'We krijgen te veel obstakels
op Thoolse doorgaande wegen'
Vooral CDA- en
VVD-sollicitanten
burgemeesterspost
Bestuurder gewond na botsing
door regen, wind en gladheid
Schot transport maakt
bezwaar tegen ontwerp
AL 55 JAAR
DÉ
THOOLSE
COURANT
Tilanuspenning
voor EHBO'ster
A. Scherpenisse
Verbouw Wimpel
kost gemeente
50 mille extra
Tholen vliegt
met slogan over
carnavalsstoet
Onduidelijkheid over maatregelen Paasdijkweg na parkeerverbod
ZMF wil vijftien windmolens
zetten bij Welgelegen in Tholen
Twee vrouwen en achttien mannen
i
Donderdag 9 maart 2000
56e jaargang
Er zijn evenveel VVD'ers
als CDA'ers geïnteresseerd
in het burgemeestersambt
van Tholen: zes. Twintig
kandidaten hebben zich bij
de commissaris van de ko
ningin gemeld om burge
meester H.A. van der Mun-
nik op te volgen die 1 juli
vervroegd uittreedt. Onder
hen zijn twee vrouwen, zo
blijkt uit de gegevens die de
provincie heeft verstrekt.
Vijf ondernemers uit Poortvliet die maandagavond op de
publieke tribune zaten bij de commissie gemeentelijke
ontwikkeling werden niet veel wijzer van het plan om
verkeersmaatregelen aan te brengen op de Paasdijkweg.
Ze konden ook geen gebruik maken van het inspreek-
recht omdat het voorstel als mededeling op de agenda
stond. En bij het invoeren van een 30 kilometerzone in
Tholen worden teveel plateaus aangebracht in straten
waar het niet nodig is.
In bermen
30 km in Tholen
Bedrijf mag aan Postweg niet groeien
Schot Transport aan de Postweg in Tholen gaat bezwaar
maken tegen het voorontwerp bestemmingsplan Buiten
zorg. Dat zei hij maandagavond in de commissie gemeente
lijke ontwikkeling. In het nieuwe bestemmingsplan wordt
geen uitbreiding van het bedrijf toegestaan. Schot vindt dat
het plan 'ernstige economische en financiële gevolgen
heeft voor het transportbedrijf.' Zijn bedrijf komt in het
nauw te zitten.
Op verkeerde been
Deze week
Bij een ongeval op de
Postweg tussen Tholen en
Poortvliet is vrijdagoch
tend een 44-jarige automo
bilist uit Poortvliet gewond
geraakt. Rond zeven uur
was hij op weg naar zijn
werk in Etten-Leur toen hij
tegen een bestelbusje van
aannemingsbedrijf Hom
mel b.v. uit Oud-Vosse-
meer botste dat door het
gladde wegdek, de harde
wind en slagregens in een
slip was geraakt en op de
linkerweghelft terecht was
gekomen.
Eendrachtbode, de Thoolse Courant
Postbus 5, 4697 ZG Sint Annaland
Telefoon 0166-657007 b.g.g. 653474
Telefax 0166-657008
E-mail: redactie@eendrachtbode.nl
advert@eendrachtbode.nl
admin@eendrachtbode.nl
Homepage: http://www.tip.nl/users/eendrachtbode
Het enige nieuwsblad voor de streek Tholen
en Sint Philipsiand waarin opgenomen de
Thoolse Courant en het Advertentieblad.
Verschijnt donderdag.
Bankrekening 30 30 05 556, Giro 12 44 07
Abonnement 28,50 per halfjaar, 52,25 per jaar,
per post 72,05 per jaar, allemaal incasso.
Losse nummers 2,-.
Opgave advertenties voor dinsdag 16.00 uur.
Advertentieprijs 0,50 plus btw per mm.
Spierinkjes t/m 20 woorden 10,- contant.
Aangesloten bij de Zeeland Combinatie.
Hoofdredacteur W. Heijboer.
De 49-jarige A.C. Scherpenisse-Eer-
land uit Sint-Maartensdijk heeft gis
teravond de Tilanuspenning ontvan
gen voor haar verdiensten bij de
EHBO. De penning werd haar uitge
reikt door districtsbestuurder A.
