Plan Stoofweg
moet doorgaan
Welgelegen ligt niet goed
voor landbouw en industrie
Meer mogelijkheden
woningen in gaten
Conflictregeling tussen Goorden en gemeente
Geen huizen met plat dak
Verbouwen
duurt langer
Gewilde
bouwplaatsen
Bezwaar uitrit
van P.M. Hoek
in Muijepolder
O
Donderdag 14 november 1991
EENDRACHTBODE, DE THOOLSE COURANT
13
Dhr. D.C. Nagelkerke en mevr. J. Horst-Boogaard ble
ven maandagavond vasthoudend in de raadscommis
sie ruimtelijke ordening. Tijdens het spreekrecht
hielden ze opnieuw een pleidooi voor huizen met een
plat dak achter de patiobungalows aan de Anna van
Bourgondiëstraat in St. Annaland, maar de commissie
ging eraan voorbij.
Merkwaardig
Garages
Een conflictregeling tussen de gemeente Tholen en
landbouwer A. Goorden moet de oplossing vormen
om toch een industrieterrein aan te leggen tussen de
Langeweg en de Oud-Vossemeersedijk. Binnen 100
meter van Goorden mogen er in elk geval geen be
drijfswoningen komen en alleen ondernemingen die in
de ogen van de milieu-inspectie geen problemen
opleveren.
Insteekweg
Voor wat, hoort wat
Trottoirbanden
Heel lastig
Provincie blij?
Keren vrachtwagens
Voordeel twijfel
Pleidooi van raadscommissie r.o.:
Binnen de bebouwde kommen moeten er meer moge
lijkheden komen om huizen in gaten te bouwen. Dat
pleidooi hield de raadscommissie ruimtelijke ordening
maandagavond bij de bespreking van het Thoolse be
leid ten aanzien van lintbebouwing.
Eenzijdig
Hellend vlak
Aan de wilgen
Je moet
't gezien
hebben bij...
CJ
OJ
A
V
"We kunnen de discussie niet op
nieuw gaan voeren", zei PvdA-
raadslid M.A.J. van der Linde.
"Voor de bewoners is het niet
leuk, maar je kunt het niet ieder
een naar de zin maken. De plano
logische procedure is correct en
nu moeten we doorgaan."
Ook K.A. Heijboer gaf groen
licht aan b en w. Hij vond dat het
college na de uitspraak van de
Kroon over de bezwaarschriften
van de bewoners goede maatrege
len genomen hadden met beper
kingen van de nokhoogte en
dakhelling.
J.L. van Gorsel(VVD) had er
evenmin problemen mee. Hij
meende, dat het voorschrijven van
platte daken ook voor de bewo
ners van de patiobungalows niet
zo aantrekkelijk zou zijn, want
wie er dan een verdieping op wil
bouwen, zou dat dan niet mogen.
Mevr. J.M. Deurloo-van Broekho-
ven(CDA) had de situatie in de
Anna van Bourgondiëstraat een
paar keer bekeken en ook zij
stond achter b en w.
Alleen P. van Belzen(RPF/GPV)
vroeg zich af, of de dakhelling
van 45 graden voldoende was ge
zien de eisen van de Kroon voor
privacy van de bewoners. Hij
meende in dat verband, dat er
geen dakvensters zouden mogen
komen.
Volgens de burgemeester is dat
wel het geval. Ook een dakkapel is
toegestaan. "De beslissing van de
Kroon in deze zaak is overigens
merkwaardig, maar we kunnen er
niet onderuit. Volgens de adviseur
van de Kroon lijkt het nu door
ons uitgestippelde beleid een be
gaanbare weg."
De burgemeester maakte duide
lijk, dat er in de rest van plan
Stoofweg nu al gebouwd kan wor
den. Alleen voor de strook achter
de patiobungalows moet de proce
dure nog afgewerkt worden.
