Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Esisr v-flLisr v e r. v o e r. Zeeuwscli-Vlaamsehe Tramweg-Maatschappij Rood achterlicht voor vee. JVC 1DDE Nadruk verboden Axel Axel 812 1042 5 44 7 36 5 59 7 56 618 816 619 849 6 30 8 59 6 40 9 09 6 59 9 29 7 08 938 7 24 9 39 7 39 9 53 7 54 10 19 806 1038 10- 10 20 10 39 11 19 11 29 11 39 11 58 12 06 12 07 12 19 1254 1 06 12 28 12 46 1 06 1 52 2 02 212 2 32 2 39 3 38 3 52 444 4 56 3 553 - 3 206 11 723 3 39 6 30 7 42 4 37 8 12 4 47 4 57 5 17 5 27 5 28 5 43 554 6 0ö 8 23 8 33 Breskens AUoes op werkdagen b Allow op Zoo- w Feeotóago», SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Spoorweg Ter NenzenGent. Van af 2 October 1938 tot nadere aankondiging. W a lzoorde nHans weert - Krniningen Krniningen—HansweertWalsoorden. 9,41 10,05 10 10 1020 10,25 10,65 Tllu ingenBreskens. Aank.tr, Vlissingen 615 716 887 917 1122 12 )9 128 309 323 528 613 728 917 1269 128 528 728 Vertr. boot Vlissingen 630 745 9— 1015 1180 1245 2— 815 430 545 7— 915 746 1C151246 315 645 730 Aank. boot Breskens 655 810 926 1040 1165 110 2,25 840 466 610 725 940 8101J40 110 340 610 755 Breskens—Ylissingen. Neuzen—Hoedekenskerke. NenzenBorsselen—Ylissingen. Ylissingen—Borsselen—Nenzen. Een doodgewaande. M"n schrjjft uit Doorn aan de N R Crt. Het zal wel tot de zeldzaam heden behooreu, dat men de ge legenheid krijgt in de krant te lezen hoe men na zijn dood wordt beoordeeld. Hier in Doorn heeft zieh zoo'n geval voorgedaan. Een straatmuzikant, bijgenaamd Lange Jan, was, zoo meldde een paar weken geleden een plaatse liik blad, overleden tengevolge ▼an bevroren ledematen. L»nge Jan is bier een bekende straa fi ,-nur die al jaren lang eiken Woensdag zijn muzikale talenten voor eo&ele eenten ten iood spreidt. In het overlijdensbericht in her plaatselijke blad werd gezegd dat hij ons eiken Woensdag kwam vergasten op een paar «tukjes muziek, welke hij met horten en stooten, uit zijn gedeukten alt hoorn wist te halen, terwijl hy bij bijzondere gelegenheden van zijn repertoire afweek, door het Wilhelmus ot Stille Nacht te laten booren. De verdere oritiek was ook niet gunstighet werd niet betreurd, dat deze straatfiguur uit Doorü was verdwenen en de hoop werd uitgesproken, dat men ge spaard zou blyven voor een op volger. Lange Jan was echter niet dood Wol was hij ziek geweest, maar, hersteld Da eeD goede verpleging in eeD ziekeDhurs, was hy weer vol moed om zijn beroep weer op te vatten. En met zijn weder verschijnen iü Doorn verwekte bij een onge kende sensatie. Het begon op het gemeentehuis waar LaDge Jan op de lijst van de vaste aanvragers van een mu- zifk vergunning was geschrapt. Men was er stom verbaasd toen hij, als van euds, om de vergun ning kwam Een grappenmaker wist te bewerken, dat Lange Jan zijn eerste nummer na zyn terug keer voor het bureau van het plaatselijk blad dat zijn dood bad gemeld, ten