Haven Stavenisse wordt duurder Gemeente Tholen kan niet meer om verbetering Molenvlietsedijk heen' Vele ruimte in goed evenwicht zien te vullen Thoolse politie komt uit het beschermende blik tevoorschijn Gemeente is nalatig' Ouderenzorg thema Thools bezoek D66 A.L. Gelok uit Oud-Vossemeer al sinds 1958 actiefin WN Jeugdwerkster krijgt er 8 uren bij Verstraten koopt het oude politiebureau Burgemeester bij overhandiging fietsen aan politiekorps: Donderdag 19 januari 1995 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT 11 De uitbreiding van de jachthaven in Stavenisse gaat veel meer geld kosten dan enkele jaren geleden was geraamd. De financiële tegenvaller is dermate groot dat wethouder J. van der Jagt de commissie openbare werken voor een extra vergadering bijeen heeft geroepen, aanstaande woensdag om 16.00 uur. Veilig Verkeer Nederland, afdeling Tholen (VVN) is hoopvol gestemd over de verbetering van de verkeerssi tuatie aan de Molenvlietsedijk/Zoekweg bij de basis scholen. Het plan dat de kinderen van de betrokken scho len eind oktober aan wethouder J. van der Jagt overhan digden, is in behandeling op de afdeling gemeentelijke ontwikkeling. Burgemeester: zonder elkaar te bijten Onder het motto 'ruimte voor mensen en mogelijkheden' heeft het gemeentebestuur van Tholen vrijdagmorgen in het gemeentehuis te St. Maartensdijk een nieuwe brochu re voor bedrijfswerving uitgegeven. De folder werd niet zomaar toegestuurd, maar officieel gepresenteerd omdat de gemeente volgens burgemeester Van der Munnik blij vend aan de weg wil timmeren. Schade 't Rijks Jarenlang Heerlijk Fotomodel Hoewel er al enige proefntjes waren gereden, was don derdagmiddag het moment gekomen dat het politiekorps van Tholen officieel twee nieuwe fietsen kreeg aangebo den. Een team zal regelmatig op deze zogenaamde all-ter- rainbikes (ATB's) gaan surveilleren. Burgemeester H.A. van der Munnik was blij dat er nu echt 'meer blauw op straat' gaat komen. Van de sokken Veiligheid Bel past niet Stavenisse Uren Een van de kinderen van Ter Tolne overhandigt eind oktober het verkeersplan aan wethouder J. van der Jagt. Gemeentevoorlichter F.A.P.M. Bakx (links) en F.L. Huijbrechts van de gemeentelijke werkgroep verkeersaangelegenheden kijken toe. Het is de bedoeling dat de haven uit gebreid wordt met een steiger voor vijftien passantenplaatsen. Die stei ger moet komen in de buurt van de molen in een gedeelte van de haven dat eerst uitgebaggerd moet worden. De gemeente kocht reeds een pon ton uit de haven aan de Schelphoek van de gemeente Westerschouwen op Schouwen Duiveland. Deze ligt sinds eind augustus op de haven maar er ontbreken onderdelen aan. Wethouder Van der Jagt zei dins dagavond tijdens de commissie openbare werken op een vraag van VVD-er R. Ravensteijn dat er ook niet genoeg meerpalen zijn. "We moeten tot klaarheid zien te komen. Er is meer geld voor nodig. Daar moet de raad zich over uitspreken. En liefst zo snel mogelijk omdat we op tijd met het uitbaggeren kunnen beginnen." Behalve uitbaggeren en het aanleg gen van een nieuwe steiger zal ook de trailerhelling verplaatst moeten worden. Struikelblok is onder meer de pon ton die nodig is voor de nieuwe drij vende steiger. Die is niet meer com pleet. Volgens voorzitter H. van Overveld van de sportvissers- en watersportvereniging Stavenisse is de gemeente nalatig geweest. "Toen ze de steiger kochten had ze het materiaal meteen naar hier moeten brengen. Dat hebben wij toen ook voorgesteld. Het was nog helemaal goed. Pas na drie jaar zijn de eerste stukken naar Stavenisse gebracht. Er blijkt heel wat materiaal verdwenen. Er zijn altijd mensen die daar wat van kunnen gebruiken. Nu is er geld tekort." De watersportvereniging heeft onlangs in een onderhoud met de wethouder laten weten dat het uitbaggeren en het plaatsen van de steiger te lang op zich laat wachten. "Wij