De Graaf 'weggepest' op Paasdijk
'Ik geloof weer in Sinterklaas'
Ruimte in Poortvlietse Paasdijkstraat
Parkeerterrein voor
240 auto's Budelpack
Nieuwe
bedrijven
Interieur
Totaal
Automobielbedrijf in Poortvliet vecht parkeerverbod aan
Sociale zaken
blijft achter
Startersadvies?
De zakenbank
van Tholen
Lekker slapen
begint bij gezellig winkelen
Donderdag 22 februari 2001
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
7
Automobielbedrijf J.D. de Graaf uit Poortvliet maakt in
een brief aan de gemeenteraad ernstige bezwaren tegen
het geplande parkeerverbod aan beide kanten van de
Paasdijkweg. De directie vreest voor minder aanloop,
wat zal leiden tot ontslagen bij het 14 medewerkers tel
lende bedrijf. Of tot het indienen van een schadeclaim.
„Wij worden weggepest op de Paasdijkweg", zegt De
Graaf. De brief staat maandagmiddag op de agenda van
de Thoolse gemeenteraad.
Twintig ongelukken
Motorrijders
Ongelofelijk
Oud-Vossemeerse
begint een eigen
kinderdagverblijf
B. en w. hebben een mi
lieuvergunning verleend
voor de aanleg van een tij
delijke parkeerplaats voor
maximaal vijf jaar aan de
oostkant van de Paasdijk
weg in Poortvliet. Budel
pack wil hier een parkeer
terrein inrichten voor 240
personenauto's. De ver
gunning geldt voor 24 uren
per dag vanaf maandag tot
en met zaterdag.
Aan de overkant van de Paasdijkweg
Tholen
Oud-Vossemeer
Sint-Annaland
Stavenisse
Sint-Maartensdijk
Neem contact op met
Schipper Accountants
p ABN-AMRO A hank
ADRIAAN WIM FLIKWEERT
De drukke Paasdijkweg vormt de
doorgaande verbinding van Poort
vliet naar Sint-Annaland, dus ook
de toegang naar Budelpack en Bou-
man-Potter, welke bedrijven heel
veel verkeer aantrekken. De Graaf
heeft op eigen terrein parkeercapa-
citeit voor 20 tot 24 auto's, maar als
dat vol is, wordt er gebruik ge
maakt van de openbare weg. Het
gevolg is dat doorgaand verkeer
wordt belemmerd. Hoewel de
maximum snelheid 50 km is, no
digt de asfaltweg uit tot sneller rij
den en de gemeente wil dan ook
verkeersremmers aanbrengen door
middel van Vialis dynamische
drempels. Daarnaast komt er een
parkeerverbod om de doorstroming
te verbeteren. Voor De Graaf is dat
nu net het probleem, want het 37-
jarige automobielbedrijf heeft zich
op het in 1963 gestichte eerste in
dustrieterrein Van Poortvliet zo
goed ontwikkeld, dat de Nissan-
dealer veel klanten trekt. Dagelijks
komen er 20 tot 35 auto's naar de
werkplaats voor onderhoud of repa
ratie en de showroom trekt 4 tot 8
klanten per dag.
„Als de gemeente geen soepel be
leid hanteert, heeft dat grote gevol
gen." De Graaf wijst in zijn brief
op de situatie in de Molenstraat,
waar zijn collega Niemantsverdriet
door de gemeente werd uitgekocht
na klachten over het parkeren van
auto's van het bedrijf. „Dan is mijn
visie: gelijke monniken, gelijke
kappen", schrijft De Graaf aan de
Thoolse raad.
Zijn benzinestation moet ook be
reikbaar blijven. Het laden en los
sen van nieuwe en schade-auto's,
onderdelen, brandstoffen en oliën
gebeurt niet op eigen terrein, wat
met een parkeerverbod op de open
bare weg ook tot problemen kan
leiden.
De onderneming heeft aan de Paas-
dijkdwarsweg nog een showroom.
