Dortsman een van de grootste
schepen voor containervervoer
Sturris
Schoenen
Provincie Zeeland
Landelijk gebied
Bevolkingscijfers
Donderdag 7 februari 2002
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
13
Schipperskinderen. Beiden hebben ze hun jeugd doorge
bracht in Zeeland. Hij, Arjan van Loon, op het internaat
in Wemeldinge, zij Willeke Sturris, bij haar oma in Sint-
Maartensdijk. Tussen hen in lag de Oosterschelde met
geulen en zandplaten waaronder de Slikken van den
Dortsman. De naam van hun nieuwste schip verwijst er
naar: Dortsman. De zandplaat is uitgestrekt, het schip
ook. Een kanjer voor de binnenvaart: 135 meter lang,
14,20 meter breed en 3,60 meter diep. In Moerdijk werd
m.s. de Dortsman van het echtpaar Van Loon-Sturris ge
doopt. Ruim 300 belangstellenden waren getuige van de
overdracht van het containerschip. Vele Tholenaren
woonden de feestelijke bijeenkomst bij.
Netwerken
Echtpaar Van Loon-Sturris neemt nieuw binnenvaartschip in gebruik
Groei wordt
wat minder
Breekschot
Gigant
w
Sint-Annaland
stijlvol ^Sportief
Yerseke
ovendt de
ee*t Mttutdett (uiant
Advertentie I.M.
Informatierubriek van
de Provincie Zeeland,
nr. 6/2002
Afdeling Voorlichting,
Abdij 6, postbus 6001,
4330 LA Middelburg,
telefoon (0118)63 10 39
infocentrum@zeeland.nl
Commissie
vergadering
Door het opstellen van een uitvoeringsprogramma
voor gebiedsgerichte inrichting wordt aangegeven
op welke wijze veranderingen in bepaalde gebieden kunnen worden uitgevoerd.
Het gaat dan bijvoorbeeld over landbouwgrond
die een andere bestemming krijgt,
verhoging van de verkeersveiligheid of aanleg van fietspaden.
Provinciale Staten
Zeeuwse
risicokaart
In beroep
De Dortsman kan 336 containers
vervoeren en behoort daarmee tot
de grootste binnenvaartschepen in
Nederland. Het is een trend, zegt de
37-jarige Van Loon. „Alles groeit.
Ook de schepen in de binnenvaart.
Nu varen er veel schepen van 110
meter lengte bij 11,40 breedte. Dat
was een aantal jaren geleden uniek.
Nu is dat een standaardschip. Op dit
moment is dit schip weer een van de
grootsten. Er zijn nog twee zuster
schepen die in de breedte wat groter
zijn. Het is het vijfde schip van deze
tonnenmaat, 4500 ton. Een nieuwe
generatie. Maar of we er wijzer mee
Dat de binnenvaart vooral in fi
nancieel opzicht een interessan
te bedrijfstak is, werd tijdens het
in bedrijf stellen en opleveten
van m.s. Dortsman wel duide
lijk. Financiële adviseurs van di
verse banken gaven acte de pre
sence. Zo deelde Chris Comet
van de ING (voorheen werk
zaam bij Rabobank Tholen) vol
op visitekaartjes uit onder de ei
genaren van de schepen die het
schip van hun collega Atjan van
Loon kwamen bewonderen.
In het geval van de Dortsman
viste Comet achter het net, want
Van Loon deed zaken met Wil
lem Punt en diens assistent Den
nis Cevaal van Rabobank Tho
len. Desondanks kreeg Van
Loon toch een kaartje van Cor
net. Ook bankman Rob Dinge-
mans (Voorheen Sint-Maartens
dijk, nu bij Rabobank Neder
land) was van de partij. Hij
kwam echter niet om zaken te
doen, maar zei trots te zijn op
het ondernemerschap van Van
Loon voor wie hij jaren geleden
diens eerste en veel kleinere
schip (van 1200 ton) had gefi-
nancieerd.
Niet alleen de bankwereld stond
bij de doop onder het genot van
een hapje en een drankje te net
werken. Ook de bouwers en toe
leveranciers van de zes tot tien
miljoen kostende schepen wa
ren alert. Zo onderbrak Marcel
Zweers van scheepsreperatiebe-
drijf De Gerlien van Hem on
middellijk het gesprek met de
verslaggever toen hij blijkbaar
potentiële gegadigden voor een
van zijn schepen zag.
worden, weet ik niet."
