Wat sr zoo al ta koon is! Winselmann-Naaimachines, KLAAS GAVING, Zwolle, Te loop: loodbloemllaveï-zaad. J. A. P01SSUNN1EK, Breskens- Van Houten's Cacao, Het Nederlandse!] Vertrouwen is de basis van ai Ie zaken. Provincialo itoombootdiensL April tot en mét September 1902 Bestellingen worden ook aangenomen bij A. BOSSCBAART, Herbergier, Groe.de Aanbevelend, Wanneer ge ooit voor een schilder als Rembrandt gaat poseeren drink dan eerst een kop of neeui een tablet Van Houlen's Vhocolade, dat zal n opgewekt doen kijken. Fijne Chocolaad A. DR1ESSEN, Choeolat «Sport", Prelines. Koninklijke Medaille van H. M. Koningin Wilhelniina Verkrijgbaar b ij I. BRAKMAN-Df, Smit, Breskens. RIJWIELEN in alle prijzen, Rijwiel banden in verschillende maten en prijzen. Naaimachines zoo voor hand- als voet beweging, met en zonder kast, 5 jaar gar. IJzeren Ledikanten en Wiegen, Decimaal- en Toonbankbasculen, IJzeren- en Koperen Gewichten, Haarden, Kachels en Veevoeder-Fornuizen, Afmaakdraad, Prikkeldraad, Vlechtdraad en Krammer.. Sportkarren, banden voor Sportkarren en Kinderwagens. Verder alles wat tot het Koper-, IJzer en Blikwerk behoort Een nette collectie nikkelen artikelen. Wasclimacliines* Aanbevelend, J. HE HUELU, Breskens. Ondergeteekende brengt door deze ter kennis van bet ge acht publiek dat hij is aangesteld als AGEVr voor de gunstig bekende Hand- en Trap- Geïllustreerde Prijscouranten en alle mogelijke inlichtingen worden gaarne ver strekt. Onder minzame aanbeveling, Breskens. JAC. VERSCHELLING. Zomerdienst 1902, is a 10 cents te verkrijgen bij den Boek handelaar C. DIELEMAN, Breskens. „Success" Hij wielen hebben een gjcveslisfde repnialie. De reden, dat de vraag naar «Success" Rijwielen steeds door toeneemt, dat er in de laatste jaren zoovele duizen den zijn geplaatst, en men er overal met lol vau spreekt, ligt in liet kleine «oord »vertrouwén". Wielrijders, in dien u waarde voor uw geld verlangt, waarde 111 doiJ vorm van een Rijwiel van onovertroffen snelheid en duurzaam heid, zal uw keuze niet moeilijk zijn. Slechts een tiental tevredciilieidsbettif&Jtigi'ii volgen hier. - Honderden worden volgaarne ter inzage gegeven. Gaarne verklaar ik, dat het «SUCCESS" IVeerend Raam Rijwiel mij in alle op- I zichten goed voldoet. Met minder in spanning verkrijg ik grooter snelheid, [wat vooral uitkomt op oneffen wegen, waarmede wij hier nog al ruim bedeeld [zijn Van lipt aanhoudende en vermoei- [ende stooten, waarvan ik op andere rij- wielen nog al last had, bemerk ik nu [niets meer. Met alle gerustheid durf ik ieder de «SUCCESS" recommandeeren. (get.) J. v. WIN'GEN, Kapelle bij Goes. Gaarne ben ik bereid U mijne volle [tevredenheid te betuigen over het «SÜC- |CESS" Veerend Raam. Het wiel loopt [buitengewoon gemakkelijk en het vee- rend frame doet goede diensten. Rossum a d Waal. (get.) Dr. J. W TEN BOKKEL HUININK, Arts Bij ondervinding kan ik verklaren, dat [de «SUCCESS" in alle opzichten uit stekend voldoet. Vooral op onze straten (tengevolge der rioleeringwerken kolos- [saal hobbelig) merkt men het groote voordeel, verbonden aan bet veerend Raam Bij vrienden en kennissen kan ik deze machine niet genoeg recommandeeren. (get.) Libesque, Venlo. Volgaarne betuig ik hiermede mijne volle tevredenheid over de «Success" A- (catène met veerend Raam. Ik heb sedert I 1880 verschillende merken bereden waar- onder de meest gerenommeerde en ver- I klaar nooit een beter wiel te nebben be zeten; vooral de veering bewijst uitste kende diensten, Sedert Juni 1901 reed ik veilige duizenden K M. op de machi ne af, en' toen ik de assen eens uiteen- nam, was niet de minste slijtage te be speuren. (get.) Frans Wolters, Helmond. Het «Success" Rijwiel met dubbele veering is een rijwiel, dat alle verwach ting te boven gaut. 