„Ook daar hebben wij grote proble
men omdat wij en de klanten moe
ten wachten tot de vrachtwagens
voor Budelpack en Bouman-Potter
weg zijn, voordat we de showroom
kunnen bereiken. Dit duurt soms 10
minuten tot een half uur. En dan
staan er op onze drie inritten soms
ook nog vrachtwagens geparkeerd,
zodat wij er niet in of uit kunnen.
Dit hebben wij altijd nog opgelost
met Budelpack, maar dat kost tijd
en geld. Met de nieuwe maatrege
len is de maat echter vol. Wij wor
den weggepest op de Paasdijk
weg."
De Graaf noemt de verkeersrem
mers 'weer een verkeerde uitgave'.
Er is volgens hem een betere ma
nier om de snelheid te remmen:
twee of drie keer per maand met la-
serapparatuur de snelheid controle
ren. „Dat brengt nog geld op ook."
Het motief dat er verschillende aan
rijdingen op de Paasdijkweg zijn
gebeurd, gaat volgens De Graaf
niet op en hij woont er al 37 jaar.
„Vanaf de kruising met de Molen
straat tot bij carrosserie Elenbaas is
er nog nooit iets gebeurd, maar bij
Budelpack en het OK-benzinesta-
tion en verder in de Bram Groene-
wegeweg zijn er al diverse ver
keersongelukken gebeurd. De voor
malige wethouder Versluys en bur
gemeester Van der Munnik hebben
eens gezegd, dat ik gerust auto's op
de weg kon zetten, als het kon in
groepen van drie. Dan wordt in ie
der geval de snelheid geremd. Ten
slotte is de Paasdijkweg ook be
bouwde kom", aldus De Graaf in
zijn brief aan de gemeenteraad.
Volgens b. en w. zijn er echter ook
ter hoogte van het automobielbe
drijf in de periode 1995-1999 ver
keersongelukken gebeurd. „De on
gevallen concentreren zich op de
uitrit Bouman-Potter/bebouwde
kom, kruispunt met bedrijventer
rein, bocht bij Budelpack en ter
hoogte van automobielbedrijf De
Graaf en aardappelhandel Bijl. Acht
keer waren er ongelukken met ge
parkeerde voertuigen, 1 keer tegen
een bebouwde-kombord, 1 maal
frontaal, 7 keer' flank en 3 maal
kop/staart."
De gemeente concludeert dat de
Paasdijkweg een verblijfs- en een
ontsluitingsfunctie heeft en die
combinatie geeft conflicten. „De
doelen van beide functies zijn te
genstrijdig aan elkaar en daardoor
slecht of niet te verenigen op een
rijbaan zonder maatregelen. Door
dat er geparkeerd wordt op de Paas
dijkweg, kan een automobilist die
wachten moet op een tegenligger
(staande achter geparkeerde auto's)
een inschattingsfout maken als deze
met een te hoge snelheid komt aan
rijden. Zeker als de inhaler vanuit
een optrekkende situatie drie of
meer auto's moet passeren. Een par
keerverbod is daarom ter plaatse
een uitkomst. En om de snelheid te
verlagen, zal een aantal maatregelen
moeten worden getroffen: een
poortconstructie ter hoogte van de
bebouwde kom bij Bouman-Potter,
een visuele maatregel ter hoogte
van de kruising met het industrieter
rein en twee versmallingen met Via
lis dynamische drempels op het tus
senliggende traject richting de
rotonde. Om de onveiligheid als ge
volg van geparkeerde auto's tegen
te gaan, zal een parkeerverbod inge
steld worden", aldus b. en w. in een
reactie op de brief van De Graaf.
