s De oudste christenen Burgemeester Van Boeijen schoot start en finishplaat "Mo(nu)ment opname" Oeverval bij Scherpenisse binnen een week hersteld DEZE WEEK Kerstnummer Feest? Dat is samenleving Abonnementsprijzen ATTENTIE E. VAN TUYN Donderdag 18 december 1975 32e jaargang no. 5 ,,Het bloed der martelaren is het zaad der kerk" is een gezegde, dat in de bijna 2000-jarige geschiedenis van het christendom zijn geldigheid meermalen heeft bewezen. Dat geldt zeker voor de oudste christenen, die gedurende de eerste eeuwen na Christus dood aan wrede vervolgingen werden blootgesteld, totdat in het jaar 313 keizer Constantijn de Grote het christendom tot staatsgodsdienst verhief. Aantrekkelijke toto-expositie tot 2 januari in Thools stadhuis Eerst Palestina Hhier-methodes OpN^ Noodvoorziening met 23.000 ton steen kost 400.000 gulden Ook voor scholen interessant SUBSIDIE VOOR MOLENBOEK Uienveilingen i Het enige nieuwsblad voor de streek Tholen en Sint-Phiüpsiand, waarin op genomen de Thoolse Courant en het Advertentieblad - Postbus 5 - Sint Annaland Telefoon 01665 - 375. Postgiro 12.44.07. Rabobank 30J0.05.556. Verschijnt elke donderdag. Abonnementsprijs 11,- per halQaar. Per post 13,50. Losse nummers 0,50. Sluitingsdatum advertenties dinsdagmiddag 16.00 uur Advertentieprijs 0,23 per mm btw. Spierinkjes t/m 20 woorden 4,68 incl. btw. contant, op rekening 5,20 incl. btw. Hoofdredacteur - uitgever G. Hejjboer. Zouden we bij de nadering van het kerstgebeuren achter feest geen vraag teken moeten plaatsen? Als we in het overgrote deel protestantse Tholen en Sint-Philipsland eerlijk tegenover elkaar willen zijn, zullen we eigenlijk moeten toegeven, dat onze katholieke broeders het wat bescheidener uitdrukken: Kerstmis. Het is vereenzelvigd, het Kerstfeest en de Kerstmis. Achter de mis, zo is ons nog kortgeleden in geheel ander verband verzekerd, komt het Lof. Lof heeft toch weer wel met feest te maken. Temidden van de puinhoop van wat we gewend zijn onze beschaving te noemen, moet Kerstfeest gevierd worden. Vanzelf sprekend is het goede pogen om goed voor elkaar te zijn, vriendelijk, naasten liefde te betrachten een zaak die aanbeveling verdient. Zelfs een gebod: hebt uw naaste lief, maar zit er niet te veel franje achter wanneer wy het als mensen pogen te realiseren. We kunnen dan zelfs op Godsdienstige basis mede mensen dodenjiaten bevechten. Niet gij, maar wy. Er is niet Kerstfeest te vieren tn wereld. Een wereld weliswaar motto van samenwerking, vi vernieuwing, van nieuwe maatschappy ordening, van integratie, oecumene en ga zo maar door, maar tegeiykertyd een wereld waarin de een het licht nauweiyks gunt In het oog van de ander. Nou ja, dat nog wel, zo lang een ander ons het niet te lastig maakt Jawel kritiek leveren, dat mag dan tegenwoordig, maar afbraak van het menszijn, dat toch niet. Daaraan wordt nog even zwaar getild als toen 2000 jaar geleden de schriftgeleer den voor schut werden gezet door vreemdelingen uit het oosten, Dat zijn we toch weer in dat verleden terecht gekomen, 2000 jaar terug. Ergens in de wereld een gehucht. In ons gebied zouden we het een „midden in de klei noemen", zolang een ander öns dat niet smalend verwyt. Dan wordt er een ldnd geboren, in een krot dat we nu niet eens meer kennen. Wel het boek „bij de beesten af". Dat was het toen ook. Zomaar in een stal. Of er daar by vorsteiyk was? U weet beter. De eersten waren enkele boerenarbeiders, een woord dat we niet eens meer mogen schryven. Medewerkers heet het nu. Toen In wezen veedryvers. Ook al met een mooi woord herders genoemd. Die gingen op wat we hedendaags „kraamvisite" zouden noemen. Ze gingen wel met het beste wat zij hadden. Dat is veel, want wat is veel eigeniyk, alleen het beste. Als je nog meer en nog beter aan je kerk, aan je