J. C. VINK,
i
Stoombootdienst op tie Wester-Scbelde
Allerlei.
Zeeuw sell-V laamsche Tramweg-Maatschappij.
Hnmor.
Axel Walsoorden
SPOORWEG BECHELEN—TERNEÜZEN.
VLISSINGEN-ROOSENDAAL.
Van af 15 Mei 1938 lol nadere aankondiging.
WalzoordenHans weert—Kruiningen.
Kruiningen—Hansweert—Walzoorden.
BreskensVIS ssfnge v
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
BorsselenNeuzen
Nu we herdenkeo de troons
bestijging van H M de KomngiD,
40 jaar geleden, han het geen
kwaad ook eens te herinneren
aan het toen algemeen (en nu nog
wel) in ons land gezongen jubel
lied
K KONINGSLIED.
Wees begroet met jubeltonen,
Wees gezegend, groote dag!
Komt ons heuglijk feest nu kroDen)
Geurend loover, zonne lach
Groeten, kleinen, grijsheid, jeugd,
Allen gloeit de borst van vreugd
Juichend strekken wij de handen.
Heil U ruischt door Hollands tuin
Heil U, jublen strand en duin,
Koningin, Koningin der
Nederlanden
't Vast verbond is thans gesloten,
Tusschen Volk en Koningin,
Laat ons stil het hoofd ontblooten,
Kind'ren van één Hu sgezin
Wilbelmina siert de Kroon,
Gouden jonkheid stijgt ten troon,
Vastgeknoopt zijn d'*ê ste banden.
Heil U wat bezwijken zal,
Heil U onze trouw staat pal!
Koningin, der Nederlanden
Voer Uw scepter tal van jaren,
Tooverstaf, die allen trekt,
Rust geb edt in 't woêa der baren
Eisscher leven vreugde wekt!
G oen 'd olyltak van de vrȐ,
W-lvaart deel haar schatten mee,
V yheid woon' aan deze s randen.
Heil U op der N <ssau's troon,
Heil U, zeeg'ne God Uw Kroon,
Koningin der N iderla> den
NUTTIGE WENKEN
Melk.
Goed schoon melkgereedschap
is een eerste vereischte voor het
winnen van goed houdbare melk.
Het bewaren van melk op een
friasche stofvrije plaats, waar geen
slechte reuk heerscht, is noodza
kelijk.
Om melk goed te houden, giete
men nooit warme en koude melk
bij elkander.
Vooral in dezen tijd van het
jaar is het noodig de melk te
koelen. Hoe dieper men koelt,
des te beter bl(jtt de melk.
Voor het bereiden van frissche
dranken voor tractatie's geeft melk
ook een goede gelegenheid. Men
geve bij voorkeur niet de sterk
verkoelende dranken, b.v. in den
vorm van stukjes ijs of het zgn.
ijsco aan kinderen.
Gewoon »koud" in den kel
der ol in een bakje met water
afgekoeld mogen ze wél ziju;
en den frisschen smaak, die zoo'n
groote rol speelt bij het lesschen
van rioischt, brengen we aan door
den drank gedeeltelijk te bereiden
van vruchten of vruchtensap.
Ter verdunning kan natuurlijk
water (of spuitwater) worden ge
bruikt met het resultaat, dat we
dan de kinderen kunnen trac-
teeren op de een of andere be
kende vruchtenlimonade.
»Maar, beste vriend, want 'n
vreemd costuum heb je daar aan
Wat is er met jou gebeurd, arme
kerel
>Ssssst niets Maar ik moet
bij den inspecteur van de belas
tingen komen, om over mijn aan
slag te reclameeren.
Karl May
De Schat in het Zilvermeer
De Pelsjager v. d. Rio Pecos
Het sprekende Leder
Het Geheim v. d. Witte Bison
Sans-Ear De Woudlooper
Winneton's Dood
Winneton en de Zeeroovers
De Zoon van den Berenjager
Het Goud van Winneton
De Petroleumkoning
Old Shatterhand als Detective
De Duivelskop i. h. Rotsgebergte
Al deze boeiende jongensboeken
verkrijgbaar él Tl,— per deel
gebonden.
