Provincie Zeeland Werk aan Tractaatweg Bus Zws-Vlaanderen-België Milieu en energie J. van de Merbel stijgt plaats bij CDA GGD werkt mee aan verplaatsen hulpverleningsteam Imabo adviseert Vriens-De Schelde als üw ^specialist BBBIHSOIBI Emancipatie of geld drijfveer tweeverdieners Draaipremie molens Informatiecentrum eerder dicht (Officiële Mededelingen Advieslijst statenverkiezingen Bouwrijp maken Stadszicht vergt 2,9 miljoen euro Motor gestolen na proefrit Moerbeiboom J. van Beieren VEILING J Aardappelprijs stijgt nog niet Donderdag 29 augustus 2002 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 17 Informatierubriek van de Provincie Zeeland, nr. 35/2002 Afdeling Voorlichting, Abdij 6, postbus 6001, 4330 LA Middelburg, telefoon (0118) 63 10 39 infocentrum@zeeland.nl Per 1 september gaat er nogal wat veranderen voor de gebruikers van het grensoverschrijdend openbaar vervoer. 6 september Milieu Saneringsplan Eendrachtsweg (ong.) te Tholen Discussie over kinderopvang in Thoolse raad Volgens de SGP is geld over het algemeen het motief van tweeverdieners die hun kinderen naar de kinderopvang sturen om allebei gelijktijdig te kunnen werken. De Pv dA is daarentegen van mening, dat emancipatie het be langrijkste motief is van vrouwen die gelijk met hun man werken. Geen extra druk op ambulancezorg Ambulance Abdij Nieuws pgRKfölDE* KRUW6FN 'SAS VAN fit NI SWT NIKLAAS Van 2 tot 16 september is de Tractaatweg (N253) wegens onderhoudswerk gesloten voor alle verkeer tussen de Molen- verkorting in Westdorpe en Zei- zate. De kruising van de Stekkerweg en de zuidoostkant van de krui sing Molenstraal/Tractaatweg zijn in die periode ook niet be schikbaar. Alleen (brom)fietsers kunnen over de laatste kruising. De aansluiting van de Oostpoort- weg op de Tractaatweg blijft in tact, zij het dat het verkeer steeds over één rijstrook wordt geleid. Voor de diverse bestemmingen worden alternatieve routes aan gegeven. Vanuit Antwerpen en Sint Niklaas richting Terneuzen wordt geadvi seerd te rijden via Kapellebrug/ Hulst; de oostelijke route langs het Kanaal van Gent naar Ter- neuzen vanuit Gent/Zelzate wordt geleid door de tunnel Zelzate en via Sas van Gent; de alternatieve route over de westelijKe oever vanaf Gent/Brugge loopt via Sas van Gent. Het verkeer vanuit Terneuzen richting Antwerpen/Sint Niklaas wordt vanaf de Tractaatweg via Hulst/Kapellebrug geleid. De afsluiting van de weg begint rond zes uur 's morgens op maandag 2 september. Deze week wordt al voorbereidend werk gedaan, zoals onderhoud aan de rijstroken van de parkeer plaats bij de grensovergang en het plaatsen van tijdelijke verlich ting om 's nachts te kunnen door werken. Er wordt niet alleen 24 uur per dag gewerkt; ook in de weekeinden gaat het karwei door. Tegelijk of direct aansluitend aan het werk van de Tractaatweg wordt onderhoud uitgevoerd aan de kruispunten Zwartenhoek en Axelse Sassing. Dat werk wordt uitsluitend 's nachts gedaan. De kruispunten blijven beschikbaar voor het verkeer. Wel moeten passanten rekenen met opont houd vanwege de regeling met verkeerslichten. De Zeeuwse molens heb ben vorig jaar bijna 20.000 euro aan provinciaal geld vermalen. Dat blijkt uit het jaarverslag 2001 monumentenfonds. Om de molens zoveel mogelijk in bedrijf te heb ben, wordt een draaipremie beschikbaar gesteld van 0,50 eurocent per 300 om wentelingen. De regeling heeft een ondergrens van 100 euro en een boven grens van 2.000 euro. De Onderneming in Wissenkerke en De Hoop in Zierikzee kwamen aan het maximum, gevolgd door de molen van Biggekerke met een premie van 1.864 euro en De Brak in Sluis met 1.397 euro. Molens die niet of te weinig draaiden om voor 100 euro in aanmerking te komen waren De Graanhalm in Gapinge, De Roozeboom in Krabbendijke, Vogelzicht in Kuitaart, De Korenbloem