WEEKBLQD VOOR HET EILQND THOLEN EN ST.FILIPSLflNO
GENIET GROTE POPULARITEIT
WAARIN OPGENOMEN DE THOOLSE COURANT
Europa's oudste Monarch komt naar Stavenisse
Vastberadenheid en sportiviteit kenmerken zijn karakter
Prog
ramma
De Belg Bergmans
van het bezoek van
KONING HAAKON
winnaar van de zesde ronde van Oud-Vossemeer
Herverkaveling Zeeland
10e Jaargang No. 38
6 Augustus 1954
Uitgevers Firma C. Dieleman en G. Heijboer
Redactie Kerkring A 473, St. Annaland - Telefoon 47
Administratie Oudelandsestr. 9, Tholen - Tel. 57 - Giro 124407
Abonnementen 1.20 per kwartaal
franco p.p. 1.45 incassokosten
Prijs per nummer 10 cent
Advertentiën ƒ0.10 per millimeter Minimum ƒ2.00
Spierinkjes tot en met 20 woorden 1.00, elk woord meer 0.05
Advertenties worden tot uiterlijk Donderdagmiddag 1 uur in Tholen aangenomen
of moeten daar binnen zijn
HAAK0N, de Noorse zeeman-koning,
Europa's oudste vorst, de thans 81-jarige
Koning Haakon VII van Noorwegen, zal de
volgende week een statiebezoek aan ons land
brengen en daarbij o.a. in de gemeente
Stavenisse de naar Z.M. vernoemde nieuwe
straat openen. Koning Haakon die be
kend is onder de bijnaam „zeeman-koning"
is in meer dan één opzicht een historisch
bekende figuur. In de eerste plaats omdat
hij de eerste souverein sinds vijf eeuwen is
van een vrij en onafhankelijk Noorwegen.
En in de tweede plaats omdat Koning
Haakon algemeen wordt erkend als het le
vende symbool van de vrijheidsstrijd, die
Noorwegen heeft gevoerd tegen de Duitse
agressie in de tweede wereldoorlog.
Van 18 November 1905 af, toen Koning
Haakon bij volksstemming tot koning van
Noorwegen werd gekozen, heeft hij zich
volkomen gegeven voor de Noorse nationale
onafhankelijkheid. Om deze houding en om
zijn oprechtheid, charme, vriendelijkheid en
onbaatzuchtigheid, heeft de Noorse vorst
zich bemind gemaakt bij zijn volk. Het
nationalisme van Koning Haakon was de
reden waarom hij steeds heeft aangedron
gen op de algehele onafhankelijkheid van
zijn land, zelf.! binnen het Baltische blok.
Hoewel hij in 1914 zijn land buiten de
oorlog heeft gehouden en trachtte in de
tweede wereldoorlog dezelfde neutraliteits
politiek te volgen, was de koning zich goed
bewust van de wereldomvattende invloed
van Noorwegen, verworven door zijn be
roemde koopvaardijvloot, en van z'n daaruit
voortvloeiende verantwoordelijkheid.
Koning Haakon heeft zijn taak steeds
omschreven als „de leidende permanente
ambtsdrager in dienst van Noorwegen". Hij
is niet gesteld op een stijf hofleven. Hij
heeft veel van de praal en ceremonie, die
een Koninklijk Huis meestal omringen, af
geschaft. Het eenvoudige Noorse volk is
trots op zijn Koning, „de Volkskoning",
zoals zij hem graag noemen.
De Noorse koning is bijzonder lang, bijna
1.87 meter. Zijn rijzige en magere figuur
wekt evenwel de indruk nog langer te zijn.
Zijn hoge voorhoofd, de diepe donkere ogen
en zijn aristocratische grote neus geven
hem een gedistingeerd, ernstig uiterlijk.
De koning heeft een aangeboren gevoel
voor humor. Hij leeft zeer eenvoudig: eet
weinig en houdt zich aan een strikt tijd
schema.
De Noorse vorst is een onvermoeid wer
ker. Hij behandelt zijn uitgebreide corres
pondentie, waarbij vele brieven van „kleine
luiden", persoonlijk. Hij volgt de nationale
en internationale gebeurtenissen en de open
bare mening zeer nauwkeurig en leest dage
lijks kranten van alle politieke richtingen.
