Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Allerlei.
Esisr v-flLisr v e r. v o e r.
Zeeuwscli-Vlaamsehe Tramweg-Maatschappij
Rood achterlicht voor vee.
JVC 1DDE
Nadruk verboden
Axel
Axel
812 1042
5 44 7 36
5 59 7 56
618 816
619 849
6 30 8 59
6 40 9 09
6 59 9 29
7 08 938
7 24 9 39
7 39 9 53
7 54 10 19
806 1038
10-
10 20
10 39
11 19
11 29
11 39
11 58
12 06
12 07
12 19
1254
1 06
12 28
12 46
1 06
1 52
2 02
212
2 32
2 39
3 38
3 52
444
4 56
3 553 -
3 206 11 723
3 39 6 30 7 42
4 37 8 12
4 47
4 57
5 17
5 27
5 28
5 43
554
6 0ö
8 23
8 33
Breskens
AUoes op werkdagen b Allow op Zoo- w Feeotóago»,
SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN.
Spoorweg
Ter NenzenGent.
Van af 2 October 1938 tot nadere aankondiging.
W a lzoorde nHans weert - Krniningen
Krniningen—HansweertWalsoorden.
9,41
10,05
10 10
1020
10,25
10,65
Tllu ingenBreskens.
Aank.tr, Vlissingen 615 716 887 917 1122 12 )9 128 309 323 528 613 728 917 1269 128 528 728
Vertr. boot Vlissingen 630 745 9— 1015 1180 1245 2— 815 430 545 7— 915 746 1C151246 315 645 730
Aank. boot Breskens 655 810 926 1040 1165 110 2,25 840 466 610 725 940 8101J40 110 340 610 755
Breskens—Ylissingen.
Neuzen—Hoedekenskerke.
NenzenBorsselen—Ylissingen.
Ylissingen—Borsselen—Nenzen.
Een doodgewaande.
M"n schrjjft uit Doorn aan de
N R Crt.
Het zal wel tot de zeldzaam
heden behooreu, dat men de ge
legenheid krijgt in de krant te
lezen hoe men na zijn dood wordt
beoordeeld. Hier in Doorn heeft
zieh zoo'n geval voorgedaan.
Een straatmuzikant, bijgenaamd
Lange Jan, was, zoo meldde een
paar weken geleden een plaatse
liik blad, overleden tengevolge
▼an bevroren ledematen. L»nge
Jan is bier een bekende straa fi ,-nur
die al jaren lang eiken Woensdag
zijn muzikale talenten voor eo&ele
eenten ten iood spreidt.
In het overlijdensbericht in her
plaatselijke blad werd gezegd dat
hij ons eiken Woensdag kwam
vergasten op een paar «tukjes
muziek, welke hij met horten en
stooten, uit zijn gedeukten alt
hoorn wist te halen, terwijl hy
bij bijzondere gelegenheden van
zijn repertoire afweek, door het
Wilhelmus ot Stille Nacht te laten
booren. De verdere oritiek was
ook niet gunstighet werd niet
betreurd, dat deze straatfiguur uit
Doorü was verdwenen en de hoop
werd uitgesproken, dat men ge
spaard zou blyven voor een op
volger.
Lange Jan was echter niet dood
Wol was hij ziek geweest, maar,
hersteld Da eeD goede verpleging
in eeD ziekeDhurs, was hy weer
vol moed om zijn beroep weer
op te vatten.
En met zijn weder verschijnen
iü Doorn verwekte bij een onge
kende sensatie.
Het begon op het gemeentehuis
waar LaDge Jan op de lijst van
de vaste aanvragers van een mu-
zifk vergunning was geschrapt.
Men was er stom verbaasd toen
hij, als van euds, om de vergun
ning kwam Een grappenmaker
wist te bewerken, dat Lange Jan
zijn eerste nummer na zyn terug
keer voor het bureau van het
plaatselijk blad dat zijn dood bad
gemeld, ten beste zou geven. En
Jan, die het geval nogal vroolijk
opnam, blies daar onder groote
belangstelling uit volle borst
Lang zal hij leven in de gloria.
Als een loopend vuurtje ging
het nieuws dat Lange Jan er weer
was door het dorp. Overal ston
den groepjes menschen die deze
gebeurtenis drnk bespraken. Men
was bly hem weer te zien, endsnks
de minder gunstige critiek over
zijn muzikale prestaties.
Dat de menschen bij wie Jan
gewoon was aan te bel'ea hem
zyn terugkeer gunden zal hem
wel bjj zijn ontvangsten zyn ge
bleken.