vereniging, aan je gezin of wat ook kunt geven, geef je eigeniyk maar ten dele. Alleen als je het beste van jezelf bereid bent te geven, kan het veel zyn. Die herders konden niet meer geven, want ze kwamen met hun hart. Meer is er niet te geven by mensen. Minder kan niet, of we met duistere achtergronden dan in 1975 recht hebben Kerstfeest te vieren? Ais we die vraag stellen, verstaan we de zin van het Kerstgebeuren niet,. Met al onze werken, angst en wanhoop, met gijzeling en oorlogsvoorbereiding, met fusie en ontplooiing staat maar een doel voorop, maar een fundamenteel menseiyk streven en menselijk doen: zelfhandhaving. In het jaar 1 en Ie het jaar 1975. Zelfs gemeenschappelijk streven wordt nog ingegeven door ver wachting op grotere veiligheid en bescherming van het eigen ik. Wat een onwerkelijke verwachting en hoop is dat toch. Wat in de tyd verryst, vergaat immers met de tyd. Wie zich aan onwerkelijkheid vastklampt, verstaat het Kerstfeest niet. Dat Kerstfeest is immers het symbool van de menseiyke tegenpool. Van het kind dat niet het eigen ik nastreeft. Van het grote(zoen)offer. Daarom alleen feest door het grote offer. Dan heeft het ook weinig zin elkaar aan Christus geboorte te herinneren, wanneer Christus zelf buiten ons leven staat. Dat feest kan alleen gevierd worden, als men iets verstaat van wat Willem de M er ode tot zijn gedicht dreef Kind, komt gjj ditmaal in ons hart, Om alle duisternis en smart, En alle zopde en plagen Op eenmaal te verjagen. Het gebeurde deze week op een ZLM afdelingsvergadering. Je kykt er als feitelijk buitenstaander wat objectief naar. Je ziet oud-gedienden, die gedreven door erkenteiykheld van de partij zijn. Immers, een voorzitter, die jarenlang leiding gaf, neemt afscheid. Dat kan een bijzonderheid betekenen voor een afdeling, zeker een byzonder heid naarmate de gaven tot dat leiding geven bijzonder waren. In wezen doet er dat toch niet zoveel toe. Die eenvoudige van hart deed ook zyn best, hoorde er ook bij, gaf alles wat in dat kader mogelijk was te geven, meer had hy of zij niet. Dat beseffend, besef je tegeüjkertyd dat zoiets toch de samenleving uitmaakt. Het wat willen zijn en wat willen doen voor elkaar. Dan kan daar eigen eer bijkomen, want dat is menselijk. Het meest treffend werd dat in Poortvliet maandagavond door de scheidende voorzitter zelf gezegd: zelfs het stoutste trekpaard is gevoelig voor een schouderklopje. Dat hoeft aan verdiensten niet te kort te doen, dat hoeft aan belangrijkheid voor een In de eerste eeuwen na Jezus' dood breidde het christendom zich snel uit in het machtige Romeinse rijk en ook daarbuiten, zoals in Engeland en zelfs in Egypte en Abessinië. Vooral de apostelen Petrus en Paulus hebben een grote bijdrage geleverd tot de ver breiding van het evangelie. Paulus, die aanvankelijk geen volgeling van Jezus was, evolueerde gedurende een reis naar Damascus van kerkvervolger tot een trouw apostel. Hij ondernam zendingsreizen naar Klein-Azië en Griekenland en vormde in diverse plaatsen kleine zelfstandige christelijke gemeenten. De oudste christenen hebben hun geloof beleden en verbreid door van bijna alle materiële geneugten bewust afstand te doen. Hun bezittingen en hun goederen deelden zij met degenen, die onder armoedige omstandigheden moesten leven. In de eerste christelijke gemeenten had niemand eigen bezittingen. Alle leden van de gemeenten hadden alle dingen gemeenschappelijk. Het geestelijk fundament van de eerste christenen was de bijbel. In hun godsdienstige samenkomsten werden gedeelten uit het Oude Testament gelezen, later ook de Evangeliën en de brieven van Paulus, toen die eenmaal waren verschenen. Vanaf het begin werden de Doop en het Avondmaal ingesteld. De Joodse sabbath (zaterdag) werd vervangen door de zondag en Pinksteren