Tijdens het spreekrecht bracht
dhr. Nagelkerke naar voren, dat
alle 9 bewoners van de Anna van
Bourgondiëstraat die aan de toe
komstige woningbouw grenzen,
bezwaren hebben tegen de plan
nen. Hij meende dat er twee hui
zen aanéén gebouwd mogen
worden van 28 meter breed, waar
door twee patiobungalows het uit
zicht volkomen wordt ontnomen.
De burgemeester vertelde de com
missie, dat er echter alleen
vrijstaand gebouwd mag worden.
Nagelkerke bestreed de stelling
van b en w, dat er voor bunga-
lows(huizen zonder bovenverdie
ping) geen belangstelling zou zijn.
"Als er een patiobungalow vrij
komt, is die binnen de kortste ke
ren verkocht. Er heeft zelfs
iemand 1 1/2 jaar een huurhuis
bewoond om op een patiobunga
low te wachten. Nu staat er al lan
ger 1 te koop, maar men wacht af
wat er achter ons gaat gebeuren:
wel of geen plat dak. Huizen zon
der trap zijn zeer in trek bij oude
re mensen. De kosten om niet te
hoeven heien voor een verdieping,
kun je besteden aan het kopen van
meer grond", aldus Nagelkerke.
Hij herhaalde nog eens, hoe in
grijpend de beslissing van het ge
meentebestuur voor de 9
bewoners is. "Ons wooncomfort
gaat naar de knoppen met huizen
van 7 m hoog achter ons en ook
financieel werkt het in ons na
deel."
Mevr. Horst-Boogaard stipte de
bouw van garages bij de toekom
stige vrijstaande woningen aan.
De garages mogen tot aan de ge
plande groenstrook komen, dat
betekent 6 m van de gevel van de
patiobungalows een blinde muur
van 3 m en daar nog een dak bo
venop.
Voordat de commissie plan Stoof
weg behandelde, waren beide in
sprekers al vertrokken, zodat ze
het antwoord van de burgemeester
en de reactie van de commissie
niet meer hoorden. De burge
meester stelde vast, dat de Kroon
niet spreekt over garages, zodat
die er mogen komen. "Alleen de
nokhoogte en de dakhelling is aan
de orde, voor de rest is het Kroon-
besluit niet terug te draaien. Je
kunt niet twee keer voor dezelfde
zaak bij de rechter komen. De be
woners hebben alle gelegenheid
gehad. Ook tijdens de hoorzit
ting, onlangs in de Wellevaete, is
uitvoerig de mogelijkheid gegeven
om te reageren. Het is geen slik
ken of stikken", aldus, de burge
meester.
De gemeenteraad beslist maan-
dagvond over het bouwrijp ma
ken van de laatste fase van
bestemmingsplan Stoofweg II in
St. Annaland. Tussen de 's Gra-
venkreek en de Hoenderweg dient
riolering en bestrating aangelegd
te worden.
De achterkant van patiobungalows in St. Annaland met op de
voorgrond de omstreden bouwgrond.
Dhr. P.M. Hoek uit St. Maartens
dijk heeft bij de raadscommissie
ruimtelijke ordening maandag
avond zijn belangen bepleit ten
aanzien van de verdere ontwikke
ling van plan Muijepolder. Bij
toekomstige woningbouw wordt
de uitrit achter de woning met
schuur aan Achter 't Bos onmoge
lijk gemaakt, zo bracht Hoek
naar voren. De schuur met garage
wordt gebruikt voor materiaal ten
behoeve van zijn boomkwekerij
en fruitteeltbedrijf. Hoek pleitte
voor een oplossing, zodat hij niet
onnodig in moeilijkheden komt.
Ook de riolering achtte hij hierbij
van belang. Zijn woning is nu aan
de achterkant op de riolering aan
gesloten en daar is in de toekomst
woningbouw gepland.
