Rabobank Oosterschelde feliciteert haar gewaardeerde relatie Autobedrijf Maat in Sint Annaland met de uitverkiezing tot beste Renault-dealer van Nederland. PROFICIAT, een prestatie van formaat! gemeente Tholen Schipper OAZ GefeliciteerdJ f Autobedrijf Maat uitgeroepen tot beste Renault-dealer van Nederland De Uoordeligste Keukensnecialist heeft volou keus! r- Het is tijd voor een bank die de krachten bundelt. ARDI EIGEN MONTAGETEAM AFSPRAAK IS AFSPRAAK WEBSITE Het is tijd voor de Rabobank. Accountants, fiscalisten, bedrijfs- en organisatieadviseurs www.schipperoaz.nl Ondernemen doe je samen Kwaliteitsprijs voor garage aan Veilingweg Sint-Annaland i Actietoppers! VERNIEUWDE Donderdag 6 maart 2008 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 13 Zo trots als een pauw zijn ze bij autobedrijf Maat in Sint- Annaland. Als betrekkelijk kleine garage tussen allerlei grote collega's uitgeroepen worden tot de beste van alle 212 Renault-dealers in Nederland, dat geeft veel voldoe ning. Directeur Hans Koese mag de hoofdprijs van 10.000 euro in overleg met Renault Nederland besteden voor het personeel en promotiedoeleinden. Spanning Taart Rabobank feliciteert directie en medewerkers van autobedrijf Maat met de titel beste Renault-dealer van Nederland. Wij zijn er trots op dat de beste Renault-dealer van Nederland in de gemeente Tholen is gevestigd! Mede dankzij de snelle service van nummer 1 van Nederland. Uw toeleverancier voor topkwaliteit automaterialen Ambachtsweg 14, 4691 SC Tholen Telefoon: 0166-607012 Fax: 0166-607033 Mail: info@goversautomaterialen.nl Nieuwbouw Excellentie Kom langs en laat u verrassen in onze mooie showroom! 'e 499r,' 299r Excellent topmerk! KEUKENS BV Sint Annaland Ceciliaweg 4, SINT-ANNALAND Tel. 0166-653448 Vrijdag koopavond tot 21.00 uur Tevens 's avonds geopend op afspraak KIJK OP WWW.ARDIKEUKENS.NL Per 1 mei a.s. is hij nog maar vijf jaar bezig aan de Veilingweg in Sint-Annaland en toch is zijn au tobedrijf de beste Renault-dealer van ons land. Hoe krijg je dat ge daan met zoveel concurrentie? „Het geheim is met twee benen op de grond blijven staan en goed je best doen. De producten zijn bij iedereen gelijk, maar de mensen maken het verschil", zo verklaart Hans Koese het succes, „ledereen op een correcte manier helpen en zo eerlijk mogelijk behandelen", is ons uitgangspunt. „Fouten ma ken doet iedereen, maar we stre ven ernaar dat eerst alles moet kloppen. Dan pas kun je wat gaan verdienen. We hebben trouwe me dewerkers, we zijn gedreven en enthousiast en dat merken de klan ten. Je kunt nooit te veeleisend zijn staat er op onze showroom." Elk kwartaal werden in 2007 tus sen de 16 en 22 klanten telefo nisch of schriftelijk benaderd om de mening te peilen over twintig vragen die met de kwaliteit van de werkzaamheden en de service te maken hadden. Daarnaast kwam er vorig jaar nog vier keer op de meest onverwachte momenten een zogenaamde .mysteryshopper' in de showroom of de werkplaats om een auto te kopen of een reparatie te laten uitvoeren. „Je moet behoorlijk wat extra's doen om het verschil te kunnen maken met allerlei grote colle ga's", zegt Hans Koese. „Elk kwartaal kregen we de tussentijdse resultaten en vanaf het begin ston den we nummer 1 in onze eigen groep 4. Het is heel moeilijk om dan steeds vooraan te blijven, want de nummer 2 en 3 willen je natuur lijk inhalen. Klanten gaan ook wennen aan het hoge kwaliteitsni veau. De medewerkers hebbben we echter steeds bij de kwartaalresul taten betrokken om de mindere punten te verbeteren. Na drie kwar talen nummer 1 gestaan te hebben, nam de spanning begin dit jaar toe bij het opmaken van de eindbalans over 2007. Een telefoontje eind ja nuari maakte me duidelijk dat het wel goed zat. Dan ben je nummer 1 in je eigen groep met 37 bedrijven, maar als je dan ook nog totaalwin naar wordt van alle vier groepen (de Renault-dealers zijn per grootte ingedeeld), dan is dat natuurlijk hartstikke leuk!" Renault Nederland heeft de compe titie in het leven geroepen om de kwaliteit van de dealers op een ho ger peil te brengen. „Voldoe je niet aan de hoge normen, dan wil Re nault dat je duidelijke verbeterin gen aanbrengt of anders samenwer king zoekt. Het in onze groep laatst geëindigde bedrijf is inmiddels