in Scherpenisse, Aeolus in Wemeldinge en de naam loze molens van Ovezande, Retranchement. De reizigers op de bussen Bres- kens-Sluis-Brugge (lijn 2) en Hulst- Antwerpen-Breda (lijn 19) krijgen ermee te maken. Vanaf 1 september wordt name lijk gewerkt met aparte tarieven aan weerskanten van de grens. Voor lijn 19 komen zelfs aparte kaartjes en op dat traject verval len enkele ritten en halteplaatsen. Tot 1 september kan worden gekozen tussen een Nederlands en een Belgisch vervoerbewijs van respectievelijk Connexxion en De Lijn. In de loop van de jaren zijn de tarieven tussen de twee landen steeds verder uit elkaar komen te liggen. In België is het openbaar vervoer goedkoper geworden en in Nederland duur der. Veel Nederlandse reizigers kozen daarom voor de schappe lijke prijs van het Vlaamse ver voerbewijs. Het gevolg is dat Connexxion, de exploitant voor het Nederlandse traject, steeds minder rijksgeld krijgt, doordat de 'Belgische' rei zigers niet voor de rijksbijdrage worden meegeteld. Om de exploitatie van de lijnen niet in gevaar te brengen, is besloten de keuze tussen een Belgisch en Nederlands vervoer bewijs af te schaffen. Gevolgen Voor lijn 2 - Breskens-Sluis- Tot 1 oktober kunnen bij de pro vincie subsidieverzoeken worden ingediend voor milieuvriendelijke projecten. Voorwaarden zijn onder meer dat de projecten vernieuv/end zijn en leiden tot het gebruik van minder energie, water en grondstoffen of dat minder afvalproducten reste ren. Ook duurzaamheid scoort goed in de beoordeling. Zo zouden maatregelen die lei den tot een milieuvriendelijke bedrijfsvoering voor subsidie in aanmerking kunnen komen. De aanvraag kan per bedrijf worden gedaan en als binnen een bran che wordt samengewerkt, kan gezamenlijk worden opgetrokken. Bedrijven, instellingen, particulie ren en overheidsinstanties, zoals gemeenten en waterschappen, kunnen de subsidie aanvragen. Wie voor de indiening van het ver zoek de ingebrachte ideeën wil toetsen of extra informatie wil, kan terecht bij medewerkers Sjoerd Bleyerveld en Anne-Marie Mol van de provinciale directie ruimte, milieu en water, postbus 165, 4330 AD Middelburg, tele foon 0118-631734 (Bleyerveld) of 641740 (Mol). De subsidiemogelijkheden en -voorwaarden zijn beschikbaar in de brochure 'Reserve natuur, milieu en energie'. De brochure is gratis verkrijgbaar bij het provinciaal informatiecen trum, Abdij 9, postbus 6001, 4330 LA Middelburg, tel. 0118- 631400, e-mail infocentrum@zeeland.nl. De tekst van de brochure is te downloaden van de website www.zeeland.nl. onder de knop subsidies. De Lijn en Connexxion hanteren elk hun eigen tarief bij grensoverschrijdend busvervoer Brugge - moeten reizigers voor het traject Veerhaven Breskens tot de Sint Annastraat in Sluis een Nederlands plaatsbewijs heb ben en vanaf de Sint Annastraat tot het station NMBS in Brugge een Vlaams. De chauffeurs heb ben beide in de verkoop. Voor lijn 19 - Hulst-Antwerpen- Breda - wordt een apart kaart systeem in gebruik genomen. Wie de route Hulst-Antwerpen of omgekeerd aflegt, betaalt voor zo'n kaartje vijf euro per enkele reis en voor het traject Breda- Antwerpen vice versa zijn de kosten per enkele reis acht euro. Dienstverlening De dienstregeling op lijn 19 wordt teruggebracht. Het gaat vooral om enkele ritten, waarvan nu heel weinig gebruikt wordt gemaakt. Ook wordt het aantal halteplaat sen verminderd, waaronder die in De Klinge. Informatie Connexxion heeft informatie over de dienstregeling, de tarieven en de halten samengebracht in een folder die op de twee buslijnen beschikbaar is. Vrijdag 6 september gaat het provinciaal informatiecentrum om half vier 's middags dicht. Dat is een uur eerder dan normaal. De aanleiding is de afscheidsreceptie van het hoofd van de af deling voorlichting, de heer I.A. van der Linde. Per 2 september treedt zijn opvolgster aan, mevrouw M. van Stijn, die tot dan in dienst is bij de Bibliotheek Rotterdam. De reguliere openingstijden van het provinciaal informatiecen trum, Abdij 9, postbus 6001, 4330 LA Middelburg, zijn: werk dagen van 9.