UIT ONZE OMGEVING AXEL SLUISKIL FILMNIEUWS VOETBAL-OVERZICHT SPURT OM DE LEIDING. Z.V.U. - TONEELAVOND. Toneelgroep „Puck" gaf Zeeuwse primeur van „Taloelah". Voor een uitstekend bezette hoewel niet ge heel gevulde -zaal trad dinsdagavond in „Het Centrum" alhier de Toneelgroep „Puck op met de komische thriller in drie bedrijven van de Engelse auteurs Arnold Ridley en Marij Cathcart Borer onder de merkwaardige naam „Taloelah Deze opvoering was de eerste in Zeeland van een vierdaagse tournee. Na Axel volgen Zierikzee, Middelburg en: Goes. Met dit stuk voor het voetlicht te brengen heeft de Z.V.U. hier ter plaatse voor dit seizoen een uit stekend debuut gemaakt. Het ganse gegeven speelde zich af aan de voor avond van Kerstmis en stond dan ook kennelijk in de specifiek Engelse sfeer van dit jaarlijkse hooggetij. Een drietal bejaarde besjes, gezamenlijke bewoners van een aantal vrij primitieve zolderkamertjes, nage noeg onder éénzelfde dak, vermeien zich in de be loofde geneugten van de bediening op een gearran geerde liefdadigheidssoirée voor ouden van dagen. Doch ze worden wreed in hun illusie s gestoord door de aanzegging van huurverhoging door hun humeu rige en inhalige hospita, ingaande nog wel op de Kerstdagen. Deze hospita heeft het vruchtgebruik van het ouderwetse huis dat haar echtgenoot haar naliet. Zij is medebewoonster van een gedeelte er van, samen met een jeugdige en allerliefste stiefdochter. De tijding van de huurverhoging heeft een nood lottige invloed op de drie voorbeeldig getypeerde buurvrouwtjes en vergalt de sfeer van de zo wijdings vol met klokgelui en koorzang ingezette avond. Mr. Fawcett (Herman Bouber) die op echt Engelse djze kwistig is met zijn cadeautjes en ondanks zijn even kruisjes nog een oogje blijkt te hebben op de veel jongere huisjesmelkster komt op bezoek en als crote verrassing wordt aan de gastvrouw, die het .aar armpjes heeft een Kerstpakketje bezorgd, dat als traditionele jaarlijkse surprise ditmaal ook een paar hesjes whiskey bevat. Weer leeft de vreugde op, totdat de jobstijding komt dat de lievelingspoes, het oeteldier van miss Geldsworthy (Aaf Bouber), dood in, haar mandje gevonden is. Droefheid, opschudding en als slot de voor de hand liggende conclusie van iiss Prendergast, dat de arme „Taloelah vergiftigd jet zijn en door niemand anders dan de kwade genius de huiseigenares, heeft dit tot gevolg Dit vermoeden wint veld en wordt voor het emi nent gecreëerde drietal wetenschap als uit de mond van de jeugdige jaenr.ette vernomen wordt dat ze diezelfde ochtend in een apotheek zink-sylphyde heeft gekocht voor haar stiefmoeder om er ratten mee te vergiftigen. Als het meisje ter overtuiging het schaaltje met ater haalt waarin de substantie is opgelost, is elke ij fel weggenomen en de weduwe Prendergast oppert het idee een gedeelte van de whiskey te vermengen met de vergiftigde vloeistof, nadat ze eerst met sterk „gemengde" Kerstgevoelens geproefd hebben van het geestrijke vocht. Na deliberatie hierover komt men tot het besluit de aangesproken fles in het keuken kastje van miss Bowering (Sara Heyblom) te plaat sen, daar men weet dat de eigenares van het huis steevast rondsluipt tijdens de afwezigheid van de be woonsters en gewoon is wat van haar gading is weg te nemen. Toch bekruipt tijdens een korte afwezigheid van miss Prendergast de twijfel de oudjes en na heel wat gekibbel zal men de flessen toch maar liever verwisselen. Als na de kerkgang op de stemmingsvolle avond het drietal is weergekeerd van de gezellige bijeen komst wordt het ganse huis in rep en roer gebracht door de ontdekking door de jeugdige Jaennette dat naar stiefmoeder dood in haar kamer wordt aange troffen. Op advies van de jonge dr. Brentwood zal en direct de justitie in dit geval mengen en de con clusie van de medici luidt onverdeeld dood door vrgiftiging. Een spannend verhoor volgt. De ver wikkelingen door de