Oud-Vossemeerse landbouwschuur geheel door brand verwoest Accelerando prolongeerde eerste prijs op topconcours Veiligheidsverbetering weg Poortvliet Sint Annaland dure liefhebberij KOORZANG IN SINT ANNALANDSE KERK Daadwerkelijke hulpverlening kwam laat tot stand bij brand DEZE WEEK Stuurgroep natuur- en recreatiebelangen Oosterschelde Aardappelen en uien Gevels omver gehaald Veilingberichten Bijna 2 miljoen gespaard Expositie Donderdag 30 oktober 1975 L^EELAV^y 31 e jaargang no. 50 H i| De 36 meter lange landbouw schuur bij de Gankelhoeve van dhr. Abr. van Westen in Oud-Vossemeer is zaterdag middag door brand verwoest. De schade wordt geschat op ruim een half miljoen gulden. De technische recherche van de rijkspolitie vermoedt dat de brand is ontstaan door het smeulen van brandende kooldeeltjes uit de uitlaat van een tractor die ,s morgens was gestart. Raadsleden confessionele vier: Bedrijfscontainers Aannemers ÊÉNORACHT Het enige nieuwsblad voor de streek Tholen en Slnt-Phlllpsland, waarin opgenomen de Thoolse Courant en het Advertentieblad - Postbus 5 - Sint Annaland - Telefoon 01665 - .375' Postgiro 12.44.07- Rabobank 30.30.05.556 Verschijnt elke donderdag. Abonnementsprijs ^5 per halQaar. Per post 12,00 Losse nummers 0,50. Sluitingsdatum advertenties dinsdagmiddag 16.00 uur Adver tentieprijs 023 par mm btw. Spierinkjes t/m 20 woorden 4,68 Inch btw. comant, op rekening 5,20 incl. btw Hoofdredacteur - uitgever G. Heiboer. Om kwart voor één was er nog niets van brand te zien, want toen was land bouwersknecht J. Hommel nog op het erf. Een uur later sloegen de vlammen al door het dak. Dhr. Van Westen ontdekte zelf de brand toen hij uit z'n woonhuis kwam om met de auto weg te rijden. Hij kon al niet meer in de schuur komen en belde 0011. Inmiddels had ook een passerende bromfietser rook gezien en in de Coentjesweg 0011 laten bellen. In de nieuwbouwwijk van Oud- Vossemeer hadden in hun tuintje werkende of autowassende inwoners een klap gehoord, rook gezien en vlammen horen knetteren. Via 0011 en de brandweerkazerne Bergen op Zoom werd om 13.44 uur de vrijwillige brandweer in Tholen per sirene gealarmeerd. Drie minuten later rukte men uit en na zes minuten rijden was men ter plaatse. Tussen het vrijstaande woonhuis en de schuur werden een paar stralen ingezet om uit breiding te voorkomen, terwijl aan de andere kant de hoge drukspuit direct water gaf vanwege de aanwezigheid van gasflessen aan die kant van de schuur. De Sint-Annalandse brandweer werd om (3.45 uur gealarmeerd en rukte om (3.48 uur uit. Bij aankomst werd de pomp direct bij de grote vijver naast het woonhuis van dhr. Van Westen geïnstalleerd om voor het nodige water te zorgen, want de dichtstbijzijnde brandkraan zat een eind verder in de Coentjesweg. Het Oud-Vossemeer publiek sloeg de verrichtingen van de beide korpsen kritisch gade, morde over het ,,lang" uitblijven van de brandweer, de vraag De commissaris der Koningin in Zeeland dr. C. Boertien zal woensdag morgen ten Provinciehuize de stuurgroep natuur- en recreatie belangen Oosterschelde installeren. Hierin zitten vertegenwoordigers van de provincie, gemeenten rond de Oosterschelde en de ministeries van Verkeer en Waterstaat, Financien en CRM. Voorzitter is gedeputeerde A.L. van Geesbergen, leden o.a. burgemeester J.E. van Boeijen uit Tholen en burgemeester G. van den Berg uit Sint-Philipsland. van de pas gearriveerde Thoolse brand weerlieden waar er water was en het feit dat de later aangekomen Sint- Annalandse brandweer nog eerder water met de pomp gaf dan het Thoolse korps. Eilandelijk brandweercommandant M.C. van Stee constateerde dat er snel was gewerkt na het alarm aangezien men binnen tien minuten op de plaats van de brand was. Wachten duurt echter altijd lang. De brand sloeg razend snel om zich heen, zodat er voor de