IJsclub van Sint-Annaland hekelt stroperigheid gemeente Zaadtelers samen met Walcheren Verplaatsing ijsbaan heeft geen prioriteit Fixet breidt sterk uit in Sint-Maartensdijk Conciërge basisschool maakt miniatuur binnenvaartschepen 'Bezetene' rijdt onder invloed Bushalte nodig bij de Bellevue Han Moerland erelid OOT DINSDAG 24 FEBRUARI A.S. "ir Donderdag 19 februari 2004 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 3 De ijsclub Sint-Annaland is teleurgesteld over de trage gang van zaken bij de gemeente Tholen. „Het gaat alle maal heel moeizaam", klaagde voorzitter Han Moerland vrijdagavond tijdens de ledenvergadering in de Welle- vaete. „Op onze brief van november 2002 over verplaat sing van de ijsbaan hebben we nog geen antwoord, ter wijl het college daarover medio 2003 een beslissing zou nemen. De besluitvorming verloopt heel stroperig." Starre houding 1442 leden Bestuurslid Jos van Dijke stapt wegens starre houding b. en w. op Naar Breda Aankoop deel van de zilveruienfabriek Modelschepen Rien van Winkelen uit Sint-Annaland steeds professioneler Giftige lucht Rien van Winkelen uit Sint-Annaland maakt van een blok hout een schip. Dit is precisiewerk, want de deuren en ramen kunnen zelfs open en de boten hebben verlich ting. Zijn liefde voor boten is ontstaan, toen hij als vijf tienjarige als matroos op een schip werkte. Sinds elf jaar is hij conciërge op basisschool Het Kompas in Anna Ja- cobapolder. Ontslag genomen Rechte bakken Ziekenhuis Lievensbera De Sint-Annalandse ijsclub had een plan voor verharding van de ijsbaan aan de Annewas, waardoor er o.a. een skeelerbaan zou kun nen komen. B. en w. bekeken de situatie tijdens een kernbezoek, de vereniging liet zelf een akoestisch onderzoek instellen en de gemeen te zegde 48.000 euro subsidie toe. Onverwacht bleek het plan echter niet in goede aarde te vallen bij omwonenden aan de Hoenderweg, die vreesden voor overlast. De ijs club besprak de situatie met de ge meente, waarop de toenmalige wethouder van sportzaken L.J. van Doorn adviseerde om de ijs baan te verplaatsen naar de Nieuwlandseweg, tegenover cam ping de Krabbenkreek. In januari 2003 vond een vervolggesprek plaats met de wethouders Van Doorn en Heijboer (ruimtelijke or dening). „De visie voor verplaat sing van de ijsbaan kwam echt van de gemeente en niet van de ijs club", benadrukte voorzitter Moerland vrijdagavond nog eens. „Sint-Annaland had gebrek aan openbaar groen, werd van ge meentezijde gezegd, zodat de hui dige ijsbaan als groen gebied ge handhaafd zou worden." De ijsclub had allerlei subsidie bronnen aangeboord voor het pro ject, o.a. ook de provincie Zeeland via de pot vitaal platteland. „Ook de nieuwe gedeputeerde wil pro jecten op het platteland graag steunen, zodat we de moed nog niet opgeven, al zit het overleg met de gemeente dan muurvast. Wanneer verplaatsing van de ijs baan niet zou lukken, moeten we aan de Annewas met ons plan voor een skeelerbaan doorgaan. Er rust tenslotte een recreatieve bestem ming op dit terrein. De tegenstand van de omwonenden moeten we dan zien te overwinnen", zei voorzitter Moerland. Om het plan financieel dichterbij te brengen, had het bestuur in sep tember met een projectontwikke laar een gesprek bij de gemeente over woningbouw tegenover het gezinsvervangend tehuis aan de Annewas. Het clubhuis zou dan verplaatst worden. De verkoop van bouwgrond zou de nodige in komsten voor de ijsclub opleve ren, maar ook op dat verzoek kreeg de ijsclub nog steeds geen antwoord, vertelde Moerland. Binnen het bestuur van de ijsclub was er dusdanige irritatie ont staan, dat penningmeester Jos van Dijke tussentijds besloot om af te treden. „Wegens de starre houding van de gemeente", liet Van Dijke vrijdagavond weten. Al voegde hij eraan toe, dat er ook persoonlijke motieven hadden meegespeeld. Piet Mosselman herinnerde de voorzitter eraan, dat hij in elk ge val zou aanblijven