Hoek verwees naar een brief van b
en w van 25 april 1986, waarin
werd toegezegd dat de uitrit
gespaard zou worden. "Het is niet
meer dan fatsoenlijk dat we op
basis van die toezegging van het
college in het verleden het be
zwaar gegrond verklaren", zei de
burgemeester. "We moeten een
oplossing zoeken, zodat het erf
ongeschondén kan blijven. De ri
olering wordt nog apart bekeken
door de technische dienst."
De gemeenteraad neemt maan
dagavond een beslissing over een
beplantingsplan in de Muijepol
der. Voor aanplant van bomen in
het trottoir aan de Westpoort is al
schriftelijk toestemming gevraagd
van de bewoners. De reden hier
voor is, dat geplant wordt binnen
2 meter van de erfafscheiding.
Met uitzondering van 2 bewoners
werden allemaal positieve reacties
ontvangen. Er is nader overleg
met hen gevoerd met als resultaat,
dat ze toch kunnen instemmen
met het groen.
Grenzen bebouwde kommen. G.S.
van Zeeland hebben de grenzen
van de bebouwde kommen inge
volge de wegenverkeerswet en de
wegenwet vastgesteld voor de ge
meente Tholen.
De landbouwgrond aan de Langeweg met rechts het windscherm rond de voormalige boomgaard. Hier zou het nieuwe industrieterrein
Welgelegen moeten komen. Op de achtergrond de Oud-Vossemeersedijk en een bedrijfsgebouw in de Slabbecoornpolder.
Dat werd maandagavond duide
lijk in de commissie ruimtelijke
ordening van de Thoolse gemeen
teraad. Zowel A. als J. Goorden
maakten daar gebruik van het
spreekrecht, evenals dhr.. Prins
van het Landbouwschap.
De laatste bracht naar voren, dat
de gemeente zich eerst hard had
opgesteld. De landbouw moest
maar leren leven met beperkingen
van het nieuwe industrieterrein.
Later bleek er toch te praten te
zijn. Volgens Prins dienen de
landbouwbedrijven daar ook hun
ontwikkelingsmogelijkheden te
houden. Hij wees op het provinci
aal beleid, dat 100 meter afstand
noodzakelijk is tussen gevoelige
bebouwing. "Stel je voor dat er
een kantoorgebouw of een ban
ketbakker aan de Langeweg komt
en Goorden gaat varkens houden.
Daarom is rechtsbescherming
voor de landbouwbedrijven nodig
naar het voorbeeld van een rege
ling bij de gemeente Zierikzee.
Binnen 100 m geen bebouwing,
vooral geen dienstwoningen en de
rest toetsen aan het type bedrijf:
bijvoorbeeld garage, bakker,
enz.", aldus de vertegenwoordiger
van het Landbouwschap.
A. Goorden uitte eerst kritiek, dat
twee tot drie keer afspraken door
de burgemeester afgezegd waren
terwijl hij met zijn adviseurs ge
reed zat. Nu was dat maandag op
het laatste nippertje gebeurd. De
landbouwer zag 'enorme bezwa
ren' in de aanleg van een in
dustrieterrein voor zijn deur. Ten
eerste waardevermindering van
zijn bedrijf en ten tweede overlast
van 2400 voertuigen per etmaal,
met name wanneer de insteekweg
naar het industrieterrein vlakbij
de boerderij komt. "Laat de Lan
geweg als landbouwweg liggen zo
als die er nu ligt en leg er een weg
naast voor ontsluiting van het in
dustrieterrein", zei A. Goorden.
Dat werd ondersteund door J.
Goorden van de boerderij De
Laatste Stuiver, die met 12 ha
grond aan de Langeweg ligt. Hij
vreesde voor problemen wanneer
er slik op de weg komt.
Burgemeester Van der Munnik
bracht naar voren, dat de gemeen
teraad 18 november een beslissing
over Welgelegen moet nemen, an
ders moet de hele procedure op
nieuw. Hij noemde de
conflictregeling zoals die in Zie
rikzee bestaat een toegift onder
het motto 'voor wat, hoort wat'.