Ook de motorrijdersactiegroep
MAG uit Amsterdam protesteert bij
de gemeenteraad tegen de twee be
weegbare drempels die in de Paas
dijkweg komen. „De KNMV heeft
met geoefende instructeurs de
drempel getest met een snelheid
van 60 km. Daaruit kwam naar vo
ren dat er schade kan ontstaan aan
de onderkuip van sportmotoren. De
stalen balken kunnen ook deuken
veroorzaken in de velgen. Als de
motorrijder nog aan het afremmen
is wanneer hij over de drempel
rijdt, krijgt de voorvork een derma
te harde schok dat die niet meer op
te vangen is. Een valpartij met (let
selschade kan het gevolg zijn. Ver
der wordt bij het afremmen de
grondspeling lager, waardoor bij
laaggebouwde motoren schade kan
ontstaan aan bijvoorbeeld het mo
torblok. De MAG wil uiteraard ook
dat het veiliger wordt op de Neder
landse wegen, maar dit wordt niet
gerealiseerd door verkeersonveilige
situaties te scheppen."
In een reactie hebben b. en w. laten
weten dat de drempels zijn getest
door de motorpolitie en de konink
lijke Nederlandse motorrijdersver
eniging. „Ook de MAG was uitge
nodigd, maar sloeg die uitnodiging
af. De test heeft uitgewezen dat er
gemakkelijk 80 tot 90 km over de
drempels gereden kan worden. Bij
bepaalde typen laaggebouwde mo
toren kunnen zich inderdaad pro
blemen voordoen wanneer zij met
hoge snelheden en ingeknepen
remmen de drempel passeren. Een
'normale' weggebruiker zal echter
zoiets nooit doen. Op de Paasdijk
weg geldt een maximum snelheid
van 50 km. Weggebruikers rijden
dus wel heel roekeloos en onverant
woord als ze hier 30 tot 40 km te
hard rijden. Ruim van tevoren ko
men er borden dat men de beweeg
bare drempel nadert. Bij de weg
versmallingen worden ook schrik-
hekken en lichtmasten geplaatst. In
Uithuizermeeden, waar de drem
pels een jaar liggen, zijn tot dusver
geen problemen geweest. Er heb
ben zich geen ongevallen voorge
daan en het aantal snelheidsovertre
ders is teruggebracht van 80 naar
7%. Ook de weggebruikers zijn po
sitief over het systeem."
De drempels komen 4 cm omhoog,
even hoog als Andreasbalken,
waarvan er drie achter elkaar dwars
over de weg over 50 meter worden
gelegd als een rijbaan wordt afge
sloten. Deze Andreasbalken dienen
ervoor om 'suffige' weggebruikers
wakker te schudden en te waar
schuwen dat de rijbaan verlaten
moet worden. Gelet op de uitkom
sten van de test, de bevindingen in
Uithuizermeeden en de argumenten
van de fabrikant, zien b. en w. geen
reden om af te zien van aanschaf
van twee dynamische drempels
voor de Paasdijkweg in Poortvliet.
Will Schraven overhandigt de sleutel voor de auto aan Bianca van Hulst; links haar man Rob van Hees.
„Ik geloof weer in Sinterklaas",
zegt de 31-jarige Rob van Hees
uit Scherpenisse, nadat hij van
Mitsubishi-dealer Will Schraven
uit Bergen op Zoom de sleutels
voor zijn met een lint getooide
splinternieuwe auto heeft gekre
gen. Zijn vrouw, de dinsdag 28
jaar geworden Bianca van
Hulst, straalt erbij met een fees
telijk boeket. Voor zes gulden
(vier telefoontjes van 1,50; die
opbrengst ging naar een kinder
ziekenhuis) wonnen ze op sinter
klaasavond met een televisie
spelletje een auto van 36.800
gulden. Maandagmiddag vond
de overdracht plaats van de bij
Nedcar in Born geproduceerde
Mitsubishi Spacestar. „We gaan
een ererondje maken langs de
hele familie", zegt Bianca en
thousiast. „In Scherpenisse kre
gen we destijds gelijk al hele
leuke reacties. De buren stonden
in pyama bij ons op de vloer
toen Sinterklaas de prijzen be
kend maakte en ze onze naam
hoorden."
Drie keer kreeg ze een bandje,
maar het vierde telefoontje was
raak. Iedere dertig seconden
kon iemand zijn naam en tele
foonnummer inspreken. Er wer
den vijf mensen uitgeloot die
Sinterklaas aan de lijn kregen.
