J. C. VINK, i Stoombootdienst op tie Wester-Scbelde Allerlei. Zeeuw sell-V laamsche Tramweg-Maatschappij. Hnmor. Axel Walsoorden SPOORWEG BECHELEN—TERNEÜZEN. VLISSINGEN-ROOSENDAAL. Van af 15 Mei 1938 lol nadere aankondiging. WalzoordenHans weert—Kruiningen. Kruiningen—Hansweert—Walzoorden. BreskensVIS ssfnge v NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. BorsselenNeuzen Nu we herdenkeo de troons bestijging van H M de KomngiD, 40 jaar geleden, han het geen kwaad ook eens te herinneren aan het toen algemeen (en nu nog wel) in ons land gezongen jubel lied K KONINGSLIED. Wees begroet met jubeltonen, Wees gezegend, groote dag! Komt ons heuglijk feest nu kroDen) Geurend loover, zonne lach Groeten, kleinen, grijsheid, jeugd, Allen gloeit de borst van vreugd Juichend strekken wij de handen. Heil U ruischt door Hollands tuin Heil U, jublen strand en duin, Koningin, Koningin der Nederlanden 't Vast verbond is thans gesloten, Tusschen Volk en Koningin, Laat ons stil het hoofd ontblooten, Kind'ren van één Hu sgezin Wilbelmina siert de Kroon, Gouden jonkheid stijgt ten troon, Vastgeknoopt zijn d'*ê ste banden. Heil U wat bezwijken zal, Heil U onze trouw staat pal! Koningin, der Nederlanden Voer Uw scepter tal van jaren, Tooverstaf, die allen trekt, Rust geb edt in 't woêa der baren Eisscher leven vreugde wekt! G oen 'd olyltak van de vr»ê, W-lvaart deel haar schatten mee, V yheid woon' aan deze s randen. Heil U op der N <ssau's troon, Heil U, zeeg'ne God Uw Kroon, Koningin der N iderla> den NUTTIGE WENKEN Melk. Goed schoon melkgereedschap is een eerste vereischte voor het winnen van goed houdbare melk. Het bewaren van melk op een friasche stofvrije plaats, waar geen slechte reuk heerscht, is noodza kelijk. Om melk goed te houden, giete men nooit warme en koude melk bij elkander. Vooral in dezen tijd van het jaar is het noodig de melk te koelen. Hoe dieper men koelt, des te beter bl(jtt de melk. Voor het bereiden van frissche dranken voor tractatie's geeft melk ook een goede gelegenheid. Men geve bij voorkeur niet de sterk verkoelende dranken, b.v. in den vorm van stukjes ijs of het zgn. ijsco aan kinderen. Gewoon »koud" in den kel der ol in een bakje met water afgekoeld mogen ze wél ziju; en den frisschen smaak, die zoo'n groote rol speelt bij het lesschen van rioischt, brengen we aan door den drank gedeeltelijk te bereiden van vruchten of vruchtensap. Ter verdunning kan natuurlijk water (of spuitwater) worden ge bruikt met het resultaat, dat we dan de kinderen kunnen trac- teeren op de een of andere be kende vruchtenlimonade. »Maar, beste vriend, want 'n vreemd costuum heb je daar aan Wat is er met jou gebeurd, arme kerel >Ssssst niets Maar ik moet bij den inspecteur van de belas tingen komen, om