de *oï Ford Sedan f 1985.— Thans uit voc:^! J|i. K. WITVLIET De groote Gouden medaille WEDSTRIJD UITSLAG De Ford won de hoogste onderscheiding n.1. De AH^meiM Deatsche Aufoüebil Clab heth eemgen tijd i^eleden een zeer erigineelen wedstrijd gehouden, Het was geen ,,race", maar een wedstrijd, waarbij aile eigenschappen der veleautomo« bieloierken in de praktijk met elkaar werden vergeleken. Zeer Juist, want welke basis had men tevoren bij de keuze van een automobiel? Van belang is deze wedstrijd vooral VOOr d«n aanstaanden koopar. Want overwinnaar was niet de auto die een meer of minder langen afstand in den kortsten tijd reed, doch diegeen, die de hoogste waarde aan doelmatigheid, snelheid xuinigheid enz. in zich vereenigde* kortom de hoogste mate toonde te bezitten van die eigenschappen en kwaliteiten, welke een eigen naar bestuurder van zijn wagen kan verlangen. Aan elke auto werden voor elk nummer van het program punten gegeven. Door dete bij elkaar te tellen kreeg men een zeer goede vergelijking tttisehen de verschillende merken.. De nummers van het programma waren de volgende Official ForiiDMtar - NIODELHARNfil 1. Starfproef. 1 Startpr*el met prestatie. 9. Cross Country proef. 4 Accleratie met overschakeling. 5. Langzaam rijden. 6. Acceleratie zonder overschakeling 7. Remcapieiteit t. KUmcapicit^t 9l Saelheidsrecord op da steila heUing. U. Araadttof-varbriiik. 11, Grootste snelheid. De Ford hoogst mogelijk aantal punten. De Ford alleen het hoogste aantal punten. Recordtijd van deelnemers 38 seconden. Eerstvolgende tijd 1 minuut 27 seconden De Ford-auto het hoogste aantal punten. De Ford hoogste aantal punten. De Ford hoogste aantal punten. De Ford het hoogste aantal punten. Kort ste afstand van alle deelnemers (154 M. voor accelaratie van 10 tot 60 K.M p. uur De Ford het hoogste aantal punten voor den remafstand. De Ford alleen het hoogste aantal pun ten. Alle Fordwagens verre boven alle mededingers. De Ford wagen eerste in de bergklimrace op de ontzagwekkende NeueSchlesische Baude, De Fordwagen verwierf met 54 seconde^ het absolute record in den stellheidi^ strijd in den Eifel (Nürburgring) De Ford het laagste brandstof-verbruik PER LITER VOLUMETRISCHE CA PACITEIT 13/40 P.K. De sport Coupé gebruikte 9.8 Liter per 100K.M,gemid deld in geaccidenteerd terrein en op den vlakken weg. De Ford het hoogste aantal punten De bruikbaarheid en de gebruikswaarde werden echter alleen ab soluut bepaald, niet relatief, want de prijs der wagens is geen factor geweest bij hït bepalen der gebruikswaarde. Wanneer men deze mede in aanmerking neemt, dan blijkt nog beter, hoe voor treffelijk de Fordwagen is in verhouding tot den prijs. Overtuigt U aalf daar proefrit en prijs aan den Official Ford Dealer te vragen.

Krantenbank Zeeland

Advertentiebode. Gratis weekblad voor Goeree en Overflakkee | 1928 | | pagina 2