De eerste vier mochten een box
kiezen: een dagje Ajax, een tv
met dvd-speler, een horloge van
6000 gulden of een reis naar Eu-
rodisney Parijs. „We gingen
voor de tv, maar die was er al
uit. Toen Sinterklaas zei dat we
de auto gewonnen hadden, ston
den we perplex."
Voor Will Schraven kwam het
telefoontje dat hij een gratis au
to moest afleveren, als ongelofe
lijk over. „Ik heb die man nog
maar eens teruggebeld om het
allemaal bevestigd te krijgen,
want een auto weggeven doe ik
niet elke dag." Voor het paar uit
Scherpenisse was de nieuwe auto
zeer welkom. „De Opel Vectra
van ons was elf jaar oud en vorig
jaar hebben we er nog 30.000
km mee gereden, dus dan ben je
wel aan een nieuwe toe. Als we
op familiebezoek gaan of een uit
stapje maken, komt de ruimere
auto goed van pas, want we heb
ben drie kinderen."
Bianca rijdt altijd met de auto
naar haar werk (C1000-super-
markt Gunter in Sint-Anna-
land), terwijl Rob een bestelbus
heeft van zijn werkgever SP con
structies uit Sint-Maartensdijk.
Slopersbedrijf Jeroense uit Sint-
Annaland heeft aan de Paasdijk
straat in Poortvliet korte metten
gemaakt met zeven woningen en de
voormalige wasplaats van garage
Niemantsverdriet op de hoek met
de Achterstraat. De afgebroken
huizen stonden naast transportbe
drijf De Groen, dat volgens de
plannen van de gemeente zelf op
den duur ook moet wijken. De
oostkant van de Paasdijkweg is in
de ogen van het gemeentebestuur
geschikt voor, nieuwbouw van De
Groen. Daar wordt nu eerst een
parkeerplaats voor Budelpack
aangelegd, naast het pand van P.C.
Heijboer. De vrijkomende ruimte
in de Paasdijkstraat wordt inge
vuld door de woningstichting Beter
Wonen. Het dichten van gaten in
de bebouwde kom krijgt altijd
voorrang van de provincie boven
het ontwikkelen van nieuwe be
stemmingsplannen. Ter hoogte van
de Achterstraat wordt de Paasdijk
straat ook afgesloten, wat een grote
verandering zal zijn in Poortvliet.
Orthopedagoge Diana Hendrikse uit
Oud-Vossemeer is in Steenbergen
een particulier kinderdagverblijf be
gonnen. Toerdeloo is gevestigd in
de voormalige watertoren en biedt
plaats aan 34 kindplaatsen. Er is zo
wel opvang voor kinderen van 0 tot
4 jaar als buitenschoolse opvang
voor kinderen van 4 tot 12 jaar, van
zeven uur 's morgens tot zeven uur
's avonds.
Diana Hendrikse gaf opvoedingsad
viezen bij problemen met kinderen,
o.a. ook aan de kinderopvang Tho-
len. Ze wilde echter tot graag een
eigen bedrijf. „Ik ben vorig jaar fe
bruari onderzoek gaan doen. In
Tholen is er genoeg kinderopvang,
dus heb ik eerst in Bergen op Zoom
gekeken. Uiteindelijk werd het
Steenbergen, waar ik na gesprekken
met ouders op het consultatiebureau
besloot om daar te beginnen. Er was
daar al een kinderdagverblijf, maar
met een wachtlijst. Een ruimte had
ik gauw gevonden: de watertoren,
vlakbij een nieuwe wijk met veel
kinderen. We hebben sinds 1 febru
ari de begane grond en de eerste
verdieping in gebruik." Diana
Hendrikse werkt met drie mede
werksters en wordt in tegenstelling
tot kinderopvang Tholen niet gesub
sidieerd door de gemeente. „Dat
hebben we ook niet nodig omdat de
kindplaatsen door particulieren en
bedrijven worden bekostigd. Bo
vendien gaat de subsidiëring via ge
meenten in de toekomst vervallen
omdat het rijk het geld rechtstreeks
aan de ouders wil overmaken", al
dus de Oud-Vossemeerse directrice
van Toerdeloo.
