THOLENDERWIJS
informatierubriek van de gemeente tholen
MAANDAGAVOND
VERGADERT
DE GEMEENTERAAD
SPREEKUUR B&W
3 MELVERKIEZINGEN VOOR
DE TWEEDE KAMER
Gebruik stemmachines en
minder stembureaus
fes»-:
Woensdag 27 april:
VERGADERING COMMISSIE
SPORT
WAT LIGT
TER
INZAGE?
BOUWAANVRAGEN
BOUWMELDINGEN
WET MILIEUBEHEER:
KENNISGEVING VAN BEKEND
MAKING BESCHIKKINGEN
Donderdag 21 april 1994
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
Redactie: Voorlichtingsambtenaar Gemeentehuis Tholen Markt 1-5 Sint-Maartensdijk
Tel. 01666-8200 Telefax: 01666-3553
Op maandag 25 april a.s. komt de Thoolse gemeenteraad voor
een vergadering bijeen in het gemeentehuis te Sint-Maartens
dijk. Deze openbare vergadering begint om 19.30 uur. Elke
belangstellende is van harte welkom.
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
- Renovatie riolering Suzannaweg;
In de investeringsplanning behorende bij de begroting 1994 is
opgenomen de renovatie van de riolering in de Suzannaweg
te Sint-Annaland. Na inspectie is gebleken, dat er in het riool
veel lekkende verbindingen, kapotte en slechte huisaansluitin
gen aanwezig zijn en ter plaatse van enkele huisaansluitingen
is cementinspoeling geconstateerd. Vervanging c.q. reparatie
van het riool is noodzakelijk. Dit riool kan gerepareerd worden
door middel van het aanbrengen van een zogenaamde lining.
Deze techniek werd eerder toegepast bij de renovatie van de
riolering in de Eendrachtsweg/Ten Ankerweg te Tholen. Het
aanbrengen van een lining geschiedt door in het riool een
naadloze kous met epoxyhars aan te brengen, waarna deze
één geheel vormt met het riool.
Tevens acht het college het noodzakelijk om gelijktijdig met
de uitvoering van dit werk cementinspoelingen te verwijderen
uit de rioleringen in de Julianastraat te Sint-Annaland en de
Laban Deurloostraat te Scherpenisse. Hierbij kan gebruik
gemaakt worden van gespecialiseerd materiaal dat gebruikt
wordt bij het aanbrengen van de lining in de riolering in de
Suzannaweg.
De raad wordt gevraagd het benodigde krediet beschikbaar te
stellen.
- Vernieuwing dakbedekking openbare basisschool De
Eevliet te Poortvliet;
De bestaande dakbedekking van de laagbouwdaken van de
openbare basisschool De Eevliet te Poortvliet dient vervangen
te worden omdat reparatie geen enkele garantie meer biedt
op blijvende waterdichtheid.
Voorgesteld wordt de bestaande dakbedekking te verwijderen
en een nieuwe dakbedekking aan te brengen. Ook de vier op
het dak aanwezige lichtkoepels zijn dusdanig beschadigd dat
vervanging nodig is.
Burgemeester en wethouders stellen voor om tot uitvoering
te be-sluiten. Voor reparatie is in de begroting 1994 een
bedrag geraamd van slechts 5.000,--. Een extra krediet van
21.755,-- is daarom noodzakelijk.
- Vervaardigen bedrijfsacquisitiefolder;
In de professionele aanpak van het gemeentelijk acquisitiebe
leid wordt door het college reeds langere tijd een goed ogen
de bedrijfsacquisitie-folder gemist. Tot op dit moment wordt
gewerkt met een folder die via een project van de toenmalige
acquisitiegroep Zeeland tot stand kwam. Deze folder is inmid
dels sterk verouderd en voldoet niet langer aan de daaraan
kwalitatief te stellen eisen.
Inmiddels is op basis van offertes van reclame-adviesbureaus
een keuze gemaakt voor de uitgifte van een nieuwe brochure.
Deze brochure gaat qua opzet reeds uit van de fusie tussen de
gemeenten Tholen en Sint Philipsland per 1 januari 1995.
