Colin Slokkers: Een echte Micrafan is natuurlijk nooit klaar met zijn auto Op de tractor bloedfanatiek, buiten het strijdperk viert gemoedelijkheid hoogtij Verbinding nodig voor betere doorstroming Steun voor herstel van oud stoomgemaal Pleisterplaats langs fietsroute scholieren Jong geleerd is oud gedaan Donderdag 11 september 2003 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 9 Zo'n 150 opgedofte en uitgebouwde Japanse auto's zijn zaterdag te bewonderen in Poortvliet. De leden van Mi cra fanclub Nederland houden van tien uur tot half vijf een clubdag bij autobedrijf De Graaf aan de Paasdijk- weg. 's Middags om vier uur worden er in diverse cate gorieën prijzen uitgereikt voor de fraaiste automobielen. Colin Slokkers uit Tholen is met zijn Nissan Micra uit 1996 de enige Thoolse vertegenwoordiger Hij werd vo rig jaar, tijdens de eerste Micra-dag in Poortvliet, lid van de Micra-club. Kennis delen Fans van Nissan Micra houden clubdag met 150 Japanse auto's in Poortvliet Rallywagens Het bestuur en de vele vrijwilligers van de stichting Thoolse dagen waren zaterdag in hun nopjes met de gro te toeloop van het publiek. Vorig jaar werd het evene ment geteisterd door zware buien waardoor het evene ment voortijdig moest worden afgebrokent. Dit keer waren de weergoden gelukkig geen spelbreker, integen deel. De baan voor de trekkertrekwedstrijden aan de Veerweg in Tholen lag er keurig bij en zo'n 1100 toe schouwers genoten onder een heerlijk zonnetje van span nende wedstrijden. Gezonde rivaliteit Trekkertrek, skelter race en veel gezelligheid met 1100 bezoekers Thoolse dag Trapperraces Slager wint vijfde keer Uitslagen Brug en duiker tussen Thoolse vesten Boogvorm OudesluijsDaar leerden we zwemmen Het voormalige stoomgemaal Oostersehelde aan de Schelphoekseweg in Poortvliet wordt aangewezen als rijksmonument. Het verzoek van de nieuwe eigenaar Kees Slager kreeg maandagavond alom steun in de com missie gemeentelijke ontwikkeling. Pech met de fiets, een klein ongeluk, andere problemen die op weg van en naar school ontstaan. Middelbare scho lieren kunnen weieens hulp nodig hebben op de route naar school. Op initiatief van de ouderraden van zeven West- Brabantse scholen zijn daarvoor pleisterplaatsen gezocht, mensen waar de scholieren terecht kunnen. Deze zoge naamde Veilig Honk-adressen zijn er ook vijf op Tholen. Poetsen, ombouwen, opdoffen en vertroetelen. Het zijn de trefwoor den die in een gesprek met de 26- jarige Thoolse Nissanrijder steeds terugkeren. Colin Slokkers is naar zijn zeggen dan ook verkikkerd op zijn kleine zilvergrijze bolide. „Ik kocht deze Nissan Micra Kil drie jaar geleden tweedehands en ik was meteen zeer enthousiast over de auto. Hij is goedkoop in onder houd, gebruikt weinig brandstof en er zit veel pit in de motor. Stan daard ziet dit model er niet zo sportief en spectaculair uit, maar daar keek ik bij de aanschaf door heen. In mijn vrije tijd ging ik de wagen steeds meer aanpassen. Zo wel van binnen als van buiten werden de originele onderdelen vervangen door stijlvolle en spor tieve exemplaren. Ieder detail nam ik onder de loep en steeds weer vond ik wat nieuws. Bovendien zocht ik vaak op internet naar in formatie over de Micra en zo kwam ik achter het bestaan van de Micra fanclub Nederland. Vorig jaar september werd er bij Nissan- dealer De Graaf in Poortvliet voor het eerst een clubdag georgani seerd en uiteraard was ik van de partij. Ik keek mijn ogen uit bij al die mooie en supersnelle auto's. Tijdens die clubdag heb ik me als lid aangemeld en dit jaar ben ik dus zelf aanwezig met mijn eigen Micra." De zeven jaar oude auto van Colin ziet er puik uit en zowel binnenin als buitenom is het resultaat van zijn nijvere en creatieve arbeid goed