Met inbegrip van het voorlopig herstel van het asfalt-wegdek,
dat op de Lindtsedijk aanwezig is, was men met het gehele
herstel op 22 Mei 1953 gereed. De ontstane nazakkingen van
het herstelde asfalt-wegdek dienen nog te worden aangevuld.
De totale herstelkosten zullen 260.400,— bedragen.
d. Dijkvak 5.
Om vóór het gat een hogere kering te verkrijgen dan de
aanwezige waterkering van de Jan Gerritsepolder van 2.50 m
boven N.A.P. werd de hiervoor reeds genoemde kleikade tot
3 m boven N.A.P. op de buitenberm vóór het gat aangebracht.
Achter deze kleikade is het dijklichaam met een kern van zand
opgebouwde (bijlage 9).
De benodigde klei werd ontgraven van de noordelijke pers
kade van het bij Domeinen in eigendom zijnde opgespoten
terrein in de Vredepolder, gelegen direct beneden de Baren-
drechtse brug, terwijl het zand werd onttrokken aan het nog
onbebouwde terrein van de Velo-waschmachinefabriek, direct
boven genoemde brug.
Het werk verliep, doordat de uitstroming door het gat van
korte duur was, zeer vlot.
Bij het definitief herstel van de schade aan het binnentalud
tussen hm 24 en hm 30 werd eerst het gedeeltelijk nog aan
wezige zand van een vroeger aangebrachte dijksverzwaring
verwijderd en benut voor het weer in de oude toestand brengen
van het terrein waaraan voor herstel van het dijkgat zand was
ontleend.
Het binnentalud werd vervolgens met kleigrond opnieuw op
gezet onder een helling van 1 2. De benodigde kleigrond hier
voor werd onttrokken aan een restant kade gelegen tussen de
Jan Gerritsepolder en de Vredepolder en van de reeds eerder
genoemde voormalige trambaan, waaraan ook de grond werd
ontleend voor het weer herstellen van de gedeeltelijk afge
graven perskade.
De herstelkosten bedroegen 64.900,—.
e. Dijkvakken 6 en 7.
Nadat in de in deze dijkvakken geslagen gaten de hiervoor
omschreven voorzieningen waren aangebracht, werden de
slechts licht beschadigde gedeelten van het binnenbeloop aan-
115