Gemeente 'te laat' met aanbieden grond Award Westerpoort voor GCS met droevig liedje Waarom OPRUIMING Jos van Houdt: „Gek hé, nu ik ouder word, trekt Tholen me veel meer aan" Gemeente al maanden bekend met fout subsidie nu HALVE PRIJS OF MINDER* ALLES EXTRA AFGEPRIJSD* Betere info lading container schepen Schelde-Rijnkanaal Damesafdeling De laatste stuks uit de zomercollectie (ook hoeden) Herenafdeling den Engelsman C^van Driel Donderdag 3 juli 2008 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 5 Klippel kritisch over sanering Molenweg Het duurt te lang voordat er aan de Molenweg in Scherpenisse kan worden gebouwd. Volgens M.J. Klippel (RFT) is de gemeente 'weer te laat', liet hij onlangs in de commissie ruimte weten. Volgens de ge meente moet de vervuilde grond eerst gesaneerd wor den voordat de grond officieel te koop wordt aangebo den, maar volgens Klippel kan dat nu al. B. en w. kunnen de grond aanbieden met de voorwaarde dat er gesaneerd wordt en dat de grond in november bouw rijp wordt opgeleverd. Voor haven Sint-Annaland 109 mille extra Burgemeester en wethouders wisten al in maart dat Tho- len, door een fout, teveel Europese subsidie had gekre gen voor voorzieningen in de haven van Sint-Annaland. De gemeenteraad werd niet op de hoogte gesteld. Vol staan werd met het opnemen van hogere kapitaallasten in de kadernota 2009 die juist in de maak was. ABT-fractie- voorzitter Boulogne bracht het balletje begin juni aan het rollen door in de commissie bestuurszaken vragen te stellen over die post in de kadernota. Provincie De groep GCS is winnaar geworden van de Westerpoort award. Het publiek bestaande uit eerste en tweedeklas sers van de vmbo-school in Tholen koos voor deze gele- genheidsgroep tijdens de finale waar drie groepen een optreden verzorgden. GCS kreeg een grote wisselbeker. Het is de eerste trofee die voor het maken van een clip en een lied op school is uitgereikt. Decors Tuinen Probleemloos Hij wilde altijd al weg van Tholen. Scherpenisse vond hij maar een saai dorp. „Niets te beleven", vond Jos van Houdt als jongen. De 47-jarige Scherpenissenaar vertrok dan ook al op jonge leeftijd naar Canada. Hij was 19. Na het uitoefenen van een aantal verschillende beroepen is hij nu eigenaar van een reisbureau in Winnipeg voor cruises en safari's. De Eendrachtbode sprak hem in zijn geboortedorp, tijdens een bezoek aan zijn moeder Leny. Aardappels Vrachtauto's Emigreren Scherpenissenaar regelt cruises over de hele wereld vanuit Canada Cadeau Zwemmen of zinken Vijf dagen na de commissievergade ring kreeg niet alleen Boulogne, maar heel de gemeenteraad ant woord. Wethouder Goossen stuurde namens b. en w. een memo rond waarin werd uitgelegd wat er mis was en hoe dat is gebeurd. Het kwam er op neer dat Tholen onte recht 109.560 euro heeft ontvangen in het kader van het Maya2-project (Marine and Yachting). Er zijn bij het indienen van de nota's bedragen inclusief btw vermeld, terwijl de btw niet declarabel was. Ook de huur die Tholen van de gerealiseer de voorzieningen ontving vóór de einddatum van het project, had ze niet mogen declareren. -De PvdA betreurde het bij monde van J. Oudesluijs dat de raad deze zaak niet eerder te horen kreeg. Ook CU en RFT vonden het 'rijkelijk laat' om dit pas via de kadernota te vernemen. „En dan is het toevallig dat je het daarin ziet staan", vulde Boulogne aan. Goossen noemde het weliswaar spijtig dat het zo laat op het bureau lag, maar hij noemde de kadernota de eerste gelegenheid om het te melden. „Nee, er had een brief aan de raad gestuurd kunnen worden", onderbrak Boulogne hem. „Ik was nog niet klaar, dat had ik in mijn betoog willen zeggen", re ageerde de wethouder. Tholen, en andere Zeeuwse ge meenten die hetzelfde is overko men, stuurden hun subsidieaanvra gen én de declaraties naar de provincie. „Die bundelde alles, stuurde het door naar het bureau in