EENDRACHTBODE Plaatselijk Nieuws Dan maar zo! Gulden regels op voetgangers beproefd Sporthoekje YVONNE Goede nachtrust Verkeerscursus geen overbodige luxe 15c JAARGANG No. 30 19 JUNI 1959 TWEEDE BLAD Damesjaponnen Landbouw SCHERPENISSE door Zenuwrust Miinhardt's Zenuwtabletten Blus dat laaiend maagzuur-branden. Neem een paar Rennles. POORTVLIET ST. FILIPSLAND De zomeractie van het Verbond voor Veilig Verkeer con centreert zich in het bijzonder op de periode tussen 15 juni en 4 juli. Gedurende deze drie weken wordt de aktie van de „gulden regels" gevoerd, waarbij dan achtereenvolgens speciaal voor het voetlicht komen: de voetgangers (deze week), de wielrijders en bromfietsers (22 t/m 27 juni) en gemotoriseerde verkeer (29 juni t/m 4 Juli). Op alle mogelijke manieren worden de „gulden regels" voor elke drie categorieën afzonderlijk onder de aandacht van het publiek gebracht. En daarnaast wordt zo hier en daar een test gehouden onder het motto „Uw goede voorbeeld wordt beloond." Die beloning, na een goede beantwoording van gestelde verkeersvragen, bestaat uit het verstrekken van boekenbonnen tot een gezamenlijke waarde van tien gulden. De gemeenten, waar de steekproeven genomen worden, zijn bij loting vastgesteld. Voor die eerste veiligheidsweek waren het in Zeeland drie gemeenten en daaronder was één ge meente uit onze streek. Hoe de test daar liep gaan we hier onder nader uiteenzetten. andere gemeente de steekproeven krijgt. En daarom geven we hieronder de vijf gulden regels (die in onze omgeving in die week geld waard zijn) van fietser en bromfietser: 1. Fiets zoveel mogelijk aan de rechterkant. 2. Rijd met niet meer dan twee naast elkaar; ga zonodig achter elkaar. 3. Geef tijdig een teken van richtingver andering en kijk voor het linksafslaan eerst even achterom. 4. Geef op gewone kruispunten óók voor rang aan het snelverkeer van links. 5. Denk in de bebouwde kom aan de maximum snelheid van 30 km per uur voor bromfietsers. Het begon goed De aktie wordt geleid door het Verbond voor Veilig Verkeer te Utrecht en daar vandaan kwam één van de ambtenaren, de heer H. Hussem woensdagmorgen jl. naar Sint-Annaland, de gemeente die bij de trek king van drie in Zeeland, met Goes en Ter- neuzen mede uit de bus was gekomen. De steekproeven vinden plaats in samenwerking met de rijkspolitie en eventueel de plaatse lijke afdeling van het Verbond, zodat met dhr. Hussem ook opperwachtmeester Wisse, wachtmeester Duine, de voorzitter van de pl. afdeling V.V., de heer P. Moerland en de secretaris de heer G. Hage er die woensdagmorgen op uit trokken om voor het gestelde doel slachtgffers te vinden. Meen niet dat het zo eenvoudig is op een door-de-weekse-dag op een plattelands gemeente en dan in de morgenuren vele wandelaars te „grijpen". De vrouwen bin nenshuis aan het werk, de mannen op het land en de kinderen in school. Goed, je kunt er wat bejaarden tegenko men, wanneer ze nog niet op hun bankje zitten. Vrijwel zeker ben je er van, dat de groenteboer en melkhandelaar zich op straat bevinden. Ze mogen dan niet aan de wandel zijn, ze dienen de voetgangersregels schier per minuut toe te passen, omdat ze telkens weer de straat over moeten steken. En daarom was het ook niet zo heel toe vallig, dat deze verkeersequipe in mej. Aagje Goedegebuure het eerste slachtoffer vond. Een „patiënte", die, na nog zo kort geleden met lof verkeersexamen te hebben afgelegd, helemaal niet afkerig was om aan het verzoek van dhr. Hussum te voldoen en te trachten twee van de vijf. alom bekend gemaakte gulden regels voor de voetganger te beantwoorden. Alombekendgemaakt Zullen we ze hier toch nog even noemen: 1. Loop op de voetpaden en niet onnodig op de rijweg. 