Provincie blundert met vergunning baggerstort Tholen Setallander raakt zwaargewond na eenzijdig ongeval op Rijksweg Defecte shovel valt van oplegger bij transport over Krabbenkreekweg Verburgh 'Teletaxi is waardeloos geworden' Waterberging in Hikse Kreek Stembureaus extra in Tholen en Vossemeer Van Belzen pleit voor logopedie Donderdag 8 september 2005 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT Raad van State over depot Vrouwendijk Grote fout Experimenten Niet gewerkt, wel loon maar ook premies inhouden Zaterdagavond is bij een eenzijdig ongeval een 20-jarige Setallander zwaar gewond geraakt. Hij liep een zware hersenschudding op, een ingeklapte long, een gebroken arm en een gescheurde milt. De auto werd totaal ver nield. De man werd met een ambulance naar het Eras mus Medisch Centrum in Rotterdam vervoerd. Ontwijken Legervoertuigen rijden over Tholen Ex-staatssecretaris praat Thoolse ondernemers bij Een shovel met een rek om strobalen te laden, is zater dagmiddag rond twaalf uur op de Krabbenkreekweg van een oplegger gevallen toen het transport op weg was naar Schouwen-Duiveland nadat het op Tholen gebruikt was bij oogst werkzaamheden. Mantelzorg Medezeggenschap Cultuuromslag Bose 321 GS digitaal home entertainment systeem De provincie Zeeland heeft een hele reeks fouten gemaakt bij het verle nen van een vergunning voor een baggerstort aan de Vrouwendijk in Tholen. Dat concluderen adviseurs van de Raad van State na onder zoek. De resultaten van dit onderzoek zijn onlangs openbaar gemaakt tijdens een rechtszitting bij de Raad van State in Den Haag. Of de reeks fouten ook leidt tot volledige vernietiging van de vergunning en daar mee een verbod op vestiging van het baggerdepot, is echter de vraag. De Raad van State geeft de provincie hoogstwaarschijnlijk de kans om de gemaakte fouten te repareren. De omstreden vergunning werd begin dit jaar door de provincie verleend aan het waterschap Zeeuwse eilan den. Volgens woordvoerder S. Hol vast van het waterschap is het nuttig om baggerdepots te vestigen op niet al te grote afstand van de plaats waar de bagger wordt opgehaald. De bag ger voor het depot aan de Vrouwen- dijk is afkomstig van de grachten van Tholen. De aanvoer van het slib zal voor het grootste deel via pijpleidin gen gaan. Het resterende deel wordt met vrachtwagens naar de Vrouwen- dijk gebracht. De bedoeling is dat het waterschap het depot gedurende drie jaar gebruikt. Maar volgens de ver gunning kan het depot aan de Vrou wendijk daar 10 jaar blijven. Een woordvoerder van het waterschap stelt, dat het gebruikelijk is dat een vergunning voor langere tijd wordt verleend. Bewoner J. Priem van de Vrouwen- dijk, die op ongeveer 150 meter van het slibdepot woont, kreeg via-via te horen dat er een baggerdepot in zijn omgeving zou worden gevestigd. De provincie had vergeten om Priem daarvan in kennis te stellen, terwijl zij dat wettelijk wél verplicht is. Op de valreep kon Priem toch bezwaar aan tekenen tegen de vergunning. Hij vreest stankoverlast. Naderhand dien de Priem nog meer bezwaren in na overleg met zijn adviseurs. Maar pro vinciewoordvoerder P. Witkam meent dat die bezwaren te laat zijn inge diend en daarom niet meer kunnen worden behandeld. Hij vroeg de rech ters van de Raad van State die bezwa ren van Priem buiten behandeling te laten. De woordvoerder van Priem vindt dit onterecht. „De provincie heeft niet op een toereikende manier mededeling gedaan van het verlenen van de ver gunning en dat is in strijd met de wet Milieubeheer", aldus Priems raads man J. Sluiter. Hij wees de Raad van State daarnaast nog op een aantal an dere zere plekken in de vergunning. Voor een deel daarvan vond hij bijval van de onafhankelijke adviseurs van de Raad van State. Zo zijn de adviseurs het met Sluiter eens dat aan het waterschap meer is vergund dan is aangevraagd. De pro vincie staat de stort van zwaarder ver vuilde bagger toe, dan