betalen er liggeld voor. Je hoeft het niet te accepteren als je ergens drie jaar op moet wachten." Van Overveld wijst er op dat ook de vaargeul steeds meer dichtslibt. "Het kanaal wordt steeds moeilijker bevaarbaar. Bij de keersluis was altijd het ondiepste, nu is dat het diepste punt geworden." Van Overveld is overigens ingeno men met de maatregelen die wel reeds zijn uitgevoerd zoals het ver nieuwen van de steigers, het verbe teren van het toiletgebouw en het plaatsen van een havenontvangstin stallatie. De watersportvereniging heeft vol gens de voorzitter over de zaak een brief gestuurd aan de raadsleden, maar daar bleek dinsdagavond niets van. Ravensteijn kaartte de kwestie aan omdat hij gehoord had dat er 'problemen waren met de haven in Stavenisse.' Veiligheid veerboten. Gedeputeer de staten van Zeeland willen een krediet van 3.146.000 gulden uit trekken voor aanpassing van de veerboot Prinses Christina aan de nieuwe veiligheidseisen. De ponton dat eerst op het brede stuk van het havenplateau heeft gelegen, veroorzaakte onlangs scha de omdat hij bij een zeer hoge waterstand was gaan drijven. Het gevaarte beschadigde de electrici- teitskast. De gemeente verplaatste de ponton naar het smalle deel, vlak voor de oprit naar de molen. De Thoolse gemeenteraad beslist maandagmiddag over een voorstel van b. en w. om 27.123 gulden extra beschikbaar te stellen voor het jeugd- en jongerenwerk. De enige beroepskracht die in het JAIB-kan- toor in de Molenvlietsestraat te Tho len werkt, kan dan voortaan 28 in plaats van 20 uren werken. De func tie zal zo op een meer verantwoorde wijze inhoud kunnen worden gege ven, menen b. en w. De Thoolse raad zegde voor de periode februari 1993 tot februari 1995 jaarlijks ruim 65 mille toe. Dat moet volgens het college 92.500 gulden worden. "In toenemende mate wordt het jeugd- en jongerenwerk ingeschakeld en ook binnen het provinciale en lande lijke beleid wordt steeds meer aan dacht gevraagd voor de zorg voor jongeren. In eerste aanleg is de nadruk gelegd op Tholen en Oud- Vossemeer, maar er komen steeds meer vragen uit andere dorpen. Uit breiding van het aantal uren is nodig om het jeugd- en jongerenwerk opti maal te kunnen voortzetten." De acht werkuren meer, hebben direct gevolgen voor huisvestings- en organisatiekosten, maar b. en w. willen toch niet de door het JAIB gevraagde 132.000 gulden geven. "Gezien de financiële mogelijkhe den van de gemeente is dat niet mogelijk", aldus b. en w., die met 92.500 gulden willen volstaan. Begrafenisondernemer H. Verstra ten heeft het voormalig politiebu reau in de Hofstraat te Tholen gekocht. Hij gaat de percelen 4 en 6 verbouwen tot woning. De cellen worden omgebouwd tot een kan toor. De Dienst der Domeinen ver kocht het pand via Meeus makelaar dij destijds aan aannemingsbedrijf Goorden in Roosendaal, die het gedeeltelijk doorverkocht aan Ver straten. Het oorspronkelijke politie bureau is geleidelijk uitgebreid met twee woningen. Verstraten heeft er daarvan maar één gekocht. Voorzitter H. de Wit toonde zich woensdag op de bestuursvergade ring van de afdeling in de Wellevae- te te Sint-Annaland tevreden over de samenwerking met de scholen en de gemeente. "Er zijn door de wethou der goede woorden aan ons bestuur gewijd. We zijn een aanvaarde gesprekspartner voor b. en w. geworden. Dat is een goede oogst van deze actie." De Wit herinnerde eraan dat een en ander veel publiciteit heeft gekregen (ook het opspelden van de insignes aan de verkeersbrigadiers). "De gemeente kan er niet meer omheen. Er moet nu ter plaatse wat gebeuren. En laat er ook maar wat gebeuren." VVN wacht nu op de reactie van de gemeente maar beseft dat er flink wat geld is gemoeid met het wijzi gen van de verkeerssituatie voor de scholen. Het werken aan de verbetering van de verkeerssituatie op de Tholense- weg gaat volgens de voorzitter wat