Boekhandel, Markt 12.
v Axel
Zsamslag
Hengstdijk
a W aisoorden
6 19
6 U
b :4
7 10
7 37 9 62
1 f6 0 0
8 b 10 39
8 0 10 6*
12
a 4b 3 20
1 0-> 3 3b
1 2( 3 4ö
9 3 03 5 54 I r Walsoorden 7 20
11 I Hengstdijk
6
6 0
6 46
Zaamslag
Axel
7 34
7 56
812
9 44 1210
9 59 12 2
1> 20 12 46
10 36 1 -
2 44 5 37
2 59 5 51
3 20 6 1
3 40 6 29
6 4
7 0
7 2
74
Aiel
Mas
van
Axe'
8 12
10 36
10'
3 6
7 39
rri-s'h 6 44
8 17
iu »1
107
3 41
7 4
W e tdor e b 02
8 33
H» 7
1 i 3
3 t.7
7
Sa* v r. e ib
8 4b
1 17
1 5"
4 4
8 1 b
II
1 hiiip, i e 6 O
9 >'9
11 s9
2 |2
4 5
8 3
1»
Pyrani'ie b5
9 3
1 58
231
5 16
8
'1
Bi rv t 9
9 8
12 8
2 1
o 2a
9
II
Hoofii lft*t 7 s
«8
1 l«
2 1
5 '6
9
r>ri» en-> 7 36
0"4
12 4
3u7
5 2
Gent Breskens.
v Breskens
5 43
8 12
10 42
1 16
4
73 1
Hoofdp
5 59
828
10 58
1 31
4 16
7 ft
Bie. liet
69
6 38
11 0
1 41
4 26
8 0^
P\r midi
62
8 49
11 9
52
4 <7
8 1.,
Ph iippiue 6 «1
9 09
1 39
2 13
4 57
8 34
is v D.
7 03
9 ^8
11 d7
2 31
5 20
8 5
»Ve>. .lorpe
7 17
9 4-
12 10
2 44
f>3'
9 0c
Axe,
7 38
9 63
12 .8
3
5 52
9 -b
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw
a Antweri en
v St. vic. n. Mech.
a Mech' len
i Mechelen
a Brussel
6 1410 58
6 24 1106
6 33 li 14
6 411 21
6 53 11 33
713 1. 40
7 22 12 05
7 5 12 O
8 14 204
9 01 103
9 15 1 16
931 I3i
a Alleen op werkdagen.
9 04 a5
2 13 a".
2 2 a5
2 29
2 40
25
0
3 24
3 09
'07
4 15
4 ,1
*6
«5
a5
b
02
1
21
28
42
58
0
42
6 50b
6 58b
7 06b
1 14b
7 24b
43b
7 52
8 1
0 a 7 f 5n
08a8 ïb
15 9 056
31 92 b
b Alleen on Zou-
v Brussel
a Mechelen
v Mechelen
a St. Nic. v Mech.
v Antw. n. St. Nic.
a St. Nic. v. Antw.
St. Nic n. Tem.
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
a Ter Nonzen
en Feestdagen.
6 CO
1100
1 20
6 '5
10 5
1 3>
619
10 25
1 57
7 1
11 26
2 52
6 48
11 9
2 42
7 21
12 04
3 -
721
12 09
3 08
8 20
1 03
4 -
8 27
1 11
4 08
8 36
1 19
4 16
8 46
1 28
4 24
8 53
1 37
4 31
6
6 15
6 31
7 43
7 27
7 45
7 63
8 44
8 51
8 59
9 8
9 15
Aiel IcrneuzcuBreskens.
v Atel
T Z**insl.
a ttuzwn
v N-iinen
a oefc
v Pi 1 i»p
v j ain
v iJz d
v Ijz ud.
i Sc uond
v
aBresken-
5 '4
5 09
b ,8
6 19
63
b O
69
7o
7 24
7 39
7 5
8 5
"36
7 56
b IJ
8 49
8 59
9 0»
9 ï9
9 3o
9 9
9 ,4
I" 14
10 33
>0
10 20
10 >9
11 19
11 29
ll 39
11 9
1 Oo
2"7
12 19
1 5
I 0
12 28
2 <6
1 o5
1 52
2 02
212
2 o2
2 89
83
3 2
4 tn
4 5
3-
3 20
33 9
4 37
4l7
157
5 U
5 7
a 28
5 3
bb
6 05
5 >3
oil
6 .0
7 23
4
o 12
8 2.
8 b
v Bre-kens
a üchuoudij e
a T
v IJ ze* oijke
Pyram de
f i.ip 6 40
H >ek 6 48
-Neuztun b a9
7 06
Zaamsl. 7 54
*xel 814
8 11
8 2
822
8 36
837
49
9 30
9 40
9 64
0 08
11 68
11 i9
9 09 1139
917 li 47
9 27 11 67
9 59 .2 25
10 20 12 45
109 1 Ou
12-
12 20
12 34
12 49
i 42
1 62
2 12
2 20
2 0
69
3 20
3 40
Neuzen 6 50
Sluiskil 6 59
Sluiskil Brug 7 03
Philippine 7 07
Sas van Gent 7 20
3 43
^53
4 10
4 24
4 2a
4 37
467
5 05
5 15
6 60
6 09
7 30
7 4o
5 04
7 02
24
8 32
6 31
8 a4
8 4
85
9
Selzaete
Selzaete
Gent Dp.