verschillende verklaringen schep en een situatie dat de toeschouwer zich afvraagt hoe dit alles zal aflopen, aangezien zelfs de dochter niet buitenverdenking valt, totdat na een fonkelende dia loog miss Prendergast de leider van het onderzoek, nspecteur Bruton, weet te overtuigen dat mrs. Trel- lington door haar eigen vergif te hebben gedronken zichzelf ongeweten de dood op de hals heeft gehaald!. Daaro pvolgde de ontknoping waarbij de jonge dokter, die ernstig verliefd is op de aanvallige stiefdochter, niet in zijn vertrouwen blijkt teleurgesteld en Amor aan het geheel dan toch ook het onmisbare tintje geeft. Het knap geschreven stuk werd met veel talent vertolkt en ongetwijfeld is het succes voor een groot deel te danken aan de meesterlijke regie van Eric an Ingen. Ook het zeer verzorgde decor droeg in belangrijke mate bij tot het succes van deze voor stelling, die besloten werd door de aanbieding van bloemen aan de vijf dames van het ensemble. ORGELCONCERT KENNETH GOODMAN. Het donderdagavond in de Ned. Herv. Kerk alhier gegeven orgelconcert door Kenneth Goodman, de Ame rikaanse neger-organist, mocht zich in de belang stelling van een 300-tal muziekliefhebbers verheugen. Voor een musicus van internationaal formaat, die een vermaardheid bezit niet alleen in Amerika maar thans ook door zijn nu ingezette Europese toumée, vonden we eerlijk gezegd deze belangstelling niet zo indruk wekkend en hadden we zeker op een dubbel zo grote opkomst gerekend. Ds. Pennings leidde de gevierde organist met een bondig welkomstwoord in en kondigde telkens de door de neger-kunstenaar te spelen nummers aan. Ter inleiding vertolkte deze allereerst het Wilhelmus dat staande werd aangehoord en door de bijzondere vertolking diepe indruk maakte. Onmiddellijk hierna volgde een improvisatie van de 19e Psalm naar bewerking van een Italiaans meester, die evenals een tweetal koraalbewerkingen, waarvan allereerst „Komt allen deze dag" en daarna het be roemde „Dochteren Sions" van Handel, diepe indruk maakten. Een symphonische vertolking van J. S. Bach, alsmede een 16e eeuwse compositie werden daarna ten gehore gebracht. orgelrepertoire werd voor de pauze besloten met een Fuga in G mineur en het bekende Concerto no. 2 van Georg F. Handel, het laatste verdeeld in allegro, adagio en allegro ma non presto. Diep onder de indruk van de bijzondere virtuosi teit van deze talentvolle kunstenaar brak daarop na dat deze een vol uur zijn talenten hid doen horen, een korte pauze aan .waarin tevens de gelegenheid gegeven werd verzoeknummers op te geven voor de tweede helft van het programma. Ook het tweede gedeelte van deze zeldzame avond was gewijd aan een gedeeltelijk klassiek getint pro gramma. De bijzondere improvisatorische talenten van deze organist kwamen nog tot hun recht door het bekende „Largo" van Handel. Een impressie tijdens zijn Kopenhaags optreden ontstaan, werd daarop ge volgd door het zingen, van enige spirituals, waarvan de inhoud werd vertaald. Gevraagd waren o.m. com posities van Cesar Frank, maar wel zeer in het teken van de belangstelling stond de vertolking van een Nederlandse volksliederen-potpourri, waarin „Merck toch hoe sterck" en „Wilt heden nu treden" uit „Va lerius' Gedenckclanck" een diepe indruk maakten. Ook het echte volksliederen-metier was hierbij niet vergeten zoals het allerliefste „Hoort gij hoe het klokje", e.a. Met een duizenden jaren oud lied dat door ds. Pennings ook nog in het Engels werd voorgelezen werd daarop deze unieke avond van orgelkunst be sloten. De muziekliefhebbers uit Axel en omgeving hadden ruim twee uur alng genoten van de grote talenten en eminente improvisatorische gaven van een kunste naar die door de Goddelijke vonk van het genie be zield, zijn medemensen tot edeler gevoelens vermag te wekken. Een. unieke belevenis in de doorgaans niet zoveel biedende Axelse muziekwereld, die door te velen was verzuimd. DE