De zaak loopt al meer dan twee
jaar, want op 7 december 1998
schreef Budelpack een brief aan b.
en w. over de parkeerplaats, waar
voor de grond tussen het bedrijf
van P.C. Heijboer en een weilandje
langs de Schapenweg was verwor
ven van akkerbouwer W. de Rijke.
Op 31 maart vorig jaar werd de mi
lieuvergunning aangevraagd. Het
perceel wordt uitgegraven en voor
zien van grondworteldoek, waarop
een laag split komt met markering
van trottoirbanden en lantaarns.
Met de vrijkomende grond wordt
een dijkje rond het parkeerterrein
aangelegd, waarin coniferen of lau
rier worden geplant, zodat vanaf de
polderkant het parkeerterrein voor
het zicht wordt afgeschermd.
Er wordt van de bestaande dam
men gebruik gemaakt. Er komt nog
een bruggetje of een extra dam
voor voetgangers richting de perso
neelsingang van Budelpack I. Ter
ontsluiting van de rest van het per
ceel blijft er nog een dam beschik
baar voor landbouwverkeer.
Ingenieursbureau Bravenboer en
Scheers heeft een omvangrijk
akoestiek onderzoek verricht. De
dichtstbijzijnde woning staat op 15
meter. Er zijn geluidmetingen uit
gevoerd bij zes percelen aan de
Paasdijkweg, Paasdijkstraat en de
Schapenweg plus op nog vier refe
rentiepunten. Dagelijks worden er
360 arriverende of vertrekkende
auto's verwacht, 's avonds 120 en
's nachts (23.00 tot 7.00 uur) 240.
Het geluid van 50 dBA wordt bij
het perceel Paasdijkweg 55 met 1,5
dBA overschreden, maar de geluid-
werende gevel is toereikend om het
binnenniveau tot 35 dBA te beper
ken. Volgens het rapport is slechts
bij het perceel Paasdijkweg 2 de
geluidtoename duidelijk: 58,4 zij
gevel en 56,6 achtergevel. Ook dat
blijft in overeenstemming met be
staande vergunningvoorschriften.
Tegen de ontwerp-milieuvergun-
ning was ernstig bezwaar aangete
kend door landbouwmechanisatie-
bedrijf Dick Klok, dat vlak tegen
over het toekomstig parkeerterrein
is gevestigd. De onderneming voert
aan, dat de gemeente in 1994 ver
zekerd heeft, dat de grond aan de
overkant van de Paasdijkweg agra
risch zou blijven. Mevr. A. Klok-
Boele had dezelfde bezwaren. Bu
delpack zelf diende een bezwaar
schrift in tegen een deel van de re
kenmethode. Volgens b. en w. was
dat laatste een verschrijving, wat is
aangepast. Ten aanzien van de be
zwaren van Dick Klok en mevr.
Klok wordt opgemerkt dat deze be
denkingen geen rol spelen bij de
milieuvergunning, maar wel in het
kader van de wet ruimtelijke orde
ning. En daarvoor wordt nog een
aparte procedure gevoerd volgens
artikel 17 wet r.o. Dan spelen de
bezwaren van Klok wel een rol in
de afweging, aldus het college.
Artikel 17 wordt niet zo vaak toe
gepast door de gemeente Tholen.
Eerder is dat gebeurd toen garage
Niemantsverdriet de bedrijfsge
bouwen van voorheen Mullié aan
de Paasdijkweg tijdelijk wilde ge
bruiken omdat de nieuwbouw nog
niet klaar was. Die vrijstelling is
toen voor 1 jaar verleend, maar in
middels weer verlengd. Volgens de
wet mag de vergunning voor de
parkeerplaats van Budelpack voor
maximaal 5 jaar worden verleend.