Een modern corps.
In Zwitserland is een bergcorps
georganiseerd om slachtoffers van
lawines of vermisten in de bergen
op te sporen. E k lid is uitgerust
met een kortegolf-radiotoestel.
De gemeenteraad van Wallaee-
burg (Ontario, Ver S aten), heeft
besloten, dat al bet vee, dat door
de straten van de stad gedreven
wordt, bij avond uitgerust moet
worden met een rood achterlicht
dat aan de linkerachterzijde van
het dier moet worden bevestigd.
Een rijke wednwe.
De onlangs overleden Ameri-
kaansche automobielmagnaat Dan
nie Dodge heeft aan zijn vrouw,
Annie Dodge, een vroegere tele
foniste, een bedrag van ongeveer
acht millioen dollar achtergelaten.
Mar ktb ariohten
AXEL, 21 Jan. 1939.
Ter markt van heden waren de
prijzen, volgens opgaaf van de
Vereeniging van handelaren in
granen, enz. in Oost Zeeuwsch-
Vlaanderen, genoteerd ais volgt:
Tarwe regeeringsprijs, rogge
7,50—7,75, wintergerst 7,60—8,00
zomergerst 7,60—8,— haver 6,00
-6,40, groene erwten 9.25 9 75,
bruine boonen 33,00—36.—,
duivenboonen 9 5011,00, paar-
denboonen 0 00—0.00, blauw-
maanzaad 25 00-27,00. karwei-
zaad 18,00 20.00, geel mosterd
zaad 00,00—00,00, lijnzaad 6,00
—9,00.
HULST, 23 Jan. 1939.
Alhier waren de marktprijzen
als volgt
Tarwe regeeringsprijs, rogge
700—7,50, wintergerst 7,50—8,00,
zomergerst 7,50—8,00, haver 5,50
—6,25, erwten 8,50— 10,—paar-
denboonen 8,00—9,00, duiven
boonen 10,-10,50, witte boonen
0,00—0,00, bruine boonen 30,-
38,—, lijnzaad 7,00— 9,00,
blauw maanzaad 25,00— 30,00,
mosterdzaad 00,00— 00,00, kool
zaad 0,00— 00,00.
Rundvee aanvoer 5, verk. 2.
Varkens 22, 15.
Boter per Kg. 1,30.
Eieren per 100 stuks 3,60.
(Auteursrecht volgens d* wt voorbehouden.
Axel Walsoorden Axel
v Axel
v Zaamslag
v Hengstdijk
a Walsoorden
619 7 37 1003 1229 3 03 5 54
634 7 56 1020 1246 3 20 611
6 54 8 14 10 39 1 04 3 36 6 30
7 10 8 30 10 54 1 20 3 48 6 46
v Walsoorden
v Hengstdijk
v Zaamslag
a Axel
720 9 44 1210 2 44 5 37 6 47
7 34 9 9 12 24 2 59 5 1 7
7 5 10 20 12 46 3 20 6 11 7 23
8 12 10 36 1 340 629 7 43
Axel
Driesch.
Westdorpe
Sas van Gent
Philippine
Pyramide
Biervliet
Hoofdplaat
8 12
5 44 8 17
6 02 8 33
618 8 48
640 909
658 923
7 09 9 38
7 19 9 48
7 3o 1004
Sas
1036 1 02
1041 1 07
10 57 1 23
11 17 1 50
11 39 2 12
11 58 231
12 08 2 41
12 18 251
12 34 3 07
van Oent
3 36 7 39
341 744
3 57 7 58
4 34 8 13
4 57 a8 33
5 16 a8 52
5 26 a9
5 36 a9 12
5 52 a9 27
Breskens
Breskens
Hoofdplaat
Biervliet
Pyramide
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
Axel
543
5 59
6 09
6 20
6 41
7 03
7 17
7 38
8 28
8 38
8 49
9 09
9 28
9 42
9 59
10 58
11 08
11 19
11 39
11 57
12 10
12 28
1 14 4 - 7 37
1 31 4 16 7 52
1 41 4 26 8 02
1 52 4 37 8 13
2 13 4 58 a8 34
2 31 5 20 a8 54
2 44 5 34 a9 08
3 - 5 52 a9 26
a Op Zondag 20 minuten later.