Lille, kreeg daarvan de voorschot ten en keerde die uit aan de gemeen ten", schetste de wethouder de gang van zaken. Hij wilde geen verant woordelijkheid bij de provincie leg gen, waar PvdA en met name CDA naar vroegen. Onduidelijkheid in en onbekendheid met de Europese sub sidieregels zijn in de ogen van Goossen de oorzaak. In de toekomst zal er nog zorgvuldiger naar geke ken moeten worden én nog meer in formatie verzameld moeten worden, zei hij. G.J. Hoek (VVD) sprak over 'het moeras van de Europese subsi dies'. Hij vond het allemaal niet zo erg, wat er gebeurd is. „De subsidie is als voorschot uitbetaald, en dan kan het weieens gebeuren dat je te rug moet betalen Wat de huurinkomsten betreft, die had Tholen al meteen van de ge bruikers gevraagd omdat er sprake was van een fikse investering. Er is 60 mille aan huur ontvangen, waar van nu 18 mille terugbetaald moet worden. RFT en ABT informeerden naar de controle door een accountant, maar die komt er bij een aanvraag niet aan te pas. Wél naderhand. Maar in dit geval was Senternovem - de in stantie die voor de EU de controle uitvoerde - tevens degene die de ac countantscontrole deed. Verschil lende commissieleden keken daar vreemd van op. Boulogne vroeg zich af of er meer projecten zijn waarbij dit kan gebeuren, maar dat kon Goossen niet zeggen: „Op voorhand tegenslagen benoemen, kan ik niet." De groep GCS uit de derde klas wint de beker van het Westerpoort college. VERVOLG VAN OUD GEM.HUIS Van de dertig mille die dit jaar voor kernenbeleid beschikbaar is, wordt twintig mille overgeboekt naar de post volksfeesten. Voor CU en RFT was dat aanleiding, om de commis sie te vragen in de toekomst een keer te spreken over wat ooit de be doeling was van dit potje, hoe daar nu over wordt gedacht en op welke manier de bevolking actief bij de besteding van het bedrag betrokken kan worden. De programmarapportage per 1 mei sluit met een voordelig saldo van 32.090 euro. Er is een bedrag van 445 mille aan meevallers, onder meer 190.000 euro extra dividend van Delta, tegen 410 mille aan ho ger uitgevallen posten. Abonnemen ten voor de secretarie vergden 55 mille meer dan begroot, de bijdrage aan het waterschap voor onderhoud aan buitenwegen 50 mille. Eenzelf de bedrag kosten het uitstellen van de verzelfstandiging van het open baar onderwijs alsmede aanpassin gen aan de regeling voor pensioen voorziening wethouders. De derdeklassers werkten er al maanden aan voor het vak cultuur- en kunstzinnige vorming (ckv). Ze schreven zelf het nummer, maakten opnamen voor een club, kozen er muziek voor en traden zelf op. Voor dat ze optraden werd eerst de clip vertoond. De award is niet vrijblij vend. De winnaars krijgen er extra punten voor die meetellen voor het programma toetsing en afsluiting, vertelt docente Monique Schrooyen. GCS moest het opnemen tegen Hotshot, Zwaar Geschut en Sweet Lies. De letters staan voor Cimber- ley Opree uit Tholen, Geerté Werner uit Bergen op Zoom en Stephano Beerman uit Tholen. Op de clip en op het podium treden ook dansers op: Linda Thijssen, Amber Bee- cham en Stephany Barnes. Rudy Ridderhof schreef het droevige lied Waarom. Over een meisje dat ver kracht en vermoord wordt. Het was een spannende ontknoping. Ondanks dat er vaak gerepeteerd was, verliep niet alles vlekkeloos. Soms liet het geluid de zanger of zangeres even in de steek waardoor een 'artiest' de tekst niet precies in het ritme meezong. Voor de meeste leerlingen was het een hele prestatie om in de schijnwerpers op de bühne voor een zaal met kritische leeftijds genoten te staan. Toen alle optre dens waren afgerond, kreeg de do cente het verzoek van klas 3 b om Zwaar Geschut nog een keer te laten optreden omdat het eerste optreden niet goed was verlopen. Daar werd in toegestemd, alleen weigerde een van de zangers om weer op het po dium te verschijnen. Het leidde net als in de werkelijkheid