Van Loon relativeert de aanschaf
van het nieuwe schip. Het grote
laadvermogen van de Dortsman is
een pre, maar juist door die maat
beperkt de schipper ook zijn vaarge-
bied. Op kleine rivieren en kanalen
kan de Dortsman niet komen. De
sluizen zijn immers niet breder dan
twaalf meter.
Het is een kwestie van inschatten,
zegt hij: „Een deel van de markt ga
je met zo'n schip afstoten. Maar daar
waar we wel kunnen komen, zijn we
een van de grootsten." Van Loon
mikt vooralsnog op de vracht van
zeecontainers die in Amsterdam,
Rotterdam en Antwerpen worden
aangevoerd. Een zeeschip heeft ge
middeld 5000 tot 6000 containers
aan boord. Daar kan de Dortsman
een deel van afnemen om ze het ach
terland in te varen richting Duits
land. „We moeten het van de grote
partijen hebben en van de snelheid
waarmee we kunnen varen. Er zijn
nog mogelijkheden genoeg. Er is
nog een potentieel aan containers die
we nu nog niet kunnen vervoeren
omdat de maat niet goed is, maar
daar kan verandering in komen."
Gezien de miljoeneninvestering zal
het schip ook voortdurend onderweg
zijn. De Dortsman heeft Klundert als
domicilie. Het echtpaar Van Loon
met drie kinderen, Niels (10), Jas
mijn (7) en Bart (5), heeft daar ook
een huis. Het stel gaat drie weken op
en een week af. Ofwel drie weken
varen en een week thuis.
Mevrouw Van Loon-Sturris (36):
„De kinderen zitten op het internaat
in Zwijndrecht. Dat is niet zo ver van
hier. Tot hun zesde hoefden de kinde
ren niet naar school. Al die tijd voe
ren ze mee, maar nu willen we elke
weekend thuis zijn om de kinderen te
zien, daarom hebben we een huis in
Klundert."
Als Van Loon niet zelf vaart, neemt
een kapitein het over, zodat de
Dortsman continue in de vaart is.
Wel is het nog zoeken naar gekwali
ficeerd personeel. Matrozen zijn dun
gezaaid, zegt de schipper. „Op de
wal zijn op dit ogenblik voldoende
banen. Ik heb nog twee opgeleide
matrozen nodig. Maar het moeten
wel mensen zijn die er zin in heb
ben. Het is niet alleen maar werken.
Je moet het ook met plezier doen.
Ze krijgen een leuk salaris, werken
twee weken en zijn dan een week
thuis."
Het zoeken naar geschikt personeel
Willeke van Loon-Sturris met haar kinderen Niels, Jasmijn en Bart vlnr) voor de woning op het schip.
Speelman en de Braakman."
Bij de doop sprak Gerrie van Tiem
van scheepreperatiebedrijf De Ger
lien van Tiem de eigenaren en de ge
nodigden toe. Hij noemde de Dorts
man vanwege de afmetingen een
gigant. De band tussen het bedrijf en
het echtpaar dateert al sinds het begin
van de tachtiger jaren toen Van Loon
nieuwe ramen bestelde. Later volgde
voor een nieuw schip een boeiing
(boeischot) en weer wat later een
boegschroef. De schepen van Van
Locfn groeiden, maar dat deed ook.
het bedrijf. „Nu mogen we aan Arjan
en Willeke een van de grootste en
mooiste schepen van de rivieren op
leveren. Een enorm schip van deze
afmetingen vergt de nodige extra
aandacht in de afbouwfase. Alles wat
wordt aangeleverd en wat je beet
pakt, is net wat zwaarder en groter
dan in de meeste gevallen."
Uit het verhaal van Van Tiem bleek
dat Van Loon graag streeft naar per
fectie. „Als je voor Van Loon werkt,
moet het niet voor 99 procent, maar
voor 100 procent. Dat is zijn insteek.
We hebben geprobeerd vanaf de eer
ste dag dit waar te maken. Het resul
taat mag u zelf beoordelen."
Tijdens de afbouwfase was van Loon
vaak aanwezig om 'kleine onvolkom-
heden uit het casco te halen.' Zo vaak
dat hij in 'die periode ongeveer 250
kilometer gelopen moet hebben aan
boord.'