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur. Telefonisch is het centrum bereikbaar onder nummer 0118- 631400 en per e-mail: infocentrum@zeeland.nl. Gedeputeerde Staten van Zee land hebben vastgesteld dat de bodemverontreiniging op de loca tie Eendrachtsweg (ong.) te Tholen gedeeltelijk ernstig en gedeeltelijk niet-ernstig is en heb ben met het saneringsplan van Sterner Groep Projectmanage ment b.v. te Rotterdam inge stemd (artikel 29 en 39 Wet bodembescherming). De beschikking ligt van 29 augustus tot en met 10 oktober 2002 ter inzage bij de directie ruimte, milieu en water, Het Groene Woud 1 te Middelburg, op werkdagen van 8-17 uur en desgevraagd buiten kantooruren, en in het gemeentehuis van Tholen, Markt 1-5 te Sint Maartensdijk, op werkdagen 's morgens van 9-12, 's middags of 's avonds na telefonische afspraak (0166-668200 tst 13). Belanghebbenden kunnen tot en met 10 oktober 2002 een be zwaarschrift tegen de beschik king indienen bij Gedeputeerde Staten van Zeeland, Postbus 6001, 4330 LA Middelburg. Gedurende de behandeling van het bezwaarschrift kan op grond van artikel 8:81 van de Alge mene wet bestuursrecht, juncto artikel 36 van de Wet op de Raad van State, een verzoek tot het treffen van een voorlopige voor ziening worden ingediend. Dit verzoek moet worden gericht aan de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Kneuterdijk 22, 2514 EN 's Gravenhage. De beschikking wordt 11 oktober 2002 van kracht, tenzij binnen die termijn een verzoek om een voorlopige voorziening is gedaan. In dat geval wordt het besluit niet van kracht, voordat op dat ver zoek is beslist. Voor het inzien buiten kan tooruren, mondelinge toelich ting en kopieën van ter inzage gelegde stukken kunt u zich wen den tot de heer G. Schrage (tel. 0118-631736). -<k En als één van de grootste inkoop- SaS| organisaties kan Ima- bo het weten. Sfe pl Een showroom-be ■Sa» zoek bij Vriens-De Schelde is gegarandeerd I een succes. IMI Bergen op zoom Zeelandhaven 7 Telefoon: (0164) 271500 Fax: (0164) 245370 J www.vriens-deschelde.nl Advertentie I.M. Op de advieslijst van het CDA voor de statenverkiezingen van 11 maart volgend jaar staat J. van de Merbel (61) uit Tholen op de zevende plaats. Het zittende statenlid is tevreden. „Bij een zelfde uitslag als vier jaar ge leden kan de regio Tholen weer een vertegenwoordiger leveren en ik hoop het statenlidmaatschap na bijna vier jaar te continueren." De oud ambtenaar van de gemeente Tholen kijkt terug op een plezierige eerste periode, zegt hij. „Ik kan de opgedane ervaring te gelde maken." Vier jaar geleden stond Van de Merbel achtste op de definitieve lijst en was toen de enige Thoolse kandidaat. Nu komen ook gemeen teraadslid J.P. Bout uit Tholen en mevr. H.S. Kooiker-den Boer uit Sint-Maartensdijk op de avieslijst voor, zij het op onverkiesbare plaatsen (26 en 27). Oud-Thole- naar D.J. Hoogstrate uit Middel burg (hij was nog leerkracht aan de Regenboog) staat op de 20e plaats. De CDA-afdelingen in Zeeland kunnen de advieslijst nog aanpas sen. De lijst wordt aangevoerd door de huidige gedeputeerde A.J.G. Pop- pelaars uit Veere. Naast hem en Van de Merbel staan van de zitten de statenleden alleen H. van Wave- ren uit Goes en C. van Beveren uit Middelburg op een verkiesbare plaats. De anderen - waaronder ge deputeerde Coppoolse en oud-ge- deputeerde mevr. Nederhoed - stel len zich niet meer beschikbaar of hebben er drie termijnen opzitten. Door een samenloop van omstan digheden zit er dus een flinke ver nieuwing in. „Van de ene