beste zou geven. En Jan, die het geval nogal vroolijk opnam, blies daar onder groote belangstelling uit volle borst Lang zal hij leven in de gloria. Als een loopend vuurtje ging het nieuws dat Lange Jan er weer was door het dorp. Overal ston den groepjes menschen die deze gebeurtenis drnk bespraken. Men was bly hem weer te zien, endsnks de minder gunstige critiek over zijn muzikale prestaties. Dat de menschen bij wie Jan gewoon was aan te bel'ea hem zyn terugkeer gunden zal hem wel bjj zijn ontvangsten zyn ge bleken. Een modern corps. In Zwitserland is een bergcorps georganiseerd om slachtoffers van lawines of vermisten in de bergen op te sporen. E k lid is uitgerust met een kortegolf-radiotoestel. De gemeenteraad van Wallaee- burg (Ontario, Ver S aten), heeft besloten, dat al bet vee, dat door de straten van de stad gedreven wordt, bij avond uitgerust moet worden met een rood achterlicht dat aan de linkerachterzijde van het dier moet worden bevestigd. Een rijke wednwe. De onlangs overleden Ameri- kaansche automobielmagnaat Dan nie Dodge heeft aan zijn vrouw, Annie Dodge, een vroegere tele foniste, een bedrag van ongeveer acht millioen dollar achtergelaten. Mar ktb ariohten AXEL, 21 Jan. 1939. Ter markt van heden waren de prijzen, volgens opgaaf van de Vereeniging van handelaren in granen, enz. in Oost Zeeuwsch- Vlaanderen, genoteerd ais volgt: Tarwe regeeringsprijs, rogge 7,50—7,75, wintergerst 7,60—8,00 zomergerst 7,60—8,— haver 6,00 -6,40, groene erwten 9.25 9 75, bruine boonen 33,00—36.—, duivenboonen 9 5011,00, paar- denboonen 0 00—0.00, blauw- maanzaad 25 00-27,00. karwei- zaad 18,00 20.00, geel mosterd zaad 00,00—00,00, lijnzaad 6,00 —9,00. HULST, 23 Jan. 1939. Alhier waren de marktprijzen als volgt Tarwe regeeringsprijs, rogge 700—7,50, wintergerst 7,50—8,00, zomergerst 7,50—8,00, haver 5,50 —6,25, erwten 8,50— 10,—paar- denboonen 8,00—9,00, duiven boonen 10,-10,50, witte boonen 0,00—0,00, bruine boonen 30,- 38,—, lijnzaad 7,00— 9,00, blauw maanzaad 25,00— 30,00, mosterdzaad 00,00— 00,00, kool zaad 0,00— 00,00. Rundvee aanvoer 5, verk. 2. Varkens 22, 15. Boter per Kg. 1,30. Eieren per 100 stuks 3,60. (Auteursrecht volgens d* wt voorbehouden. Axel Walsoorden Axel v Axel v Zaamslag v Hengstdijk a Walsoorden 619 7 37 1003 1229 3 03 5 54 634 7 56 1020 1246 3 20 611 6 54 8 14 10 39 1 04 3 36 6 30 7 10 8 30 10 54 1 20 3 48 6 46 v Walsoorden v Hengstdijk v Zaamslag a Axel 720 9 44 1210 2 44 5 37 6 47 7 34 9 9 12 24 2 59 5 1 7 7 5 10 20 12 46 3 20 6 11 7 23 8 12 10 36 1 340 629 7 43 Axel Driesch. Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide Biervliet Hoofdplaat 8 12 5 44 8 17 6 02 8 33 618 8 48 640 909 658 923 7 09 9 38 7 19 9 48 7 3o 1004 Sas 1036 1 02 1041 1 07 10 57 1 23 11 17 1 50 11 39 2 12 11 58 231 12 08 2 41 12 18 251 12 34 3 07 van Oent 3 36 7 39 341 744 3 57 7 58 4 34 8 13 4 57 a8 33 5 16 a8 52 5 26 a9 5 36 a9 12 5 52 a9 27 Breskens Breskens Hoofdplaat Biervliet Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Axel 543 5 59 6 09 6 20 6 41 7 03 7 17 7 38 8 28 8 38 8 49 9 09 9 28 9 42 9 59 10 58 11 08 11 19 11 39 11 57 12 10 12 28 1 14 4 - 7 37 1 31 4 16 7 52 1 41 4 26 8 02 1 52 4 37 8 13 2 13 4 58 a8 34 2 31 5 20 a8 54 2 44 5 34 a9 08 3 - 5 52 a9 26 a Op Zondag 20 minuten later. Axel 1 erncuzen Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine Pyramide a ljzendijke v ljzendijke a Schoond. v Schoond. a Breskens v Breskens a Schoond. v Schoond. a ljzendijke v ljzendijke Pyramide Philippine Hoek Neuzen Neuzen Zaamslag Axel 6 20 6 40 6 48 6 59 7 35 7 56 8 16 Axel 811 930 820 940 822 954 8 36 1008 837 11 08 84911 19 90911 39 917 1147 9 27 11 57 9 5912 24 1021 1244 10 39 1 04 12- 12 20 12 34 12 48 1 42 1 52 212 2 20 2 30 2 59 3 21 340 3435-612 3 53 5 10 6 20 4 10 5 57 4 24 6 12 4 25 4 37 4 57 504 516 550 612 6 30 813 8 34 8 41 8 52 8 54 914 9 34 Autobusdienst Axel Hulst V Axel 910 1 40 430 v Hulst 1010 240 615 V Zuiddorpe 9 20 1 50 445 v St. Jansteen 10 20 2 50 6 25 V Koewacht 9 35 2 05 5 v Koewacht 10 35 305 640 V St. Jansteen 9 50 2 20 515 v Zuiddorpe 1050 3 20 655 a Hulst 10 2 30 530 v Axel 11 330 7 05 Autobusdiensten St. JansteenHulstWalzoorden v.v. v St. Janst. 624 824 1020 1240 234 445 - 837 v Walz. 715 915110 130 325 350 536650 925 v Hulst 630 830 1025 1245 240 305 450 11 842 a Hulst 755 9551145 210 405 430610 7301006 a Walz. 710 910 11- 125 320 345 530 646 918 a St.Janst.8— 10— 1150 215 410 - 735 Marktbussen. Naar St. Nicolaas. Op Donderdag van Walzoorden naar St. Nicolaas 8,25 en van Hulst 9,— Terug van St. Nicolaas 1,30 en van Hulst 2,20 Naar Gent. Van Hulst 11—, Axel 11,30 Holl. tijd, aank. Gent 12,15 Belg. tijd. Van Gent 5,30 Belg. tijd, aank. Axel 7,— en Hulst 7,30 Holl. tijd. Op Maandag van Walzoorden via v ogelwaarde naar Hulst 11,45 van Ossenisse, 12,— van Hengstdijk 12,15, aank. Hulst 12,40 en terug resp. 3,10, 3,36, 3,50, aank. Walzoorden 4,06. Van Terneuzen 12,15, Spui 12,25, aank. Axel 12,35. Axel 3,30, 3,40, Neuzen 3,50. Alleen op Zaterdag van Hulst, aank. Axel 12 uur en terug 3 uur. V LlhSiN GEN—HOUSEN O A AL. Per speor reist gij het veiligst. v Vlissingen Middelburg Goes Krumingen Bergen ep Zeem a Roosendaal v Roosendaal v Rotte, dam D. P. a Den Haag U.S. a Amsterdam C.S. v Roosendaal a Breda v V Hertogenbosch a Utreuhi C.S v 's Hertogen bosch Nijmegen a Arnhem v Arnhem Nijmegen a 's Hertogenbessh v Utrecht C.b. 