zichtbaar. „Omdat sommige onderdelen zoals siervelgen, spor tieve brede banden, sportuitlaten en audioapparatuur best prijzig zijn, probeer ik die kosten zoveel mogelijk te spreiden. Mijn auto ziet er nu best leuk uit, maar als echte Micra-fan ben je natuurlijk nooit klaar. Zo wil ik er binnen kort een dubbelpijps DTM uitlaat onder leggen en op de motorkap wil ik een 'luchthapper' laten ma ken. Zo'n verhoogde uitsparing, waardoor extra rijwind onder de motorkap komt, geeft je auto een flitsend en stoer uiterlijk. Ik heb bovendien nog twee speakers van 180 Watt die ik nog in moet bou wen. Het is dat ik nu al een poos bezig ben met het verbouwen van onze toekomstige woning, anders was ik zeker veel meer aan mijn auto bezig." In het dagelijks leven is Colin Slokkers als boomverzorger in dienst bij de gemeente Bergen op Zoom. Met autotechniek heeft hij weinig ervaring, maar toch pro beert hij via contacten met andere Nissan liefhebbers zoveel moge lijk kennis op te doen over techni sche snufjes en accessoires voor de Micra. „Een vriend van mij, Barry Schot, werkt bij autobedrijf De Graaf in het magazijn en hij heeft me eigenlijk enthousiast ge maakt voor het merk Nissan. Via hem kan ik aan de juiste onderde len komen en hij geeft me natuur lijk ook weieens technische tips. Verder ben je bij de Micra-club natuurlijk aan het juiste adres als je net als ik goed op de hoogte wilt zijn van actuele zaken. Onze club heeft 40 leden en we organi seren jaarlijks enkele clubdagen, we leggen samen bezoekjes af aan autofabrieken, we bezoeken auto festivals en ook houden we ritten voor gehandicapten. Er zijn dus voldoende gelegenheden om met collega-autoliefhebbers van ge dachten te wisselen. Het gaat er tijdens onze bijeenkomsten altijd zeer gezellig en gemoedelijk aan Colin Slokkers uit Tholen heeft zijn Nissan Micra al netjes opgepoetst voor de clubdag die Micra club Nederland zaterdag in Poortvliet houdt. toe. Per slot van rekening ben je allemaal met dezelfde bacil be smet." Het grote succes van de vorige editie van de Poortvlietse Micra-dag heeft er toe geleid dat er dit jaar nog meer deelnemers uit binnen- en buitenland bij de Nissan-happening verwacht worden. Organisator Martin Lere uit Borssele heeft toezeggingen gekregen van onder meer Belgische en Duitse autoclubs die willen meedoen. „Vo rig jaar waren we zeer verrast toen er maar liefst 56 auto's naar Poortvliet kwamen. Dit keer rekenen we zelfs op deelname van 100 tot 150 Japanse auto's. Naast de talloze showmodel len zullen er ook twee Micra rallywa gens te bewonderen zijn en voor de fijnproevers onder de Thoolse toe schouwers hebben we een exclusieve Subaru Impreza Supra naar het terrein van De Graaf gehaald. De toegang bij het evenement is gratis, iedereen kan vrij rond kijken in en om de auto's en uitleg vragen aan de deelnemers. Aan het eind van de dag worden er prijzen uitgereikt voor de auto met het mooi ste interieur, het fraaiste exterieur, de beste audioapparatuur aan boord, het extreemste model en voor de klasse algemeen. Vorig jaar kwamen er on geveer 500 bezoekers naar Poortvliet en nu we de opzet van de autodag ver der hebben uitgebreid, zal de publieke belangstelling zeker dat aantal over schrijden", is de verwachting van ani mator en oprichter van de Zeeuwse Nissan Micra-club Martin Lere. Tijdens de clubdag bij autobedrijf De Graaf - die als Japanse Poortvlietdag wordt aangekondigd - is het afhaal- centrum van Woonboulevard Poort vliet via een omleidingsroute langs Budelpack te bereiken. Van de vroegere opzet van de Thoolse dagen is weliswaar niet veel meer over, maar ó6k zonder het keuren van vee, nostalgische landbouwdemonstraties en derge lijke blijkt de Thoolse dag nog steeds voor veel mensen een gezel lig