en vooral dat het een Philips is!" „Ik ben maar wat blij, dat wij toch een nieuwe radio hebben gekocht..." PHILIPS RADIO '56 n in de roos! BEKENDMAKING, Gewoonlijk zijn de bezitters van een oude radio de laatsten om te ontdekken dat hun apparaat niet meer voor vol kan worden aangezien. Doordat men er aan gewend is, hoort men nauwelijks de onvolkomenheden, de klankver vorming, de toonsluiering. Voor hen is vergelijking met een modern toestel niet minder dan een openbaring. Vooral als dat nieuwe toestel een Philips is. Met z'n gave klankenweelde en superieure toonzuiverheid is een Philips radio '56 een bezit waarop u vele jaren trots zult zijn. Zij kozen Philips BX 653 A van f. 438.- Nederland bouwt FM-zenders Onderdeel voor onderdeel, toestel voor toestel d waro eer bt. ing meet machtig hebba Ü.N.V.B, op vast :zet. oor dril ans was de the» i.l. v. d stand a >ch zra eens uit een nit iren van ontmoe- gasten rten nog t mindet Iden een oor lub nam nisse de tten. Na rheid en ttse acb ren nog chtingen en 2 iet zelft :r waren net hun agde et Iden te ploej erkerei ust met nens dt t kwam, sdag al ling ge- nieuwe, wielen i 75 km. lebracbt r reden ordeeld, ijd ven e voor- zouden izenden voetbal- aantal isen de weinig :te was nieuwe en der- oorslag afstand. ide bet verloop van de koers ook aanleiding gegeven tot enkele overigens niet ernstige tuimelingen van renners, maar het is ernstiger te noemen dat het publiek zoals ook nu weer is gebleken zich niet altijd weet te houden aan de veiligheidsvoorschriften en zonder vol doende op te letten de rijweg betreedt. Hierdoor kwam de Koewachtse renner Naessens te vallen, maar ge lukkig liep deze ernstige buiteling nog goed af. Het is te hopen dat dit voorval een lering moge zijn om in het vervolg de veiligheidsmaatregelen nauwkeuriger in acht te nemen. Te half vier gingen 30 renners van start en vooral op het goede klinkergedeelte van het parcours rondom het Bylocque-plein lag het tempo zeer hoog. Al spoedig kwamen de besten naar voren en scheidde zich een kopgroepje af. Hieronder bevonden zich van Geel uit Lepelstraat en de Zeeuwsch-Vlaamse renners Vernooy en Van Doeselaar uit Sluiskil en De Poorter uit Hoek, terwijl ook de plaatselijke favoriet van Espen zich lange tijd in de voorste gelederen' handhaafde. Nog voordat een tiental .van de in totaal veertig te rijden ronden was afgelegd had de opvallend soepel rijdende van Geel zich een voorsprong verschaft, die hij regelmatig opvoerde. Waarschijnlijk verkeerden de andere renners in de mening dat dit wel een wat al te vroegtijdige en roekeloze ontvluchtingspoging be tekende, want er werd door de achtervolgers niet zo serieus op gereageerd. Hierin hadden deze zich dan toch misrekend, want van Geel was weg en bleef weg en toen op de duur een groepje achtervolgers een jacht opende op de Brabantse koploper was deze met zijn bijna \l/2 minuut voorsprong onbreikbaar voor hen geworden. Wel kreeg van Geel nog even met een in zinking te kampen en verspeelde daardoor en mede door de op hem gebpende jacht meer dan de helft van zijn voorsprong, maar een wezenlijke bedreiging van zijn reeds geruime tijd voor het einde onaantastbare positie kon niet worden' bewerkstelligd. De Axelse nieuweling Van Espen had een paar maal met pech te kampen waardoor hij wat teruggeslagen werd. Inmiddels was toen de koers voor driekwart verstreken was het rennersveld ook re'eds gehalveerd deels door pech en deels door de vanwege het hoge tempo opgelopen achterstand. Met de Brabantse renner op kop en enkele renners uit onze naaste omgeving verder op de voorgrond verliep de koers verder zonder dat er nog belangrijke wijzigingen kwamen in deze situatie. Een overgelukkige Van Geel ging met één minuut voorsprong als eerste door de finish en kon na de over handiging van de ere-palm door een Axelsë jongedame wat natuurlijk vergezeld ging