totdat de skee lerbaan er lag. Moerland bevestig de dat. „Ik geef de moed nog niet op en hoop dat we snelheid in on ze plannen kunnen krijgen. Bin nenkort hoop ik overleg te kunnen voeren met de nieuwe wethouder van sportzaken." De voorzitter prees Van Dijke voor zijn inzet gedurende 23 jaar. „In 1979 ben je als commissaris begonnen, in 1997 werd je be stuurslid en in 2001 penningmees ter. Vanavond hebben we weer een keurig financieel verslag van je gehoord. Je deed overigens meer dan het penningmeesterschap. Je was ook ijsmeester en baanonder- houder, kortom, je was een buiten gewone kracht voor de ijsclub", aldus Moerland, die de vertrek kende penningmeester een diner bon en een boeket bloemen voor zijn vrouw aanbood. Commissaris Jan Hage Mzn. werd als nieuw be stuurslid gekozen. Het zittende bestuurslid René Moerland Jzn. zal voortaan de financiën beheren. Ad Oosdijk werd herkozen als be stuurslid, evenals de commissaris sen Leo en Ko Vroegop. In de plaats van Jan Hage werd Tom van Iwaarden als nieuwe commissaris gekozen. Kees Koopman werd herbenoemd als bode. „Je doet het vol overgave en bent gezien bij de mensen", prees de voorzitter hem. De ijsclub telt 1442 leden: 802 in dividuele leden, 142 gezinnen (x4) en 72 donateurs. „Onze ver eniging wordt breed gedragen door de gemeenschap", stelde de voorzitter tevreden vast. Er vielen 32 individuele leden en 9 gezin nen af, maar er kwamen er respec tievelijk 49 en 10 bij. Gezinnen betalen 13 euro, individuele leden 4 euro en donateurs 2,50 euro. Die bedragen werden niet verhoogd gezien het positieve saldo van 16.227 euro. „We hebben een gun stig financieel jaar achter de rug met een prachtig saldo. En dat met een redelijke contributie. Menige vereniging zou hierop jaloers zijn", aldus de voorzitter. Toch werden de uitgaven van 5492 euro niet gedekt door de contributie van 5064 euro, maar de ijsclub had nog een meevaller van 3600 euro wegens uitkering door de verzekering van stormschade. Hiervoor waren met zelfwerk zaamheid nieuwe lichtmasten ge plaatst. En ondanks de beperkte ijspret op 10 en 11 januari 2003 waren er nog 191,55 euro entree gelden van niet-leden. Daarvoor was er van 12 tot en met 14 de cember 2002 al geschaatst, maar beide keren was de kwaliteit van het ijs niet zo best. Tijdens een machinale veegbeurt zakte de frees door het ijs en de bestuurder liep daarbij een nat pak op. Gezien de problemen met de hoge zoutge haltes is er dit keer afgeweken van de traditie om 1 november de af sluiter van de drainage dicht te draaien en per 1 december de rest bij te pompen. Er is nu zoveel mo gelijk regenwater opgevangen en pas wanneer er vorst in het ver schiet ligt, wordt het resterende deel bijgepompt. Met een opkomst van slechts 11 leden tijdens de 77ste jaarvergade ring sprak de voorzitter over een historisch dieptepunt. „Ten op zichte van voorgaande jaren zijn we maar met een heel klein clubje. Gelukkig dat we op onze recente gecombineerde vergadering van het bestuur en de commissarissen helemaal compleet waren en dat is ook een bijzonderheid." Met een ogenblik stilte werden de overleden leden J.C. Kooijman, mevr. C. Elenbaas-Bolier, erelid J. Boon, C.A. Weijler en W. Ligten- dag herdacht. Nu er de laatste jaren zo weinig geschaatst kan worden, opperde het bestuur een plan om de leden de mogelijkheid te bieden per bus naar de kunstijsbaan in Breda te gaan. Dit dan tegen een geredu ceerd tarief. In 1975 is dat ook een keer gebeurd. Toen gingen er twee bussen naar de Uithof in Den Haag. Het bestuur werkt het plan nog uit. Bij de rondvraag kwam het onder houd van het clubhuis nog ter sprake. De voorzitter erkende, dat er in verband met de mogelijke verhuisplannen weinig aan gedaan was. Hij zegde nu een onder houdsplan toe om de gebreken te verhelpen. De studieclub voor groente- en bloemzaadteelt Eiland Thoien en de stu dieclub Walcheren gaan samen. „Vorig jaar hebben de leden daarvoor al toestemming gegeven", vertelt voorzitter C.J. Breure. De Walcherse leden zijn in Tholen lid geworden en op de jaarvergadering, komende dinsdag, wordt het bestuur uitgebreid met twee Walchernaren. De afname van het areaal zaadteelt en toestuurt. Daar komt nog bij dat over de daarmee samenhangende terug loop van het aantal telers is de aanlei ding om samenwerking te zoeken. De studieclub Tholen heeft 102 leden, die van Walcheren 29. 