het waterschap wenst. Meer vergunnen dan is aange vraagd wordt gezien als een grote fout, omdat daarmee de kans wordt gegeven om het milieu zwaarder te belasten dan nodig is. Een milieuver gunning is nu juist bedoeld om het milieu zoveel mogelijk te bescher men. Rechter R. Borstlap van de Raad van State wreef dit de provincie ook meteen onder de neus. Ook liet hij weten dat de Raad van State dit onderdeel van de vergunning niet in stand zal laten. Provinciewoordvoer der Witkam: "Het is inderdaad een fout van onze kant." Witkam vroeg de Raad vervolgens om de vergunning op dit punt aan te passen. De afvoer van de baggerspecie is ook niet helder geregeld, vinden de raads adviseurs. De angst van buurtbewo ner Priem is dat de vrachtwagens ver vuilde grond met hun wielen meenemen naar de Vrouwendijk. Volgens Priem én de adviseurs schrijft de vergunning onvoldoende maatregelen voor om dit te voorko men. S. Holvast zegde namens het waterschap toe dat dit niet zal gebeu ren. „De afvoerroute gaat niet langs de woning van Priem aan de Vrou wendijk, maar via de Postweg. De overlast zal voor hem dus zeer be perkt zijn. Maar als er vervuiling van de weg optreedt, dan gelden daar de gebruikelijke voorschriften die aan nemers dwingen om vervuilingen zo snel mogelijk op te ruimen." De provincie vindt het ook niet nodig om vervuiling van de weg in de mi lieuvergunning te regelen. Maar raadsman Sluiter denkt dat het ver plicht stellen van rijplaten ervoor kan zorgen dat de wielen geen slib mee nemen naar buiten het depot. Sluiter is het bovendien oneens met de provincie over de mogelijkheid die de vergunning biedt om groot schalige experimenten uit te voeren met de verwerking van bagger. Dit zou moeten plaatsvinden als de nor male baggerstort na een aantal jaren wordt stopgezet. Het waterschap wil technieken toepassen om puin te ze ven uit kleigrond. De provincie heeft in de vergunning daarvoor ruimte ge maakt. Maar Sluiter en de raadsadvi seurs vinden dat de provincie ook hier teveel activiteiten vergunt en dat niet helder genoeg regelt. De rechters van de Raad van State sloten zich bij deze kritiek aan. "Wat met groot schalige experimenten wordt be doeld, is mij niet duidelijk genoeg", aldus rechter R. Borstlap. Het depot aan de Vrouwendijk, dat een capaciteit heeft van 22.000 ku bieke meter slib, is intussen aange legd, maar nog niet gevuld met bag ger. Omdat de Raad van State eind maart de vergunning voorlopig bui ten werking stelde, kan er nog niets worden gestort. Geeft de Raad de provincie de kans om de vergunning te repareren, dan zal het nog zeker een flink aantal maanden duren voor dat het depot in werking treedt. De Raad van State doet binnen twee maanden uitspraak. Alweer in januari 2004, dus ruim anderhalfjaar geleden, maak te ik melding van een procedure, waarbij aan de orde was of op het loon van een werknemer premies werknemersverzekerin gen moesten worden ingehouden, als dat loon betrekking had op dagen dat niet werd gewerkt. Voorbeelden daarvan zijn o.a. vakantiedagen, 14 dagen op - 14 dagen af, et cetera. De Rechtbank Rotterdam heeft beslist dat op dat loon geen premies mochten worden ingehouden. Uiteraard is UWV in hoger beroep gegaan. Na de uitspraak was er sprake van "paniek" op het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Al op 3 februari 2004 besliste de minister dat onder "loondagen" wordt verstaan "dagen, waarop de werknemer loon heeft genoten'.'Tegelijker- tijd besliste de minister dat zijn opvatting - want meer was het niet-terugwerkte tot 1 januari 1995 Rechtbank Arnhem heeft daarna op 23 juli 2004 beslist dat die terugwerkende kracht in strijd was met het rechtszekerheids beginsel. Tja, en toen was de minister in last Maar gelukkig voor de minister hebben we ook nog de Centra le Raad van Beroep (het hoogste rechtsorgaan bij deze sociale verzekeringen). Op 28 juli 2005 heeft de Centrale Raad van Beroep uitgemaakt