Stoombootdienst op de Wester-Schelde ■m Allerlei. Zeeuw scli-Y laamsciie Tramweg-Maatschappij Axel Walsoorden SPOOR WEM MJDCHELMN TLIS8LN ÖENROOSENDAAL. Alleen op werkdag e a Van af 15 Mei 1938 tot nadere aankondiging Walzoerden—Hanswuert- Xruiningen Kr u iïiingen—flans weert—Walzoorden YllssingenBreskens, Breakens— YllBsingen. Neuzenfloedekenskerke. Vllssizgen- Borsseien—Neuzez. 8,28 4 4,20 j 6,30 j t va Een dagje uit en dan Wat is er ep een mooien zo merdag geaoegelijker, daD dat de heele familie er op uit treki om te genieten van de vrije natuur Een algemeene fietstocht mis schien of een uitstapje te voet nadat tram, trein of boot ons eerst een goed eind buiten de stao hebben gebraeht; de boterhammen mee, zoodat de teGht niet ontijdig reeds moet worden onderbroken; en dan tot slot een laat middag maal thuis. Ja maar dat middagmaal Wie zorgt daarvoor Zonder moeder zou de pret maar >half« zjjn, die gaat dus vast en zeker mee; trouwens, als er iemand behoefte heeft aan een dagje uit, dan is zij het toeh wel, die verreweg het meest op huis is aangewezen, Iu de eerste plaats nemen we ons voor met veeleischeDd te zijit en ODzen eetlust gescherpt door buitenlucht en beweging te bevredigen met goed es een voudig voedsel. Laten we ons menu b.v. be palen tot sla met hardgekookte eieren en gebakken aardappelen, met als nagerecht eeD flinke schotel koude vanillerjjst. Voor de aardappelen is reeds den vorigen dag gezorgd, die staan koud in de vliegenkast eo kunnen hetzij heel, hetzy in plakjes gesneden hun bruine korstjes in de koekenpan aannemen in den tyd, dat de tafel wordt gedekt en de sla klaargemaakt. Ook de eieren zijD den vorigen f'a8a' gekookt, evenals de rijstebrij met vanille, die we zoo koud mogelijk hebben weggezet.in den kelder (als we dien bezitten) of anders in een teil met koud water. Wat de sla betreft; als we ze in den vorm van kropsla willeD ep- dieneD dan verdient '(aanbeve ling om vóór den uittocht 's mor gens de kroppen al sohoon te maken en de bladeren in een teil met koud water friseh weg te zetten; is onze kens op komkom mersla gevallen, dan doen we beter met het schaven der komkommers te wachten tot vóór den maaltjjd, een maatregel, die ook geldt voor tomaten. In het eene geval hebben we dus nog even de kropsla zoo droog mogeljjk uit te slaan en m den slabak te doen; in bet tweede ge val haleu we de komkommers vlug over de komkommerschaal of snjj- den we met eeD scherp mes de gewasscheu tomaten in plakjes. Wat we wèl klaar kuBnen heb ben is de slasaus. Daar zoo'd sausje gemakkelijk eenige dageD lang goed blijft, nemen we b.v als regel aan, om er ééns in de week een behoorlijk voorraadje van te bereiden en dat in een jam pot dagelijks bij de hand te hebben voor onze diverse sla-schotels. Of we er eenvoudige olie- en azjjnsaus van maken of wel een meer aristocratische