Hij stemde in met de 100 meter als
verbodsgebied voor bedrijfswo
ningen, maar de bedrijfspanden
op zich zouden er wel toegestaan
moeten worden na een positief
advies van de milieu-inspectie.
Goorden zou daarvan een zoge
naamde vrijstellings-beschikking
ontvangen; voor hem een handvat
om eventueel in beroep te gaan via
een AROB-procedure.
Schade aan het woongenot zou
via artikel 49 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening verhaald
kunnen worden.
De smalle Langeweg zou voor
Welgelegen tot 6 meter verbreed
worden, maar de gemeente wil
daarbij net zoals in de Paasdijk-
weg in Poortvliet aan beide kan
ten trottoirbanden zodat de ber
men niet kapot gereden worden.
Die trottoirbanden vormen echter
een beletsel voor het opruimen
van slik op de weg. De burgemees
ter dacht aan het beschikbaar stel
len van extra geld voor het
opruimen.
De insteekweg vormt ook een pro
bleem. Nu vaststellen kan volgens
de gemeente nog niet omdat dit
afhankelijk is van de vraag van
bedrijven naar het industrieter
rein. De verkaveling is nog niet be
kend. De insteekweg zal wel een
U-vorm krijgen, maar misschien
komt die ten zuiden of anders ter
hoogte van Goorden, zo maakte
de burgemeester duidelijk.
Mevr. Deurloo(CDA) wilde de in
steekweg zo dicht mogelijk bij de
Oud-Vossemeersedijk. "De ver
keersdrukte in de Slabbecoorn
polder is niet te vergelijken met
die in de Langeweg", meende ze.
Volgens mevr. Deurloo passeren
daar ook nogal wat fietsende
scholieren. Uit het oogpunt van
verkeersveiligheid had ze erg veel
moeite met de trottoirbanden.
Van Belzen(RPF/GPV) noemde
Welgelegen 'een heel lastig punt'.
"Twee bedrijfstakken met tegen
gestelde belangen komen hier bij
elkaar. Er moet van beide kanten
toegegeven worden, anders lukt
het niet, maar doen we aan de
keuzemogelijkheden voor te vesti
gen bedrijven geen behoorlijke af
breuk wanneer die beperkt
worden? Maakt dat onze keus niet
miniem? Over hdt schoonmaken,
de insteekweg, e.d. zijn er een he
leboel vaagheden die pas duidelijk
worden als het concreet wordt",
zei Van Belzen.
Ook Van Gorsel(VVD) sprak over
tegengestelde belangen. "De
boerderij ligt er echter al en daar
aan moet prioriteit gegeven wor
den. Daarom zet ik er ook een
vraagteken bij, dat de gemeente
binnen 100 m van Goorden geen
bedrijfsgebouwen wil weren. Ver
der krijgt de Langeweg een dub
bele functie: voor landbouw- en
industrieverkeer. Wil je geen pro
blemen krijgen, dan moet de weg
goed schoongemaakt worden.
Voor de insteekweg is het belang
rijk dat die tussen de Oud-
Vossemeersedijk en het industrie
terrein aangelegd wordt. Voor
fietsers zou er nog een ontsluiting
van het fietspad langs de Oud-
Vossemeersedijk direct naar het
industrieterrein kunnen komen",
aldus het VVD-raadslid.
Van der Linde(PvdA) noemde de
bezwaren van Goorden en het
Landbouwschap niet overtrokken
en oplosbaar. Hij vroeg zich al
leen af, of de conflictregeling zo
als die in Zierikzee geldt, voor de
provincie acceptabel is. "Is dat
geen experiment? Is er overleg
met de provincie geweest?", wilde
het PvdA-raadslid weten.
"Ik weet niet of er al zo'n con
flictregeling door de provincie is
goedgekeurd", antwoordde de
burgemeester. "Dat moeten we
maar zien. De provincie zou er
we! blij mee moeten zijn gezien
het verscherpte milieubeleid."