VERKEERSCURSUS. Voor belangstellenden brengen wij hiebij nog gaarne in herinnering dat de aangekondigde verkeerscursus een aanvang neemt op maandag 11 november a.s. des avonds om 8 uur in het bovenlokaal van de voormalige openbare lagere school, ingang Kerkdreef. Opgaven voor deelname worden aangenomen ter gemeentesecretarie en bij de Rijkspolitiekazerne. JAARVERGADERING K.V.P. Voor de alhier door de afdeling Axel van de K.V.P. belegde jaarlijkse algemene vergadering be stond een behoorlijke belangstelling. In zijn welkomstwoord wees de voorzitter, de heer Kesbeke op het feit dat de verkiezingen van het volgend jaar een grote inspanning en een eendrachtig samengaan in de K.V.P.-gelederen zullen vereisen. De secretaris de heer Fermont toonde met zijn be schikbare cijfermateriaal aan dat de Axelse kiezers, uit K.V.P.-oogpunt bekeken zeer goed stemden. Er was slechts een kleine teruggang van leden te con stateren, hetgeen mede zijn oorzaak waarschijnlijk ge- vond enheeft in de verhoogde contributie en vertrek naar elders. De afdeling Axel telt thans nog ruim 125 leden. Ook als penningmeester kon de heer Fermont gun stige berichten brengen. Er is een kassaldo van 117.-. Bij de candidaatstelling voor de provinciale staten werden de volgende personen voorgedragen R. van Acker Adriaansen, E. van Bellegem, G. Dikötter, W. Colsen, Sas van Gent, W. Colsen, Hulst, J. van Dongen;, W. Lockefeer, E. Mees, L. Rammeloo, E. van Ruymbeke Vader, P. Vercauteren en J. v. d. Voorde. „CONCORDIA'S TONEEL-ENSEMBLE" IN „HET EENZAME HUIS", Reeds eerder maakten wij melding van de opvoering te Axel van dit buitengewone toneelspel, dat berust op een ware gebeurtenis, die zich in 1954 heeft af gespeeld in Austin (Minneapolis) in de Verenigde Staten. Wij beloofden toen nog nader op dit bijzondere stuk te zullen ingaan, waaraan wij thans gevolg geven door de inhoud en strekking van het spel hier in het kort weer te geven. Bill Bryan en Lester Fontaine zijn twee jongemannen die in de slums van New York geboren werden. Door de sociale misstanden, die daar heersten, kregen zij een volkomen verkeerde opvoeding, zodat ze reeds op zeer jeugdige leeftijd in een gesticht terecht kwamen. Eenmaal de kinderschoenen ontwassen blijken ze, ondanks hun verblijf in het gesticht niet in staat op eigen benen te staan, ten gevolge waarvan ze op het pad der misdaad belanden. Tijdens een van hun overvallen op een warenhuis wordt Lester aangeschoten door een politie-agent. De beide jongemannen slagen er echter met behulp van een gereedstaande auto in te ontsnappen. Ze stoppen bij een afgelegen huis en vragen, de eerst niets ver moedende vrouw des huizes, June Jarecki genaamd, om onderdak en hulp. Als June de gewonde Lester be gint te verzorgen, bedreigt Bill haar in zijn angst en zenuwachtigheid met een revolver. Ondanks alle bedreigingen weet zij echter haar kalmte te bewaren en Bill te overreden zijn revolver weg te steken. Daar de toestand van Lester zeer ernstig is, be sluiten ze een dokter te laten komen. Bill is namelijk doodsbang, dat hij zijn enige vriend en steun in dit misdadige leven zal verliezen. June wijst hem er op, dat hij op God moet leren vertrouwen, ook in deze droevige omstandigheden, zodat hij nooit alleen zal komen te staan. Bill zelf is echter zo pessimistisch, dat hij niet kan geloven na al zijn misdaden ooit nog een gelukkig leven te zullen kunnen leiden. Met haar kalm en beheerst optreden, probeert June hem telkens weer van zijn verkeerde gedachten af te brengen. Ze wil hem duidelijk maken, dat er ook voor een misdadiger, die berouw krijgt over zijn zonden, zeker nog een kans bestaat een gelukkige toekomst te vinden. Schitterend zijn de dialogen tussen de ruwe Bill en de rustige kalme huisvrouw June. Ontroerend zijn de scène's tussen de twee ontspoorde jongens, Bill en LesterBill, die geen hoop meer in het leven ziet en de dodelijk gewonde Lester, die