mayonnaise, dat zal afhaDgen van de omstan digheden; bewaren laten ze zich beide eveDgoed, alleen moeten de niet mayonnaiseachtige sauzer vóór het gebruik even goed door elkaar worden geschud, omdat de samenstellende deelen zich op den duur van elkaar afscheiden. De hieronder beschreven recep ten zyn bedoeld voor 4 personen; denkt men dus dagelijks sla té gebruiken, dan maakt men ineens een zevenmaal zoo groote hoe veelheid klaar, waarbij dan echter geldt, dat de eieren niet in de zelfde verheudiDg worden ver meerderd (3 eieren voer een saus van zevec dagen zijn voldoende) Zie hier het recept voor een voudige s I a s a u 8 4 eetle pels slaolie, 3 eetlepels azijn of citroensap, 1 theelepel Maggi's Aroma, 1 afgestreken theelepel zout, 1 volle theelepel mosterd Roer deu mosterd met bet zout en de Maggi's Aroma door elkaar, roer er eerst den olie door en' vervolgens den azijn. Slasaus met e iHetzelfde als het eerste recept, doch met bijvoeging van i ei (rauw of hard gekookt). Klop het ei met bet zout en deu mosterd goed uit elkaar, giet er, steeds kloppende, eerst Maggi's Aroma, daarna langzamerhand de olie en tenslotte het zuur door. Onder boeven Beste kerel, ik heb een idee, dat me een kapitaal kan op brengen. En wat is de minimum straf ervoor De ware troost. Alle troost uit menschen ia kortstondig en ijdel, maar de inuenijke troest, die uit de waar heid voorkomt, is zalig en waar achtig. TERNEÜZEN. 9 3 03 5 64 I f Walsoorden I Hengstdijk I Zaan I Axel Axel Zaamslag Hengstdijk W aisourdeu 6 19 6 34 6 ,)4 7 10 7 37 9 62 7 6.6 o-O 8 <b U» 34 8 30 lo 51 12 2 46 3 20 6 11 10)3 3o ti it) I Zaamslag 1 iu 3 4» 6 46 1 7 20 9 44 12 10 7 34 9 69 12 2) 7 5b h 20 12 46 8 .2 10 36 1 2 44 5 37 6 47 2 69 a 51 7 üz 3 20 6 1 7 23 3 4ü 6 29 7 4o Axel Sas van Bent fireskens. V A ie 1 8 12 10 86 102 3 6 7 39 II 1 fis-s h 5 44 817 10 41 107 341 7 9» V tdor e b 02 8 3d 10 i 7 t *3 3 67 7 ba, v 0. b lb 8 4» li 17 1 60 4 4 8 i. If i h p,i e 6 U 9 .'9 lio9 2 12 46, 83 If P ran i,.e 66 9 3 .1 68 2 dl 516 8 >1 Bi'rvn 1 9 9 8 j2 8 2 1. 2« 9 If Hwufd lait 7 .1 i .8 1 18 2 1 5 »b 9 a brp ,eu» 7 86 0,4 12 4 8 07 5 2 a V Breskens 6.3 12 10 42 1 16 Hoofdp, 6 59 8 23 10 58 lil Bier. liet 6v9 8 38 11 0 1 41 saidi 6 2 8 49 11 9 j 52 Phlippiue 6 41 i U9 li 39 2 13 v. u. 7 03 9 28 11 e7 2 al •Ve» norpe 7 17 9 4- 12 10 2 44 Axei 7 38 9 6» 12 „a 3 4 4 16 4 26 4 >7 4 57 5 2u 53 5 52 7 37 7 - 02 8 i )4 85 9 0» 92 6 Ter Neuzen Slmiskil Axel Kijkuit Hulst St. Nicelaas St. Nic. n. Aatw. Aatwer; a* St. \ic. n. Mech. Mecheleu Mechelen Brussel 6 .4 10 58 2 4 a5 02 6 24 11 06 2 13 as 1 6 33 l 14 2 2 *5 21 6 41 I 21 2 29 28 6 63 1133 240 *5 42 713 1,40 25 a558 60 6 42 7 22 12 05 7 5 12 40 9 ,4 1203 9 0s 103 9 15 1 it 9 31 iSl ■jO 3 24 3 09 4 07 4 15 4 al 6 50b 6 6ab 7 06b i 148 7 24b 43b 7 52 8 1 i 6 0 a 7 5b 7 e4a 8 ib 7 la 9 05b 7 3i 