dat de ministeriële regeling van 3 februari 2004 gewoon gel dend is.Tevens besliste de Raad (tot veler verbazing) dat de te rugwerkende kracht tot 1 januari 1995 ook rechtsgeldig is. De motivering voor deze beslissing is heel duidelijk een "doelre- denering'.' De Centrale Raad van Beroep is van mening dat de ministerië le regeling geen echte terugwerkende kracht beoogde, maar dat die regeling slechts "een verduidelijking" gaf van hetgeen al die tijd al in de Coördinatiewet Sociale Verzekeringen stond. De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, maar ook UWV, worden dus als het ware gered door deze uitspraak van de Centrale Raad van Beroep! Jammer, maar als gevolg van de beslissing van de Centrale Raad van Beroep hebben veel werknemers geen recht op te ruggaaf van in het verleden op hun loon ingehouden premies werknemersverzekeringen. Overigens zal met ingang van 1 januari 2006 dit probleem niet meer bestaan. Vanaf 2006 is er een nieuwe berekeningsmetho de voor heffing van premies werknemersverzekeringen, zijnde het Voortschrijdend Cumulatief Rekenen (VCR). Bij deze nieu we methode geldt dan niet meer het begrip "loondagen',' maar gaat men uit van een loon"tijdvak'.' E.T.M. (Gidy) Jansen Federatie-belastingadviseur De Rijke Partners Adviesgroep te Oud-Vossemeer Telefoon (0166) 678250 e-mail jansen @derijke-partners. nl Advertentie LM. Hermen Geluk van de brandweer in Sint-Philipsland ruimt op de akker langs de Rijksweg de wrakstukken op van de auto die in de sloot terecht kwam. De automobilist reed even na zes uur van Sint-Philipsland over de Rijksweg in de richting van Anna Jacobapolder en raakte voor de kruising met de Oudeweg door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur kwijt. Hij kwam aan de overzijde in de lin kerberm naast de weg terecht en reed vervolgens schuin over de weg naar de rechteroverzijde waar hij door de berm en over het fietspad tegen een knotwilg botste en in de sloot terecht kwam. De auto botste met de linkerzijde (de bestuurderskant) tegen de vierde boom vanaf de kruising en deze drong ongeveer zestig centimeter het voertuig in. De bestuurder raak te na de klap bekneld. De auto lag op zijn rechterkant op de bodem van de sloot die volledig droog stond. Oud-brandweerman L.W. Kosten die in het Boserf aan de rand van de bebouwde kom van Sint-Philipsland woont, zat buiten en hoorde het ge gier van de banden, vertelt hij. „Ik ben opgestaan en zag de auto over de weg slingeren, hoorde één klap en zag een stofwolk. Ik heb meteen 112 gebeld en gezegd dat er een ge wonde was. Ze vroegen of er een of meer gewonden waren, maar dat kon ik natuurlijk niet zien. Ik ben er meteen naar toe gegaan en heb bij de alarmcentrale gemeld dat er één gewonde was. De man lag er nog in en leefde. Ik heb toen rustig afge wacht tot de ambulance kwam." Ook andere voorbijgangers merkten de auto op in de sloot, belden de alarmcentrale en gingen kijken bij het slachtoffer dat niet aanspreek baar was. Er waren twee ambulances opgeroe pen. Ook de brandweer van Sint- Philipsland en die van Sint-Maar tensdijk rukten uit naar de plaats van het ongeval om hulp te verle nen. Daarnaast werd de traumaheli kopter opgeroepen. Die landde op een perceel aan de overzijde van de Rijksweg. De brandweerlieden zorgden ervoor dat de auto niet kon verschuiven bij de reddingsoperatie. De bestuurder hing in de autogordel met zijn be nen onder het stuur en lag met zijn bovenlichaam op de bijzitterstoel tegen de deur gedrukt. De stijlen van de auto werden door geknipt om het dak open te kunnen vouwen zodat het slachtoffer kon worden bevrijd. Om goed bij de au to te kunnen komen, werden twee ladders op het talud gelegd en een loopbrug van ladders gevormd naar de overzijde van de sloot zodat de hulpverleners niet steeds door de sloot hoefden te lopen. De politie zette de plaats van het on geval af. Het verkeer werd via de Oudeweg omgeleid. Het