De raad wordt gevraagd tot uitgifte van een nieuwe bedrijfs
acquisitie-folder over te gaan (oplage 3.500 exemplaren) en
daarvoor een bedrag van 52.000,-- beschikbaar te stellen.
- Vaststellen nieuwe inspraakverordening;
De op 1 januari 1994 inwerking getreden nieuwe Gemeente
wet legt aan de gemeenteraad de verplichting op een
inspraakverordening vast te stellen. De in deze wet voorge
schreven inspraakverordening is een algemene verordening.
De in diverse andere wetten opgenomen verplichting een spe
cifieke, op het terrein van de desbetreffende wetgeving toege
sneden inspraakverordening vast te stellen vervalt dan ook.
De ontwerp-inspraakverordening gaat uit van het beginsel dat
inspraak op alle terreinen van gemeentelijk bestuur mogelijk
is. Het aantal beleidsterreinen waarop op basis van de thans
nog geldende inspraak-verordening inspraak wordt verleend
is echter beperkt tot twee, namelijk de voorbereiding en her
ziening van ruimtelijke plannen en beleidsvoor-nemens
betreffende de stadsvernieuwing. In de nu voorgestelde
inspraakverordening worden daaraan toegevoegd de voorbe
reiding van het gemeentelijk milieubeleidsplan en de wel
zijnsvoorzieningen. Overigens is de vaststelling van een
gemeentelijk milieubeleidsplan geen verplichting. Voor wat
betreft de welzijnsvoorzieningen wordt in ieder geval inspraak
verleend ten aanzien van de subsidieverordening specifiek
welzijn en voor het overige zal van geval tot geval worden
beoordeeld of een algemene inspraakronde gewenst is.
De raad wordt gevraagd de inspraakverordening vast te stel
len.
- Straatnaamgeving industrieterrein Welgelegen te Tho
len;
Zoals bekend is te Tholen het nieuwe industrieterrein Welge
legen in ontwikkeling. De grens tussen de kernen Tholen en
Oud-Vossemeer ligt langs de Nieuwlandsedijk en de Nieuwe
Postweg. Daardoor valt zowel het bestaande industrieterrein
Slabbecoornpolder als het nieuwe industrieterrein Welgele
gen officieel onder de kern Oud-Vossemeer. De benaming van
de straten, de postcodes, de telefoonnummers en het stern-
district van het industrieterrein Slabbecoornpolder staan offi
cieus geregistreerd onder de kern Tholen. Kadastraal staat het
industrieterrein Slabbecoornpolder namelijk nog onder Oud-
Vossemeer geregistreerd. Deze situatie is ook van toepassing
op het nieuwe industrieterrein Welgelegen.
Om aan deze situatie een einde te maken heeft het college
besloten de grens tussen de kernen Tholen en Oud-Vosse
meer te verleggen vanaf de Nieuwlandsedijk langs de Groe
ne- of Hokseweg naar de Oud-Vossemeersedijk. Hierdoor zul
len zowel het industrieterrein Slabbecoornpolder als het nieu
we industrieterrein Welgelegen officieel onder de kern Tholen
vallen.
Een drietal adressen in Welgelegen zal daardoor van kern wij
zigen, namelijk van Oud-Vossemeer naar Tholen. Het nieuwe
industrieterrein dient ook van straatnamen te worden voor
zien. Er worden een 2-tal straten aangelegd. Deze straten kun
nen worden voorzien van namen die met industriële activitei
ten te maken hebben; voorgesteld wordt Ambachtsweg en
Energieweg. Het gedeelte Langeweg dat na de grenswijziging
onder de kern Tholen valt dient ter onderscheiding van het
gedeelte Langeweg dat onder Oud-Vossemeer valt ook van
een nieuwe naam te worden voorzien; voorgesteld wordt
Welgelegen.
Bij het lezen van dit artikel hebt u uw oproepingskaart
voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer van de Sta
ten Generaal op dinsdag 3 mei a.s. al in de bus gehad.