's Hertogenbosch Breda a Roosendaal v Amsterdam C.S. L>en Haag H.8. a Rotterdam DJ*, a Roosendaal v Roosendaal Bergen op Zoom Krniningen LrOOt Middel o urg a Vussingen a6 47 6 27 7 6u 9 2u 11 20 1 50 a3 20 4 20 5 50 7 20 8 50 a5 o4 6 36 7 58 9 29 11 29 1 08 »3 29 4 29 5 58 7 29 8 58 ab 14 6 58 814 9 5i 11 51 2 14 a3 61 4 51 614 7 51 9 14 a6 *7 7 14 8 27 10 07 12 07 2 27 a4 07 5 07 6 27 8 07 9 27 a6 48 7 44 8 48 10 37 12 37 2 48 a4 37 6 37 6 48 8 37 9 48 a7 7 57 9 - 10 50 12 60 3 a4 50 6 50 7 - 8 50 10- a7 05 8 02 9 06 11 12 66 3 08 6 - 6 19 7 04 9 06 10 06 ab u4 904 lli 04 12 04 2 04 4 04 6 04 7 34 8 04 9 56 10 54 a8 27 9 27 10 27 12 27 2 27 4 27 6 27 7o7 8 27 10 27 11 29 a9 16 10 16 11 16 1 16 3 16 5 lo 7 16 8 46 9 16 11 16 1216 7 07 8 07 9 07 11 07 107 3 07 5 07 6 07 7 07 907 10 P7 7 27 8 27 9 27 11 27 127 3 27 5 27 6 27 7 27 9 27 10 27 8 4 9 14 10 14 12 14 214 114 6 14 7 14 814 10 14 11 14 8 62 9 32 10 52 12 52 2 52 4 52 6 52 75 i 8 52 10 52 11 52 817 917 10 17 12 17 217 417 6 17 b7 17 817 10 17 bil 17 9- 10 - 11- 1 3 - 5- 7 - b8 9 11 bl2 9 20 10 20 11 20 1 20 3 20 5 20 7 20 b8 20 9 20 11 20 bl2 20 6 41 8 41 9 41 11 41 141 3 41 5 41 7 41 bb 29 7 03 9 03 1003 12 03 203 4 03 6 03 8 03 b8 51 7 44 9 44 10 44 12 44 2 44 4 44 6 44 8 44 b9 40 710 910 10 10 1210 210 410 610 8 10 9 10 «5 52 7 52 9 52 10 52 12 62 252 4 52 6 52 8 52 9 52 ab 34 6 34 10 35 11 35 1 85 3 35 5 35 7 85 9 85 10 35 ab t>4 8 54 10 64 1154 1 54 3 54 554 751 9 54 10 54 8 43 8 43 all 13 1 43 b 43 5 43 7 43 8 43 7 32 9 32 al 20 9 32 4 32 6 32 8 32 9 32 af 54 7 51 9 64 al2 48 3 06 4 64 6 54 8 55 10 04 ab f>2 8.>2 10 52 «1 54 3 56 5 54 7 64 9 52 10 55 a7 a 9 U - 12 - a2- 4 6- 8 10 - 11 - a7 17 a 9 13 11 13 12 14 «2 13 414 614 813 10 14 11 13 a7 46 a 9 34 11 34 12 43 a2 34 4 43 6 48 8 34 10 43 11 34 as 04 a 9 46 11 46 12 69 a2 46 4 59 6 59 8 46 10 59 11 46 a8 SC alO 03 12 03 1 21 a3 08 5 21 7 21 9 03 1121 12 03 ab 37 al0h9 12 09 128 ad 09 5 28 7 28 9 09 1128 12 09 v Ter Neuzen 6 1410 58 2 64 a5 02 6 50b „Sluiskil 6 54 1106 2 13 a5 11 658b „Axel 6 33 11 14 2 21 »5 21 7 06b „Kijkuit 6 411121 a5 28 7 14b Hulst 6 53 11 33 2 40 a5 42 7 24b a St. Nicolaas 7 13 11 40 2 50 a5 58 7 43b v St. Nie. n.Antw. 7 22 12 02 3 6 07 7 52 a Antwerpen 7 53 1217 3 28 6 42 8 10 v St. Nic. n.Mech. ac7 19 12 01 3 09 605a765b a Mechelen 7 30 101 4 07 7 02a 8 47b 7 Mechelen 7 35 1 16 4 15 7 15 9 05b a Brussel 7 51 1314 31 7 31 9 2'b Brussel Mechele» Mechelen St. Nic. v. Mech. Antw. d. St. Nic. St. Nic. St. Nic Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter N euzen Antw. Tern. 6 CO 1C 00 1 20 6 10 6 17 10 t 36 6 26 6 19 10 25 157 t 31 71» 11 26 2 54 7 37 6 44 11 46 2 41 7 27 7 16 12 00 2 '9 7 45 7 25 12 09 3 08 7 53 8 20 103 4- 8 44 8 27 1 11 8 51 8 36 1 19 4 16 8 59 8 46 1 28 4 24 9 08 8 53 1 87 4 31 9 15 a Niet on Zon- en Feestdagen, b Alleen op Zon- en feestdagen, c Eerstvolgende correspondentie is 8,14 en aauk. Brussel 9,09. vNeuzen 6 50 8 50a 12 25 5 40 V Brussel Z 7 - 11 4 - 8 Sluiskil 6 59 8 59a 12 84 5 49 a Gent St. P. 7 32 1132 4 32 8 32 Sluiskil Brug 7 03 9 0 'a li 38 5 53 TT Gaat St. P. 6 25 8 28 11 65 5 8*4 Philippine 7 07 9 07a 12 42 6 57 a Selzaete 7 22 9 18 125) 6 - 9 36 Sas van Gent 7 20 9 20a 12 55 6 07 V Selzaete 7 30 9 21a 1 6 