THOLENDERWIJS informatierubriek van de gemeente tholen MAANDAGAVOND VERGADERT DE GEMEENTERAAD SPREEKUUR B&W 3 MELVERKIEZINGEN VOOR DE TWEEDE KAMER Gebruik stemmachines en minder stembureaus fes»-: Woensdag 27 april: VERGADERING COMMISSIE SPORT WAT LIGT TER INZAGE? BOUWAANVRAGEN BOUWMELDINGEN WET MILIEUBEHEER: KENNISGEVING VAN BEKEND MAKING BESCHIKKINGEN Donderdag 21 april 1994 EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT Redactie: Voorlichtingsambtenaar Gemeentehuis Tholen Markt 1-5 Sint-Maartensdijk Tel. 01666-8200 Telefax: 01666-3553 Op maandag 25 april a.s. komt de Thoolse gemeenteraad voor een vergadering bijeen in het gemeentehuis te Sint-Maartens dijk. Deze openbare vergadering begint om 19.30 uur. Elke belangstellende is van harte welkom. Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen: - Renovatie riolering Suzannaweg; In de investeringsplanning behorende bij de begroting 1994 is opgenomen de renovatie van de riolering in de Suzannaweg te Sint-Annaland. Na inspectie is gebleken, dat er in het riool veel lekkende verbindingen, kapotte en slechte huisaansluitin gen aanwezig zijn en ter plaatse van enkele huisaansluitingen is cementinspoeling geconstateerd. Vervanging c.q. reparatie van het riool is noodzakelijk. Dit riool kan gerepareerd worden door middel van het aanbrengen van een zogenaamde lining. Deze techniek werd eerder toegepast bij de renovatie van de riolering in de Eendrachtsweg/Ten Ankerweg te Tholen. Het aanbrengen van een lining geschiedt door in het riool een naadloze kous met epoxyhars aan te brengen, waarna deze één geheel vormt met het riool. Tevens acht het college het noodzakelijk om gelijktijdig met de uitvoering van dit werk cementinspoelingen te verwijderen uit de rioleringen in de Julianastraat te Sint-Annaland en de Laban Deurloostraat te Scherpenisse. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van gespecialiseerd materiaal dat gebruikt wordt bij het aanbrengen van de lining in de riolering in de Suzannaweg. De raad wordt gevraagd het benodigde krediet beschikbaar te stellen. - Vernieuwing dakbedekking openbare basisschool De Eevliet te Poortvliet; De bestaande dakbedekking van de laagbouwdaken van de openbare basisschool De Eevliet te Poortvliet dient vervangen te worden omdat reparatie geen enkele garantie meer biedt op blijvende waterdichtheid. Voorgesteld wordt de bestaande dakbedekking te verwijderen en een nieuwe dakbedekking aan te brengen. Ook de vier op het dak aanwezige lichtkoepels zijn dusdanig beschadigd dat vervanging nodig is. Burgemeester en wethouders stellen voor om tot uitvoering te be-sluiten. Voor reparatie is in de begroting 1994 een bedrag geraamd van slechts 5.000,--. Een extra krediet van 21.755,-- is daarom noodzakelijk. - Vervaardigen bedrijfsacquisitiefolder; In de professionele aanpak van het gemeentelijk acquisitiebe leid wordt door het college reeds langere tijd een goed ogen de bedrijfsacquisitie-folder gemist. Tot op dit moment wordt gewerkt met een folder die via een project van de toenmalige acquisitiegroep Zeeland tot stand kwam. Deze folder is inmid dels sterk verouderd en voldoet niet langer aan de daaraan kwalitatief te stellen eisen. Inmiddels is op basis van offertes van reclame-adviesbureaus een keuze gemaakt voor de uitgifte van een nieuwe brochure. Deze brochure gaat qua opzet reeds uit van de fusie tussen de gemeenten Tholen en Sint Philipsland per 1 januari 1995. De raad wordt gevraagd tot uitgifte van een nieuwe bedrijfs acquisitie-folder over te gaan (oplage 3.500 exemplaren) en