Echte Jeep voor een scherpe prijs
I
I
RECLAMEVERSPREIDING
De Bevelander4
(M/V)*
Wekelijks te bezorgen op woensdag
Voor u getest: Jeep Renegade
i
Wij zoeken met spoed krantenbezorg(st)ers voor het verspreiden van:
minimale leeftijd 13 jaar
WOENSDAG 1 JANUARI 2020
De Bevelander
z
Zoek je een leuke bijbaan waarbij je:
NL
bezorger@bouwman-reclame.nl
Hellevoetsluis
0181 - 31 59 50
-Je eigen geld verdient?
-Je eigen tempo kunt bepalen?
-Genoeg tijd overhoudt voor sport, huiswerk en hobby's?
2
BEZORGERS GEZOCHT
Door Niek Schenk
BOUWMAN
i
Het samengaan van Chrysler,
het moederbedrijf van Jeep,
met het Italiaanse Fiat heeft
niet op alle punten verbetering
gebracht.
Het leidde wel tot een betaal
bare Jeep. Immers, de Renega
de deelt zijn technische basis
met de Fiat 500X. En sinds kort
heeft hij een nieuwe, drieci-
linder motor die we eveneens
van Fiat kennen. Daardoor heb
je nu al vanaf ruim 26.000 euro
een echte Jeep.
Speelgoed
Het Amerikaanse merk is groot
geworden met forse, stoere
terreinauto’s en dan lijkt zo’n
Renegade ineens een speel
goedautootje. Maar al is de Re
negade klein van formaat, hij
heeft in zijn design veel origi
nele details die zijn stamboom
verraden.
De rechthoekige carrosserie
leidt ertoe datje de achterbank
gemakkelijk bereikt en daar
voldoende hoofdruimte hebt,
al houdt de beenruimte niet
over.
Met z’n veiligheidssystemen
Een kleine Jeep die zijn tech
niek deelt met een Fiat en
een driecilindertje onder de
motorkap heeft: zo goedkoop
kan het nu zijn om een echte
Jeep te rijden.
Typisch geluid
Bij het optrekken laat de mo
tor het typische geluid van een
driecilinder klinken: met enige
brom. Bij lage toeren moet hij
er hard aan trekken, maar uit
eindelijk valt er best mee te le
ven. Laatje hem wat verder in
de toeren doorklimmen, dan
blijkt hij wel degelijk gretig en
wil hij presteren.
Met zijn testverbruik van 1 op
12,2 lijkt hij niet echt zuinig,
maar met een bewust zuinige
rijstijl en een efficiënte kruis-
De Renegade maakt
rijden met een echte
Jeep betaalbaar. Al valt
er nog wel wat te
verbeteren. Dat Jeep
tegenwoordig vijfjaar
garantie geeft, zonder
kilometerbeperking, is
voor de koper een mooie
bonus.
Dagelijks het laatste
autonieuws op ed.nl/auto
- Beperkte beenruimte
achterin. Rijhulpen niet
helemaal bij de tijd.
Veercomfort kan beter.
snelheid op de snelweg is rich
ting de 1 op ig haalbaar.
Sturen en schakelen doet deze
Jeep als de beste, maar het on
derstel kan beter.
Dat reageert vaak nog te stug
op oneffenheden in de weg.
Originele vormgeving.
Vijfjaar garantie. Stuurt
en schakelt als de beste.
Goedkoop, voor een
Jeep.
Klein maar robuust: de Jeep Renegade verloochent zijn afkomst niet.
FOTO BART HOOGVELD
is de Renegade niet helemaal
bij de tijd. Zo missen de goed
koopste uitrustingsniveaus
een automatisch noodrem-
systeem. De rijstrookbewaking
kan wel waarschuwen, maar
geen stuurcorrecties uitvoeren.
Jeep Renegade 1.0 T (120
pk/88kW), vanaf €26.240
«KT