INFO (0118) 88 20 00 DELTA UIL- ÖèA film I Liberalisering Vrije markt en de tarieven Bereikbaarheid Groene Stroom natuurlijk Laat DELTA uw festiviteit aankleden DELTA Klantenservice Klant snej en doeltreffend, helpen O o .F 1 14 DE BEVELANDER Aanmeldingscoupon Datum Handtekening Leveringsadres Postcode/Plaats Telefoonnummer Ik kies voor Groene Stroom. Mijn aanmelding geldt voor minimaal één jaar en daarna tot wederopzegging. In de nabije toekomst kunt u, als consument, zelf kiezen bij welk energiebedrijf u elektrici teit, gas en Groene Stroom koopt. Een aantal jaren geleden zorgde de overheid nog voor zaken als water, telefoon, elektriciteit en gas. Dat is straks geschiedenis. Wat is de stand van zaken op dit moment in de energiewereld? De 650 grootste industriële bedrijven in ons land hebben al keuzevrijheid van elektriciteitsleverancier. In 2002 komen daar middelgrote bedrijven bij en naar verwachting in 2004 de huishoudens en kleine bedrij ven. De gasmarkt wordt, evenals die van elektriciteit, geleidelijk geopend. In 2001 is er voor de klant de keuzevrijheid in de levering van Groene Stroom. DELTA wil graag haar klanten behouden en nieuwe klanten aantrekken. Niet alleen voor Groene Stroom. DELTA heeft de ambitie een stevige plaats in de markt in te nemen. Dit kan doordat DELTA nu al een voorname rol speelt als energie-, water-, milieu-, afval- en multimedia-onderne- ming. In deze multi utility-markt wil DELTA een hoofdrol blijven spelen. Wij beseffen dat niet alleen tarieven, maar ook een goede klantenservice van groot belang zijn voor onze huidige en toekomstige klanten. In deze Consumentenpagina geven wij u informatie over onze tarieven, onze klantenservice en Groe ne Stroom. Deze coupon stuurt u in een envelop naar: NV DELTA Nutsbedrijven Aanmelding Groene Stroom Antwoordnummer 41, 4330 VB Middelburg Wat is er mooier dan feestvieren? En dan in stijl, met veel vlagver toon. De banieren die op Walcheren het festival “Film by the sea" verkondigden, waren daar een mooi voorbeeld van. “Het succes van het filmfestival was mede te danken aan de goede gerichte publiciteit.” Dit waren de woorden van Leo Hannewijk, di recteur van het festival. Die publiciteit bestond onder andere uit ba nieren, strak gespannen vaandels die aan de lantaarnpalen waren bevestigd. Een blikvanger eerste klas. DELTA leverde de klemmen waarmee de banier aan de mast is bevestigd. Deze beugels/klem- men zijn in samenwerking met de mastenfabrikant ontworpen. De klemmen zijn universeel toepasbaar. Op de stalen klem is een uit- schuifbare stalen houder gelast waarover het vaandel wordt ge schoven. De tussen de klemmen gespannen banier kan een maxi male lengte hebben tot drie meter, bij een breedte van één meter. Binnen in de klem zit een rubber vulstuk om beschadiging van de mast te voorkomen. Het plaatsen en weghalen van de klemstukken geschiedt met be hulp van een DELTA-hoogwerker. DELTA verzorgt ook de vergunnin gen die nodig zijn voor dit fraaie, stijlvolle vlagvertoon. Een prima idee voor de grote festivals en sportevenementen in Zeeland. Het tussen de klemmen gespannen vaandel is een prachtig stukje straatmeubilair. Door het tijdelijk karakter krijgt de aankondiging de volle aandacht. DELTA verhuurt deze klemmen, bevestigt ze, haalt ze weg en regelt verder alle contracten. Voor meer informatie: Govert Post, Openbare Verlichting DELTA (0118) 883651. Ik kies voor afname van: O pakket(ten) (1 pakket is 600 kilowattuur) O het volledig verbruik Naam Op deze DELTA Consumentenpagina geven wij u tips, wetenswaardigheden en informatie over ons verassend veelzijdige pakket producten en diensten. Deze pagina zal regelmatig verschijnen. Als u op deze uitgave wilt reageren, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Comrrmnicatie van N.V. DELTA Nutsbedrijven, Postbus 5048, 4330 KA