en Pasen werden reeds door de eerste christenen gevierd, in tegenstelling tot het kerst feest, dat pas in de vierde eeuw na Christus als chrictdl^c feestdag ging gelden. Het paste in het wereldbeeld van deze oudste christenen, dat zij voortdurend leefden in de verwach ting van een spoedig einde van deze wereld. Zij beschouwden de wereld waarin zij leefden als een voorbijgaande zaak. Al hun gevoeldens en gedachten waren toegespitst op het Nieuwe Rijk, het Rijk Gods. door Christus op aarde gebracht. De eerste christenen hebben aan hevige vervolgingen blootgestaan, zowel in als buiten Palestina. De eerste vervolgingen van christenen hadden plaats in Palestina zelf, met name in Jeruzalem, waar de eerste christelijke gemeente was gesticht, zoals uit kandelingen 2:41 blijkt. De Joodse priesters hadden gehoopt, dat met de dood van Jezus ook een einde zou komen aan de activiteiten van diens volgelingen, maar toen deze verwach ting niet uitkwam, maar integendeel, de christelijke gemeente in Jeruzalem gestadig groeide, begonnen de vervolgingen van de christenen allengs groter en wreder vormen aan te nemen. Pas na de verwoesting van Jeruzalem in het jaar 70 hielden deze vervolgingen op. Maar in de daaropvolgende jaren werden de christenen blootgesteld aan veel ernstiger vervolgingen, t.w. door de Romeinen. De oudste christenen stelden zich tegen de Romeinse overheid afwijzend op. Zij erkenden slechts Jezus Christus als hun koning en weigerden zich aan het gezag van de keizer te onderwerpen. Dat nam de Romeinse overheid niet. Zij zag de christenen als landsverraderlijke elementen, die uitgeroeid moesten worden. In het Romeinse rijk werden de christenen aanvankelijk even beestachtig behandeld als vele eeuwen later de Joden in het Duitsland van Adolf Hitler. Met name Keizer Nero werd berucht als christenvervolger. Hij liet de christenen verbranden of wierp ze in de arenea voor de wilde dieren. Maar ook zijn opvolgers lieten de christenen niet met rust. Zo liet keizer Trajanus vele gelovigen op de brand stapel werpen, terwijl hij ook de christenen van al hun bezittingen berooofde. Op deze wijze bevestigden de Romeinse heersers het beeld, dat Johannes in Openbaringen 13 van hen 'had geschilderd, waarbij hij het Imperium Romanum vergeleek met de antichrist, die zijn macht aan de duivel ontleent. Ondanks de bloedige vervolgingen breidde het christendom zich uit onder de bevolking van het inmense Romeinse rijk. Ja, juist deze vervolgingen riepen op de duur sterke tegenkrachten op, die mede de val van het Imperium in de hand werkten. Na ongeveer drie eeuwen van vervolging gaf in het jaar 313 keizer Constantijn de Grote het christendom vrijheid van godsdienst. Enige tijd later werd het christendom zelfs tot staatsgodsdienst verheven en kon de christelijke kerk zich eindelijk gaan bezinnen op diepere geloofsvragen en zijn organisatie verder uitbouwen. Met het op de foto zetten van juryleden en eerste prijswinnaar door burgemeester J.E. van Boeyen zaterdag morgen in het Thoolse stadhuis, was niet alleen de laatste officiële plaat geschoten van de foto-dia wedstrijd „Mo(nu)mentopname", maar ook de foto-tentoonstelling officieel geopend. Tevoren waren de prijzen uitgereikt aan de reeds eerder in ons blad gepubliceerde winnaars, waarvan nummer één de heer J.P. Verburgh uit Sint-Maartensdijk. Begin april startte de wedstrijd, toen de burgemeester op de Sint Annalandse Voorstraat het „nonnetjeshuis" vastlegde. Hij koos dat punt om er de aandacht op te vestigen, dat dit fraai monumentje door toekomstige restauratie ook behouden zou moeten blijven en vanwege de herdenking 500 jaar Sint Annaland. Toeristen en inwoners hebben er vervolgens enkele zomermaanden over kunnen doen om aan de van ruime voorwaarden voorziene wedstrijd hun plaatje