CNV Tholen wil bij Noord-Brabant Onze Top 10 van deze week. e O e o O 0 0 Zoeken naar oplossing voor bedrijven Nieuwe bedrijven Werk haven Stavenisse vordert CNV-ers twijfelen aan loonmatiging Hoi dwingend aan Annaland opleggen 1.99 15.90 1.19 Albert Heijn Tholen en St. Philipsland. 1.89 4.95 99 2.50 2.69 Geld voor verpaupering huizen nodig 's Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten. Personeelslid te weinig in Ten Anker Commissie voor bedrijfsleven is nu compleet Commissie toont begripmaar steunt plan Kom Poortvliet Donderdag 4 mei 1995 EENDRACHTBODE, DE THOQLSE COURANT De CNV-afdeling Tholen/Sint-Philipsland heet voortaan CNV afdeling Tholen en voelt veel meer voor aansluiting bij westelijk Noord-Brabant dan bij de Oosterscheldere- gio. Dat werd donderdagavond duidelijk tijdens de alge mene ledenvergadering van het christelijk nationaal vak verbond in Meulvliet te Tholen waar tien leden aanwezig waren. Tholenseweg Sperziebonen, 500 gram Rundervlnken, 100 gram 195r 1.65 kilo ®®®®12iïü ChYoghurtdrlnks, diverse smaken, pak 1 liter U£9) of 3 pakjes 0,2 liter 3 halen, 2 betalen: C(1 Bakken en Braden, -jr\ 3 pakjes 200 gram -2£fr l./U Cöte d'Or mini's of Lila Pause mini's {798), diverse smaken, r qq duozak 400 gram O."" Ü1 Pindakaas (2A8), met stukjes noot {2r79), sesam of pikant (2£9), pot 350 gram ClIValdepefias (5£5) of Cd Blanc de Blancs, (5^5), 'n rode Spaanse of witte Franse wijn, fles 1 liter Cd Appelsap, pak 1 liter X2& Proefpakje Cd Ultra, Color, 435 gram of Kleur Fijn wasmiddel, 370 gram Nü Cd Kattenvoeding, Mix- {34§) vlees- of visknokantjes, pak 800 gram Ondanks de bezwaren van carrosseriebouwer Elenbaas en transportbedrijf De Groen heeft de commissie ruimte lijke ordening ingestemd met de herziening van het bestemmingsplan Kom Poortvliet. Maar er moet wél naar een oplossing voor beide ondernemers gezocht worden alvorens de uitvoering ter hand te nemen, vinden de raadsleden. Pesten Paasdijkweg Tholen Oud-Vossemeer St. Annaland Scherpenisse St. Philipsland Maatregel levert weinig banen op Het CNV is nog steeds voorstander van het matigen van de lonen. Dat levert werk op, of zorgt in ieder geval voor het behoud van werkgelegenheid. Maar de Thoolse leden van de bond twijfelen steeds meer aan dit uitgangspunt. Zij stelden donderdag op de algemene ledenvergadering in Meulvliet te Tholen dat loonmatiging te weinig zicht biedt op meer banen. Polen Van Belzen wil actie; Versluys zachte hand De watersportvereniging St. Annaland weet nog steeds het gebruik van de gemeentelijke havenontvanginstalla- tie (hoi) te omzeilen en dat moet volgens raadslid P. van Belzen nu eens afgelopen zijn. "Burgers en bedrijven mogen toch ook niet op hun eigen manier afval ophalen?" Twee maten Walpot tegen Buutengaets De naamsverandering leverde geen discussiepunt op. Het bestuur keek wel in de richting van A. de Raat uit Sint-Philipsland maar die zei daar geen enkele moeite mee te hebben riu beide gemeenten samengevoegd zijn:"In het begin was ik er erg op tegen, maar na vier maanden heb ik gezien dat de dienstverlening veel beter is dan voorheen." Meer discussie was er over de reor ganisatie van het CNV. De bedoe ling is dat het aantal afdelingen ver mindert en dat de aangesloten bon den zich directer gaan bezighouden met de 'werkplekken,' door meer deskundigen in te zetten en de dienstverlening aan de leden te ver beteren. Districtsbestuurder H. van Beers lichtte toe dat de afdelingen opgenomen zullen worden in een groter verband, zoals dat bijvoor beeld ook voor gemeenten, brand weer of politie geldt die regionaal samenwerken in de wet gemeen schappelijke regelingen. Volgens Van Beers zullen er in de nieuwe opzet thema-avonden ge houden worden over zaken