over mijn aan slag te reclameeren. Karl May De Schat in het Zilvermeer De Pelsjager v. d. Rio Pecos Het sprekende Leder Het Geheim v. d. Witte Bison Sans-Ear De Woudlooper Winneton's Dood Winneton en de Zeeroovers De Zoon van den Berenjager Het Goud van Winneton De Petroleumkoning Old Shatterhand als Detective De Duivelskop i. h. Rotsgebergte Al deze boeiende jongensboeken verkrijgbaar él Tl,— per deel gebonden. Boekhandel, Markt 12. v Axel Zsamslag Hengstdijk a W aisoorden 6 19 6 U b :4 7 10 7 37 9 62 1 f6 0 0 8 b 10 39 8 0 10 6* 12 a 4b 3 20 1 0-> 3 3b 1 2( 3 4ö 9 3 03 5 54 I r Walsoorden 7 20 11 I Hengstdijk 6 6 0 6 46 Zaamslag Axel 7 34 7 56 812 9 44 1210 9 59 12 2 1> 20 12 46 10 36 1 - 2 44 5 37 2 59 5 51 3 20 6 1 3 40 6 29 6 4 7 0 7 2 74 Aiel Mas van Axe' 8 12 10 36 10' 3 6 7 39 rri-s'h 6 44 8 17 iu »1 107 3 41 7 4 W e tdor e b 02 8 33 H» 7 1 i 3 3 t.7 7 Sa* v r. e ib 8 4b 1 17 1 5" 4 4 8 1 b II 1 hiiip, i e 6 O 9 >'9 11 s9 2 |2 4 5 8 3 1» Pyrani'ie b5 9 3 1 58 231 5 16 8 '1 Bi rv t 9 9 8 12 8 2 1 o 2a 9 II Hoofii lft*t 7 s «8 1 l« 2 1 5 '6 9 r>ri» en-> 7 36 0"4 12 4 3u7 5 2 Gent Breskens. v Breskens 5 43 8 12 10 42 1 16 4 73 1 Hoofdp 5 59 828 10 58 1 31 4 16 7 ft Bie. liet 69 6 38 11 0 1 41 4 26 8 0^ P\r midi 62 8 49 11 9 52 4 <7 8 1., Ph iippiue 6 «1 9 09 1 39 2 13 4 57 8 34 is v D. 7 03 9 ^8 11 d7 2 31 5 20 8 5 »Ve>. .lorpe 7 17 9 4- 12 10 2 44 f>3' 9 0c Axe, 7 38 9 63 12 .8 3 5 52 9 -b v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw a Antweri en v St. vic. n. Mech. a Mech' len i Mechelen a Brussel 6 1410 58 6 24 1106 6 33 li 14 6 411 21 6 53 11 33 713 1. 40 7 22 12 05 7 5 12 O 8 14 204 9 01 103 9 15 1 16 931 I3i a Alleen op werkdagen. 9 04 a5 2 13 a". 2 2 a5 2 29 2 40 25 0 3 24 3 09 '07 4 15 4 ,1 *6 «5 a5 b 02 1 21 28 42 58 0 42 6 50b 6 58b 7 06b 1 14b 7 24b 43b 7 52 8 1 0 a 7 f 5n 08a8 ïb 15 9 056 31 92 b b Alleen on Zou- v Brussel a Mechelen v Mechelen a St. Nic. v Mech. v Antw. n. St. Nic. a St. Nic. v. Antw. St. Nic n. Tem. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil a Ter Nonzen en Feestdagen. 6 CO 1100 1 20 6 '5 10 5 1 3> 619 10 25 1 57 7 1 11 26 2 52 6 48 11 9 2 42 7 21 12 04 3 - 721 12 09 3 08 8 20 1 03 4 - 8 27 1 11 4 08 8 36 1 19 4 16 8 46 1 28 4 24 8 53 1 37 4 31 6 6 15 6 31 7 43 7 27 7 45 7 63 8 44 8 51 8 59 9 8 9 15 Aiel IcrneuzcuBreskens. v Atel T Z**insl. a ttuzwn v N-iinen a oefc v Pi 1 i»p v j ain v iJz d v Ijz ud. i Sc uond v aBresken- 5 '4 5 09 b ,8 6 19 63 b O 69 7o 7 24 7 39 7 5 8 5 "36 7 56 b IJ 8 49 8 59 9 0» 9 ï9 9 3o 9 9 9 ,4 I" 14 10 33 >0 10 20 10 >9 11 19 11 29 ll 39 11 9 1 Oo 2"7 12 19 1 5 I 0 12 28 2 <6 1 o5 1 52 2 02 212 2 o2 2 89 83 3 2 4 tn 4 5 3- 3 20 33 9 4 37 4l7 157 5 U 5 7 a 28 5 3 bb 6 05 5 >3 oil 6 .0 7 23 4 o 12 8 2. 