bij te dragen. Organisator en Thoolse archivaris J.B.B. Zuurdeeg moest wel wat lang wachten, eer de inzendingen van de grond kwamen, maar het merendeel had toch de sluitdatum in het hoofd, want toen viel de deelname mee. Prijswinnaars, wethouders, raadsleden, jury en comitéleden M'75 Tholen waren zaterdagmorgen in het stadhuis van de partij. De burgemeester vond het plezierig dat er uiteindelijk toch nog een zo goede deelname voor deze wedstrijd was gekomen en dat vooral omdat hiermee Gisteren, woensdagvoormiddag, rukte Dijksbouw met schepen en ander materiaal in nadat het noodherstel van de oeverval bij ,t Tuttelhoekje in Scherpenisse was gereed gekomen. Er lagen toen 22.000 ton fosforslakken van Hoechst uit Vllssingen (die waren opgeslagen in de Roggeplaat in de Oosterschelde) en 1000 ton zwart stortsteen op hun plaats. Technisch hoofdambtenaar van het Waterschap Tholen ing. M. J. Giljam schat de kosten van de voorzieningen op 3 1/2 4 ton. Nadat de oeverval dinsdagmiddag was ontdekt, kwam de hulpverlening via de calamiteitenregeling Oosterschelde snel op gang. Zaterdagmorgen negen uur zat er 19.500 ton slakken in het gat. Er was een afmeerponton aangevoerd, een kraan, lichtaggregaat en een schaftwagen op de dijk. De communicatie verliep bijzonder goed dankzij mobilofoon en portofoon waarmee de bakken met slakken en steen al bij de Zeelandbrug werden aangekondigd. De eerste dagen werd er hard doorgewerkt en sommigen kwamen 72 uurniet uit de kleren. Het weer was bijzonder goed, zodat men geen last van storm ondervond. Tot en met maandagnacht werd de oeverval door het Waterschap steeds bewaakt. Dinsdagnacht startte Dijksbouw met het storten van 300 ton zware stortsteen om het losse materiaal vast te houden. Bovendien is die steen golffemmend. Met medewerkjpg van duikers van de samenleving niet in te boeten. Maandagavond bleek het öns weer overz-duideiyk in Poortvliet: dat samen doen is de samenleving. Het is tvaard om het tegen Kersten Jaarwisseling nog eens te benadrukken. Studiedienst Vlissingen van Rijkswater staat en uitgebreide peilingen is komen vast te staan, dat de zinkstukken voor de Scherpenissepolder onbeschadigd zijn. Aan de hand van alle gegevens wordt bekeken, of er aan de oever nog wat moet gebeuren. In het voorjaar wordt in elk geval de steenconstructie onderhanden genomen, terwijl ook de betonblokken gedeeltelijk worden vernieuwd. De desbetreffende dijk valt feitelijk onder verantwoordelijkheid van de Waterkering der calamiteuze polder Scherpenisse. BEHOORLIJK ZWARE VAL Het hoofd van de Technische Dienst van het Waterschap Tholen, ing. J. D. Jagt, lichtte woensdagmiddag tijdens de algemene vergadering in Scherpenisse de ingelanden in over de situatie bij ,t Tuttelhoekje. Hij bracht naar voren dat er sprake is van een behoorlijk zware oeverval. Over ongeveer 1/2 ha. is een verdieping ontstaan van 6 tot )7 meter, waarbij )50.000 tot 200.000 m3 zand is weggestroomd. De geul is ter plaatse 30 meter diep. De voor oever is weggelopen, maar aan de dijk zelf mankeert niets. Er is hier sprake van een voor vallen gevoelige oever. Juist in dit gebied is er echter sinds de registratie van vallen nog nooit iets gebeurd en nu plotseling een oeverval. De geul is al enkele jaren niet verdiept. De bedoeling is, dat er in het kader van de dijkverzwaring Oosterschelde in de Scherpenissepolder 30-80 cm. op de dijk komt. Over de hulpverlening zijn we buitengewoon tevreden. Tussen half vijf en vijf uur belden we vorige week dinsdagmiddag naar het bureau Dijkversterkingen in Goes, en om half elf ,s avonds arriveerde reeds de eerste bak met 1100 ton steen. Er ligt ongeveer 500.000 ton steen op de werkeilanden in de Oosterschelde gereed voor dit soort calamiteiten. Aangezien de Scherpenissepolder een calamiteuze