EEN WOONHUIS. een dienstbode WIJNEN, COGNAC HZ. feer= en ItGGnkolon. Net Nedeilandsch SPOORBOEKJE, Puike Lijnkoek, Meik U, L„ Baunlss eiz. r voor i\wi A. Driessen's Cacao, Oe Trosjes WANMOLENS Cacao on Chocolaat! In voorraad: Lij nkoek en lij 11 in cel Croiidnotenkoek, PROYIHCIËN Nitrate de Soude. Siiperphospha'at oor handen In voorraad: lil k. CIJSOUW, V< evocdcrfornuizcn Holland-Amerika-Lijn* De a(om helende De HFinl,nn^ J. c. CORNELIS, /freshens. H*H* Landbouwers! PROVINCIALE STOOM BOOT L) BX ST I Mrl tui en HK*( tfsi Oct. SSHIW. Met 1 Augustus gevraagd, bij M. ROTH, Prins Hen- driksweg, Vlissingen. De notaris L. G. James te Sluis is voornemens op Vrijdag 31 Juli 1908, in het Café „DE EENHOORN" te Sluis, bij insiel en op Vrijdag 14 Augustus 1908, in het Hotel „LE ROI" te Sluis, bij toewijzing, telkens des namiddags 8 ure, publiek te verkoopen te Sluisin de Kapellestraat, ®mE| naast het Tramstation, met flm- fiïüjKkün tuin en schuurtje, aan de Oude Kerkstraat, kadaster Sectie A No. 1660 groot 6 Aren 20 Centiaren. Te aanvaarden bij de betaling der kooppenningen. Te veilen in 8 perceelen en massa. Het perceel is door ligging en groot te bijzonder geschikt voor winkel, ma gazijn enz. 24 A. DRIESSEN. Export naar alle werelddeelon. Wie zou de nationale industrie niet voorstaan, wanneer dit bovendien nog tot, eigen voordeel strekt. Daarom koopt men 27 Hofdiploma's. Lekkernij en voedingsmiddel zijn A DRIESSEN'S Mogautblokken Chocolait au lait. Liebig's Vleesch-extract, Gember, Groenten, Jams, Zalm, Kreeft, Lunch-Tongues, Importeur I. BRAKMAN-ÜK Smit, Stoom bakkerij Breskens. Diverse merken BLOEM. II II, Breskens. WEIJKMAN SCHIPPERS. Door DE ERVEN I. J. TIJ L te Zwolle AMTl I worden uitgegeven de volgende Kaarten van 4)L Kl U Ai li ii. I~i 11 JJ en van zijne door F. BRUINSLeeraar aan de Rijkskweekschool voor Onderwijzers te Groningen. Uitvoerige Nieuwe Kaart van NEDER L A N D Schaal 1 400.000 3e Verbeterde Druk. I Bekroond to Dordrecht, Groningen, Parijs en Amsterdam, en aanbevolen door den bekenden geograaf Dr. II. Blink. Deze wandkaart, 75 X 95 c.M. groot, munt uit door baar practische inrichting en heldere duidelijke bewerking. I De Plciatsbepaler of' Alphabeiische Klapper geeft gelegenheid in een oogwenk zelfs liet nietigste dorpje of gehuchtje I te vinden. De rechterlijke indeeling is aangegeven door teekens kan men zien waar de zetels der Gerechtshoven, I de Arrondissements rechtbanken, de Kantongerechten enz gevonden worden. - Door den fraaien kleurendruk is I deze Kaart een sieraad voor kantoor en huiskamer, maar bovendien van groot pracMsch nut, ook opreis. Prijs: I in plano, gedrukt op chromo papier ƒ1.40; gevernist en voorzien van metalen rand lijsten 1.80op linnen geplakt, I voorzien van gepolitoerde stokken met gedraaide knoppen ƒ3 40.: op linnen geplakt en gevouwen in zakformaat I met rood linnen omslag 2.75. Noor gedr Van de Kaarten der Provinciën zijn tot nu toe verschenen: Groningen (vijfde druk), Drenthe. Noord-Holland, -d Brabant, Friesland, Overijsei, Zuid-Holland, Zeeland. Prijs van elk der Provineiekaarten: plano, ukt op chromo-papier f 1.