n Vanaf 31 mei voor 2,95 in de winkel! llllWM I E I I I I r Niveaus De Bevelander SP I dé Weekkrant Test: Citroen C6 door: De Volder Vos SIGNALEMENT Zeker 70% van je actieve leven spendeer je aan het werk. Maar werken is niet een heilig moeten. Het is meer: het is een beleving, het is zelf invulling geven aan je werkleven. Career&Co. is een tweemaandelijkse gids die je daarbij helpt. Met praktische verhalen, reportages, interviews, tests en duidelijke theorie. Om meer plezier, passie en succes te halen uit dat werkleven. I lm o B d e< d 21 a; oi st hi st ju I 75‘TPJX -- I I 1 Woensdag 30 mei 2007 - Pagina 34 i se merk L» Ui. Auto Vanaf nu heeft Nederland het eerste blad dat werkt Voor jou! ons neren is een groot woord maar Plus: Groot, comfortabel, veel zit- en bagageruimte, sterke motor. overschrijden. Dat impliceert wel exclusiviteit en dat merk je. Heel wat landgenoten maken van de gelegenheid gebruik om de C6 eens goed op het netvlies te zetten. Ze zien een enorm fraai gelijnde auto. Grote, stoere neus, 17 inch wielen en een for se achtersteven. Opmerkelijk is de bolle achterruit. Een kost- Tr on PO en co lai aai die eei Er zijn naast een drieliter benzi ne ook twee dieselversies lever baar, 2.2 en 2.7 liter respectieve lijk 172 en 208 pk sterk. Wij maakten kennis met de 2.2 liter HDiF en die is sterk genoeg voor comfortabel weggebruik. De motor is voorzien van common rail-techniek, heeft vier cilin ders en evenzoveel kleppen per cilinder. Het maximaal vermo gen wordt bereikt bij 4.000 tpm L X B X H: 4.908 x 1.860 x 1.464 mm Wielbasis: 2.900 mm Kentekengewicht: 1.795 kg Laadvermogen: 505 kg Trekgewicht geremd: 1.700 kg Motor: viercilinder, 16 kleps dieselmotor Cilinderinhoud: 2.179 cm3 Max. vermogen: 125 kW/173 pk bij 4.000 tpm. Max. koppel: 370 Nm bij 1.500 tpm. Van 0 naar 100 km/u: 9,6 sec. Topsnelheid: 217 km/h Gem. verbruik: 1 op 15,1 km (fabrieksopgave) Prijs geteste versie: 65.800 euro (Exclusive) Di Gi tri ut de m re ba lai ‘D da Be av m; DOC ’S- m< po tije vei ni: eri vai i Min: Design moet je aanspreken, wenning. Citroen heeft voor de CS drie niveaus: de bas®, de Dgnage en Exclusive. Op laatstgenoemde zrt zowat al het denkbare Van EBD en ESP tot meedraaiende koplampen en sproeiers. De klimaa+behandeling kent twee zones en het comfort reikt van een elek trisch bediende handrem tot parkeersensoren voor en achter De efektrjsch verstelbare stuurkotom is een comfortetement dat <n combinatie met de elek trisch verstelbare voorstee ten zorgt voor een perfecte zit achter het stuur. lijkt de C6 langer dan 4,90 me ter. Overigens laat die lengte al- heerlijk rijden mogen we de C6 les toe wat een automobilist van 2.2 liter diesel zonder meer toe- een limousine begeert. Van een schrijven. Bovendien is de auto comfortabele zit achter het ook bij hoge snelheden en wat stuur, tot enorm veel beenruim- hogere toeren stil. Fijn is het La te en een gemakkelijke verblijf ne Departure Warning System, voor de achterpassagiers. Uiter- Ook standaard op de Exclusive aard is het altijd even wennen diesel: een bestuursstoel met aan het onafhankelijk, actief geheugenfunctie. veersysteem. Onze Exclusive Prijs vanaf 53.200 euro. De Ex- laat geen steekje vallen. Impo- elusive start bij 65.800 euro. Fijne viercilinder Citroen zette vorig jaar de C6 in de markt. Een limousine met allure. De auto biedt veel ruimte en is voorzien van een design, dat verwijst naar vroegere modellen van het Fran- en het forse koppel van 370 Nm is al op zijn top bij 1.500 tpm. Gegevens, die staan voor een comfortabel rijgedrag. Om het geheel in gang te houden, is de motor standaard gekoppeld baar kunstje maar helemaal Ci- aan een handgeschakelde ver- troën. Gezien zijn stroomlijn snellingsbak. De auto moet

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 2007 | | pagina 34