kant is dat goed, anderzijds vloeit er een stuk ervaring weg", vindt Van de Merbel. Het CDA heeft nu tien ze tels. Na de verkiezingen wordt ook bij de provincie het duale stelsel ingevoerd. Een partij die een gede puteerde mag leveren (nu heeft het CDA er twee), kan dan extra men sen van de kieslijst doorschuiven omdat gedeputeerde staten niet lan ger deel uitmaken van provinciale staten. „Of er moeten gedeputeer den buiten de fractie gezocht wor den, maar dat is niet mijn eerste keuze." Vrouwen zijn maar dun gezaaid op de advieslijst. Er staan er acht op, naast 30 mannen. En daarvan is nieuwkomer A. Koppejan-Elsten uit Zoutelande op nummer twee de enige op een verkiesbare plek. Vier jaar geleden stonden elf dames op de lijst, de fractie telt er nu drie. De toptien van de advieslijst, met tussen haakjes de plaats van vier jaar geleden: 1. (2) A.J.G. Poppelaars, Veere; 2. (-) A. Koppejan-Elsten, Zoutelan de; 3. (-) A.A.D. Saman, Sas van Gent; 4. (4) H. Van Waveren, Goes; 5. (11) C. van Beveren, Goes; 6. (25) K.L. Martinet, Heikant; 7. (8) J. van de Merbel, Tholen; 8. (13) M.P. Ganzeman, Zierikzee; 9. (-) E.J.M. Wijffels, Aardenburg; 10. (30) M.J. Faasse, Kamperland. Die discussie deed zich maandag avond in de gemeenteraad voor bij het doorsluizen van 176.881 euro rijksgeld aan de stichting Kinderop vang Tholen voor uitbreiding van de kinderopvang en de buitenschoolse opvang. De SGP zei in principe tegen kinderopvang te zijn omdat de voor keur wordt gegeven aan het thuis op voeden van kinderen. Ook hebben tweeverdieners vaak financiële mo tieven. „Als er opvang nodig is, dan dienen er andere oplossingen gevon den te worden", zei H.W. van Eenen- naam. Aangezien het hier echter om het doorsluizen van rijksgelden ging, had zijn fractie geen bezwaren. „Daar snap ik helemaal niets van", zei PvdA-raadslid L. Blom, die ver rast was door de opstelling van zowel de SGP als de ChristenUnie. „Als het leven toch zo simpel was als Van Eenennaam wil doen voorkomen. Heel elementaire zaken als emanci patie spelen een rol bij mensen die willen werken. Dat moet je ruimer zien." Van Eenennaam merkte op dat de blik van Blom misschien verruimd was door zijn nieuwe bril, maar zo verrassend was de opstelling van de SGP volgens hem ook weer niet. „Het gaat hier namelijk om geoor merkt geld. Als je dat niet door zou sluizen, zou je de kinderopvang be stelen", aldus Van Eenennaam. Van den Donker herinnerde hem er aan, dat toen b. en w. destijds minder geld van het rijk aan de kinderopvang Tholen wilden betalen, hij de SGP nooit had horen spreken over 'beste len.' „Dat was principiëler geweest", vond het D66-raadslid. P. van Belzen maakte duidelijk dat de CU-fractie alleen voor kinderopvang is wanneer daar om medische en so ciale redenen gebruik van wordt ge maakt. Puur financieel-economische redenen wil hij niet subsidiëren. Wethouder mevr. drs. M.A.E. Vel thuis bracht naar voren dat kinderop vang vrouwen de mogelijkheid biedt om te emanciperen. Daarnaast biedt kinderopvang steun bij de opvoeding voor ouders die om medische of so ciale redenen hun kroost naar de kin deropvang sturen. Zij onderstreepte verder, dat Kinderopvang Tholen een zelfstandige stichting is. „De hele fi nanciering gaat veranderen en bin nenkort wordt de kinderopvang niet meer door de gemeente gesubsi dieerd. Die taak verdwijnt en dan valt de stichting niet meer onder de ge meentelijke paraplu", aldus de wet houder. Hoewel het werk al een heel eind is gevorderd, vragen b. en w. van de gemeenteraad nu nog een krediet van 2.892.000 euro voor het bouw rijp maken van plan Stadszicht Tho len. Een en ander vloeit voort uit de overeenkomst die de gemeente in augustus 2000 sloot met projectont wikkelaar Stadszicht Tholen b.v. Deze onderneming maakt onder goedkeuring van de gemeente