overgenomen." Autobedrijf Maat zit duidelijk aan de andere kant van de streep. „In 2005 zijn we al groepswinnaar ge worden en toen hebben we een taart gekregen met een felicitatie brief. Om de kwaliteit nog meer te stimuleren, heeft Renault er nu voor het eerst een geldprijs van 10.000 euro aan verbonden en wij zijn de eerste die deze hoofdprijs gewonnen heeft. We gaan daar een keer van eten en ook nog karten om al onze mensen te belonen voor de bewezen diensten en tegelijk de onderlinge samenwerking te verbe teren. Verder moet het bedrag ver antwoord besteed worden in over leg met Renault." Autobedrijf Maat won het klasse ment met 92,1 punten voor garage Looman uit Zelhem met 90,8 p en autobedrijf Kroezen uit Dedems- vaart met 90,2 p. Opmerkelijk hoog scoorde ook de andere vestiging van Hans Koese, Ramoco uit Stad a/h Haringvliet die hij pas vorig jaar overnam en nu achtste werd met 86,1 p. Autobedrijf Bal uit Tholen werd 20ste met 79,7 p en De Markies uit Bergen op Zoom 23ste met 79,1 p. „Het was gemak kelijk vergelijken, want iedereen repareert en verkoopt hetzelfde product." Beoordeeld werden de kwaliteit van de service, de afspraken met de receptie en de communicatie met de receptie, herhalingsreparaties en het nabellen van klanten. Wacht tijd, ruilauto, uitleg rekening, e.d. waren aspecten die aan de orde kwamen tijdens het klanttevreden- heidsonderzoek. De bereidwillig heid van het personeel scoorde bij Maat hoog met 98,1 p en de uitleg bij de uitgevoerde werkzaamheden en wachttijd bij het brengen van de auto scoorde nog hoger met 99 p. „Vijf maanden scoorden we zelfs 100% tevreden klanten!", zegt Hans Koese trots. maar Hans Koese voelt zich niet aangesproken. „Iedere monteur gaat twee weken per jaar op trai ning om qua techniek bij te blijven. Ook via de computer doen we aan bijscholing. Verder moet in de werkplaats en het magazijn alles opgeruimd zijn om doelmatig te kunnen werken. Alle onderdelen tellen mee." Hans Koese zegt sinds de overname van het bedrijf van Jo Maat in bijna vijf jaar een steeds groeiende klan tenkring te hebben opgebouwd op Tholen en Sint-Philipsland. „Het marktaandeel van Renault op het eiland is 25%. Wij verkopen 65 nieuwe Renaults per jaar en 180 oc casions. Je wilt je positie natuurlijk verder verbreden en daarom spelen we in op alle ontwikkelingen in de lokale autobranche. Zo hebben we recent best wat Nissans in onder houd gekregen. Voor steeds meer bedrijven in Sint-Annaland en om geving verzorgen we het onderhoud van het totale wagenpark, of het nu Renaults zijn of niet. Daarmee ver sterken we onze streekfunctie. We zijn ook RDW-erkend zodat we zelf vrijwaringsbewijzen afgeven en APK-keuringen doen." Autobedrijf Maat telt 8 medewer kers: naast Hans Koese zijn dat Jo han Geluk en Jan Willem Goderie (verkoop), de monteurs Piet en Ma- rijn Klippel en Bram Heijboer en bij de administratie Rianne Kloet en Marian van Kouteren. Hans Koese gaat dit jaar nog in Middelharnis een nieuwe Renault- garage bouwen ter vervanging van Ramoco in Stad a/h Haringvliet. Daar huurt hij nog een pand sinds de overname van de vorige eige naar, maar in Middelharnis - de centrumplaats van Goercc-Over- l'lakkce - komt een splinternieuw pand op een zichtlocatie. Hij realiseert zich heel goed dat het allemaal niet vanzelf komt. „Je bent wel zes dagen per week aan het werk en de scholing van onze medewerkers kost heel veel." De FNV stelt dat momenteel landelijk ^este Renauit-team van Nederland van autobedrijf Maat uit Sint-Annaland. v.l.n.r. Johan Geluk. Jan Willem Goderie, Piet Klippel. Marijn Klippel, Bram Heijboer en Hans aan e aa in e un me aa Koese. Bij het maken van de foto ontbraken Rianne Kloet en Marian van Kouteren. Moderne compacte keukenopstelling. Met complete set actie-appartuur. Tijdloze keuken in hoekopstelling met een granieten werkblad. En met complete set actie-appartuur. cohapieteA keuken m nu slechts ihHT nu slechts Een toonaangevende Duitse fabrikant vervaardigd nu exclusief voor De Voorde ligste Keukenspecialisten een topkeuken van excellente kwaliteit en pure klasse tegen messcherpe prijzen! Afbeeldingen kunnen afwijken, prijs- of zetfouten onder voorbehoud. Prijzen excl.verwijdenngsbijdrage

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2008 | | pagina 13