De burgemeester bracht verder
naar voren, dat de gemeente zich
kwetsbaar opstelt door voor 3 tot
5 bedrijven die zich langs de Lan
geweg zouden kunnen vestigen
geen bedrijfswoning toe te staan
en het vestigingsadvies van de
milieu-inspectie af te wachten.
"Wij doen ons tekort met die be
perkingen, maar de rechten van
Goorden zijn voldoende gewaar
borgd.'
De gemeente zal nog overwegen
of er aan 1 of 2 kanten trottoir
banden komen. Aan de raad zal
voorgesteld worden om een
schoonmaakregeling met een par
ticulier te treffen.
Een insteekweg als ontsluiting
voor het gehele industrieterrein
achtte de burgemeester moeilijk.
"Je bent nogal wat grond kwijt
als vrachtwagens keermogelijkhe-
den krijgen. Over de kavelindeling
kan ik geen zinnig woord zeggen,
dat risico wil ik niet nemen, maar
je moet wel ruimte hebben. Een
parallelweg langs de Langeweg
kun je wel vergeten gezien de
kosten van de meerdere grond.
Dat is sterk prijsverhogend. Ook
een fietspad naar de Oud-
Vossemeersedijk kost extra grond
en een extra aansluiting."
De burgemeester concludeerde,
dat er deze week met Goorden en
het Landbouwschap nog een
oplossing gevonden moet worden
voor de 100 meter en de trottoir
banden. '«'Lukt dat niet, dan hou
den we aan ons oorspronkelijke
plan vast. Dan willen we het volle
pond behartigen. Overigens heb
ben we beiden geen belang bij een
Kroonprocedure", zei Van der
Munnik.
Goorden merkte nog op, dat
landbouw- en bedrijfsverkeer niet
samengaan. Hij verwachtte pro
blemen van door slik verstopte
kolken e.d.
De commissie kwam na de lange
discussie tenslotte aan advisering
toe. Van Belzen gaf b en w het
voordeel van de twijfel. Heijboer
ging accoord met de conflict- en
schoonmaakregeling, maar als er
geen overeenstemming zou ko
men, maakte hij een voorbehoud
voor nader overleg in de SGP-
fractie.
"Probeer een oplossing te krijgen
en maandag wil ik in de raadsver
gadering de vrijheid om erop te
rug te komen", zei Van Gorsel.
Hij pleitte nogmaals voor een in
steekweg tussen Goorden en de
Oud-Vossemeersedijk en het spa
ren van de Langeweg.
Mevr. Deurloo was het daarmee
eens. "Laat de Langeweg land
bouwweg blijven en ga zeer zorg
vuldig om met het plannen van de
insteekweg naar het industrieter
rein", zei het CDA-raadslid.
Van der Linde achtte het gemeen
telijk apparaat inventief genoeg
om de technische problemen op te
lossen.
De burgemeester merkte nog op,
dat de Langeweg niet alleen voor
de landbouw bestemd is, maar
ook voor ander verkeer. Komt
daar slik op, dan zijn daar regels
voor zoals die ook voor andere
wegen gelden. Dat is niet exclusief
voor de Langeweg, aldus Van der
Munnik maandagavond in de
commissie ruimtelijke ordening.
Over enkele jaren zal dit perceel tussen de Langeweg en de Oud-Vossemeersedijk vol gebouwd zijn
met bedrijven als het aan de gemeente ligt.
De hele zaak was aanhangig ge
maakt naar aanleiding van een
verzoek van dhr. Hage uit Stave-
nisse. Die bleek zich inmiddels te
ruggetrokken te hebben, maar de
commissie ging toch uitgebreid in
op de problematiek.
Zo verbaasde M.A.J. v.d. Lin-
de(PvdA) zich, dat b en w sinds
1988 om financieel-economische
redenen het vullen van gaten in de
bebouwde kom achterwege laten.