een nieuw hoopvol leven wil beginnen maar niet meer kan Zo voert het stuk tot een climax dat in het derde bedrijf haar hoogtepunt bereikt, maar waarvan wij de dramatische ontknoping hier niet willen verklappen. zich met een uitgebreide rolbezetting rond deze drie hoofdpersonen afspeelt. Er worden kosten noch moeite gespaard om dit stuk werkelijkheidsgetrouw voor het voetlicht te brengen. Zo heeft een speciale technische staf zater dag j.l. in plan-Oost opnamen gemaakt op een band recorder opnamen, gemaakt van aanrazende en plot seling remmende auto's met gierenae banden en sirene- geloei van politie-auto's. Verder wordt de belichting van het toneel bestu- duurd, daar deze mede de juiste sfeer moet helpen scheppen, speciaal in enige „flash-backs" door middel waarvan een terugblik wordt verleend op het milieu dat o.a. de oorzaak werd van de misdadige aanleg van deze jongelui. Waarschijnlijk wordt hiervoor ge bruik gemaakt van schijnwerpers. De uitvoeringen vinden plaats op 12 en 14 november en toegangsbewijzen zijn te verkrijgen op de dagen der uivoeringen des avonds aan de zaal. PREDIKBEURTEN. Zondag 10 november 1957. Ned. Herv. Kerk. 10 uur Ds. P. J. Pennings, 2.30 uur Vicaris S. den Blaauwen. Geref. Kerk. 10.30 uur en 3 uur Ds. A. Kuiper (let op de aanvangsuren van beide diensten). Geref. Kerk (Pironstraat)10 uur en 3 uur Ds. G. M. W. Steen, van Marknesse. Geref. Gemeente. 10 uur en 2.30 uur Leesdienst. ZONDAGSDIENST ARTSEN. 910 november Dokter K. Boor. DOOR RIOOLGAS BEDWELMD. Drie employé's van de A.C.Z., beter bekend als de „Cokersfabriek" te Sluiskil zijn woensdag door gassen, die uit de kelder cnder het hoofdkantoor opstegen, bedwelmd. De drie slachtoffers moesten worden overgebracht naar het ziekenhuis te Sluiskil. Twee van hen konden na te zijn behandeld echter al weer naar huis terugkeren. De derde liep toen hij bewusteloos ineenzakte een hersenschudding op. In het hoofdkantoor bespeurde men het eerst de onwelriekende gassen, die afkomstig bleken te zijn uit de kelder onder dit kantoor. De onderchef van de werkplaats, de heer R. de Graeve, werd 'gewaar schuwd en ook de heer Brakman van de technische dienst had de „vieze lucht" inmiddels opgemerkt en ook deze stelde daarom een onderzoek in, waarvoor hij zich eveneens naar de kelder begaf. Beiden keerden evenwel niet terug uit de kelder. De damp werd steeds dichter en de „stank" ten slotte onverdragelijk toen een derde lid van het personeel, de heer de Wolf aanstalten maakte om in de kelder af te dalen. Hij bereikte die echter niet meer, maar verloor, ter wijl hij nog in de gang was, reeds het bewustzijn. Het wegblijven wekte argwaan en men waarschuwde daarom de directie, die onmiddellijk de ramen liet openen. eD verbandmeester van het bedrijf, de heer Baart verleende eerste hulp, waarna de slachtoffers met de directiewagen naar het ziekenhuis werden vervoerd. Later op de dag heeft de bedrijfsbrandweer water in de riolering gespoten om de gassen te verdrijven. CANARIS, DE MAN DIE ALLES WIST. We hebben in de afgelopen jaren veel verhalen; ge hoord over „goede" Duitsers, maar geen van die ge schiedenissen heeft zo'n accent van echtheid als de film „Canaris, de man die alles wist, onder regie van Alfred Weidenmann gemaakt naar het boek van de Engelse journalist Ian Colvin. Deze film wordt dit weekeind in „Het Centrum" alhier vertoond. Het lijkt zo vanzelfsprekend dat elk weldenkend mens stellin gmoest kiezen tegen de Hitler-waanzin, maar voor dé Duitser en zeker voor de Duitse officier hield dat toch altijd ontrouw aan het gegeven! woord en landverraad in. Dit conflict is men niet uit de weg gegaan in deze film. Canaris is het prototype van de officier en daarmee bedoelen we niet zo iemand, die in paradepas door het leven gaat, maar een mens met een vast omlijnd begrip van eer en plicht. Voor zo'n mens is het bijna onverdragelijk om tot een troep samenzweerders te