tot enige consternatie. Maar een andere jon gen uit de klas was bereid hem te vervangen ook al moest hij de tekst van een papiertje voorlezen. Hij kweet zich goed van zijn taak en wist ook (een deel van) het publiek zover te krijgen om mee te klappen. Het tweede optreden verliep goed, maar overtuigde de zaal niet die met een blauwe kaart voor GCS kozen. Tussen de optredens door deelde Schrooyen bijzondere medailles uit. Voor leerlingen die zich tijdens het project hebben onderscheiden. Zo kreeg Amber Beecham een medaille omdat ze heel veel energie heeft ge stoken in het dansje voor de clip van GCS en tot het laatste toe er met haar clubje voor oefende. Ze had volgens de docente een metamorfo se ondergaan omdat ze zelf voor een ander muziekgenre houdt dan het R&B-achtige Waarom. Zelf droeg Schrooyen voor de gelegenheid een pruik en een zwarte hoed. Ricardo Pijpers kreeg er eentje omdat hij de technische kant van de opna men voor zijn rekening na. Hij was de man van de knoppen maar ook van de camera. Bij de presentatie maakt hij foto's met zijn spiegelreflexcamera, compleet met flitsapparaat. Dave Groot tenslotte werd onder scheiden voor het maken van de cors. Ook dit werk is van essentieel belang voor het opnemen van clips. Na de ontknoping stroomde de zaal in een mum van tijd leeg. De stern- kaarten blauw, groen, rood en geel lagen als kleurige herinneringen aan het spektakel op de grond. De juf sprak nog snel een aantal leerlingen aan die haar wilde helpen met op ruimen. De naam van GCS wordt in de voet van de beker gegraveerd. Maar volgens wethouder K.A. He- ijboer hoeft het niet lang te duren. Er zijn al contacten met Bouwbe drijf Weggemans die een eerste recht van koop heeft. Er moeten zeven woningen komen aan de Molenweg. Klippel had er schriftelijke vragen over gesteld. In september 2007 had de provincie het saneringsplan al goedgekeurd, maar met de sane ring is nog steeds niet begonnen. Hij vroeg zich af wanneer dat nu wel gaat plaatsvinden. En wees er op dat de bewoners van de Mar grietlaan inmiddels 2,5 jaar dage lijks tegen een 'hoge rug grond' aankijken. Het terrein wordt ge bruikt voor opslag van grond. Ge gadigden voor de te bouwen wo ningen zijn volgens de RFT ontevreden omdat ze zo lang moe ten wachten. B. en w. antwoorden dat er na de goedkeuring door de provincie, di verse offertes zijn gevraagd voor het voorbereiden van de sanering. Een stap in de goede richting. Dat vindt burgemeester Nuis van de intentieverklaring Kreekrak, waar in de staatssecretaris van verkeer en waterstaat, politie en bedrijfs leven afspraken hebben gemaakt met betrekking tot het vervoer van gevaarlijke stoffen met container schepen tussen Rotterdam en Ant werpen. „Er zit beweging in wat ik en de burgemeester van Steen bergen een aantal jaren geleden hebben opgestart, namelijk een bewustwordingsproces ten aan zien van het vervoer van gevaarlij ke stoffen over het Schelde-Rijn kanaal", zei de burgemeester in de commissie bestuurszaken. In het kader van de veiligheid is het belangrijk, dat vooraf bekend is welke gevaarlijke stoffen er aan boord zijn van binnenvaartcontai- de aanbesteding van de sanering en de begeleiding hiervan. DHV kreeg begin dit jaar de opdracht voor de werkzaamheden en is be gonnen met de voorbereiding. Dat behelst onder meer het zoeken van een oplossing voor de waterover last. Dat moet in samenspraak met bewoners gebeuren. Ook moeten er bouwkundige op namen worden gemaakt van de panden en tuinen voordat de sane ring plaatsvindt. Het opstellen van een bestek heeft tot begin juni ge duurd. Op grond hiervan vindt de aanbesteding van de sanering in augustus plaats en kan er in sep tember worden begonnen. Het sa neren gaat ongeveer een maand duren. De bewoners van de Mar grietlaan worden door de gemeen te door middel van een brief op de hoogte gebracht van de werk zaamheden. nerschepen. Afgesproken