijk. Velthuis:
„Begin september komt een fikse
delegatie uit Ilawa naar Tholen en
dan staat de sociale kant centraal.
We gaan bijvoorbeeld naar de Bet-
ho."
Voorbeelden waar de gemeente
Tholen duurzaam bezig is, zijn er
te over: de warmte-koudeopslag
voor de klimaatbeheersing in het
gemeentehuis, gebruik van milieu
vriendelijk papier en kantoorarti
kelen. de 100 procent inkoop van
groene stroom, toenemend duur
zaam inkopen. Dat laatstfe is overi
gens niet vrijblijvend, maar dient
100 procent te zijn in 2015. Verder
zijn er de cursussen voor duur
zaam ondernemen, het project om
de geuroverlast van varkensmeste-
rijen te verminden (het eerste 'bio-
bed' zal in september gebouwd
worden bij Scherpenisse). natuur-
en milieu-educatie op scholen (zo
als de Watervlo, een boot waarin
het ecosysteem van water te zien
is), minder gebruik van bestrij
dingsmiddelen. Ook in bestem
mingsplannen worden duurzaam
heidscriteria steeds gewoner. Zo is
er bij de bouw van tien starterswo-
ningen in Sint-Annaland nadruk
kelijk aandacht voor het energie
verbruik.
De Dag van de duurzaamheid in
het gemeentehuis duurt op 9 sep
tember van half vier tot half acht.
De gemeente nodigt er breed voor
uit. Wie daarnaast belangstelling
heeft om de manifestatie bij te wo
nen, dient zich in verband met de
beperkte ruimte tevoren aan te
melden.
Hij heeft in alle opzichten een be
wogen leven geleid. Moeder vroeg
overleden. Opgegroeid bij zijn
grootouders. Met zijn oom Arjoan
Goedegebuure bouwde hij een spe
ciale band op. Hun gemeenschappe
lijke interesse: de motor. De Ramp
zorgde voor het nodige leed. Struijk
verloor familie, vrienden, bekenden,
en foto's van zijn eerste bezoeken
aan de TT. In 1946 ging hij voor het
eerst. Net in het bezit van een rijbe
wijs. Op naar het noorden. „In die
tijd was het nog een wereldreis. Een
heleboel bruggen van nu waren er
niet. De oorlog had zijn sporen na
gelaten. En je had nog geen naviga
tie."
Eigenlijk weet Struijk niet anders of
de motor was in zijn leven. De mo
tor van zijn oom Arjoan moest wor
den gerepareerd en van het een
kwam het ander. Struijk werd leer
ling-monteur bij garage Mol. iets
verderop in de Kerkstraat. Het ge
bouw is weggespoeld met de Ramp.
De herinneringen zijn er nog wel.
Hoe hij sleutelde en poetste aan het
ding. Later kreeg Struijk zelf moto
ren. BSA, Norton, alle merken heeft
hij wel gehad. Zijn dierbaarste be
zit: zijn laatste motor, een Harley,
helemaal 'customized' zoals dat
vandaag de dag heet. Enkele jaren
na zijn huwelijk in 1956 stopte
Struijk met de actieve motorsport.
„Als er kinderen komen is het niks.
Terwijl ik kon lezen en schrijven
met die motor." Dierbare herinne
ringen volgen. „In onze verkering-
stijd gingen we elke zaterdagavond
op de motor naar Bergen op Zoom,
naar de bioscoop. Ook als het vijf of
zes graden vroor. Een paar kranten
onder je kleren en je reed. Ach, je
bent jong en je wilt wat." Zijn eerste
vakantie ging natuurlijk ook op de
motor. Naar Amsterdam zou hij
gaan, samen met zijn echtgenote.
„Heel de tijd regen. Op een gegeven
moment zijn we omgedraaid. Naar
Limburg, nog altijd regen. We reden
tot aan de Franse grens, voordat het
zonnetje ging schijnen. Maar toen
was het vrijdag en moesten we te
rug."
Bij gebrek aan een eigen motor
werd de TT in Assen het jaarlijkse
hoogtepunt. Na de Ramp werd Ar
joan Vroegop zijn onafscheidelijke
metgezel. Een vriend voor het le
ven. Samen naar de TT, dat was het
helemaal. Alle groten uit de sport
hebben ze van nabij gezien: John
Surtees, Giacomo Agostini, Phil
Reed. Barry Sheene, Kenny Ro
berts, het lijstje is eindeloos.