waterkering is, betaalt het Rijk, aldus dhr. Jagt. Ir. M. A. Geuze noemde het gelukkig dat de wet op de Calamiteuze polders nog niet is afgeschaft. De regering wil dat per 1 januari 1977 wel doen, maar met deze oeverval kan het beslist geen kwaad toch nog eens te attenderen op de risico's die het Waterschap loopt. Dhr. J. C. Kooijman wierp de vraag op, of deze oeverval geen aanleiding is om aan te dringen op spoedige veiligheid in het Oosterscheldegebied. Dijkgraaf H. van Gorsel, die ook vond dat de calamiteitenregeling buitengewoon goed heeft gewerkt, achtte de suggestie van dhr. Kooijman niet nodig aangezien Den Haag al voldoende duidelijk op de hoogte is van de standpunten. Een indruk van de oeverval in de Scherpenissepolder achter de gemeentelijke vuilnisstortplaats ,t Tuttelhoekje. Waterschapsadministra teur J. Slager maakte deze foto vorige week vanaf een boot, toen het noodherstel pas op gang was gekomen. Thoolse monumenten in M'75 extra belangstelling kregen. Via deze tentoonstelling vallen er vele facetten van onze monumenten te bewonderen, vond de heer Van Boeijen. Komt het op een wedstrijdvorm aan, dan trekken velen zich vaak terug omdat ze van mening zijn geen kans te maken. Daarom te meer zijn we vei^fieugd over de variatie die er toch kwam. De amateurs hebben hun krachten beproefd en er zijn vooral extra indrukken opgedaan van vele kanten aan de monumenten, wat in het verleden over het hoofd werd gezien. Vooral in ons vlakke landschap is het gemeentebestuur bereid tot steun aan het streven tot behoud van de monumenten. Daarop is ook van de zijde van het comité M'75 op aangedrongen en de vraag werd van die zijde aan het gemeentebestuur voorge legd, niet alleen wat we dit jaar, maar ook volgende jaren kunnen doen voor hei behoud daarvan. De burgemeester kon meedelen, dat inmiddels een fraai plan op tafel ligt voor restauratie van het voor het gemeentebestuur eigenlijk laatste grote monument het voormalig gemeentehuis van Scherpenisse. Als het kan worden uitgevoeerd, zoals het nu op papier staat, zullen de inwoners van Scherpenisse in het bijzonder, maar de gehele burgerij daarmee blij kunnen zijn. Men zal daarover nog wel nader vernemen. Nu hopen we ook maar op geld in 1976 om dat werk te laten uitvoeren en dat kan misschien in het kader van de werkloosheidsbestrijding. Dan zijn we er nog niet, want in de particuliere sector valt ook nog zoal het een en ander te doen. Ook daarcp heeft Met een foto van jury en eerste prys winnaars besloot burgemeester J.E. van Boeijen de foto- en dlawestryd „Molnulment opname" en verklaarde tegelijkertijd de expositie in het Thoolse stadhuis voor geopend. Van links naar rechts jurylid en tekenleraar P. Blom, eerste prijswinnaar J.B. Verburg, verder die representante van de derde prijswinnaar mevr. van der Linde, jurylid en organisator J. P.B. Zuurdeeg en jurylid fotograaf B. Van Gils. het comité M.'75de aandacht gevestigd, zoals de twee molens te Sint Maartens dijk, Hoeve Reigersburhch, het nonnetjesuis te Sint Annaland, ,t Huys Vermuyden, Het Smidsklokje te Oud- Vossemeer en nog enkele andere objecten. Wat kan er voorts gedaan worden om karakteristieke straatjes, pleintjes of landschapsgedeelten te bewaren of terug te brengen in oude vorm. Wat in M'75 aan belangstelling kon worden gewekt, moet worden vast gehouden en uitgediept, zo vond burgemeester van Boeijen. Daarna was er de prijsuitreiking. Eerste prijs winnaar Verburgh zei in zijn dankwoord het initiatief bijzonder op prijs te hebben gesteld en zoals hier bleek meerderen met hem. Ik heb door deze wedstrijd een heel andere kijk gekregen op monumenten en heel wat ontdekt waarop ik tevoren geen acht sloeg. Tot prijswinnaar C.Poot te Sint Maartensdijk zei de burgemeestrer het geweldig op prijs te stellen, dat