2. Steek bij een stilstaand voertuig zó over, dat het voertuig zich rechts van u bevindt. 3. Loop buiten de bebouwde kom aan de linkerkant van de rijweg als er geen voet- of fietspaden zijn. 4. Steek over het verkeerslicht naar de straat die u wilt oversteken rood is en het verkeer voor dit licht wacht. 5. Maak bij het oversteken zoveel mogelijk gebruik van oversteekplaatsen. De voor het platteland meest praktische twee werden er voor mej. Goedegebuure uit gehaald, namelijk de onder 2 en 3 genoemde gulden regels. En ze werden prompt beant woord. Dit betekende alvast een prijswaarde van 5,De derde vrije vraag kon nog eens 5,opleveren, maar was er dan ook één naar. Velen zullen voor het antwoord struikelen. „Binnen hoeveel meter dient men gebruik te maken van een oversteekplaats (met knipperbol) Het goede antwoord kwam vlot: 50 meter. Dit goede voorbeeld van verkeerskennis werd evengoed beloond: een tientje aan boekenbonnen. En de laatste goede beant woording hield tevens nog een betere mo gelijkheid in. Op een nu aan de gelukkige ter hand gesteld vragenformulier moesten schriftelijk vijf voorrangs-vragen worden be antwoord. Bij goede beantwoording dingt men mee naar de zgn. aanmoedigingsprijs van resp. 250,150,of 50, Een uitzondering Het bleek een geheimpje dat we mo gen verklappen dat mej. Goedegebuure ook deze vijf voorrangsvragen zonder fout had beantwoord en daarmee tegelijk een uit zondering was op de regel. De heer Hussum die al twee dagen met dit testen bezig was, had althans niet eerder zo'n goede uitslag in zijn bezit, wat voor Aagje Goedegebuure betekent, dat ze geen onredelijke kans maakt binnenkort nog meer van Veilig Verkeer te horen. Het is echter ook niet meer dan een goede kans, omdat alle getesten gedu rende deze drie verkeersweken, die dezelfde uitslag weten te halen, zullen meedingen. Maar dat het ook in Sint-Annaland een uitzondering was, bleek uit de hierna ge- testten. Eén daarvan kwam tot goede be antwoording van één vraag en verdiende daarmee nog een boekenbon van 2,50. Toen leek het of er geen wandelaars meer te vinden waren op Sint-Annaland tot het moment, dat kwart voor elf de school uit kwam en de 12 jarige Simon Hartman de verkeersequipe passeerde. Prompt beant woordde Simon de twee gulden regelvragen en zelfs de moeilijke vrije derde vraag uit stekend en smult reeds van zijn in korte tijd verdiende jongensboeken. Hij bracht het niet zover, dat hij ook nog kon meedingen naar de hogere geldprijzen, maar daarvoor waren deze voorrangsvragen dan ook wel erg moeilijk voor een lagere school leerling. Volgen verkeerscursus gewenst Van hoeveel belang het volgen van een verkeerscursus is, kwam ook bij deze steek proeven weer aan het licht. Iemand die geregeld in het verkeer zit, zelfs dagelijks met de auto op de weg, kan toch nog vaak de eenvoudige verkeersvragen niet beant woorden. Bij velen is het jaren geleden dat ze voor het rijbewijs „opgingen" en men rijdt dan door, gelukkig dikwijls nog wel met feeling voor de verkeersproblemen, het auto matisch aanvoelend hoe het moet, maar toch nimmer zeker van hun zaak. En dit geldt niet alleen voor autobestuurders, maar even goed en in deze tijd zeker niet minder voor bromfietsers en wielrijders. Zelfs een voet ganger het is ook nu weer gebleken dient minstens de „gulden regels" te kennen. Steeds mèer zal op die kennis worden aangedrongen en dank zij het verkeerson- derwijs op de scholen ook steeds meer wor den verkregen. Dat hiertoe het Verbond voor Veilig Verkeer een niet onbelangrijke bijdrage levert, zou alleen al voldoende moe ten zijn om daarvan lid te worden. En haar werk te steunen. Door middel van deze zomeraktie wil de Bond de Nederlandse weggebruikers weer eens in het bijzonder attenderen op enkele van de voornaamste