Haarden en Kachels
TEOELPLATEN ENZ.
Ifsi» (iirit
ÈHffi,
Stnsiiir, voor liteM
Turf te bekomen."
Puike Bravo's
en blauwe AARDAPPELEN
•J, B, BECÜ Sr., Markt, Me,
Aan- en w
»iy
Weet ge dat de enorme toename
in verbruik van
VAN HOUTEN S
te danken is aan de uitstekende kwa
liteiten van deze cacao Uw eigen
belang brengt mede, daarvan een ge-
geregeld verbruiker te worden.
in verschillende soorten,
Iz* DE HULLU, Breskens.
een in goeden staat zijnde
Steeds verkrijgbaar:
In voorraad:
Antrachiet,
Smee-, Ruhr- en
Eng. Kolen.
lste Bevelaar,
MIDDELEN YAN YERYOER.
a.
1.-V1. Stoomtram Maatschappij
Lijn Sas van GentIJzendijke.
Provinciale Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Gewijzigde Dienstregeling
Van 11 Januari 1915 tot nadere aankondiging.
Amsterdamsohe tijd.
dagelijks?
n
,E
„E
„J
ele
„J
De
>P<
ze
HE
Ze
at
ar
de
Ol
ac
w
Fr
mi
E
pi
ir,
Hi
•t
d
ir
10
lif
irj
3i
01
g<
m
cl
ïi
v
n
l|
a
Verkrtlgbaar b;j
I. Brakman-de Smit, Breskons.
Wederverkoopers korting.
Aanbevelend,
en eene gebruikte ZAAIMACHIHE,
bü A. LEENHOUTS,
in Zaden en Landbouwwerktuigen,
Breskons.
Eerste Zandstraat, Breskens.
Aanbevelend,
S. R o u k e m a.
Puike Kom(jne en vette Goudsohe
Kaas, dik blank Inlandsch Spek en
zuivere Inlandsche Reuzel, nieuwe
gebeukte Stokvisch enz.
Aanbevelend,
P. J. WESDORP-v. d. Linde, Breskens.
Aanbevelend,
WEIJKMAN <S SCHIPPERS Breskens.
verkrijgbaar.
P. van Hleenen-Manneke,
Breskens.
Bureau tot Publiciteit van
Wetenschappelijk Nieuws.
Singel 276 - AMSTERDAM.
Curatorium Mr Dr C. F Schoch,
Dr H. C. PrinaeD Geerligs, Prof.
Dr. H. D. J. Bodenstein, Jhr Mr
L. H. van Lennep.
Leen
FRANSCH
DUITSCH
ENGELSCH
BOEKHOUDEN
HANDELSCORRESPONDENTIE
SCHRIJVEN ZONDER FOUTEN
EEN GOEDEN STIJL
WISKUNDE
LOOPEND SCHRIJVEN
EN 101 ANDER»-VAKKEN
door middel van onze Schrifte
lijke Cursussen.
Degeiyk onderricht per brief. Op
leiding voor examens. Billijke
condities. Vraagt het gratis
prospectus.
C. DIELEMAN, Breskens.
Holland-Amsrika-Ii|n+
Wekolyksche vaart, van ROTTERDAM
naar NEW-YORK met de prachtige
ingerichte, snelvarende Stoomschepen.
Inlichtingen kosteloos by den Agent
J. J. CORNELIS te Breskens.
zelf geteeld In Walcheren.
Aanbevelend,
WEIJKMAN SCHIPPERS, Breskens
'V1 issi ngea - RoosendaalRotterdam.
vaö
Vlissingen 8.S6 7.20f
9.10
12.26 1.27t
4.50
7.46t
X
Middelburg 6.86 7.29
9.20
12.85 1.86
5.-
7,56
Goes 7.03 7.48
9.58
1.04 1.65
5.29
8.17
Roosendaal 8.86
11.18
2.46
6.(5
9.10
Te
Rotterdam 9.58
12.27
8.59
8.58
10.41
Amsterdam 11.52
2.-
6.17
11.05
12.84
s
Utrecht 10.66
1.84
5.02
9.58
11.85
Amsterdam 11.42
2.12
5.40
10.85
12.17
van
Amsterdam
7.85f
6.25f
3?
