WAT KUNT U VERWACHTEN VAN DE NIEUWE BANK -^^S^CHTBODE ORGANISATIE MAATWERK MARKT BEDRIJVEN UW BEDRIJVENADVISEUR BEDRIJVENBALIE ASSURANTIEZAKEN AFDELING COMMERCIËLE ZAKEN AFDELING COMMERCIËLE ONDERSTEUNING AFDELING BELEGGINGEN MEER PRIVACY THOLEN öond ir'!2s«maar, de i^G/NA Wanneer op 1 april ons hernieuwde kantoor Tholen geopend wordt, zult u als kliënt van de Rabobank een geheel aan de eisen van deze moderne tijd ingerichte bankhal vinden. Er is nogal het één en ander veranderd. Dat geldt niet alleen wat betreft de indeling en inrichting van de bankhal, maar ook waar het onze produkten betreft. Enige voorbeelden: Geld lenen voor grote aankopen, zoals auto, meubelen en dergelijke is tegenwoordig heel normaal bovendien fiscaal aantrekkelijk. Ons motto hierbij is: "Snel, goed en goedkoop". Ook op dit terrein is de automatisering onontbeerlijk geworden, en gemak dient de mens. Op spaargebied kunnen wij ons ook als één van de grootste en beste banken presenteren. Wij blijven hoge rentes bieden in combinatie met aantrekkelijke voorwaarden met betrekking tot de beschikbaarheid. Daarnaast ontwikkelen wij steeds nieuwe produkten, die sparen met een hoog rendement combineren met fiscale rentevrijstellingen. Een voorbeeld hiervan is de koopsompolis. De Rabobank Tholen is sinds jaar en dag de grootste hypotheekverstrekker. En terecht; ook in de toekomst zullen wij blijven anticiperen op de huizenmarkt met op maat gesneden advies vergezeld van een computerofferte, die u een duidelijk beeld geeft van uw bruto en netto lasten. En dan hebben wij het nog niet gehad over het geautomatiseerd betalingsverkeer, geldautomaat, pincodes e.d. Uw bank ziet de toekomst echter niet als een bedreiging, maar als een uitdaging. Want ook dan geldt: 'RABOBANK, MEER BANK VOOR JE GELD!" Volgens dhr. Louwerse is de doorgevoerde reorganisatie succesvol geweest. Wij zijn inmiddels geheel overgestapt van een produktgerichte organisatie, naar een kliëntgerichte organisatie. Dat betekent dat wij uitgaan van de wensen van een bedrijf of partikulier en wij plaatsen daar het meest passend produkt uit ons dienstenpakket bij. De tijd van bankprodukten aanbieden en afwachten of iemand er op afkomt is voorbij. Vandaag de dag leveren wij maatwerk conform de verlangens van de kliënt. Door de automatisering (zoals een geldautomaat) wordt het in de toekomst steeds meer mogelijk en noodzakelijk om routine zaken automatisch te verwerken. Hierdoor ontstaat er voor onze medewerk(st)ers nóg meer tijd om u van advies te dienen. Tenslotte dient ons advies maatwerk te zijn en geheel afgestemd op de situatie van elke individuele kliënt, vult dhr. Louwerse aan. Daarom zijn er in de nieuwe bank niet minder dan vijf spreekkamers waarin wij onze kliënten graag zullen ontvangen. Door een aktieve aanpak, een deskundige wijze van adviseren en met name ook het leveren van maatwerk, zijn wij er van overtuigd dat wij ook in de jaren negentig door kunnen gaan met groeien. Wat dat betreft dus nog genoeg perspektieven voor de Rabobank Tholen! Met name in de bedrijfssfeer is advies op maat van eminent belang. Vandaar dat wij ook in de bedrijvenmarkt overgestapt zijn op specialisatie. Daarom zult u in de praktijk steeds meer gaan merken dat bijvoorbeeld onze agrarische relatiebeheerder in veel gevallen niet meer dezelfde is, dan onze relatiebeheerder voor het midden- en kleinbedrijf. Immers in deze zich snel ontwikkelende tijden is het voor onze relatiebeheerders haast niet meer bij te benen om goed gespecialiseerd te zijn in alle branches. De denkbeeldige grens tussen Tholen en Brabant is aan het vervagen. Steeds meer bedrijven vestigen zich in Tholen. Enerzijds door de aantrekkelijke subsidies van de gemeente, anderzijds door de betere ontsluiting van het eiland Tholen (Antwerpen en Rotterdam gemakkelijk en snel te bereiken). Van de vestigingen van deze bedrijven zullen de bestaande ondernemers van Tholen profiteren. Relatiebeheerder midden- en kleinbedrijf, Pierre Belde zegt dat de Rabobank