verkeersregels. Het moge er mede toe bijdragen die verkeersvei ligheid te bevorderen, een „veiligheid" welke door het enorm toenemend wegverkeer zelfs met al het onderwijs en met al de akties nauwelijks op hetzelfde niveau te houden is. Daartoe moge ook steeds meer mede werken het verkeersfatsoen, wat nog altijd een van de voornaamste van alle gulden verkeersregels is. Voor wielrijder en bromfietser Het is zeer wel mogelijk, dat ook bij de nog twee resterende verkeersweken een of 1000 en nog meer is onze normale voorraad Damesjaponnen vanaf 12,75 - 14,75 - 16,75 - enz. in elke maat en voor iedere leeftijd. Natuurlijk alleen bij Bosstraat 34 - Bergen op Zoom DE ZORG VOOR DE TWEEDE SNEDE Het voorjaar zette al vroeg in, het vee was vroeg in de wei. Een voordeel voor de veehouderij. De eerste weidegang is achter de rug, de eerste snede voor hooi of kuil is al gewonnen. Nu moet men aan de tweede snede denken, aan het nagras straks. Hier en daar was men in het voorjaar wat voorzichtig met het kali strooien. Men dacht daarbij aan luxe-consumptie, aan een te hoog kali-gehalte in het voorjaarsgras. Hoe dit ook zij, de eerste snede heeft nog al wat kali aan de grond onttrokken. Het onderzoek wijst uit, dat dit rond 100 kg zuivere kali per ha is. De tweede snede za'l ook weer zijn deel uit de grond nemen. Dat wil zeggen: als er voldoende in de grond beschikbaar is, want anders is er ook geen goede groei Voor de tweede snede, alsook voor het nagras, is dus nu aanvulling nodig. Tweemaal 100 kg kalizout 40% mag men wel geven en als er in het voorjaar weinig of niets is gestrooid is 300 kg nog beter. Bedenk wel, wat men nu nog aan gras kan winnen, spaart stalvoedering later en dat is een belangrijk punt. Door 1 gulden nu te sparen op de kunstmestrekening kan men er straks wel 10 verliezen. En dan is het te laat. Denkt daarom nu aan de voorziening van het grasland voor de tweede snede. GROENE KRUISVERGADERING Dinsdagavond werd in de zaal van dhr. Sturris de algemene ledenvergadering ge houden van het Groene Kruis alhier, waarbij 37 leden aanwezig waren. Voorzitter dokter Helleman richtte zich in zijn welkomstwoord inzonderheid tot zuster Vogelaar, Zuster Duine-Geuze en Zuster Rijstenbil-Scheffer. Verder herdacht hij het overlijden van wij len M. D. A. Geuze, die voor de vereniging steeds een grote steun is geweest. Hij wees voorts op het grote plan om te komen tot zal worden. Dezer dagen zal men daarvan de uitslag kunnen vernemen. Er heeft geen onderhandse aanbesteding plaatsgevonden, omdat dit op bepaalde moeilijkheden zou stuiten, waarom het een openbare aanbeste ding is geworden, waarvan de laagste in schrijver bekend is. Door de Ned. Ver. het Groene Kruis is 25.000 beschikbaar ge steld. Spreker ging nog nader in op het verdere financiële situatie, waarna werd voorgesteld om een lening aan te gaan van f 15.000,in 30 jaar af te lossen. Dit was het goede ogenblik om de penning meester het woord te geven, die een uiteen zetting gaf op de exploitatie-rekening. Zon- Advertentie ingez. med.) M// |t NATUURZUIVER OPWEKKEND VERKWIKKEND de bouw van het nieuwe wijkgebouw, dat al is aanbesteed en gegund en dus in verge vorderd stadium verkeert. Het heeft voor het bestuur al heel wat voorbereidend werk gekost, eer het zover was. Nog is het niet officieel waar het gebouw precies geplaatst der aanmerkingen, de noodzaak daarvan aanvoelend, werd het bestuursvoorstel om de contributie tot 10,per lid per jaar te verhogen, aangenomen, zulks met ingang van 1 januari 1959. In de vakature door het overlijden van de heer Geuze werd met alg. stemmen de heer Joh. Joppe in het bestuur opgenomen. Herkozen werd de heer A. C. van Heusen. Mej. A. Paling was aftredend en niet-her- kiesbaar lid van de