waarbij de basiswaarde 1940 moest worden los gelaten. Het voorjaar kwam en de zon, die iets van het al te grauwe weg nam en de Zeeuwsche boer ploegde, egde, zaaide en mestte, zelfs het zoute slijk van Walcheren werd niet met rust gelaten. Toen kwamen niet alleen de ministers, maar ook een aantal kamerleden op bezoek. Evenals de Amerikaansche toeristen voor den oorlog „deden" zij Schouwen en Duiveland in enkele uren, zij bewonderden het grootsche werk op Walcheren verricht, bezichtigden den dichtgemaakten dijk bij Westkapelle en overnachtten in Middelburg in de beste logeergelegenheid, die Zeeland aan te bieden had. De Haagsche autobus, waarmee zij in deze provincie wilden rondrijden, was te groot om overgezet te worden met het eenig disponibele bootje, dat het verkeer tusschen Vlissingen en Breskens onderhield. Die bus reed dus in den nacht over Antwerpen naar Breskens, om de dames en heeren daar den volgenden morgen aan de boot af te halen. Van al het ongerief der Zeeuwsche verkeersmiddelen hadden zij op deze wijze niets anders leeren kennen dan het bootje.

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - brochures | 1953 | | pagina 21