txee korpsen niets meer te redden viel. De wind was zwak en waaide naar het dorp toe, dat met rook en rommel werd bedekt. Het woonhuis liep geen gevaar. De pompen waren eerst in een slootje bij de vijver ingezet, maar vanwege de vele plastic zakken die in de sloot bleken te zitten, moest al gauw op de vijver worden over geschakeld. Er werden tien stralen ingezet, terwijl twee brandweerlieden nog van het persluchtmasker gebruik maakten om dichter bij het vuur te kunnen komen. De in het midden van de schuur ontstane brand breidde zich over de hele 36 meter lange, 15 meter brede en 11 meter hoge schuur'uit. De aanwezige benzine, olie, gas en vetten deden het vuur na een ontploffing af en toe nog verder oplaaien. Bij de brand gingen drie tractoren, een zaaimachine, kunstmeststrooier, triltand, ploegen, lasapparaat en ver schillende andere kleine landbouw werktuigen verloren. Ook een groot aantal produkten werd onverkoopbaar:. 350 ton aardappelen, 100 ton uien en 60 ton hooi en stro. Als men dat tegen de aardappel- en uienprijzen van vandaag de dag bekijkt, is de ramp nogal groter. Overigens was dhr. Van Westen tegen brand verzekerd. In de van voor de oorlog daterende, goede landbouwschuur was twee jaar geleden een koelhuis gebouwd. De ventilatoren werkten echter zaterdag niet. Onlangs werden nog overal in de schuur nieuwe elektrische leidingen aangelegd. Tijdens het blussen liep de Sint Annalandse brandweerman A. de Witte door vallend puin nog verwondingen aan z'n pols op, waarvoor hij door dr. Padt in Poortvliet behandeld moest worden. Inmiddels was ook een kraan van loon bedrijf J.W. Hage en zn. uit Poortvliet opgeroepen om de twee zijgevels naar beneden te halen. Rond half vijf ging de eerste, maar dat was nog een heel karwei. De verankerde muur bleek uiterst stevig in elkaar te zitten en met veel moeite sneuvelde de top. Het overige deel werd met een touw door een groot aantal brandweerlieden omver getrokken. Op het erf liggende suikerbieten werden op een wagen De 36 meter lange schuur van de Gankelhoeve in Oud-Vossemeer werd zaterdagmiddag geheel door brand verwoest. De korpsen van Tholen en Sint-Annaland bestreden het vuur, waarvan de nablussing tot zondagvoor middag duurde. De gevels werden met behulp van machines en mankracht omver gehaald. Op de voorgrond de gedupeerde eigenaar Abr. van Westen. geladen en naar elders gebracht. ,s Avonds om negen uur rukte de Sint- Annalandse brandweer in. Het Thoolse korps hield de wacht en trok ,s nachts ook de andere zijgevel nog om. Met behulp van een laad schop werd het hooi en stro overhoop gehaald om al het vuur te kunnen doven. Pompbediende Karei Laban en zijn collega werden door mevr. Plompen in de Coentjesweg voorzien van koffie en koek, wat bijzonder gewaardeerd werd. Zondagvoormiddag om half twaalf rukte ook de Thoolse brandweer in. De sedert 1971 inmiddels wat traditionele zangavond van de verenigde koren Tholen en Sint- Philipsland wordt ditmaal in de Hervormde kerk te Sint-Annaland gehouden. Dat is komende zaterdag 1 november om half acht. In dit kerkgebouw was er voorjaar 1971 de primeur met een dusdanige opkomst dat men hetzelfde najaar het vervolg had in de veel mooiere Thoolse kerk. In 1972 kwam Stavenisse aan bod, in 1973 Oud-Vossmeer, in 1974 Poortvliet en nu is men weer terug in Sint-Annaland. Daarbij zijn dan Scherpenisse en Sint- Maartensdijk ogenschijnlijk gepassseerd. Dat is niet het geval, want als in Scherpenisse het kerkgebouw geschikt was om naast zo'n 300 zangeressen en zangers ook nog een 3 tot 500 luisteraars te bergen, dan was ook Scherpenisse geen punt. Tot dusver kwam er slechts van Hervormd Sint- Maartensdijk geen toestemming om het Hervormd kerkgebouw voor dat doel te gebruiken. Voor Sint-Philipsland geldt hetzelfde motief als voor Scherpenisse. Tussentijds was er