behoren en de heimelijkheid van zijn daden, die voor anderen nog een romantische aan trekkingskracht zou kunnen bezitten, is voor hem slechts harde noodzaak. Wij laten hier enkele gedeelten volgen uit een be spreking, die de bekende filmcriticus en -resencent, de heer L. J. Jordaan voor d'e Avro-microfoon, aan deze film heeft gewijd Het is naar mijn mening een standaardwerk ge worden, waarvan men; met bewondering en sympathie kennis neemt. Met bewondering voor een feilloze techniek en een .prachtige evenwichtige voordracht, met sympathie voor een weergave der feiten, die nergens de consequenties van de harde waarheid uit de weg gaat. Wij zien admiraal Canaris, lang voor het uitbreken van de oorlog zijn subtiele spel spelen tegen de ge duchte S.D. In deze zwijgende strijd botsen: twee ele menten op elkaar, het warme menselijke gevoel en het v/rede, blinde fanatisme. Met ademloze belang stelling ziet men deze symbolieke krachten verper soonlijkt in de figuur van Canaris, door O. E. Hasse met een admirabele rust en noblesse vertolkt en van Heydrich, de S.D.-chef, waarvan Martin Held een in al zijn soberheid huiveringwekkende creatie maakt. De heer Jordaan eindigde dan zijn bespreking als volgt „Ik heb deze indrukwekkende film drie keer gezien en nog meen; ik er de volle schoonheid niet van beseft te hebben. Maar ook buiten waar dering van het kunstwerk om, heeft de film „Canaris" naa rik meen, recht op ieders belangstelling, omdat ze één van de minst bekende episoden uit de jongste wereldgeschiedenis aan de orde stelt de tragedie van het Duitse verzet." HET VUUR VAN DE HAAT. Dit is de titel van de grote, spannende Cinemascope- kleurenproductie, die ook op het a.s. filmprogramma van „Het Centrum" voorkomt. Ook deze firn, met drie van de grootste sterren in de bezetting der hoofdrollen, is in binnen- en buiten landse perscritieken uitermate gunstig beoordeeld. Als om strijd wordt het adembenemende verhaal van ëen roemd en samenvattend kunnen wij dit het best weergeven in e;en; uitspraak die werd gepubliceerd in het Rotterdamse Parool „Een suggestieve avonturen film van het goede soort inet knap camerawerk, goede fotogerafie en een soms angstaanjagende spanning". „IN OPMARS!" Een film over het Leger des Heils. Deze maand zal een speciaal filmteam een bezoek brengen aan onze provincie en in een aantal plaatsen in samenwerking met autoriteiten, predikanten en ver enigingen de nieuwe geluidsfilm „In Opmars" vertonen. De film geeft een uitstekend beeld van de wereld der in donkere uniformen geklede mannen en vrouwen waarvan de doorsnee-Nederlander nog zo weinig weet. Het is een monumentale verfilming van de naasten liefde en het geloofsvertrouwen van een groep mensen die „Hoop voor allen" hebben. De film is zeer veelzijdig, zoals de arbeid van het Leger zelf is. De toeschouwer maakt kennis mét het Nationaal Hoofdkwartier te Amsterdam om daarna meegenomen te worden naar Amstelveen waar de officiersopleiding gevestigd is. Men ziet de kadetteni bezig met boenen zowel als met bidden, met huis bezoek, studie en kinderverzorging en natuurlijk is er ook een opname gemaakt van de eetzaal. Vanuit de Kweekschool gaan de kadëtten naar hun aanstellingen en een van hen gaat naar het Moeder huis. Het filmbeeld verspringt en we zien hoe een jonge ongehuwde moeder in de donkere avond aarze lend haar weg zoekt naar het Moederhuis. Wij gaan mee naar binnen en leV.en; even mee in deze wereld, waarin tragiek en warme menselijkheid zo nauw door een gevlochten zijn. Dan volgt een uitstekend gedeelte over het kinderbeschermingswerk in de tehuizen en Jeugdcentra. Ook hier weer die afwisseling van licht en. donker-onbezorgd kinderspel tegen een achtergrond van ontwricht gezinsleven en wie jongens met zoveel animo ziet sporten, vermoedt niet, dat over elk van deze jongens een dossier bestaat d,at in sobere taal een wereld van leed onthult. De scene bij de