daarvoor een bedrag van 52.000,-- beschikbaar te stellen. - Vaststellen nieuwe inspraakverordening; De op 1 januari 1994 inwerking getreden nieuwe Gemeente wet legt aan de gemeenteraad de verplichting op een inspraakverordening vast te stellen. De in deze wet voorge schreven inspraakverordening is een algemene verordening. De in diverse andere wetten opgenomen verplichting een spe cifieke, op het terrein van de desbetreffende wetgeving toege sneden inspraakverordening vast te stellen vervalt dan ook. De ontwerp-inspraakverordening gaat uit van het beginsel dat inspraak op alle terreinen van gemeentelijk bestuur mogelijk is. Het aantal beleidsterreinen waarop op basis van de thans nog geldende inspraak-verordening inspraak wordt verleend is echter beperkt tot twee, namelijk de voorbereiding en her ziening van ruimtelijke plannen en beleidsvoor-nemens betreffende de stadsvernieuwing. In de nu voorgestelde inspraakverordening worden daaraan toegevoegd de voorbe reiding van het gemeentelijk milieubeleidsplan en de wel zijnsvoorzieningen. Overigens is de vaststelling van een gemeentelijk milieubeleidsplan geen verplichting. Voor wat betreft de welzijnsvoorzieningen wordt in ieder geval inspraak verleend ten aanzien van de subsidieverordening specifiek welzijn en voor het overige zal van geval tot geval worden beoordeeld of een algemene inspraakronde gewenst is. De raad wordt gevraagd de inspraakverordening vast te stel len. - Straatnaamgeving industrieterrein Welgelegen te Tho len; Zoals bekend is te Tholen het nieuwe industrieterrein Welge legen in ontwikkeling. De grens tussen de kernen Tholen en Oud-Vossemeer ligt langs de Nieuwlandsedijk en de Nieuwe Postweg. Daardoor valt zowel het bestaande industrieterrein Slabbecoornpolder als het nieuwe industrieterrein Welgele gen officieel onder de kern Oud-Vossemeer. De benaming van de straten, de postcodes, de telefoonnummers en het stern- district van het industrieterrein Slabbecoornpolder staan offi cieus geregistreerd onder de kern Tholen. Kadastraal staat het industrieterrein Slabbecoornpolder namelijk nog onder Oud- Vossemeer geregistreerd. Deze situatie is ook van toepassing op het nieuwe industrieterrein Welgelegen. Om aan deze situatie een einde te maken heeft het college besloten de grens tussen de kernen Tholen en Oud-Vosse meer te verleggen vanaf de Nieuwlandsedijk langs de Groe ne- of Hokseweg naar de Oud-Vossemeersedijk. Hierdoor zul len zowel het industrieterrein Slabbecoornpolder als het nieu we industrieterrein Welgelegen officieel onder de kern Tholen vallen. Een drietal adressen in Welgelegen zal daardoor van kern wij zigen, namelijk van Oud-Vossemeer naar Tholen. Het nieuwe industrieterrein dient ook van straatnamen te worden voor zien. Er worden een 2-tal straten aangelegd. Deze straten kun nen worden voorzien van namen die met industriële activitei ten te maken hebben; voorgesteld wordt Ambachtsweg en Energieweg. Het gedeelte Langeweg dat na de grenswijziging onder de kern Tholen valt dient ter onderscheiding van het gedeelte Langeweg dat onder Oud-Vossemeer valt ook van een nieuwe naam te worden voorzien; voorgesteld wordt Welgelegen. Bij het lezen van dit artikel hebt u uw oproepingskaart voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer van de Sta ten Generaal op dinsdag 3 mei a.s. al in de bus gehad. Bewaar deze oproepingskaart zorgvuldig en ga er op 3 mei mee naar het stembureau. En omdat het aantal stem bureaus van 14 naar 10 is teruggebracht kan dat wel eens een ander bureau zijn dan waar u tot nu toe gewend was