die op dat ogenblik de gemoederen in betreffende regio bezighouden. Als voorbeeld noemde hij de forumdis cussie over de sluiting van Sint Maartenshof die het CNV enkele jaren geleden hield in Haestinge te Sint-Maartensdijk en waar veel be langstellenden op af kwamen. "Dat was een groot succes. Het sloeg aan omdat het actueel was. Voor gewo ne vergaderingen hebben de mensen minder belangstelling." Van Beers opperde de mogelijkheid Tholen in de Oosterschelderegio te betrekken. Een thema dat het CNV zou kunnen behandelen is de stij gende kosten van de afvalverwer king in Zeeland. Maar A. de Raat voelde er niet veel voor om samen te gaan met Zeeuwse afdelingen. Hij vreesde dat Tholen ondergesneeuwd zal worden. Van Beers bestreed dat:"Er komen drie of vier regiobe sturen die elk bestaan uit zeven mensen. Daarin wordt elke regio vertegenwoordigd. Maar volgens de SGP-fractievoorzitter M. Dijke bleek niet zo blij met de grotere speelruimte in het fonds stads- en dorpsvernieuwing. "We moeten juist de particuliere woningverbetering bevorderen, anders ontstaat er ver paupering. Je moet dat geld niet te gauw voor andere zaken gebruiken", aldus Dijke. B. en w. wilden de 380.919 gulden die voor particuliere woningverbetering is gereserveerd, eventueel voor aankoop van hinder lijke bedrijven (zoals de zuidkant van Bouman-Potter in de Molen straat te Poortvliet) benutten, wan neer er niet voldoende plannen van particuliere huiseigenaren zijn. Raat zit Tholen in de Oosterschelde regio 'te ver van de kachel.' "Dit is weer een poging om de zaak vanuit Goes te regelen. We worden hier weer aan de kant gezet." Van Beers zei dat de leden bepalen bij welke regio ze willen worden ingedeeld. Hij vond het zelf ook logischer Tholen onder te brengen bij westelijk Noord-Brabant zoals nu de Bouw-en Houtbond en de Industriebond bij het rayon weste lijk Noord-Brabant zijn ingedeeld. Maar S. de Wit wees er op dat de politieke richtlijnen uit Middelburg komen."Zijn er op dat terrein pro blemen en je zit als bond bij Noord- Brabant, dan moet jè het toch via Zeeland spelen." De Raat vond dat er weinig zaken in het Zeeuwse spelen waar de afde ling Tholen mee te maken heeft. "Neem nou de Tholenseweg in Hal steren. Daar zit toch iedereen van ons mee." Het CNV groeit weliswaar (in 1995 met 5 procent) maar volgens Van Beers blijft het aantal ongeorgani seerden achter. "Er gaan meer men sen aan de slag, de groei is niet evenredig. Vooral in de horeca, de recreatie- en toeristenindustrie, autobedrijven en het midden- en kleinbedrijf zijn nog weinig mensen lid. Nu de werkgevers hard in zetten en wij in een hoekje geduwd worden kiezen we ervoor een campagne te gaan voeren om meer leden te wer ven." Het is de bedoeling dat het CNV in het jaar 2000 over 400.000 leden beschikt. Nu zijn er dat 340.000. Met de benoeming van A.P. van der Est uit St. Philipsland (15 stemmen, 1 blanco) tot lid en S.C. Muller (16 stemmen) uit Scherpenisse als plaatsvervanger is de Thoolse com missie voor het bedrijfsleven uitge breid. Het betreft de tweede zetel van het Overleg Orgaan Industrie Tholen. Dhr. Rippen uit Tholen bezet de eerste, als opvolger van J.K. Elenbaas uit Poortvliet. De gemeenteraad telt 19 leden, maar K.A. Heijboer en M.J. Klippel van de SGP en I.C. Moerland van de PvdA ontbraken tijdens de laatste raadsvergadering. In de nieuwe ver ordening van de commissie miste M. Dijke de termijn van 8 dagen, waar binnen de gekozenen moeten melden of ze hun benoeming aanne men. "Het stond niet in de oude ver ordening en daar hebben we nooit geen problemen mee gehad", ant woordde de burgemeester. "Mensen reageren meestal heel snel omdat ze graag in de commissie willen zit ten." Aanbiedingen gelden t/m zaterdag 6 