dagje uit te zijn. De trekkertrek wedstrijden, die de laatste jaren centraal staan bij het programma, mogen zich vooral verheugen in een grote populariteit onder de jon gere generatie uit de agrarische sector. De jongere garde geniet met volle teugen van de steigerende tractoren die met brullende moto ren en dikke rookpluimen uit de uitlaat proberen de sleepwagen naar het eind van de 100 meter lan ge baan te trekken. Soms lukt het, maar veel vaker komt een deelne mer al ruim voor de maximale af stand tot stilstand. Vice-voorzitter Anco Fase van de stichting Thool se dagen ziet de strijd vanachter de dranghekken met tevredenheid aan. Hij geniet van de grote publieke belangstelling rond de baan en in de grote tent die op het terrein staat opgesteld. „De tegenslag van vorig jaar is nu in één klap vergeten. We hebben vandaag echt alles mee. Prima weer, een mooi vlak en goed toegankelijk terrein en er hebben zich maar liefst 108 deelnemers aangemeld. Door de grote belang stelling voor de trekkertrekwed strijden hebben we besloten om voor het eerst op twee banen tege lijk te rijden. Door de inzet van een tweede sleepwagen kunnen de wedstrijden in zes gewichtsklassen en drie sportklassen vlot achter el kaar worden afgewerkt. Voor de toeschouwers is dit ook veel leu ker, er is constant strijd op de baan en ze hoeven niet steeds te wachten op de volgende deelnemer." Een kijkje in het rennerskwartier leert dat er hier en daar nog driftig aan de tractoren gesleuteld moet worden voordat ze de baan op kun nen. Serge van Homoet uit Tholen staat wat beteuterd naast zijn zelf gebouwde tractor Dinky Toy. De omhoog geklapte motorkap en de omvangrijke hoeveelheid gereed schap en onderdelen die er omheen ligt, voorspelt niet veel goeds „Er zit vuil in de brandstof en daardoor hapert het inspuitsysteem. Het is wel jammer, maar ik zal in deze wedstrijd op eigen bodem verstek moeten laten gaan." Even verderop staan twee rivalen in de standaard klasse tot 5500 kg bij elkaar. Johan Slager uit Sint-Maartensdijk en Pe ter Poot uit Sint-Annaland vertel len dat ze elkaar al enkele jaren geen duimbreed toegeven in hun klasse. Johan heeft weliswaar al vier keer op rij gewonnen, maar Peter denkt vandaag een goede kans te maken om op het podium te komen. „Ik kwam vanmorgen tij dens het proeftrekken 3 meter ver der dan Johan. Dat zegt natuurlijk nog niets voor de echte wedstrijd, maar ik hoop Johan dit jaar te ver- Rien Menheere uit Poortvliet zou zijn tractor wel naar voren willen schreeuwen maar de weerstand van de sleepwagen is zijn Deutz 6206 te machtig. Rien moest tijdens de Thoolse dag genoegen nemen met twee tweede plaatsen. Deelnemen aan het zware, gemotoriseerde trekkertrek- geweld is voor deze kinderen nog toekomstmuziek, maar tijdens de Thoolse dag zetten de 'boertjes van de toekomst' toch alvast hun eerste schreden op de wedstrijdbaan. Luid aangemoe digd door het publiek reden de kinderen tot 12 jaar zaterdag hun eigen wedstrijden op traptrekkers en skelters. Het was voor de trekkerchauffeurtjes en skelterpiloten soms een hele opgaaf om door het gras van het weiland de finishlijn te halen, maar de deelnemers maalden daar niet om. Jong geleerd is nu eenmaal oud gedaan en wie weet zien we deze gasten over een aantal jaren terug bij het zware trekkerwerk op de Thoolse akkers en tijdens de Thoolse dag. slaan." Als ze eenmaal op hun trac tor zitten, zijn beide heren bloedfa natiek en gaan ze vol voor de winst, maar buiten het strijdperk viert de gemoedelijkheid hoogtij. Johan: „Het is gewoon heel gezel lig om vrienden en bekenden uit de agrarische branche hier te ontmoe ten." Peter doet ook op andere plaatsen in de regio mee met wed strijden, maar Johan beperkt zich tot de Thoolse dag. Naast