Bewaar deze oproepingskaart zorgvuldig en ga er op 3
mei mee naar het stembureau. En omdat het aantal stem
bureaus van 14 naar 10 is teruggebracht kan dat wel eens
een ander bureau zijn dan waar u tot nu toe gewend was
te gaan stemmen. Kijk dat dus even goed na.
r-" i
sswv
«ft 'Vr.v,,
Het rode potlood is 'uit'; de stemmachine is 'in'
De tijd van het rode potlood en het papieren stembiljet is voorbij.
Stemmachines zullen voor het eerst in de gemeenten Tholen en
Sint Philipsland hun intrede doen.
Hoe werkt een stemmachine?
Een test met een aantal stemmachines op de gemeentehuizen
van Tholen en Sint Philipsland leerde dat iedereen, jong maar
ook oud, er gemakkelijk mee om kan gaan. Elektronisch stem
men blijkt eenvoudig te zijn:Als u naar de bij dit artikel afgedruk
te foto kijkt ziet u dat de stemmachine in één oogopslag een
overzicht geeft van de aan de verkiezingen deelnemende partij
en met hun kandidaten. U drukt op de naam van de kandidaat
van de partij van uw keuze. In een schermpje verschijnt ter con
trole die naam. In ons fotovoorbeeld:
dc Vries P
9 Bloemcnpartij
De eerstvolgende spreekuren van de leden van het college van
burgemeester en wethouders vinden plaats op maandag 25 april
1994 in het gemeentehuis te Sint-Maartensdijk. Het spreekuur
van burgemeester H.A. van der Munnik komt te vervallen.De
wethouders P. van Schetsen, ing. J. van der Jagt en J. Versluijs
houden hun spreekuur van 11.00 tot 12.00 uur. Wilt u op een
ander tijdstip met een van de college-leden spreken, belt u dan
even naar het gemeentehuis, telefoon 01666-8330.
De heer P. de Vries is de kandidaat waarop u wilt stemmen; het
cijfer 9 geeft aan dat zijn partij lijst 9 is met de naam Bloemen-
partij. Vervolgens drukt u op de (rode) stemknop en u hebt
gestemd. Stel dat u zich hebt vergist. U hebt gedrukt op de naam
van de heer P. de Vries, maar u bedoelde bijvoorbeeld K. Jansen.
Dat is geen enkel probleem. Zo lang u niet op de (rode) stem
knop hebt gedrukt kunt u uw keuze wijzigen. In ons voorbeeld
drukt u vervolgens op de naam van K. Jansen. In het schermpje
verschijnt zijn naam, het lijstnummer en de naam van zijn partij.
Ook dan drukt u weer op de (rode) stemknop en u hebt definitief
uw stem uitgebracht.
Voordelen
Het elektronisch stemmen heeft ontegenzeggelijk voordelen. Het
stemmen gaat sneller, dus kunnen er meer kiezers naar hetzelf
de stembureau komen. Om die reden is het aantal stembureaus
van 14 naar 10 teruggebracht, waardoor er besparingen optre
den. Er zijn minder mensen nodig, dus minder presentiegeld en
lagere consumptie(maaltijd-)kosten.Een belangrijk voordeel is
dat de stemmachine 5 minuten na de sluiting van het stembu
reau de uitslagen keurig op papier zet. Geen getel meer van
stembiljetten, sorteren op partij en op voorkeurstemmen.De
gegevens van de 10 stembureaus worden vervolgens in het
gemeentehuis in een computer ingebracht en korte tijd daarna is
de totaaluitslag bekend.
Stemmen bij volmacht
Er zijn twee manieren om voor een ander te stemmen. Voor
iemand die ziek is bijvoorbeeld of voor iemand die anderszins
niet in de gelegenheid is zijn stem uit te brengen.
1. Tot 19 april j.l. kon een volmacht-verzoek bij het bureau Bur
gerzaken van de gemeente worden ingeleverd. Een aantal kie
zers hebben van die mogelijkheid gebruik gemaakt.
2. Iedere kiezer kan met zijn eigen oproepingskaart een andere
kiezer machtigen voor hem te stemmen. Daarvoor moet de
achterzijde van de kaart ingevuld worden en van twee hand
tekeningen worden voorzien.