Koole van de EHBO-Zeeland tijdens
de jaarvergadering van de afdeling
Sint-Maartensdijk in het Rode-
Kruisgebouw. Mevrouw Scherpenis
se is 25 jaar lid van de EHBO, maar
dat is geen reden om een vrijwilliger
de onderscheiding toe te kennen. De
penning wordt alleen uitgereikt aan
leden die zich bijzonder verdienste
lijk hebben gemaakt. De jubilaris is
niet alleen een trouw lid, maar was
en is altijd bereid eerste hulp te ver
lenen bij evenementen zoals een
wandelvierdaagse en fietsmeerdaag-
se. Dat deed ze in Stavenisse waar ze
eerst woonde en sinds 1988 in de
smalstad. Bovendien verzorgt ze
sinds 1993 de lessen jeugd-EHBO
op de basisscholen in Sint-Maartens
dijk. Ook in Scherpenisse was ze op
dit terrein actief. De Tilanuspenning
wordt niet vaak uitgereikt. De laatste
keer, in 1999, viel A. Weggemans-
Dorst van de afdeling de eer te beurt.
De gemeente legt nog eens 50.000
gulden op tafel voor de verbouwing
van dorpshuis De Wimpel in Sint-
Philipsland. Eerder stemde de ge
meenteraad in met een bijdrage van
drie ton. Maar de aanbesteding van
het karwei is 225.000 gulden hoger
uitgevallen dan de geraamde 1,7 mil
joen gulden. De aannemer heeft het
bestek nog eens kritisch doorgeno
men en daarin voor 25 mille kunnen
schrappen. Bijstelling van de post le
ges en onvoorzien, renteontvangsten
en het afsluiten van een extra lening
van 65 mille levert de stichting
Dorpsbelangen nog eens anderhalve
ton op. Het gat van 50 mille dat res
teert, wil het gemeentebestuur dich
ten. De commissie algemeen bestuur
en welzijn adviseert dinsdag over het
voorstel.
Het Sint-Philipslandse dorpshuis
wordt grondig opgeknapt. Daarnaast
worden er de bibliotheek, peuter
speelzaal en het consultatiebureau in
ondergebracht. Met het karwei wordt
mogelijk nog deze maand begonnen.
De eerste besprekingen over het plan
dateren van precies vijfjaar geleden.
De gemeente Tholen heeft tijdens de
carnavalsoptocht in Bergen op Zoom
dinsdag een reclamevliegtuigje rond
laten vliegen dat de tekst meevoerde:
'In Tholen witte wel wagge ziet'. Dit
moest aanhaken op het Bergse carna
valsmotto 'Ge wit nie wagge ziet'.
Blijkbaar doet de gemeente dit ieder
jaar. In het dagblad BN/De Stem was
een verslaggever het vliegtuigje ook
opgevallen. Hij vroeg zich af wat er
de bedoeling van was, aangezien
Tholen niet echt een carnaval vieren
de gemeente is. Voorlichter F.A.P.M.
Bakx reageerde daar verbolgen op.
Hij vindt de vastenavond waarop
100.000 mensen tegelijk op straat zijn
een goede gelegenheid voor Tholen
om zich 'ludiek' te presentern en Tho
len te promoten als woon-, werk- en
recreatiegemeente. Bakx denkt dat de
Bergenaren de diepere gedachte ach
ter de actie (die de gemeente al zo'n
zeven jaar zo voert) wel begrijpen.
De kandidaten voor het burgemees
terschap van Tholen variëren in leef
tijd van 39 tot 58 jaar. Zeven van hen
zijn nu ook al burgemeester, drie
werken er in het bedrijfsleven, vier
bij de overheid en twee in het onder
wijs. Maar liefst de helft van de solli
citanten bekleedt een politiek-be-
stuurlijke functie. Naast de zes met
een CDA- en zes met een VVD-ach-
tergrond is er één kandidaat van
SGP-huize, drie RPF, twee GPV en
twee PvdA. Van drie kandidaten is de
kerkelijke achtergrond niet bekend.
Het merendeel (8) is hervormd, drie
zijn er gereformeerd, één humanist,
één baptist, één rooms-katholiek, één
is er lid van de Oud Gereformeerde
Gemeente en twee melden prote
stants-christelijk te zijn. De Thoolse
gemeenteraad is door de commissaris
per brief van deze informatie op de
hoogte gesteld.
Het college gaat een parkeerverbod instellen op een deel van de Paasdijkweg. Ook komen er maatregelen om het hard rijden tegen te gaan.
