1 Van Wijk Trimax 1050 gepresenteerd tijdens grootste watersportbeurs van Europa IMKBBIÜIBGClBaQ Onverwachte gladheid veroorzaakt ongevallen Uitspraak rechter bepaalt de komst van windmolens Ook muziek moet zich aan regels geluid houden Plaatsen van paaltjes Tholenseweg uitgesteld De mooiste badplaats? Dan M naar Imabo voor de mooiste badkamers professioneel advies! Stakende leraren krijgen begrip Nieuwe serie over Nederland Bouw uniek jacht is grotendeels Thoolse aangelegenheid Donderdag 21 januari 1999 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT Een plotselinge, zeer plaatselijke gladheid zorgde maan dagmorgen voor gevaar op de Thoolse wegen. Op diver se plaatsen gingen voertuigen aan het schuiven en dat leidde weer tot een aantal ongevallen. Gemeente draait zich in alle bochten Het vervolg van de rechtszaak van het Zeeuwse Land schap tegen de gemeente Tholen over de bouw van een windturbinepark aan de Del Campoweg op Sint-Philips- land ontaardde wederom in gesteggel over details en af metingen. De gemeente Tholen houdt vol dat de bouw plannen van het bedrijf E-connection voor vier windturbines binnen de in de in 1989 afgegeven bouw vergunning vastgelegde beperkingen vallen. De zaak diende donderdag voor de bestuursrechter in Middel burg. Wethouder praat met verenigingen Bromfietser 16) uit Sint-Philipsland gewond Tweesporenbeleid Niet alleen de dorpshui zen, ook de clublokalen van de Thoolse muziekver enigingen moeten voldoen aan de richtlijnen voor ge luidsoverlast. Het bestuur van de Thoolse bond van muziekgezelschappen gaat daarover binnenkort praten met wethouder W.C. van Kempen. Kerken Muziekschool Signaal Pak papier Buma catastrofe Statenleden Keukens Sanitair Sauna's Tegels Het geheel in Tholen gebouwde trimaranjacht Trimax markt zijn konden echter niet op De zij slechts gissen. Uitnodigingen 1050 Staat sinds zateidag op Boot Dusseldoif, de groot- kenen. Daarom besloot hij een ad- een kijkje te komen nemen bij het Ste Overdekte watersportbeurs van Europa. Vanuit de vertentie te plaatsen om andere tri- bedrijf van Busman werden afgesla- werkplaats van jachtwerf Busman te Sint-Annaland is maranfanaten te vinden, teneinde gen. „Geen behoefte", luidde het het unieke vaartuig, dat op initiatief van Tholenaar Ad de werken De respo»s hieropFhet sint-Annidandse waïereportbe- Korte en Jan de Wit uit Leuven is gebouwd, op een trai- De Kortes stoutste verwachtingen. drijf. Behalve onder andere het drij- ler naar de Duitse stad vervoerd. De Trimax 1050 die nu Zo ontmoette hij de Belg De Wit. ven van een winkel in watersportar- in Duitsland staat, is een prototype. Eerder stonden De chjtect p Bosgraaf berdd het"oi|t. voor de winterberging va„ jach,elb Korte en De Wit al met het vaartuig op de natte Hiswa in september in IJmuiden. Naar aanleiding daarvan is al Boot Düsseldorf beginnen de eerste ten van het type Concord 45. Het één exemplaar van dit type verkocht, terwijl er een optie proefvaarten. jSi.tLTan^Sb iw« is genomen op nog een ander. Signaal ^en gekouwd en uitsluitend in op- imabo Imabo maakt het waar Een bergingsbedrijf is bezig met het wegtakelen van de auto van de Sint-Annalandse die in deze bocht de macht over het stuur verloor en de slootkant in dook. Overigens is het reflectiebord dat hier totaal vernield is, niet door de Sint-Annalandse geraakt, maar door een eerdere onfortuinlijke die echter de politie niet waarschuwde en is doorgereden. Omstreeks acht uur reed een 28-ja- rige vrouw uit Sint-Annaland op de Broekseweg te Tholen van de weg. Ze reed in de richting van Oud-Vossemeer en in de bocht naar links van dc Bartelmeetweg begon haar auto te slippen op een opgevroren weggedeelte. Ze kon het voertuig niet meer onder con trole houden en reed de berm in. Ze stopte net voor de sloot en kwam er met wat lichte schade aan haar auto en een flinke schrik van af. Op dezelfde plek waren overi gens al meer mensen het slacht offer van de gladheid geworden. Dat