De aanvragen voor het bouwen in
lintbebouwing kwamen met name
in de kleinere kernen voor. Met
het toestaan van die bouwaanvra-
gen zou de toch al slechte
financieel-economische positie
van de bestemmingsplannen ver
der worden bemoeilijkt, vonden b
en w.
Van der Linde sprak echter over
'een medicijn met kwalijke bij
werkingen'. "Met die afwijzing
wordt het aanzien van de woon
kernen niet gediend. Er is ook
meer ruimtebeslag dan nodig is en
de individuele burger is de dupe.
Het opvullen van een straatwand
is toch geen lintbebouwing", zei
het PvdA-raadslid.
J.L. van Gorsel(VVD) was dezelf
de mening toegedaan. "Je moet
niet te snel nee zeggen, maar de
bebouwing van gaten in onze klei
ne kernen toestaan", liet hij we
ten. Volgens hem vindt men
nieuwe bestemmingsplannen
soms onaantrekkelijk en kiest
men bewust voor de bestaande be
bouwde kom. Van Gorsel ver
wierp het argument van b en w,
dat gaten in de bebouwing 'als een
verrassend stukje inkijk op het
landschap kwaliteitsverhogend'
zijn. Volgens het college 'zou het
een verarming zijn als stelselmatig
de lintbebouwing in de bebouwde
kommen dichtslibt'.
K.A. Heijboer(SGP) vond dat b
en w de afwijzing van het vullen
van gaten 'eenzijdig belicht' had
den. Hij vond dat de zaak breder
bekeken diende te worden, even
tueel met de mogelijkheden van
bouwgrondbelasting.
"Als je gaten opvult, bevorder je
toch de leefbaarheid", bracht P.
van Be!zen(RPF/GPV) naar vo
ren. Hij vond het niet juist, dat nu
alle mogelijkheden afgekapt wor
den.
Burgemeester H.A. van der Mun
nik vreesde het ergste wanneer de
soepelheid van de commissie
praktijk zou worden. "Kijk eens
waar er allemaal om gevraagd
wordt. Als dat allemaal toege
staan moet worden, kom je op een
hellend vlak. Alle twijfelgevallen
zullen zich melden en dan kun je
het beleid wel op zolder zetten.
We hebben net weer een aanvraag
afgewezen en wat je aan de één
toestaat, kun je aan de ander niet
weigeren. Het gaat ook om een
beleid voor alle zeven kernen.
Wanneer de commissie twijfel
zaait, dan betekent dat onduide
lijkheid naar de burger toe." De
burgemeester vroeg zich ook af,
wat de commissie eigenlijk onder
gaten verstaat: 30, 100, 200 meter
of nog meer?
Van der Linde noemde dat een
spelletje. Hij merkte op dat b en w
zelf
'het vullen van gaten in de be
bouwde kom achterwege te laten'.
Het PvdA-raadslid nam aan, dat
het college dan'zelf wel weet wat
ze onder een gat verstaan. Hij wil
de liever eerst gaten in de kernen
opvullen voordat er nieuwe
bestemmingsplannen ontwikkeld
zouden worden.
Van Gorsel durfde het wel aan om
voorbeelden te noemen: in de
Wie wil verbouwen in Tholen en
St. Maartensdijk moet rekening
houden met een langere procedu
re. Door de aanwijzing van de bei
de kernen als beschermd stads- en
dorpsgezicht, buigt de Rijksdienst
voor de Monumentenzorg zich
over alle aanvragen voor verbou
wingen. Alleen voor vervanging
van kozijnen en wanneer de struc
tuur van de panden niet wijzigt,
geldt er een algemene verklaring
van geen bezwaar.
Raadslid K.A. Heijboer adviseer
de b en w maandagavond in de
commissie ruimtelijke ordening
om de inwoners van Tholen en St.
