liet Vliegenvangers Weijkman Hammacher. - en Mi Bibbys Roomveivanger, Billys Irokjss, BEZOEKT filiaal van Kliiberc's Stoomschoenfabriek Maaimachine Steeds verkrijgbaar Mans en Jongenspetten (Engelsch), P. N. VAN DE SANDE, Hoek, Markt Breskens. bij J. I. BRAKMAN in de Molenstraat te GROEDE. Speciale Premie voor onze Lezers grooten Eranscli-Duitschen Oorlog van 1870-71 Yereeniging tot geldelijke uitkeeriiig bij het verlies van varkens. S c h o 9-n w e r k, Iz. DE HULLTJ, Breskens. BRESKENS. een zoo goed als nieuwe L. A. CIJSOUW, MIDDELEN VAN YEEYOER. Lijn Sas van GentIJzendijke. Provinciale Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Gewijzigde Dienstregeling Gekleurde Overhemden met en zonder manchetten. Een mooie sorteering Dassen, zwart en gekleurde Zelfbinders FANTASIE-SOKKEN, BRETELLES, Linnen Boorden, Fronts, Manchetten en Manchetknoopen, in soorten. Aanbevelend, Het beste en goedkoopste adres voor elegant SCHOENWERK. Nu de oorlogsberichten uit alle landen elkaar volkomen tegenspreken, nu voor den onpartijdigen toeschouwer niet te zien is wat waarheid is en wat fantasie, is een geschiedenis van dezen oorlog moeilijk te geven. Maar wat vast staat als een monument, is de geschiedenis van de den voor-oorlog van deze, de strijd waar uit deze is ontsproten. De heer H. J. v. EIJK, oud-officier der Artillerie, heeft een boek geschreven boeiend van in houd, schoon van vorm, en historisch juist tot in de kleinste bijzonderheden. Wij geven dit boek uit voor onze lezers, mooi gedrukt, rijk geillustreerd en uitstekend verzorgd. Schrijver en uitge*er zijn beiden even gelukkig geslaagd, want het boek wat wjj onze Lezers aanbieden voor slechts 45 CENT is de geheele geschiedenis, ook de voorgeschiedenis van den worstelstrijd tus- schen de 2 Groote Volken van 1870-71. Boeiend en onderhoudend verteld, met tal van portretten, kaarten en andere illustraties Een flink en degelijk tevens blijvend boek voor allen, voor jong en oud, dat ons het verleden verklaart, het tegenwoordige doet begrijpen en de toekomst hoopvol doet inzien. Voor onze Lezers, afgehaald aan ons Bureau is de prijs 45 cent, franco per post 50 oent. De maandeljjksche contributie betaling voor alle leden, be gint met de zitdag in Juli. Namens bet Bestuur, A 17 CORNELIS, Voorzitter. J. P. W. BESEMER, Secretaris. Breskens, Juni 1916. Sterk Heeren-, Dames- en Kinder- waaronder de nieuwste modellen, koopt men aan zeer voordeelige prijzen bij Iz. WILLEMS-Thomaa, Dorpstraat, Breskens. Voor Nieuwvliet en Omstreken Nieuw SCHOENWERK en REPA- RATIEWERK bij Jac. Willems van Meenen te Groede bij Nieuw vliet. Minzaam aangevelend. zijn onovertrefbaar. Aanbevelend, C. DIELEMAN, Breskens, Ondergeteekende belast zich met het maken van bestekken, teekeningen en begrootingen met het houden van toezicht over al les wat tot het BOUWVAK enz. be hoort ook over nieuwe kleine en groote herstellingen, geeft alle inlich tingen en schat roerende en onroeren de goederen, geheimhouding verze kerd. Aanbevelend, A. RISSEEUW Az., Bouwkundige, Groede. merk „DE BRING", voor ijoedkoopen prijs, bij A. LEBNHOUTS, in Zaden en Landbouwwerktuigen, Breskens. het beste van de vele soorten KAL- VERMEEL. Ook voorhanden enkele balen voor het mesten van STIEREN, enz. Met beleefde aanbeveling, Groede—Kruisöyk. Vlissingen Roozendaal Rotterdam. V lissingen 6.26 7.20+ Middelburg 6.85 7.29 le Goes Roozendaal Rotterdam Amsterdam Utrecht Amsterdam 7.08 7.48 8.86 9.58 11.62 10.56 11.42 9.10 9.20 9.68 11.18 12.27 2.