de vele 'normale' landbouw- tractoren zijn er ook enkele zelfge bouwde exemplaren die de aan dacht trekken. De krachtpatsers met illustere namen als Blue Spirit, Twister en Black Bits gooien al hun pk's in de strijd, maar er zijn opvallend weinig tractoren die het eind van de baan halen. „Dat bete kent dat de sleepwagen goed staat afgesteld", weet shovelmachinist Theo den Engelsman uit Poortvliet te melden. Theo kan het weten, want hij zorgt er met zijn shovel al jaren voor dat de baan er gladjes bijligt. „De sleepwagen wordt 's ochtends bij het proeftrekken voor zien van gewichten, en afhankelijk van de baangesteldheid en de proeftrekken van de deelnemers wordt het uiteindelijke sleepge- wicht bepaald. Je ziet nu dat er veel tractoren op driekwart van de baan moeten passen en dat maakt de strijd alleen maar spannender", al dus Theo die dit jaar assistentie heeft van een shovel van Van de Klundert uit Oud-Vossemeer. „Je kunt in je eentje nu eenmaal niet op twee banen tegelijk zijn." Voor het publiek is er naast het spektakel tussen de Thoolse trek- kertrekcoryfeeën nog meer te bele ven. Tijdens de pauze is het name lijk de beurt aan de kinderen om hun kunsten op de baan te laten zien. Met traptrekkers en skelters moeten de jongelui in groepjes van vier een kort parcours afleggen. De snelste van iedere groep gaat door naar de finale en degene die uitein delijk die eindstrijd winnend afsluit, is de winnaar in zijn leeftijdsklasse. Rajco Donken (8 jaar), Marius He- ijboer (9 jaar) en Armand Hage (11 jaar) winnen de trapskelterraces in hun categorie. Bij de races op trap trekkers gaat de eerste prijs naar Ri chard Donken. Terwijl de jeugd zich vermaakt op een springkussen, heerst er in en om de tent een gezellige sfeer. Onder een walm van dieselolie, uitlaatgas sen en gefrituurde snacks drinken de toeschouwers een glaasje. Je kunt merken dat veel agrariërs, loonwerkers en werknemers uit me- chanisatiebedrijven elkaar goed kennen via het werk. De Thoolse dag is voor hen een prima gelegen heid voor informele ontmoetingen. De praatjes gaan veelal over - hoe kan het ook anders - aardappelen, tarwe, suikerbieten, tractoren, ma chinerieën en dergelijke. Boven de hoofden van het publiek stijgen weer grote zwarte rookplui men op, de sleepwagens zijn inmid dels voorzien van extra gewicht en alleen de tractoren die eerder een full pull (volle baan) gehaald heb ben, strijden nu om de hoofdprijzen. Johan Slager zet zijn zegereeks voort, hij wint voor de vijfde keer op rij de klasse tot 5500 kg. Zijn grote concurrent Peter Poot moet met een tweede plaats genoegen ne men. De Thoolse deelnemers doen het goed, zij weten in vijf van de ne gen klassen de eerste prijs te beha len en in twee gewichtscategorieën wordt zelfs plaats één tot en met drie bezet door iemand uit onze ge meente. Anco Fase uit Sint-Anna land wint zelf de standaardklasse tot 7500 kg. „Dat succesje is voor mij persoonlijk natuurlijk heel leuk. Maar het doet mij en de andere be stuursleden en vrijwilligers van de stichting Thoolse dagen nog veel meer plezier dat we voor zo'n groot publiek weer een leuke dag hebben kunnen houden. Volgend jaar gaan we zeker op deze voet verder. Ik denk dat we dan het programma voor de jeugd nog wat verder uit gaan breiden, want de Thoolse dag moet ook in de toekomst een happe ning voor jong en oud zijn." De uitslagen in de verschillende klas sen zijn als volgt. Standaardklasse tot 2600 kg. 1Leon Heijboer, Scherpenisse (full pull en 88,7 m); 2. Rien Menheere, Poortvliet (full pull en 83,8 m); 3. René Heijboer (full pull en 78,3 m). Tot 3500 kg. 1John Blok (95,5 m); 2. Gert-Jan Franken, Scherpenisse (91,6 m); 3. Danny Hage, Poortvliet (84 m). Tot 4500 kg. IFrank Dekker (2x full pull); 2. Wim Hage, St.