A.L. Piet (RPV/GPV) wilde het voor
stel op de agenda gezet zien zodat
ook belanghebbenden er hun zegje
over kunnen doen bij het spreekrecht.
Hij vroeg zich af of door het parkeer
verbod geen nieuw parkeerprobleem
wordt gecreëerd. „Er wordt ook veel
de bermen geparkeerd. Zijn we
B. en w. willen een parkeerverbod op
de Paasdijkweg invoeren om een eind
te maken aan de overlast van gepar
keerde voertuigen. Het betreft het
stuk tussen aardappelhandel Bijl tot
en met Bouman-Potter. Daarnaast wil
het college nu ook andere maatrege
len treffen om te voorkomen dat er
hard wordt gereden, maar welke
maatregelen het worden, bleef volko
men in het ongewisse.
A.P. Kornaat (PvdA) vroeg zich af
welke poortconstructies het college
kiest, want daarover had hij wel iets
in de stukken gevonden. „Worden het
rubberen plateaus die geluidsoverlast
geven, zodat we daar weer problemen
mee krijgen?"
J. van den Donker (D66) vroeg zich
af of er niet te veel hobbels en obsta
kels komen op de Thoolse wegen. Hij
wees er op dat de Paasdijkweg een
belangrijke verbindingsweg is tussen
Sint-Annaland en Poortvliet. „Juist
op de doorgaande wegen krijgen we
te veel beperkende maatregelen. Dat
werkt voor hulpdiensten zoals ambu
lance en brandweer vertragend. Het is
ook het paard achter de wagen span
nen, als je eerst een parkeerverbod in
stelt en dan maatregelen moet nemen
omdat het verkeer harder gaat rijden."
Van den Donker vond dat er naar an
dere oplossingen gekeken moet wor
den.
daar dan ook vanaf?" Piet stelde dat
er geen verhogingen in het wegdek
aangebracht moeten worden, gezien
het feit dat er veel vrachtverkeer over
de Paasdijkweg rijdt voor de bedrij
ven die eraan liggen. Op de tribune
zaten de directeuren van transportbe
drijf De Groen, carrosseriebedrijf
Elenbaas, installatiebedrijf Visser uit
Poortvliet en transportbedrijf Geuze
uit Sint-Annaland. De laatste maakt
ook dagelijks gebruik van deze route
richting Tholen en verder.
J.P. Bout (CDA) was het eens met
Piet. Ook hij zei dat het college voor
zichtig moet zijn met het aanbrengen
van versmallingen en andere obsta
kels. Hij pleitte voor zogenaamde ma-
trixborden zoals langs de Halsterse
weg waar een tekst op verschijnt zo
gauw de maximumsnelheid wordt
overschreden. „Die geven geen be
lemmering voor vrachtwagens en ie
dereen houdt zijn snelheid in." Van
den Donker steunde Bout hierin.
Volgens wethouder K.A. Heijboer
van openbare werken is het nog hele
maal niet bekend welke maatregelen
er genomen zullen worden. Wel zal
het parkeerverbod samen moeten
gaan met andere maatregelen om te
voorkomen dat er te hard wordt gere
den, zo zei hij. „Maar er moet wel een
goede doorstroming van het verkeer
mogelijk blijven." Volgens de wet
houder is er nog voldoende gelegen
heid voor belanghebbenden om hun
mening te geven over het voorstel.
„De procedure moet nog volledig
doorlopen worden."
Kornaat stelde echter dat er op de te
kening wel degelijk poortconstructies
en wegversmallingen getekend zijn.
„Dat zijn dezelfde tekens die voor de
Langeweg in Anna Jacobapolder zijn
gebruikt." Maar meer duidelijkheid
over de aard van de aanpassingen
kwam er niet.
De commissie besprak ook het voor
stel om jaarlijks 400.000 gulden te
besteden aan maatregelen om Tholen
verkeersveiliger te maken. Zo worden
in de woonkernen 30 kilometerzones
ingevoerd. Het rijk betaalt daar een
gedeelte van terug in de vorm van een
subsidie die 203.500 gulden bedraagt.