'Behoudens wat kleine dingetjes zullen excursies wor den gehouden zoals afgelopen jaar op Tholen en Walcheren is gebeurd', meldt het jaarverslag van secretaris L. Bijnagte. De zaadtelers moeten hun kennis vooral opdoen tijdens excur sies en uit gegevens van het proefveld te Sint-Annaland. Van officiële zijde is er in ons land weinig of geen kennis aanwezig. Doordat een bestuurslid de kennis en vaardigheid heeft om een excursie te leiden, kan dit in eigen be heer gebeuren. 'Op deze manier kan in een veel breder gebied van die ken nis worden geprofiteerd en is het fi nancieel ook rond te zetten', aldus het jaarverslag. De leden wordt voorge steld om het bestuur uit te breiden naar negen personen door de benoe ming van de heren A.W. Boogaard en P. de Visser. „Blijkt dat nuttig te zijn, dan houden we het bestuur op die sterkte. En anders gaan we weer terug naar zeven bestuursleden door vaca tures die ontstaan niet op te vullen", legt voorzitter Breure uit. Vice-voor- zitter W.A. Boogaard en bestuurslid M.C. den Engelsman zijn periodiek aftredend en herkiesbaar. Wat het areaal bloemzaadteelt betreft, liet 2003 een kentering zien. Najaren van terugloop, was er een lichte toe name: van 374 hectare in 2002 naar zo'n 391 hectare vorig jaar. Altijd nog beduidend minder dan eind jaren ne gentig, toen 700 hectare zaadteelt nor maal was. Een probleem dat de telers constateren, is dat de zaadhandel de definitieve afrekeningen steeds later nieuwe teelten voor komend jaar vóór deze maand nog niets bekend was. 'Als het land weer vroeg zaaibaar is - en met de opbrengsten van tarwe en gerst, in kilo's en geld, van het afgelo pen jaar in gedachten - wordt het wei eens moeilijk om te blijven wachten of er nog een aanbod komt voor een teelt', aldus het jaarverslag. Daarin valt ook een fraai staaltje te lezen van onbedoelde gevolgen van een wets wijziging. De nieuwe flora- en fauna wet verbiedt om zonder ontheffing dieren uit te zetten. Het gevolg is dat in de glastuinbouw en zaadteelt onder glas biologische gewasbescherming (zoals bestrijding van luis en trips met hun natuurlijke vijanden) niet langer mogelijk is. Op het proefveld aan de Oude Zee dijk is naast toelatingsonderzoek (ge wasbescherming) een uitgebreide screening uitgevoerd. Daarin waren 29 gewassen opgenomen, waarin met 16 verschillende middelen diverse be spuitingen zijn uitgevoerd. Dit jaar zullen verschillende zaaidieptes be proefd worden in onder meer alyssum en linaria. Verder wordt een aantal aanbevelingen gedaan waarmee de fabrikanten van gewasbeschermings middelen hun etikettekst mogen uit breiden. Dat het afgelopen jaar het middel Herbasan een toelating heeft gekregen voor de bloemzaadteelt, wordt positief ontvangen. 'Nadat de laatste jaren middelen als Ramrod en Venzar weg zijn, komt er nu mondjes maat weer eens wat terug', aldus het jaarverslag. De zaadtelers vergaderen op 24 februari in de Wellevaete in Sint-Annaland. Naast de huishoude lijke zaken staat een forumdiscussie op het programma. Een 25-jarige automobilist uit Tho len is zaterdagnacht rond half drie aangehouden, nadat hij als een be zetene door zijn woonplaats had gereden. De politie kreeg een mel ding binnen dat er een auto met on verantwoord harde snelheid door het centrum reed. Eén van de twee politievoertuigen, die vanaf het bu reau vertrok, kon een botsing met de 25-jarige automobilist in de buurt ternauwernood voorkomen. De bestuurder passeerde een blok