Ook hier (evenais in het geval bedoeld onder 1) mag iedere
kiezer met hooguit twee machtigingskaarten stemmen tege
lijk met het uitbrengen van zijn eigen stem. En in dat geval
moet de gemachtigde en de machtiginggever bij hetzelfde
stembureau zijn ingeschreven. Machtigen op deze manier kan
tot en met de dag van de verkiezingen.
Waar zijn de stembureaus?
Tholen: Verenigingsgebouw "De Wingerd".
Nieuwepad 1
Zorgcentrum "Ten Anker",
Prins Clauslaan 1
Poortvliet: Dorpshuis 't Ouwe Raed'uus",
Achterstraat 26
Scherpenisse: Dorpshuis "Holland Huis",
Laban Deurloostraat 28
Sint-Maartensdijk: J. v. Stolberg/Benjaminschool,
Oosterscheldestraat 3
Vml. kleuterschool, Radda Barnenstraat 9
Stavenisse: Dorpshuis "de Stove", Voorstraat 42
Sint-Annaland: Bejaardentehuis "De Schutse",
F. M. Boogaardweg 10
Gemeenschapscentrum "de Wellevaete",
Hoenderweg 33
Oud-Vossemeer: dorpshuis "de Vossenkuil",
Raadhuisstraat 1
Toegankelijkheid voor gehandicapten
Alle Thoolse stembureaus zijn ook voor de gehandicapte mede
mens met een rolstoel goed toegankelijk. Ten behoeve van de
visueel gehandicapte medemens is er per stembureau een loep
beschikbaar.
Openingstijden
De stembureaus zijn geopend van 8.00-19.00 uur.
MAAK GEBRUIK VAN UW STEMRECHT.
T IS IN UW EIGEN BELANG!
Op woensdag 27 april a.s. komt de commissie sport onder voor
zitterschap van de heer T. W. Moerland voor een vergadering bij
een in het gemeentehuis te Sint-Maartensdijk. Deze vergadering
die om 19.30 uur begint is openbaar. Elke belangstellende is van
harte welkom en kan vooraf gebruikmaken van het spreekrecht.
Op de agenda staan onder meer de volgende agendapunten:
- Aangepast voorstel tot wijziging van:
- de Subsidieverordening;
- huurtarieven welzijnsaccommodaties' en het over
dragen van accommodaties en/of onderhoudswerk
zaamheden aan verenigingen;
In de maanden november en december 1994 is in de commis
sie sport, sociaal cultureel werk en welzijn en onderwijs het
concept voorstel "tot wijziging van de subsidieverordening,
huurtarieven welzijnsaccommodaties en het overdragen van
accommodaties en/of onderhoudswerkzaamheden van
accommodaties aan verenigingen" besproken.
Door de leden van de diverse commissies én vertegenwoordi
gers van verenigingen is van de gelegenheid gebruik gemaakt
om hierover vragen te stellen en opmerkingen te maken. Op
grond daarvan hebben burgemeester en wethouders een
groot aantal wijzigingen in de voorstellen aangebracht.
Wat zijn de gevolgen van wijziging subsidieverorde
ning, huurtarieven welzijnsaccommodaties en het
overdragen van accommodaties en/of onderhouds
werkzaamheden van accommodaties aan verenigin
gen?
Uitgangspunten subsidieverordening:
a. een basissubsidie die met name bedoeld is als een finan
ciële bijdrage voor de totale verenigingsactiviteiten en
daaruit voortvloeiende kosten.
Bij de vaststelling van de hoogte hiervan is rekening
gehouden met de aard van activiteiten, frequentie daarvan,
bijkomende kosten e.d.
Een basissubsidie wordt niet verleend indien het aantal
leden van een vereniging voor meer dan 80% bestaat uit
jeugdleden. De jeugdsubsidie wordt,dan als voldoende
aangemerkt.
b. een jeugdsubsidie ter stimulering van deelname door de
jeugd. Het aantal categorieën (hoogte van subsidies) is
teruggebracht van 3 naar 2 categorieën. De meeste vereni
gingen krijgen in de nieuwe opzet een hoger bedrag aan
jeugdsubsidie.
c. de subsidie wordt als lump-bedrag toegekend; dit betekent
dat geen afrekening zal plaatsvinden op basis van de reke
ning. Aangezien de gemeente wel op de hoogte wil blijven
van de verenigingsactiviteiten e.d. moet deze rekening wel
ter informatie toegezonden worden.