was duidelijk te zien aan de vele bandensporen in de berm, een omgereden reflectorpaaltje en vooral aan een reflectiebord dat to taal in de kreukels was gereden. De dader bleef onbekend, want hij of zij is doorgereden zonder de po litie of provincie in te seinen. Ook aan de Postweg in Tholen was het raak. Daar reed omstreeks half acht een 20-jarige Tholenaar in de sloot. De man was op weg naar een examen en reed vanuit de rich ting van Poortvliet over de Post weg. Ter hoogte van de zoutopslag van de provincie raakte hij in een bocht de macht over het stuur kwijt en belandde ondersteboven in de sloot. De man kwam er ver der zonder kleerscheuren vanaf en dat was meer dan er van zijn flink beschadigde wagen kon worden gezegd. Het voertuig werd wegge- takeld. In Oud-Vossetjieer tenslotte wer den diverse automobilisten in de Duivekeetseweg verrast door glad heid. Vier auto's vlogen uit de bocht naar de Molenweg en be landden in de bosjes. Eén van de bestuurders raakte daarbij nog het straatnaambord van de Molenweg. Het is wel wat cynisch om uitgerekend in de nabijheid van een zoutopslag van de provincie, door gladheid van de weg te raken. Toch overkwam dat een 20-jarige Tholenaar op de Postweg te Tholen. De gemeente Bergen op Zoom heeft het aanbrengen van meer paaltjes op de Tholenseweg uitgesteld in afwachting van het onderzoek dat de politie heeft ingesteld naar het ongeval van de 16-jarige bromfietser uit Sint-Philipsland donderdagochtend. De bromfietser raakte rond half acht gewond bij een eenzijdig ongeval toen hij tegen een van de palen botste ter hoogte van de Slikkenburgseweg, een recht stuk op de ver binding tussen Tholen en Halsteren. De eerste ronde in de rechtszaak vond plaats op 16 december, waar van in de Eendrachtbode van 23 december verslag werd gedaan. Tijdens de eerste zitting bleek er zoveel onduidelijkheid te bestaan over de precieze inhoud van de bouwplannen, dat de zaak moest worden aangehouden. Het was niet duidelijk wat de afmetingen van de bijgebouwen nu precies waren en zowel mr. A.P.J. Timmermans van Lichtveld Buis partners, die de belangen van E-connection behar tigt, als G.D. Roeland van de ge meente konden hier geen klaarheid in scheppen. Om die reden hield rechter mr. W.M.R van Alphen de zaak aan. Vorige week stonden de verschillende partijen wederom voor de rechter. Roeland en Tim mermans waren dit keer slechts aanwezig om de resterende vragen te beantwoorden. De bouwvergunning is destijds af gegeven door de toenmalige ge meente Sint-Philipsland. Het ging om een plan voor zes windturbines, die direct naast de dijk zouden ko men te staan. Het ging toen ook om een ander type windmolen, want de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. Inmiddels heeft E-connection al vier verschillende bouwplannen ingediend, zegt raadsman mr. G.J. Buth van het Zeeuwse Landschap. Hiermee erkent LB&P volgens de natuurbeschermingsorganisatie dat er eigenlijk een nieuwe vergunning benodigd is. Uiteraard werd dit door LB&P tegengesproken. Het Zeeuwse Landschap is beducht voor de mogelijke gevaren voor de vogelstand in het gebied, dat niet ver van haar eigen natuurgebied Bruintjeskreek ligt. De windturbi nes horen thuis in een industriege bied, vindt zij. Volgens Buth draait de gemeente zich in alle mogelijk bochten, om te voorkomen dat er een nieuwe vergunningprocedure moet worden gestart. Gezien de gewijzigde op vattingen bij de provincie wat be treft de bouw van windmolens langs de Oosterscheldekust, zou deze volgens de raadsman van het Zeeuwse Landschap nu vrijwel ze ker geen toestemming geven voor plaatsing van dergelijke voorzie ningen op Sint-Philipsland. In 1996 heeft E-connection ook al een nieuwe aanvraag voor een vergun ning ingediend bij de gemeente, zegt Buth. De provincie weigerde echter een zogeheten 'verklaring van geen bezwaar' af te geven, waarna de gemeente en E-connec- tion teruggrepen op de bestaande vergunning van 1989. De oorzaak