Hij heeft een uitstekend geheugen en bij de
wekelijkse kabinetsvergaderingen, die wor
den gehouden in het Koninklijk Paleis te
Oslo, verrast de Koning z'n ministers vaak
door een uitzonderlijk goed begrip van
ingewikkelde zaken en door zijn vragen. De
Noorse vorst is een scherpzinnig politicus,
die in woorden noch in daden partij kiest.
Hij geeft altijd blijk van belangstelling voor
allerlei vraagstukken, waarover in zijn land
wordt gesproken. Geregeld bezoekt hij ver
gaderingen van intellectuele verenigingen.
Van jongsaf, toen hij nog officier was bij
de Deense Koninklijke Marine, heeft Koning
Haakon een grote liefde behouden voor de
zee. Daar ligt zijn grootste belangstelling
Hij bezoekt geregeld schepen en brengt in
de zomermaanden een grootdeel van zijn
vacantie door aan boord van het Konink
lijk jacht „Nefge", dat het Noorse volk hem
schonk t.g.v. zijn 75ste verjaardag. Da
koning laat het anker van de „Norge vaak
vallen in de haven van Oslo. Hij woont dan
op het jacht, terwijl hij voor staatszaken af
en toe naar het paleis gaat.
Vele sporten heeft hij beoefend, voor
namelijk de wintersporten. Doch zeilen is
favoriet De laatste jaren heeft hij zich in
verband met zijn gezondheid belangrijke be
perkingen moeten opleggen. Zijn belang
stelling voor de sport is er daarom niet
minder op geworden.
Koning Haakon Europa's oudste vorst
werd geboren als Chrisian Frederik Carl
George Valdemar Axel, Prins van Dene
marken, op 3 Augustus 1872 in het Deense
stadje Charlottelund. Hij is de tweede zoon
van Kroonprins Frederik van Denemarken
later Koning Frederik VIII en van
Prinses Louise van Zweden en Noorwegen.
Zoals gebruikelijk is in de Deense Konink
lijke Familie, trad Prins Carl reeds op 14-
jarige leeftijd in dienst van de Deense
Marine. Toen hij 21 jaar oud was werd hij
benoemd tot tweede luitenant en drie jaar
later tot eerste. Gedurende zijn diensttijd
bezocht de jonge prins vele landen, waar
onder de landen rond de Middellandse Zee
en West-Indië.
Op 22 Juli 1896, toen hij 23 jaar oud was,
trouwde Prins Carl in het Buckingham
Palace in Londen met zijn nicht Prinses
Maud, een dochter van de Prins van Wales
de latere Koning Edward VII en
Prinses Alexandra van Denemarken. Koning
Haakon is dus door zijn huwelijk de oud
oom van de thans regerende Koningin
Elizabeth II van Groot-Britannië. Als huwe
lijksgeschenk ontving het Koninklijk Paar
van de Prins van Wales het huls Apple-
ton" in de omgeving van Sandringham in
Norfolk. Daar werd op 2 Juli 1903 Koning
Haakon's enige zoon, kroonprins Olav,
geboren.
De Noorse koning spreekt perfect Engels.
De Engelse Koninklijke Familie noemt hem
„Uncle Charley". Hij voelt zich nauw ver
bonden met Engeland, omdat er eens sprake
is geweest dat hij zich in Engeland zou
vestigen om dienst te nemen bij de Britse
marine. Het is evenwel anders gelopen.
Op 7 Juni 1904 gaf de Noorse volksver
tegenwoordiging het Storting de wens
te kennen de van 1814 daterende Unie met
Zweden te ontbinden. Deze Unie was
Noorwegen eigenlijk opgelegd Na de Napo
leontische oorlogen werd de Deense koning
namelijk verplicht Noorwegen aan Zweden
af te staan. Tot 1814 stond Noorwegen
onder de Deense kroon. Het Noorse volk
bekrachtigde bij volksstemming het besluit
van het Storting. In October 1905 werd de
scheiding van Zweden en Noorwegen een
feit. Noorwegen, na meer dan 500 jaar weer
een onafhankelijk land, had evenwel geen
koning.
Het Storting bood de troon aan Prins
Carl van Denemarken aan. De Prins aan
vaardde hem, doch stelde als voorwaarde,
dat hij door een vrije volksstemming zou
worden gekozen.