Mooie tijden waren het. Ze aan
schouwden de races vanachter de
strobalen langs het circuit. Veel
dichterbij kon je niet komen. Re
gen was geen probleem. „We heb
ben nog wel eens een keer samen
geschuild in een opengeknipte
plastic zak waar kunstmest in geze
ten had. Je deed het er mee. je was
erbij, je liet je niet afschrikken
door een paar druppels."
Teun, Arjoan en hun met de jaren
wisselende metgezellen maakten er
altijd een feestje van. De beroemde
Nacht van Assen was voor hen vas
te prik. Soms gebeurden er rare
dingen, ook later toen zoon Ad er
bij was. „We hebben het meege
maakt dat 's nachts naast onze tent
een hele auto was uitgebrand. Het
blusschuim lag tegen ons zeil. Ik
snap nog niet hoe we daar door
heen hebben kunnen slapen." Ook
de jaren dat de Nacht synoniem
was voor relletjes heeft Struijk van
nabij meegemaakt. „Ik weet hoe
traangas ruikt. Hele straten braken
die oproerkraaiers uit Amsterdam
af. Die kwamen puur naar de TT
om rotzooi te schoppen. Wat dat
betreft is er veel veranderd. Tegen
woordig kun je. als je wilt. je
vrouw meenemen."
Over de terugreis na het motorfeest
heeft Struijk de nodige anekdotes
gereed. Zeker vroeger met de ge
brekkige infrastructuur was het
chaos, „ledereen 'wilde natuurlijk
altijd gelijk weg. De eerste twintig
kilometer was het steeds een puin
hoop. Lopen ging sneller." De au
to's waar Struijk mee naar Assen
reed. waren vaak tweedehands.
„Toch heb ik nooit echte stukken
gehad. Je nam altijd een stel bou
gies mee, voor het geval de puntjes
het lieten afweten." Nou ja. nu hij
erover nadenkt waren er soms toch
wel calamiteiten. „We waren een
keer met een 2-cilindcr cabriolet.
Tussen Dordrecht en Bergen op
Teun Struijk voelt de adrenaline vrijkomen als hij in de buurt van een motor komt.
Zoom vloog er ineens een bougie
uit. Toen ging het ineens niet zo
hard meer, maar we zijn thuis ge
komen." Of die keer in Zurich, bij
het begin van de Afsluitdijk. „We
zouden over Holland teruggaan.
Eerst nog even eten in een restau
rant, voordat we de Afsluitdijk
zouden nemen. Sleutels kwijt, ner
gens meer te vinden. Pas na lang
zoeken kwamen ze terecht. Toen
bleek dat ik ze bij toiletbezock had
verloren." Utrecht, nog zo'n ver
haal. „Beetje slaapdronken, bocht
gemist. Ineens staan we in een wei
met bloemen, een soort park." In
druk maakten ze met een oude
Buick. „Alleen moest je wel drie
keer voltanken, voordat je daarmee
in Assen was."
De TT brengt de jongen in Struijk
boven. Het uitje naar Assen brak de
routine van alledag. Struijk weet
wat hard werken is. In 1963 nam
hij de garage van baas Mol over.
Lange dagen maakte hij. Tot elf uur
doordeweeks werken was geen uit
zondering. Op zaterdag stopte hij
tegen zessen. „Onze eerste kinde
ren heb ik nauwelijks zien opgroei
en." Zoon Ad is sinds lange tijd
ook besmet met het virus dat motor
heet. Natuurlijk is Ad er ook altijd
bij in Assen. Zelf heeft Struik drie
keer verzaakt in al die jaren. Eén
keer vanwege de naweeën van de
Ramp, een andere keer omdat zijn
echtgenote in het ziekenhuis lag en
een derde keer vanwege slordig ge
maakte afspraken. Uiteindelijk had
Struijk die jaargang nog wel kun
nen gaan, maar het lukte hem niet
meer om zijn inmiddels overleden
vriend Arjoan te bereiken. „En
zonder hem wilde ik niet."