dat het zo lang geduurd heeft voor dat er daadwerkelijk werd begon nen met de bouw van de molens, moet volgens Buth worden gezocht in het feit dat een windmolenpro ject elders in het land niet door ging, waarna E-connection met een paar turbines bleef zitten. De ge- VERVOLG VAN VOORPAGINA Negatieve reacties op het sluiten van de school had Brevet noch Hellemons gistermiddag vernomen. Brevet: „Er zijn geen kinderen op komen dagen. Ik heb wel begripvolle reacties gekre gen, maar sommige ouders zullen het wel als probleem hebben ervaren als ze opvang moesten regelen." Wethouder W.C. van Kempen van on- meente is bang dat haar bij het niet doorgaan van het project een scha declaim boven het hoofd hangt, denkt de raadsman. Op 19 november vorig jaar heeft LB&P weer een aanvraag ingediend voor de bouw van vier windmolens aan de Del Campoweg. Het Zeeuw se Landschap ziet dit als een erken ning dat de bouwvergunning uit 1989 niet meer bruikbaar is. Tim mermans sprak in zijn antwoord echter van een tweesporenbeleid. Hij is van mening dat de bouwver gunning van 1989 binnen de door de provincie gestelde grenzen past. Buth meent ook dat gezien de afwij kingen in de bouwplannen er een aanpassing van het bestemmings plan nodig zou zijn. De nu te bou wen windturbines zouden zo'n vijf meter hoger zijn dan de exemplaren waar het in 1989 om ging. Verder betoogde Buth dat de argumentatie omtrent de procedures wordt ver troebeld doordat er in totaal vier verschillende bouwplannen zijn in gediend, die gefragmenteerd en door elkaar worden aangehaald. „Voor de gerechtelijke procedure, zowel planologisch als wat betreft de aansluiting van het bouwplan op de milieuvergunning uit 1997, dient alleen met het bouwplan van dat jaar te worden gewerkt. Dit hebben wij echter nog nooit gezien en ont breekt volgens ons, wat op zich al een illegale situatie zou betekenen", aldus Buth. In het bouwplan dat in november vorig jaar werd inge diend, ontbreken de gegevens over de geluidsproductie van de turbines. Volgens Roeland is deze echter niet groter dan bij de oorspronkelijke turbines het geval was. Buth be toogde ook, dat op grond van het ongeldig worden van de hinderwet vergunning in 1992 de hieraan ge koppelde bouwvergunning niet meer als geldig en actueel kan wor den beschouwd. Verder was de raadsman van het Zeeuwse Landschap van mening dat de molens nu worden gebouwd in een gebied met een andere plano logische bestemming. Oorspronke lijk zouden ze direct naast de dijk komen te staan, terwijl ze nu 22 me ter uit de voet van de dijk worden geplaatst. Bij de aanvraag uit 1989 hadden ze wat het waterschap be treft, zelfs bovenop de dijk mogen staan, maar inmiddels zijn de opvat tingen sterk gewijzigd. Het gebied waar de molens nu komen, heeft volgens Buth een agrarische be stemming. Roeland sprak dit tegen. „Het feit dat er aardappels staan, wil niet zeggen dat er een agrari sche bestemming op het gebied rust", verklaarde hij. Verder ver schilden de partijen van mening over de afmetingen van de bijge bouwen. De uitspraak volgt binnen zes weken. derwijs had zich geen voorstelling kunnen maken van het aantal scholen dat mee zou doen. „Zoiets kan senl veranderen. De ene dag staken ze, de andere dag niet." 's Middags hielden de leerkrachten een protestbijeenkomst in Heinkens- zand. Volgens Hellemons gingen daar ook leerkrachten van andere Thoolse basisscholen naar toe. De inspectie hield steekproefsgewijs controle. Zo werd 's ochtends Die Heenetrecht- school in Oud-Vossemeer gebeld om te horen of daar werd gestaakt. Deze woonde zaterdagmiddag voor het eerst de jaarvergadering van de bond bij in zijn functie van wethou der van culturele zaken. In Van Kempen hebben de verenigingen ie mand getroffen die zelf van muziek houdt - hij is organist - maar het ge meentelijk budget voor de muziek zal niet crescendo gaan. „Het zal misschien wel eens nodig zijn dat ik nee moet zeggen, maar dat probeer ik dan wel met argumenten