1
anneer ik overdenk, dal het mij
gegeven is op mijn 72ste jaar al
le dagen op reis te zijn en daar
door nog in het volle leven te
staan, kwam de gedachte hij mij op een overzicht te
geven van vrat ik zoal op mijn reizen heb mogen mee
maken
Ook is het mijn bedoeling een kleine beschrij
ving te geven wat betreft de watersnoodramp, die
ons land trof op 1 februari 1953.
Y/at mijn reizen betreft sta ik in verbindingmet
de heren gebr. C. en Jde Bruyn uit Steenbergen,
aan wie ik de zaak van. mijn zoon Jaap heb overge
dragen en die ik sinds 1 Hei 1951 kij mijn vele re
laties introduceer.
De gedachte - mag ik wel zeggen - heeft bij my
post gevat in ledigheid zal het licht niet in de
avond doordringen en die is het, wanneer men zich
uit het actieve leven heeft teruggetrolcken en f aar -
door meestal de levensavond spoedig in zicht is
"De gezondheid, die ik bovenmate mag genietei
heeft mij de kracht, indien het God behagen moge,
gegeven, voort te gaan met mijn dagelijkse reizen.
Het is nu Zaterdagmiddag 31 Januari en wonder
lijk ben ik deze dag thuisgebleven.
De heer C. de Bruyn is in de middag naar Zaam
slag vertrokken, om via Perkpolder terug te keren.
Tegen 5 uur is hij op terugreis, doch wanneer
hij te Perlcpolder (d.i. gemeente Hontenisse) aan
komt v/orden de coupures achter zijn rug gesloten.
(Coupures zijn grote afsluitdeuren van ongeveer 6
II. breedte, die bij hoog water dienst doen om het
water tegen te houden.)
Br staat veel water op de Veerkade en de boot,
die nog op tijd vertrekt, laat hij zonder hem ver
trekken. Dit houdt verband met het feit, dat het
water zakkende is en het lijkt hem beter nog een
uur te wachten. T/anneer de boot terug is gelukt
het hem nog mee te kunnen. Alhoewel het nu laag
water is, staat op de Veerkade toch nog ongeveer
40 cm. water. Zulk een hoge waterstand is volgens