financiële commissie. In haar plaats werd de heer D. C. v. d. Werf gekozen. Een uitvoerig verslag van de wijkzuster toonde de talrijke werkzaam heden in dit verband aan. Zuster Duine- Geuze werd door de voorzitter namens alle leden dank gebracht voor wat zij voor de gemeente heeft gedaan. Als aandenken kreeg zij een blitz lamp voor haar fototoestel. Verder werd onder de aandacht gebracht, dat de heer van Popering 25 jaar zitting heeft in het bestuur. Hij kreeg als aandenken een vulpotlood met dank voor de goede samenwerking in het bestuur. Na de rond vraag dankte de voorzitter voor deze ge animeerde vergadering. PROVINCIALE BB-WEDSTRIJDEN Zaterdagmorgen vertrok de blokploeg en het M.R.P. van Sint-Annaland alsmede de verbindingsdienst van de kring Z 5 Tholen (2 man personeel plus mobilofoon) naar de jaarlijkse provinciale wedstrijden, ditmaal te Vlissingen gehouden. Tevens waren hier bij enkele plaatselijke hoofden van de BB uit onze eilandgemeenten tegenwoordig. In Vlissingen werd men in het mooie ge bouw van het „Scheldekwartier" koffie ge presenteerd en na afloop van de wedstrij den werd nog een kijkje in de stad genomen, terwijl men door een uitgereikte BB-bon geen honger behoefde te lijden. Om vijf uur werd de uitslag bekend gemaakt door de commissaris der Koningin, jhr mr A. F. C. de Casembroot, uitgereikt. De blokploeg en het MRP van Sint- Annaland, die door een betrekkelijk kort geleden reorganisatie nog niet voldoende waren „ingespeeld" wisten op deze provin ciale wedstrijden niet tot de eerstgeplaatsten te komen en vielen daardoor buiten de prij zen. De verbindingsdienst uit Tholen be haalde een 2e prijs, terwijl iedere deelnemer een herinneringsmedaille kreeg. De warme maaltijd bereid door de Ko ninklijke Marine, deed zich vervolgens goed smaken, terwijl er 's avonds nog een ge zellig programma werd gebracht. GESLAAGD Onze vroegere dorpsgenoot de heer A. de Jong slaagde voor sergeant-majoor-in structeur bij de Genietroepen te Keizersveer. NAAR SCHIEDAM Op uitnodiging van de „Oranje Garde" aldaar gaat de jeugddrumband „Full speed" 4 juli a.s. naar Schiedam, om daar in het openbaar op te treden. GEVONDEN VOORWERPEN 1 bril. Inlichtingen bij de rijkspolitie. ONGEVAL Het zoontje van de heer N. Rijstenbil kwam zodanig met zijn fietsje in de Lange- weg te vallen, dat de heer A. B. hem per auto naar dokter Helleman moest brengen. De dokter constateerde een lichte hersen schudding en bracht het ventje thuis, waar het enige tijd rust zal moeten houden. VERKOPING MEISJESVERENIGING De meisjesver. „Wees Getrouw" heeft het voornemen op woensdag 24 juni een verkoping te houden van de door haar le den vervaardigde kledingstukken. Ze wordt in de hervormde consistorie gehouden tussen 3 en 9 uur en de netto-opbrengst wordt be stemd voor de blindeninrichting „Bartimeus" te Zeist. Mede vanwege dit goede doel hoopt de meisjesvereniging op grote belang stelling. Ook voor redding en uitkomst; U zult de dag loven, waarop U met Rennies Uw brandend maagzuur tot verleden tijd maakte. Klink ongelofelijk, maar is een be wezen zaak. In tienduizend gevallen, over de hele wereld. Haal een pakje Rennies en ondervind van vandaag af de heerlijke uit werking van dit wondere tabletje. Zó bij II te steken hygiënisch verpakt 1 WEDVLUCHT MAINZ P.D.V. de Reisduif te Scherpenisse L. Priem, St.-M. 1, 8, 11, 12; D. Uil, Pvl. 2, 20; C. Scherpenisse St.-M. 3, 15; Johs. Geuze, Scherp. 4, 6, 9; H. Jansen, Pvl. 5, 7, 21; M. Speijer, Pvl. 10; J. Hage, Pvl. 13; C. v. d. Have, Scherp, 14; Johs. v. d. Hoek, St.