De garage aan de Kerkstraat in Sta
venisse is ondertussen officieel ge
sloten. De zaken met de fiscus zijn
afgewikkeld. Soms kruipt het bloed
echter waar het niet gaan kan. Voor
oude klanten doet Struijk nog wel
eens een vriendendienst. En hij
knapt er oldtimers op, nog zo'n uit
de hand gelopen passie van de gara
geman in hart en nieren. Eén motor
staat er ook, een kapotte. Van een
Duitse vriend die een boot jn Stave
nisse heeft. Stil zitten is er voor
Struijk niet bij. of het zou op een
motor moeten zijn. „Diep in mijn
hart droom ik er wel van. Maar dan
riskeer ik ruzie met moeder de
vrouw. En dat moet je na ruim
tweeënvijftig jaar huwelijk niet wil
len." De TT hoopt hij komend jaar
weer wel te bezoeken, bij leven en
welzijn. „Sinds een jaar of yjjf heb
ben we een vast plekje op de hoofd
tribune. Met de bus word je vlakbij
de ingang afgezet. Meer dan een
paar honderd meter hoef ik niet te
lopen. Dat lukt dus -wel. hoewel
mijn been niet meer zo goed wil."
Bij de laatste aflevering werd
Struijk vanwege zijn zestigste be
zoek in het zonnetje gezet. Hij kreeg
applaus, een herdenkingstegel en
een VIP-kaart die toegang bood tot
de stallen. De verhalen stapelen zich
op. Hoe Jack Middelburg won in
1980 bij de 50e editie. Over Valenti
no Rossi, zijn persoonlijke favoriet.
„Een sympathieke gast. Altijd een
grapje erbij, ook als hij verliest."
Het is duidelijk: Teun Struijck heeft
passie voor motorsport. In de nos
talgisch aandoende garage, met
overal merknamen van weleer, hoor
je als het ware voortdurend het mo
torgeronk. Uit allerlei laden duiken
programmaboekjes op van de TT
door de jaren heen, boeken over de
geschiedenis van het evenement en
ander uniek materiaal. „Het js ei
genlijk mijn enige hobby. Om voet
bal geef ik niks. Wat mij betreft mag
een voetbal vierkant zijn. Nou ja, ik
ben weer gaan biljarten. Word ik
nog kampioen ook, van een club
met ruim twintig leden. Maar in fei
te draait het bij mij om de motor
sport. Die adrenaline die in je vrij
komt in de buurt van een motor, dat
kun je met een pen niet beschrij
ven."
Provincie doet uitspraak over verontreiniging
Eind 2006 is er al een verkennend
bodemonderzoek gedaan. Op een
aantal punten zijn boringen verricht,
onder meer bij de opslag van olie.
In een van de schuren is ter plekke
van een olievlek bij de olieopslag de
bovengrond tot veertig centimeter
sterk verontreinigd met minerale
olie. Op de plek waar voorheen een
ondergrondse benzinetank lag, is
het grondwater matig tot sterk ver
ontreinigd met benzine. Begin 2008
is hier aanvullend onderzoek ge
daan.
De vraag was of er ter plaatse van
de ondergrondse tanks sprake was
van ernstige verontreiniging. Dat
wordt uitgedrukt in waarden. Uit
het nader onderzoek blijkt dat de
omvang van de verontreiniging van
het grondwater ongeveer 50 kubieke
meter is. Dat ligt onder de waarde
voor ernstige verontreiniging want
dan moet de poriën van 100 kubieke
meter bodemvolume verzadigd zijn.
Voor het bepalen van de verontreini
ging van de grond op de plaats van
de ondergrondse tanks zijn boringen
verricht. De waarden voor de grond
met zowel een lichte als met een
sterke benzinelucht worden over
schreden. Het gaat om ongeveer 19
vierkante meter met een gemiddelde
laagdikte van 11 meter. Als de ver
ontreiniging stopt bij de muur van
het gebouw is de oppervlakte van de
verontreinigde boringen ongeveer
19 vierkante meter, maar is op basis
van de zintuiglijke waarnemingen
de gemiddelde laagdikte groter na
melijk 1,2 meter.
Eisen
Volgens g.s. houdt dat in dal de er
23 kubieke meter is verontreinigd.
Maar het kan pas ernstig verontrei
nigd worden genoemd als er te min
ste 25 kubieke meter is geconsta
teerd.
Op grond hiervan komen g.s. tot de
conclusie dat der geen sprake is van
ernstige verontreiniging.