Van Tiem bedankte het echtpaar
voor het vertrouwen dat ze in zijn
bedrijf hebben gesteld. „We willen
jullie met de kinderen en bemannig
een goede, gelukkige en succesvolle
vaart toewensen met jullie nieuwe
Dortsman."
Onder de collega-schippers die
de doop van de Dortsman bij
woonden, was ook eigenaar Ri-
nus de Korte van de Onderne
ming II en IV (nummer UI is
onlangs verkocht), schepen die
Tholen als domicilie hebben.
De Korte was onder de indruk
van het nieuwe vaartuig. „Het is
werkelijk een prachtig schip ge
worden. Het neusje van de zalm
in haar segment," zo compli
menteerde hij het echtpaar Van
Loon-Sturris. Behalve de 'On
dernemingen', houden de ge
broeders De Korte nog eens 22
schepen in de vaart die jaarlijks
miljoenen tonnen vracht ver
voeren.
De Korte kent de binnenvaart op
zijn duimpje: „De laatste jaren
zijn goed geweest, vandaar dat
er nu veel wordt geïnvesteerd."
Toch ziet De Korte dat de groei
minder wordt. „Die neemt wat
af en dat is door de gebeurtenis
sen op 11 september nog ver
sterkt. Momenteel kunnen we
wel weer spreken van stabilisa
tie."
De Tholenaar waarschuwt ech
ter voor te veel volumebouw.
„We moeten oppassen voor
overcapaciteit." Desalniettemin
ziet hij de toekomst rooskleurig
in want hij laat in Roemenië een
nieuw schip bouwen, dat bij
Dolderman in Dordrecht wordt
afgebouwd.
voor de binnenvaart is moeilijk.
Schippers nemen steeds meer Tjechi-
sche matrozen aan, maar dat geeft -
zeker in het begin - taalproblemen,
legt Van Loon uit. „Die neem je dan
voor lief."
In november 2000 gaf het echtpaar
de opdracht om het schip te bouwen.
Het casco komt uit Roemenië van de
Daewoowerf in Mangalië. De af
bouw vond bij De Gerlien-van Tiem
plaats in Druten. Bij dat scheepsbe
drijf zijn onlangs ook de Hollare van
de familie Verkammen en de Philips-
kercke van de familie Faasse uit Sint-
Philipsland afgebouwd. Het eerstte
schip van Van Loon kon 1200 ton
yervoeren,het tweede 2800, het
nieuwste ruim 4000. Het geeft niet
alleen de snelle ontwikkeling in de
binnenvaart aan, maar ook de daden
drang van de famile Van Loon-Stur
ris.
Maar Van Loon wil zich niet op de
borst slaan. Hij begrijpt wel dat het
schip nu in het middelpunt van de be
langstelling staat, maar liefst wil hij
zo snel mogelijk gaan varen. En ze
ker niet de indruk wekken dat de
kleinere schepen niets meer voorstel
len. Op de foto hoeft hij niet, zijn
zoontje Bart heeft al voor genoeg ca
mera's gestaan, maar die gaat toch la
ter met zijn moeder, broer en zusje
bij de woonkamer boven de naam
van het schip staan: Dortsman.
Het schip heeft een dubbele brug met
een stuurhut van 11 meter breed. Vol
elektronische apparatuur en compu
tergestuurde systemen. Op de hy
draulisch te bedienen masten zitten
scanners en op de voormast is een ca
mera bevestigd die vanuit de stuurhut
bediend kan worden. De stuurhut kan
8,5 meter omhoog om boven de con
tainers uit de kunnen kijken.
In de machinekamer staan twee V12
Caterpillar motoren van 1380 pk
(1600 toeren) en een 6-cilinder John
Deere. De Veth Jet boegschroefin
stallatie heeft een vermogen van 747
Kw. Alles is 'opgeruimd en strak'.
Precies zoals Van Loon het wilde
hebben. „Het leidingwerk is zoveel
mogelijk weggewerkt zodat je er
lekker door kan lopen en het goed
schoon kan houden." Bij de afbouw
die vijf maanden heeft geduurd, is
ook zijn schoonvader en oud-schip-
per Jan Sturris betrokken geweest.
Het woongedeelte is royaal. De
woonkamer is twaalf bij vier meter,
de keuken oogt modem. Er zijn drie
slaapkamers en de badkamer is voor
zien van een ligbad. Daarnaast is er
een extra woning voor de kapitein en
zijn vrouw. Voorin het schip is de be
huizing voor de matrozen.