Maartensdijk via Tholenderwijs
over deze verandering te informe
ren. De burgemeester zegde dat
toe. Hij liet weten, dat bouwaan-
vragen nu al gauw een paar maan
den extra vergen. Binnen drie jaar
na de aanwijzing tot beschermd
stads- en dorpsgezicht op 4 okto
ber j.l. moet er voor beide plaat
sen een bestemmingsplan
vastgesteld worden.
Poststraat te Stavenisse en de Pa-
trijzenweg te Oud-Vossemeer zou
den er gaten in de bebouwing
gevuld kunnen worden, maar niet
voorbij het laatste huis. In de
Kon. Julianastraat en de Molen-
vlietsedijk in Tholen zijn in de
ogen van de commissie geen gaten
die bebouwd dienen te worden.
Heijboer zag de Stoofstraat in
Poortvliet in de toekomst - na ge
reedkoming van (je niéuwe rond
weg - als een goede
bebouwingsmogelijkheid.
"Je kunt je algemene beleid dan
wel aan de wilgen hangen", con
cludeerde de burgemeester. Hij
vond, dat de commissie een be
paalde breedte voor gaten moest
vaststellen. Tegen het opvullen
van gaten na sloop van panden in
het kader van de dorps- en stads
vernieuwing had de burgemeester
overigens geen bezwaar. "Het
gaat nu duidelijk over lintbebou
wing. De commissie is daarover
gemengd van mening, maar u
heeft het college nog niet veel wij
zer gemaakt, ondanks uw gewaar
deerde pogingen."
Van Belzen, Heijboer, Van Gorsel
en Van der Linde wilden meer be
bouwingsmogelijkheden in gaten;
mevr. Deurloo sprak zich niet dui
delijk uit.
Schriftelijk en telefonisch wordt
er heel frequent gevraagd naar
bouwmogelijkheden in verschil
lende gaten in lintbebouwingen
op Tholen. Dat is steeds afgewe
zen op grond van het in 1988 vast
gestelde beleid.
In Tholen wordt gevraagd naar de
Molenvlietsedijk, Kon. Julia
nastraat, Zoekweg, Gemaalweg en
het Oudeland.
In Poortvliet naar de Hogeweg,
Paasdijkweg en Deestraat.
In Oud-Vossemeer naar de Kalis-
buurt, Veerstraat, Dorpsweg en
Patrijzenweg. Als overgangsrecht
is in 1989 in de Veerstraat een aan
vraag van bouwbedrijf Suurland-
Hage gehonoreerd omdat een
aantal jaren eerder uitdrukkelijk
toestemming was verleend. Bij de
4 huizen in de Patrijzenweg was er
sprake van invulling na de sloop
van een schuur.
In Scherpenisse is er vraag naar
bebouwing in gaten aan de Mo
lenweg, Platteweg en Westkerkse-
weg.
In St. Maartensdijk aan de Hoge
weg en de Provincialeweg.
In Stavenisse aan de Poststraat,
Kerkweg en Molendijk West.
In alle gevallen is meegedeeld dat
geen planologische medewerking
wordt verleend. St. Annaland
stond niet vermeld in het lijstje
van de gemeente.
...Mirage biedt de
mooiste oplossing voor
ruimteproblemen.
Schitterende schuif
deuren en -wanden in
tientallen kleuren;
voorzien van spiegels
of panelen. Van wand
tot wand, van vloer tot
plafond. Daarachter de
uitgekiende kast-
interieurs .van Mirage.
Al even mooi en
precies op maat naar
uw wensen en
behoeften in te delen.
Dat alles-is bovendien
eenvoudig te monteren
èn te verhuizen.
o
o
ro en o
CL)
O O
c: *3- ■*-*
(DlX) 2f
TD j—, 42
"O
(p c
o
(T3
C 2?
a) 42
O 12»
CT3 O ir
m rvJ
C Q."i
'2? S.
c o
QJ CD CL)
-iri ox) cvo
Advertentie