mei a.s.. Zolang de voorraad strekt Advertentie I.M. De Paasdijkstraat in Poortvliet met rechts de garage van transportbedrijf De Groen en links de achterkant van carrosseriebedrijf Elenbaas. Elenbaas en De Groen zijn van mening, dat ze door de geplande afsluiting van de Paasdijkstraat voor autoverkeer, dermate in hun bedrijfsvoering belemmerd worden dat ze zullen moeten sluiten. Het alternatief, verplaatsing, is niet te betalen. Maar het gemeentebestuur betwijfelt of de belemmering inder daad zodanig is dat de bedrijven weg of dicht moeten, zei de burge meester in de commissie. Daar licht te mevrouw mr. M.J. v.d. Slikke- Verwijs de bezwaren van beide Poortvlietse ondernemers - die zelf op de publieke tribune zaten - nog eens toe. K.A. Heijboer (SGP) noemde die bezwaren 'relevant' gezien de huidi ge situatie. Maar naar de toekomst kijkend moet er volgens hem door onderhandelen een oplossing te bereiken zijn. "Dat vraagt creativi teit bij het gemeentebestuur en medewerking van de ondernemers." Bedrijven moet zo weinig mogelijk in de weg gelegd worden, zei Heijboer, maar hij wilde het voorge stelde plan 'niet afkraken'. CDA'er W.C. van Kempen hechtte eraan een oplossing te zoeken voor met name De Groen. "Zodanig dat hij op een andere plek op een nor male manier zijn werk kan doen." Van der Munnik liet weten dat de ondernemer in zijn bezwaarschrift verplaatsing van zijn bedrijf 'onaan vaardbaar en onbespreekbaar' noemt. Van Kempen wees erop dat het een situatie betreft die al jaren bestaat. Verleggen van de verkeers stroom naar Deestraat en Achter straat werkt volgens hem niet. Met dat laatste hadden ook P. van Belzen (RPF/GPV) en J. van den Donker (D66) moeite. "Het verkeer verder de woonkern indrijven is niet goed", zei laatstgenoemde. Nu rijdt het vrachtverkeer vanaf de provin ciale weg via de Zuidstraat en de Paasdijkstraat. Dat is een route zon der bochten, die ook door grote vrachtwagens probleemloos geno men kan worden. "Moet die straat nou perse afgesloten worden?" stel de Van Belzen. Als het verkeer door de Deestraat en de Achterstraat moet, betekent dat een verslechte ring van de leeftbaarheid in het dorp, aldus mevrouw E. Frigge- Hogesteeger (VVD). Zij onder schreef de bezwaren van de onder nemers volledig. "Het zijn gezonde, sterke bedrijven en die moet je niet belmmeren maar juist stimuleren. Waar Elenbaas zit, dat is al in 1962 als industrieterrein aangewezen." Tóch stemde ook mevrouw Frigge in met het bestemmingsplan, waar schuwde alleen nog om huizen niet teveel richting bedrijven te bouwen. Ze informeerde nog bij mevrouw Van der Slikke naar mogelijke scha declaims. "Een dreigement met claims is geen relevant planologisch bezwaar", zei Van der Munnik daar over. "De plannen kunnen wat mij betreft doorgaan. We maken ze voor de leefbaarheid van het dorp en niet om bedrijven te pesten", aldus M.A.J. van der Linde (PvdA). Hij sprak van een behoorlijk verloederd deel van Poortvliet en vond dat een door gaande weg door het dorp voor zwaar verkeer eigenlijk niet kan. Van den Donker was het ermee eens dat de bedrijven eigenlijk op een wat ongelukkige plek zitten. "Maar voor verplaatsing hebben we geen geld, dus laat ze daar dan." Om de twee via wijziging van het bestemmings plan als het ware te dwingen om te verplaatsen, vond hij 'onfatsoenljk'. Tevoren overleggen zou eleganter zijn geweest. De burgemeester herinnerde eraan, dat de raad een jaar of vijf geleden heeft besloten om zich extra in te spannen voor de leefbaarheid in Poortvliet en Oud-Vossemeer. "De filosofie van het plan is om een stuk leefbaarheid terug te brengen op de hoek Molenstraat/Paasdijkstraat." Dat belang speelt naast de werkgele genheid, aldus Van der Munnik. Hij gaf toe dat