-M. 16, 19; J. v. Nieuwkerk, Pvl. 17; K. Lisseveld, Pvl. 18. Volgende week is de REDACTIE met VAKANTIE waarom wordt verzocht alle copie voor het volgend nummer te zen den aan EENDRACHTBODE THOLEN ORIENT ATIERIT Door de plaatselijke afdeling van het Verbond voor Veilig Verkeer wordt a.s. maandagavond om half zeven een orien- tatierit georganiseerd voor brommers, moto ren en auto's. De leden der afdeling kunnen zich hiervoor bij sekretaris J. M. v. d. Maas opgeven, die verder ook alle inlichtingen verstrekt. BURGERLIJKE STAND Loop der bevolking over mei 1959. Huwelijken Cornelis Verwijs, oud 23 jaar en Janna W. Verwijs, oud 22 jaar. Johannis H. Vaders, oud 27 jaar en Ja- comina L. v. d. Reest, oud 19 jaar. Overlijden J. Zuidweg, oud 57 jaar, echtg. van A. Moeleker. C. A. Stormezand, oud 68 jaar, echtg. van M. J. Koolaard. C. M. Tichem, oud 65 jaar, echtg. van W. v. d. Dussen. H. Reijngoudt, oud 92 jaar, wedn. van E. Geense. P. J. van der Dussen, oud 71 jaar, over leden te Vlissingen. Ingekomen personen G. Verkerke, gek. van Tholen. Vertrokken personen Cornelis Verwijs en echtgenote naar Splj- kenisse. A. L. Abrahamse en gezin naar 's-Gra- venhage. DRUKKE NERING De plaatselijke afdeling van de Bond van Plattelandsvrouwen is niet alleen tijdens het winterseizoen vol aktiviteit. Vorige week werd het jaarlijks uitstapje gemaakt, het welk ditmaal naar de Tomadofabrieken te Breda ging. Daarna werd de jaarlijkse collecte verzorgd voor de reis van Ouden van Dagen, die op 25 juli naar de dier gaarde te Antwerpen zullen gaan en mo menteel is weer een grote inzameling aan de gang voor kleren, schoenen, e.d., die be stemd worden voor de zieken en bejaarden in Hongarije. ONGEVAL In de late avond of beter in de nachte lijke uren moest de smid R. voor zijn sme derij bij slechte verlichting nog nieuwe veren aan de loopbrug maken van de auto der Hengstenvereniging alhier. Op een ogen blik viel de zware loopbrug naar beneden, precies op het hoofd van bij de reparatie tegenwoordig zijnde chauffeur-hengstleider V. Een diepe hoofdwonde was het gevolg, die door dokter Menger werd gehecht. De smidsknecht V. kon op het laatste moment wegspringen, maar verzwikte daar bij zijn enkel. Ook hij moest enige tijd rust houden. Met zo'n zware loopbrug mag men nog van geluk spreken, dat het zo afliep. (zie ook plaatselijk nieuws lste blad) Zaterdag jl. speelde WHS 1 een vriend schappelijke wedstrijd tegen NSV 1, beiden met wat invallers. De harde wind en het niet minder harde veld, maakte een behoor lijke balcontrole wel bijzonder moeilijk. Als veldsel was er dan ook niet veel aan. Aan beide zijden moest de keeper driemaal vis sen 3-3. Zaterdag a.s. spelen op het Smerdiekse veld twee elftallen uit Wouw, Cluzona II en I om half vijf en kwart over zes. 116 PAUL BRICKHILL De levensgeschiedenis van Douglas Bader de Engelse piloot zonder benen Het ging er die dag om de Duitse jagers te bekampen, waar en wanneer ze die maar te pakken konden krijgen en ze kregen hen te pakken toen ze even bezuiden Le Touquet de Franse kust bereikten. Recht voor hen en ongeveer 7000 meter lager steeg een dozijn Messer- schmitts in dezelfde richting als zij, in de „vier vinger"- formatie (die ze blijkbaar hadden overgenomen). Geen hunner scheen achterom te kijken en ze konden on mogelijk ontsnappen. Bader zei kortaf in zijn masker: „Dogsbody valt aan. Er is genoeg voor allemaal. Pak wat je krijgen kunt. Ken, blijf boven en dek ons," en stortte zich toen op het voorste viertal met Dundas, Johnson en West aan z'n zijde en de overigen achter hem aan. De Duitsers ste gen nog altijd rustig en hij wist dat het „een zacht eitje" zou worden. Hij koos de tweede van links uit, maar haalde hem ontstellend snel in en toen hij de neus op trok, begreep hij dat hij verkeerd had geschat. Te snel Geen tijd meer! Hij zou tegen de 109 optornen en op het laatste ogenblik rukte hij aan stuurknuppel en roer, zodat de Spitfire