8 b v Bre-kens a üchuoudij e a T v IJ ze* oijke Pyram de f i.ip 6 40 H >ek 6 48 -Neuztun b a9 7 06 Zaamsl. 7 54 *xel 814 8 11 8 2 822 8 36 837 49 9 30 9 40 9 64 0 08 11 68 11 i9 9 09 1139 917 li 47 9 27 11 67 9 59 .2 25 10 20 12 45 109 1 Ou 12- 12 20 12 34 12 49 i 42 1 62 2 12 2 20 2 0 69 3 20 3 40 Neuzen 6 50 Sluiskil 6 59 Sluiskil Brug 7 03 Philippine 7 07 Sas van Gent 7 20 3 43 ^53 4 10 4 24 4 2a 4 37 467 5 05 5 15 6 60 6 09 7 30 7 4o 5 04 7 02 24 8 32 6 31 8 a4 8 4 85 9 Selzaete Selzaete Gent Dp. Gent St. P. i Brussel i 05 7 231103 8 01 11 45 8 '9 11 52 9 5 12 53 Spoorweg Ter NeuzenGent. 8 50a 12 25 8 o9 12 34 9 03a 2 38 9 07a 12 42 9 201 12 5o 9 05a 12 40 5 0 8 5 Ja. -.4 8 69a 5 t 9 0 ia 557 9 7a b07 9 20a 552 9 (J a 12 6a 606 9 5 131a 10 28 150a 6 55 10 1 52 9 21 0 3 10 54 11 5 v Brussel a Geut St. P. G*at St. P. Gaat Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Geut Pnilippiae Sluislilbrug Sluiskil Ter v - 'uzeu a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alb en op werkdagen. a7 24 a-i 21 a8 31 s8 4J a9 19 a9 21 «9 51 08 a9 59 12 alo 03 16 a 0 07 21 a 0 15 25 41 2 dO 11 01 3 60 6 12 11 3ó 4 54 7 46 1 5i 5 00 8 44 12 15 5 14 8 56 12 53 6 54 9 35 1 6 20 9 40 130 6 50 910 1 34 6 58 9 18 142 7 02 10 23 1 46 7 06 10 26 1 54 714 10 34 6 aO 7 42 9 31 Autoouodiun sen St. JansteenBuisttt mzuwrden v.v. a a v St. Janst. 624 825 1 20 1240 235 427 446 vbaist o3 830 U25 i2 d 24t. 306 .32 450 aWalz. 7109 011— U 8z»>o465l2 53». a a a v Walz. 715 915 1H 5 130326350515 536 660 v Huist 7ö5 551J45 216 405 430 5 5 610 730 aStJanstf—10 1 5o 216 410 6— 736 V Neuzen 8 - 10 26 V Sluiskil 8 15 10 40 a Selzaete 8 40 11 V Se zaete 9 51 1101 V Slu s»il 10 10 11 2D a Neuzen 10 25 1135 Autobusdieust Ternenzen Solzaete. Werkdagen 1136 3 lj 5 30 7 40 11 50 3 30 5 45 7 55 12 40 .->50 b 05 8 15 1 13 3 5 6 -5 9 65 1 30 4 15 6 45 10 15 15 4 30 7 10 30 10 30 1046 11 10 1120 11 45 12 Zondagen 2 2 15 2 40 2 40 3 - 3 15 5 30 5 46 60> 6 25 7 40 7 55 8 15 9 5 j 6i5 10 10 7 10 85 t Op tij ig verzoek van of naar St. J nsteen. Rijdt allieen op Zonda- Up tudig veizoeu z*l er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een trambus-baltebo d. a Al.een op werkdagen. M.. rktbussen. Van Hulst 11 Axel li 30 Holl. tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd. Van Gent >0 Be g ttjd, a nk Axel 7 en HuW 7 30 Hod tijd. Op Donderdag v a Wa oorden naar St Nicolaas 8 25 en van Hulst 9 Terug van at. Nico aas 1 30 eu van Hulst 2 2u. Op M«andag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1146, van Ossenisse 12—, van Hengstdijk 12 15, aank. Huist 12 40 en terug r«sp. 3 tU, a 36, 3 60, aank. Walsoorden 4u6. v Axel 7 3^ 10 *0 1 40 v Zu ddorpe 7 40 10 50 15o v koew^ht 7 55 1105 205 v -1 Jansteen 8 10 11 zu 2 20 a