te on derbouwen", liet de wethouder we ten. De richtlijnen voor geluidsoverlast moeten echter ook op Tholen ver taald worden, maar aan de dorps huizen alleen al heeft de gemeente de handen vol. Muziek- en zangver enigingen, ja ook de kerken zullen ermee te maken krijgen. „Dat kan wel eens een probleem worden, maar ik hoop toch, dat we ruimte houden voor een stukje liefhebberij. Samen moeten we proberen er het beste van te maken", aldus Van Kempen. Persoonlijk vroeg hij zich af, of de regelgeving met de nieuwe richtlij nen niet een beetje aan het door slaan is. „In wat voor een maat schappij leven we nu eigenlijk, dat wat muziek- en zangverenigingen doen, niet meer kan. Hebben we daar nu zoveel last van? Een vrouw uit Sint-Philipsland zei het onlangs treffend: laat ze maar feesten in het dorpshuis. Die paar keer op een jaar heb je daar geen last van", zo mij merde de wethouder zaterdagmid dag bij de Thoolse muziekbond. Een ander onderwerp dat de bond met de wethouder gaat bespreken, is de financiering van de muziekles sen. Toen Sint-Philipsland per 1 ja nuari 1995 bij Tholen kwam, is het budget niet verhoogd. Mede daar door is er nu een lange wachtlijst. Van Kempen liet weten dat hij hier over binnehkort een gesprek heeft met directeur J. Hut van de Zeeuw se muziekschool. Dan komt de be groting 2000 aan de orde. „We zul len dan kijken, of de verdeling van het budget correct is." Volgens de wethouder moet je met uitbreiding van het totaal aantal lessen 'heel voorzichtig' zijn. Wanneer er het ene jaar veel aanbod van leerlingen is voor een bepaald instrument en het andere jaar weinig, is daar moeilijk op in te spelen. Er staat na melijk nu al een muziekdocent op wachtgeld en dat kost behoorlijk veel geld, vertelde Van Kempen. Erelid W.L. Bijl bracht naar voren, dat de muziekverenigingen in elk geval tekort komen aan de leskrach- ten van de muziekschool. Ze moe ten dus zelf aan opleiding doen en dat moet ook op niveau zijn, dus dat kost ook geld. Voorzitter mevr. J. Provoost wees op de welzij nspot waaruit nog wel wat extra voor de muziek te halen zou zijn. „Muziek is immers ook welzijn en de jeugd die musiceert, is niet op hangplek- markt zijn konden echter niet op De Kortes onverdeelde waardering re kenen. Daarom besloot hij een ad vertentie te plaatsen om andere tri maranfanaten te vinden, teneinde samen aan een eigen schip te gaan werken. De respons hierop overtrof De Kortes stoutste verwachtingen. Zo ontmoette hij de Belg De Wit. Hij vond de Nederlandse scheepsar- chitect P. Bosgraaf bereid het ont werp te maken. Na de presentatie op Boot Düsseldorf beginnen de eerste proefvaarten. Alle betrokkenen zijn enthousiast over het project, ook al heeft de bouw de nodige vertraging opgelo pen. Met de presentatie van dit jacht, dat zoals gezegd een groten deels Thoolse aangelegenheid is, denketi de verschillende deelne mende partijen ook een signaal af te geven in de richting van het ge meentebestuur. Zij menen dat de jachthaven van Sint-Annaland ten onrechte niet de kans krijgt uit te groeien tot een volwaardige recre atieve voorziening. Het bouwen van een jacht door een aantal Thoolse particulieren en bedrijven zou voor de gemeente aanleiding moeten zijn om de watersport hier serieus te ne mén. De Korte: „De watersport zit hier nu toch in het verdomhoekje." Naar de redenen hiervoor kunnen ken te vinden. Binnen de verenigin gen is er sociale binding, dus facto ren genoeg om naar de post welzijn te kijken", vond de voorzitter. Zij kondigde aan voor het gesprek met de wethouder ,een pak papier' naar de gemeente te zullen sturen. „Als je het op een A4-tje kan, is dat wel zo handig", zei Van Kempen. Hij riep de besturen op om hem wel tijdig van evenementen op de hoog te te brengen, want de play-in had hij onlangs tot zijn spijt gemist. „Je wilt natuurlijk weten waar de cen ten blijven", merkte M.P. Steketee op. „Niet alleen daarvoor. Ook om met plezier naar de muziek te luiste