n
Vanaf 31 mei voor 2,95 in de winkel!
llllWM
I
E
I
I
I
I
r
Niveaus
De Bevelander
SP
I
dé Weekkrant
Test: Citroen C6
door: De Volder Vos
SIGNALEMENT
Zeker 70% van je actieve leven spendeer
je aan het werk. Maar werken is niet een
heilig moeten. Het is meer: het is een
beleving, het is zelf invulling geven
aan je werkleven.
Career&Co. is een tweemaandelijkse
gids die je daarbij helpt.
Met praktische verhalen, reportages,
interviews, tests en duidelijke
theorie. Om meer plezier, passie en
succes te halen uit dat werkleven.
I
lm
o
B
d
e<
d
21
a;
oi
st
hi
st
ju
I
75‘TPJX
--
I
I
1
Woensdag 30 mei 2007 - Pagina 34
i
se merk
L»
Ui.
Auto
Vanaf nu heeft Nederland het
eerste blad dat werkt Voor jou!
ons
neren is een groot woord maar
Plus:
Groot, comfortabel, veel zit- en bagageruimte, sterke motor.
overschrijden. Dat impliceert
wel exclusiviteit en dat merk je.
Heel wat landgenoten maken
van de gelegenheid gebruik om
de C6 eens goed op het netvlies
te zetten. Ze zien een enorm
fraai gelijnde auto. Grote, stoere
neus, 17 inch wielen en een for
se achtersteven. Opmerkelijk is
de bolle achterruit. Een kost-
Tr
on
PO
en
co
lai
aai
die
eei
Er zijn naast een drieliter benzi
ne ook twee dieselversies lever
baar, 2.2 en 2.7 liter respectieve
lijk 172 en 208 pk sterk. Wij
maakten kennis met de 2.2 liter
HDiF en die is sterk genoeg voor
comfortabel weggebruik. De
motor is voorzien van common
rail-techniek, heeft vier cilin
ders en evenzoveel kleppen per
cilinder. Het maximaal vermo
gen wordt bereikt bij 4.000 tpm
L X B X H: 4.908 x 1.860 x 1.464 mm
Wielbasis: 2.900 mm
Kentekengewicht: 1.795 kg
Laadvermogen: 505 kg
Trekgewicht geremd: 1.700 kg
Motor: viercilinder, 16 kleps dieselmotor
Cilinderinhoud: 2.179 cm3
Max. vermogen: 125 kW/173 pk bij 4.000 tpm.
Max. koppel: 370 Nm bij 1.500 tpm.
Van 0 naar 100 km/u: 9,6 sec.
Topsnelheid: 217 km/h
Gem. verbruik: 1 op 15,1 km (fabrieksopgave)
Prijs geteste versie: 65.800 euro (Exclusive)
Di
Gi
tri
ut
de
m
re
ba
lai
‘D
da
Be
av
m;
DOC
’S-
m<
po
tije
vei
ni:
eri
vai
i
Min:
Design moet je aanspreken,
wenning.
Citroen heeft voor de CS
drie niveaus: de bas®, de
Dgnage en Exclusive. Op
laatstgenoemde zrt zowat
al het denkbare Van EBD
en ESP tot meedraaiende
koplampen en sproeiers.
De klimaa+behandeling
kent twee zones en het
comfort reikt van een elek
trisch bediende handrem
tot parkeersensoren voor
en achter De efektrjsch
verstelbare stuurkotom is
een comfortetement dat <n
combinatie met de elek
trisch verstelbare voorstee
ten zorgt voor een perfecte
zit achter het stuur.
lijkt de C6 langer dan 4,90 me
ter. Overigens laat die lengte al- heerlijk rijden mogen we de C6
les toe wat een automobilist van 2.2 liter diesel zonder meer toe-
een limousine begeert. Van een schrijven. Bovendien is de auto
comfortabele zit achter het ook bij hoge snelheden en wat
stuur, tot enorm veel beenruim- hogere toeren stil. Fijn is het La
te en een gemakkelijke verblijf ne Departure Warning System,
voor de achterpassagiers. Uiter- Ook standaard op de Exclusive
aard is het altijd even wennen diesel: een bestuursstoel met
aan het onafhankelijk, actief geheugenfunctie.
veersysteem. Onze Exclusive Prijs vanaf 53.200 euro. De Ex-
laat geen steekje vallen. Impo- elusive start bij 65.800 euro.
Fijne viercilinder
Citroen zette vorig jaar de C6 in de markt. Een limousine
met allure. De auto biedt veel ruimte en is voorzien van een
design, dat verwijst naar vroegere modellen van het Fran-
en het forse koppel van 370 Nm
is al op zijn top bij 1.500 tpm.
Gegevens, die staan voor een
comfortabel rijgedrag. Om het
geheel in gang te houden, is de
motor standaard gekoppeld baar kunstje maar helemaal Ci-
aan een handgeschakelde ver- troën. Gezien zijn stroomlijn
snellingsbak.
De auto moet