Het woongedeelte en de stuurhut be
vinden zich boven de machinekamer,
Maar de woning 'zweeft' er als het
ware boven. Een band met rubber
zorgt ervoor dat de casco van de ma
chinekamer de wanden van het
woonhuis niet raakt om zo het gelei
den van het geluid van de motoren te
gen te gaan.
Het schip moest vanwege de lengte
voldoen aan de hoogste veiligheids
eisen. „Voor Duitsland is 110 meter
lengte het maximum. 135 meter kan
ook, maar alleen onder voorwaarden.
Als dit schip in de Boven-Rijn dwars
komt te liggen, dan blokkeert het de
vaarweg. Daarom is er in het midden
een breekschot gemaakt. Daar kan
het schip doormidden worden gesne
den om het in twee delen weg te kun
nen slepen. En overal waar het schip
aangevaren kan worden, moest het
dubbelwandig zijn."
Van Loon komt oorspronkelijk
uit Drimmelen. Zijn ouders voeren
met zand naar België, vaak naar
Brussel. Ze moesten dan door het
Kanaal door Walcheren. „Het inter
naat in Wemeldinge had toen be
staansrecht. Ik heb er tien jaar op ge
zeten. Toen de Kreekraksluizen in
gebruik werden genomen, liep het
aantal kinderen op het internaat te
rug. Het is ook dicht gegaan."
Van Loon ging mee varen met zijn
ouders en ontmoette zijn vrouw in
Luik op de beurs. Voor Willeke stond
het ook al vroeg vast dat ze wilde
gaan varen. Als kind verbleef ze ech
ter bij haar oma, Mina van Ast, in
Sint-Maartensdijk. Ze bezocht basis
school de Rieburch en later de huis
houdschool in Tholen. Omdat ze bei
den in Zeeland zijn opgegroeid,
wilden ze de band met het water tus
sen Tholen en Zuid-Beveland in de
naam van het schip terug laten ko
men. Het werd de Dortsman. „Dat
heeft voor ons betekenis. We vinden
het een mooie naam, net zoals de
Betty
Juulke en Wim
Herman
John en Miranda, Jean
Janneke
Henk en Amber
Anné en Jolijn
Liesbeth
februari 2002
Abdij
Nieuws
De bevolking van Zeeland is vorig
jaar met 2.311 inwoners toege
nomen. Het aantal inwoners van
Zeeland bedroeg op 1 januari
2002 377.231 Er kwamen
vorig jaar 1.099 mannen en
1.212 vrouwen bij, wat resulteert
in totaal 186.836 mannen en
190.395 vrouwen. De aanwas
komt door een geboorteover
schot van 598 (335 jongens en
263 meisjes) en door een vesti
gingsoverschot van 1.713 (764
mannen en 949 vrouwen). Dit
blijkt uit de voorlopige gegevens
die de zeventien Zeeuwse ge
meenten aan de provincie hebben
verstrekt.
Toe- en afname
De groei van de bevolking is ach
tergebleven bij 2000; toen kwa
men er 3.187 Zeeuwen bij. Er
zijn twee gemeenten met een ver-
trekoverschot: Veere, waar 40
mensen minder kwamen wonen
dan er vertrokken, en Reimers-
waal, 45. De Zuid-Bevelandse
gemeente groeide dankzij het
geboorteoverschot van 150.
Veere daarentegen gaf ook een
sterfteoverschot te zien van 15
personen, waardoor het inwoner
aantal in die gemeente met in
totaal 55 personen terugliep tot
21.976.
Andere gemeenten met een' sterf
teoverschot zijn Hulst 29, Oost
burg, 37, Sas van Gent 8, Sluis-
Aardenburg 41 en Goes 58. Door
hun vestigingsoverschot groeiden
de gemeenten toch, met uitzon
dering van Sas van Gent. Die ge
meente ging 7 inwoners achteruit
en komt daarmee op 8.587.
Van de steden was Vlissingen in
2001 de grootste groeier: er
kwamen 649 mensen bij, onder
te verdelen in een vestigingsover
schot van 477 en een geboorte
overschot van 172.
Regio's
Regionaal gezien is er overal een
toename. Uit de gegevens blijkt
dat Walcheren met een toename
van 1199 inwoners de snelst
groeiende regio is. Zeeuwsch-
Vlaanderen, dat qua inwonertal
dicht bij Walcheren zit, groeide
met 454 inwoners.
