Cappon-Ploegen
ËI
ten Brainier
RONA CACAO
■e danken is aan de uitstekende kwa-
iteiten van deze cacao? Uw eigen
gelang brengt mede, daarvan een ge-
cegeld verbruiker te worden.
L
l
*)e Koerier van den Keizer".
Goedkoope Winkel!
Weet ge dat de enorme toename
ti gebruik van
VAN HOUTEN S
;1 C. J. CORNÉLIS, Breskem
Manufacturen
si Gemaakte Goederen,
1É1BS- BB DlflBPtBH,
utengewone aanbieding I
"Schoenwerk,
en Motorbanden
Iz. DE HULLU, Breskens.
TE HUUR
(Zelfbinder)
Holland-Amsrika-L^n.
BERICHT.
MIDDELEN ¥AN VEEVOER.
X
iü.-l'ï. Stoomtram Maatschappij
Lijn Sas van Gent—IJzendijke.
Provinciale Stoombootdienst op de Wester-Sekelde.
Gewijzigde Dienstregeling
t an 1 Mei 1915 tot nadere aankondiging.
Amgterdamsehe tSJd.
g
j Verkrijgbaar bij
I. Brakman-de Smit, Breskens.
*i steeds in alle grootten (1, 2, 3 en 4) voorhanden en te ontbieden.
Ook verkrijgbaar alle juist passende Onderdeden bene
is Schoffels met 9 of 7 Scharren.
-Ook te bekomen: Balanisploegjes, Nos. 1, 2, 3 en 4.
TJor J. WOUDSTRA van Amster-
B wordt een groote oprui».
g gehouden van
're tot spotprijzen worden op
'Imd.
ft met paard on wagen 11
VlDeze reis reuzen-koopjes in
^verschillende andere artikelen
PlresHotel VERDEGHEM,
V, BreskenS1.
Vl Hoogachtend,
J, WOUDSTRA.
No 224 Prinsengracht 224,
Amsterdam.
8)
b.
W
Heeren-, Dames- en Kinder-
7onder de nieuwste modellen,
koopt men
van zeer voordeelige prijzen by
v Iz. WILLEMS-Thomas,
b. Dorpstraat, Breskens.
g'
jor Nieuwvliet eD Omstreken
riw SCHOENWERK en REPA-
(jTEWERK by iao. Wiliems-
0i Meenen te Groede by Nieuw-
Minzaam aanbevelend.
v_
n
z
zijn onovertrefbaar
;T>,
Aanbevelend,
merk „DEERING",
bij A. LEENHOUTS,
in Zaden en Landbouwwerktuigen,
Breskens.
Wekelijksche vaart van ROTTERDAM
naar NEW-YORK met de prachtige
ingerichte, snelvarende Stoomschepen.
Inlichtingen kosteloos bjj den Agent
J. J. CORNELIS te Breskens.
Ten onzen bureele is de inteekening opengesteld op een zeer boeiende oor-
Aikeiyke oorlogsroman.
dDeze roman is verkrygbaar in wekelijksche afleveringen van 16 paginar
cent per aflevering.
V lissmgenRoozendaalRotterdam.
van Vlissingen 6.25 7.20t
Middelburg 6.35 7.29
Te
VbM
Goes
Roozendaal
Rotterdam
Amsterdam
Utrecht
Amsterdam
7.03 7.48
8.86
9.58
11.52
10.56
11.42
9.10
9.S0
9.58
11.18
12.27
2.-
1.84
2.12
12.25 1.27+
12.35 1.86
1.04 1.55
2.46
3.59
5.17
5.02
5.40
4.50 7.481
5.- 7,56
5.29 8.17
6.45 9.10
8.58 10.41
11.05 12.84
9.68 11.35
10.85 12.17
Amsterdam
Utrecht
Amsterdam
Rotterdam
Roozendaal 7.00
7.S5+
8.18
8.00
7.60t 9.18
9.10 10.41
Goes 8.27 10.02 11.88
Middelburg 8.57 10.28 11.54
yii.singea 9.06 10.81 12.02
9.43
11.36
1.41
2.57
8.27
8.116
1.22
2.-
1.45
2.39 8.08
4.16 4.25
5.09 5.48
5.28 6.21
5.89 3.39
8.00
4.88
7.29
8.50
6.25f
7.05
6.45
8.19
9.36
10.88
9.22 10.51
9,80 11.01
Stoomtr.-HaaUchappy nrw^oiw-RiUefken. Dienstregeling van 20 Mei 1915.
Breskens
V.