Axel 1 erncuzen
Axel
Zaamslag
Neuzen
Neuzen
Hoek
Philippine
Pyramide
a ljzendijke
v ljzendijke
a Schoond.
v Schoond.
a Breskens
v Breskens
a Schoond.
v Schoond.
a ljzendijke
v ljzendijke
Pyramide
Philippine
Hoek
Neuzen
Neuzen
Zaamslag
Axel
6 20
6 40
6 48
6 59
7 35
7 56
8 16
Axel
811 930
820 940
822 954
8 36 1008
837 11 08
84911 19
90911 39
917 1147
9 27 11 57
9 5912 24
1021 1244
10 39 1 04
12-
12 20
12 34
12 48
1 42
1 52
212
2 20
2 30
2 59
3 21
340
3435-612
3 53 5 10 6 20
4 10 5 57
4 24 6 12
4 25
4 37
4 57
504
516
550
612
6 30
813
8 34
8 41
8 52
8 54
914
9 34
Autobusdienst Axel Hulst
V
Axel
910
1 40
430
v Hulst
1010
240
615
V
Zuiddorpe
9 20
1 50
445
v St. Jansteen
10 20
2 50
6 25
V
Koewacht
9 35
2 05
5
v Koewacht
10 35
305
640
V
St. Jansteen
9 50
2 20
515
v Zuiddorpe
1050
3 20
655
a
Hulst
10
2 30
530
v Axel
11
330
7 05
Autobusdiensten St. JansteenHulstWalzoorden v.v.
v St. Janst. 624 824 1020 1240 234 445 - 837 v Walz. 715 915110 130 325 350 536650 925
v Hulst 630 830 1025 1245 240 305 450 11 842 a Hulst 755 9551145 210 405 430610 7301006
a Walz. 710 910 11- 125 320 345 530 646 918 a St.Janst.8— 10— 1150 215 410 - 735
Marktbussen.
Naar St. Nicolaas. Op Donderdag van Walzoorden naar St. Nicolaas 8,25 en van Hulst 9,—
Terug van St. Nicolaas 1,30 en van Hulst 2,20
Naar Gent. Van Hulst 11—, Axel 11,30 Holl. tijd, aank. Gent 12,15 Belg. tijd.
Van Gent 5,30 Belg. tijd, aank. Axel 7,— en Hulst 7,30 Holl. tijd.
Op Maandag van Walzoorden via v ogelwaarde naar Hulst
11,45 van Ossenisse, 12,— van Hengstdijk 12,15, aank. Hulst 12,40
en terug resp. 3,10, 3,36, 3,50, aank. Walzoorden 4,06.
Van Terneuzen 12,15, Spui 12,25, aank. Axel 12,35.
Axel 3,30, 3,40, Neuzen 3,50.
Alleen op Zaterdag van Hulst, aank. Axel 12 uur en terug 3 uur.
V LlhSiN GEN—HOUSEN O A AL.
Per speor reist gij het veiligst.
v Vlissingen
Middelburg
Goes
Krumingen
Bergen ep Zeem
a Roosendaal
v Roosendaal
v Rotte, dam D. P.
a Den Haag U.S.
a Amsterdam C.S.
v Roosendaal
a Breda
v V Hertogenbosch
a Utreuhi C.S
v 's Hertogen bosch
Nijmegen
a Arnhem
v Arnhem
Nijmegen
a 's Hertogenbessh
v Utrecht C.b.
's Hertogenbosch
Breda
a Roosendaal
v Amsterdam C.S.
L>en Haag H.8.
