schuif. Bij besluit van 26 September 1953, no. 55401 (afcl. W.R.) werd de vereiste goedkeuring aan deze wijziging door de Minister van Verkeer en Waterstaat verleend. Het werk kwam in dit verslagjaar gereed. Door Dijkgraaf en Hoogheemraden van Schieland werd ver gunning verleend aan de gemeente Rotterdam, tot het leggen van een aanvoer- en retourleiding ten behoeve van de centrale stadsverwarming als kruising door Schielands Hoge Zeedijk (Blaak), nabij hm 19, te Rotterdam. Het plan daartoe, dat met bovenbedoelde vergunning als toelichting bij besluit van 5 November 1953, no. 63797 (afd. W.R.) de vereiste goedkeuring verkreeg van de Minister van Verkeer en Waterstaat, kwam in dit verslagjaar tot uitvoering en gereed. Een plan van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Schiedam, tot het binnenwaarts omleggen van de West Franke- landse dijk te Schiedam (deel van cle onder keur van Schieland staande buitenberinging aldaar) tussen de Admiraal de Ruyter- straat en een punt gelegen op 380 m oostelijk van genoemde weg, dat met de benodigde vergunning van Schieland als toe lichting bij besluit van 19 Juni 1953 no. 34106 (afd. W.R.) de vereiste goedkeuring van de Minister van Verkeer en Water staat verkreeg, kwam in dit verslagjaar tot uitvoering en gereed. De betreffende omlegging, waarbij de nieuwe waterkering, welke binnendijks verheeld ligt met hoog terrein, een kruins hoogte van 4.50 m N.A.P. en een kruinsbreedte van 17 m verkreeg, was nodig, om buitendijks langs de Wilhehninahaven industrieterrein van voldoende grootte te verkrijgen i.v.m. de vestiging aldaar van een Scheepswerf en Machinefabriek door A. de Jong N.V. te Vlaardingen. De uitvoering van het plan van de Gebr. van Nieuwpoort te Gouda, namens de N.V. Abr. van Stolk te Rotterdam, tot het maken van een ophoging tegen het buitenbeloop van Schie lands Hoge Zeedijk tussen de hms 179.25 en 181.50, waarmede in 1950 een aanvang was gemaakt en in de daarop volgende jaren werd voortgegaan (zie vorige verslagen), kwam in dit verslagjaar geheel gereed. Met de aanleg van de z.g. Maasboulevard, waarvan in 1950 een gedeelte gereed kwam en welke in de toekomst de defini tieve hoofdwaterkering zal vormen, werd ook in dit verslagjaar 60

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - brochures | 1954 | | pagina 62