de problematiek dermate ingewikkeld is, dat een 100 procent oplossing er niet in zit. Alle commissieleden vonden de leefbaarheid vanzelfsprekend be langrijk, maar men vond niet dat je gevestigde bedrijven dan zomaar kunt dwingen om te vertrekken. Daarom werd gepleit voor het zoe ken naar een oplossing op termijn. De procedure kan ondertussen ver volgd worden. "En als het bestem mingsplan is goedgekeurd, dan is de uitvoering altijd nog gebonden aan raadsbesluiten", aldus Van der Mun nik. De burgemeester gaf ook op een tweede bezwaar van Elenbaas niet toe. Deze kocht anderhalf jaar gele den een woning aan de Paasdijkweg, vlakbij zijn bedrijf. Het perceel had een bedrijfsbestemming, maar zou die verliezen in het nieuwe bestem mingsplan. Maar Elenbaas denkt erover om de grond te gebruiken voor uitbreiding van zijn bedrijf. Verschillende com missieleden pleitten er dan ook voor, de bestemming zo te laten. "De eigenlijke bestemming is er in al die jaren niet verwezenlijkt. En als je dan een nieuw plan voorbe reidt,- kijk je daar nog eens naar. Uit het oogpunt van leefbaarheid vinden we woningbouw beter", legde Van der Munnik uit. Door de verande ring lijdt Elenbaas een schade die op 90.000 gulden geschat wordt", betoogde mevrouw Van der Slikke. Inschrijvingen in het Handelsre gister van nieuwe bedrijven op Tholen en St. Philipsland vanaf 25 maart tot en met 21 april 1995. L. Hage, Stoofstraat 2, schilders- en klussenbedrijf, 1 personeelslid. A. Jansen, Kuipersdreef 25, het ont wikkelen en doceren van cursussen op het gebied van beroepsoriëntatie, 1 personeelslid. Wegavo, Molenstraat 77, adviseren, bemiddelen en ontwerpen op bouw kundig gebied, aannemersbedrijf voor burgerlijke en utiliteitsbouw, geen personeelsleden. Bloemenatelier Angelique, Kalis- buurt 8, kleinhandel in droog- en kunstbloemen, 1 personeelslid. Aannemingsmaatschappij Vosse- meer, Hikseweg 16, aannemingsbe drijf voor burgerlijke en utiliteits bouw, 1 personeelslid. Jachtonderhoud Weterings c.v., Hoenderweg 32, het onderhouden en repareren van recreatievaartui gen, botenstallingsbedrijf, 1 perso neelslid. P.M. Scherpenisse holding b.v., Nieuwlandseweg 5, houdster maatschappij, geen personeelsleden. Pegra, Nieuwlandseweg 5, im- en export van, alsmede groothandel in levensmiddelen, 2 t/m 4 personeels leden. Hotel-restaurant de Gouden Leeuw, Hoge Markt 8-10, restaurantbedrijf met overwegend Hollandse maaltij den, hotelbedrijf; onder de handels naam Afhaal Pizza wordt nog een pizzeria-afhaalcentrum uitgeoefend, 2 t/m 4 personeelsleden. VOC Zeeland b.v. i.o., Oostdijk 55, land- en tuinbouwbedrijf, teelt van en groothandel in land- en tuin- bouwprodukten, vis- en visproduk- ten, schaal- en schelpdieren, 1 per soneelslid. De meerpalen op het schip van Van Herik liggen gereed, links de drijvende steigers. Eind mei moeten de nieuwe drij vende steigers in de haven van Stavenisse in gebruik genomen kunnen worden. De baggerwerk- zaamheden zijn afgerond, de eer ste van de 24 palen staan in de bodem van de haven. Aanne mingsbedrijf Van Herik uit Slie- drecht is eind maart begonnen met het uitbaggeren van de haven. Dit betrof een onderhoudswerk. Daarna is het slik ter hoogte van de molen weggehaald. Daar komen de nieuwe steigers. Het slib is gestort in het Mastgat en Zijpe. De steigers zijn overgenomen van de gemeente Westerschouwen en moesten gedeeltelijk worden opgeknapt. Ook bij de botenhelling komt nog een paal. Daar was eerst niet in voorzien maar de sportvissers-en watersportvereniging Stavenisse maakte daar de gemeente maan dagavond op attent na de hoorzit ting in de Stove over het wandel pad Boswei/Stoofdijk. Dinsdag avond informeerde J. van den Donker er naar in de commissie openbare werken. Volgens