Hulst 8 15 lloV 2 aO Auiobusdienst Axelhulst 48(J 746 v Hulst 8 30 1160 2 40 6 15 8f0 4 *6 7 55 v St. Jansteen 8 45 122 50 6 25 9 5— 8 10 v Koew cht 9 12 15 30- 6 40 915 6 5 8 5 v Zuiddorp e 9 15 12 30 3 20 6 55 9 30 5.0 8 a6 v Axel 9 80 12 40 3 30 7 05 9 40 Vlissingen Middelburg Goes Kruiningen Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda s'Hertogenbosch Utrecht C.S. N jinegen \rnuem a5 47 6 27 7 60 9 20 11 20 1 50 «3 20 a4 50 a5 54 6 36 7 51 9 29 11 29 1 8 i3 29 a4 68 a6 15 6 58 8 lo 95 115 2 15 a3 51 at la a6 27 7 14 827 10 07 12 07 2 27 a4 07 «6 27 a6 48 7 44 8 48 10 37 12 37 2 48 a4 7 a5 43 a7 7 57 9 10 5) 12 50 3 h4 5») a6 a7 04 8 02 9 0. 11 12 56 3 38 6 - f6 04 a8 u2 9 u2 1 02 12 02 2 02 6 12 ab 06 v 04 lOOj 12 05 2 05 3 56 6 5 16 2 8 27 927 10 il li 27 2 7 4 19 8 z7 f 7 14 8 59 9 o9 10 o9 12 69 25 4 69 8 j9 9 .4 lo 14 1 5 l 15 3 15 5 08 915 f8 03 7 u7 8 07 9 07 1107 107 307 7 07 6 07 7 26 8 26 9 26 11 26 1 2b 3 26 7 26 6 ft6 8 08 9 08 10 08 12 08 2 03 4 08 8 08 7 '»8 8 62 9 j'2 10 52 i2 <2 22» 4 52 7 ö2 7 62 9 - 10 - 11 1 3 - 5 9 - 9 ftO 10 2 ll 20 •1 20 3 20 5 20 9 20 5 20 6 29 551 6 07 a 37 6 50 7 8 02 8 05 8 27 8 '9 9 15 7 a 7 2 6 8 08 8 52 9 - 9 20 742 o o Op 8 38 9 49 9 - 040 701 8 43 8 01 8 42 9 2 9 46 9 52 9 28 9 ol 7 20 8 60 7 29 8 68 7 51 9 lt 7 45 9 27 8 37 9 48 8 5) 10 9 06 10 06 1 '02 11 0 9 56 1; 41 10 27 11 ft9 10 59 12 - 1, 15 0 ,5 9 07 10 07 9 26 10 2 10 v8 11 08 10 52 11 52 Werkdagen. Zondagen Vertrek boot van Walzoorden 7,35 9,2011,16 1,86 3,50 5 35 7,15 9 20 Aankomst te Hansweert 8,05 9,50 11,-,6 2,05 4,20 6 05 7,45 9 60 Vertrek van Hans weert 8,10 9,5011,50 2,104 26 6 107 60960* Aankomst te Kruiningen 8,20 10 12,— 2,20 4 35 6 20 8 10—* Vertrek trein naar Roosendaal 8,27 10,07 '2,07 2,27 5.27 8 07 Vlissmgeu 8 32 11 3412^43 2,34 4^43 6 43 8 34 1043 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot s-ijn. Aankomst trein ran Roosendaal 7,44 9 32 12,41 2,32 4 41 5 36 8 32 Vlissingen 6,25 8, 610 06 12,"6 2,26 4!0j 5/25 8.06 Vertrek van Kruiningen 6,30 8,23 10 10 12.45 9 5 45 6,40 8 85 Aankomst te Hausweert 6,40 8,88 10 20 12.5j 2.4b 4 56 6 50 8'45 artrei£ bo°' van Hansweert 6,46 8 4 10,25 12,65 2.60 6*— 6 10 8 50 Aankomst te Walzoorden 7,15 9,1010,65 1,25 3,20 5 30 6A0 9.20 VlissingenBreskens. Aank. tr. Vlissingen 615 716 887 917 1125 1209 128 309 323 ^28 613 728 verm, boot Vlissingen680 i46 9- 1015 1130 1245 2-815 430 545 7- 915 A wik. boot Breskens 655 810 926 1040 1165 110 2,25 34U 465 610 725 940 7 f5 11,15 5,15 9,20 8.0o 11.46 6,45 9,60 8,10 11,50 6,50 9, 0* 8,20 12,— 6,— 10,—* 8,27 12,07 6,07 8,32 12,43 6,43 10,43 11 - b 12 U v0 c 0 2 7,55 8,4». 