Tholen hierop inspeelt door haar grote en veelzijdige dienstenpakket aan te bieden. Van reizen en verzekeringen tot telebankieren toe, wij hebben het allemaal. Pierre Belde zegt verder dat het zaak is om de behoeften van de ondernemer tijdig te onderkennen en hierop in te spelen en daar waar nodig advies te geven. Regelmatig contact tussen bank en kliënt is een vereiste. Speciaal voor onze bedrijfscliënten hebben wij in de nieuwe bankhal een aparte balie. Enerzijds zal dit de wachttijden van de (altijd drukke) bedrijfscliënten aanzienlijk verkorten en anderzijds zal onze servicegraad hierdoor nog verder toenemen. Immers, u kunt hier voor al uw zaken terecht. Ook hier geldt, wanneer het onderwerp meer specialistisch wordt, verwijst men u daar naar onze relatiebeheerders bedrijven. Ook voor geldhandelingen kunnen onze bedrijfscliënten hier terecht. Zowel partikuliere als bedrijfsmatige kliënten kunnen voor hun assurantiezaken in principe terecht bij hun relatiebeheerder in Tholen, Oud Vossemeer of St. Philipsland. Het is dan aan de betreffende relatiebeheerder om te beoordelen of hij een zaak zelf afhandelt of de zaak doorleidt naar onze Assurantie-afdeling. Hoofd van deze afdeling is de heer Hoek. Hij staat sgmen met zijn team medewerk(st)ers altijd voor u klaar! En dat is niet alleen overdag! Deze Assurantie-afdeling is van de gezamenlijke banken op Tholen en St. Philipsland. Ze zijn gehuisvest in St. Maartensdijk. Eigenlijk weer een apart bedrijf binnen ons bankbedrijf. De afdeling Commerciële Zaken geeft adviezen over alle bankdiensten aan zowel partikulieren als bedrijven. Deze afdeling beschikt dan ook over medewerk(st)ers die op een breed terrein kunnen adviseren en Vnedewerk(st)ers die in een bepaald produkt zijn gespecialiseerd. De afdeling Commerciële Zaken bestaat uit 15 medewerk(st)ers en wordt geleid door de heer A.J.M. Ammerlaan die tevens plaatsvervanger is van direkteur de heer W.H. Louwerse. Hij is tevens relatiebeheerder van een groot aantal bedrijven. Moderne dienstverlening aan kliënten met het oog op de jaren '90 staat bij hem hoog in het vaandel. Op de afdeling Commerciële Ondersteuning wordt naast relatie- en kredietbeheer, de commerciële administratie verzorgd. Hoofd van deze afdeling is Kees de Wilde. De commerciële aktiviteiten worden begeleid door de 4 medewerker(st)ers van de commerciële ondersteuning die tevens voor een gedeelte van de administratieve verwerking zorgen. Steeds belangrijker wordt het adviseren over alle mogelijke beleggingsvormen. Kees de Wilde en Johan van Tiggele zullen u graag informeren over alle denkbare beleggingsmogelijkheden en de daarmee samenhangende risico's, waarbij een optimaal netto rendement centraal staat. Een beleggingsadvies, dat rekening houdt met uw financiële situatie en fiscale positie, wordt graag door hun verstrekt. Met name uw fisca le aspecten zijn essentieel in onze advisering. Zij beschikken over de meest actuele informatie, waardoor er snel en adequaat op veranderingen kan worden gereageerd. Bankzaken zijn belangrijke zaken die in een aantal gevallen een wat langer gesprek vergen om inzicht te krijgen in uw persoonlijke wensen en omstandigheden. Een dergelijk ge sprek kan in de nieuwe bank voortaan op een juiste manier plaatsvinden. Rustig zittend aan een van de zitbalies of in de besloten omgeving van een spreekkamer. In alle rust "onder vier ogen" kunt u alles wat nodig is voor een goed advies met ons bespreken, zonder dat u daarbij gestoord wordt. U merkt het, ook voor meer privacy zit u goed bij de Rabobank. Komt u langs of maak een afspraak. 1990 Directeur W.H. Louwerse. Relatiebeheerder midden- en kleinbedrijf Pierre Belde. Hoofd Commerciële Zaken A.J.M. Ammerlaan. De medewerkfstjers van de afdeling commerciële on dersteuning v.l.n.r. Marjan Verhoef, Johan van Tiggele, Uze Deurloo en Kees de Wilde. De beleggingsadviseurs Johan van Tiggele Ilinksen Kees de Wilde (rechts). f

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1990 | | pagina 21