slachtoffer werd, nadat hij uit het wrak was ge tild, op het fietspad op een brancard verder behandeld. Hij werd met een scherm afgeschermd van het pu bliek dat in groten getale was ko men kijken. Om zeven uur kon het slachtoffer met de ambulance wor den vervoerd naar Rotterdam. De technische recherche stelde een onderzoek in. Uit de sporen op het wegdek en in de bermen bleek dat de bestuurder tussen 100 en 150 meter over de weg heeft geslingerd voordat hij de boom raakte. Diezelfde avond vond op de Philips- dam rond negen uur ook een eenzij dig ongeval plaats. Een 38-jarige automobilist uit Heesch reed in de richting van Steenbergen en moest een tegemoetkomende bestelauto ontwijken die op zijn weghelft reed. De bestuurder week uit naar rechts om een aanrijding te voorkomen. Bij het terugsturen slipte hij naar de linkerzijde van de weg en rolde het talud af waar hij onderaan tot stil stand kwam. De bestuurder is met inwendig letsel naar ziekenhuis Lie- venberg in Bergen op Zoom ge bracht. De vier andere inzittenden bleven ongedeerd. De auto werd ge heel vernield. De politie zoekt ge tuigen van dit ongeval (tel. 0900- 8844). Antieke legervoertuigen van Keep them rolling zijn zaterdag op Tho len. 's Middags van kwart voor een tot twee uur en van drie tot vijf uur zijn ze te bewonderen op het terrein van Van der Harst op Wel gelegen, waar de Gereformeerde Gemeente een verkoop- en activi- teitenmarkt houdt. Tussen kwart voor elf en kwart voor één rijdt de stoet langs alle zeven plaatsen op Tholen, via Poortvliet richting Sta- venisse en terug over Oud-Vossse- meer. Tussen twee en drie uur rijden de legerwagens door het stadje Tho len. De route is: Grindweg, Een- drachtsweg, Vossemeersepoort, Da- lemsestraat. Hoogstraat, Kaaij, Wal, Ten Ankerweg, Molenvliet- sestraat, Markt, Oudelandsestraat, Oudelandsepoort, Zuid-Oudaan, Hertenkamp, Postweg, Luchten- burgseweg, Windsingel, Ten Anker- weg, Molenvlietsedijk, Mossellaan, Kon. Julianastraat en Grindweg. Hij zat 310 dagen als staatssecreta ris financiën voor de LPF in het eerste kabinet Balkenende. Tegen woordig is de econoom dr. Steven van Eijck commissaris jeugd- en jongerenbeleid (voor de regering), voorzitter van de Economie Deve lopment Board Rotterdam en van het Platform Nederland Breed, en lid van de commissie voor overleg met de overheid van de R.K. bis schoppenconferentie. Van Eijck is dinsdag te gast in Tholen. Op uit nodiging van gemeente. Onderne mers Overleg Tholen en Rabobank spreekt hij in Meulvliet op een bij eenkomst voor ondernemend Tho len. In 'Ons land in beweging' gaat hij op een onderhoudende manier in op economische en maatschap pelijke actualiteiten, en op de plaats van maatschappelijk verant woord ondernemen in de 21e Het gevaarte van ruim 8 ton schoof vervolgens ongeveer vijftig meter over de linkerweghelft, kantelde en kwam op zijn kant in de berm tot stilstand. Het linkerachterwiel was gebroken, de cabine liep schade op. Het rek belandde in de struiken. Ook lekte er olie uit de motor op de weg. Niemand liep letsel op. De shovel was te ver naar achteren op de oplegger gezet waardoor het ge wicht niet goed was verdeeld. De shovel stond achterop, het rek voorop. Er stond te weinig druk op de as. De wagen is daardoor gaan slingeren. De politie regelde het verkeer dat hinder ondervond van de blokkade. Er was maar één rijbaan beschik baar. De plek van hel ongeval was met pionnen afgezet. Personeel van het bedrijf was geruime tijd bezig om de olieresten met fijn zand van het wegdek te vegen. De shovel werd vervolgens met een soort hef truck (in jargon 'verreiker' ge noemd) rechtop gezet. Met twee van zulke machines werd de shovel even verderop in de berm gepar keerd om verder afgevoerd te kun nen worden op de vrachtwagen. De shovel veroorzaakte enige krassen op het wegdek. Ook werden enkele bermplanken vernield. VERVOLG VAN' VVMO Mevr. A. Kooijman van patiënten platform Klaverblad