Gent St. P.
i
Brussel
i 05
7 231103
8 01 11 45
8 '9 11 52
9 5 12 53
Spoorweg Ter NeuzenGent.
8 50a 12 25
8 o9 12 34
9 03a 2 38
9 07a 12 42
9 201 12 5o
9 05a 12 40
5 0 8 5 Ja.
-.4 8 69a
5 t 9 0 ia
557 9 7a
b07 9 20a
552 9 (J a
12 6a 606 9 5
131a 10 28
150a 6 55 10
1 52 9 21 0
3 10 54 11 5
v Brussel
a Geut St. P.
G*at St. P.
Gaat Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Geut
Pnilippiae
Sluislilbrug
Sluiskil
Ter v - 'uzeu
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alb en op werkdagen.
a7 24
a-i 21
a8 31
s8 4J
a9 19
a9 21
«9 51
08 a9 59
12 alo 03
16 a 0 07
21 a 0 15
25
41
2
dO
11 01
3 60
6 12
11 3ó
4 54
7 46
1 5i
5 00
8 44
12 15
5 14
8 56
12 53
6 54
9 35
1
6 20
9 40
130
6 50
910
1 34
6 58
9 18
142
7 02
10 23
1 46
7 06
10 26
1 54
714
10 34
6 aO 7 42 9 31
Autoouodiun sen St. JansteenBuisttt mzuwrden v.v.
a a
v St. Janst. 624 825 1 20 1240 235 427 446
vbaist o3 830 U25 i2 d 24t. 306 .32 450
aWalz. 7109 011— U 8z»>o465l2 53».
a a a
v Walz. 715 915 1H 5 130326350515 536 660
v Huist 7ö5 551J45 216 405 430 5 5 610 730
aStJanstf—10 1 5o 216 410 6— 736
V
Neuzen
8 -
10 26
V
Sluiskil
8 15
10 40
a
Selzaete
8 40
11
V
Se zaete
9 51
1101
V
Slu s»il
10 10
11 2D
a Neuzen
10 25
1135
Autobusdieust Ternenzen Solzaete.
Werkdagen
1136 3 lj 5 30 7 40
11 50 3 30 5 45 7 55
12 40 .->50 b 05 8 15
1 13 3 5 6 -5 9 65
1 30 4 15 6 45 10 15
15 4 30 7 10 30
10 30
1046
11 10
1120
11 45
12
Zondagen
2
2 15
2 40
2 40
3 -
3 15
5 30
5 46
60>
6 25
7 40
7 55
8 15
9 5 j
6i5 10 10
7 10 85
t Op tij ig verzoek van of naar St. J nsteen. Rijdt allieen op Zonda-
Up tudig veizoeu z*l er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
trambus-baltebo d. a Al.een op werkdagen.
M.. rktbussen.
Van Hulst 11 Axel li 30 Holl. tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd.
Van Gent >0 Be g ttjd, a nk Axel 7 en HuW 7 30 Hod tijd.
Op Donderdag v a Wa oorden naar St Nicolaas 8 25 en van Hulst 9
Terug van at. Nico aas 1 30 eu van Hulst 2 2u.
Op M«andag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1146, van Ossenisse 12—, van Hengstdijk 12 15, aank. Huist 12 40
en terug r«sp. 3 tU, a 36, 3 60, aank. Walsoorden 4u6.
v Axel 7 3^ 10 *0 1 40
v Zu ddorpe 7 40 10 50 15o
v koew^ht 7 55 1105 205
v -1 Jansteen 8 10 11 zu 2 20
a Hulst 8 15 lloV 2 aO
Auiobusdienst Axelhulst
48(J 746 v Hulst 8 30 1160 2 40 6 15 8f0
4 *6 7 55 v St. Jansteen 8 45 122 50 6 25 9
5— 8 10 v Koew cht 9 12 15 30- 6 40 915
6 5 8 5 v Zuiddorp e 9 15 12 30 3 20 6 55 9 30
5.0 8 a6 v Axel 9 80 12 40 3 30 7 05 9 40
Vlissingen
Middelburg
Goes
Kruiningen
Bergen op Zoom
Roosendaal
Roosendaal
Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag H.S.