6.80
8.84 10.55
1.15
4.80
7.15
Groede
6 40
8.44 11.05
1.25
4.40
7.25
Schoondyke
B
6 51
8.55 11.16
1.86
4.51
7.80
Oostburg
U
7.24
9.14 11.40
1.55
6.15
7.55
8.45
Draaibrug
A.
7.42
9.82 11.58
2.18
6;88
8.13
9.08
V.
6.28
7.47
9.87 12.05
2 29
6.40
8.18
Aardenburg
it
6.48
8 02
9.52 12.20
2.35
6.55
8.83
Eede
8 14
10.04 12.82
2.47
6 07
Stroobrugge (D. St.
Maldeghom
Maideghem
V,
-
Stroobrugge
9
Eede (Douane $tat.)
M
8.58 10.43
2.22
4.18
7.40
Aardenburg
6.46
9.10 11
3.85
4.80
7 52
8.85
Draaibrug
7.—
9.25 11.16
2.50
4.45
8.07
8.50
V.
6.15
7.05
9.82 11.20
2.56
4.52
8.14
Oostburg
a
6 83
7.28
9.50 11.38
8.18
6.12
8.82
Schoondyke
7.42
10.09 11.67
8.82
6.S1
8.51
Groede
a
7.58
10.20 12.08
8.48
6.42
9.02
Breskens
1.
8.08
10.80 12.18
8.58
5.52
9.12
Draaibrug
V.
8,28
7.45
0 40 12 05
8 17
8.—
6.87
8.16
Sluis
A.
6.48
8-
9 55 12 20
2 32
3.16
6 62
8.30
Sluif!
V.
6.45
9.10
U 1.55
2.84
4 25
7.50
8.81
Draaibrug
JL
7
9 26
11.15 2.10
2.49
4.40
8.05
8 46
Oost burg
V.
6 34
7.36
9.66 11.50
2.—
8.15
5.16
7.56
Zuid-lande,
SE
S.46
7,46
10.06 12.01
2 11
8.26
5.27
8,07
Cadzaud
A.
6,57
7.58
10.18 12.18
2.23
3.38
5 89
8.10
Cadzand
V.
8 59
8.87
11.05 1.27
2.40
4.42
7.25
8.21
Zuidzande
7.11
8.49
11.17 1.89
2.52
4.64
7.37
8.88
Oostburg
7.22
9
11.28 1.50
803
6.05
7.48
8.44
Ned. Grens v
IJzendyke v 6.20
Schoondyke a 6.43
Schoondyke v 7.45
IJzendyke a 8.0a
v
Ned. Grens a
11.10
8 20
9 85
11.80
1 10
8.— 4.20 7.07
8 43
9 58
11.53
1.83
8.28 4 43 7.80
9.—
10.12
12.00
1.60
8.87 4.56 7.40
9.28
10.35
12.28
2.13
4.— 5.18 8.03
10.46
10.67
Richting IJzendijke—Sas van Gent
Treinnummers Ia I III V
Ver. IJzendyke
(Remise) 6,80 8,10 12,85 5.25
Pyramide 6,50 8,26 12,65 5.42
Aank. Philippine 7,22 8,67 1,80 6.12
Vertrek 7,27 9,— 1,85 6.15
A. Sas van Gent 8,— 9,80 2,16 6.48
Richting Sas van Gent—IJzendijke.
Treinnummers Ila II IV VI
V. Sas v. Gent
A. Philippine
V. Philippine
Pyramide
A. IJzeDdijke
8,80 10,07 2,45 7.—
9,03 10,80 3,18 7.28
9,98 10,85 8,28 7.30
9,40 11,07 8,66 8.—
10,- 11,28 4,15 8.18
Treinen Ia en Ila ryden alleen op Zaterdagen op welke dagen de treinen
1 en II dan vervallen.
Lijn Vlissingen- Breskens - keuzen.
DAGELIJKS
Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,16 10,— nm. 12,10a) 8,43 en 6,46 6,85d)
Breskens Vlissingen 6,60 8,10 10,46 nm. 12,40 4,10 6,16 7,16
Van Vlissingen naar Neuzen vm, 6,30 9,20b) nm. 12,10a) 8,48 ö,46d)
Neuzen Vlissingen 6,80 7,5üb)c) 10,40 nm. 2,6,05
Van Borsselen vertrekken alle booten ongeveer 30 minuten na het vertrek
van Vlissingen of Neuzen.
a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten
uiterlijk tot 12,ib uur, en de boot naar Neuzen uiterlijk tot 12,80.
b) Deze booten met op Woensdagen.
c) Deze boot doet Borsselen niet aan.
d) Bjj vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wachten tot 6,50,