d. de subsidie voor leidersvorming is vervallen; in de praktijk
was het moeilijk na te gaan wat onder leidersvorming ver
staan moest worden.
e. de subsidie in de contributie-inkomsten is komen te verval
len; voor een deel wordt dit gecompenseerd door verho
ging van jeugdsubsidies danwel het invoeren van een
basissubsidie.
f. in algemene zin kan gesteld worden dat door middel van
de subsidiëring activiteiten voor jongeren gestimuleerd
worden.
g. de invoering van deze subsidietarieven heeft tot gevolg dat
er in totaal een lager bedrag aan subsidies zal worden toe
gekend.
Huurtarieven welzijnsaccommodaties
Voor de berekening van de nieuwe huurtarieven wordt uitge
gaan van de stichtingskosten en exploitatiekosten zoals die in
1984 zijn vastgesteld. In de praktijk is gebleken dat op basis
van deze kosten een evenwichtig beleid op dit onderdeel
gevoerd kan worden.
In die gevallen waar niet tot (gedeeltelijke) overdracht van de
accommodatie aan de vereniging wordt overgegaan moet er
in de toekomst rekening mee worden gehouden dat het huur-
tarief gebaseerd zal worden op 1% van de stichtingskosten en
50% van de exploitatiekosten. De tariefsverhogingen variëren
hierdoor tussen de 25% en 50%.
Overdracht accommodaties aan verenigingen en/of
onderhoudswerkzaamheden
Het college van burgemeester en wethouders is van mening
dat de tennisbanen en de kleedgebouwen op voetbalterreinen
en tennisbanen via een exploitatie-overeenkomst overgedra
gen kunnen worden aan de verenigingen.
Deze verenigingen moeten dan zelf zorgdragen voor het jaar
lijks onderhoud, exploitatiekosten en groot onderhoud (reno
vatie).
Voor de voetbalvelden is het de bedoeling dat een aantal
onderhoudswerkzaamheden overgedragen zullen worden
aan de verenigingen.
In de nieuwe tarievenverordening is een subsidiebedrag
opgenomen dat bedoeld is om aan deze verenigingen een bij
drage in de te maken kosten te verlenen.
De commissie wordt om advies gevraagd.
- Voorstel tot opheffing van de commissie sport;
De eind zeventiger begin tachtiger jaren heersende opvatting
over inspraak en betrokkenheid van de bevolking bij het loka
le welzijnsbeleid en de Kaderwet Specifiek Welzijn die toen in
aantocht was en inspraak via hoorzittingen, commissies en
dergelijke als voorwaarde stelde voor het verkrijgen van de
rijksbijdragen, hebben er toe geleid dat er in onze gemeente
commissies zoals de commissie sociaal cultureel werk, de
commissie sport en de commissie welzijn (thans welzijn en
onderwijs) in het leven geroepen werden. Vervolgens vervie
len de wettelijk voorge-schreven welzijnsplannen en pro
gramma's, met als gevolg dat de parti-culiere inspraak op het
welzijnsbeleid zich beperkt tot de mogelijkheden van bezwaar
en beroep door verenigingen en instellingen tegen de aan hen
gerichte subsidiebeschikkingen. De destijds ingestelde com
missies zijn evenwel, al dan niet in gewijzigde vorm, blijven
voortbestaan.
Met de terugloop van het aantal inspraakmomenten (waarbij
de welzijnscommissie een belangrijke rol speelde), het verval
len van welzijnsplannen en -programma's is ook de frequentie
van de vergaderingen sterk teruggelopen tot maximaal vier
vergaderingen per jaar.
Een lid van de commissie sociaal cultureel werk diende vorig
jaar een voorstel tot opheffing van de commissie in waarbij hij
onder meer als argumenten aanvoerde dat:
- niet is gebleken van een grote behoefte aan adviezen van
de commissie bij het college van burgemeester en wethou
ders;
- de belangstelling voor het commissiewerk bij gemeente
raad en politiek niet overweldigend is;
- het leveren van een zinvolle inbreng bij reeds zorgvuldig
ambtelijk en bestuurlijk voorbereide adviezen moeilijk, zo
niet onmogelijk is;
- de mondigheid van burgers en belangengroepen zodanig
groot is dat de commissie sociaal cultureel werk geen
meerwaarde meer heeft;
- de politiek zelf direct in contact moet treden met de burger.