Hoewel Noorwegen toen veel republikei
nen telde, behaalde hij bij de op 18 Novem
ber 1905 gehouden verkiezing een meerder
heid van 4 op 1. Zeven dagen later hielden
Prins Carl, Prinses Maud en Prins Olav
hun intocht in Oslo. De Koning verklaarde
zijn trouw aan de Noorse grondwet en als
leus koos hij „Alles voor Noorwegen".
Prins Carl had de Noorse naam Haakon
gekozen, de naam van vele Noorse Konin
gen uit de Vikingtijd en gedurende de
Ynglingendynastie. Op 2 Juni 1906 wer
den Koning en Koningin gekroond in de
oude kathedraal van Trondheim. Reeds
spoedig slaagde koning Haakon er in, zich
bemind te maken bij zijn volk. Dit gelukte
hem door zijn eenvoudige leefwijze, zijn
prettige omgang met het volk, zijn enthou
siaste belangstelling voor de wintersporten
en zijn grote kracht De Koning kan
een kachelpook met zijn handen buigen.
Tussen de twee wereldoorlogen speelde
Noorwegen een belangrijke rol in de wereld
politiek, naarmate zijn maritieme invloed
toenam In 1937 demonstreerde Koning
Haakon zijn geloof in de belangrijkheid
van de kleine naties doordat hij onomwon
den een Nederlands voorstel van de hand
wees volgens hetwelk de Skandinavische
landen zich tot Engeland en Frankrijk zou
den wenden om erkenning te vragen van
de Italiaanse overwinning in Abessinië.
In 1938 leed de koning een zwaar verlies.
Zijn vrouw overleed toen in een ziekenhuis
te Londen, waar zij sedert enige tijd werd
verpleegd.
Enkele dagen voor haar overlijden was
Koning Haakon in Londen gearriveerd. De
terugtocht naar Noorwegen maakte hij aan
boord van het Britse oorlogsschip „Royal
Oak", dat het stoffelijk overschot van
's Konings gemalin vervoerde.
Toen de tweede wereldoorlog was uit
gebroken onderstreepte Koning Haakon in
een radiorede na een ontmoeting in
Stockholm met de andere Scandinavische
koningen en de Finse President de vast
beradenheid van Noorwegen en zijn om
ringende landen om een strikte neutraliteit
en een volledige onafhankelijkheid in acht
te nemen.
Op 9 April 1940 vielen de Duitse legers,
zonder oorlogsverklaring het Koninkrijk
binnen. Ondanks de overweldigende over
macht heeft het Noorse volk dapper weer
stand geboden, aangemoedigd door zijn
vastberaden Koning. Met zijn kabinet, de
leden van de Koninklijke Familie en een
aantal parlementsleden verliet de Koning
Oslo om gevangenenneming te voorkomen.
Op 10 April 1940 weigerde de Koning
de Duitse candidaat de nationaal-socialist
Vidkun Quisling, wiens naam een symbool
van verraad werd, tot eerste minister te
benoemen.
De volgende dag bombardeerde de Luft
waffe de stad waar de Koning en zijn vol
gelingen verbleven. De Luftwaffe herhaalde
deze aanvallen terwijl de Koning en zijn
gevolg de reis door het met sneeuw bedekte
berggebied naar het Noorden van Noor
wegen voortzetten. De Koning en zijn
kabinet verbleven nu enige tijd in Tromso
in het uiterste Noorden van het land, van
waaruit het verzet werd geleid, doch het
respijt duurde slechts een maand.
Op 30 Mei 1940 besloten de geallieerden
Noorwegen te evacueren. Op 7 Juni precies
35 jaar nadat Noorwegen zijn onafhanke
lijkheid had herwonnen, vertrok Koning
Haakon vergezeld van Kroonprins Olav,
zijn kabinet en een aantal vooraanstaande
Noren, aan boord van de Britse kruiser
„Devonshire" naar Engeland. Gedurende de
jaren van ballingschap heeft de Noorse
Koning al zijn tijd gewijd aan de organisatie
van het verzet der Noren tegen de bezetters.
Het vrije Noorse leger, inclusief marine en
luchtmacht, groeide elke dag. De Koning
gaf zijn onderdrukte volk geregeld via de
radio de morele steun, die het nodig had.
Hij stond erop alle Noorse Engelandvaar
ders persoonlijk te ontvangen.