te gaan stemmen. Kijk dat dus even goed na. r-" i sswv «ft 'Vr.v,, Het rode potlood is 'uit'; de stemmachine is 'in' De tijd van het rode potlood en het papieren stembiljet is voorbij. Stemmachines zullen voor het eerst in de gemeenten Tholen en Sint Philipsland hun intrede doen. Hoe werkt een stemmachine? Een test met een aantal stemmachines op de gemeentehuizen van Tholen en Sint Philipsland leerde dat iedereen, jong maar ook oud, er gemakkelijk mee om kan gaan. Elektronisch stem men blijkt eenvoudig te zijn:Als u naar de bij dit artikel afgedruk te foto kijkt ziet u dat de stemmachine in één oogopslag een overzicht geeft van de aan de verkiezingen deelnemende partij en met hun kandidaten. U drukt op de naam van de kandidaat van de partij van uw keuze. In een schermpje verschijnt ter con trole die naam. In ons fotovoorbeeld: dc Vries P 9 Bloemcnpartij De eerstvolgende spreekuren van de leden van het college van burgemeester en wethouders vinden plaats op maandag 25 april 1994 in het gemeentehuis te Sint-Maartensdijk. Het spreekuur van burgemeester H.A. van der Munnik komt te vervallen.De wethouders P. van Schetsen, ing. J. van der Jagt en J. Versluijs houden hun spreekuur van 11.00 tot 12.00 uur. Wilt u op een ander tijdstip met een van de college-leden spreken, belt u dan even naar het gemeentehuis, telefoon 01666-8330. De heer P. de Vries is de kandidaat waarop u wilt stemmen; het cijfer 9 geeft aan dat zijn partij lijst 9 is met de naam Bloemen- partij. Vervolgens drukt u op de (rode) stemknop en u hebt gestemd. Stel dat u zich hebt vergist. U hebt gedrukt op de naam van de heer P. de Vries, maar u bedoelde bijvoorbeeld K. Jansen. Dat is geen enkel probleem. Zo lang u niet op de (rode) stem knop hebt gedrukt kunt u uw keuze wijzigen. In ons voorbeeld drukt u vervolgens op de naam van K. Jansen. In het schermpje verschijnt zijn naam, het lijstnummer en de naam van zijn partij. Ook dan drukt u weer op de (rode) stemknop en u hebt definitief uw stem uitgebracht. Voordelen Het elektronisch stemmen heeft ontegenzeggelijk voordelen. Het stemmen gaat sneller, dus kunnen er meer kiezers naar hetzelf de stembureau komen. Om die reden is het aantal stembureaus van 14 naar 10 teruggebracht, waardoor er besparingen optre den. Er zijn minder mensen nodig, dus minder presentiegeld en lagere consumptie(maaltijd-)kosten.Een belangrijk voordeel is dat de stemmachine 5 minuten na de sluiting van het stembu reau de uitslagen keurig op papier zet. Geen getel meer van stembiljetten, sorteren op partij en op voorkeurstemmen.De gegevens van de 10 stembureaus worden vervolgens in het gemeentehuis in een computer ingebracht en korte tijd daarna is de totaaluitslag bekend. Stemmen bij volmacht Er zijn twee manieren om voor een ander te stemmen. Voor iemand die ziek is bijvoorbeeld of voor iemand die anderszins niet in de gelegenheid is zijn stem uit te brengen. 1. Tot 19 april j.l. kon een volmacht-verzoek bij het bureau Bur gerzaken van de gemeente worden ingeleverd. Een aantal kie zers hebben van die mogelijkheid gebruik gemaakt. 