kade van politievoertuigen op de Eendrachtsweg en ging er met hoge snelheid vandoor. Kort hierna werd hij in de Stoofstraat aangehouden. Uit een ademanalyse bleek dat de Tholenaar 2,5 keer de toegestane hoeveelheid alcohol had gedron ken. Hij moet voor de rechter ver schijnen. De man heeft enigszins geluk: had hij 2,6 keer de toegesta ne hoeveelheid alcohol gedronken dan zou zijn rijbewijs ingenomen zijn. „Ik kan de drang van de vereniging wel begrijpen, maar de verplaatsing van de ijsbaan heeft niet die prioriteit die de ijsclub graag wil. Voor Sint- Annaland komt er binnen twee jaar een totaalplan aan de orde - bestem mingsplan Kom - en deelplannen zo als deze moeten daarop wachten." Wethouder Heijboer erkent dat het bestuur van de ijsclub bij hem heeft aangeklopt met het idee van ver plaatsing van de ijsbaan naar de Nieuwlandseweg. „Daarover duide lijkheid geven, vergt gewoon meer tijd. Er is ook wel eens gepraat over verplaatsing van de sportvelden, maar daar is gewoon geen geld voor. Naar verplaatsing van de scholen wordt nu wel een onderzoek inge steld, maar dat heeft een heel andere prioriteit." De wethouder kan zich voorstellen dat de ijsclub alles uit de kast haalt om de plannen financieel haalbaar te maken, zoals het plan voor huizen bouw aan de Annewas. „Ik vraag me echter af of dat daar een goed idee is, want de Annewas ligt niet op het hoogste punt van Sint-Annaland. Waterberging is ook een belangrijk punt en je moet daar zeker geen pro blemen gaan opzoeken. Voorzichtig heid met deelplannen is dus ge wenst", aldus wethouder Heijboer. Doe-het-zelf-winkel Fixet in Sint-Maartensdijk gaat flink uitbreiden dankzij de aankoop van 2165 m2 grond van de gemeente. Het gaat om een gedeelte van de voormalige zilveruienfabriek die de gemeente vorig jaar van de Italiaanse eigenaren Massagia aankocht. „We wachten hier al jaren op", vertelt dan ook druk verkeer naar de milieu- Fixet-directeur Rinus Muller. „Al een hele tijd zitten we klem. Uitbreidings mogelijkheden ontbraken en met de Italianen lukte het nooit om tot een akkoord te komen. Daarom zijn we ontzettend tevreden dat het met de ge meente nu wel gelukt is. Februari 2005 willen we de uitbreiding klaar hebben en dan kunnen we gelijk ons honderdjarig bestaan vieren." De uitbreiding van het assortiment zal vooral in de groene sector liggen: tuinartikelen in de breedste zin van het woord. De winkel wordt met ruim 1000 m2 uitgebreid, voor grote bui tenartikelen komt er 750 nr bij en daarnaast nog 15 parkeerplaatsen, waarmee het totaal op 30 komt. Met dat laatste is de gemeente ook heel blij omdat er met name op zaterdag morgen nog wel eens problemen zijn met overstekende klanten, terwijl er straat is. Fixet gebruikt al vier jaar een deel van het Massagia-terrein voor opslag. Het bedrijf krijgt dat nu in ei gendom. Ook een koelcel achter de dóe-het-zelf-zaak hoort bij de aan koop. Fixet krijgt nu een mooi vier kant perceel. Volgens een gemeente woordvoerder is deze verkoop van de voormalige uienfabriek de eerste en voorlopig ook de laatste transactie. „Fixet is een bestaand bedrijf dat grenst aan het zilveruienterrein. Bij andere gegadigden wachten we op de vaststelling van het bestemmings plan." De gemeente is wel van plan om dit jaar nog de oude gebouwen van de zilveruienfabriek te slopen. Aange zien er veel asbest in zit, wordt dat nog een omvangrijk karwei. Er zullen offertes aan verschillende sloopbe drijven worden gevraagd. Stemmen van lezers Met belangstelling las ik in de EB van 12 februari het bericht over de vernieuwing van de bushaltes in Stavenisse, Scherpenisse en Tholen. Daar is niets op tegen, alhoewel de abri's in Tholen nogal rijkelijk in aantal aanwezig zijn. Minstens een tje minder zou nog meer dan ge noeg zijn. Als er dan toch nieuwe bushokjes moeten komen, doe dat dan ook in Sint-Maartensdijk, halte Molendijk, in de volksmond de Bel levue genoemd. Aan