De commissie ging akkoord met het
voorstel maar er waren enige kantte
keningen. Zo maakte M.A.J. van der
Linde (PvdA) zich zorgen over het
grote aantal verkeersplateaus in Tho
len. „Daar is het college wel erg gul
mee geweest," zo zei hij na het bestu
deren van de stukken. Hij vroeg zich
af of zo'n verhoging wel nodig is in
een kort straatje zoals de Verbrande-
straat. Ook in de Doelweg en in de
Jonkheer van Vredenburghlaan zijn
dergelijke verhogingen gepland. „Elk
plateau kost 45.000 gulden. Bekijk
het nog eens kritisch."
J. van den Donker (D66) vond dat het
college in het voorstel meerdere
maatregelen aan moet geven zodat de
bewoners kunnen kiezen. J.P. Bout
(CDA) vond dat er erg veel op de
schop gaat. „Het is een mastbos van
maatregelen. Ik word er tureluurs
van." Hij was het eens met Van der
Linde en vond dat er nog eens goed
gekeken moet worden naar de ver
schillende maatregelen om de 30 ki
lometerzones in te richten.
ZIE VERDER PAGINA 3
De directeur zei dat het bedrijf aan
vankelijk in zijn geheel wilde verhui
zen naar Gilze-Rijen en de vestiging
Tholen wilde verkopen, maar dat dit
niet is gelukt. „Om de zaak rendabel
te houden, moeten we met een deel
van de opslag en distributie naar Tho
len toe."
Schot is niet van plan te verkassen
naar het nieuwe industrieterrein Wel
gelegen, zo zei hij op een vraag van
A.L. Piet (RPF/GPV). „Behalve als
de gemeente heel het bedrijf wil over
nemen." Piet vond dat het college sa
men met Schot over de gerezen pro
blemen moet gaan praten.
Het college wil bedrijven concentre
ren ten noorden van Tholen. Het be
drijf van Schot ligt ten zuiden van de
woonwijk Buitenzorg en straks tegen
over de nieuwe woonwijk Stadszicht.
Volgens het college past nieuwvesti-
ging en uitbreiding van bestaande be
drijven langs de Postweg niet in het
huidige beleid.
Schot raakt de bedrijfsbestemming op
een strook onbebouwde grond in het
nieuwe plan kwijt. Bestaande be
drijfsactiviteiten kunnen volgens b. en
w. wel gewoon doorgaan.
Van sanering van het bedrijf is vol
gens wethouder W.C. van Kempen
van ruimtelijke ordening geen sprake.
„Daar hebben we geen middelen
voor.
Blijft de bedrijfsbestemming voor de
bestaande bedrijven intact, voor de
onbebouwde stukken wordt deze ver
anderd in agrarische bestemming. Zo
als voor de boomgaard van Van de
Berge, de buurman van Schot.
Volgens Schot was hij door de wet
houder op het verkeerde been gezet
toen hij half december een onderhoud
aanvroeg om over de herziening te
praten. „De wethouder zei dat het niet
nodig was omdat het om een boom
gaard ging." Dat was ook de reden
waarom hij geen bezwaar aantekende
tegen het voorontwerp.
Volgens de wethouder gaat het om
900 vierkante meter grond van Schot
waar volgens het nieuwe plan geen
bebouwing meer op is toegestaan.
„Dat ligt braak. Als u daar op wilt
bouwen, moet u een bouwplan indie
nen."
Schot kondigde aan een juridisch ad
viseur in de arm te nemen om be
zwaar te maken tegen de wijziging
van het bestemmingsplan Buitenzorg,
derde herziening. De commissie
stemde in met het voorstel van het
college om de bedrijfsactiviteiten ter
plekke te bevriezen.
Voorzitter M. Poot van
FNV Bondgenoten vindt grote,
sterke vakbond nodig
Laatbloeier Els Dekker heeft
voorliefde voor de natuur
Procedures asielzoekers
korter; drie gezinnen
wachten al zes jaar
EHBO-kaderinstructeur
Huib Dorst: kinderen tot 5 jaar
hoogste kans op een ongeval
Maaksters geven merklappen
vaak een persoonlijk
tintje mee
Onderwijs zoekt naar een
route op de digitale snelweg
In Gróót Pesóót boeren
ze goed, de een nog beter
dan de ander
Dirigente van jeugdorkest
Concordia uit Tholen zet
de puntjes op de i
Turntalent Joost de Wilde
uit Sint-Maartensdijk
krijgt kick van dubbele salto
of een reuzenzwaai
DE HERINNERING AAN
WELDADEN IS ZWAK
VERGELEKEN MET DIE
AAN ONDANKBAARHEID
Dit nummer bestaat uit
18 pagina's
De Zeeuwse milieufederatie (ZMF)
pleit voor het plaatsen van vijftien
grote windmolens op het stuk pol
der tussen de Nieuwlandsedijk en
bedrijventerrein Welgelegen te
Tholen. De milieufederatie heeft, in
samenwerking met zusterorganisa
ties in het hele land, een offensief
geopend om het in het slop geraak
te proces van realisatie van wind
energie nieuw leven in te blazen.