Middelburg, e-mail: info@delta-zld.nl. DELTA Klantenservice is iedere werkdag van 08.00 tot 18.00 uur te bereiken. Vanaf 1 januari is dit van 08.00 tot 20.00 uur. En op za terdag van 09.00 tot 13.00 uur. Eind dit jaar wordt een gratis 0800-nummer voor de consument geïntroduceerd. Hierover zult u via de lokale media uitvoerige infor matie krijgen. Het huidige (gratis) storingsnummer van DELTA (0800) 0229596 blijft ook na 1 januari 2001 gehandhaafd, evenals het (gratis) storingsnummer (0800) 0223222 van Zekatel. Tijdens de openingstijden van Klantenservice komt iedereen die een van deze nummers kiest op de afdeling Klantenservice terecht. De overige uren worden de storingsmeldingen aangenomen door het Regio naal Centrum van DELTA. Bij storingsmeldingen wordt door Klantenservice al een afspraak gemaakt met de klant wanneer hij een monteur van DELTA kan verwachten. DELTA Klantenservice is er niet alleen voor de klant maar heeft ook haar lijnen uitstaan naar de organisatie, zit als een spin in het web. Duidelijkheid en slagvaardigheid moeten de drempels naar DELTA verlagen. Service wordt pas echt belangrijk op het moment dat er een vraag of een probleem is waar een antwoord of oplossing voor moet komen. DELTA streeft naar een constante verbetering van haar service. Wat verstaat DELTA onder goede service? Heel kort ge zegd: een snelle en adequate afhandeling van de klantvraag, of dit nu een verhuis- melding, een storingsmelding of een vraag over de nota is. Voor dit doel is dit jaar de afdeling Klantenservice opgericht. Iedereen die het districtskantoor Zierikzee, Goes, Vlissingen of Terneuzen belt komt automatisch terecht bij DELTA Klantenservice. Klantenservice werkt met een gemiddelde bezetting van 12 a 13 personen en heeft de beschikking over vol doende binnenkomende lijnen om alle aangeboden gesprekken op te vangen en af te handelen. Op de vraag: “Wat zijn de meest gestelde vragen?”, antwoordt Sam Stegers, manager Klantenservice: “Verhuizingen, de afdeling Klantenservice handelt zo’n 2000 telefonische verhuismeldingen per maand af (en wij maar denken dat de Zeeuwen zo honkvast zijn). Verder zijn er veel vragen over de jaar- en termijnnota alsmede over de energiepremieregeling. Maar daarnaast is de af deling Klantenservice het eerste aanspreekpunt voor alle mogelijke klantvra gen.” Sam Stegers zegt te werken volgens het principe “One call does it all”. De praktijk wijst uit dat momenteel ruim 70 procent van de vragen door Klantenservice afgehandeld wordt zonder dat de klant doorverbonden hoeft te worden naar een andere collega. Het streven is dit in de loop van 2001 naar 80 a 90 procent te brengen.’ Gezien de aard van de werkzaamheden zijn de medewerkers van de afdeling Klantenservice speciaal getraind op zaken als spreek- en luister vaardigheid. Zij zijn (natuurlijk) voorzien van up to date ondersteunende middelen om de klant zo snel en doeltreffend mogelijk te helpen. Jaarlijks krijgt de afdeling Klantenservice 175.000 gesprekken af te handelen (ruim 3300 per week). Stegers: “Om dit allemaal in goede ba nen te leiden, houden we het aanbod van gesprekken constant in de gaten en iridian nodig kunnen we ingrijpen om de bereikbaarheid opti maal te houden. Op de afdeling Klantenservice wordt elektronisch aangegevemhoeveel klanten in de wacht staan en hoelang deze klanten reeds wachten. Is het spitsuur dan krijgt de wachtende klant na een bepaalde tijd de mogelijkheid om een voice mail-systeem in te spre ken, waarna we de klant terugbellen op de momenten dat het iets minder druk is." DELTA krijgt dadelijk te maken met de vrije markt elektriciteit en gas Dat betekent dat u als consument in 2004 kan kiezen waar u elektrici teit en gas koopt. De tarieven die de consument voor elektriciteit en gas betaalt, bestaan dan uit netwerktarieven en leveringstarieven. De