de gronden bouwrijp. Het werk moet door een gekwalificeerd aanne mingsbedrijf worden uitgevoerd. De gemeente betaalt in vierwekelijke termijnen aan Stadszicht b.v., die op zijn beurt de aannemer van geld voorziet. De gemeentegelden wor den ingebracht in de exploitatie van de nieuwe woonwijk en maken dus deel uit van de kostprijs van de grond. Bij de grond verkoop aan mensen die willen bouwen, ont vangt de gemeente deze kostprijs weer terug. Een bijzondere con structie, waar de raadscommissie gemeentelijke ontwikkeling maan dagavond zijn licht nog over kan la ten schijnen. Benoemingen. De gemeenteraad heeft met 17 van de 19 stemmen mevr. Ligtendag-Quist (CDA) en J.J.P.A. Boulogne (ABT) benoemd tot leden van het algemeen bestuur van het reïntegratiebedrijf Midden- Zeeland. Als plaatsvervangend lid werd wethouder L.J. van Doorn be noemd wanneer wethouder mevr. drs. M.A.E. Velthuis verhinderd is. Eén stem was blanco en VVD- raadslid F.J. Goossen ontbrak we gens vakantie. De GGD is bereid het Sigma hulpverleningsteam te verplaatsen naar Bruinisse als daar een geschikte ruimte voorhanden is. Dat antwoordt wethouder mevr. M.A.E. Velthuis op schriftelijke vragen van de SGP. Nu opereert het team vanuit Brouwershaven en dat ligt een behoorlijk eind van Tholen. De vragen zijn gesteld naar aanleiding van een onge val op de Broekseweg bij Oud-Vossemeer in mei, waarbij het afvoeren van de gewonden erg veel tijd in beslag nam. Toen het betreffende ongeval ge beurde, was het in de regio spitsuur voor de ambulances. Ze werden dan ook overal vandaan gehaald om het grote aantal gewonden op Tholen te vervoeren. De man die de leiding had, oordeelde het niet nodig om een beroep te doen op het Sigma team (snel inzetbare groep ter medi sche assistentie). De omvang en de ernst van het letsel bij de slacht offers zijn daarbij bepalend. Dit ge beuren bracht in de Thoolse politiek een discussie op gang over het hulp verleningsteam. De wethouder legt uit dat een Sig ma-team bestaat uit EHBO'ers met een vervolgopleiding die getraind zijn om ambulancepersoneel te kun nen assisteren. Ze worden niet zelf standig ingezet en hebben evenmin een taak bij het transport van slacht offers. De geneeskundig officier van dienst die beslist over de inzet van het team, hoeft voor die beoordeling niet ter plekke te zijn. Na een tele foontje van de centrale post ambu lancevervoer kan hij binnen een mi nuut beslissen, aldus de wethouder. Overigens heeft Tholen sinds kort een samenwerkingsovereenkomst gesloten met West-Brabant, zodat de officier van die regio bij een on geval als eerste uitrukt. Dat betekent tijdwinst, want ook de Zeeuwse of ficier wordt gewaarschuwd maar die heeft meer reistijd nodig. Overigens kan, indien nodig, Tholen altijd bij stand vragen in West-Brabant, wat dan via de alarmcentrale Roosen daal wordt gehonoreerd. Het Sig ma-team is onderdeel van een zoge naamde geneeskundige combinatie (die bestaat verder uit een trauma team en twee ambulanceteams). Het hoofd van de afdeling genees kundige hulp bij ongevallen en ram pen (GHOR) van de GGD praat al langer met de ambulancedienst over verplaatsing van het Sigma-voertuig van Brouwershaven naar Zierikzee. Maar dat is voor Tholen geen ade quate oplossing, aldus de wethou der. Het gemeentebestuur zal daar om proberen te bewerkstelligen dat het voertuig wordt verplaatst naar Bruinisse of omgeving. De GGD wil daar best aan meewerken, als er een ruimte gevonden kan worden te gen een aanvaardbare prijs. De CU is bezorgd dat de komst van de huisartsenpost een verzwaring van de ambulancetaken veroor zaakt, wat een rol kan spelen bij de beschikbaarheid van ziekenauto's. Volgens de wethouder komt het in derdaad vaker voor dat de ambulan ce eerder ter plaatse is, waardoor de ambulanceverpleegkundige de eer