2. Iedere kiezer kan met zijn eigen oproepingskaart een andere kiezer machtigen voor hem te stemmen. Daarvoor moet de achterzijde van de kaart ingevuld worden en van twee hand tekeningen worden voorzien. Ook hier (evenais in het geval bedoeld onder 1) mag iedere kiezer met hooguit twee machtigingskaarten stemmen tege lijk met het uitbrengen van zijn eigen stem. En in dat geval moet de gemachtigde en de machtiginggever bij hetzelfde stembureau zijn ingeschreven. Machtigen op deze manier kan tot en met de dag van de verkiezingen. Waar zijn de stembureaus? Tholen: Verenigingsgebouw "De Wingerd". Nieuwepad 1 Zorgcentrum "Ten Anker", Prins Clauslaan 1 Poortvliet: Dorpshuis 't Ouwe Raed'uus", Achterstraat 26 Scherpenisse: Dorpshuis "Holland Huis", Laban Deurloostraat 28 Sint-Maartensdijk: J. v. Stolberg/Benjaminschool, Oosterscheldestraat 3 Vml. kleuterschool, Radda Barnenstraat 9 Stavenisse: Dorpshuis "de Stove", Voorstraat 42 Sint-Annaland: Bejaardentehuis "De Schutse", F. M. Boogaardweg 10 Gemeenschapscentrum "de Wellevaete", Hoenderweg 33 Oud-Vossemeer: dorpshuis "de Vossenkuil", Raadhuisstraat 1 Toegankelijkheid voor gehandicapten Alle Thoolse stembureaus zijn ook voor de gehandicapte mede mens met een rolstoel goed toegankelijk. Ten behoeve van de visueel gehandicapte medemens is er per stembureau een loep beschikbaar. Openingstijden De stembureaus zijn geopend van 8.00-19.00 uur. MAAK GEBRUIK VAN UW STEMRECHT. T IS IN UW EIGEN BELANG! Op woensdag 27 april a.s. komt de commissie sport onder voor zitterschap van de heer T. W. Moerland voor een vergadering bij een in het gemeentehuis te Sint-Maartensdijk. Deze vergadering die om 19.30 uur begint is openbaar. Elke belangstellende is van harte welkom en kan vooraf gebruikmaken van het spreekrecht. Op de agenda staan onder meer de volgende agendapunten: - Aangepast voorstel tot wijziging van: - de Subsidieverordening; - huurtarieven welzijnsaccommodaties' en het over dragen van accommodaties en/of onderhoudswerk zaamheden aan verenigingen; In de maanden november en december 1994 is in de commis sie sport, sociaal cultureel werk en welzijn en onderwijs het concept voorstel "tot wijziging van de subsidieverordening, huurtarieven welzijnsaccommodaties en het overdragen van accommodaties en/of onderhoudswerkzaamheden van accommodaties aan verenigingen" besproken. Door de leden van de diverse commissies én vertegenwoordi gers van verenigingen is van de gelegenheid gebruik gemaakt om hierover vragen te stellen en opmerkingen te maken. Op grond daarvan hebben burgemeester en wethouders een groot aantal wijzigingen in de voorstellen aangebracht. Wat zijn de gevolgen van wijziging subsidieverorde ning, huurtarieven welzijnsaccommodaties en het overdragen van accommodaties en/of onderhouds werkzaamheden van accommodaties aan verenigin gen? Uitgangspunten subsidieverordening: a. een basissubsidie die met name bedoeld is als een finan ciële bijdrage voor de totale verenigingsactiviteiten en daaruit voortvloeiende kosten. Bij de vaststelling van de hoogte hiervan is rekening gehouden met de aard van activiteiten, frequentie daarvan, bijkomende kosten e.d. Een basissubsidie wordt niet verleend indien het aantal leden van een vereniging voor meer dan 80% bestaat uit jeugdleden. De jeugdsubsidie wordt,dan als voldoende aangemerkt. b. een jeugdsubsidie ter stimulering van deelname door de jeugd. Het aantal categorieën (hoogte van subsidies) is teruggebracht van 3 naar 2 categorieën. De meeste vereni gingen krijgen in de nieuwe opzet een hoger bedrag aan jeugdsubsidie. c. de subsidie wordt als lump-bedrag toegekend; dit betekent dat geen afrekening zal plaatsvinden op basis van de reke ning. Aangezien de gemeente wel op de hoogte wil blijven van de verenigingsactiviteiten e.d. moet deze rekening wel ter informatie toegezonden worden. d. de subsidie voor leidersvorming is vervallen; in de praktijk was het moeilijk na te gaan wat onder leidersvorming ver staan moest worden. e. de subsidie in de contributie-inkomsten is komen te verval