Volgens afspraken, gemaakt in 1991,
zou Nederland dit jaar 1000 mega
watt aan windenergie moeten produ
ceren. De provincie Zeeland nam
door ondertekening van een conve
nant daarvan 250 megawatt voor haar
rekening. Op dit moment is er vol
gens de ZMF nog maar 50 megawatt
gerealiseerd en met nog 75 megawatt
in de pen, komt het totaal uit op 125
megawatt en dat is bij lange na niet
genoeg, vindt de ZMF. „We hebben
als milieufederaties in Nederland be
sloten zelf te gaan zoeken naar ge
schikte plaatsen voor windenergie",
zegt coördinator Tjeu van Mierlo van
de ZMF die ook landelijk de voor
trekker is. „We hebben gezocht naar
plaatsen waar grotere parken konden
verrijzen. Daarbij hebben we ervoor
gezorgd voor afstemming met onze
achterban." Die afstemming is niet
overbodig, want hoewel natuurorga
nisaties in principe voor windenergie
zijn, leveren de windmolens nog al
eens bezwaren op in verband met on
der meer trekvogels en natuurgebie
den. Zo werd een aanvraag voor
windmolens langs het Schelde-Rijn-
kanaal bij de Slabbecoornpolder nog
bekritiseerd door natuurliefhebbers
vanwege de stroken natuur langs het
kanaal. „Er is veel weerstand tegen de
locaties die de overheden hebben uit
gezocht", zegt Van Mierlo. „Wij heb
ben een speciaal bureau laten kijken
naar de door ons genoemde plaatsen.
We hebben zoveel mogelijk aanslui
ting gezocht bij bestaande grote in
frastructurele werken zoals industrie
terreinen en de Oostscheldekering. Er
is nu in de regio draagvlak voor."
Toch zal het nog niet gemakkelijk
worden, want de gemeente Tholen
staat niet te springen om windmolens.
„Ik weet van de gemeente Tholen dat
ze het niet zo zien zitten, maar die dis
cussie zullen we aan moeten. De na
tuurorganisaties, maar ook de ge
meenten en provincie moeten keuzes
maken als die 250 megawatt ons wer
kelijk iets waard zijn", aldus Van
Mierlo die met de gemeente zal gaan
praten over het plan van de ZMF. Be
gin april worden alle voorstellen lan
delijk in een brochure gepresenteerd
aan minister Jorritsma van economi
sche zaken en de Brabantse gedepu
teerde Van Geel (vice-voorzitter van
het interprovinciaal overleg).
Door de termijn nog enkele dagen te
rekken, hebben uiteindelijk vier kan
didaten méér naar de vrijkomende
functie gedongen dan vijftien jaar ge
leden. De komende weken maakt
commissaris Van Gelder een voorse
lectie aan de hand van de profiel
schets van de gemeenteraad, de ver
kregen inlichtingen en de gesprekken
met de sollicitanten. De vertrouwens
commissie van de Thoolse raad
(waarin allevijf de fracties vertegen
woordigd zijn) krijgt inzage in de
lijst van kandidaten die de voorselec
tie niet gehaald hebben en krijgt zo
de gelegenheid om mensen aan de
selectie toe te voegen. Op basis van
schriftelijke informatie en gesprek
ken met de kandidaten stelt de com
missie haar voorkeur vast. Wanneer
dat advies goed onderbouwd is en
nader toegelicht in een gesprek,
neemt de commissaris het over in
zijn aanbeveling aan de minister van
binnenlandse zaken. Mocht de com
missie niet unaniem zijn, of een ad
vies uitbrengen dat op gespannen
voet staat met bovenlokale belangen,
dan behoudt de commissaris zich het
recht voor om van dat advies af te
wijken. Op dit moment hebben negen
Zeeuwse gemeenten een CDA-bur-
gemeester (Tholen al sinds de sa
menvoeging in 1971), bij vijf staat
een VVD'er aan het hoofd en bij drie
een PvdA'er.