Verhoudingsgewijs groeide de
bevolking het meest op Noord-
Beveland. Het inwoneraantal
steeg daar van 6.971 naar
7.052, een toename van ruim
één procent.
De gedetallieerde cijfers zijn ver
krijgbaar bij het informatiecen
trum van de provincie. Het infor
matiecentrum is van maandag tot
en met vrijdag geopend van 9.30
tot 12.30 uur en van 13.30 tot
16.30 uur.
De commissie 28 Luchtvaart
wet vergadert op vrijdag 15 fe
bruari 2002 om 9.45 uur in het
provinciehuis, Abdij 6, Middel
burg. Op de agenda staan: de
kostenverantwoording begroting
2001; jaarverslag van de com
missie over 2001; rapport "Veilig
heid rond vliegveld Midden-Zee
land" van Olaf P. Lamers, oktober
2001; rapportage gegevens
overeenkomst Provincie/Vliegveld
Midden-Zeeland periode 1 sep
tember tot en met 30 november
2001; afschrift van brief van
Ministerie van Verkeer en Water
staat aan S.U.Z.A.N (handhaving
routestructuur kleine velden) en
mededelingen vliegveldbestuur.
De volledige agenda en bijbeho
rende stukken van de commissie
liggen ter inzage bij het Informa
tiecentrum van de provincie.
Vrijdag 8 februari om 10.00 uur
vergaderen Provinciale Staten
(PS) in de Statenzaal, Abdij 10 in
Middelburg. Zoals gebruikelijk is
de vergadering openbaar. Op de
agenda staan de volgende pun
ten: stimuleringsregeling zorg
boerderijen; raamplan en uitvoe
ringsmodule voor het landinrich
tingsproject Inkel Zuid-Beveland);
territoriale congruentie hulpverle
ningsregio's in Zeeland; stimule
ring vuilwatertanks aan boord van
recreatieschepen; nota Integraal
Onder-wijsbeleid; nota Informatie
en Communicatie Technologie
(ICT) "Bytes en bits in de
Zeeuwse Delta"; derde begro
tingswijziging 2002. De volledi
ge agenda en bijbehorende
stukken liggen ter inzage bij het
Informatiecentrum van de provin
cie.
Uitvoeringsprogramma
Bij de opstelling van het Provin
ciaal Uitvoeringsprogramma
(PUP) voor 2001 was er naar de
mening van Gedeputeer-de en
Provinciale Staten te weinig geld
uitgetrokken door het Rijk om de
plannen te financieren. Diverse
acties hebben ertoe geleid dat er
extra geld beschikbaar is ge
steld. Van de zestien miljoen gul
den extra ter beschikking gestel
de middelen heeft Zeeland 3,5
miljoen toegewezen gekregen.
Ook voor dit jaar wordt verwacht
dat er meer geld beschikbaar
komt dan in eerste instantie werd
toegezegd door het Rijk. Omdat
er in de provincie de nodige plan
nen gereed zijn voor uitvoering,
wordt er vanuit gegaan dat ruim
schoots van die extra investe
ringsruimte kan worden geprofi
teerd.
Schouwen-Duiveland
Voor Schouwen-West zijn de plan
nen er op gericht om het natuur
lijke systeem van dit gebied beter
te laten functioneren. De water
beheersing in het gebied moet
worden afgestemd op de diverse
functies en de milieukwaliteit van
bodem en water moet gehand
haafd blijven of indien mogelijk
worden verbeterd. Een belangrijk
element voor het realiseren van
een ecologische hoofdstructuur
is het terugdringen van de ver
snippering van de natuur. Een
ander aandachtspunt is de verbe
tering van de landbouwkundige
situatie om een concurrerende,
veilige en duurzame landbouw
mogelijk te maken. De wegen
structuur moet zo veranderen dat
wordt voldaan aan de uitgangs
punten van Duurzaam Veilig. Het
autoverkeer in natuur-, woon- en
recreatiegebieden moet worden
teruggedrongen.
Walcheren
Eind vorig jaar is de aanzet gege
ven om van de Ruilverkaveling en
het project Walcheren 2000+
een project te maken. De uit
komst daarvan wordt dit voorjaar
verwacht. De landinrichting is nu
zover gevorderd dat het accent
kan worden verlegd naar de reali
satie van bos- en natuurgebieden.