wel een individueel kooroptreden, maar dan eveneens in federatief verband in Haestinge te Sint- Maartensdijk en De Wimpel te Sint- Philipsland. Komende zaterdag zal medewerking worden verleend door V.Z.O.S. en Maranatha uit Sint-Philipsland. Het Geref. kerkkoor uit Tholen, Crescendo uit Poortvliet, het Hervormd kerkkoor uit Scherpenisse, V.Z.O.S. en Rehoboth uit Sint-Maartensdijk, het Herv. kerkkoor uit Oud-Vossemeer en V.Z.O.S. uit Sint-Annaland met als wisselende dirigenten J. Geluk, Iz. Riedijk, A. Ridderhof, C. den Braber en J. Wesdorp. Nieuw programmapunt en aantrekkelijk intermezzo kan zijn het solistisch optreden van de sopraan mevr. Tea de Wit-den Outer, die o.a. voor radio en T.V. (Evangelische Omroep) optreedt in het E.O. kwartet met Renate Heemskerk. De gezamelijke koren worden op het orgel begeleid door de heer J. Hage uit Scherpenisse en de begeleiding van samenzang en soliste is toevertrouwd aan mevr. J. Fase-Goedegebuure. De organisatoren rekenen weer op goede belangstelling, zoals er ook voorgaande jaren volop liefhebbers waren de zangavond bij te wonen. Uiteraard heeft de Hervormde kerk Sint-Annaland ongeveer 1000 zitplaatsen. Met v(Jf van de twaalf deelnemende korpsen in de vaandelafdeling moet Je wel van goede huize komen om er ook Sint-Annaland, 28 oktober 1975: Uien 80 ton maat 40 opwaarts klasse 2 NL 43,60 per 100 kg., 4 ton. Drielingen maat 30/40 36,40. Sint-Maartensdijk, 28 oktober 1975: Uien maat 40 kl. 2 NL 43,-. Drielingen 36,40. Aanvoer 12 ton. „Zijn burgemeester^en wethouders van Tholen op de hoogte van de onrust die momenteel in grote mate aanwezig is in Oud-Vossemeer?" Ook wij delen deze gevoelens. Die onrust is ontstaan doordat bij de boerderijbrand van 25 oktober de daadwerkelijke hulpver lening zo laat tot stand kwam. Naar ons werd meegedeeld geschiedde de brandmelding via 0011 enkele minuten voor half twee, arriveerde het korps van Tholen ongeveer vijf voor twee, dat van Sint-Annaland te twee uur en begon het feitelijke blussingswerk - zij het met een bescheiden waterstraal eerst om 22 minuten over twee. Ter verduidelijking: de brandweer korpsen van zowel Tholen als Sint- Annaland waren beiden zoals altijd na alarmering in recordtijd paraat. De onrust onder de bevolking betreft vooral de hulpverlening bij eventuele branden in de bebouwde kom. Wat denkt het college op korte termijn te doen teneinde deze onrust weg te nemen? Die vragen hebben de Thoolse raadsleden J.M. Deurloo- van Broekhoven(K.V.P.), W.C. van Kempen (A.R.P.), J.D. de Korte (C.H.U.) en J. Versluijs (C.H.U.) gesteld aan b en w naar aanleiding van de boerderijbrand bij dhr. Abr. van Westen in Oud- Vossemeer. nog een eerste pr(js uit te halen. Je kunt er immers als het ware van uitgaan dat de minsten tot de goeden gerekend kunnen worden. Niettemin wist de Koninklijke Fanfare „Accelerando" uit Sint-Annaland onder leiding van Ko den Toonder uit Kloetinge opnieuw een eerste prijs te veroveren. De tweede maal In successie op het officieel K.N.F. concours, na vorig jaar tot die hoogste muziektop te zijn genaderd. De eerlijkheid gebiedt, dat men niet al te veel overschot had voor die eerste prijs, maar er mort even reeël bij worden opgemerkt, dat het een niet te onderschatten inspanning vergt van amateurs op dat niveau te musiceren. Sas van Gent was gastvrouwe en men moest dus wel over de brede Scheldeplas, om de grote evenementenhal in het Zeeuws-Vlaamse te bereiken. Al vrij snel na aankomst was Accelerando aan bod. Met het verplichte werk „Introductie, Elegie en Capriccio" van M. Boekei. Dat leverde 141 1/2 punt op en met een gelijk puntental van het vrije nummer dus nog niet voldoende voor een eerste prijs, want dan moeten het er in totaal 288 zijn. Dat wist men overigens nog niet van de jury J. H. Claessens, R. van Yperen en P. van Mever, toen