— gevernist met metalen randlijsten f 1.80; op linnen geplakt, gevernist, met meta len randlijsten f2. op linnen geplakt gevernist, met slokken en knoppen f3.— op papier in linnen portefeuille, zakformaat f 1.50; op linnen geplakt; in linnen portefeuille, zakformaat f'2.50. Kaart van Nederland, verdeeld in Kiesdistricten, volgens de Nieuwe Kieswet, door F. Bruins. Prijsplano, op chromo-papier fl.40; op chromo-papier met. metalen randlijsten fl.80. Bestellingen worden door alle Boekhandelaren uitgevoerd, maar kunnen ook rechtstreeks tot de Uitgevers worden gericht. u °/«- Breskens. WEIJKMAN SCHIPPERS. uit zuiver lijnzaad geslagen, 3i/32 n/0 Eiwit. 12 n/„ vet. Stoomwindmolen, „de Krnisdijk". TEVENS TE BEKOMEN: met buitenlandsche aansluitingen, alle Kr achtvoeders Tramwegen, Stoombooten en tarieven. voor inelk- en mestvee, varkens, biggen. EP i-ijs S5 cent. C. DIELEMAN, Breskens. RUiME KEUZE ilGn Gn u.oyoe, Aanbevelend, J. DE HULLU, te Breskens. ALSMEDE: 18 D Wekelijksche vaart van ROTTERDAM naar NEW-YORK met de prachtige ingerichte en snelvarende Stoomschepen. Inlichtingen kosteloos bij den Agent J. J. CORNEL1S te Broskons. h onder Redactie van Mej. N. CARD OT, Leerares in Koken en-Voedings- !fl leer te Zwolle. 9j Dit tijdschrift verschijnt eiken jjj Zaterdag. Kj Proefnummers gratis en franco ver- |j f krijgbaar bij iederen Boekhandelaar w 0 en aan liet Bureau van de „DE Ej HUISHOUDGIDS" Oude Gracht T. Z. 107, Utrecht, a 1 ^«Ssa! ii zijn steeds in alle grootten (Nos. 1, 2, 3 en 4) voorhanden en te ontbieden. Ook verkrijgbaar alle juist passende Oniles dcolcn. benevens IWcJiolfrlK met of 7 Scharren. Ook te bekomen Balaiisi)Ioeg|es. Nos. 1 2 3 en 4. Neemt proef van Onovertroffen in werking. Aanbevelend, BRUIJNOOGE, Kiuisdijk. l'oivinelnfe Mooiiilinntiliens! «I» de Wester-Scliehle. Lijn Walsoorden - Hahsweert. 1 Mei 1907 tof, nadere aankondiging. West-Europeesclic of spoortijd. Correspondentie per omnibus naar Vlake aid staatsspoor Vlissingen Roosendaal en te VValzoorden o/d tram Hulst Wal- znordun. Dagelijks: Van Walzoordon naar Hansweert. vin. 5.45, 8.45,* nam. 12.30 3.25. Van Hansweert naar Walzoorden vin. 8.08,* 11.01, nm. 2.38, 5.38. Op doze reizen worden goen goede ren en vee vervoerd. VERVOERMIDDELEN. Vlissingen Roozendaai Rotterdam, v. Vlissingen 6.07 .6.50+ 8.50. 