omlaag gierde en hij niets kon zien van de slachting, welke zijn vliegers onder de vijand aanrichtten. Nijdig trok hij zijn toestel weer op en op 6000 meter bemerkte hij dat hij alleen was. Hij deed verstandig met zo snel mogelijk hoger te gaan en zich bij de anderen te voegen, want in dit gebied was het levensgevaarlijk alleen rond te fladderen. Tot zijn stomme verbazing zag hij plotseling zes Messerschmitts, in drie paren, naast elkaar, voor zich vliegen met hun neuzen de andere kant uit. Wéér eens kans voor open goalHij wist dat hij hen met rust behoorde te laten en zo snel mogelijk moest stijgen. Maar, o die verlei ding Hij kon zich onmogelijk beheersen. Hij wierp een blik achter zich. Niets te zien. Begeerte won het van voorzichtigheid en hij ging op het middelste tweetal aan. Ze hadden niets in de gaten. Van honderd meter af stand vuurde hij op de achterste van de twee en een smalle vlam werd zichtbaar. Opeens was het alsof een enorme lucifer werd afgestreken en in vlammen gehuld tuimelde de 109 omlaag. De andere Duitsers vlogen onverstoorbaar door. De kerels moesten blind zijn. Nu richtte hij op de leider van de formatie 150 meter voor hem uit en gaf een vuurstoot van drie seconden. Stukken spatten van de 109 af en toen spoot er een pluim witte rook uit en zakte de neus omlaag. De linkse twee jagers waren nu gedraaid en kwamen op hem af. Opgewonden als had hij zo juist iemand beroofd, draaide hij naar rechts om zich aan een gevecht te onttrekken. Hij zag de rechtse twee 109's voor zich en ook dat hij zo midden tussen hen door zou vliegen. Brutaalweg hield hij koers om dat te doen. Toen raakte iets hem. Hij voelde de stoot, maar zijn hersenen werden zonderling verdoofd en hij begreep niet wat er gebeurde. Hij hoorde geen lawaai, maar het was alsof zijn toestel bij de staart werd vastge houden en in het rond geslingerd. Hij zwaaide opzij en opeens wees de neus recht omlaag en dwarrelde stof van de bodem van zijn cockpit omhoog. Hij rukte aan de stuurknuppel, maar dat had niet de minste uitwer king; het ding leek wel gebroken te zijn. De Spitfire dook in een steile spiraal omlaag en verward keek hij om of er misschien iets achter hem aan kwam. Eerst was hij stomverbaasd en toen ging er een schok door hem heen, want achter de cockpit was de Spitfire verdwenen: romp, staart, vin alles was weg. Afge sneden, drong het vaag tot hem door. Een der 109's moest tegen hem zijn opgetornd en met de propellor zijn toestel hebben doorgesneden. Hij zag wat er gebeurd was en toch hoopte hij despe raat en dwaas dat hij niet goed zag. Alleen de korte radio-antenne stak nog vlak achter zijn hoofd omhoog. En ook was hij zich er van bewust dat de hoogtemeter snel van 8000 meter terugliep. Wonderlijke gedachten speelden hem door het hoofd. Wat een ellende om, nu hij zo behaaglijk in de gesloten cockpit zat, er uit te moeten- klimmen. Zijn hersenen trachtten een houvast te vinden en opeens werd hij door een paniek aangegrepen. „Grote genade! Er uit!" „Neen, wachten! Er is hier geen zuurstof I" Er uitEr uit Dadelijk zou het niet meer kunnenHij moest nu al met meer dan 600 kilometer snelheid vallen. Hij rukte kap en zuurstofmasker van zijn hoofd en trok aan de kleine rubber bal boven zijn hoofd. De kap van de cockpit werd afgescheurd en de wind gierde langs hem heen. Hij trok de veiligheidspen van zijn riemen los en greep de kanten van de cockpit om zich eruit te werken, zich afvragend of hij het zonder hulp van zijn benen klaar kon spelen. Verbeten worstelde hij om zijn hoofd boven het windscherm uit te krijgen en opeens voelde hij hoe de wind hem greep en weg zoog. (Wordt vervolgd)

Krantenbank Zeeland

Eendrachtbode /Mededeelingenblad voor het eiland Tholen | 1959 | | pagina 5