één kant is daar toch zeker plaats voor. Op het ontbreken daarvan heb ik van meer dere personen negatieve reacties ge hoord. Het moet toch niet zo moei lijk zijn om daarin te voorzien en dit is in het directe belang van de bur gers. Men betaalt meer dan genoeg aan gemeentelijke lasten en een abri bij de Bellevue is alleszins betaal baar. Velen vinden dat er uitgaven zijn die minder verantwoord zijn, zoals het geldverslindende project voor het gemeentehuis, waar men miljoenen euro's voor moet lenen. Een kleine bijdrage voor verbete ring van de entree van de smalstad is welkom. De burgers krijgen dan wat terug van hun belastinggeld. Zeker de oudere inwoners. Dit is toch niet teveel gevraagd? Al hou den velen dan een lege portemonnee over, men krijgt er een kleine voor ziening voor terug die de leefbaar heid verhoogt. Daarom hopelijk snel plaatsing van een bushalte aan de Molendijk in Sint-Maartensdijk. C. Kwaak, Noordsingel 146, Bergen op Zoom. Rien van Winkelen heeft, toen hij vijftien jaar was, als matroos op een schip gewerkt. Hierdoor weet hij precies hoe de boten eruit zien die hij maakt. schipperswoning te openen. De vierde heeft een lichtkoepel en zelfs buitenverlichting. En bij de vijfde boot, waar hij nu mee bezig is, kun nen de deuren en de ramen ook nog open. Deze laatste is bijna af. Jammer genoeg kon hij later het va ren niet opnieuw oppakken. Toen hij twintig was, kreeg hij veel last van hoofdpijn. Doktoren weten niet of dit door de verffabriek komt, waar hij veel giftige stoffen in ademde. Dertig jaar geleden waren de veiligheidseisen immers nog niet zo streng. Door de hoofdpijn heeft Rien in elk geval jaren thuisgeze ten. Nu gaat het beter, maar hij is voor vijftig procent arbeidsonge schikt verklaard. Ook als hij 's mid dags thuiskomt, moet hij altijd even een uurtje rusten. Inmiddels werkt hij weer voor het elfde jaar als con ciërge bij Het Kompas. Op deze ba sisschool heeft de schepenmaker het heel erg naar zijn zin. „In de va kanties mis ik de school. En in de weekends denk ik op zondagavond: gelukkig, morgen is het weer maan dag." Hij is er elke ochtend behalve op woensdag. Dan werkt hij op ba sisschool De Regenboog in Tholen en verricht daar tuinwerkzaamhe- den. Bij Het Kompas doet hij allerlei klus jes. Hij zet koffie en thee, kopieert voor de leraren, zet de schoolkrant in elkaar, neemt televisieprogramma's op en repareert dingen die kapot zijn. Van Winkelen: „Op school voel ik me als een vis in het water. Dit heeft veel goedgemaakt." Bij zijn afscheid van het Onderne mers Overleg Tholen (OOT) is be stuurslid Han Moerland uit Sint-An naland benoemd tot erelid. Voorzitter Kay Hennekens reikte hem donder dagavond een oorkonde uit, verge zeld van lovende woorden. „De af gelopen negen jaar heb je niet alleen je normale bestuurstaken meer dan behoorlijk vervuld, maar je hebt het OOT ook in diverse overlegorganen vertegenwoordigd", zei de voorzit ter. Zo maakte Moerland o.a. deel uit van de stuurgroep Tholen 2005, die het gemeentebestuur adviseerde over o.a. economische ontwikkelingen. Het vertrekkende bestuurslid be dankte de leden voor het vertrouwen en zei zijn functie met plezier te heb ben vervuld. In de bestuursvacature werd voorzien door de benoeming van Rob Boas, advocaat bij Viragh Van der Tak in Tholen. Eerder trad Bert Busman uit Sint-Annaland we gens drukke werkzaamheden terug als bestuurslid. Architect Tom Moer land uit Tholen is als nieuw be stuurslid benoemd. Na de huishoudelijke agendapunten vertelde Robert Jansen van Dura Vermeer over het beheer van indus trieterreinen. Hij zette de mogelijk heden uiteen voor het gezamenlijk inkopen van energie, telefoontikken, e.d. In veel gevallen is er sprake van een parkbeheerder die deze zaken re gelt voor de aangesloten bedrijven. Het OOT-bestuur gaat de mogelijk heid voor gezamenlijke inkoop van energie nu onderzoeken. zeiden ze. Rien zat op de