moeizaam. De snelheidscontrole in Halsteren, in samenwerking met de politie, was weliswaar een succes, maar voor de rest zit er weinig schot in de zaak. De Wit licht toe dat het aanleggen van een gescheiden fiets pad langs de Tholenseweg voor de gemeente Halsteren erg duur is. "Het streven van de gemeente is om het verkeer door Halsteren zoveel mogelijk af te remmen. Het ver keersbureau dat de gemeente in de hand heeft genomen, stelt voor om bij de kruising Tholenseweg/Nieuw Beijmoerseweg/Jannelandseweg iets te veranderen om het verkeer zoveel mogelijk langs General Elec tric te laten rijden." Om de situatie ter plekke te bekijken zijn De Wit en verkeersdeskundige H. Feij van VVN gisterenmiddag op de fiets gestapt om een 'alternatieve' route te rijden. Die gaat over het fietspad langs de Nieuw Beijmoer- seweg naar de Ringersweg enz. "Die route is al aangekaart bij de scholen gemeenschappen. 't Rijks heeft daar positief op gereageerd. Een van de leraren heeft er op gewezen dat een stuk van de bestrating slecht is en dat de fietsers twee keer een grote weg over moeten steken." VVN werkt voor de verbetering van de verkeerssituatie in een werkgroep met vertegenwoordigers van de afdeling Bergen op Zoom en twee vertegenwoordigers van het actieco mité Tholenseweg veilig, E. Boog aard en I. Binkhorst. Als nieuw lid heeft zich de heer A. Klop van de Halsterseweg aangemeld. De werk groep beraadt zich over een aktie om de fietsers te benaderen. Daarnaast zal verkeersdeskundige Feij zijn bevindingen en aanbevelingen op schrift stellen. In de bestuursverga dering werd ook gesproken over de verkeersproef. Om kinderen op Sint-Philipsland ook een praktische verkeersproef af te laten leggen zullen enkele leden van VVN eerst zelf een parcours fietsen door het dorp. Daarna zullen de scholen benaderd worden. Het examen vindt eind april plaats. A.L. Gelok uit Oud-Vossemeer kreeg van districtsbestuurder J.B. de Winter de speld voor 25 jaar trouwe dienst, plus een vergulde dasspeld. Gelok is al sinds 1958 bestuurslid van VVN. Die datum was Gelok zelf niet meer bekend. De Winter prees de inzet van Gelok die 'jaren lang, zo ongeveer op zijn eentje af en toe, de eer van de afdeling Oud- Vossemeer heeft hooggehouden.' Op de vraag of Gelok door wil gaan zei hij:"Ik wel hoor. Je bent zo oud als je je voelt." Ook voor voorzitter De Wit en mevrouw C. Burgers uit Sint-Maar tensdijk waren er spelden. Districts consulent S.J. Vroonland memo reerde dat zij vanaf de oprichting in 1969 actief in de afdeling zijn geweest. Betrokken bij theoretische sleutelcursussen en verlichtingsac ties. Met drukke en slappe perioden. Sommige activiteiten vervielen, onder andere door de verplichte keuringen (APK) van auto's. De afdeling telde een kwart eeuw geleden ongeveer 65 leden. Daarvan zijn er nog zo'n 45 over. De Wit her innert zich nog dat het burgemeester Bouwense was die opriep om een afdeling op te richten. W. Brevet werd voorzitter, J. van Akkeren secretaris, mevr. Hoek penning meester. Het contact met de bevol king is verbeterd sinds de actie om het kruispunt Hogeweg/Bloemen- laan te verbeteren. Rond 1979 von den er verkeerscampagnes op het eiland plaats, maar die werden bui ten de plaatselijke afdelingen om georganiseerd. Daarover bestond onvrede. "De totstandkoming van de eilandelijk afdeling is mogelijk geweest dankzij de volharding van de leden van het eerste uur." De Winter nam afscheid van J.P.H. Vermaas uit Stavenisse. Hij kreeg een waarderingspeld voor 20 jaar trouwe dienst, plus een oorkonde. De afdeling is van plan om in samenwerking met de gemeente een bromfietscursus te houden. Op 7 maart wordt er weer een zoge naamde broem-cursus gehouden, een autorijtest voor ouderen. Vol gens De Wit is de animo groot. Er kunnen 24 mensen aan deelnemen. De cursus (breed overleg ouderen mobiliteit) vindt plaats in de