len; voor een deel wordt dit gecompenseerd door verho ging van jeugdsubsidies danwel het invoeren van een basissubsidie. f. in algemene zin kan gesteld worden dat door middel van de subsidiëring activiteiten voor jongeren gestimuleerd worden. g. de invoering van deze subsidietarieven heeft tot gevolg dat er in totaal een lager bedrag aan subsidies zal worden toe gekend. Huurtarieven welzijnsaccommodaties Voor de berekening van de nieuwe huurtarieven wordt uitge gaan van de stichtingskosten en exploitatiekosten zoals die in 1984 zijn vastgesteld. In de praktijk is gebleken dat op basis van deze kosten een evenwichtig beleid op dit onderdeel gevoerd kan worden. In die gevallen waar niet tot (gedeeltelijke) overdracht van de accommodatie aan de vereniging wordt overgegaan moet er in de toekomst rekening mee worden gehouden dat het huur- tarief gebaseerd zal worden op 1% van de stichtingskosten en 50% van de exploitatiekosten. De tariefsverhogingen variëren hierdoor tussen de 25% en 50%. Overdracht accommodaties aan verenigingen en/of onderhoudswerkzaamheden Het college van burgemeester en wethouders is van mening dat de tennisbanen en de kleedgebouwen op voetbalterreinen en tennisbanen via een exploitatie-overeenkomst overgedra gen kunnen worden aan de verenigingen. Deze verenigingen moeten dan zelf zorgdragen voor het jaar lijks onderhoud, exploitatiekosten en groot onderhoud (reno vatie). Voor de voetbalvelden is het de bedoeling dat een aantal onderhoudswerkzaamheden overgedragen zullen worden aan de verenigingen. In de nieuwe tarievenverordening is een subsidiebedrag opgenomen dat bedoeld is om aan deze verenigingen een bij drage in de te maken kosten te verlenen. De commissie wordt om advies gevraagd. - Voorstel tot opheffing van de commissie sport; De eind zeventiger begin tachtiger jaren heersende opvatting over inspraak en betrokkenheid van de bevolking bij het loka le welzijnsbeleid en de Kaderwet Specifiek Welzijn die toen in aantocht was en inspraak via hoorzittingen, commissies en dergelijke als voorwaarde stelde voor het verkrijgen van de rijksbijdragen, hebben er toe geleid dat er in onze gemeente commissies zoals de commissie sociaal cultureel werk, de commissie sport en de commissie welzijn (thans welzijn en onderwijs) in het leven geroepen werden. Vervolgens vervie len de wettelijk voorge-schreven welzijnsplannen en pro gramma's, met als gevolg dat de parti-culiere inspraak op het welzijnsbeleid zich beperkt tot de mogelijkheden van bezwaar en beroep door verenigingen en instellingen tegen de aan hen gerichte subsidiebeschikkingen. De destijds ingestelde com missies zijn evenwel, al dan niet in gewijzigde vorm, blijven voortbestaan. Met de terugloop van het aantal inspraakmomenten (waarbij de welzijnscommissie een belangrijke rol speelde), het verval len van welzijnsplannen en -programma's is ook de frequentie van de vergaderingen sterk teruggelopen tot maximaal vier vergaderingen per jaar. Een lid van de commissie sociaal cultureel werk diende vorig jaar een voorstel tot opheffing van de commissie in waarbij hij onder meer als argumenten aanvoerde dat: - niet is gebleken van een grote behoefte aan adviezen van de commissie bij het college van burgemeester en wethou ders; - de belangstelling voor het commissiewerk bij gemeente raad en politiek niet overweldigend is; - het leveren van een zinvolle inbreng bij reeds zorgvuldig ambtelijk en bestuurlijk voorbereide adviezen moeilijk, zo niet onmogelijk is; - de mondigheid van burgers en belangengroepen zodanig groot is dat