Op 7 Juni 1945, een maand na de be
vrijding van Noorwegen en precies vijf jaar
Drie generaties: Koning Haakon tuss en zijn enige zoon Kroonprins Olav en
zijn kleinzoon Prins Harald
De Noorse „zeeman-koning" bezoekt vele
schepen, die de haven van Oslo aandoen.
Hier staat hij op de commandobrug van
het Noorse koopvaardijschip
„Sophocofelus".
na zijn gedwongen vertrek, keerde Koning
Haakon aan boord van een Britse kruiser
in zijn land terug. Zijn volk bereidde hem
een geestdriftige ontvangst. Later toen hij
Noorwegen rondreisde, wachtte hem weder
om overal waar hij kwam een enthousiaste
ontvangst.
Koning Haakon is na de oorlog be
halve zijn geregelde bezoeken aan de
Zweedse en Deense Koninklijke Familie
slechts enkele malen in het buitenland
geweest.
De thans 51-jarige kroonprins Olav assis
teert Koning Haakon in vele staatsaange-
legenheden. Hij was getrouwd met de
Zweedse Prinses Martha, een zuster van
wijlen Koningin Astrid van België. Enige
maanden geleden is zij na een smartelijk
ziekbed overleden. Uit hun huwelijk werden
geboren: Ragnhild, die vorig jaar in het
huwelijk trad met een Noorse rederszoon
en die thans in Rio de Janeiro woont, en
Astrid. Prins Harald, hun derde en jongste
kind, is thans 16 jaar.
De Noorse koninklijke familie heeft zich
door haar eenvoud in geheel Skandinavië
populair gemaakt. Op zijn 80ste verjaardag
in 1952 ontving Koning Haakon vele hulde
blijken, die zijn grote populariteit nog eens
bevestigden. Dit is te danken aan zijn
persoonlijke eigenschappen, die respect af
dwingen, zelfs van diegenen, die geenszins
aanhangers zijn van de monarchie.
Kees Noorderwier.
Op Vrijdag 13 Augustus
naar Stavenisse
Voor het bezoek van de Koning van
Noorwegen aan Koningin Juliana en prins
Bernard van 12 t.m. 14 Augustus is het
volgende programma vastgesteld:
De koning komt met het koninklijke jacht
Norge naar ons land. Het jacht wordt geës
corteerd door de Noorse torpedobootjagers
Stavenger en Oslo. Op de ochtend van de
12e zullen drie torpedobootjagers der Kon.
Marine, de Marnix, Evertsen en Piet Hein
het Koninklijk jacht in zee tegemoet sto
men en naar IJmuiden escorteren. De twee
Noorse jagers, de Piet Hein en de Marnix
vergezellen de Norge naar Amsterdam.
Tegen half twaalf zal Z.M. zich per eigen
motorsloep naar de aanlegsteiger aan de
Prins Hendrikkade begeven, waar hij zal
worden verwelkomd door de Koningin en
de Prins, de burgemeester van Amsterdam
en de commandant Zeemacht Nederland.
Een erewacht van de Kon. Marine met
vaandel zal de eerbewijzen brengen. Op het
plein voor de Nicolaaskerk wordt een pa
viljoen opgericht. In dit paviljoen worden
de leden van de ministerraad voorgesteld.
In caleches rijdt men naar het paleis op de
Dam, waar de erewacht van de gardejagers
wordt geinspecteerd. Korte tijd daarna zal
de Koning een krans leggen bij het Natio
nale Monument op de Dam. Aan het noen
maal ten paleize zal ook prinses Wilhelmina
deelnemen. Des middags zal de koning een
tocht door de Amsterdamse grachten maken.
Voordat het galadiner ten paleize aanvangt,
zal de koning het corps diplomatique ont
vangen.
De volgende dag, 13 Augustus, zal de ko
ning een dienst bijwonen in de Noorse
zeemanskerk te Rotterdam. Daarbij zullen
de Koningin en de Prins niet aanwezig zijn
Vervolgens rijdt Z.M. naar Numans-
dorp, vanwaar hij met de Piet Hein
naar Stavenisse zal varen. De lunch
wordt aan boord gebruikt. Te Stavenisse
zal Koning Haakon de woningen be
zichtigen, welke Noorwegen na de Fe-
bruari-ramp heeft geschonken. Per auto
begeeft men zich daarna naar Bergen
op Zoom, vanwaar de Koninklijke trein
het gezelschap naar Den Haag zal
brengen.