92 b v Brussel a Mecheles v Mechelen a St. Nie. v. Meek, v Antw. a. St. Nie. St. Nic, St. Nie Hutav Kijkuit Axei Sluiskil Ter Neuzen en Feestdagen. v. Aatw. a. Term. 6 CO 6 6 19 71 6 48 7 H 7 «4 8 SO 8 27 836 8 46 8 53 ie 00 10 5 10 25 11 26 11 9 19 04 12 09 03 111 1 19 1 28 1 87 1 20 6 - 135 15 167 <31 2 52 7 38 2 42 7 27 3 7 45 3 08 7 53 4 - 8 44 4 01 8 51 4 16 8 59 4 24 9 uS 4 31 9 15 Alleen op werkdagen Alleen op Spoorweg ter Nemen treat. v Axel v Zaamsl. a Neuzen V Neuzen v toet v Pui inp v 1 yram a Uz. ud v lJz»nd. a Scuoond. 7 39 v 7.5 aBreskens 8 5 5 44 5 69 6 |8 6 19 6 3u 6 0 6 59 7 0s 7 24 v Bre*keus a bchoondij a v IJzeuoijk# Axel Terne u/enJSreskens. 7 36 10- 12 2» 3- 553 7 5» 10 20 ,2 s6 3 Ai 6 11 7 23 9 lu 18 >9 1 05 3 3s 6 -0 7 4. 849 li 19 i bü 4J7 i12 9 11 29 2 02 4 47 9 0? 11 39 212 4 67 8 i 9 .9 11.9 232 5 17 9 3. i- be i ea 5 z7 9)9 2 07 3 3 6 28 9 1 12 19 3 2 5 .3 1014 1. 5 4 46 6* 16 33 1 0- 4 i>b 6 05 Pyramde P i.ip 6 40 Hoek 6 48 neuzen 6 »9 7 36 Zaamsl. 7 54 ixel 814 8 11 8 20 8 23 8 36 837 49 9 09 9 17 9 27 9 59 10 .0 10. 9 9 30 9 40 9 64 .0 08 1168 ll i9 11 39 ll 47 11 67 .2 25 12 45 10» 12- 12 20 12 34 12 49 142 1 62 212 2 29 2.0 Z 59 3 20 3 40 7 30 7 40 5 04 3 43 3 51 4 16 4 24 4 2a 4 37 8 ei 4 67 8 3. 6 05 8 6 15 8 6 50 7 02 5 6 09 7 24 9 6 dO 7 42 9 j Neuzen 6 50 Sluiskil b 59 Sluiskil Brug 7 03 Philippine 7 07 Sas van Geat 7 20 Selzaete Seizaste Gent Dp. Gent St. P 8 50a 8 59, 9 03a 9 07a 9 20a 06 9 05a 7 23 11 03 12 25 12 31 i2 38 12 42 12 6e 12 40 Brussel 8 01 1145 8 39 11 52 9 t 5 12 53 a Alleen op Zou- en 5 8 5oa A 8 59a 5 J 9 0,a 5j7 9 '7a o ,7 9 2d- 5)2 9 0 a 12 o6a 6w6 9 5 134a ij 28 150a 6 55 10 1 02 9 21 0 .1 I 10 5411 5 Feestdagen, b v Brussel a Geut St. P. v Geut St. P. Geut Dp, i Selzaete Selzaete Sas van Geut Philippine Sluistilbrug Sluiskil Ter ««uzea «25 «4, 7 22 7 30 8 - a 08 8 12 8 16 8 2-. Alleen op werkdagen. a7 24 a» 21 al 31 a8 43 a9 l9 a9 21 «9 61 *9 59 aio 03 a O 07 aiO 15 11 01 11 35 1 5» 12 15 12 63 1 130 1 3v 142 1 46 1 64 869 4 54 500 6 14 6 54 6 20 6 60 «p8 7 02 7 06 7 14 6 12 7 46 8 44 8 56 9 35 9 40 910 9 18 10 22 10 26 1034 Autobusdiensten St. Jazsteen—Hulst— Walzoorden v.v. a a vSt.Janst. 624 825 1-20 1240 235 427 v Mujst 63 830 .025 12 6 24ü 306 -)82 aWalz. 710 9.C11— 1*6 3*e 345 512 446 450 530 a a a vWalz. 715 915 11,5 130 325 350 615 536 660 v Hulst ?&5 .155 1146 210 405 430 5,6 610 730 a StJanst t10 liöo 216 410 6— 73f, t Op tijdig verztek van of naar St P1J,. Op tijdig verzoeu zal er gestopt worden od dn stounnt»t«ki, Hi« allleen op Zondag, trambus-halte bord. a Al.een op werkdagen. *at8eu dle zlJu aangegeven door een Merktbusseu. an Hulst 11Axel li 30 Holl. tijd, aank. Gent 12 16 Rel»- t«n Van Geat 130 Belg tijd, aank Axel 7- en flulsi 7 dü Hod tijd Op Donderdag v*n Wanoorden naar Bt. Nico.aas 8 26 en van Hulst 9- