VAN IERSEL
Met de trein naar de
toekomst
Bijdrageregeling ter bevordering van
samenwerkingsvormen in de
land- en tuinbouw
VOORDEEL BIJ VAN IERSEL
DIDAS DEKENS (zuiver scheerwol)
f 43.40
I 51.20
f 59.80
mm
Uitnodiging
Ploegdemenstratie
Land. Mech. Bedrijf ZANDIJK
De magazijnen gevuld
In Heijboer's boekhandel
Alleen deze week
mm
P.v.d.A.geen verder
contact met
Democraten '66
Onthoudt het goed: 't is Van lersel die 't 'm doet!
MEUBELFABRIEK EN TOONZALEN
V', V
Het bestuur van het gewest Zeeland van
de Partij van de Arbeid kwam zaterdag 11
oktober 1969 bijeen onder voorzitterschap
van de waarnemend voorzitter, de heer P.
A. Roels.
Het bestuur nam, naar aanleiding van het
initiatief van de Partij van de Arbeid, ge
west Zeeland, in het voorjaar van 1969,
tot het voeren van gesprekken met Demo
craten '66, de Politieke Partij Radicalen en
de Pacifistisch Socialistische Partij met het
oog op eventueel te vormen samenwerkings
verbanden m.b.t. de a.s. verkiezingen voor
de Provinciale Staten van Zeeland, thans
de volgende besluiten:
a. geen contact meer te zoeken met De
mocraten '66, daar deze partij antwoordde
niet bereid te zijn voor de verkiezingen
samenwerking aan te gaan met welke poli
tieke groepering dan ook;
b. de Partij van de Arbeid, gewest Zee
land, acht thans samenwerking met de Pa
cifistisch Socialistische Partij in provinciaal
verband niet opportuun, daar deze partij ge
durende haar laatstelijk gehouden congres
besloot voor een samenwerkingsverband i.e.
een progressief aoccord, als "els te stellen
dat bij het verkrijgen van een meerderheid
voor het PAK in een gemeenteraad of in
een college van Provinciale Staten, de sa
menwerkende partijen alle wethouderszetels
resp. alle zetels in het college van Gedepu
teerde Staten zou opeisen.
Gezien de inhoud en de geest van de
vigerende Gemeentewet resp. Provinciewet
acht het bestuur van de Partij van de Ar
beid, gewest Zeeland ,dit principieel onaan
vaardbaar.
De relatie tussen het college van Burge
meester en Wethouders en de gemeenteraad
alsook de verhouding tussen het college van
Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten,
is principieel van geheel andere aard dan
de verhouding tussen regering en parlement
De Partij van de Arbeid .acht het juist,
evenals voorheen, de gedragslijn principieel
te handhaven dat de politieke verhoudingen
in een college van Burgemeester en Wethou
ders, alsmede die in een college van Gede
puteerde Staten, in grote lijnen een afspie
geling is van de politieke verhoudingen in
een gemeenteraad resp. de Provinciale Sta
ten.
Samenwerking met partijen die dit stand
punt niet kunnen delen acht het bestuur van
de Pdrtij''van de Arbeid, gewest Zeeland,
principieel ongewenst...:
c. het gesprek met de Politieke Partij
Radicalen in Zeeland zal worden voortge
zet, mede m.b.t. de a.s. statenverkiezingen:
d. aan Democraten '66, de Politieke
Partij Radicalen en de Pacifistisch Socialis
tische Partij zal worden voorgesteld na de
verkiezingen gemeenschappelijke gespreks
groepen te vormen teneinde eikaars achter
gronden. en politieke standpunten beter te
leren kennen;
e. de samenstelling van een commissie
ter opstelling van een verkiezingsprogram
ma voor de a.s. statenverkiezingen werd
besproken.
SPOORWEGEN
WILLEN AUTO VERVANGEN
De Nederlandse Spoorwegen willen met de
snelheid van een exprestrein de toekomst
dichterbij halen. Een beetje uit eigen be
lang, maar ook om te voorkomen, dat het
snel groèiende Nederland over enige jaren
met volledig verstopte wegen zit. De goede,
oude trein heeft op het ogenblik in Neder
land veel van zijn populariteit verloren. De
voornaamste oorzaak is de auto. Speciale
reclamecampagnes, waarin de spoorwegen
opgewekt wijzen op het gebrek aan parkeer
ruimte en de overvolle wegen, hebben niet
kunnen verhinderen, dat de treinen steeds
minder passagiers vervoeren doordat velen
het eigen autootje nu eenmaal verkiezen
boven de aan de rails gebonden wagens.
Daarin moet veraridering kernen, vinden
de Nederlandse Spoorwegen. En de NS
hebben zowaar goede moed, dat dit zal luk
ken ook.
In een visie op de (nabije) toekomst, on
der de dubbelzinnige naam „Spoor naar 75"
heeft de directie van de NS uiteengezet wat
er allemaal moet gebeuren, wil (a) de trein
een vooraanstaande plaats in het vervoer
terug winnen en (b) Nederland nog een
klein beetje leefbaar blijven. Dat het een erg
veel met het ander heeft te maken weet dit
NS rapport overduidelijk te vertellen.
Het toekomstplan van de spoorwegen komt
op een moment, waarop het met de trein
helemaal niet zo best gaat. In verschillende
opzichten schiet het openbaar vervoer, zo
als het nu is, te kort, zegt het rapport zelf.
Het aandeel in het totale verveer daalt re
gelmatig. Bedrijfseconomisch lijkt de toe
komst welhaast een .onmogelijke zaak. Met
name de NS zien, onder de omstandigheden
waaronder zij nu moeten werken, geen kans
meer de balans in evenwicht te krijgen.
Sinds 1962 is er een verlies, dat eind van
dit jaar zal zijn opgelopen tot ruim vierhon
derd miljeen gulden. Deze verliezen zijn
grotendeels opgevangen met leningen, het-
geén nu al een jaarlijkse rentelast van 26,5
miljoen gulden betekent. De NS hopen nu
maar, dat de staat deze schuldenlast over
neemt. Dat wordt zelfs als een van de voor
waarden gezien om het toekomstplan te
kunnen realiseren.
De Spoorwegen zijn eerlijk genoeg om
ronduit te vertellen, dat ook zij zelf heb
ben gefaald in het bijbenen van de wensen
van het publiek. Daarin willen de NS zo
snel mogelijk verandering brengen. Regel-
j matige marktonderzoekingen moeten de di
rectie vertellen wat het publiek eigenlijk wil.
Het lijnennet zal worden aangepast, de
dienstverlening verbeterd, de treinen gemo
derniseerd. De eerste resultaten zijn al zicht
baar. De NS hebben zichzelf een moderner
jasje aangemeten. Het embleem is veranderd,
de treinen krijgen een ander, frisser kleur
tje, stations worden in een razend tempo ge
moderniseerd.
Om te laten zien, dat het ernst is, zullen
de spoorwegen spoorslags de dienstregelin
gen wijzigen. Volgend jaar wil men volgens
een heel nieuw plan gaan rijden (een actie
program, dat prompt de naam Spoorslag
70" heeft gekregen).
Uitgangspunten voor dit plan zijn de wen
sen van het publiek. Volgens de NS komen
die neer op vier hoofdpunten: een hoge reis-
snelheid, een hoge frekwentie, doorgaande
verbindingen en een zo kort mogelijk voor-
en natransport. Met. andere woorden: het
publiek wil -zo snel mogelijk op de plaats
van bestemming zijn door een Station zo dicht
mogelijk in de buurt te hebben, door zo kort
mogelijk te wachten nn door zo weinig moge
lijk over te stappen. Het is erg moeilijk aan
al die wensen tegemoet te komen, omdat,
vinden de NS, een paar verlangens met el
kaar in strijd zijn. Vervoer van deur tot
deur is dikwijls niet mogelijk als iemand niet
bereid is onderweg méér over te stappen.
Meer stations drukken de reissnelheid. Toch
wil men in 1970 al zoveel mogelijk bereiken
Het resultaat is, aldus het rapport over
„Spoorslag '70" na de geleidelijke verbe
teringen van de afgelopen jaren „een grote
sprong vooruit in reissnelheid, frekwentie, be
perking van de noodzaak tot overstappen
en bekorting van de voor- en natransport
afstanden".
De dienstregeling voor 1970 gaat uit van
een heel nieuw systeem. De NS voeren een
„exprestreindienst" in, die geheel los gaat
opereren van de normale snel- en stoptrei
nen. De NS hebben alle driehonderd stati
ons op een rijtje gezet en bekeken welke de
belangrijke zijn. De eerste veertig stations
op de lijst zijn voor 1970 opgenomen in
het gloednieuwe net van exprestreinen.
Met ingang van volgend jaar kunnen de
treinklanten op een gewoon kaartje op deze
netten rondreizen met een gemiddelde reis
snelheid van negentig kilometer, stoptijden
meegerekend. De exprestreinen van volgend
jaar zullen er heel anders uitzien dan de
huidige sneltreinen. Maar wat nog belang
rijker is, op sommige trajecten zullen zij
snelheden bereiken van 130, soms zelfs 140
kilometer per uur. De lange afstands-expres-
treinen gaan ieder uur rijden, tussen de be
langrijkste stations ieder half uur en tussen
sommige stations in de Randstad Holland
(Utrecht - Amsterdam - Haarlem - Leiden -
Den Haag - Rotterdam - Dordrecht) zelfs
vier maar per uur.
De centra van Amsterdam en Rotterdam
komen voor het eerst via de rail minder dan
een uur van elkaar te liggen. Zelfs met een
vliegtuig is dat (wachttijden meegerekend)
niet bij te benen.
Natuurlijk kijken ook volgend jaar de NS
naar trajecten, waarop de nieuwe expres
treinen nooit rendabel kunnen worden, ter
wijl op die lijnen toch behoefte bestaat aan
een kortere reisduur. Hier zullen sneltreinen
worden ingezet met kortere stoptijden en een
nauwkeurige aansluiting op het net van
exprestreinen.
Zelfs de stoptreinen voor lokaalvervoer
gaan volgens een nieuV/ systeem vooral snel
ler rijden. Opzet is, dat de stoptijden niet
langer worden dan die van een normale
stadsbus.
Om dit mogelijk te maken worden meer
treinen ingezet. Dankzij zorgvuldig bere
kende aansluittijden geeft dit stoptreinnet de
langere afstandsreizigers ook een uitstekende
verbinding met alle stations, die de expres
treinen op hun veertigstedentocht niet aan
doen.
„Spoorslag '70" is daarmee, hopen de
NS, een uitstekend vertrekpunt voor een
veelbelovende rit naar de toekomst.
NADRUK VERBODEN
Het Bestuur van het Ontwikkelings- en
Saneringsfonds heeft een bijdrageregeling
vastgesteld ter bevordering van samenwer
kingsvormen van ondernemers in de land- en
tuinbouw. Krachtens deze bijdrageregeling
kan aan ten hoogste 100 samenwerkingsver
banden een bijdrage worden verleend.
Om voor een bijdrage in aanmerking te
kunnen komen moet het samenwerkingsver
band aan een aantal voorwaarden voldoen.
De samenwerking moet een duurzaam
karakter hebben Als vorm van samenwerking
moet gebruik gemaakt worden van de vol
gende rechtsvormen:
maatschap;
vennootschap onder firma;
commanditaire vennootschap;
naamloze vennootschap;
coöperatieve vereniging.
Indien gekozen wordt voor een andere
vorm van samenwerking, dient deze de goed
keuring te verkrijgen van het Bestuur van
het fonds.
De overeenkomst van samenwerking moet
schriftelijk en na L januari 1968 zijn aan
gegaan.
De deelnemers dienen als hoofdberoep het
land- en tuinbouwbedrijf uit te oefenen, tenzij
het bestuur van het fonds ook een andere
wijze van deelneming zal hebben toegestaan.
De deelnemers dienen hun land- of tuin
bouwbedrijf geheel of voor een belangrijk
deel in het samenwerkingsverband in te
brengen.
De bedrijven of onderdelen van bedrijven,
die ingebracht worden, moeten één of meer
van de volgende produktietakken omvatten:
akkerbouw, weidebouw, veehouderij, tuin
bouw, waaronder begrepen fruitteelt en het
kweken van bomen, bloembollen, bloemen en
champignons, zoals een en ander nader om
schreven is in artikel 9 van Bestuursbesluit
nr. 25 van het fonds.
Het bedrijf, dat door de deelnemers in het
samenwerkingsverband wordt uitgeoefend,
moet voor wat betreft omvang, toerusting en
organisatie uitsteken boven de in het gebied
van vestiging voorkomende vergelijkbare be-
drijfstypen en bovendien ook landelijk ge
zien voldoende perspectief bieden. De samen
werking moet gepaard gaan met een optimaal
gebruik v. d. produktie factoren zonder dat
't produktie-uitbreiding meebrengt als direct
gevolg van de door de samenwerking onstane
overtollige arbeid.
In verband met de in het kader van de
regeling minimale omvang, die de bedrijven
van de deelnemers moeten hebben en in ver
band met de bepaling van de hoogte van de
bijdrage worden de bedrijven van de deel
nemers gewaardeerd. Voor de waardering
van de bedrijven is aansluiting gezocht bij
het puntensysteem van de huidige beëindi
gingsvergoedingsregeling van het fonds.
De in te brengen bedrijven dienen ten
minste een omvang te hebben van 5000 pun
ten met dien verstande echter, dat voor de
waardering niet aanmerking komen bedrijven
of bedrijfsonderdelen, die betrekking hebben
op het houden van:
mestkalveren;
mestvarkens en fokvarkens;
schapen:
mestkuikens en eenden;
legkippen.
Een ingebracht bedrijfsonderdeel dient deel
uit te maken van een bedrijf, dat met inacht
neming van het voorgaande op "tenminste
5000 punten wordt gewaardeerd.
De bijdrage is opgebouwd uit de volgende
twee elementen:
In de eerste plaats een bedrag van 0.20
per punt voor de in het samenwerkingsver
band ingebrachte bedrijven of bedrijfsonder
delen met een maximum, van 15.000,per
samenwerkingsverband volgens de hiervoor
genoemde waardering.
In de tweede plaats een bedrag van
2.000,per deelnemer met een maximum
van 10.000,per samenwerkingsverband.
Een deelnemer die uitsluitend een bedrijf
of bedrijfsonderdeel inbrengt, dat betrekking
heeft op 't houden van mestkalveren, mest
varkens, fokvarkens, schapen, mestkuikens,
eenden en legkippen, verkrijgt geen bijdrage
van 2.000,
De aanvragen om een bijdrage moeten
vóór 1 september 19/0 worden ingediend bij
de Hoofdingenieur-directeur voor de Bedrijfs
ontwikkeling in de Landbouw van de pro
vincie, waar de deelnemers hun bedrijf uit
oefenen of zullen uitoefenen.
Bij de aanvrage dienen te worden over
gelegd:
een opgave van de deelnemers en de
omvang van hun bedrijf en de in te
brengen bedrijfsonderdelen;
het bedrijfsplan voor het in samenwer
kingsverband te exploiteren bedrijf;
bij (erf)pacht een schriftelijke verkla
ring van de (eigenaar(verpachter, dat
toestemming wordt verleend voor de
inbreng van het bedrijf of de bedrijfs
onderdelen in het samenwerkingsver
band en - indien nodig - voor de vesti
ging dan wel uitbreiding van opstallen
of wijziging van bestemming;
een afschrift van het (ontwerp)samen
werkingscontract dan wel een afschrift
van de (ontwerp) statuten van de
naamloze vennootschap of de coöpe
ratieve vereniging.
Op 20 oktober a.s. hopen
onze lieve ouders en
grootouders
C. Moerland
en
C. Moerland-Gebraad
hun 25 jarige echtvereniging
te herdenken.
Hun dankbare kinderen en
kleinkind
J. Moerland
J. Moerland-Bazen
Monique Moerland
Stavenisse, oktober 1969
Voorstraat 13
Op 20 oktober hopen mijn
lieve oma en opa hun 25
jarige echtvereniging te her
denken.
Hun kleinkind
Monique Moerland
Heden behaagde het de
Heere van ons weg te ne
men, geheel onverwacht
mijn innig geliefde man,
onze zorgzame vader, be
huwd- en grootvader, broe
der, behuwdbroeder en oom
Cornells Pieter Geuze
in de ouderdom van 70 jaar
Jesaja 55 vers 8
Uwe wegen zijn
niet mijne wegen
Rotterdam, 14 okt. 1969
Rosenveldtstraat 34b
Geen bloemen
Mede namens
verdere familie
M. Geuze-van Duivendijk
Meerkerk:
N. van Duyn-Geuze
J. M. van Duyn
Leen, Martijntje, Kees,
Hans, Greetje
Hardinxveld:
M. Geuze
M. Geuze-Rosendaal
Rotterdam:
J. Heljstek-Geuze
P. J. Heijstek
Ellen, Kees, Anja
De teraardebestelling zal
plaats hebben op vrijdag
17 oktober a.s. op de Alg.
Begraafplaats Hofwijk.
Vertrek vanaf het sterfhuis
12.30 uur.
Aankomst in de Kapel circa
1 uur.
Met grote droefheid geven
wij U kennis van het over
lijden van mijn innig ge
liefde man, onze zorgzame
vader, behuwd- en groot
vader
Adriaan Jan van IJsseldijk
op de leeftijd van 74 jaar
en 8 maanden.
St. Maartensdijk:
N. H. van IJsseldijk-
Hartog
A. J. van IJsseldijk Jr.
J. van IJsseldijk-
Goudzwaard
Poortvliet:
C. C. de Rijke
van IJsseldijk
L. W. de Rijke
Krimpen a.d. IJssel.
J. A. Belonje-
van IJsseldijk
C. Belonje
en kleinkinderen
St. Maartensdijk,
10 oktober 1969
De begrafenis heeft plaats
gehad op maandag 13 okt.
op de algemene begraaf
plaats te St. Maartensdijk.
Langs deze weg wil lk allen
hartelijk danken, die blijk heb
ben gegeven van hun belang
stelling en medeleven tijdens
mijn verblijf in het ziekenhuis
en bij mijn thuiskomst.
B. A. Giljam
M. Giljam-Christiaanse
Tholen, oktober 1969
Voor de vele blijken van
belangsteling, bloemen en ge
schenken, die wij op ons 25
jarig huwelijksfeest mochten
ontvangen, zeggen wij U allen
ook namens onze kinderen en
ouders hartelijk dank.
J. Minheere
J. P. Minheere-den Haan
Oud-Vossemeer, okt. 1969
Onder de Molen 19
Heden is van ons heen
gegaan in zijn Heer en Hei
land, in de hope der Eerste
Opstanding, mijn lieve zorg
zame man en onze geliefde
vader, behuwd- en groot
vader
Jacobus Adrianus
Johannes Capclle
in de ouderdom van 69 jaar
J. Capelle-de Witte
kinderen en
kleinkinderen
Oud-Vossemeer, 9 okt. '69
Hikseweg 14
De teraardebestelling heeft
plaats gehad op maandag
13 oktober 1969 op de al
gemene begraafplaats te
Oud-Vossemeer.
Het bestuur van de Herv.
Dameskrans wil langs deze weg
haar hartelijke dank betuigen
aan allen die door hun gaven
of op andere wijze hun mede
werking hebben verleend bij de
verkoping.
Door de grote belangstelling fs
deze dan ook zeer geslaagd.
Het Bestuur.
Tholen, oktober 1969
Voor de vele blijken van
belangstelling en felicitaties bij
ons 50 jarig huwelijk onder
vonden, zeggen wij ook namens
onze kinderen en kleinkinderen
hartelijk dank, inzonderheid
directrice, juffrouw Groen,
personeel en bewoners van
„De Schutze".
P. Ligtendag
M. Ligtendag-van der Male
St. Annaland, oktober 1969
Dankbetuiging
Allen die onze 40-jarige echt
vereniging tot een onvergete
lijke dag maakten, zeggen wij
ook namens onze kinderen,
voor de vele bloemen, cadeaux
en kaarten, onze hartelijke dank
J. P. C. Beneker
W. I. Beneker-v. Iwaarden
Voor de vele blijken van
meeleven, ons betoond na het
overlijden van onze geliefde
vader, groot- en overgroot
vader
M. de Groen
zeggen we allen vriendelijk
dank, inzonderheid zuster Sla
ger voor de goede zorg en
degenen, die hun auto beschik
baar stelden bij de begrafenis
van buiten de gemeentekom.
Fam. de Groen.
Poortvliet, oktober 1969
Op ZATERDAG 18 oktober 1969 houden wij een
met D EIIT Z tractoren, die wij leveren in de pk. klasse van
25 tot 160 pk, op het bedrijf van de heer JAC BOONMAN,
Leguitschedijk 7 te Oud-Vossemeer.
Aanvang 13.00 uur.
THOLEN
Tel. 01660-522-401
TE KOOP
BANDENWAGEN
DAF 2Yi ton
in.pr.st.
C. LINDHOUT
Ring 36 Tel. 513
Oud-Vosscmeer
Hartelijk dank voor de vele
blijken van belangstelling en
het ontvangen fruit, tijdens mijn
verblijf in en bij mijn thuis
komst uit het ziekenhuis.
J. A. den Haan
St. Annaland, okt. 1969
Daar ik niet in de gelegenheid ben u allen persoonlijk
te bedanken, wil ik langs deze weg ook namens mijn
kinderen, allen hartelijk bedanken voor het betoonde
medeleven, na het overlijden van mijn geliefde man
en vader.
Pieter Nathaniel Luijk
Mevr. de wed. A. M. Luijk-Klippel
en kinderen
Poortvliet, oktober 1969
Scheldestraat 16
Het grootste deel van de inkopen NAJAARSARTIKELEN is binnen en
daarom al een ruime sortering in Marklin met de nieuwste catalogus,
Fallcr met de nouvcauté's, in Lego, Aurora bouwdozen, een grote variatie
Wildebraspoppen, Sjoelbakken, tafelbiljarts, voetbalspelen en de nieuwste
gezelschapsspelen. Monopoly in nieuwe uitvoering, Marklin Sprint en
Fallcr autobanen en de nieuwe Hit Car Rolleybaan, eveneens een Faller
produkt.
SINT-ANNALAND
Zoals steeds het nieuwste en DEGELIJK SPEELGOED
TE KOOP
4 weekse MESTKUIKENS
af te leveren van 30 okt. tot
1 nov.
Met de kerstdagen slachtrijp.
Beleefd aanbevelend,
P. J. DE VOS
Molendijk 5 - tel. 01663-443
Stavenisse
Hierbij delen wij u mede,
dat ons
Loon- en Sproeibedrijf
zoals voorheen doorgang zal
vinden. We hopen dat u daar
aan tenvolle uw medewerking
wilt verlenen.
Beleefd aanbevelend.
Wed. P. LUIJK en J. LUIJK
Poortvliet
BESTEL nu uw
WYBO UIENZAAD
Agent D. VAN GORSEL
W. Churchillstraat 15
St. Maartensdijk
Tel. 01666-603
1 persoons van 67.NU
2 persoons van' 89.NU
LITS JUMAUX 190/240 van 105.— NU
NYLON TAPIJT 380 breed cognac NU f39.-
VYNYL OP VILT van 12.80 pm2 NU 15.75
Dit kan alleen
p. mtr
m
iiy" W—" - .v.:. - -I- - - T/'-T
•-
HALSTERSEWEG 265-267 (v.h. De Koperen Doos)
Tel. 01640-3544 BERGEN OP ZOOM
TE KOOP x
2 Electr. transporteurs
7,5 m en 6.5 ra
Hydr. zakkenheffer
Bakfiets
2 bakkruiwagens
2 Buiskruiwagens
10 Baddings 3,8 m
4 Spoorbielzen 2,5 m
Telefoonpalen 2 st. a 9 m,
9 st. a 7,5 m, 1 st. a 4,5 m
Gegalv. golfplaten!
13 st. a 3.05 x 0.83 m,
2 st. a 2,75 x 0,83 m
2 Dekzeilen: 7,5 x 3,5 m,
en 6 x 5,5 m.
20 Plastic Jerrycans
inh. 20 liter
Brandstoffenhandel
DE JONGE
Schuttershof 15
Tholen - Tel. 01660-302
HEDEN bij aankoop van een
Zwan rookworst 1 pond zuur
kool voor 39 ct„ gesneden huts
pot 55 ct„ sinaasappels 10 voor
135, bananen 2 pond 98 ct.
ananas of perzik 169, heel blik.
J. Aalbrechtse, Bakstraat 1,
Tel. 487.
TE KOOP
2 aandelen Coöp. Ver.
Pootaardappelen bewaarplaats
Tholen.
1 is ook mogelijk
2 stukken plastic van 21 en 35
meter lang 6 meter breed.
1 maal gebruikt. Goed voor
bieten loof af te dekkeri.
100 aardappelzakken en een
aardappelhor, uitneembaar, bij
J. VAN NIEUWENHUIJZE
Oostcrschcldestraat 17
tel. 01666-485
Sint-Maar tensdij k
FOTO albums, receptie albums
Baby albums, dagboeken met
slot. De Thoolse Boekhandel
Fa. C. Dieleman, Tholen.
LANGSPEELPLATEN gees
telijke muziek, Feike Asrna. Jan
Zwart Urker mannenkoor enz.
Fa. C. Dieleman, Tholen.
TE KOOP nieuwe autobuiten
band. Good Year 6.70 s 13.
Pr. 25.Kolen con vector-
Bronco Pasja, electrische voe-
tenstoof, losse petroleumkachel
(Haller). z.g.a.n. leren jack
(Gelmok) m 48. inl. 01167-506
TE KOOP gevraagd: voeder
bieten, tel. 01677-401.
TE KOOP bruidsjapon met
sleep, maat 38-40 niet op Tho
len gedragen. J. v. Bloisstraat
26, Tholen.
DE EENDRACHTBODE
HET BLAD van
voor
in
en uit
dc streek Tholen
en St. Philipsland