a Rotterdam DJ*,
a Roosendaal
v Roosendaal
Bergen op Zoom
Krniningen
LrOOt
Middel o urg
a Vussingen
a6 47
6 27
7 6u
9 2u
11 20
1 50
a3 20
4 20
5 50
7 20
8 50
a5 o4
6 36
7 58
9 29
11 29
1 08
»3 29
4 29
5 58
7 29
8 58
ab 14
6 58
814
9 5i
11 51
2 14
a3 61
4 51
614
7 51
9 14
a6 *7
7 14
8 27
10 07
12 07
2 27
a4 07
5 07
6 27
8 07
9 27
a6 48
7 44
8 48
10 37
12 37
2 48
a4 37
6 37
6 48
8 37
9 48
a7
7 57
9 -
10 50
12 60
3
a4 50
6 50
7 -
8 50
10-
a7 05
8 02
9 06
11
12 66
3 08
6 -
6 19
7 04
9 06
10 06
ab u4
904
lli 04
12 04
2 04
4 04
6 04
7 34
8 04
9 56
10 54
a8 27
9 27
10 27
12 27
2 27
4 27
6 27
7o7
8 27
10 27
11 29
a9 16
10 16
11 16
1 16
3 16
5 lo
7 16
8 46
9 16
11 16
1216
7 07
8 07
9 07
11 07
107
3 07
5 07
6 07
7 07
907
10 P7
7 27
8 27
9 27
11 27
127
3 27
5 27
6 27
7 27
9 27
10 27
8 4
9 14
10 14
12 14
214
114
6 14
7 14
814
10 14
11 14
8 62
9 32
10 52
12 52
2 52
4 52
6 52
75 i
8 52
10 52
11 52
817
917
10 17
12 17
217
417
6 17 b7 17
817
10 17
bil 17
9-
10 -
11-
1
3 -
5-
7 -
b8
9
11
bl2
9 20
10 20
11 20
1 20
3 20
5 20
7 20 b8 20
9 20
11 20
bl2 20
6 41
8 41
9 41
11 41
141
3 41
5 41
7 41
bb 29
7 03
9 03
1003
12 03
203
4 03
6 03
8 03
b8 51
7 44
9 44
10 44
12 44
2 44
4 44
6 44
8 44
b9 40
710
910
10 10
1210
210
410
610
8 10
9 10
«5 52
7 52
9 52
10 52
12 62
252
4 52
6 52
8 52
9 52
ab 34
6 34
10 35
11 35
1 85
3 35
5 35
7 85
9 85
10 35
ab t>4
8 54
10 64
1154
1 54
3 54
554
751
9 54
10 54
8 43
8 43
all 13
1 43
b 43
5 43
7 43
8 43
7 32
9 32
al 20
9 32
4 32
6 32
8 32
9 32
af 54
7 51
9 64
al2 48
3 06
4 64
6 54
8 55
10 04
ab f>2
8.>2
10 52
«1 54
3 56
5 54
7 64
9 52
10 55
a7
a
9
U -
12 -
a2-
4
6-
8
10 -
11 -
a7 17
a
9 13
11 13
12 14
«2 13
414
614
813
10 14
11 13
a7 46
a
9 34
11 34
12 43
a2 34
4 43
6 48
8 34
10 43
11 34
as 04
a
9 46
11 46
12 69
a2 46
4 59
6 59
8 46
10 59
11 46
a8 SC
alO 03
12 03
1 21
a3 08
5 21
7 21
9 03
1121
12 03
ab 37
al0h9
12 09
128
ad 09
5 28
7 28
9 09
1128
12 09
v Ter Neuzen 6 1410 58 2 64 a5 02 6 50b
„Sluiskil 6 54 1106 2 13 a5 11 658b
„Axel 6 33 11 14 2 21 »5 21 7 06b
„Kijkuit 6 411121 a5 28 7 14b
Hulst 6 53 11 33 2 40 a5 42 7 24b
a St. Nicolaas 7 13 11 40 2 50 a5 58 7 43b
v St. Nie. n.Antw. 7 22 12 02 3 6 07 7 52
a Antwerpen 7 53 1217 3 28 6 42 8 10
v St. Nic. n.Mech. ac7 19 12 01 3 09 605a765b
a Mechelen 7 30 101 4 07 7 02a 8 47b
7 Mechelen 7 35 1 16 4 15 7 15 9 05b
a Brussel 7 51 1314 31 7 31 9 2'b
Brussel
Mechele»
Mechelen
St. Nic. v. Mech.
Antw. d. St. Nic.
St. Nic.
St. Nic
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter N euzen
Antw.
Tern.
6 CO
1C 00
1 20
6 10
6 17
10
t 36
6 26
6 19
10 25
157
t 31
71»
11 26
2 54
7 37
6 44
11 46
2 41
7 27
7 16
12 00
2 '9
7 45
7 25
12 09
3 08
7 53
8 20
103
4-
8 44
8 27
1 11
8 51
8 36
1 19
4 16
8 59
8 46
1 28
4 24
9 08
8 53
1 87
4 31
9 15
a Niet on Zon- en Feestdagen, b Alleen op Zon- en feestdagen,
c Eerstvolgende correspondentie is 8,14 en aauk. Brussel 9,09.
vNeuzen
6 50
8 50a
12 25
5 40
V
Brussel Z
7 -
11
4 -
8
Sluiskil
6 59
8 59a
12 84
5 49
a
Gent St. P.
7 32
1132
4 32
8 32
Sluiskil Brug
7 03
9 0 'a
li 38
5 53
TT
Gaat St. P.