't Is niet alleen een elegant wiel, maar voldoet aan alle ei- schen, die men aan een rijwiel kan stel len. Ik berijd het op grint- snuit en zandwegen met het grootste genoegen, doordat het niet schokt en verwonder lijk licht loopt. (get.) v. Petegem, Veendaui. Het is mtj aangenaam U te kunnen melden, dat het «Success" veerend raam Acatène rijwiel mij onder alle opzich ten bevalt Niet alleen wordt het hin- di rlijke stooten en schokken op oneffen wegen weggenomen, maar tevens is mij gebleken, dat mtt minder krachtsaan wending grooter en gelijkmatiger snel beid verkregen wordt dan zulks bij ge wone rijwielen het geval is. Maastricht. (get) Gost Melatt. Het «Success" veerend raam rijwiel, dat ik van U ontving, voldoet mij uit- uoui.tend. Wie zacht en aangenaam wil rijden, schuffe zich 7.00'n wiel aan. U kunt van deze verklaring gebruik maken zoo U wilt. (get) bruizing*, Burgemeester, Zuidhorn. Nu ik bijna twee jaar een «Success" rijwiel met veerend raam berijd, is hetI mij een behoefte U mijn volle tevreden-1 heid te betuigen. Op kleine tochtjes zoo-1 wel als op die van langeren duur bi antwoordt het volkomen aan hetgeen waarvoor IT het publiceert. In al dien tijd heb ik noch aan het frame, noeli aan de banden eenige reparatie gehad en beveel ik liet dan ook niet htt volste vertrouwen aan al mijne vrienden en| keunissen aan. (get) J. v. Rees Jr., Zwolle. Tot mijn genoegen kan ik U melden, dat het «Success" veerend raam l ij wiel mij in alle opzichten uitstekend bevalt. Menigeen die mijn Success hebben ge-| probeerd spreken er met lof over. Het stooten en schokken wordt door de vee-1 ring vermeden; bovendien loopt de ma-1 chine verwonderlijk licht. (get) F v. d. Bosch, Beilen. Het is mij zeer aangenaam te kunnen verklaren, (lat bet «Success" veerend raaui| rijwiel mij in alle opzichten uitstekend bevalt. Het rijdt zeer licht en een loch-1 tje op z.00'11 fiets te maken is bepaald een aangename ontspanning. Iktwijfel niet aan bet succes met uwe «Success" Ry wielen. (get) H. Knuttol, Gouda. Sedert bijna 4 aren berijd ik een «Suc ces" machine, zeer tot mijne ^tevredenheid en zonder eenige onkosten. (get) C. J. A. Tierloff Rosendaal. Over liet geheele land verheugt de «Success" zich in eene groote afname en een belangstelling, die moeilijk zijn te evenaren. ..Success Acalèlies" met veerend raam en veerende voorvork zijn de eenige op de wereld, waarvan bet raam en het drijfwerk 3 jaren gegarandeerd wordt en voor ieder berijder tot ieder gewicht. „Success" Acatènes zonder veerend raam 2 jaren garantie. Om de »,S u 0 c e 3 s"-populariteit nog meer te verhoogen en om de meest vol- ledege overtuiging te geven, dat de Suqcess-veerend-raam-veerende-voorvork-ry wielen zelfs over de slechtste wegen ge makkelijker, rustiger en aangenamer rijden dan het gewone rijwiel, zal een speciale voorwaarde worden gesteld, die zal worden gewaardeerd. Mocht U daaromtrent nadere inlichtingen wenschep te onhiaugen, schrijf er dan om aan H. P BOELTJES, Sluis. J. DE VOS, O o s t b u r g. (Brouwerijstraat) VERVOERMIDDELEN ZOMERDIENST. VlissingenRoosendaalRotterdam. Van Vlissingen 6.17 7.9.15 1.07 4.30 7.13 8.17 11. 