de commissie sociaal cultureel werk geen meerwaarde meer heeft; - de politiek zelf direct in contact moet treden met de burger. Wat voor de commissie sociaal cultureel werk geldt, geldt naar de mening van burgemeester en wethouders in overwe gende mate ook voor de commissie sport. Het grote verschil met de commissie sociaal cultureel werk is, dat de leden van de commissie sport een steviger rechtstreekse relatie hebben met de achterban. Deze commissie manifesteert zich dan ook nadrukkelijker als een belangenbehartiger van haar achter ban. De adviezen zijn dan ook vaak voorspelbaar, daar waar voor genomen beleid van het gemeentebestuur de belangen van het sportleven raakt. De algemene belangenbehartiging van de sport lijkt in goede handen van de particuliere organisaties als de aanwezige federaties. Op zich zou een samenwerking tussen de federa ties onderling denkbaar zijn, zo meent het college. De commissie wordt om advies gevraagd. Bouwplannen Er zijn bouwaanvragen ingediend door: a. de heer A. van Otterloo, Warande 28a te Schiedam, voor het bouwen van een garage op een perceel kadastraal bekend Sint-Maartensdijk, sectie L, nummer 109 (gedeel telijk), plaatselijk gemerkt Krommeweg 1; b. de heer J. S. van der Spek, Oude Zeedijk 10 te Sint-Anna land, voor het verbeteren van de woning op een perceel kadastraal bekend Sint-Annaland, sectie H, nummer 573 (gedeeltelijk), plaatselijk gemerkt Oude Zeedijk 10. De bouwplaatsen zijn gelegen in een gebied waarvoor een voorbereidingsbesluit van kracht is. Burgemeester en wet houders van Tholen zijn voornemens met toepassing van artikel 50, vijfde lid van de Woningwet vergunning te verle nen voor deze bouwplannen. Alvorens hiertoe over te gaan wordt een ieder in de gelegenheid gesteld om van 22 april 1994 tot en met 5 mei 1994 schriftelijk bedenkingen in te die nen bij burgemeester en wethouders van Tholen. De bouw tekeningen liggen gedurende deze termijn ter gemeentese cretarie te Sint-Maartensdijk, afdeling gemeentelijke ont wikkeling, ter inzage. Sint-Maartensdijk, 21 april 1994. De burgemeester van Tholen. Bouwen in afwijking van bestemmingsplan Er is een aanvraag om bouwvergunning ingediend door de heer W. van den Eijkel, Postbus 7 te Stavenisse, voor het bouwen van een overkapping op een perceel kadastraal bekend, Stavenisse sectie E, nummer 438, plaatselijk gemerkt Buurtweg 3, kavel 14B.Het bouwplan is niet in overeenstemming met het ter plaatse geldende bestem mingsplan. Burgemeester en wethouders van Tholen zijn voornemens met toepassing van artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, na verkregen toestemming van het college van gedeputeerde staten van Zeeland, vergun ning te verlenen voor dit bouwplan. Alvorens hiertoe over te gaan wordt een ieder in de gelegenheid gesteld om van 22 april 1994 tot en met 5 mei 1994 schriftelijk bedenkingen in te dienen bij burgemeester en wethouders van Tholen. De bouwtekening ligt gedurende deze termijn ter gemeen tesecretarie te Sint-Maartensdijk, afdeling gemeentelijke ontwikkeling, ter inzage. Sint-Maartensdijk, 21 april 1994 De burgemeester van Tholen. Burgemeester en wethouders van Tholen maken gelet op artikel 41 van de Woningwet 1991 bekend, dat de volgende bouwaan- vragen/-meldingen zijn ingediend: - Een bouwaanvraag van de gemeente Tholen, Markt 1-5 te Sint-Maartensdijk, ingediend op 12 april 1994, voor het plaat sen van een buitenspouwblad op het perceel Havenplein 19 te Sint-Annaland; - Een bouwaanvraag van H. Weggemans, Lenteplein 18 te Scherpenisse, ingediend op 5 april 1994, voor