ren, want ik ben een liefhebber", al dus Van Kempen. Niet alleen op gemeentelijk niveau, ook landelijk komen de muziekver enigingen met steeds meer regelge ving in aanraking. Zo meldde pro vinciaal voorzitter Schout, dat de Buma (de organisatie die de au teursrechten van componisten be schermt) voor ieder lid 30 gulden per jaar wil vangen. „Dat wordt een catastrofe, want er is nu een over eenkomst voor ƒ5,30 per lid. In vijf jaar wordt dat opgetrokken naar ƒ8,50", meldde Schout. zij slechts gissen. Uitnodigingen aan gemeenteraadsleden om eens een kijkje te komen nemen bij het bedrijf van Busman werden afgesla gen. „Geen behoefte", luidde het antwoord, volgens de eigenaar van het Sint-Annalandse watersportbe drijf. Behalve onder andere het drij ven van een winkel in watersportar tikelen en het bieden van faciliteiten voor de winterberging van jachten, bouwt Busman ook aluminium jach ten van het type Concord 45. Het gaat hier om een vrij fors type zeil jacht, waarvan er jaarlijks twee wor den gebouwd en uitsluitend in op dracht. Busman weet dat de gemeente het liefst zou zien dat hij met zijn nering naar een bedrijven terrein in Tholen zou verhuizen, maar dat is volgens Busman geen geschikte plaats. „Ik heb een water gebonden bedrijf', vindt hij. Bus man is sinds april 1996 aan de haven van Sint-Annaland gevestigd. Daar voor zat hij een aantal jaren aan de Nijverheidsweg, op het bedrijven terrein van Sint-Maartensdijk. Hij zou graag willen dat de gemeente het economische belang van zijn on derneming voor Tholen onderkende. Het bedrijf is in de loop der jaren gegroeid van twee naar acht werkne mers. Zijn verzoek om het geduren- ,de de wintermaanden geheel leeg staande parkeerterrein voor zijn bedrijf als jachtenberging te mogen gebruiken, werd ook afgewezen. De palen zijn er enkele weken gele den geplaatst ter bescherming van fietsers. Door de duisternis en slecht zicht had de Sint-Philipslander de paaltjes niet gezien. Bij de botsing liep hij kneuzingen op en schaaf wonden over heel zijn lichaam. Een vinger schoot uit de kom en zijn hand raakte ontveld. Hij werd met een ambulance naar het ziekenhuis Lievensberg gebracht. De paaltjes en 'broodjes' die op de Tholenseweg zijn aangebracht zijn bedoeld om de weg veiliger te ma ken. Sinds 1994 pleit de werkgroep Tho lenseweg Veilig voor een veiliger verbinding voor fietsers. Eerst bij de gemeente Halsteren en later bij de gemeente Bergen op Zoom. Het voorstel van de werkgroep om een gescheiden fietspad aan te leggen, bleek om financiële redenen niet haalbaar. De werkgroep vroeg daar op een inhaalverbod in te stellen en de maximum snelheid omlaag te brengen, maar Bergen op Zoom koos voor het aanbrengen van paal tjes en 'broodjes': bij de T-kruising ter hoogte van de Noorderkreek- weg, de Slikkenburgseweg, de Boomdijk en bij de kruising met de Sint-Ignatiusdijk. Bij de Noorder kreek weg en de Slikkenburgsweg zijn ze inmiddels geplaatst. Deze week was de weg bij de Boomdijk aan de beurt, maar het werk is nu uitgesteld. Tholenseweg Veilig was niet blij Uitgeverij Waanders in Zwolle heeft een nieuw verzamelwerk getiteld '20 Eeuwen Nederland en de Nederlan ders' uitgebracht. Dit 52-delige werk is tot stand gekomen in samenwer king met het Rijksmuseum in Am sterdam en behandelt de verschillen de aspecten van de geschiedenis van Nederland en de Nederlanders. Het eerste deel heeft als thema 'De strijd tegen het water' en gaat terug tot het begin van de jaartelling, om vervol gens de terpen en vliedbergen, de eerste steden, de watersnoodrampen en de waterbouwkundige werken met de aanpassingen. Toen bekend werd wat de gemeente Bergen op Zoom wilde, noemde voorzitter H. de Wit van de werkgroep de maatre gelen lapmiddelen. De werkgroep verwacht juist meer ongelukken. Ook landbouwers in de buurt klagen over de nieuwe situatie. Zij vrezen ook voor ongevallen met tegemoet komend verkeer als ze met hun bre de landbouwvoertuigen over dat stuk van de