Welle- vaete te Sint-Annaland. "Naar ons gevoel pendelen er name lijk nog teveel mensen. Er is nog geen goed evenwicht bereikt in de vraag naar arbeidskrachten op lager, middelbaar en hoger niveau. In de tweede plaats gaat het om een bij zondere brochure, waarin de lezer en kijker kort en bondig, maar voor al uitnodigend een beeld van Tholen krijgt als vestigingsplaats voor bedrijven. Verder hebben gevestig de ondernemers medewerking ver leend en zij kunnen het beste vertel len, hoe zij onze gemeente ervaren. U hebt spontaan en nadrukkelijk in woord en beeld een bijdrage gele verd", zei de burgemeester tot prof.dr. A. van der Zwan uit Poort vliet, Budelpack-directeur A.A. Nieuwkerk en directeur J. Hachmer van het rotanbedrijf Hachmer Ratan De laatste komt in de brochure aan het woord onder de kop 'Ik heb vrienden op het stadhuis.' Hij prijst de zeer persoonlijke benadering van de gemeente. "Vergunningen en der gelijke waren snel geregeld." Een impressie van het inmiddels volle industriegebied Slabbecoornpolder en het nieuwe bedrijfsterrein Welge legen completeert zijn verhaal. Nieuwkerk roemt het meedenken van de ambtenaren en stipt in de brochure vooral de gunstige ligging van Tholen aan: 'De beste stek tus sen Antwerpen en Rotterdam.' Een foto van de laad- en losperrons bij Budelpack en twee kaarten onder steunen het verhaal. Prof. Van der Zwan belicht de rust en ruimte op Tholen, wat geïllus treerd wordt met foto's van huizen en recreatiemogelijkheden, zoals de Eendrachtcup-wedstrijd tussen Noad en WHS, een muziekgroep op de binnenplaats van de Gasthuiska pel, een jachthaven, zwembad, manege en het buitendijks fietspad. "Voor mij is Tholen nog authentiek en sfeervol. Ik kan hier heerlijk en ongestoord fietsen en wandelen. En op een mooie zomerse dag loop ik de dijk over en stap de Oosterschel- de in. Heerlijk!" Burgemeester Van der Munnik ('Wij geloven in persoonlijk contact en een zakelijke aanpak') prijst de één loket-functie, de premieregeling en de gunstige grondprijs aan. Zijn ver haal is geïllustreerd met een fotomo del, dat in gesprek is met de inmid dels vertrokken ambtenaar bedrijfs werving M. Franken. Dhr. F. Bekker van reclamebureau Sigma 10 uit Bergen op Zoom stelde de brochure samen met medewer king van gemeentevoorlichter F.A.P.M. Bakx. De burgemeester sprak over een wervende brochure, maar hij voegde eraan toe, dat er geen ongebreidelde groei kan plaatsvinden. "Er wordt rekening gehouden met het leef- en woonklimaat in de gemeente. Tho len heeft nog veel ruimte en het gemeentebestuur probeert wonen, 'leven, werken, natuur en recreatie in goed evenwicht tot ontwikkeling te laten komen. Voor al deze onder werpen is er nog voldoende ruimte aanwezig, zonder dat ze elkaar bij ten." De burgemeester zei zonder meer te verwachten, dat de nieuwe brochure mede een bijdrage zal leveren aan de ontwikkeling van de werkgelegenheid op Tholen. Als dank voor hun medewerking over handigde hij de heren Van der Zwan, Nieuwkerk en Hachmer een ingelijst portret uit de brochure. Gemeentereiniging. Voor klachten of informatie over de gemeenterei niging heeft de gemeente een tele foonnummer beschikbaar gesteld. Met vragen of klachten over het inzamelen van afval, klein chemisch afval, koelkasten en dergelijke kan men bellen 01666-3727. Statenleden van D66 brengen op 9 februari een werkbezoek aan Tholen en aansluitend is er een campagne avond in het kader van de statenver kiezingen. Beiden staan in het teken van het ouderenbeleid. De politici bezoeken die dag De Schutse, De Rozeboom en Ten Anker. In Meul- vliet spreekt om half acht het Twee de-Kamerlid H. Fermina over de ouderenzorg. Zowel Fermina als gedeputeerde A.J. Dijkwel maken het werkbezoek mee. Thoolse D66'ers zijn ook in provin ciaal verband actief. Zo is D.P. Suij- kerbuijk bestuurslid geworden van de afdeling De Bevelanden, in de