- 1.84 2.12 12.26 1.27+ 12.85 1.86 1.04 1.55 2.46 8.59 5.17 5.02 6.40 4.50 6.- 5.29 6.15 8.58 7.46+ 7,56 8.17 9.10 10.41 11.05 12.84 9.58 11.85 10.85 12.17 van Amsterdam 7.85+ 1.22 6.25+ Utrecht 8.18 2.- 7.05 Amsterdam 8.00 9.48 1.46 8.00 6.45 Rotterdam 9.18 11.85 2.89 8.08 4.88 8.19. Roozendaal 7.00 10.41 1.41 4.16 4.25 7.29 9.86 Goes 8.27 11.38 2.57 5.09 5.48 8.60 10.83 Middelburg 9.08 11.54 8.27 5.28 6.21 9.22 10.61 Te Vlissingen 9.12 12.02 8.88 6.89 6.29 9 80 11.01 t Op de sneltrein van 7.20 v.m. van Vlissingen rijdt te 7.10 een voor trein via Rotterdam naar Amsterdam. '"itflomfr.-Waatschnppij Breskens-Maldegheiu. Dienstregeling van 20 Mei 1915. Breskens V. 6 80 8.84 10.65 1.15 4.80 7 16 Gioede 9 6 40 8 44 11.05 1.25 4.40 7.25 Schoondijke 6 51 8 55 11.16 1.86 4.51 7.86 Oostburg 7.24 9 14 11.40 1.55 5.15 7.55 8.45 A. 7.42 9.82 11.58 2.18 5.88 8.18 9.08 Draaibrug V. 6 28 7 47 9.87 12.05 2 20 5.40 8.18 Aardenburg' 6 43 8 02 9 52 12.20 2 85 5.55 8.33 Eede t 814 10 04 12.82 2 47 6 07 Stroobrugge (D. St.) Maldeghem A. Maldeghem V. Stroobrugge Eede (Douane Stat 8 58 10.48 2.22 4 18 7 40 Aardenburg n 6.45 9.10 11 2.86 4.80 7 62 8.86 A. 7 9 25 11.15 2.50 4.46 8.07 8.50 Draaibrug V. 6.J5 7 05 9.32 11.20 2.55 4.52 8.14 Oostburg V 6 38 7.28 9.50 11.88 8.18 5.12 8.82 Schoondijke V 7.42 10.09 11.57 8.82 5.81 8 51 Groede 9 7/8 10.20 12 08 8.43 5.42 9.02 Breskens A. 8 03 10 80 12.18 868 5.52 9.12 Draaibrug V. «.23 7 46 9 40 12 05 2 17 8 6 87 8.15 Sluis A, 6.48 8 9 55 12 20 2 82 815 5 52 8.80 Sluis V. 6 45 9.10 11.— 1.55 2.14 4 25 7.50 8.81 Draaibrug A. 7 9 25 11.16 2.10 2.49 4.40 805 8 46 Oostburg V. 6 34 7.35 9.55 U 60 2 8.15 6.16 7.66 Zuidzande ».<5 7 48 10.06 12.01 2 11 8.26 6.27 8,07 •"■ad zand A, 8 57 7 58 10.18 12.13 2.28 3.88 5 89 8.19 Cadzand V." 6 59 8.87 11.05 1.27 2.40 4.42 7 25 8.21 Zuidzande 7 11 49 11.17 189 2.52 4.54 7.87 8.88 Oostburg A. 7.22 9 11.28 1.50 8 08 5 06 7.48 8.44 Z.-Vl. Stoomtram Maatschappij Ned. Grens v IJzendijke v Schoondijke a Schoondijke v IJzendijke a v Ned. Grens a 6.20 6.43 7.45 8 08 8 20 8 48 9 9 23 9 85 9 58 10.12 10.35 10.45 10 57 11.10 11.80 11.58 12.00 12.28 1 10 1.88 1.50 2.18 3 £20 7.07 8 28 4 43 7.80 8 87 4.55 7.40 4— 6 18 8.03 Richting IJzendijke—Sas van Gent Treinnummers Ia I III V Ver. IJzendijke (Remise) 6,80 8,10 1.2,85 6 25 Pyramids 6,50 8,25 12,55 6.42 Aark. Philippine 7,22 8,5? 1,30 6.12 Vertrek '',27 9,— 1,85 6.15 A. Sas van Gent 8,— 9,80 2,16 6.43 Richting Sas van Gent—IJzendijke. Treinnummers Ha II IV VI V. Sas v. Gent A. Philippine V. Philippine Pyramide A. IJzendijke 8,80 10,07 2,45 7.— 9,08 10,80 8,18 7.28 9,r>8 10,85 8,28 7.80 9,40 11,07 8,55 8 10,- 11,28 4,15 818 Treinen Ia en Ha rjjden alleen op Zaterdagen op welke dagen de treinen I en II dan vervallen. Lijn Vlissingen-Breskens—Neuzen. Van 1 Mei 1915 tot nadere aankondiging. Amstordamseho tijd. DAGELIJKS Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,Dm. 12,10a) 8,48 en 5,45 6,85d) Breskens Vlissingen 5,60 8,10 10,46 nm. 12,40 4,10 6,16 7,15 Van Vlissingen naar Neuzen vm. 6,80 9,20b) nm. 12,10a) 8,48 6,46d) Neuzen Vlissingen 5,30 7,50b)c) 10,40 nm. 2,6,05 Van Borsselen vertrekken alle booten ongeveer 80 minuten na het vertrek van Vlissingen of Neuzen. a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten uiterlijk tot 12,15 uur, en de boot naar Neuzen uiterlijk tot 12,80. b) Deze booten niet op Woensdagen. c) Deze boot doet Borsselen niet aan. d) Bij vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wachen tot 6,50,

Krantenbank Zeeland

Breskensche Courant | 1915 | | pagina 4