Of onder de sollicitanten ook Zeeu
wen zijn, is niet meegedeeld. Vorig
jaar solliciteerden achttien inwoners
van Zeeland naar een burgemeesters
post elders in Nederland. De com
missaris verstrekt in zulke gevallen
inlichtingen over deze sollicitanten
aan zijn ambtgenoot in de betreffen
de provincie. Eén en drie jaar na be
noeming, alsmede na zes jaar in ver
band met herbenoeming, voert de
commissaris gesprekken met zittende
burgemeesters. In september nog,
sprak Van Gelder met Van der Mun-
nik. Mogelijk is diens ontslag toen
aan de orde gekomen. De Thoolse
burgemeester maakte zijn besluit
eind december openbaar.
Het busje, bestuurd door een 29-jari-
ge man uit Waarde, reed in de richting
van Poortvliet en raakte in de flauwe
bocht (tussen de Snabbeweg en
Bloemhof) in een slip waardoor het
voertuig dwars op de linkerweghelft
terechtkwam en vol in de rechterzij
kant werd geraakt door de personen
auto uit de tegenovergestelde richting.
De ambulancedienst De Bevelanden,
de blusgroep uit Tholen en het hulp
verleningsvoertuig uit Sint-Maartens
dijk van de Thoolse brandweer rukten
uit om het slachtoffer uit de auto te
halen. De bestuurder van het busje
bleef ongedeerd.
Om 6.57 uur werden de korpsen ge
alarmeerd. Het voertuig met de ge
wonde man was na de botsing als het
ware teruggeveerd en stond los van
het bestelbesje. Om bij de bestuurder
te komen is eerst de rechterdeur open
gemaakt en even later de deur aan de
bestuurderskant. De man zat niet be
kneld. Bij de botsing brak hij een en
kel en liep zijn linkerknie een kneu
zing op. De bestuurder liep ook
verwondingen op aan zijn gezicht en
verloor vijf tanden. Hij bleef bij be
wustzijn.
Ambulancepersoneel stabiliseerde het
slachtoffer. Omdat de klap hard was
aangekomen en rugletsel niet werd
uitgesloten, werd besloten om de man
op een speciale brancard uit de auto te
halen. De brancard moest achter zijn
rug worden geschoven en dat kon al
leen als het dak van de auto werd ver-
M
'i-.
De bestelauto van aannemingsbedrijf Hommel werd na de slippartij in de rechterflank geraakt door de personenauto uit Poortvliet.
wijderd. De brandweer knipte het dak
los waardoor de man op de brancard
kon worden gelegd en met een ambu
lance naar Lievensberg kon worden
vervoerd. Bij de operatie, die plaats
vond in stormachtige wind en regen,
hield de brandweer het slachtoffer en
het ambulancepersoneel met extra
zeilen uit de wind. Na ongeveer drie
kwartier kon het slachtoffer vervoerd
worden naar het ziekenhuis.
Volgens de politie en de brandweer is
de oorzaak van het ongeval een com
binatie van een glad wegdek en slecht
weer geweest. Brandweercomman
dant J. de Feijter: „Er stonden plassen
op de weg waarin olie dreef. Met zulk
noodweer worden de wegen in korte
tijd uitgespoeld. Dat zie je ook na lan
ge droge periodes. Door het vele wa
ter op de weg verliest een bestelauto
eerder de grip op de weg. Door de
harde windstoten en de slagregens is
de auto uit het spoor geraakt."
De personenauto is aan de voorzijde
over de hele breedte ingedeukt. Om
dat de botsing midden in de flank van
de bestelauto plaatsvond (achter de
rechterdeur naast de bestuurder),
bleef de bestuurder en de andere inzit
tende van de bus ongedeerd.
Het verkeer uit de richting Tholen
werd omgeleid via de Snabbeweg en
de Geerweg, het verkeer uit de rich
ting Poortvliet via de Kadijk. fNa het
onderzoek van de technische recher
che en het schoonmakan van het weg
dek werd de Postweg rond kwart voor
tien weer opengesteld voor het ver
keer.
De bestuurder van het busje en de an
dere werknemer van Hommel bekwa
men in de brandweerauto van de
schrik. Zij werden door de politie
naar huis gebracht. Bergingsbedrijf
Faasen uit Steenbergen sleepte beide
vernielde voertuigen weg.