men aan het vrije nummer begon. De uitkomst daarvan was 150 punten en daarmee toch nog een eerste prijs, daarmee toch boven de 288 punten (291 1/2). Zoiets is, uitkomend in de Vaandelafdeling een felicitatie waard. Tegelijkertijd ook een fikse opgave om in 2 jaar tijds 2 maal een officieel en ook nog 2 maal een vrij concours te bezoeken en deel te nemen. Dat vergt wel grote inzet van amateurs, die dan niet zoveel tijd overhouden voor wat meer „gezellige" muziek, dan concoursnummers op dat niveau. Het zijn ook niet bepaald nummers, die er bij een populair concert zouden ingaan als koek, maar er zit vanzelfsprekend wel virtuositeit aan gekoppeld. Het kritisch verslag van de jury krijgt men gewoonlijk pas vele weken later in het K.N.F. orgaan. Uitspringer op het concours was het bekende „Apollo" uit Goedereede, dat met lof slaagde door de verovering van 329 punten. Accelerando kan nu wat in concoursrust. Een prolongatie in de Vaandel-afdeling met een eerste prijs is voldoende bewijs, dat men ook op dat niveau speelt, dat het geen toevalstreffer is. Houen zo! Brand in Oud-Vossemeer Vragen over late start biusslngs- werkz aamheden Zangavond verenigde koren Verbetering Bram Groenewege- weg kost 6 1/2 mi\Joen gulden Beheersverordening Ons Dorpshuls discussiepunt Fliplandse raad Eerste prijs voor Accelerando en WIK Sint-Annaland P.T.T. plaatste tweelingbussen P.J.Z. Tholen/Sint-Philipsland beleefde reünie bij 30-jarig bestaan Watersportvereniging vecht met gemeente over huurprijs jacht haven Stijgend vertrek uit gemeente Tholen P.T.T.-aandeel in gemeente handelingen neemt toe. Politiesterkte opgevoerd tot 28 man De klad in het Thoolse voetbal EEN TUDIGE WAARSCHU WING IS DE HALVE OVER WINNING Dit nummer bestaat uit 14 pagina's In het A. M. de Jonghuis te Nieuw- Vossemeer wordt zaterdagmiddag om drie uur de tentoonstelling geopend van tekeningen, gouaches en schilderijen van Kees van Lent. Liefhebbers kunnen er zaterdags en zondags terecht van twee tot vijf uur. In de spaar week van de Rabobanken ring Tholen en Sint-Philipsland is er een bedrag ingelegd van 1.835.374,09. Het aantal stortingen bedroeg 5810, het aantal nieuwe spaar rekeningen 127. Het verbreden met 75 cm. aan weers zijden van de wegverbinding Poorvliet - Sint Annaland zou ongeveer 6 1/2 miljoen gulden moeten kosten, zo heeft de (flenst gemeentewerken voor burgemeester en wethouders van Tholen uitgerekend. De aanleg van alleen een rijwielpad tussen deze woon kernen op een breedte van 2 1/2 meter zou 1.250.000,- vergen. Van zulke bedragen keek de commissie van advies Openbare werken dinsdag avond toch wat op in de Thoolse raads zaal. Het punt stond op de agenda omdat enkele raadsleden in de juniver- gadering bij het college informeerden welke mogelijkheid bestond om de veiligheid op deze weg te verbeteren. Van deze verbinding wordt namelijk nogal gebruik gemaakt door scholieren, zowel richting Poortvliet voorzover het MAVO of huishoudschoolleerlingen betreft en zelfs voor hen die voortgezet onderwijs in Bergen op Zoom volgen. Anderzijds gaan kinderen uit de omgeving Sint Annaland (Weihoek) per fiets naar Sint Annalandse lagere scholen. De vijf meter brede verharding met wel vrij brede, maar ook uiterst zachte bermen levert voor het gemotoriseerd verkeer al wat risico's op, als men wat ver uitwijkt en zonder rijwielpad is het voor fietsers en brommers ook niet de meest veilige verbinding. B en w vinden dat na het produceren van die kosten de commissie maar een eerste oordeel moest vormen, wil men dat nog nader gaan uitwerken. Voorzitter L.J. Koopman bracht het punt op tafel op de reeds om half zeven begonnen commissievergadering. Eerst was het verslag van de vorige vergadering goedgedkeurd, waarbij de heer M. van Damme opmerkte dat men bij het lezen van dit verslag opnieuw verwonderd moet