plaats van J. van den Donker. Suij- kerbuijk is tevens lid van de cam pagnecommissie. R. Bastiaanse uit Tholen is secretaris geworden van het Zeeuwse regiobestuur. Mevrouw E.A.J. Westerveld- Hoogendoorn uit Sint-Philipsland gaat zich bezig houden met de kwar taaluitgave van D66, Delta Klimaat. Het Thoolse D66-raadslid J. van den Donker wordt bijgestaan door een steunfractie van vier personen. Naast mevrouw Westerveld, Suij- kerbuijk en Bastiaansen maakt het voormalige Sint-Philipslandse raadslid mevrouw J.W. Verstrate- Stols er deel van uit. Op het politiebureau te Tholen over handigden Van der Munnik en poli tiechef L. Imminga van het district Oosterscheldebekken elk een fiets aan het korps van Tholen. De bur gervader benijdde de politie niet. "Meer blauw op straat, was een belangrijk punt in de afgelopen lan delijke verkiezingen. Er werden beloften gedaan om meer geld beschikbaar te stellen. Nu moeten we constateren dat de landelijke politiek haar toezeggingen niet nakomt", zei Van der Munnik. "De politie verkeert nog steeds in een moeilijke situatie. Het is dan ook goed om te zien dat de politie deson danks haar rug rechthoudt en onver droten doorwerkt. Misschien komt er nog eens meer geld beschikbaar. Dat is hopen op betere tijden en hoop doet leven." Van der Munnik, die bij de opening van het nieuwe politiebureau begin vorig jaar namens de gemeente Tho len één van de fietsen beloofde, vond het zogheten 'bike-team' een goed initiatief. "Het betekent een herinvoering van de fietssurveillan- ce in een eigentijdse vorm. Het alge mene veiligheidsgevoel komt daar door weer een stuk terug tot wat het is geweest. Een initiatief als het bike-team is goed, mits het door gemotiveerde politiemensen wordt uitgevoerd." Daarover hoeft Van der Munnik zich geen zorgen te maken. Vrijwel het hele korps meldde zich aan als vrijwilliger voor de fietssur- veillances. Uiteindelijk werden er zes politiemensen aangewezen die voorlopig het team vormen. De bur gemeester ondervond het enthou siasme van de agenten bijna tot zijn schade. "Toen ik door Tholen liep, werd ik bijna van de sokken gereden door een agent die met een enorme snelheid de bocht om kwam. Hij reed zo hard dat ik nauwelijks tijd had om hem iets na te roepen. Waar schijnlijk zat hij iemand achterna", lachte de burgervader die overigens graag agenten op de fiets ziet. "Bij de automatisering van het politieap paraat is de fiets verdwenen en ging men meer in de auto doen. Zo ging dat gewoon. Het blik is ook altijd een soort bescherming voor de poli tie geweest", zei Van der Munnik. "Het was veilig. Dat heeft men ook zelf toegegeven. Nu is er gelukkig een omslag gekomen. En dat is goed. Haal die agenten maar eens uit die auto." Districtschef L. Imminga ging wat nader in op het beleid bij de politie. "In Zeeland is bij het instellen van de regiopolitie in eerste instantie gekozen voor noodhulp. Daar zijn we op gericht. Je reageert op een bepaalde noodsituatie. De paraat heid die dat vraagt, blijkt een groot beslag te leggen op de bezetting. We hebben een soort all-risk verzeke ring afgesloten en die is duur", zei Imminga. "Er zijn dingen die een hogere prioriteit hebben en daarvoor moeten andere dingen wijken. Je kunt soms nog niet eens aan iets beginnen, of je moet alweer ergens anders naartoe. Om daar iets aan te doen, streven we naar drie hoofd punten. De organisatie is van onder af opgebouwd waarbij het toezicht in wijken en dorpen belangrijk is. Bovendien moeten er herkenbare politiemensen zijn. En de zorg voor veiligheid is een hoofdthema." Imminga legde uit dat die veiligheid niet alleen het reageren op noodsitu aties inhoudt, maar dat ook preven tie een grote rol speelt. Bovendien zou er een betere samenwerking moeten komen met verenigingen, burgers en bedrijven. "Sommige mensen pakken hun eigen verant woordelijkheid niet op en uiteinde