Dan moet het perceel terugge
bracht worden in de oude situatie
of de parkeerbestemming een de
finitief karakter krijgen. Een en an
der houdt verband met de ont
vlechting van Bouman-Potter en
Budelpack. „Het gaat niet hard,
maar het gaat wel vooruit", aldus
een gemeentewoordvoerder. Vol
gens de recent verschenen be-
stuursrapportage van b. en w.
wordt die ontvlechting in het twee
de kwartaal, dus voor 1 juli, uitge
voerd. Fase I van de herstructure
ringsnotitie heeft prioriteit. Daarna
kunnen de overige fasen ter hand
genomen worden, waaronder de
verplaatsing van transportbedrijf
De Groen. Daarvoor wordt geke
ken naar de oostkant van de Paas
dijkweg.
De gemeente Tholen wordt beboet
door het rijk omdat ze achter blijft bij
het heronderzoeken van mensen die
een uitkering krijgen. Dat bleek don
derdag in de commissie algemeen
bestuur en welzijn toen de rijksver
goeding over 1998 moest worden
vastgesteld, de bevindingen van de
afdeling algemeen bestuur en welzijn
en het verslag van de interne controle
van sociale zaken werden besproken.
Volgens M.A.H. den Haan (PvdA)
was de achterstand bij de heronder
zoeken bekend, maar zijn de tekort
komingen nog niet opgelost. „Dat
komt door ziekte en vakantieperiodes
en omdat er geen strakke aansturing
is om de achterstand weg te werken,
zo schrijft het college. Laat de ambte
naren dan overwerken om die ach
terstand weg te werken."
E. Frigge-Hogesteeger (VVD) vond
het een 'trieste zaak' dat de achter
standen niet zijn weggewerkt. „De
aansturing moet beter. Door een
coördinator aan te stellen moet daar
voorgoed een einde aan komen."
J. van den Donker (D66) wees erop
dat de achterstand in 1998 tot een
boete had geleid, maar dat er voor
1999 het tienvoudige is opgelegd.
„Hoe hoog moet het zijn willen we er
wat aan doen? Dit is een kwalijke
zaak."
M.A. van Beek (CDA) was wat voor
zichtiger, ook al had hij vastgesteld
dat er tekortkomingen zijn. Hij wilde
weten hoe de werkzaamheden nu
verlopen omdat de afdeling te maken
heeft met ziekteverzuim en vakantie
periodes van ambtenaren.
M. Dijke (SGP) stelde dat de achter
stand zo snel mogelijk moet worden
ingelopen. „Dit jaar zal ook nog veel
geld kosten."
Wethouder K.A. Heijboer kon niet
anders dan een en ander bevestigen.
Maar over 1999 was volgens hem
nog weinig te zeggen. „In januari is
de zaak met de afdeling doorgespro
ken. Er komt extra begeleiding, maar
we verwachten ook voor 2000 een
boete."
Subsidie website. Het Klaverblad
te Goes heeft van de provincie
13.000 gulden subsidie gekregen
voor de ontwikkeling van een web
site.
Inschrijvingen van nieuwe bedrij
ven op Tholen en Sint-Philipsland
in de maand januari.
Zorgautomatisering, Hoogstraat 28,
advies en implementatie van auto
matisering en telematica in de ge
zondheidszorg, apotheek; verplaat
sing van buiten Zeeland; geen
personeelsleden.
Zuidhof Bedrijfswagenreparatie,
Ambachtsweg 4, reparatie van be
drijfswagens, verplaatsing van bui
ten Zeeland, 1 personeelslid.
Filmstudio Van Heyst b.v., Schelde
Rijnweg 8, het exploiteren van een
film- en videostudio; onder de naam
Topshot wordt uitgeoefend een digi
taal fotografisch bedrijf; verplaat
sing van buiten Zeeland, 1 perso
neelslid.
Vredenburch Vastgoed b.v., Van
Vredenburchlaan 61, aan- en ver
koop, huur en verhuur van onroe
rende zaken, bemiddelen bij het
aan- en verkopen, huren en verhu
ren van onroerende zaken, bemid
delen bij hypothecaire financierin
gen en verzekeringen, 1 personeels
lid.
1.C.S., Van Glymesstraat 3, klein
handel in computers, software en
supplies, 1 personeelslid.