Na een receptie op de Noorse legatie zal
de Koning aanzitten aan een diner in het
Kurhaus, aangeboden door de gemeente
's Gravenhage.
Op Zaterdag 14 Augustus wordt een
korte rijtoer door Amsterdam gemaakt, ge
volgd door een bezoek aan het Rijksmuse
um. Koning Haakon begeeft zich daarna di
rect aan boord van de Norge, de Koningin
en de Prins zullen zich wat later van de
De Ruyterkade af met de koningssloep naar
dit jacht begeven, geroeid door adelborsten.
De koning biedt het hoge gezelschap aan
boord van de Norge een lunch aan.
De thee wordt des middags op het paleis
gebruikt, waarna men omstreeks half vijf
met caleches naar de Prins Hendrikkade
rijdt, waar de Koningin en de Prins afscheid
zullen nemen van Koning Haakon. De twee
Nederlandse torpedobootjagers zijn met de
twee Noorse torpedobootjagers tevoren naar
IJmuiden gestoomd en zullen de Norge uit
geleide doen.
Het is de minste ronde niet geweest, deze zesde course te Oud-
Vossemeer. Integendeel, èn wat het rijden betreft èn wat de
spanning aangaat èn tenslotte óók, voor zover het om de pennin
gen ging, was het een van de beste Vossemeerse ronden, die tot
nu toe zijn verreden.
Zo werd de kampioen van Nederland 1954 Wies van Dongen
al vanaf de start opgesloten, daar was Jan Westdorp, de Zeeuwse
kampioen, die al z'n vechtlust in het parcours bracht en de 25.
opstreek voor het feit, dat hij de meeste keren als eerste over de
finish ging, daar waren de Belg Bergmans, de Willebrorder
Glerum, De Roosendaler de Bruin, daar was Damen uit Lieshout
en v. d. Borst uit Etten, die alle tactiek en techniek bijzetten om
uiteindelijk een kopgroep te vormen, waarvan Bergmans de sprint
en de ronde won.
In deze zesde Oud-Vossemeerse course haalden maar 17 renners
de finale van de gestarte vijftig. En dit eindcijfer drukt weliswaar
ook uit, dat het wegdek op sommige plaatsen niet te best was,
waardoor velen door een of meer lekke banden het loodje moesten
leggen, maar het zegt daarboven toch ook nog wel iets van het
feit, dat deze zesde ronde een zeer zware 100 km is geworden.
sprong te behalen. Het gelukte zelf Damen
en de Bruin de eerste twee in te halen, die
op hun beurt weer nagezet werden door
Glerum en Bergmans. Hoewel de vechtlust
van Westdorp het grootst bleek en menig
een hem zo'n 20 km voor de „eindstreep"
reeds als winnaar klassificeerde, omdat hij
dit ook naar hun gevoel verdiend had, heeft
ook Bergmans veel gepresteerd om na z'n
pech toch dit kopgroepje in te lopen. Hier
in slaagde hij kort voor het einde en hij
liet niet toe, dat Westdorp voor de derde
maal uitliep. Integendeel, laatstgenoemde
moest in de eindsprint nog het onderspit
delven en Bergmans werd eerste. Hij reed
de 100 km in 2 uur en 35 minuten. 2 P. de
Bruin, Roosendaal; 3 P. Damen, Lieshout;
4 C. v. d. Borst uit Etten; 5 Jan Westdorp
van 's Heerenhoek.
Degenen, die er iets van afweten hebben
van deze zesde Oud Vossemeerse wieler
ronde genoten.
Zoals gewoonlijk maakten de eerste ron
den de verkenning uit en bleef het peleton
bijeen. Toch bleek toen al, dat Westdorp
er zin in had. Hij zorgde er telkens voor
als eerste de finish te passeren. Er zat
bovendien al spoedig vaart in. In de loop
van de course werden trouwens tijden geno
teerd zoals er nog weinig eerder zijn voor
gekomen. Men had er een goede 30 km op
zitten toen Westdorp en Bergmans een vrij
serieuse kans waagden. De voorsprong was
evenwel nog maar gering toen Bergmans
een lekke band kreeg. Westdorp vervolgde
de strijd op zijn eentje en hield dat een 35
km vol om daarna terug te vallen in het
peleton of beter gezegd, door het peleton te
worden ingelopen. Want er zat behoorlijk
vaart in de grote groep, die overigens al
lang niet zo groot meer was als bij de start.