lijk wordt er dan als laatste redmid del maar naar de politie gegrepen", zei Imminga. Het zogeheten 'lokaal toezicht' is één van de onderdelen van het (Zeeuwse) politiebeleid. Het zijn de surveillances in de dorpen en steden. "Het bike-team is één van de vor men waarop dat kan gebeuren. Het is bovendien een milieuvriendelijke methode", zei Imminga. "Er is de laatste tijd veel geklaagd over de politie. De vraag is gesteld of we wel betrokken zijn bij ons werk. Uit projecten zoals het bike-team blijkt volgens mij duidelijk dat de mensen wel degelijk betrokken zijn." De politiechef wenste de agenten suc ces met de fietssurveillances en samen met burgemeester Van der Munnik overhandigde hij de twee- wielers aan agent A.M.L. Weijler en brigadier mevr. L. de Jong die het initiatief namen voor de fietssurveil lances. Op één van de ATB's, overigens niet gespoten in de kleuren van overige politievoertuigen, moest eigenlijk een speciale bel komen. Ter gele genheid van de opening van het nieuwe politiebureau gaf de toenma lige gemeente Sint-Philipsland een zwarte bel cadeau met daarop het wapen van de gemeente. "De sturen van de fietsen bleken echter wat robuuster te zijn gebouwd dan die waarvoor deze bel gemaakt is", ver telde inspecteur M. Verkerke. "Maar het is een onvervangbare bel, dus hij krijgt een speciaal plaatsje." Een team van zes politiemensen gaat volgens een vast rooster de fietssurveillances uitvoeren. "In principe kan iedereen op die fiets weg, maar we hebben een ploeg gevormd om er wat structuur in aan te brengen", licht brigadier mevr. De Jong toe. "In principe kijken we naar het aantal inwoners en waar de poli tie minder vaak komt. Het zal dus zo zijn dat in plaatsen waar we minder vaak zijn, zoals Stavenisse, we in verhouding meer fietssurveillances uit gaan voeren. Het is een ingeplan de activiteit. Dus in principe gaan de surveillance gewoon door, ook als er veel andere dingen te doen zijn. Noodsituaties uitgezonderd natuur lijk." Agent Weijler, die de fiets ook al uitgeprobeerd heeft, was enthou siast over zijn ervaringen. "Ik vind het leuker dan met de auto. Je wordt veel vaker aangesproken dan wan neer je in een wagen surveilleert. Je komt ook op plaatsen waar je voor heen nooit kwam.", vertelde hij. Zijn collega, brigadier mevr. De Jong vult aan: "Dat is handig bijvoorbeeld in de vuurwerkperiode. Je kunt gemakkelijker en stiller bij jongeren komen die in slopjes aan het knallen zijn." Inspecteur Verkerke legde uit dat de eenheid Tholen nu per jaar 1200 uur beschikbaar heeft voor lokaal toe zicht. Dat is zo'n 23 uur per week. Eén politiesurveillant die alle plaat sen van Tholen aandoet, heeft daar 16 uur voor nodig. "Ik heb een aan vraag ingediend voor 32 uur per week", vertelt brigadier mevr. De Jong. "Maar we moeten nog maar afwachten of dat doorgaat." Verker ke was wat voorzichtiger: "Van die 1200 uur zal naar verwachting toch zeker de helft opgaan aan de fiets- surveillance." Behalve de fietsen, beschikt de een heid Tholen oot over een terreinmo- tor. "Ook die wordt goed gebruikt, maar alleen waar het zo slecht is dat je er met de auto niet kunt komen", zegt Verkerke. "Bijvoorbeeld in bui tendijkse gebieden waar nog wel eens klachten zijn over crossende motoren. Het berijden van de motor vraagt echter wel speciale vaardigheden en het wordt daardoor ook moeilijker." Voor de fietssurveillances is niet meer nodig dan een redelijk uithou dingsvermogen en de motivatie om ook onder barre omstandigheden toch op de pedalen te gaan staan. "Wij zijn wel zo gemotiveerd, dat een regenbuitje niet betekent dat we de auto pakken", zegt mevr. De Jong. Agent A.M.L. Weijler en brigadier mevr. L. de Jong proberen de fietsen uit waarop de surveillances worden uitgevoerd. Districtschef L Imminga rechtskijkt toe.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1995 | | pagina 11