Utrecht
8.13
7.05
9
Amsterdam
8.00
9.48
8.00 6.45
Rotterdam
9.18
11.85
8.08
4.88 8.19
X
Roozendaal 7.00
10.41
1.41
4.26
7.29 9.86
w
Goes 8.27
11.88
2.57
5.48
8.60 10.88
w
Middelburg 9.08
11.54
8.27
6.21
9.22 10.51
Te
Vlissingen 9.12
12.02
8.36
6.39
9.80 11.01
t Snelfireln»
Stoomtr.-Maatwbappy Breskvns-MaldegbMH. Dienstregeling van 11 Jan. 1815.
Broskeafi.
©roede
Schoondyke
Oogtburg
Draaibrug
Aardenburg
Etede
Stroobrugge
M el decern
(D. St.)
Stroobragge
Eode (Douane Stat
Aardenburg
Draaibrug
Oostburg
Schoendijke
Oroede
Rïwïhfero
Xksalbriag
Sluis
Draaibrug
Oostburg
Znidssnde
Cadswsvl
Cadzand
Zuidzande
Oostburg
Y.
6.42
8.05
10.30
1.85
4.25
9
6.52
8.15
10.40
1.45
4.85
7.04
8 26
10.51
1.56
4.46
9
7.23
845
11.10
2.15
5.05
6.45
A.
7.42
9.03
11.28
2.88
5.83
7.08
V.
5.48
7.60
9.10
11.85
2.88
6.80
g
6 03
8 05
9.26
11.60
2.53
5.45
9
8.17
9.37
12.02
3.05
5.57
A.
V.
9
8 80
10.63
3.05
5.01
6.05
ff
6.06
8.42
11.05
8,17
5.18
8.17
A.
6.20
8.57
11.30
2.82
5.28
6 82
V.
5.30
0.27
9.08 11.38
2.40
5.85
t
548
6.45
9.21
11.45
2.58
5.35
9
7.04
9.40 12.05
8.17
6.12
50
7.15
9.51
12.16
8 28
6.28
A.
7.25
10,01
12.26
8.88
6.38
Y.
5.48
7.45
9 05 11.80
8.40
6.80
8.0S
8
9 £0 11.45
2.55
5.60
V.
6 05
8 40
11.-
2.15
5 JO
5.55
A,
6.20
8.65
11.15
2.S0
6.25
6.10
V.'
5.49
7.25
9.25
11.50
8
6.55
6.
7.86
9.86
12.01
8.11
6.06
A.
8.12
7 48
9.48
12.13
8.23
6.18
Y.
6.15
8.15 10.40
1.45
4.35
6 20
6 27
8.27
10.62
1.57
4.47
6 32
4.
6.38
8 88
11.08
2.06
4.68
648
Ned. Grens
IJzendyke
IJzendyke
V
11.18
V
6 30
7 58
912
11.S0
1.80
2.45
6.44
a
6 58
8 21
9 85
11 56
1.58
8.08
6.07
V
7.20
8.30
10.05
12.10
2.07
4.50
6.17
a
7.43
8.53
10.28
12.83
2.80
5.13
6.40
V
10.50
a
11.02
Richting Sas van Gent—IJzendijke.
Treinnummers II Ha IV
Vertrek Sas van Gent 9,45 9,— 5,80
Aank. Philippine 10,05 9,20 5,50
Vertrek Philippine 10,10 9,28 6,—
p Pyramids 10,40 10,- 6,80
Aank. IJzendyke 11,— 10,20 6,50
Richting IJzendijke—Sas van Gent
Treinnummers I Ia III
Vertres IJzendijke
(Remise) 8,— 7,— 8,20
Pyramide 8,20 7,20 8,40
Aankomst Philippine 8,52 7,52 4,12
Vertrek 8,57 8,— 4,20
Aank. Sas van Gent 9,80 8,85 4,65
Treinen Ia en Ha ryden alleen op Zaterdagen op welke dagen de treinen
I en II dan vervallen.
Lijn Vlissingen-Breskens Neuzen.
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,05 9,60 11,nm. 12,80*) en 8,43
Breskens Vlissingen 7,45 10,85 nm. 12,40 1,— 4,10
Van Vlissingen naar Neuzen vm. 7,06 9,20 nm. 12,10*) 8,43
Neuzen Vlissingen 7,15 9,— 10,40 nm. 8,15
Van Borsselen vertrekken alle booten ongeveer 30 minuten na het vertrek
van Vlissingen of Neuzen.
Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens ten hoogste 5
minuten wachtendie naar Neuzen kan wachten tot 1 uur, behalve dea
Woensdags op walken dag zy stipt om 12,10 vertrekt.