20 9 40b aSelzaete 7 05 9 05» 12 40 551 Sas van Gent 8 9 51a 1 30 6 50 10 10b vSelzaete 7 23 11 04 12 57 6 06 Philippine 8 08 9 59a 1 38 6 68 10 18b aGent St. P. 8 04 1144 150 6 56 Sluiskilbrug 8 12 10 03a 142 7 02 10 Si b 7 8 39 1152 154 7 20 Sluiskil 8 16 10 07a 1 46 7 06 10 26b a Brussel N 9 9 12 53 2 54 8 43 a Ter Neuzen 8 24 10 16a 1 54 714 10 34b a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen. Zondagen W erkdagen. Vertrek boot van Walzoorden 7,35 9,1511,15 Aankomst te Haasweert 8,05 9,4511,46 Vertrek van Haasweert 8,10 9,5011,50 Aankomst te Kruiningen 8,20 10 12,— Vertrek trein naar Roosendaal 8.27 10,07 12,07 Vlissingen 8 32 11 8412,43 1,86 3,70 5 35 7,15 9 20 2,05 4.20 6 05 7,45 9 60 2,10 4,26 10 7,60 9 60* 2,20 4,35 6 20 8,— 10-» 2,27 5,' 7 27 07 2 34 4,43 6 43 8.341043 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot zijn, Aankomst trein van Roosendaal 7,44 9 32 12,41 2,32 4,41 5,36 8 32 Vlissingen 6,25 8,26 10 06 12,06 2 25 4.05 5,05 8.06 Vertrek van Krniningen 6,30 |J,29 lo 10 12,45 2 35 45 6,40 8,86 Aankomst te Hansweert 6.40 8.88 10 20 12 55 2 4,55 5.50 8,45 Vertrek boot van Hansweert 6,46 6,4 0,25 12,65 2.60 6 6,10 8 50 Aankomst te Walsoorden 7,15 9.1010,65 1,26 3,20 5 30 6,40 9,20 7.35 11,15 5,35 9.20 8.0ö 11,46 6,05 9,60 8,10 11,50 6,10 9,60» 8,20 12,- 6, 0 10,-» 8,97 12,07 6 27 8,32 12,43 6,43 10,48 6,45 7,15 2 25 2.36 2 45 2, o 3.20 8.33 8,05 8 >6 8 '5 60 9 20 Vertr, boot Breskens 7— 815 930 1046 1200 116 230 346 5— 616 810 945 Aankomst Vlissingen 25 810 956 110 1226 140 255 410 526 640 836 1010 Vertr. trein Vlissingen 784 920 10151120 160 320 420539 720 850 Vertrek boot van Nenzen 6,46 9,40 11.40 Aankomst te Hoedekenskerke 7,30 10,25 12.25 Vertrek trein naar Roosendaal 8,16 11,51 2.15 Vlissingen 8,04 11,09 12.59 Aansluiting op vertrekkende treinen te Qoes met tram. HoedekenskerkeN enzen. 2,20 5,40 3,05 6,26 3,61 7,51 4,69 6,59 7,55 8,4ü 9,15 9,12 AankomBt trein van Roosendaal 8,9 44 11,44 2,44 5,48 8,44 Vlissingen 8,13 9,49 11,49 2,13 6-13 7,49 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,45 10,30 12,30 3,15 6,46 9,15 Aankomst te Nenzen 9,30 11,15 1,16 4,— 7,30 10, Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek beot van Neuzen vm. Borsselen Aankomst te Vlissingen vm. Vertrek trein van Vlissingen 7,20 7,40 8,40 9,20 10,30 nm. 1.50 10,50 2,10 11,60 3,10 1,50 3,20 4,10 4,30 5,30 5,39 Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Borsselen ▲snkomst U Nemen vm. 8,37 nm 19,09 12,37 3,23 12,45 4 - ii u n 8,37 9,- 9,20 1,05 4,20 10,90 n 2,06 6,20 5,60 8161046116 845 «16 810 840 1110 140 410 640 835 920 1120160 622 720 8-0 6.45 nm. 7 55 7.30 8,40 8,15 9,15 8.47 912 vm. 9,57 nm. 8,44 9,49 7,49 10,30 9,16 11,15 10,- vm 10.30 nm 7.20 10,60 7.40 11.50 8.40 8.56 Vm 6.28 9.— nm. 6.— 9.20 6.20 10.10 7.90

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1939 | | pagina 4