MOT/A helpen als 'second operator', 's Middags wordt op het plaatselijk PTT-kantoor een mobilofoonpost in werking gesteld, welke directe verbinding met Goes onderhoudt. Haamstede is uit zijn isolement verlost, zij het voorlopig alleen nog via de aether. In de directe omgeving komen nog meer amateursta tions in actie. De ergste drukte is op Zondag 8 Februari wel voorbij en MOT/A kan, wat het verkeer op kanaal 3700 betreft, rustig sluiten. Dit betekent echter geenszins het einde van zijn werk in deze streek, want tot 16 Februari blijft zijn station in dienst. Nu echter uitsluitend deelnemend aan militair verkeer. Te gelijkertijd is hij bezig met het herstel van verbroken tele foonverbindingen. De stroomvoorziening levert nogal moeilijkheden op. Steeds wordt hij - juist op tijd - geholpen. Voortdurend krijgt hij nieuwe accu's, die echter stuk voor stuk spoedig zijn uitgeput, omdat ze te snel zijn geladen. Bij zijn vertrek moet MOT, behalve zijn eigen accu waar mee hij in Haamstede aankwam, er ook nog zestien andere bij meesjouwen. In Haamstede is een tijd lang nog een amateurstation in de lucht. Van de zeer actieve en onvermoeibare 'zwerver' PAoPQ/A. Hij begint des Zondags in Breda, waar hij bij zijn ouders vertoeft. De eerste standplaats die hij krijgt toe gewezen is Rilland. Daar verzorgt hij tot Maandagmorgen 35

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - diversen | 1954 | | pagina 42