weg moeten waar aan beide kanten paaltjes zijn geplaatst (bij Kint, de afslag Slikkenburgse weg). Tijdens het weekeinde zijn op die plek ook twee paaltjes omvergere den. Om op de veranderde verkeers situatie te wijzen zijn rood/witte borden met oranje verlichting ge plaatst. De werkgroep Tholenseweg Veilig bezorgt deze week een overzicht van haar activiteiten aan de Zeeuwse sta tenleden van de PvdA. Dat gebeurt op verzoek van de statenleden die onlangs een bezoek brachten aan de Auvergnepolder in verband met de mogelijke vestiging van industrie. Toen is ook de onveiligheid van de Tholenseweg voor fietsers bespro ken. De stukken worden via het Thoolse raadslid M. Velthuis (vijf jaar geleden mede-oprichtster van de werkgroep) aan de statenleden overhandigd. aan bod te laten komen. Andere de len uit de serie behandelen uiteenlo pende onderwerpen als feesten en gewoontes, geld en geldhandel, de zeevaart, het geloof, reizen en ver keer, nationale helden, boeren en het boerenleven, ontdekkingsreizen, on derwijs, eten en drinken, nationale rampen, namen en plaatsnamen, de koloniën, landaanwinning, het leger, vreemdelingen, liefde en erotiek, po litiek. bouwkunst en sport. De delen hebben ongeveer dertig bladzijden en kunnen worden ondergebracht in drie linnen verzamelbanden, zodat ze als naslagwerk kunnen worden gebruikt. Waanders gaf eerder de se rie 'Ach lieve tijd' uit, die door 500.000 mensen werd gekocht. KEUKENCENTRUM Steenbergseweg 85, Lepelstraat Telefoon: 0164-682871 Advertentie LM. A. de Korte uit Tholen (rechts) en J. de Wit (links) uit het Belgische Leuven namen het initiatief voor de bouw van de Trimax 1050. Het schip is gebouwd bij A. Pijnen en W. Feenstra uit Tholen (tweede van links) zorgde voor de elektrische installaties. De Trimax werd bij het watersportbedrijf van B. Busman tweede van rechts) van een kleurtje voorzien. n r-v - ij r j Kortes onverdeelde waardering re- aan gemeenteraadsleden om eens j .- r rp, samen aan een eigen schip te gaan antwoord, volgens de eigenaar van r-v -«.,i a Hij vond de Nederlandse scheepsar- tikelen en het bieden van faciliteiten werp te maken. Na de presentatie op bouwt Busman ook aluminium jach- De bouw van het schip is groten- in het beurscomplex in Düsseldorf deels een Thoolse aangelegenheid. Met de deelname aan de Duitse wa tersportbeurs willen de producenten de wereldmarkt op. De romp en de drijvers zijn gebouwd bij Adrie Pij nen jachtbouw in Tholen. W. Feen stra jachtservice, eveneens uit Tho len, heeft voor de elektrische installaties en verdere technische ondersteuning gezorgd. Bij water sportbedrijf Busman aan de Sint- Annalandse jachthaven zijn de romp en de drijvers gespoten. Door dat er zeer licht materiaal gebruikt is voor de romp en de drijvers heeft het schip dat 10,5 meter lang is, een gewicht van slechts 1750 kg. Daar naast is het tevens zo ruim en effec tief ingedeeld dat een zeer comfor tabel verblijf aan boord mogelijk is. Het jacht komt volledig opgetuigd te staan, dat volgens Busman onge veer twee keer zo groot is als de RAI in Amsterdam. De eisen die aan deelname aan deze grootste wa tersportbeurs van Europa worden gesteld, zijn niet gering. De kwali teit van het product moet vergelijk baar zijn met die van andere op de beurs. Daarnaast is het belangrijk dat het vernieuwend is. Oorspron kelijk had De Korte, in het dagelijks leven aannemer, niet het plan om met zijn vaartuig de markt op te gaan. Als fervent watersporter heeft hij een grote passie voor trimarans, die bestaan uit een smalle romp met drijvers aan weerszijden. Door hun geringe diepgang en waterverplaat sing, gecombineerd met een vrij ge ringe slagzij, zijn het zeer snelle schepen. Dc typen die er op de Zeelandhaven 7 Telefoon: 0164 271500 Fax: 0164 259669 Bergen op Zoom Openingstijden showroom: ma: 13.00-17.30 di-do: 8.30-17.30 vr: 8.30-21.00 «ia: 9.30-17.00 Advertentie I.M.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1999 | | pagina 9