aansluiting op het netwerk en het transport van energie blijven monopolie. Van overheidswege wordt con trole uitgeoefend op de netwerktarieven die hiervoor worden gehanteerd. De levering van energie wordt vrij. Daar gaan de energiebedrijven elkaar op beconcurreren. Op de tarieven die DELTA voor de levering hanteert, heeft DELTA zelf invloed door de (inkoop)-kosten zo laag mogelijk te houden. Hoe gaat dat straks in zijn werk als je energie bij een ander energiebedrijf koopt? Elke klant maakt gebruik van het bestaande net werk. Daarvoor moet hij of zij een vergoeding betalen, die het netwerkbedrijf in rekening brengt. De leveran cier van energie zal zorgdragen voor de facturering van de geleverde energie tegen de met de leverancier overeengekomen prijs. Tot 2004 hebt u als consument nog geen keuzevrijheid. Maar iedereen is al met de toekomst bezig. Zo lezen we dat supermarktketens plannen hebben elektriciteit en gas te gaan verkopen. Ook duiken deze berichten op over benzinemaatschappijen. Een volle kaart zegeltjes is dan goed voor zoveel uur elektriciteit. Het lijkt erop dat de ouderwetse muntjesmeter zijn intrede weer zal doen. Maar dit zal ongetwijfeld met een plastic chipkaart kun nen. De toekomst zal het leren. Simon Minderhoud, werkzaam op de afdeling Commerciële zaken van DELTA, veronderstelt dat Zeeuwen niet zo snel naar een andere leverancier zullen lopen. “DELTA heeft een goede naam en staat als betrouwbaar bekend.” Wel ziet hij dat door de liberalisering de markt zich gaat zetten. Er zal een nieuw evenwicht komen. Simon vindt het één-loketprincipe en de DELTA-nota voor elektriciteit, gas, water en kabel een groot goed. De klant kan voor alle ge noemde producten en diensten bij DELTA terecht. Wel ziet hij dat klanten die al onze producten in de toekomst afne men een bepaald voordeel genieten, een soort pakketkorting. Deze kortingsconstructie dient dan ook de komende tijd nader te worden uitgewerkt. De vraag naar Groene Stroom stijgt. Dat is goed voor iedereen die zich sterk maakt voor een schoner milieu. En wie doet dat niet? In 2001 kunt u kiezen bij wie u Groene Stroom koopt. Dat betekent dat u naar een andere leverancier kan gaan om Groene Stroom te kopen. DELTA wil zich sterk maken een belangrijke speler te zijn en te blijven op het gebied van elektriciteit die opgewekt wordt met duurzame energiebronnen. Groene Stroom wordt voornamelijk opgewekt door wind energie in onze provincie. Corné Hopmans, Product Manager Groene Stroom: “Dat is niet zo verwonderlijk, omdat Zeeland een windrijke provincie is. Zeeland kan een belangrijke rol spelen in de duurzame energievoorziening van de toekomst. De overheid streeft er naar dat in 2020 tien procent van de energie duurzaam moet zijn. Daar wil DELTA fors aan bijdragen. Belangrijk omdat de fossiele brandstoffen zoals kolen, aardgas en olie eindig zijn. Daarnaast komt bij verbran ding van fossiele brandstoffen CO? vrij. Dit draagt bij aan het broeikaseffect. En dat willen wij niet. DELTA stimuleert dan ook dat meer klanten Groene Stroom gaan afnemen." Wat kost Groene Stroom? Afhankelijk van uw elektriciteitsverbruik en de hoeveelheid Groene Stroom kost het u 1,00 tot 10,00 per maand extra. Een rekenvoorbeeld Een gemiddeld gezin in Zeeland verbruikt 3.000 kWh stroom per jaar. Groene Stroom wordt geleverd als pakket van 600 kWh of een veelvoud daarvan. Het is ook mogelijk uw volledige verbruik in Groene Stroom af te nemen. Belangstelling? U draagt het milieu een warm hart toe. U kiest daarom voor Groene Stroom. De eerste honderd nieuwe klanten ontvangen van DELTA een exclusief T-shirt. Meldt u dus snel aan en kijk voor meer informatie op www.delta-zld.nl te au B 4 X Woensdag 4 oktober 2000 DELTA CONSUMENTEN (Een postzegel is overbodig) U. INFO pagina «I

Krantenbank Zeeland

Bevelander | 2000 | | pagina 14