het bouwen van een buurtgarage op het perceel aan de Plevierlaan te Sint- Maartensdijk; - Een bouwaanvraag van P. M. Scherpenisse, Huygensstraat 37 te Sint-Annaland, ingediend op 11 april 1994, voor het bou wen van een woning met garage op het perceel Nieuwlandse- weg 7 te Sint-Annaland; - Een bouwaanvraag van A. Reinerman, Molendijk te Oud-Vos semeer, ingediend op 11 april 1994, voor het bouwen van een paardestal op het perceel Molendijk 4 te Oud-Vossemeer. Sint-Maartensdijk, 21 april 1994. Burgemeester en wethouders van Tholen maken, gelet op artikel 13.22 van de Wet Milieubeheer bekend, dat door hen op respec tievelijk 5 en 6 april 1994 onder oplegging van de nodige voor schriften om nadelige gevolgen voor het milieu te voorkomen, dan wel zoveel mogelijk te beperken vergunningen zijn verleend ingevolge de Wet milieubeheer naar aanleiding van de aanvra gen van: a. de gebr. J. M. en P. Guiljam, Hoenderweg 45 te Sint-Anna land voor het oprichten en in werking hebben van een land bouw- en loonwerkersbedrijf gelegen aan de 1e Bosdreef te Sint-Annaland, kadastraal bekend Sint-Annaland, sectie F, nummer 439; b. aannemingsbedrijf A. P. J. de Korte, Slabbecoornweg 36 te Tholen voor het oprichten en in werking hebben van een aannemingsbedrijf gelegen aan de Slabbecoornweg 36 te Tholen, kadastraal bekend Oud-Vossemeer, sectie L, nummer 274; c. de firma J. Elenbaas, Paasdijkweg 11 te Poortvliet voor het uitbreiden en wijzigen van een carrosserie-, schadeherstel- en spuiterijbedrijf, gelegen aan de Paasdijkweg 11 te Poortvliet, kadastraal bekend Poortvliet, sectie N, nummers 130, 214 en 742 (ged.). De besluiten en alle ter zake zijnde stukken liggen met ingang van 22 april 1994 gedurende zes weken op de secretarie van de gemeente Tholen te Sint-Maartensdijk ter inzage, elke werkdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Indien het col lege daartoe een schriftelijk verzoek ontvangt kunnen de stukken gedurende deze zes weken tevens elke maandag van 17.30 tot 20.30 uur in het bejaardentehuis Sint Maartenshof, Bloemenlaan 2 te Sint-Maartensdijk worden ingezien. Ingevolge artikel 20.1, eerste lid en artikel 20.6 van de Wet milieubeheer en artikel 6.7 van de Algemene wet bestuursrecht staat gedurende zes weken met ingang van de dag na de dag waarop de besluiten ter inzage zijn gelegd beroep open bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor: a. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ont werp van het (de) besluit(en); b. de adviseurs die gebruik hebben Jjemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over het ontwerp van het (de)besluit(en); c. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen van het (de) besluit(en) ten opzichte van het (de) ontwerp(en) daarvan zijn aangebracht; d. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden ver weten geen bedenkingen te hebben aangebracht tegen het (de) ontwerp(en) van het (de) besluit(en). De besluiten worden na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij gedurende de beroepstermijn beroep is ingesteld en bij de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan.Het beroepschrift moet worden gericht en gezonden aan de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Kneuterdijk 22, 2514 EN 's-Gravenhage. Het verzoek tot voorlopige voorzie ning moet worden gericht aan de voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Sint-Maartensdijk, 21 april 1994 Burgemeester en wethouders van Tholen. ZIE VERDER PAGINA 6

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1994 | | pagina 5