Wat voor de commissie sociaal cultureel werk geldt, geldt
naar de mening van burgemeester en wethouders in overwe
gende mate ook voor de commissie sport. Het grote verschil
met de commissie sociaal cultureel werk is, dat de leden van
de commissie sport een steviger rechtstreekse relatie hebben
met de achterban. Deze commissie manifesteert zich dan ook
nadrukkelijker als een belangenbehartiger van haar achter
ban.
De adviezen zijn dan ook vaak voorspelbaar, daar waar voor
genomen beleid van het gemeentebestuur de belangen van
het sportleven raakt.
De algemene belangenbehartiging van de sport lijkt in goede
handen van de particuliere organisaties als de aanwezige
federaties. Op zich zou een samenwerking tussen de federa
ties onderling denkbaar zijn, zo meent het college.
De commissie wordt om advies gevraagd.
Bouwplannen
Er zijn bouwaanvragen ingediend door:
a. de heer A. van Otterloo, Warande 28a te Schiedam, voor
het bouwen van een garage op een perceel kadastraal
bekend Sint-Maartensdijk, sectie L, nummer 109 (gedeel
telijk), plaatselijk gemerkt Krommeweg 1;
b. de heer J. S. van der Spek, Oude Zeedijk 10 te Sint-Anna
land, voor het verbeteren van de woning op een perceel
kadastraal bekend Sint-Annaland, sectie H, nummer 573
(gedeeltelijk), plaatselijk gemerkt Oude Zeedijk 10.
De bouwplaatsen zijn gelegen in een gebied waarvoor een
voorbereidingsbesluit van kracht is. Burgemeester en wet
houders van Tholen zijn voornemens met toepassing van
artikel 50, vijfde lid van de Woningwet vergunning te verle
nen voor deze bouwplannen. Alvorens hiertoe over te gaan
wordt een ieder in de gelegenheid gesteld om van 22 april
1994 tot en met 5 mei 1994 schriftelijk bedenkingen in te die
nen bij burgemeester en wethouders van Tholen. De bouw
tekeningen liggen gedurende deze termijn ter gemeentese
cretarie te Sint-Maartensdijk, afdeling gemeentelijke ont
wikkeling, ter inzage.
Sint-Maartensdijk, 21 april 1994.
De burgemeester van Tholen.
Bouwen in afwijking van bestemmingsplan
Er is een aanvraag om bouwvergunning ingediend door de
heer W. van den Eijkel, Postbus 7 te Stavenisse, voor het
bouwen van een overkapping op een perceel kadastraal
bekend, Stavenisse sectie E, nummer 438, plaatselijk
gemerkt Buurtweg 3, kavel 14B.Het bouwplan is niet in
overeenstemming met het ter plaatse geldende bestem
mingsplan. Burgemeester en wethouders van Tholen zijn
voornemens met toepassing van artikel 19 van de Wet op
de Ruimtelijke Ordening, na verkregen toestemming van
het college van gedeputeerde staten van Zeeland, vergun
ning te verlenen voor dit bouwplan. Alvorens hiertoe over
te gaan wordt een ieder in de gelegenheid gesteld om van
22 april 1994 tot en met 5 mei 1994 schriftelijk bedenkingen
in te dienen bij burgemeester en wethouders van Tholen.
De bouwtekening ligt gedurende deze termijn ter gemeen
tesecretarie te Sint-Maartensdijk, afdeling gemeentelijke
ontwikkeling, ter inzage.
Sint-Maartensdijk, 21 april 1994
De burgemeester van Tholen.