De eenzijdige ontwikkeling van
het verblijfsrecreatieve product
moet worden omgezet naar een
gevarieerder aanbod en de kwali
teit moet worden verbeterd. Deze
maatregelen zijn nodig om het
teruglopen van de huidige markt
positie tegen te gaan.
West Zeeuwsch-Vlaanderen
De gebiedsgerichte aanpak
omvat het totale grondgebied van
de gemeenten Sluis-Aardenburg
en Oostburg. Naast de algemeen
geldende maatregelen op het
gebied van wegen, natuur en
landschap staat ook in dit gebied
vernieuwing en kwaliteitsverbete
ring in de toeristisch-recreatieve
sector omschreven als een van
de doelen. Het bevorderen van
de leefbaarheid, verbeteren van
de mobiliteit, bereikbaarheid en
toegankelijkheid van het gebied
zijn andere doelen.
Veerse Meer
Doelen van de gebiedsgerichte
aanpak van het Veerse Meer zijn
onder andere kwaliteitsverbete
ring, vernieuwing en verbreding
van het toeristisch-recreatieve
product. Een belangrijk onderdeel
daarvan is het water. De afwate
ring van voedselrijk polderwater
op het meer zorgt voor forse
groei van zeesla en grote hoe
veelheden plankton. De combi
natie van de gelaagdheid van
zout en zoet water en de afwe
zigheid van doorstroming heeft
knelpunten voor natuur en recre
atie tot gevolg.
Informatie
De programmering voor grond
verwerving, landinrichting en
beheer landelijk gebied, de doe
len en gebieden staan beschre
ven in het Provinciaal Uitvoerings
programma Zeeland 2002. Dit
document kan worden opge
vraagd bij het informatiecentrum
van de provincie Zeeland, Abdij
9, postbus 6001, 4330 LA Mid
delburg, tel 0118-631400. E-mail
adres: infocentrum@zeeland.nl.
Het informatiecentrum is van
maandag tot en met vrijdag
geopend van 9.30 tot 12.30 uur
en van 13.30 tot 16.30 uur.
De vuurwerkramp in Enschede
heeft aangetoond dat het belang
rijk is om inzicht te hebben in de
risico's die er zijn in de samenle
ving. De risicoinventarisatie van
Zeeland is vorige week gestart.
Het is de bedoeling dat er door
de inventarisatie inzicht wordt
verkregen van alle mogelijke risi
co's op het terrein van openbare
orde en veiligheid. Op de kaart
worden niet allen de risicobron
nen zelf vermeld maar ook de
gevolgen van een ongeval voor
de omgeving. De risicokaart is
belangrijk als het gaat om de
communicatie met de bevolking
over de risico's. De indeling van
risicotypen is gebaseerd op de
landelijke normen. Momenteel
kent Nederland 18 ramptypes,
variëren van kernongeval tot
grootschalige ordeverstoringen.
Ongevalsgevolgen stoppen niet
bij de provincie of landsgrenzen.
Mede om die reden zitten er in
de projectgroep ook vertegen
woordigers van de Belgische pro
vincies Antwerpen, West en Oost-
Vlaanderen. De voortgang van
het project wordt gemeld in de
nieuwsbrieven. Als de risicokaart
eenmaal af is zal deze te raadple
gen zijn via de website van de
provincie en mogelijk ook via die
van de gemeenten én water
schappen. De nieuwsbrief over
het project risico-inventarisatie en
risicokaart Zeeland is te verkrij
gen bij het Informatiecentrum van
de provincie.
Woensdag 20 februari 2001 is er
een zitting van de Hoorcommis-
sie bestemmingsplannen. De
zitting, die om 9.15 uur begint, is
openbaar en wordt gehouden in
het gebouw van de directie Ruim
te, Milieu en Water, Het Groene
Woud 1, Middelburg. De gemeen
te Vlissingen wordt uitgenodigd
om te reageren op de ingediende
bedenkingen van V.O.F. camping
'De Nolle'en de heer T.P.N.
Tesselaar te Vlissingen tegen het
bestemmingsplan 'Boulevard, 9e
herziening'. De bedenkingen zijn
in hoofdzaak gericht op het aan
brengen van verlichting op een
deel van de tennisbanen van
L.T.C. De Schelde.