Wanneer de vervuiling is ontstaan,
is niet duidelijk. Als dit na 1 januari
1987 is gebeurd, dan moet de ver
ontreinigde grond worden gesa
neerd. Ook als de bedrijfsactivitei
ten worden beëindigd. Dan kan het
bevoegd gezag, de gemeente, eisen
stellen aan het saneren van de ver
vuilde bodem.
In de Voorstraat, Bierenstraat, op
de Ring en het Havenplein vinden
er tal van activiteiten plaats waar
jong en oud zich geen minuut hoe
ven te vervelen. Het ringsteken op
de Ring is begint met voorrondes
om elf en twee uur en de finale is
om vier uur. Deelname is gratis.
Verder' staat er een viervoudige
bungeetrampoline, kan er op een
pony worden gereden en staan er
diverse stands. Ook de Voorstraat is
overvol. Het Havenplein wordt om
getoverd tot een groot terras met
een kermis en vanaf drie uur live
muziek.
In en bij streekmuseum De
Meestoof in de Bierehsstraat zijn
er tal van activiteiten. Er zijn de
jaarlijks terugkerende demonstra
ties van oude ambachten zoals
smid. wagenmaker en touwslager,
maar er is ook een zeer bijzondere
voorstelling van 't Waskot uit We-
meldinge. Zij laten de hele dag
zien hoe er vroeger werd gewassen.
Daarnaast wordt gedemonstreerd
hoe de bruine bonen werden uitge
zocht. de koffie werd gemalen, de
zeis werd gescherpt en het gereed
schap werd geklopt.
De jeugd kan zich vermaken met
ouderwetse buitenspelen, zoals
hoepelen,, steltlopen, zaklopen en
meer. Hoe je op hoge stelten loopt,
laat een heuse steltenloper zien. die
een ballonnenclown en een groot
knuffelbeest met zich meebrengt.
Voor de liefhebbers van oldtimers
is er een T-Ford uit 1930 te bewon
deren.
Verder bij De Meestoof zijn er
kraampjes met bloemstukjes, ou
derwets snoep en sieraden, is een
kaarsenmaakster aanwezig evenals
kunstschilder Peter Dekker en is er
een stand met keramiek. De Heem
kundekring en de familiestichting
Van Dijke zijn aanwezig. Er gaat
een curiosamarkt om tien uur van
start en voor en achter het museum
is er een terras. Om drie uur is er
een muzikaal intermezzo met de
formatie Toeval.
Ze hebben het uiterlijk van een
echte trekker, deze zelfbouw mini-
trekkers, maar ze zijn een stuk
kleiner. Door ze nog eens de nodi
ge pk's te geven staat deze klasse
garant voor plezier en spektakel.
Er zijn twee tractorpullbanen
waarop onder andere vrachtwa
gens met iels meer pk's dan de
standaardmodellen te zien zijn.
Met de standaardtractoren zal zo
veel mogelijk meters worden ge
probeerd af te leggen.
Ook is er een hotstock klasse. De
ze tractoren zijn ooit standaard ge
weest maar door vele uren sleute
len en proberen gaan deze aan
zienlijk harder en met Bink wat
rook over de baan. De competitie
is spannend en spectaculair. Een
stap hoger da'n de hotstock is de
pro stock klasse, dit zijn speciaal
geprepareerde tractoren, met meer
dan 1200 pk.
Kinderen tot twaalf jaar hebben
gratis entree. Ook staat er een
springkussen op het terrein. De
deelnemers de standaardklasse en
de sportklasse worden verzocht
zich vooraf in te schrijven, wat te
vens goedkoper is. Dat kan op 14
augustus vanaf acht uur 's avonds
bij café-restaurant Havenzicht in
Sint-Annaland.
840, Lttwi, Bmi, Hiratj, JBL Hu*.. KHm. JVC, Otky., Mif,, Riji, Q.Wf.1 BiO, Lam, B.a, M.roft, JBL 0»kf», JVC
t/m zaterdag 29 augustus
Audio - TV - LCD - P'asmaDVD
Electronica
Antwerpsestraat 12-14-16
4611 AG Bergen op Zoom
tel. 0164 237940
www.verburgh.nl
nHi B(m, Mirati, QuVral, JBL JVC, Orty., PWlif., H»m». Kuda, B40, Law, PUj«, Ba., «.rul;, QWr.1, JBL Mft
Advertentie I.M.