Zeeland bleek ook een warm voorstander van handhaving van het pgb. „De toe gang tot de zorg moeten we garan deren, inclusief de keuzevrijheid: zorg in natura of een pgb. Wel moe ten we de rompslomp bij het pgb in perken. Geen geldverslindende bu reaucratie." De betaalbaarheid van de zorg was de grootste zorg van mevr. Kooij man. „Als de vraag toeneemt, zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Mensen met een minimum inkomen raken nu al in de problemen en wor den zorgmijders. Daarom moeten we een inkomensafhankelijke bij drage invoeren, want mensen gaan er anders onderdoor." Dhr. De Haas uit Sint-Philipsland kon erover meepraten. „Na de in voering van de euro zijn alle voor zieningen naar beneden gegaan. De teletaxi is waardeloos geworden met zo'n enorme inkrimping. Je kunt nergens meer heen. Vroeger kon je met de taxi naar Rotterdam en Axel. Dat kan nog wel als je bijbetaalt, maar dat lukt me niet", aldus De Haas. Hij concludeerde, dat de tele taxi door zijn succes te gronde is ge gaan. Dat laatste bevestigde wethou der Velthuis, maar ze wees erop dat Tholen met de voorwaarden voor de taxiregeling nog fors boven de nor men van de Vereniging van Neder landse Gemeenten zit. Voor mevr. Kooijman was het duide lijk dat de WMO een bezuiniging op zorg zal gaan betekenen. „Er wordt meer op de mantelzorg geleund, daar draait het meer en meer om. We moeten de mantelzorg dus verder ondersteunen", zei de vertegen woordigster van Klaverblad Zee land. Voorzitter mevr. Emmelot van de Vrijwillige Thuiszorg Tholen onder steunde dat pleidooi door wethouder Velthuis het Ervaringenboek van Zeeuwse mantelzorgers aan te bie den. Haar twee coördinatoren had den eerder al in de raadscommissie samenleving een krachtig pleidooi gehouden voor steun aan de mantel zorg met het oog op de invoering van de WMO. Ook NPV-woordvoerder Verloop, die 1100 leden vertegenwoordigde, pleitte voor financiële ondersteuning van vrijwilligers en mantelzorgers. Hij ondersteunde wethouder Velt huis dat de continuïteit van de zorg verlening voorop moet staan. Ook mevr. De Klerk van de werk groep gehandicaptenbeleid stelde vast, dat de Thoolse zorgaanbieders kwaliteit leveren. „Houden zo. Marktwerking en concurrentie zijn voor ons minder belangrijk dan soli dariteit. Wij zien graag zo min mo gelijk een eigen bijdrage." Mevr. De Klerk pleitte voor goede informatie voorziening, ook voor visueel ge handicapten. Deze eerste informatiebijeenkomst over de WMO dient een vervolg te krijgen, zo vonden verschillende sprekers. „Er is structurele mede zeggenschap nodig", zei mevr. Kooijman van het Klaverblad. „Een soort plaatselijke medezeggen schapsraad voor de WMO met een onafhankelijk voorzitter, want Tho len moet voor de WMO een vorm kiezen die het best bij deze gemeen te past." Namens de NPV bood Kees Verloop aan om mee te doen. „Wij willen wel participeren, de vorm is voor ons open. We hebben een brede ach terban die kennis in huis heeft en voor extra sleutelposities beschik baar is." De gemeente moet elke vier jaar een WMO-plan opstellen en die nieuwe wet geldt niet alleen voor ouderen en gehandicapten, maar voor de hele bevolking van Tholen, benadrukte wethouder Velthuis. „De WMO gaat een aanzienlijk deel van het ge meentelijk budget beslaan. De Wet Voorzieningen Gehandicapten valt eronder, delen van de AWBZ, de peuterspeelzalen, de bibliotheek, enz. De verantwoordelijkheden wor den dichter bij de gebruikers gelegd, die eerst zelf naar oplossingen moe ten zoeken. Die toekomstige gebrui kers moeten wel betrokken worden bij de beleidsontwikkeling." De huishoudelijke verzorging, een on derdeel van de thuiszorg, komt al op korte termijn naar de gemeente. Die wil daarom 1 loket voor de WMO. Diverse bestaande verordeningen zullen aangepast moeten worden. Voorzitter Van der Linde, die erg blij was met de opkomst van 45 mensen, noemde de WMO 'een cultuurom slag.' „Van recht op