zijn, hoe b en w in de laatste raadsvergadering de brandweerkazernebouw zo op tafel hadden kunnen leggen. Onbegrijpelijk, vond het V.V.D. raadslid. De voorzitter nam de opmerking maar voor kennis geving aan, waar hij van mening zal zijn geweest dat er al genoeg over is gepraat en geschreven. Wat de hiervoor genoemde wegver- betering betreft, verklaarde de heer Koopman dat het in b en w was besproken, waarbij werd vastgesteld dat het toch wel om een zeer grote uitgave gaat. Persoonlijk heb ik daarbij nog aangevoerd, dat het mogelijk in gedeelten zou kunnen gebeuren, vervolgde de heer Koopman, al heeft dat natuurlijk ook wel zijn bezwaren. Bij een verkeersmeting was er evenwel geconstateerd, dat er niet zo'n frequent gebruik van deze verbinding door bromfietsers en fietsers wordt gemaakt, want men kwam op 18 maart slechts aan 19 bromfietsers en 24 fietsers. Toch heeft het college het probleem niet zonder meer naast zich willen neerleggen. Bij nadere informatie door de heer van Damme bleek, dat de verkeerstelling niet op een zodanig punt was geschied, dat ook de Weihoekfietsers naar Sint Annaland waren „opgevangen". Bovendien meende men moeilijk te kunnen afgaan op die maarttelling, omdat dan het merendeel van de scholieren nog niet per fiets naar school gaat. De heer van Damme vond het uiterst moeilijk om risico van mensenlevens te moeten gaan afwegen tegen een inderdaad stevige financiële aderlating. Hier is het toetsen van investering aan maatschappelijk nut een uiterst moeilijke zaak. Hoe druk moeten dergelijke wegen zijn, landelijk bekeken, om te concluderen, dat het zo niet verder kan? vroeg de heer van Damme zich af. Hij heeft wel geconstateerd dat het ,s morgens voor de schooltijden behoorlijk druk kan zijn met het rijwielverkeer op die weg. Men zou kunnen zeggen dat hier een taak ligt voor de ouders om hun kinderen via de verbinding Oud-Vossemeer met wel grotendeels een rijwielpad, te laten gaan, maar zijn we er daarmee af? De meting wees tenslotte toch uit, dat 780 voertuigen per dag passeren. De heer van Damme moest toegeven, dat het een enorme uitgaaf zou zijn om tot die ver betering te komen. Hij zag wel een subsidielichtpuntje, nu in de tweede kamer aan de minister van Verkeer is gevraagd meer aan fietspaden te doen. Maar ook zonder een mogelijke rijkssteun voor zo'n project zouden we nog kunnen twijfelen het af te wijzen. Misschien kunnen er andere cijfers uit de bus komen als het werk uitgevoerd zou kunnen worden als werkgelegen heids object. Overigens vindt hij de huidige rijbreedte eigenlijk te smal, al zou het verkeer zich daar beperken tot personen- en vrachtwagens. Men kent de struktuur van de weg en ondergrond en daarmee ook die van de zachte bermen. Het in de berm komen is er levensgevaarlijk. Wat denkt de commissie aan b en w te adviseren, wilde de heer Koopman weten om het wat kort te houden. Het lid M. van Dijke (S.G.P.) meende dat het toch vooral gaat om de fietsers en dus een rijwielpad al een grote verbetering zou zijn. Daarmee waren de andere leden het eens. De Plv directeur gemeentewerken de heer J. Blaas wees er op dat het een vrij- liggend fietspad zou kunnen worden. De commissie was er voor dat b en w nog eens een onderzoek instelt of er mogelijkheden zijn met betrekking tot Rijkssubsidies, zoals door dhr. van Damme was geopperd. Het lid P. van Schetsen(PvdA) informeerde in dit verband of er ook al een plan is gemaakt voor trottoiraanleg vanaf Sint Annalands veiling naar Hoenderweg, waar destijds om was gevraagd. De heer Koopman verklaarde dat b en w hieromtrent nog een advies bereikte. Gedacht was dit te realiseren bij plan Stoofweg, maar dat zal nog te lang op uitvoering wachten. Mogelijk dat er bij de begrotingsbehandeling meer informatie over dit punt kan worden verstrekt. Een ander agendapunt betrof