Zuiderzeewerken en Rijkswaterstaat de stroomgaten in op verkenning een landkaart van de omgeving moest ons de weg wijzen af en toe een stuk draad of landhek in de schroef maar we zijn er altijd weer uitgekomen,we waren ook ordenans alle verbindingen waren stuk,dat Savonds en snachts moesten we mappen naar Burgsluis en terug brengen ook bij mist dan voeren we op kompas,dat is zo doorgegaan tot alle gaten gesloten waren heel weinig slaap soms maar een paar uur. U zal wel begrijpen,dat ik niet alles kan schrijven zoals de mensen die aan de dijk werkten rijs werkers, sleepboten die zinkstukken op hun plaats moesten brengen en steenbakken Dag en nacht ging dat door vanwege het tij,en toch kregen we via de pers commentaar dat er niet lang genoeg gewerkt werd ,dif mij toen te gortig geworden toen heb ik een ingezonden stuk in de Provinciale Zeeuwse Courant geschreven dit had sukses want zelfs de minister van waterstaat Algera heeft dit gebruikt in de tweede kamer,ik sluit deze brieven aan U in. Bij alle dijksluitingen zijn wij met de "ELISE" aanwezig geweest na de sluitingen zijn we weer naar de Zuiderzeewerken gegaan totaal is de "ELISE" 51 jaar in dienst geweest bij Rijkswaterstaat in 1979 is de "ELISE" geheel gerenoveerd heeft nu als ligplaats in de jachthaven Horst te Ermelo wij hebben zo veel met haar meegemaakt ,dat we willen haar niet missen. Ik ben zelf 89 jaar oud U zal wel de nodige taalfouten enz aantreffen maar ik ben wel sleepbootkapitein maar heeft niet genoeg school gehad om foutloze brieven te schrijven Mijn excuus er voor. Tot slot wil ik ook nog uitdrukkelijk vermelden,dat mijn Matroos motordrijver later stuurman Bram een groot aandeel in ons werk heeft gehad alleen had ik dat nooit kunnen doen. Hopende dat U wat aan mijn schrijven heeft voor Uw werk,met groeten verblijven wij Hoogachtend G.Burggraaf

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - diversen | 1953 | | pagina 2