12.05 1.07-f 4.30 6.55+ 7.86 Roozendaai 8.07 11.87 2.44 7.08 8.20 9.57 Te Rotterdam 9.38 12.43 8.51 8.11 9.29 11.36 v. Rotterdam 4.25 8.06 8.58 11.20 2.38 5.22 7.56+ r Roozendaai 6.42 9.89 10.21 1.21 3.56+ 4.05 7.00 9.14+ Te Vlissingen 8.52 11.L8 11.44 8.16 5.16 6.09 9.02 10.36 t Sr>el'itjhi. Btoonitr. Vüssingtii Mïddelb. (stadstijd) corresp. Pr. boot. v. Mjshlhii 9.80 13.- 11.50 12.80 1.16 2.- 2.45 8.30 4.85 5.20 6.10 7.1Ó 8.10 ki.Ulilluig 6.25 8.40 10.15 11.45 12.80 1.15 2.- 2.45 8.80 4.15 5.- 5.50 IJY.LNDJJKBCTiL SI OOM RA11WEG-MAATSCHAPPIJ. Ned. Grens v IJzemlijke v 8choondi|ke a Schooiidpkp v Uj-j.Hdjjke a Neil Grens a 6.15 6.37 6.51 7.25 7.85 7-48 8.16 11.00 8.28 11.15 8.49 11.36 9.32 11.55 9.54 12.17 10.80 10.42 2.40 5.25 1.10 2.55 6.41 1.31 8.16 6.02 1.45 4.42 7.30 2.07 5.04 7.52 2.10 5.08 8.00 2.22 5.20 8.12 Moiiiiitr.-illuutschappij livcsl,ens-Haldea hein uroslU'Ms V 6 VB Vf. It :.7 1 IB 4 If. 710 tTror.il :;r. >37 1050 t tc 4 27 7 11 Stihoondiike 4B y 50 11 03 1 4'' 1 4' 7 22 Oost burg 7 10 9 10 it V8 '2"K 741 nraa ibiup 7 '((l vi :*:J 11 4+- 2 si :\2'< Ml V 5 BI. lift B 'Ti 11 51 2 37 ft3u 8 I tf Aarden bui Ó4-: R2i H4B IV trfi 2 54 ft 4fi K 2V Kedc 6 D "t Iv V 3i.B 558 StroobiTiKfr'p 1). S «48 9 10 12 30 3 2;. in Maideghetu a fi 9 2 '2 12 42 3K \lh M n idep hem v. 742 In 14 1 42 4 1ft 7 ftft Sfroobru^gr 7M 1026 1 ft4 4 30 7 20 Kede (D SS. HOf) 10 87 208 4 4ft 7 33 Aardenburf* n.it) 8 1? 10 49 2 18 ftOo 7 2ft Oraaibrnir a «05 8 32 11 Oft 2 34 i 7 s {k s 40 v. 650 8 42 1110 '2 40 6 24 8' ft Oostburg 7 It. 9 10 11*28 11 <H) 5 44 8 24 Schoont! iik i 7 80 930 11 50 3*20 «04 8 43 Groedt- 7 43 9 43 12 03 333 6 17 8ft4 Bresken a 7 53 9 53 1214 345 27 9 05 Draaibrug V ft'2ft fi 09 7 3ft 9 37 IJ 12 11 51 235 527 «(<7 Sluis h. 5 40 8 26 7 52 9 54 1 27 12 08.2,49.5 44 8 22 SI ff is V 5 43 fozu -no tn wi 11 ',»'f 2 13 5 00(7 41 8'2-ft 'rasibrur, a fi 00 46 827 U EVft 11 1« 2 28 5 «7 7 K40 Wi sf-Kuropees'-ht* of Spoortijd. ti a K i. i.i K s v. Vliss. n.Breskens vm. 5, 7,80, 9,30, 11,60ac nm 3,235 6.15d v. Breskens n. VIiss. 5,30, 8,—10, nm. 12,16c 3,506'6.45 v. Neuzen n. Vliss. vm. 5, 7,30 c/, 10,25 nm. 1,55c 4.45<? v. Vliss. n. Neuzen 6,10, 9,00e, 11,50a c 8,23 6.15/' van Borselen d en vertrekken de booten ongeveer 30 miliu ton na bet vertrek van Vlissingen oi Neuzen. i Neuzen n. Uoedekenskorko vm. 7.50 Vv oensdag v. :<V. Hoedekenskerke n. Neuzen 8,30 a i«y vovtraging van trein 11 44 kan do boot naar BorssH.Mi on Neuzen *a iie naar RreaUon* ton hnogpfo 5 minuten wachten. b O+i iJi-pm» voi/po worden «joon VftC vprvoprd r I>e/.e reizen worden den ZrndHirs niet gemaakt, <1 Mr enraging van trein 6 09 kan de boot, naar Rr oak ens en Neuzen im. hoogte '2d minuten wacbien e i»oze reizen worden dep "Woensdaga niet gemaaki f Op deze reis wordt te Bornbolen niet aangelogd. g Hjj vertrapiny van trein 1.20 /e Neuzen kan deze, boot 2 oridag: 15 ir.m wachten.

Krantenbank Zeeland

Breskensche Courant | 1908 | | pagina 4