ambte naar W.A. Blaas wordt de zaak opgelost. Volgens CNV-beleidsmedewerker P. Kroon heeft het nog wel degelijk zin de lonen te matigen maar vol gens J. Hage uit Tholen (werkzaam bij General Electric) zijn er in de contracten die worden afgesloten 'weinig keiharde afspraken voor meer arbeidsplaatsen.' Hage die zelf bij de nieuwe CAO-onderhandelin- gen betrokken was, lichtte toe dat het zelfs niet eens bespreekbaar was. Kroon wees er op dat het resultaat per bedrijfstak kan verschillen. "Bij de banken hebben we een afspraak over een 36-urige werkweek. Daar dreigt een grote ontslaggolf. De afspraak die we met de banken over de arbeidsduurverkorting hebben gemaakt, is voor het behoud van de werkgelegenheid van groot belang." Volgens Kroon wordt er, -in ruil voor loonmatiging- in bepaalde bedrijfstakken ook ruimte gescha pen voor (langdurig) werklozen die via werkervaringsplaatsen aan de bak kunnen komen. Hage stelde dat de mensen nu niet meer zo geloven in de stelling dat matiging werkplaatsen oplevert. "Die bereidheid om de lonen te matigen voor meer banen is niet in hoge mate meer aanwezig, dat maak ik zelf mee." Maar Kroon zei dat het 'landelijk' gezien nog steeds loont. In zijn inleiding had hij er op gewezen dat de solidariteitsgedachte, die na de oorlog vorm kreeg in de sociaal democratie (van PvdA en CDA), aan waarde heeft ingeboet. "D66 en VVD zetten in op individualisering: iedereen moet het maar voor zich zelf uitzoeken. Denken vanuit de gemeenschap, wordt minder ge daan." A. de Raat uit Sint-Philipsland her kende dat:"Er is een deel van de maatschappij dat absoluut niet soli dair is. Nu al verhuren mensen zich bruto of verzekeren ze zichzelf. Als we de loonmatiging blijven door voeren, plukt een andere groep er de vruchten van." Kroon wees er op dat bij een mati ging ook de prijzen minder stijgen. "Op deze manier blijft het verschil met uitkeringsgerechtigden klein. Stijgen de lonen sterk, dan wordt het verschil groter." Hage wees er ook op dat Philips een deel van zijn produktie naar Polen verhuist. "Helpt loonmatiging om bedrijven hier te houden?" Kroon vond het een kwestie van concurrentie. Dat past volgens hem in de 'globalisering' van het bedrijfs leven die geen keus maakt tussen Terneuzen of Stadskanaal maar de hele wereld daarin betrekt. De sterke gulden helpt volgens hem ook de prijsstijgingen in de hand te houden. Voorzitter J. Boulogne twijfelde ook aan de loonmatiging. "Heb je meer geld, dan kun je ook meer kopen. Met minder geld, dus min der. Is dat dan geen neerwaartse spi raal?" Maar Kroon stelde dat de har de gulden de inflatie ook laag houdt. "Nadeel is wel dat de produkten duurder worden." Uit de woorden van Kroon blijkt dat de laagste lonen verder onder druk zullen komen te staan en daarmee de sociale zekerheid. "Het antwoord van het CNV zal moeten zijn dat loonmatiging aangehouden kan worden zonder dat er allerlei beschermende maatregelen op de schroothoop belanden." Maar als dat niet lukt dan wordt de rol van de vakbeweging beperkt tot 'enkele sectoren en ondernemingen.' Kroon waarschuwde voor economen die zeggen dat de loonmatiging maar opgegeven moet worden. "Dan gaan alleen de hoge salarissen flink omhoog." Zorgcentrum Ten Anker zou de per soneelsformatie voor dit jaar met één extra kracht uit mogen breiden. Dat blijkt uit de berekening van de personeelsformatie voor bejaarden oorden van de provincie. In 1994 had Ten Anker 21,7 volledige perso neelsplaatsen. Dit jaar zouden dat er dus 22,7 mogen worden. Maar de provincie heeft niet genoeg geld om dat te betalen. De Schutse heeft vol gens de berekeningen 0,2 arbeids plaatsen te veel (32,2). Maar het bejaardentehuis hoeft deze niet in te leveren. Dat moet pas bij een