is, dat er een digitaal meldsysteem komt. Marktpartijen geven de informatie door aan de vervoerders, die op hun beurt de vaarwegbeheerder in formeren alsmede een overheids- database waar toezichthouders voor de handhaving gebruik van maken. Handhavers kunnen daar door méér vanaf de wal controle ren en dat betekent voor de scheepvaart dan weer tijdwinst. Wanneer het systeem operationeel wordt, is nog niet bekend. Eerst moet het systeem van het elektro nisch melden van containers func tioneren. Die wettelijke meld plicht zit eraan te komen, eerst voor de Rijnvaart en daarna naar verwachting ook voor de scheep vaartverbinding Amsterdam-Rot- terdam-Antwerpen. Houdt besloot toen om zelfstandig verder te gaan. „Hoe beter je het doet bij een franchise, hoe meer royalties je moet betalen. Dat was ik beu." De oud-Tholenaar roemt Canada om haar soepele regelgeving voor onder nemers. „Het wordt je makkelijk ge maakt om een bedrijf te beginnen als je maar hard wilt werken. Je hebt verder niets nodig. Je hoeft niet per se ervoor naar school en er zijn wei nig regels. Je hoeft alleen een bouw vergunning en een vergunning voor je kantoor, een belastingnummer en je moet je zaaknummer registreren. Alles gaat vrij makkelijk. Voor de makelaardij volgde ik thuis een cur sus en drie weken later deed ik exa men en toen was ik makelaar." Van Houdt wijst erop dat het wel een sprong in het diepe was: „Je krijgt geen salaris, alleen commissie. Het is zwemmen of zinken en dat was toen ik mijn vrachtwagenrijbewijs ge haald had precies hetzelfde." Winnipeg ligt in het midden van Ca nada op een uur vliegen van de kust. Hoe krijg je mensen dan warm voor een cruise? Van Houdt heeft er een simpele verklaring voor. „We hebben ontzettend koude winters die wel ze ven maanden duren. De mensen wil len graag weg." Van Houdt doet za ken met cruisemaatschappijen over de hele wereld, waaronder de eerder genoemde Holland Amerika Lijn. Hij biedt dan ook cruises aan naar legio plaatsen. Zo is er een reis die begint in Singapore en via Maleisië en ande re landen eindigt in Dubai. De klan ten komen ook van heinde en verre. „Dat is de kracht van mond-op- mondreclame", meent Van Houdt. Naast cruises biedt Van Houdt ook safaris aan. „Vandaar de naam Amazing cruises and safaris." Het laatste is hij erbij gaan doen, omdat hij merkte dat daar ook veel vraag naar was. Waarom mensen graag op een cruise willen, komt volgens Van Houdt omdat er veel voordelen aan zitten. „Het is maar één keer je koffers pakken. Bij een busvakantie moet je steeds vroeg opstaan en steeds weer je koffer pakken voor een volgend hotel. En veel mensen willen Europa zien, maar zijn bang om een auto te huren en er zelf op uit te trekken." De reisleider vertelt dat alle excursies al bij de reis zijn inbegrepen. „Cruises zijn pro bleemloos, het eten op schepen is geweldig, de service is goed en het is ontzettend ontspannend." Ook zie je bij een cruise veel meer plaatsen in één reis, meent Van Houdt. „Op een gewone landvakantie kun je nooit zoveel landen in één reis zien." Je zou zeggen dat dit allemaal niet opgaat voor een safari, maar volgens Van Houdt zijn bepaalde safari's vol gens het zelfde principe als een crui se. Zoals een treinsafari in Afrika, waarbij je 16 dagen op de trein zit. Ondanks dat Van Houdt tegenwoor dig onder de indruk is van de schoonheid van het Thoolse land schap en de rust die er heerst, is hij niet van plan er ooit weer te komen wonen. „Canada is mijn thuis. Ik denk niet dat ik ooit nog terugkeer naar Nederland. Ik vind het mooi om er voor een vakantie te komen." Standaard- en hoogzomerkorting, 10, 20 of 30% korting. Voorstraat 15. 