deze amateur-fotograaf zich bereid heeft verklaard in de gemeente de grafzerken op de plaat vast te leggen, nadat hij dat in Sint Maartendijk al;heeft gedaan. Die medewerking wordt vooral op prijs gesteld door de sectie cultuurbehoud van de culturele raad in Zeeland, die immers ook het voornemen heeft in de provincie de bestaande grafzerken op de foto te krijgen. Na de prijsuitreiking besloot de burgemeester met alle deelnemers, al of niet in de prijzen gevallen, dank te brengen voor hun medewerking De expositie van het ingezonden foto materiaal is volop de moeite waard om er een kijkje te nemen. Dat kan, zoals ook elders in dit nummer wcrdt vermeld tot en met 2 januari a.s. van maandag t/m vrijdag van 9 - 12.30 en van 13.30 - 17.00 uur. Beide kerstdagen en nieuwjaarsdag is het stadhuis gesloten. Ongetwijfeld is de fototentoonstelling van de monumenten op Tholen, waarbij opviel, dat er weinig van de waterkant werd genomen, ook interessant voor de zeker hogere klassen van de lagere scholen en voor de leerlingen van het voortgezet onderwijs. Wel zit men al snel in de kerstvakantie, maar misschien is er nog een ochtend of middag voor die vakantie te vinden, wat dan wel snel zal moeten gebeuren. Wie in de stadhuishal te Tholen komt wordt verzocht het gastenboek te tekenen. De entree is gratis, zodat niets belemmert er een uurtje door te brengen. Interessant. De vereniging de Hollandsche Molen wil een boek uitgeven: „Het staande werk van de bovenkruiers" van A. Sipman. Men komt echter 104.000 gulden tekort voor deze uitgave, zodat de provinciale besturen e.d. om subsidie is gevraagd. G.S. van Zeeland stellen voor maximaal 2500 gulden te eeven. Reden tot feest? Wat is een samenleving? Thools besluit tot instelling commissie bedryfsleven Monumentenzorg in M'75 Thoolse werkelooeheid toegenomen Zuiveringsheffing voor Thoolse en Fllplandse gezinnen Oeverval gedicht Boerenpartij striemt linkse dictatuur" Exposities in Thools stadhuis en de Meestoof Jan Overeenkam.... Kerstmislukking Ere-voorzltter van een Z.LJVL- afdeling De Oesterschelp op de culinaire toer Griffierswisseling by W ater schap Bezwaren tegen recreatieplan Gorishoek Kanaalschap bevecht Fllplandse jachthaven Thoolse tafeltenniskampioen schappen Smercfiek en Vosmeer veilig Tenslotte: goede Kerstdagen gewenst met een byzondere qroet aan hen die in bet ziekenhuis moeten verbiyven KERSTTROOST: WIE DE ANDEREN VERLICHTTE, HEEFT NIET VOOR NIETS GELEEFD. Dit nummer bestaat uit 18 pagina's. Met instemming van de minister van economische zaken zijn de abonnementsprijzen per 1 januari 1976 als volgt: bezorgabon ne es per halfjaar 11, postabonnees per halfjaar 13,50 In het laatstgenoemd bedrag zit ook de door de PTT opgelegde verhoging per januari a.s. van 35%. Voor de abonnees die automatisch betalen, hebben wij de banken en de postgirodienst ingelicht. De bezorgabonnees kunnen wachten tot de bezorger aan huis komt en de post abonnees tot ze hun accept-girokaart ontvangen. Het laatste nummer van de Eendracht- bode in 1975 verschijnt op dinsdag 30 december. Opgave predikbeurten morgen, adver tenties en berichten eveneens voor de Kerstdagen. (Eendrachtbode - Postbus 5 - Sint Annaland, tel. 01665-375). De eerste krant in 1976 verschijnt donderdag 8 januari. Slnt-Annaland, 16 december 1975 140 ton maat 40 opwaarts 57,80 per 100 kg., 5 ton drielingen 42,30. Sint-Maartensdijk, dinsdag uien 40 opw. kl. 2 nl. 58,10, drielingen 42.30, aanvoer 50 ton. TANDARTS zal op 26 dec. VOOR SPOEDGEVALLEN AANWEZIG ZIJN in THOLEN. Hoogstraat 15 van 10.00 -10.30 u en in SINT MAARTENSDIJK Groene Kruisgebouw van 11.00-11.30 u 27 december spreekuur als altijd Eventuele pijnklachten op ahdere tijden: Bellen 01645 - 2388 l.M.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1975 | | pagina 1