-Annaland (full pull en 84 m); 3. Jolanda Heijboer, St.- Annaland (97,8 m). Tot 5500 kg. 1. Johan Slager, St.- Maartensdijk (full pull en 81,61 m); 2. Peter Poot, St.-Maartensdijk (full pull en 74,76 m); 3. Evelien Moors (full pull en 70,78 m). Tot 7500 kg. 1. Anco Fase, St.-Anna- land (87,34 m); 2. Wim Elenbaas, Scherpenisse (81,56 m); 3. Ko de Kra ker (81,33 m). Boven 7500 kg. 1. Christiaan Sjou (full pull en 89,35 m); 2. Ben Voogd (full pull en 88,79 m); 3. Anco v.d. Slikke, Poortvliet (full pull en 85,61 m). Sportklasse 3000 kg. 1Adrie Houke, Poortvliet (86,9 m); 2. Rien Menheere, Poortvliet (84,3 m); 3. Ronald Tichem, Poortvliet (83,7 m). Sportklasse 3500 kg. 1. Marco Men heere, St.-Annaland (full pull en 86,5 m); 2. Manu v.d. Berg (full pull en 67,4 m); 3. Peter Botermans, Lepel straat (98 m). Sportklasse 4500 kg. 1. Bart Boter mans, Lepelstraat (full pull en 92,43 m); 2. Gabbe Heijboer, St.-Annaland (full pull en 87,23 m); 3. Wil Franken, Lepelstraat (full pull en 84,94 m). Een meerderheid van de raadsfracties is voor een verbinding tussen de noord- en middenvest in Tholen. Daardoor kan het water rechtstreeks naar het gemaal worden gevoerd bij extreme regenval en wordt over last in de Koningin Julianastraat voorkomen. Wel gaat het ten koste van het trapveld voor de jeugd. Door beide vesten te verbinden kan de doorstroming in de noordvest worden verbeterd. Ook wordt hier mee volgens het college extra ber ging mogelijk. En dat is nodig om dat er steeds vaker, zeker bij nieuwbouw, regenwater direct naar het oppervlaktewater zal worden geleid. Het trapveldje moet er voor wijken, maar b. en w. denken een goed al ternatief te hebben gevonden op de voormalige oesterputten bij de Bos straat. Toch bleken niet alle fracties over tuigd van het nut van de ingreep. Zo vreesde J. Oudesluys (PvdA) dat door het doorstromen er in de win ter niet meer geschaatst kan worden op de vesten. Hij zag schilderijen voor zich van oude Hollandse mees ters. Doeken waarop naar hartelust en zwierig werd geschaatst. „Maar de ijspret is over." Hij wilde weten wat de 'grote winst' is voor de wa terberging en vroeg zich af of die niet gezocht moest worden in de nieuwe uitbreidingen van de stad. Ook werd er aan het nut van het verplaatsen van het speelveld naar de oesterputten getwijfeld. J. Bijl (CDA) vond dat er naar een alterna tief moet worden gekeken. J.M. Aarnoudse (SGP) vond dat er goed overleg met de buurt moeten ko men, zeker over het verplaatsen van de speelplaats. Ook J.J. van 't Hof (ABT) was die mening toegedaan. Hij vond dat eerst de speelgelegenheid voor de jeugd klaar moet zijn gemaakt alvo rens met het uitgraven te beginnen. Volgens wethouder K.A. Heijboer is het verbinden van de beide vesten belangrijk in de strijd tegen de wa teroverlast. Hij herinnerde de com missie aan de natte september maand van 1998 toen de Kon. Julianastraat blank kwam te staan. Het water in de noordvest wordt nu onder de Ten Ankerweg naar het polderwater geleid. Beter is het om het via de middenvest naar het ge maal te laten stromen. „Het is een noodzakelijke maatregel. Wellicht dat we er het plan Noord ook bij be trekken." Het trapveld op de oesterputten is volgens Heijboer tijdelijk. „We zijn al naarstig op zoek naar alternatie ven tussen de Dalempolder, de oude binnenstad en de nieuwe wijk Stadszicht. Oudesluys was kritisch over de kos ten. Er is 252.000 euro, exlusief btw voor uitgetrokken. De provincie draagt 30.000 euro bij. Er komt geen brug in boogvorm omdat die te duur is, maar een duiker die er uitziet als een brug. Volgens ambte naar Van Vossen is de ingreep nodig om de bergingscapaciteit te kunnen vergroten. „De overstort in de Ten Ankerweg kan het bij veel regenval niet aan. En om