Burgemeester en wethouders van Tholen maken gelet op artikel
41 van de Woningwet 1991 bekend, dat de volgende bouwaan-
vragen/-meldingen zijn ingediend:
- Een bouwaanvraag van de gemeente Tholen, Markt 1-5 te
Sint-Maartensdijk, ingediend op 12 april 1994, voor het plaat
sen van een buitenspouwblad op het perceel Havenplein 19 te
Sint-Annaland;
- Een bouwaanvraag van H. Weggemans, Lenteplein 18 te
Scherpenisse, ingediend op 5 april 1994, voor het bouwen van
een buurtgarage op het perceel aan de Plevierlaan te Sint-
Maartensdijk;
- Een bouwaanvraag van P. M. Scherpenisse, Huygensstraat 37
te Sint-Annaland, ingediend op 11 april 1994, voor het bou
wen van een woning met garage op het perceel Nieuwlandse-
weg 7 te Sint-Annaland;
- Een bouwaanvraag van A. Reinerman, Molendijk te Oud-Vos
semeer, ingediend op 11 april 1994, voor het bouwen van een
paardestal op het perceel Molendijk 4 te Oud-Vossemeer.
Sint-Maartensdijk, 21 april 1994.
Burgemeester en wethouders van Tholen maken, gelet op artikel
13.22 van de Wet Milieubeheer bekend, dat door hen op respec
tievelijk 5 en 6 april 1994 onder oplegging van de nodige voor
schriften om nadelige gevolgen voor het milieu te voorkomen,
dan wel zoveel mogelijk te beperken vergunningen zijn verleend
ingevolge de Wet milieubeheer naar aanleiding van de aanvra
gen van:
a. de gebr. J. M. en P. Guiljam, Hoenderweg 45 te Sint-Anna
land voor het oprichten en in werking hebben van een land
bouw- en loonwerkersbedrijf gelegen aan de 1e Bosdreef te
Sint-Annaland, kadastraal bekend Sint-Annaland, sectie F,
nummer 439;
b. aannemingsbedrijf A. P. J. de Korte, Slabbecoornweg 36
te Tholen voor het oprichten en in werking hebben van een
aannemingsbedrijf gelegen aan de Slabbecoornweg 36 te
Tholen, kadastraal bekend Oud-Vossemeer, sectie L, nummer
274;
c. de firma J. Elenbaas, Paasdijkweg 11 te Poortvliet voor het
uitbreiden en wijzigen van een carrosserie-, schadeherstel- en
spuiterijbedrijf, gelegen aan de Paasdijkweg 11 te Poortvliet,
kadastraal bekend Poortvliet, sectie N, nummers 130, 214 en
742 (ged.).
De besluiten en alle ter zake zijnde stukken liggen met ingang
van 22 april 1994 gedurende zes weken op de secretarie van de
gemeente Tholen te Sint-Maartensdijk ter inzage, elke werkdag
van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Indien het col
lege daartoe een schriftelijk verzoek ontvangt kunnen de stukken
gedurende deze zes weken tevens elke maandag van 17.30 tot
20.30 uur in het bejaardentehuis Sint Maartenshof, Bloemenlaan
2 te Sint-Maartensdijk worden ingezien.
Ingevolge artikel 20.1, eerste lid en artikel 20.6 van de Wet
milieubeheer en artikel 6.7 van de Algemene wet bestuursrecht
staat gedurende zes weken met ingang van de dag na de dag
waarop de besluiten ter inzage zijn gelegd beroep open bij de
Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor:
a. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ont
werp van het (de) besluit(en);
b. de adviseurs die gebruik hebben Jjemaakt van de gelegenheid
advies uit te brengen over het ontwerp van het
(de)besluit(en);
c. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij
het nemen van het (de) besluit(en) ten opzichte van het (de)
ontwerp(en) daarvan zijn aangebracht;
d. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden ver
weten geen bedenkingen te hebben aangebracht tegen het
(de) ontwerp(en) van het (de) besluit(en).
De besluiten worden na afloop van de beroepstermijn van
kracht, tenzij gedurende de beroepstermijn beroep is ingesteld
en bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de
Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening is
gedaan.Het beroepschrift moet worden gericht en gezonden aan
de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Kneuterdijk
22, 2514 EN 's-Gravenhage. Het verzoek tot voorlopige voorzie
ning moet worden gericht aan de voorzitter van de Afdeling
Bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Sint-Maartensdijk, 21 april 1994
Burgemeester en wethouders van Tholen.
ZIE VERDER PAGINA 6