hulp, gaat het naar de vraag om hulp met daarbij een belangrijke rol voor het lokaal bestuur." Ambtenaar Van der Meer had daarop nog een aanvulling: „Er wordt meer ondersteund en minder gezorgd." Wethouder Velthuis zei dat Tholen niet zó groot is dat de gemeente al les alleen kan. „Bovendien is het onderwerp complex. We zullen dus met andere gemeenten (Schouwen- Duiveland en Borsele) en de provin cie samenwerken. Ervaringen op doen en de regelingen verfijnen, dat is ons uitgangspunt. En de kiezers zullen de gemeenteraad afrekenen op wat wel of niet gerealiseerd wordt ten aanzien van de WMO", aldus mevr. Velthuis donderdag avond in het gemeentehuis te Sint- Maartensdijk. Het stuk van de Hikse Kreek tussen de zeedijk en de Hikseweg bij Oud- Vossemeer krijgt natuurvriendelijke oevers. Daardoor wordt de ber gingscapaciteit voor water met on geveer 2,4 hectare vergroot. Aanne mer Verlouw uit Ammerzoden klaart het karwei, momenteel wor den karren vol grond afgevoerd. Er wordt tegelijk een wand voor oever zwaluwen aangelegd. De kosten van het project zijn 181.500 euro. Zeeuwse Eilanden krijgt er subsidie voor van het rijk (nationaal be stuursakkoord water) en uit het Eu ropees oriëntatie- en garantiefonds voor de landbouw. Extra waterber ging is nodig met het oog op de toe nemende hoeveelheid neerslag als gevolg van de klimaatverandering. De afvoercapaciteit van het hulpge maal Drie Grote Polders, dat aan het begin van de Hikse Kreek staat, is inmiddels vergroot van 90.000 naar 135.000 liter per minuut. Bij hevige regenval kan het daardoor gemaal De Eendracht bij Tholen nog meer ontlasten, zodat dit zich op een sneller gebied kan richten en daardoor het water sneller kan weg pompen. Zowel Tholen als Oud-Vossemeer krijgt er volgend jaar een stembu reau bij. Op dinsdag 7 maart zijn er verkiezingen voor de gemeenteraad en het waterschapsbestuur. De uit breiding van Tholen met Waterfront en Stadszicht maakt dat het aantal kiesgerechtigden snel toeneemt. Bij het referendum in juni waren dat er 5302. Zij waren verdeeld over De Wingerd (1768)Ten Anker (1694) en Meulvliet (1840). Het gebouw van de Gereformeerde Gemeente aan de Ds. G.H. Kerstenstraat komt er als vierde stembureau bij. Ieder bureau krijgt rond de 1300 stemge rechtigden, meldt hoofd verkiezin gen Leen den Braber. „Voor tachtig procent van de mensen blijft het stembureau hetzelfde." In Oud-Vossemeer moesten de 1898 stemgerechtigden (in juni) het tot nog toe met één stembureau doen. Dat was daarmee het grootste in de gemeente. Burgemeester en wet houders hebben al ingestemd met de opsplitsing daarvan. Den Braber bekijkt momenteel waar hij de stembureaus onder kan brengen. Wegens de verbouwing zal in maart De Vossenkuil niet beschikbaar zijn. De CU-fractie in de gemeenteraad van Tholen heeft via schriftelijke vragen aan b. en w. de aandacht ge vraagd voor logopedie, het spraak onderwijs. Op 30 juni schreven De Casembrootschool en de School met de Bijbel uit Sint-Annaland hierover al een gezamenlijke brief naar het gemeentebestuur, met na me in verband met de voorgeno men bezuiniging op preventieve lo gopedie. Raadslid Van Belzen vraagt nu of het college al gere ageerd heeft op de bezuinigings plannen van de GGD, want diverse Zeeuwse gemeenten hebben dat al wél gedaan. Als dat het geval is, wil de CU het Thoolse standpunt graag vernemen. En zo nee, wat is dan de reden dat b. en w. niet gere ageerd hebben? De shovel van het fouragebedrijf in Bruinisse is in de berm tot stilstand gekomen. Home cinema uit slechts twee luidsprekers j** De luidspreker arrays zijn leverbaar in de kleuren grafiet en zilver Electronica Antwerpsestraat 12-14-16 4611 AG Bergen op Zoom tel. 0164 237940 www.verburgh.nl Uit het zicht te plaatsen Acoustimass' basmodule niet afgebeeld Hi-Fi. T.V. Video, Computer systemen, Printers, Netwerken Advertentie I.M.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2005 | | pagina 7