het peilbeheer te waarborgen is een stuw nodig." PvdA en CDA maakten een voorbe houd, SGP, VVD, ABT, CU en D66 gingen akkoord. Slager, nu nog woonachtig in 's Heerenhoek wil het gemaal zoveel mogelijk in de oorspronkelijke staat herstelïen. Hij heeft architect Weyts uit Bergen op Zoom in de arm geno men waarmee hij samen een ver zoek heeft opgesteld om het ge bouw in de oude luister te herstellen. De schoorsteen bij het gemaal blijkt de enige in het water gebouwde schoorsteen in ons land en is gebouwd door de firma De Ridder. J. Oudesluijs (PvdA) was enthou siast over het voornemen. De schoorsteen, door schippers ook wel het licht van Strijenham genoemd in de tijd dat het als lichtbaken diende, riep herinneringen bij hem op. „Daar leerden wij zwemmen." Het was hem echter niet duidelijk wat er precies gerestaureerd ging worden. Hij wilde weten of ook de garage en het woonhuis opgeknapt worden. Wethouder W.C. van Kem pen bevestigde dat. „Het gaat om het hele complex. Maar de woning is wel veranderd ten opzichte van vroeger. Die wordt ook in de oude staat teruggebracht." A.L. Piet (CU) vond het een prach tig plan en maande het college tot spoed. „Het krijgt onze hartelijke steun." Ook J. Bijl (CDA) vond het een leuk plan, maar vroeg zich af of de gemeente ook nog om een financië le bijdrage wordt gevraagd. Van Kempen; „We moeten eerst zorgen dat het op de lijst komt van de rijks dienst voor monumentenzorg en dan moet er een restauratieplan ge maakt worden. Voor de restauratie is rijkssubsidie mogelijk. Misschien dat de gemeente ook subsidie geeft, maar dat is van latere orde." Oudesluys zei het plan toe te jui chen. „We moeten zuunig zijn op ons erfgoed." Ook de VVD-fractie steunde het plan. Maar dat niet al leen, zo liet F.J. Goossen weten: „Ik ben lid van de landelijke organisatie heemschut en die heeft zich ook achter dit plan geschaard." Het onbewoode pand is overigens onlangs beklad, met een hakenkruis op de gevel rechts van de deur, links daarvan waren letters gespoten. Het idee van de Veilig Honk-adres sen is ruim twee jaar geleden in de gemeente Halderberge ontstaan. Dit voorjaar pakten scholen in Steen bergen het op. „Via het AOC, dat ook een vestiging heeft in de ge meente Halderberge, in Ouden bosch", zegt M. v.d. Pol die de trek ker is van dat project. Langs de meest gangbare fietsroutes zijn adressen geworven door de ouderra den. Datzelfde is nu gebeurd in de gemeenten Bergen op Zoom en Woensdrecht. De scholen die erbij betrokken zijn, zijn AOC Steenber gen, Juvenaat, Markiezaatcollege (voorheen Scheldecoilege), Tho masmavo Halsteren, Roncalli, 't Rijks en scholengroep Mollerly- ceum. Een logo maakt de pleister plaatsen als zodanig herkenbaar voor de scholieren. Er zijn er meer dan vijftig, waaronder vijf op Tho len (Poortvlietsedijk, Postweg, Oud-Vossemeersedijk, Eeweg en Deltaweg). De inwoners die zich op vrijwillige basis als pleisterplaats hebben gemeld, zijn door justitie gescreend. Ze kregen allemaal een pakket dat bestaat uit een EHBO- trommel, fietsreparatieset en adres lijst van de scholen. „En op termijn komen er via het werkvoorziening schap mogelijk een soort vervang- fietsen beschikbaar", meldt direc teur P. Winters van het Mollerlyceum in Bergen op Zoom. Via registratieformulieren zal vast gelegd worden hoe vaak scholieren van de Veilig Honk-adressen ge bruik maken. Overigens kunnen ze er alleen op schooldagen terecht en is het niet de bedoeling dat er in het weekeinde van de pleisterplaatsen gebruik wordt gemaakt. Winters vindt het belangrijk dat scholieren op iets terug kunnen vallen als ze onderweg wat hebben. ofift* 'aèliMtefïiiSws-cfi jmr "ap- s'fiWRot'i Advertentie I.M.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2003 | | pagina 9