ste beoordeling doet. Maar dit ge beurt niet dermate frequent dat de beschikbaarheid van ambulancezorg in de knel zou komen. Meestal volgt er in zo'n geval namelijk een rit naar het ziekenhuis die tóch had moeten plaatsvinden, zodat in feite sneller zorg wordt geboden. Als het niet nodig is om de patiënt naar het ziekenhuis te brengen, wacht de ambulance meestal tot de dienst doende huisarts is gearriveerd. Kan dit niet, dan wordt de voor de arts relevante informatie achtergelaten en zonodig krijgen medebewoners instructie over verzorging. Dat de GGD in westelijk Noord- Brabant het aantal beschikbare am bulances met twee heeft vermin derd, heeft volgens de wethouder geen effect op de ambulancezorg in Tholen. Zeker niet bij de spoedeis ende hulp. Beide auto's zijn op werkdagen tijdens acht en vier uur aan de sterkte onttrokken in de regio Breda. Om dat op te vangen, wordt er geschoven via andere standplaat sen in Brabant. Van een toename van de vraag naar ambulancehulp verlening in de zomer is geen spra ke. De toeristen die naar Tholen ko men, zijn over het algemeen relatief gezonde mensen. Wél komen vaker duikongevallen voor, maar van gro te aantallen is geen sprake, aldus de wethouder. Een zwarte Honda CBR 600 motor is dinsdagavond tussen kwart voor en kwart over acht in Tholen gesto len na een proefrit. De dader had gereageerd op een advertentie, waarin een particulier de motor te koop aanbood. Na een proefritje kwam hij echter niet terug. De proefrijder is ongeveer 35 jaar en heeft opvallend veel littekens in zijn gezicht, waaronder een vers litteken op zijn voorhoofd. Hij was slordig gekleed en had verfvlekken op zijn kleding. De eigenaar is gedupeerd voor een paar duizend euro. Stemmen van lezers In de Eendrachtbode van 15 augustus staat een artikel over monumentale bomen, waarbij ook de moerbeiboom in de tuin van de familie Veraart aan de Hazenstraat in Sint-Maartensdijk wordt genoemd. Volgens buurvrouw mevr. Vroegop zou die moerbeiboom in 1450 door Jacoba van Beieren zijn geplant. Dat kan niet kloppen, want Jacoba van Beieren was toen al veer tien jaar overleden. Zij stierf namelijk op 9 oktober 1436, nadat ze in 1434 in Sint-Maartensdijk was getrouwd. C. Kwaak, Bergen op Zoom. Ondanks de wateroverlast in bin nen- en buitenland en de schade die daarbij ook toegebracht is aan land bouwproducten, is er op de veiling Sint-Annaland niets van de calami teiten te merken. De aardappelprijs is gisteren niet gestegen. Toch schat de ZLTO dat er honderden hectares aardappelen verloren zijn gegaan omdat ze dagen lang onder water hebben gestaan. Zo werd de Sint- Annalandse boer Addie de Wilde, die ook in Zevenbergen grond heeft, gedupeerd met het verlies van 8 ha aardappelen. Op de veiling verloopt de afzet nog even stroef als tevoren. Sommige partijen blij ven staan omdat de handelaren ze niet willen. Dinsdag ging dat wat beter, maar toen was de aanvoer de helft van die van gisteren. Woensdag 28 augustus: Nicola 9, Eigenheimer 16, Bildtstar 11, Red- star 11, drielingen 5, kriel 15, aan voer 165 ton. Dinsdag 27 augustus: Doré 9-10, Gloria 6, Frieslander 8, Nicola 9, Eigenheimr 16, Bildtstar 12, bon ken 7-13, kriel 15-16, aanvoer 83 ton. Subsidie folder. Tholen krijgt uit de provinciale pot voor verkeersveilig heid een subsidie van 688,53 euro. Dat is een bijdrage in de kosten vari de folder 'Op weg naar duurzaam veilig verkeer', die huis aan huis is verspreid. Thoolse raadsleden in West-Bra bant. Er worden nog twee Thoolse raadsleden benoemd in de klank bordgroep van het samenwerkings verband westelijk Noord-Brabant. De burgemeester en de secretaris hebben het convenant al onderte kend. Tholen werkt met West-Bra bant samen voor de regionale brandweer.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 2002 | | pagina 17