halve formatieplaats. Acht van de 52 bejaardenoorden in Zeeland moeten wél een aantal uren inleveren. In totaal gaat het om 10,8 arbeidsplaat sen. Aan de andere kant zijn er een flink aantal tehuizen met een tekort aan personeel. In totaal gaat het om 29,9 formatieplaatsen. Voor uitbrei ding van het personeel van bejaar denoorden trekt de provincie jaar lijks een half miljoen uit. Daarbij werd uitgegaan van 50.000 gulden per full-time medewerker. Maar er is gebleken dat die kosten hoger lig gen. Dit jaar wordt dan ook 55.000 gulden per werknemer uitgetrokken. Dat betekent echter dat het perso neelsbestand van de bejaardenoor den in 1995 maar met negen full time banen kan worden uitgebreid. Sint-Maartenshof is in de berekenin gen niet opgenomen wegens de slui ting van het Sint-Maartensdijkse bejaardentehuis. Volgens het RPF/GPV-raadslid 'belemmert de w.s.v. St. Annaland nu al twee jaar de deelname aan de gemeentelijke hoi.' "Al een paar jaar zeuren we daarover en het kost de gemeente behoorlijk wat geld (4350 gulden), zodat het nu dwingend opgelegd moet worden. Het is toch ook afgesproken dat de w.s.v. moet deelnemen in de kosten van de gemeentelijke hoi?" Wethouder J. Versluys wilde niet zo kras optreden, ondanks het feit dat er nu al een tijd twee hoi's bij de haven in St. Annaland staan. "De w.s.v. liep met een eigen hoi behoorlijk ver vooruit en rijkswater staat stemde daar mee in", zei Ver sluys. "Zonder dat er iets bijzonders opdoet, kun je niet zomaar afdwin gen dat de w.s.v. naar de gemeente lijke hoi moet. Maar wij vinden wel, dat rijkswaterstaat met twee maten meet." De wethouder meende, dat de w.s.v. vanzelf in de schoot van de gemeente valt bij verwezenlijking van de jachthavenuitbreiding. "In die uitbreiding zit o.a. de sanering van het gemeentelijke steiger (ach ter de graansilo van CZAV) en dan eisen we deelname van de w.s.v. aan de gemeentelijke hoi." De zaak kwam ter sprake bij de vast stelling van de exploitatiesom 1995 van zowel de jachthaven Tholen als St. Annaland. De w.s.v. St. Anna land betaalt 213.400 gulden aan de gemeente, de Kogge in Tholen 108.400 gulden, allebei zonder omzetbelasting. Vorig jaar waren de bedragen respectievelijk 214.250 en 111.000 gulden. SGP-raadslid L. Walpot stemde principieel tegen in verband met de zondagsrust en de' zondagsheiliging. Zijn fractiegeno ten gingen niet zover. "Als we tegenstemmen, komen de lasten op de rug van onze burgers", zo ver klaarde M. Dijke zijn praktische opstelling. Hij zetten nog wel een paar vraagte kens, o.a. bij het onderhoudsfonds van de jachthaven Tholen, waarvoor slechts 5330 gulden is gereserveerd en waarvoor 22 mille nodig is. "Straks lopen we het risico, dat het onderhoudsfonds te laag is!" Bij de kosten van de havenmeester had Dijke ook meer gerekend dan de 1350 gulden, gezien de hoi. Hij sig naleerde verder een hoger energie verbruik van 7000 gulden en belas tingen van 1700 gulden. Wethouder Versluys was nog niet direct ongerust. Er zit 157.000 gul den in het onderhoudsfonds en daar uit moeten de baggerbeurten e.d. betaald kunnen worden. Éénmalige kosten voor de vervanging van twee drijvers vertekenden het beeld vol gens de wethouder ook wat. Mevr. Frigge informeerde naar aan leiding van de notulen bij herhaling of het gesprek tussen de gemeente en de w.s.v. St. Annaland over een toegangsregeling voor het clubge bouw de Buutengaets al had plaats gevonden. "Dat gebeurt binnenkort, op niet te lange termijn", antwoord de de burgemeester. "Dat zei u een maand geleden ook al", was het weerwoord van het VVD-raadslid. "De agenda's lopen niet altijd gelijk", zo probeerde de burgemees ter zich te verdedigen.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1995 | | pagina 9