4697 EH Sint Annaland. tel en fax (0166) 65 24 90 woensdagmiddag gesloten vrijdagavond koopavond Advertentie LM. Van Houdt is in Nederland voor de doop van het nieuwe cruiseschip Eu- rodam door koningin Beatrix, die vandaag in Rotterdam plaatsvindt. Hij is uitgenodigd door de Holland Amerika Lijn om deze ceremonie bij te wonen. „Ik ben daarover zeer ver eerd. Ik doe goede zaken met de Hol land Amerika Lijn, maar het is bij zonder dat ik hun gast mag zijn. Ze hebben 1400 mensen uitgenodigd en die komen van reisbureaus over de hele wereld." De oud-Tholenaar en zijn vrouw Na talia gaan vaak, zo'n zes tot acht keer op een jaar, mee op de reizen van hun bedrijf Amazing cruises and sa faris als reisleider. Vandaag vertrek ken zij vanuit Amsterdam met een groep klanten voor een reis op het schip Prinsendam langs Engeland, Schotland en Ierland. Als Van Houdt in de buurt van Neder land is, zoals nu, probeert hij altijd een paar dagen bij zijn moeder langs te gaan die nog in het huis woont waar hij is opgegroeid. Dat is de wo ning aan de Langeweg in Scherpenis se die opa Van Houdt in het begin van de 20e eeuw heeft gebouwd.. Tegen woordig geniet Jos van de rust en de pracht van het eiland Tholen. „Gek hé, nu ik ouder word, trekt het eiland me veel meer aan." Jos - John voor de Canadezen, want die zeggen anders 'Djoois' - is de zoon van wijlen Koos van Houdt, een aardappelhandelaar. De aardap pels hebben Jos nooit geïnteresseerd, tot spijt van zijn vader. „Die kon echt tranen in zijn ogen krijgen als hij naar een aardappel keek, zo mooi vond hij die. Ik zag alleen maar een doodgewone aardappel." De jonge Van Houdt was meer geïnteresseerd in de vrachtwagens die de aardappels kwamen halen. Vanaf zijn achtste ging Van Houdt al met het aardappel transport mee. „Ze kwamen me soms 's nachts om twee uur voor de deur ophalen. Mijn moeder bakte dan eieren en zo." En zo ging het elke vakantie. Verre reizen trokken Van Houdt. „Het was nooit ver genoeg voor mij", zegt hij. Van Houdt had een achterneef in Scherpenisse die internationaal chauffeur naar Duitsland was. Hij leerde meer chauffeurs kennen ging mee op transporten door heel Euro pa. „Ik wist precies de afstanden. Als ze het mij vroegen, dan vertelde ik het ze." Voor Koos van Houdt was het niet zo leuk dat zijn zoon elke vakantie weg was. „Andere kinderen hielpen hun ouders altijd mee op het land." Ook voor moeder Leny was het niet altijd makkelijk. „Het viel niet mee dat hij altijd weg was. En op zijn 19de ver trok hij voorgoed", zegt ze. Het plannen van reizen zat er al vroeg in. „Mijn moeder had vliegangst en mijn vader vond het prachtig om auto te rijden, dus gingen we vaak met de auto op vakantie. Op mijn veertiende stippelde ik al de route uit vanuit Scherpenisse naar Bergen in Noor wegen en van daaruit met de ferry weer terug", zegt Van Houdt met een glimlach op zijn gezicht. Later maakte hij er zijn werk van. Naast zijn opleiding aan de Meao in Roosendaal, was hij in dezelfde plaats planner bij Heijnen transport. Ook toen al ging hij elke vakantie met de vrachtauto's mee. Soms was hij niet op tijd terug voor school, vanwege stakingen of andere vertra ging. Zijn moeder moest dan naar de school bellen, maar ze weigerde om een smoes te verzinnen. Op een ge geven moment was het zo bont dat de vrachtwagenchauffeur waarmee Van Houdt was meegereisd, niet te rug naar Nederland keerde, maar naar een ander land moest rijden voor een nieuwe vracht. Zijn moeder vond het wel welletjes en vroeg haar zoon om snel naar huis te keren. „Voor mijn part ga je liften", zei ze. Dat deed hij en al liftend kwam hij vanuit Parijs weer in Scherpenisse aan, precies op tijd terug voor school. Tijdens de Meao vroeg een chauffeur vlak voor de herfstvakantie aan Jos of hij mee naar Griekenland wilde. Het was al op donderdag vertrekken, maar Van Houdt vond het een buiten kans. Zijn moeder zei dat hij maar bij de schoolleiding aan moest kloppen. „Ik heb anderhalf uur met de direc teur gesproken en hem uitgelegd hoe belangrijk dit voor mij was. Hij gaf uiteindelijk toestemming, op voor waarde dat ik het tegen