Haarlem
Amsterdam C.S.
Roosendaal
Breda
s'Hertogenbosch
Utrecht C.S.
N jinegen
\rnuem
a5 47
6 27
7 60
9 20
11 20
1 50
«3 20
a4 50
a5 54
6 36
7 51
9 29
11 29
1 8
i3 29
a4 68
a6 15
6 58
8 lo
95
115
2 15
a3 51
at la
a6 27
7 14
827
10 07
12 07
2 27
a4 07
«6 27
a6 48
7 44
8 48
10 37
12 37
2 48
a4 7
a5 43
a7
7 57
9
10 5)
12 50
3
h4 5»)
a6
a7 04
8 02
9 0.
11
12 56
3 38
6 -
f6 04
a8 u2
9 u2
1 02
12 02
2 02
6 12
ab 06
v 04
lOOj
12 05
2 05
3 56
6 5
16 2
8 27
927
10 il
li 27
2 7
4 19
8 z7
f 7 14
8 59
9 o9
10 o9
12 69
25
4 69
8 j9
9 .4
lo 14
1 5
l 15
3 15
5 08
915
f8 03
7 u7
8 07
9 07
1107
107
307
7 07
6 07
7 26
8 26
9 26
11 26
1 2b
3 26
7 26
6 ft6
8 08
9 08
10 08
12 08
2 03
4 08
8 08
7 '»8
8 62
9 j'2
10 52
i2 <2
22»
4 52
7 ö2
7 62
9 -
10 -
11
1
3 -
5
9 -
9 ftO
10 2
ll 20
•1 20
3 20
5 20
9 20
5 20
6 29
551
6 07
a 37
6 50
7
8 02
8 05
8 27
8 '9
9 15
7 a
7 2 6
8 08
8 52
9 -
9 20
742
o
o
Op
8 38
9 49
9 -
040
701
8 43
8 01
8 42
9 2
9 46
9 52
9 28
9 ol
7 20
8 60
7 29
8 68
7 51
9 lt
7 45
9 27
8 37
9 48
8 5)
10
9 06
10 06
1 '02
11 0
9 56
1; 41
10 27
11 ft9
10 59
12 -
1, 15
0 ,5
9 07
10 07
9 26
10 2
10 v8
11 08
10 52
11 52
Werkdagen. Zondagen
Vertrek boot van Walzoorden 7,35 9,2011,16 1,86 3,50 5 35 7,15 9 20
Aankomst te Hansweert 8,05 9,50 11,-,6 2,05 4,20 6 05 7,45 9 60
Vertrek van Hans weert 8,10 9,5011,50 2,104 26 6 107 60960*
Aankomst te Kruiningen 8,20 10 12,— 2,20 4 35 6 20 8 10—*
Vertrek trein naar Roosendaal 8,27 10,07 '2,07 2,27 5.27 8 07
Vlissmgeu 8 32 11 3412^43 2,34 4^43 6 43 8 34 1043
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot s-ijn.
Aankomst trein ran Roosendaal 7,44 9 32 12,41 2,32 4 41 5 36 8 32
Vlissingen 6,25 8, 610 06 12,"6 2,26 4!0j 5/25 8.06
Vertrek van Kruiningen 6,30 8,23 10 10 12.45 9 5 45 6,40 8 85
Aankomst te Hausweert 6,40 8,88 10 20 12.5j 2.4b 4 56 6 50 8'45
artrei£ bo°' van Hansweert 6,46 8 4 10,25 12,65 2.60 6*— 6 10 8 50
Aankomst te Walzoorden 7,15 9,1010,65 1,25 3,20 5 30 6A0 9.20
VlissingenBreskens.
Aank. tr. Vlissingen 615 716 887 917 1125 1209 128 309 323 ^28 613 728
verm, boot Vlissingen680 i46 9- 1015 1130 1245 2-815 430 545 7- 915
A wik. boot Breskens 655 810 926 1040 1165 110 2,25 34U 465 610 725 940
7 f5 11,15 5,15 9,20
8.0o 11.46 6,45 9,60
8,10 11,50 6,50 9, 0*
8,20 12,— 6,— 10,—*
8,27 12,07 6,07
8,32 12,43 6,43 10,43
11 - b 12
U v0 c 0 2
7,55
8,4».
9,15
9,12
v Arnhem
MjmcgeD
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Br»da
Roosendaal
Amsterdam C.S.
Uaanem
Den Haag H.S.
a Rotterdam D.P.