invaliden en chronische zieken laat zich niet beschrijven ,die moet men meebeleven. In Amsterdams oude binnenstad staat het Goodwill- centrum, waar de camera om tien. uur des avonds een kijkje neemt. Een groep heilssoldaten maakt zich ge reed voor het z.g. „middernachtwerk". Even later gaan ze op stap om de Strijdkreet te verkopen en het Evangelie te brengen in café's en dansgelegenheden. Ja, de brandpunten van zedelijke en maatschappelijke nood trekken altijd weer de aandacht van de Heils soldaten. Op dit terrein brengt de film ook boeiende opnamen uit de industriële inrichtingen en uit de Re classering, waarbij de camera zelfs in de gevangenis cel doordringt. Het laatste deel van de film toont het Leger zoals zovelen het kennen. Jeugdwerk in allerlei schakeringen, openluchtwerk, samenkomsten met karakteristieke ge tuigenissen, aanstekelijk blijmoedig en toch serieus, opgewekte muziek. Het geheel is een boeiende film geworden, waar over pers en publiek enthousiast is. We zijn er van overtuigd, dat „In Opmars" voor vele Zeeuwse toe schouwers een onvergetelijke avond zal brengen. Te Axel zal deze film op woensdag 13 november worden vertoond in de Chr. Kleuterschool aan de Ds. Jan Scharpstraat en aan deze filmvertoning zal de Chr. fanfare „Hosanna" muzikale medewerking verlenen. Zowel het programma voor de 2e ,als voor de 3e klasse wordt tegen het naderende weekeinde ge kenmerkt door meerdere duels die van belang zijn voor het formeren van de definitieve kopgroepen, die uiteindelijk onderling zullen beslissen wie er met de eretitel zal gaan strijken. 2e klasse B K.N.V.B. T.S.C. dat nog volop favoriet blijft zelfs nu het een nederlaag te incasseren kreeg heeft zondag een gemakkelijke taak nu het in de plaatselijke derby tegen hekkesluiter W.V.O. uitkomt. De wedstrijd van de dag is in deze afdeling het duel InternosSarto. Op de keper beschouwd heeft de ploeg der gasten heel wat betere papieren. De Internos-defensie schijnt niet zo hecht als die Van Sarto, maar wellicht zal het eigen terrein met de morele steun van eigen aanhang hier doorslaggevend: zijn. Met een gelijk spel zou T.S.C. zeker het meest gebaat zijn. Corn Boys gesterkt door het resultaat van zondag wordt thans zwaar aan de tand gevoeld door Rood- Wit. Hier maken bijkomstige factoren met maken van een prognose lastig. Rood-Wit is stellig technisch beter, doch we weten uit ondervinding wat geestdrift vermag. We houden het hier op een kleine zege voor de ploeg uit St. Willebrord. De blauwgelen ontvangen Roosendaal en zullen wel alles op alles zetten om de gasten er onder te houden. We hebben de indruk dat in dit duel de punten aan het Jagertje zullen blijven, waardoor de perspectieven van Hulst meteen ook belangrijk verbeteren. De dans om de „rode lantaarn" zal te Middelburg hoogtij vieren. De hoofdstedelingen leden enige op merkelijk grote nederlagen en dat R.A.C. in zeven wedstrijden maar vier maal gescoord heeft spreekt boekdelen. Toch achten we een draw niet uitegsloten. B.S.C. brengt een bezoek aan Goes, een: treffen tussen twee gelijkwaardige clubs. Mogelijk zit hier een klein winstkansje in voor de thuisclub. 3e klasse D K.N.V.B.' Hier wordt de kopmoot gevormd door niet minder dan vier ploegen, die zondag allen tegen elkaar uit komen. Hier is dus spanning te over en zijn de a.s. wedstrijden zeker zeer belangwekkend. In Terneuzen komt het leidende Grenswachters op bezoek. Afgaande op het vorige zondag alhier ver toonde spel der Brabanders is Terneuzen geenszins kansloos. Bepaalde clubs die met hoofd en schouders boven de rest uitsteken zijn er niet in deze afdeling. Wie hier de meeste dosis geluk heeft en voldoende vechtlust en volharding aan de dag legt wint het wel licht uiteindelijk. We houden het veiligheidshalve op een puntenverdeling. Meto krijgt Hontennisse op bezoek en dit is een

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1957 | | pagina 2