3 /to Breed De Bevelander 3P SCHORE - de Schoorse jonge- dé Weekkrant Test: Renault Laguna 2.0 dCi 150 Dynamique door De Volder en Vos SIGNALEMENT KAPELLE - Geert en Clarie van der Wal, maken bijna elk jaar hun eigen kerstdorp in een ge bouwtje naast hun woning. De drie koningen, de herders, schapen en andere dieren spelen hierin de hoofdrol. Iedereen mag op eerste kerstdag tussen 13.30 en 17.30 uur komen kijken aan de Goessestraatweg 9 in Kapelle. foto: feuce buonadonna mer hen in een geïmproviseer de bijeenkomst in een bushok je. “We hadden een brief ge schreven aan de burgemeester en die zaterdag naar hem ge maild”, vertelt vader Henk Mal- lekoote. “En op woensdag kwam hij al praten. De burge- automatische versnellingsbak merkbaar. praktijk boven de 1 op 13 en daarin is wel de invloed van de Op zeker spelen, noemt men dat en geef Renault eens onge lijk. De hatchback van de Lagu na is een elegante verschijning met een langgerekte, sierlijke carrosserielijn, fantasievolle achterzijde door de hoog ge plaatste lichtunits en een front dat door de typische vorm van koplampen en bumpers smaller overkomt dan ie in werkelijk- minat navigatiesysteem met een groot kleurenscherm. De stoelen zijn voldoende groot en bieden een comfortabele zit. Ook achterin is er in de Laguna heid is. Met de volledig automa- volop ruimte, meer nog dan bij het vorige model. Ook kan er voor 450 liter aan bagage mee, maximaal zelfs 1.377 liter. In het vooronder van ons test- exemplaar huist de middelste loofd dat er op donderdag 20 december een nieuw onderko men neergezet wordt. Dat zal nog zonder stroom zijn, maar dat is niet erg. Het is voornaam ste is dat ze hun plekje weer krij gen. Zeker met het slechte weer en de feestdagen in het vooruit zicht", aldus 1 lenl^gggli^ De nieuwe Laguna van Renault maakt zijn entree in het za- verwerkt. Kijk maar naar de bo kelijk segment Heel verstandig bouwt Renault voort op de venkant van het dashboard uit aan het einde van zijn levensfase volledig uitontwikkelde een zacht materiaal. De Dyna- en door en door betrouwbare vorige generatie. Dit om te n'iciue heeft standaard een Car- voorkomen dat allerhande nieuwe elektronische vindin gen net zoals bij aanvang van het vorige model een ernsti ge aanslag op de betrouwbaarheid zouden doen. derhoudstarief en een vermo gen van 150 pk. Bij deze motor hoort tevens een fors koppel van 340 Nm bij 2.000 tpm en daarmee weet de Laguna wel raad. Een beweging van het gas- Het onderstel is volledig op pedaal resulteert direct in een comfort afgestemd, maar dan vlotte reactie van de motor. In wel op een dynamische, moder- minder dan tien tellen staat de ne manier. De carrosserie ligt 100 km/u op de snelheidsmeter zeer stabiel in bochten, terwijl en de auto gaat door tot 210 oneffenheden goed worden uit- km/u. We rijden in dit geval met gefilterd. Typisch zo’n auto de 6-traps automaat, die slechts waar je na vele uren achtereen een zeer geringe invloed heeft ontspannen uitstapt. De Lagu- op de prestaties. Het gemiddel- na Dynamique dCi 150 auto- de brandstofverbruik ligt in de maat kost 36.150 euro. Dieselen kan al vanaf de dCi 130 Expres sion voor 31.900 euro. BEDRIJFSWAGENS tische sleutelkaart in de broek zak (optie) opent en sluit de au to vanzelf en kan met een druk op de startknop tot leven wor den gebracht. In het interieur is bijvoorbeeld dieselmotor, een moderne 2 li aan de materialen duidelijk ter common rail met distribu- zichtbaar dat kwaliteit hoog op tieketting voor een gunstig on- de prioriteitenlijst staat. De ma terialen zijn fraai gekozen en Een klein kerstdorp >ROF V Woensdag 19 december 2007 - Pagina 60 Goed kerstnieuws DOOR CINDY BUTEUN vestigingen Kapelle Bergen op Zoom Etten-Leur Auto nieuw: Min: Vooral het design van de voorzijde is even wennen, kleine details in de afwerking Plus: Sierlijk gelijnde, ruime auto met fraai materiaalgebruik, krachtige,voldoende zuinige en uitermate stille dieselmotor, comfortabel telefoon internet LX BXH: 4.695x 1.811 x 1.445 mm Wielbasis: 2.756 mm Kentekengewicht: 1.511 kg Trekgewicht geremd: 1.500 kg Motor: viercilinder dieselmotor Cilinderinhoud: 1.995 cm3 Max. vermogen: 110 kW/150 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 340 Nm bij 2.000 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 9,8 sec. Topsnelheid: 210 km/u Gem. verbruik: 1 op 14,3 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 36.150 euro (Dynamique Aut.) 0113.34.28.40 www.deba-trucks.com De ontwerpers van de Laguna hebben er bewust voor gekozen de midden console niet tot beneden door te laten lopen en daardoor wordt het dash board optisch breed. Tussen de twee grote klokken zit een digitale display onder meer voor de boordcomputer en twee kleine instrumenten voor brandstofvoorraad en motortemperatuur. De Dynamique heeft vele alu- miniumkleurige accenten en het meubilair is be kleed met een combinatie van stof en leer. Alle be dieningsknoppen zijn zo gegroepeerd dat het inte rieur niet onnodig druk is. Aan dynamiek gewonnen ■■■.«'<4.4*-: IUIUj LIC Ov-llLHJlöC JlJllgt ren die vorige week plots zonder I jongerenopvangplek (Jop) kwa men te zitten, zullen op 20 de cember weer onderdak hebben. IN ‘1

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 2007 | | pagina 60