Kottei dam Beurs
a Roosendaal
v Roosendaal
a verge» op Zoom
Kruimngen
sust
Middelburg
a V .isuugen
«5 52
a6 j4
ao .,4
a" 54
*5 9
at 2
a
a7 17
a7 6
a Ü4
a8 C
ao 37
6 41
70.
7 10
7 52
8 3t
8 4
6 4o
6 59
7 32
7 4
7 69
6 52
a 9
a 9 3
ft 93*
a 3 46
all> 03
a.O 9
as *1
a9 0J
9 10
a* 52
a -»4
a i 5*
8 *3
8 >9
9 12
9 54
9.9
0 52
11 -
ll 13
11 84
1 46
2 3
12 o9
941
10 03
1" .0
It 52
U 34
11 .>4
9 i3
9 29
10 01
K 21
t 2
11 82
12 -
i. 14
12 *3
1
1 21
128
1013
10 29
1 02
1 4
11 29
12 8
U 39
136
I 41
12 01
12 10
12 52
1 St
1 64
II 13
11 29
12 02
12 24
129
1 5b
a
a2 a
aJ i4
a 4b
a u8
ai 09
1 41
2 03
2 10
2 2
3 35
354
143
1 f9
2 32
2 54
2 69
8 5 i
4
4 »4
4 43
4 3»
621
5 26
3 41
4 03
4 10
4 52
5 3»
6 54
2«(
2 59
3 2
3 64
3 59
a4 ob
ao
aó 13
a5 36
aö oO
ab t'7
a6 13
6 41
6 03
b 10
6 52
7 3?
7 54
3 43
3 59
432
4 56
4 69
6 4
6
6 LI
6 43
6 59
72.
7 26
7 41
8 03
i0
8 52
9 35
-54
5 '3
6 59
6 52
6 66
k 59
5
8
8 ld
8 4
8 46
9 03
9 09
bi 29
bd 49
9 li
9 6v
1". 5
10 54
7 43
7 b9
8 32
65
9
95
o
ol
0 44
05
21
129
Vertr. boot Breskens 7—815 9301046 1300 116 280 8465— 616 810 94'-
isakomst Vlissingen 725 840 956 11101225 140 255 410 525 640 835 1010
ertr. trein Vlisslugen 784 s2J 1 151120 160 320 50515 642 860
Vertrek boot van Neuzen 6,46 9 40 11.40
Aankomst te Hoedekenskerke 7,J0 10^25 12!25
Vertrek trein naar Roosendaal 8,15 11,51 2.15
.1 Vlissingen 8,u4 10,56 12.53
Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes
Aankomst trein van Roosendaal 8,— 9,44 11,44 2 44 5 48 8 44
r Vlissingen 8,13 9,49 ll!»9 '2<i 6T6 7 49
vertrek boot van Hoedekensk. 8, 5 10,30 12 30 3 20 6 45 9*15
tankomst te Neuzen 9 3d 11,15 1,16 4>0 7^30 lo|-
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
N enzenBorsselenVlissingen.
2,30 5,40
3,15 6,26
8,61 7,f 1
4,59 6,59
met tram.
Vertrek boot van Neuzen vm.
Borsseien
Aankomst te Vlissingen vm.
ertrek trein van Vlissingen
7,20
7,40 10,50
8.t0 11,60
a Alleen op werkdagen b Alleen op Zon- en feestdagen, f Treinen met toeslag
Vlissingen
ankomst trein te Vlissingen
Verirek boot van Vlissingen
Borsselen
Aankomst ta Neuzen
9,20
10,30 nm. 1,50
2,10
3,10
1,5) 3,20
vm.
II
II
II
8,37
®i—
9,20
7,- 10,20
5,50
nm 12,09 12,22
12.50
1, 0
2,10
n
u
4,30
4,6
6,5
6.08
4 -
4,20
5,20
6,45
7,15
9,41
10,05
10.10
10,20
10,25
lu,5j
2 25
2.36
2,45
2,.»0
3 2
8.32
8,05
8.o5
8.45
8.60
9 20
917 1209 128 528 909
746 1015 1246 315 6j4
915 810 iu40 110 340
610 940
816 1045 116 345 «16
94a o,Ui to 140 410
640 1010 920 112J 160
620 6*2
vm 6.45 nm. 7 f5
7.30 8,4U
8,15 n 9,15
8.47 9,12
vm. 9,57 Dm. 8,44
9,49 7.49
10,30 9,16
11,15 10-
vm
vm
9 Dm 7 20
9.20 7.40
10.20 8 4)
11.20 8. .0
6 28
7.80 nm. 6.—
7.50 6.20
«.50 7.20