Autoschadebedrijf Labo, Voltstraat
2, carrosserie-herstelbedrijf, 4 per
soneelsleden.
Cleophas holding b.v., Slabbe-
coornweg 41a, holdingmaatschap
pij, geen personeelsleden.
Esther Vreezen, Kuipersdreef 70,
klein- en groothandel in voedings
supplementen, geen personeelsle
den.
Gebeja, Schoolstraat 43, koeriers
bedrijf, verplaatsing van buiten Zee
land; 1 personeelslid.
Assurantiekantoor Progress, Willem
van Beierenstraat 28, advisering
particulieren met betrekking tot per
soonlijke financiële planning en het
bieden van oplossingen hiervoor;
tevens tussenpersoon voor afdek
king schade varia levenrisico's, 1
personeelslid.
Pacific jachtbouw en service, Kalis-
buurt 45, het bouwen, repareren en
onderhouden van jachten, I perso
neelslid.
Advanced Business Services, Ring
36, bedrijfsorganisatie-adviesbu
reau, geen personeelsleden.
Salon Queeny, De Casembrootstraat
2, schoonheidssalon Stivasa, 1 per
soneelslid.
MS Alfa, Tienhoven 31, binnen
scheep vaartbedrijf, verplaatsing van
buiten Zeeland, 1 personeelslid.
v.o.f. Handelsonderneming BePro,
Voorstraat 27, groothandel in be
drijfskleding, schoeisel, cleaningar-
tikelen en ijzerwaren, 2 personeels
leden.
Loonbedrijf J.M. Nelisse, Vierde
Dijk 1, aannemen van opdrachten
en dergelijke voor agrarische en in
dustriële bedrijven, 1 personeelslid.
Bandencentrum Van Dalen, Wout-
hoekweg 5b, levering nieuwe en ge
bruikte banden voor landbouwma
chines, industrie en personenwa
gens en motorbanden, reparatie van
banden, 1 personeelslid.
Kunststofhandel Noord b.v., Kluut
laan 21, de (groot)handel in kunst
stoffen, kunststofgrondstoffen en
halffabrikaten, hulpstoffen en hulp
materialen alsmede samenstellingen
en legeringen met andere materia
len en verdere verwante producten
en materialen, verplaatsing van bui
ten Zeeland, geen personeelsleden
Markt 8-10, 4691 BX Tholen,
tel. 0166-602425
Advertentie I.M.
Kaaij 2, Tholen
Telefoon: 0166-601122
Advertentie I.M.
Vordering 11 miljoen afgewezen.
Het waterschap Zeeuwse Eilanden
is in het gelijk gesteld bij de beëin
diging van de gezamenlijke proefin
stallatie voor slibvergassing. De
rechtbank heeft alle vorderingen af
gewezen die de Schelde uit Vlissin-
gen in 1998 via een juridische pro
cedure instelde. De schadeclaim
bedroeg 11 miljoen gulden.
Daar staat me even een collectie slaapkamers in de zaken van
Adriaan Wim Fiikweert! Daar dwaal je voor je plezier door
heen en je krijgt al haast een behagelijk soezerig gevoel als je
die mooie en lekkere bedden ziet. Neem nou dit Treco Unlimited
bed van Jan des Bouvrie. Daar zijn ook in stijl mooie stoelen en
andere meubelstukken bij om een fantastische, gezellige slaapkamer
te creëren. De meeste mensen brengen zo ongeveer een derde
deel van hun leven door in hun slaapkamer. Dan mag dat toch
een droom van een ruimte zijn met een bed dat je lichaam koestert!
SHOWROOM NIEUWERKERK: RIJKSWEG 26, TEL 0111 - 641 268
SHOWROOM GOES: MARCONISTRAAT 1 5TEL 01 13 - 220840
KASTEN, ZITMEUBELEN, SALONTAFELS, EETKAMERS, SLAAPKAMERS, ZONWERING,
GORDIJNEN, VERLICHTING, VLOERBEDEKKING ÉN VLOEREN
Advertentie I.M.
De sloop aan de Paasdijkstraat met op de achtergrond 't Ouwe Raed'uus.