mulo, maar hij had altijd een hekel aan school gehad. Toch kon hij ze overtuigen dat hij zo'n kans nooit meer zou krijgen en uiteindelijk mocht hij toch gaan. De liefde voor binnenvaartschepen heeft Rien van Winkelen (53 jaar) al van kind af aan. Op vijftienjarige leeftijd kreeg hij de kans om een maand met een bevriende schipper mee te varen. Twee weken kon hij vakantie op de boot vieren en de an dere twee weken hielp hij de schip per, want diens matroos moest in militaire dienst. Toen Rien's school vakantie voorbij was, moest hij ge woon weer naar school. De eigenaar van het schip vroeg hem een adver tentie mee te nemen, want deze moest nu weer op zoek naar een an dere matroos. Maar Rien genoot zo van het werk, dat hij graag wilde blijven. Hij vroeg of dat mocht. De schipper vond dit goed, maar toen moest de jonge Sint-Annalander nog toestemming aan zijn ouders vragen. „Als je het per se wilt, maar dan moet je eerst je school afmaken," „Ik voer in Nederland, België en Duitsland. Ook ben ik in de omge ving van Hannover geweest. Het werk deed ik met veel plezier. In de weekends ging ik altijd naar huis. Toen ik nog maar een half jaartje bij de schipper werkte, werd mijn broer ziek thuisgebracht van school. In die tijd hadden leerlingen op zater dagochtend nog les. Niet veel later bleek dat hij een hersentumor had, waar hij ook aan overleed." Rien vond dit heel erg, hij had altijd een slaapkamer met hem gedeeld. Zijn moeder leed ook erg onder het ver lies. Rien wilde wat vaker bij haar zijn en vond niet dat hij weer moest gaan varen. Dan was ze twee jon gens kwijt. Rien ging bij een verffa briek werken, al vond hij dat veel minder leuk dan het werk op het schip. Van Winkelen is niet in alle soorten boten geïnteresseerd. „Schepen zijn mijn grote hobby, vooral ouderwet se binnenvaartschepen zoals tjal ken, klippers, luxe-motors en aken. Zeeschepen en moderne schepen spreken me niet zo aan. Tegen woordig zijn het 'rechte bakken', er zit geen lijn meer in." Hij is ook abonnee van het tijdschrift Binnen vaart. Hier staan vaak foto's van de oude schepen in afgebeeld en je leest er levensverhalen van oud schippers. Rien maakt de verschillende boten uit een blok hout, waar hij eerst het model in maakt. Daarna gaat hij aan de slag met de onderdelen. „Ik ben een keer in een winkel in Rot terdam geweest waar je alle kleine onderdelen zoals mast, lampen en ankers kunt kopen. Maar ik vind het leuker ze zelf te maken." Het schaven, boren en slijpen doet hij in zijn schuurtje. „Soms kan ik hier de hele dag doorbrengen. Dan schil ik 's morgens alvast de aard appelen en zet de groente klaar. Zo dat ik 's middags niet lang van mijn werk vandaan hoef." De laatste fase is het schilderen van de boten, dit doet hij binnen in de woonkamer. In de zomer doet hij niet zoveel aan zijn hobby, omdat hij ook graag buiten is. Hij fietst dan of werkt in zijn tuin. Van de boten die hij maakt, zijn geen tekeningen. Ook zijn er geen bouwpakketten van te koop. Dit vindt hij niet zo erg. Rien is op veel schepen geweest, dus hij weet pre cies hoe ze eruit zien. „Wel lag in de haven van Sint-Annaland een keer een heel mooie boot, daar heb ik een aantal foto's van gemaakt en deze heb ik gebruikt bij mijn ont werp." Nooit zou hij trouwens een boot kunnen verkopen, ook al zou hij er heel veel geld voor krijgen. De schepen zien er steeds ingenieu- zer en professioneler uit. Bij de eérste boot kan alleen de stuurhut open. Bij de volgende gaat ook het ruim open, waar de vracht in ver voerd wordt. Bij de derde is de zijn alle poliklinische afdelingen gesloten, met uitzondering van de afdeling spoedeisende hulp. 4 Advertentie I.M. Advertentie I.M. Penningmeester Jos van Dijke (links) wordt door voorzitter Han Moerland met een dinerbon en bloemen bedankt bij zijn tussentijds aftreden als bestuurslid.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2004 | | pagina 3