9.33 8.10 9.16 5.06 9.33 7.35 3.07 6.20 8.30 9.40 12.35 4.21 8.24 9.43 11.26 8.10 8.58 11.20 2.22 5.15 7.52 9.27 10.21 1.28 4.10 7.43 9.14 Te Rouzendaal Te Rotterdam Van Rotterdam 4.30 Roozendaal 6.50 Te Vlissingen 9.02 10.20 11.18 11.44 3,23 6 12 9.46 10.36 Stoomtram VlissingenMiddelburg aansluitende op de Pr. boot. Van Vlissingen 9.30 11.11.45 12.30 1.15 2.2.45 3.30 4.15 5.10 5.55 6.55 7.45 8.30 Van Middelburg 6.23 8.45 10.15 11.50 12.35 1.20 2.05 2.50 8.35 4.20 5.15 6.— JIJZENDIJKSCHE STOOMTRAMWEG-MAATSCHAPPIJ. Ned. Grens v 8.11 10.50 2 20 5.24 8.15* IJzendijke v 6.20 8.24 11.05 1.14 2.45 5.36 Schoondijke a 6.45 8.47 11.35 1.39 3.10 6.00 v 7.32 9.32 11.55 1.45 4.42 6.15 IJzendijke a 7.56 9.57 12.21 2.05 5.07 6.56 x v 7.58 10.30 2.06 5.08 7.45* Ned. Grens a S.06 10.34 2.16 5.08 7.55* Van af 15 Dec. a 6 zal deze trein niet meer loopen. Stoomtr.-JIaatselmppij Itreskcns-Mulilegliem Dienstregeling van 1 Juli 1902. Bresken» V. Groede Sehoondyke Oostburg Draaibrug a. V. Aarden burg Eedo Stroobrugge D. S Maldcghera a. Maldog hein v. Stroobrugge Eede DS, Aardenburg Draaibrug Oostburg Scboondtke Groede Breskens 6 23 8 25 10 37 1 18 4 15 7 10 6 35 8 37 10 50 1 30 4 27 7 25 648 8 50 1103 1 43 4 40 7 38 7 10 9 10 1128 2 08 5 03 8 03 730 930 11 46 2 31 523 821 5 31 6 10 548 6 26 6 40 50 05 8 32 848 900 910 9 22 7 38 10 14 7 53 10 26 8 Qf< ÏO 37 5 51 8 17,10 49 «08 8 32 11 05 6 50 8 47 11 10 7 lu 9 10 11 28 7 30 930 .11 50 7 42 9 42 1203 7 53 9 53 12 15 11 51 2 37 530 828 12 06 2 54 5 46 845 1219 308 5 58 12 30 3 23 6 10 12 42 3 38 6 25 1 42 4 32 8 32 1 54 4 47 8 44 2 08 4 59 8 55 218 5 09 9 07 2 34 5 23 9 24 2 40 5 28 9 30 30Ö 551 948 320 611 ,10 08 3 33 6 24 10 21 - 345 6 36 1033 Draaibrug V 531 6 09 7 35 9 35 11 12 1151 2 43 5 33 8 24 9 25 •Sluis a. 548 6 26 7 52 9 52 11 27 12 08 3 00 5 48 8 41 94u Sluis V. 551 629 810 1050 11 29 2 10 5 06 8t3 9 07 9 45 Draaibrug «08 648 827 1105 1146 227 523 8 20 0 24 1000 West-Europeesche of Spoortijd. D A GE LU K S v. Vlissingen n. Breskens vm. 5,7,30, 9,30, ll,50rtAmn. 3,30 6,'20e v. Breskens n. Vlissingen 5,30 8,10,urn. 12,15a 3,55 6.50 v- Neuzen n. Borselen vm.5,15 7,30e 10,25 nm. l,55og 4.45 v. Borselen n. Vlissingen 5,35 7,50e 10,45 Vlissingen n. Borselen 6,1(W 9,10e/' 11,50ai v. Borselen n. Neuzen 6,30(7/nm. 12 10a v. Neuzen n. Hoedekenskerke vm. v. Hoedekenskerke n. Neuzen Woensdag 2,15a 3,30 3,50 8.10 8,50 5.05 6.20eJ 0.404 a Deze reizen worden des Zondags niet gemaakt I' Bh vertraging van trein 11 44 kunnen de booten naar Bret-kens Borssclen er Keuzen ton hoogste 5 min. wachten c Bij vertraging van trein 612 wacht do boot van 620 naar Breskens ten hoogste 30 en naar Borssele en Neuzen ton hoogste 15 minuten d Woensdag vertrekt do boot van 10 van vlissingen naar Neuzen om 6.50 e Deze reizen worden des Woensdags niet gemaakt, t Op deze reis wordt, te novsele nipt aangelegd, g Bij vertraging van trein 125 to Neuzen wacht de hoot van 155 vau Neuzen naar Borsselo en Vlissingen ten hoogste 20 minuten h Hes Zondags en op 15 September en volgende dagen wordt op deze reis te Borselen uiet aangelegd.

Krantenbank Zeeland

Breskensche Courant | 1902 | | pagina 4