niemand zou zeggen. Als directeur was hij er te gen, maar als hij mijn vader was ge weest had hij er begrip voor, zei hij. Zelf was hij postzegelverzamelaar en ik moest uit elk land een postzegel voor hem mee terugbrengen." Niet gek dus, dat Van Houdt vracht wagenchauffeur werd. Niet in Neder Jos van Houdt voorde woning aan de Langeweg in Scherpenisse, waar hij tot zijn 19de heeft gewoond. land. maar in Canada. Voor dat land viel hij als een blok toen hij het op zijn 17de voor het eerst bezocht sa men met zijn ouders en zijn jongste zus Anita. Ze gingen hun oude buur man Frans Groeneveld opzoeken in Zuid-Ontario. „Ik was helemaal gek van dat land. Later ben ik alleen weer teruggegaan voor zes weken. Ik ben toen met een vriend van Groeneveld op de vrachtauto meegereisd door het land." Toen wist Van Houdt al dat hij wilde emigreren. „Ik moest eerst mijn school afmaken." In 1980 vertrok boer Daaf Rijstenbil uit Scherpenisse om in Canada te be ginnen. „Mijn moeder zei tegen mij dat ik hem kon vragen of hij me wil de sponsoren. Want je hebt daar ie mand nodig die verantwoordelijk voor je is als er iets mis gaat." Zo emigreerde Jos op zijn 19de naar Ca nada. Van Houdt bleef zes weken bij Rijs tenbil en daarna zes weken bij Groe neveld. Een vriend van de laatste be gon een verhuisbedrijf in Winnipeg en vroeg Jos om bij hem te komen werken. Dat deed hij, maar op een gegeven moment waren er intern problemen. Jos haalde zijn vrachtwa genrijbewijs en werd chauffeur. Dat deed hij een paar jaar tot hij een meisje kreeg. „Die vond het niet zo leuk dat ik zo vaak weg was. In Ca nada reden vrachtwagenchauffeurs zeven dagen, dag en nacht. Laden en lossen doen de chauffeurs daar niet, het is alleen omkoppelen van trailers die al voor je klaarstaan." Na twee jaar stapte Van Houdt van de vrachtwagen af en werd na een korte cursus makelaar in onroerend goed. Hij trouwde op een geven mo ment met de Filipijnse Natalia, die toen nog verpleegster was. Beiden hadden het erg druk en daarom wa ren ze een keer aan een ontspannen de vakantie toe. Ze maakten ze een cruise. Dat beviel zo goed dat ze dat vaker gingen doen. „We werden gek van cruises." Van Houdt werkte bij Remax makel aardij en bezocht altijd als hij ergens was een vestiging hiervan. Zo ook tijdens een bezoek aan zijn schoon zuster in Californië. Toevallig zat er naast het kantoor een reisbureau ge naamd 'Cruise Holidays'. „We wil den mijn schoonzuster een cruise ca deau doen, dus ging ik naar binnen om informatie te vragen." Van Houdt had zoveel vragen ge steld, dat ze bij Cruise Holidays on der de indruk van hem waren. Ze belden hem op met de vraag of hij een franchise van Cruise Holidays wilde opzetten in Winnipeg. „Ik zat negen jaar in de makelaardij en had net mijn beste jaar. Het was een grote stap om dat op te geven. Ik had een grote klantenkring opgebouwd en het was een moeilijke kwestie want het kostte veel geld." Jos en zijn vrouw durfden het in eerste instantie niet aan, maar toen er een advertentie in de krant kwam te staan van Cruise Holidays met de boodschap dat je een franchise kon kopen voor crui ses, waren ze om. „We zeiden tegen elkaar als we het nu niet doen, doet iemand anders het. Deze kans krij gen we misschien nooit meer." Van Houdt sprong in het diepe en startte een bedrijf met één extra man personeel. Zijn vrouw, die inmiddels ook de zorg voor hun twee kinderen Jack (nu 20) en Vicki (nu 16) had, kwam vijf jaar later ook bij het bu reau werken. Van Houdt is blij dat hij altijd klein is gebleven. Volgens hem had hij qua bedrijf de gevolgen van 11 september 2001 anders niet kun nen overleven. „Na die datum gingen er duizenden reisbureau's in Canada dicht, omdat veel mensen niet meer op reis durfden." Driejaar geleden hield het franchise- contract met Cruise Holidays op. Van

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2008 | | pagina 5