van de traditionele zoen en nadat hij met palm en schenkster nog vereeuwigd was, onder luide toejuichingen zijn ere-rondje maken. De totale uitslag was.: 1. J. van Geel, Lepelstraat, 60 km. in 1 uur 33 min. 2. F. van Doeselaar, Sluis kil 3. J. Vernooy, Sluiskil 4. J. de Poorter, Hoek 5. B. Geerts, Nispen6. A. Dees, Terneuzen 7. J. van Espen, Axel8. C. Raes, 's-Heerenhoek 9. P. Rijn, Schore10. G. Verhoef, Gods,; 11. G. Naessens, Koewacht: 12. A. Joosse, Schore: 13. C. de Winter, Ovezande 14. C. Martin, 's-Heeren hoek 15. J. de Cock, Goes. Motorsport. PAASRIT VAN M.A.C.A. Op 2e' Paasdag hield M.A.G.A. een kaartleesrit over Belgisch grondgebied, waarvan de start en finish ge legen waren te Rode Sluis. Deze Paasrit mo^ht zich in een grote deelname verheugen ook door leden van andere clubs, zowel uit Antwerpen als uit Middelburg, zodat deze tocht ook nog een internationaal karakter droeg. Vanaf 2 uur startten de deelnemers voor het 88 km. lange traject, dat voor geroutineerde rijders niet veel moeilijkheden opleverde, daar alles over goede wegen ging, maar toch was oplettendheid een noodzakelijke vereiste. De rit die goed georganiseerd was verliep zonder protesten of wanklanken zo kon omstreeks 6 uur de uitslag worden bekend gemaakt en de prijzen wor den uitgedefeld. In de autoklasse, waarin 21 deelnemers geklasseerd werden, waren zes bekers beschikbaar gesteld, welke gewonnen werden door le. P. Remael, Antwerpen, 2 strafpunten 2e, A. de Wachter, Antwerpen, 4 strafpunten3e. A. Roggeman, Antwerpen, 5 straf punten 4e. A. Schijve, Nieuwvliet, 9 strafpunten 5e. D. J. Dees, Tdrneuzen, 9 strafpunten 6e. D. Meeusen, Terneuzen, 11 strafpunten. In de motorklasse waren nogal wat uitvallers en konden maar twee deelnemers geklasseerd worden le. G. Dees, Othene, 63 strafpunten (standaard) 2e, J. Dees, Terneuzen, 66 strafpunten (lauwertak). INLICHTINGEN UIT HET KIEZERSREGISTER. De burgemeester van Axel brengt in verband met de a.s. verkiezing van leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal ter openbare kennis, dat een ieder kosteloos de inlichtingen uit het kiezersregister kan verkrijgen, waaruit hij kan opmaken, of hij zelf of een ander daarin al dan niet of niet behoorlijk is opgenomen. Axel, 5 April 1956. De Burgemeester van Axel, VAN OEVEREN. en minij. r werken tinuut cl uiten een rvangeo er Steen 'gen ziel lijkmaker ruw ei :er in Je wacht») :rom eet lande ie trijd een edig had ige doel. •r Kaats- OM het sublieme „BI-AMPLI" systeem. Door twee aparte ver sterkers en twee aparte luidspre kers geen nadelige invloed van de lage op de hoge tonen. Speciale dubbelconus-luidspreker voor ho mogeen gespreide weergave van het midden- en hogetonengebied. OM de effectieve draaibare Ferro- ceptor, die ongestoorde ontvangst van midden- en langegolfstations garandeert, alsmede effectieve rich- tings-selectiviteit. En „FM-ZES", de nieuwe schakeling voor een gave FM-ontvangst, ook onder de moeilijkste omstandigheden. OM de gemakkelijke en prettige bediening; o.a. vliegwielaandrij ving en duplexafstemmechanisme met één knop voor de verplaat sing van aparte wijzers voor AM- en FM-stations. Drukknop pen voor instelling op de vier golfgebieden en grammofoon. Aparte regelknoppen voor hoge- en lage tonen. Bent u klaar voor het mooiste radiogeluid dat u ooit hoorde U gaat het toch niet missen? FM - levensechte, ongestoorde ontvangst - is een feit 1 De eerste zender in Irnsum, Fries land, draait al. Binnenkort start Hulsberg, Limburg. En zo komt in snel tempo het hele Nederlandse FM-net klaar! Dan hoort u Hilversum I en II - wdar u ook woont - alsof ze in uw huiskamer staan". Kristalzuiver, vooral met een PHILIPS, het toestel met de vele wérkelijke ver beteringen, o. m. „FM-zes", de nieuwe schakeling voor een uiterst gevoelige FM-ontvangst.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1956 | | pagina 3