bespreking resultaten gehouden enquete inzake afvoer bedrijfsafval met containers. Het enquêteresultaat bleek niet gunstig, want slecht 15 bedrijven bleken gegadigde. De commissie had vorige maal gezegd, dat het meer dan 200,per container per jaar mocht kosten voor het ophalen en ledigen en daarom hadden b en w aan 300,gedacht. Maar met 15 zit het nog niet roos kleurig, al staat b en w er ook nu nog niet afwijzend tegenover. Eigenlijk is het maar een derde van hetgeen nodig was (50 container gegadigen). De commissie vond het spijtig dat er zo weinig belangstelling voor bestaat. Dit zou nog wel wat kunnen aantrekken als zoiets eenmaal loopt, maar de 50 zou men toch niet halen. De heer van Schetsen vond het beroerde dat men in deze ook qeen proef kan nemen, want dan zitten betrokkenen met een container van 80Q,Hij twijfelt er wat aan dit nu te moeten doorzetten, temeer omdat de gewone ophaaldienst (met wekelijks grofvuil) belangrijk is verbeterd. De heer Koopman meende ook dat dit laatste nu tot alle tevredenheid verloopt. De heer van Damme vond dat men zich toch niet aan een deelname van 50 containers moest ophangen. Je doet het of je doet het niet. De ervaring in andere plaatsen is dat er steeds meer gebruik van wordt gemaakt. Het gaat vooral om de middenbedrijven. De grootsten rijden zelf wel naar het Tuttelhoekje. Als men ziet hoe netjes het gaat zullen er meer komen. Zou het container ledigen tegelijk kunnen met de huisvuilroute? De heer Blaas meende van niet altijd, met name de dag van de kern Tholen zit men goed vol. Ja, maar, zo was het wederwoord, het gaat voor Tholen-stad ook maar om een enkele deelnemer. De heer van Damme rekende voor, dat het de gemeente met 15 deelnemers Jaarlijks 5000,zou gaan kosten. Hij was toch wel voorstander om er een begin mee te maken. De gemeente kan zelf ook een paar containers neerzetten, zoals bij het Hertenkamp Stavenisse, bij het Goris- hoekse strandje, enz. Dat kost natuurlijk ook geld, maar de boel kan netjes blijven. Tenslotte besluit de commissie nog eens aan b en w te vragen, wat het exact zou moeten kosten als men het voor 15 containers gaat doen en wat in de normale route meekan. Een laatste agendapunt betreft de onderhandse aanbesteding Openbare werken (straten, riolering, enz.) destijds besloot de commissie dat te houden onder de plaatselijke (in de gemeente wonende) aannemers. Er kwam evenwel een verzoek van de firma Van Dijck- Petit uit Bergen op Zoom daarin ook te mogen participeren, aangezien men zo'n 19 werknemers uit Tholen in dienst heeft. Weliswaar komt men in aan merking voor het asfalteren van de wegen na inschrijving, maar dat ver hoogt de werkgelegenheid maar in zeer beperkte mate in vergelijking met rioleringswerken. B en w wensten het opnieuw in de commissie te brengen. De heer van Schetsen vond het aantal werknemers uit Tholen bij genoemde firma volop noemenswaard. Men kan met het aanbesteden ook weer niet te bekrompen optreden. Stel, dat onze Thoolse aannemers- en daaronder zijn toch ook wel enkele grote- het uitsluitend van werken op Tholen moesten hebben. Ze zouden slecht liggen als in dat opzicht bijvoorbeeld Brabant „verboden gebied" zou zijn. Hij zou er daarom wel voor zijn genoemde Bergse firma erbij te betrekken, al dient men daarbij ook voorzichtig te werk te gaan, terwijl men voor de niet zo grote karweien de aanbesteding altijd nog beperkt kan blijven tot de Thoolse aannemers. De heer van Damme kon in grote lijnen wel instemmen met de gedachtengang van Schetsen, temeer daar hij constateerde, hoe van die 19 Thoolse werknemers bij de Bergse firma er 13 uit Stavenisse komen. De commissie was het er unaniem'over eens genoemde firma althans voor de grotere karweien ook bij aanbesteding te betrekken.

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1975 | | pagina 1