6 25
8 28
11 65
5
8*4
Philippine
7 07
9 07a
12 42
6 57
a
Selzaete
7 22
9 18
125)
6 -
9 36
Sas van Gent
7 20
9 20a
12 55
6 07
V
Selzaete
7 30
9 21a
1
6 20
9 40b
aSelzaete
7 05
9 05»
12 40
551
Sas van Gent
8
9 51a
1 30
6 50
10 10b
vSelzaete
7 23
11 04
12 57
6 06
Philippine
8 08
9 59a
1 38
6 68
10 18b
aGent St. P.
8 04
1144
150
6 56
Sluiskilbrug
8 12
10 03a
142
7 02
10 Si b
7
8 39
1152
154
7 20
Sluiskil
8 16
10 07a
1 46
7 06
10 26b
a Brussel N
9 9
12 53
2 54
8 43
a
Ter Neuzen
8 24
10 16a
1 54
714
10 34b
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen.
Zondagen
W erkdagen.
Vertrek boot van Walzoorden 7,35 9,1511,15
Aankomst te Haasweert 8,05 9,4511,46
Vertrek van Haasweert 8,10 9,5011,50
Aankomst te Kruiningen 8,20 10 12,—
Vertrek trein naar Roosendaal 8.27 10,07 12,07
Vlissingen 8 32 11 8412,43
1,86 3,70 5 35 7,15 9 20
2,05 4.20 6 05 7,45 9 60
2,10 4,26 10 7,60 9 60*
2,20 4,35 6 20 8,— 10-»
2,27 5,' 7 27 07
2 34 4,43 6 43 8.341043
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot zijn,
Aankomst trein van Roosendaal 7,44 9 32 12,41 2,32 4,41 5,36 8 32
Vlissingen 6,25 8,26 10 06 12,06 2 25 4.05 5,05 8.06
Vertrek van Krniningen 6,30 |J,29 lo 10 12,45 2 35 45 6,40 8,86
Aankomst te Hansweert 6.40 8.88 10 20 12 55 2 4,55 5.50 8,45
Vertrek boot van Hansweert 6,46 6,4 0,25 12,65 2.60 6 6,10 8 50
Aankomst te Walsoorden 7,15 9.1010,65 1,26 3,20 5 30 6,40 9,20
7.35 11,15 5,35 9.20
8.0ö 11,46 6,05 9,60
8,10 11,50 6,10 9,60»
8,20 12,- 6, 0 10,-»
8,97 12,07 6 27
8,32 12,43 6,43 10,48
6,45
7,15
2 25
2.36
2 45
2, o
3.20
8.33
8,05
8 >6
8 '5
60
9 20
Vertr, boot Breskens 7— 815 930 1046 1200 116 230 346 5— 616 810 945
Aankomst Vlissingen 25 810 956 110 1226 140 255 410 526 640 836 1010
Vertr. trein Vlissingen 784 920 10151120 160 320 420539 720 850
Vertrek boot van Nenzen 6,46 9,40 11.40
Aankomst te Hoedekenskerke 7,30 10,25 12.25
Vertrek trein naar Roosendaal 8,16 11,51 2.15
Vlissingen 8,04 11,09 12.59
Aansluiting op vertrekkende treinen te Qoes met tram.
HoedekenskerkeN enzen.
2,20 5,40
3,05 6,26
3,61 7,51
4,69 6,59
7,55
8,4ü
9,15
9,12
AankomBt trein van Roosendaal 8,9 44 11,44 2,44 5,48 8,44
Vlissingen 8,13 9,49 11,49 2,13 6-13 7,49
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,45 10,30 12,30 3,15 6,46 9,15
Aankomst te Nenzen 9,30 11,15 1,16 4,— 7,30 10,
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek beot van Neuzen vm.
Borsselen
Aankomst te Vlissingen vm.
Vertrek trein van Vlissingen
7,20
7,40
8,40
9,20
10,30 nm. 1.50
10,50 2,10
11,60 3,10
1,50 3,20
4,10
4,30
5,30
5,39
Aankomst trein te Vlissingen
Vertrek boot van Vlissingen
Borsselen
▲snkomst U Nemen
vm. 8,37 nm 19,09 12,37 3,23
12,45 4 -
ii
u
n
8,37
9,-
9,20 1,05 4,20
10,90 n 2,06 6,20
5,60
8161046116 845 «16 810
840 1110 140 410 640 835
920 1120160 622 720 8-0
6.45 nm. 7 55
7.30 8,40
8,15 9,15
8.47 912
vm. 9,57 nm. 8,44
9,49 7,49
10,30 9,16
11,15 10,-
vm 10.30 nm 7.20
10,60 7.40
11.50 8.40
8.56
Vm
6.28
9.— nm. 6.—
9.20 6.20
10.10 7.90