9,15 9,12 v Arnhem MjmcgeD Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Br»da Roosendaal Amsterdam C.S. Uaanem Den Haag H.S. a Rotterdam D.P. Kottei dam Beurs a Roosendaal v Roosendaal a verge» op Zoom Kruimngen sust Middelburg a V .isuugen «5 52 a6 j4 ao .,4 a" 54 *5 9 at 2 a a7 17 a7 6 a Ü4 a8 C ao 37 6 41 70. 7 10 7 52 8 3t 8 4 6 4o 6 59 7 32 7 4 7 69 6 52 a 9 a 9 3 ft 93* a 3 46 all> 03 a.O 9 as *1 a9 0J 9 10 a* 52 a -»4 a i 5* 8 *3 8 >9 9 12 9 54 9.9 0 52 11 - ll 13 11 84 1 46 2 3 12 o9 941 10 03 1" .0 It 52 U 34 11 .>4 9 i3 9 29 10 01 K 21 t 2 11 82 12 - i. 14 12 *3 1 1 21 128 1013 10 29 1 02 1 4 11 29 12 8 U 39 136 I 41 12 01 12 10 12 52 1 St 1 64 II 13 11 29 12 02 12 24 129 1 5b a a2 a aJ i4 a 4b a u8 ai 09 1 41 2 03 2 10 2 2 3 35 354 143 1 f9 2 32 2 54 2 69 8 5 i 4 4 »4 4 43 4 3» 621 5 26 3 41 4 03 4 10 4 52 5 3» 6 54 2«( 2 59 3 2 3 64 3 59 a4 ob ao aó 13 a5 36 aö oO ab t'7 a6 13 6 41 6 03 b 10 6 52 7 3? 7 54 3 43 3 59 432 4 56 4 69 6 4 6 6 LI 6 43 6 59 72. 7 26 7 41 8 03 i0 8 52 9 35 -54 5 '3 6 59 6 52 6 66 k 59 5 8 8 ld 8 4 8 46 9 03 9 09 bi 29 bd 49 9 li 9 6v 1". 5 10 54 7 43 7 b9 8 32 65 9 95 o ol 0 44 05 21 129 Vertr. boot Breskens 7—815 9301046 1300 116 280 8465— 616 810 94'- isakomst Vlissingen 725 840 956 11101225 140 255 410 525 640 835 1010 ertr. trein Vlisslugen 784 s2J 1 151120 160 320 50515 642 860 Vertrek boot van Neuzen 6,46 9 40 11.40 Aankomst te Hoedekenskerke 7,J0 10^25 12!25 Vertrek trein naar Roosendaal 8,15 11,51 2.15 .1 Vlissingen 8,u4 10,56 12.53 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes Aankomst trein van Roosendaal 8,— 9,44 11,44 2 44 5 48 8 44 r Vlissingen 8,13 9,49 ll!»9 '2<i 6T6 7 49 vertrek boot van Hoedekensk. 8, 5 10,30 12 30 3 20 6 45 9*15 tankomst te Neuzen 9 3d 11,15 1,16 4>0 7^30 lo|- Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. N enzenBorsselenVlissingen. 2,30 5,40 3,15 6,26 8,61 7,f 1 4,59 6,59 met tram. Vertrek boot van Neuzen vm. Borsseien Aankomst te Vlissingen vm. ertrek trein van Vlissingen 7,20 7,40 10,50 8.t0 11,60 a Alleen op werkdagen b Alleen op Zon- en feestdagen, f Treinen met toeslag Vlissingen ankomst trein te Vlissingen Verirek boot van Vlissingen Borsselen Aankomst ta Neuzen 9,20 10,30 nm. 1,50 2,10 3,10 1,5) 3,20 vm. II II II 8,37 ®i— 9,20 7,- 10,20 5,50 nm 12,09 12,22 12.50 1, 0 2,10 n u 4,30 4,6 6,5 6.08 4 - 4,20 5,20 6,45 7,15 9,41 10,05 10.10 10,20 10,25 lu,5j 2 25 2.36 2,45 2,.»0 3 2 8.32 8,05 8.o5 8.45 8.60 9 20 917 1209 128 528 909 746 1015 1246 315 6j4 915 810 iu40 110 340 610 940 816 1045 116 345 «16 94a o,Ui to 140 410 640 1010 920 112J 160 620 6*2 vm 6.45 nm. 7 f5 7.30 8,4U 8,15 n 9,15 8.47 9,12 vm. 9,57 Dm. 8,44 9,49 7.49 10,30 9,16 11,15 10- vm vm 9 Dm 7 20 9.20 7.40 10.20 8 4) 11.20 8. .0 6 28 7.80 nm. 6.— 7.50 6.20 «.50 7.20

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1938 | | pagina 4