Duidelijk bleek dat Westdorp de hoop
niet opgaf. Hij trok er weer tussen uit en
kreeg daarbij een mededinger in v. d. Borst
Ze moesten weer fel rijden om enige voor-
Juli is voor velen de vacantiemaand, al
heeft dit jaar het weer niet bijzonder mee
gewerkt. Voor de Herverkaveling was Juli
van dit jaar de maand der excursies.
Een gezelschap candidaten voor nieuwe
bedrijven maakte op 2 Juli een geslaagde
excursie naar de Noord-Oost-Polder, in
welk gebied reeds velen uit Zeeland een
nieuw vaderland hebben gevonden. Het ligt
voor de hand dat de Herverkaveling Zee
land, die zich geplaatst ziet voor het soms
welhaast onoplosbare vraagstuk van de sa
nering der kleinste bedrijven, gaarne zou
zien dat dit nieuwe gebied, alsmede de
Braakman en de Quarlespolder, door het
opnemen van zoveel mogelijk landbouwers
uit de rampgebieden, deze zwaar drukkende
last helpen verlichten. Daarbij wordt wel
in de eerste plaats gedacht aan degenen,
die solliciteren naar een bedrijfsgrootte van
ongeveer 12 ha.
Voorts maakte een gezelschap van onge
veer 50 personen uit Zeeland, alle betrok
ken bij het herverkavelingswerk, op 15 Juli
j.l. een excursie naar het Land van Maas
en Waal, alwaar belangrijke cultuurtech
nische werken in uitvoering zijn.
Allen keerden terug met grote voldoening
over hetgeen daar kon worden getoond als
mede over de uitstekende voorbereiding van
de tocht. Bovendien waren velen uit het ge
zelschap zeer onder de indruk van hetgeen
het Provinciaal Bestuur van Gelderland
voor de bevolking van dit gebied heeft ge
daan of alsnog zal doen.
Daarnaast is de Herverkavelingscommis
sie dankbaar voor het bezoek, dat een aan
tal vertegenwoordigers van de landbou
wers op 21 Juli j.l. aan Schouwen en Dui-
veland heeft gebracht en voor de grote be
langstelling, die door deze bezoekers op
allerlei gebied aan de dag is gelegd.
Intussen. vacantie of geen vacantie
gaat het werk door, zij het dan dat ook
hier de weersomstandigheden wel eens een
rol spelen. Op Schouwen en Duiveland
werken dag in dag uit ongeveer 200 drag
lines en 2000 man aan het herstelwerk en
aan de door de herverkaveling nagestreef
de verbeteringen. Hoewel het nog te vroeg
in het jaar is om hierover een oordeel uit
te spreken laat het zich aanzien, dat de
voor 1954 toegestane gelden geheel zullen
worden verwerkt.
Wat de wijze van werken betreft wordt
overal waar de omstandigheden dit toe
laten de voorkeur gegeven aan het aanbe
steden boven regiewerk. Bovendien zal er
voor worden gezorgd dat in de volgende
jaren niet alleen de vergoedingsnormen voor
te velde staand gewas, dat moet worden
beschadigd, zeer tijdig bekend zijn, doch er
zal naar worden gestreefd dat nog vóórdat
uitgaven voor zaaien of poten zijn gedaan,
reeds bekend gemaakt wordt op welke per
celen het uitvoeren van werken in de vol
gende zomer kan worden verwacht.
De zomer is ondanks de regen nu
eenmaal het beste jaargetijde om vlot te
kunnen werken, s' Zomers droogt, na een
natte periode de grond snel op, terwijl in
de winter, als de grond eenmaal nat is, het
weken kan duren, voordat weer kan worden
gewerkt. Daarnaast spelen de temperatuur
en de lengte der dagen vanzelfsprekend
eveneens een rol.
De Herverkavelingscommissie besprak in
haar laatste vergadering o.m. nog de voor
lopige plannen voor wegen en waterlopen
voor de gebieden Tholen en de Zak van
Zuid Beveland. Deze plannen zullen, ver
gezeld van de opmerkingen die in de verga
dering naar voren kwamen, ter goedkeuring
worden aangeboden aan de Gedeputeerde
Staten.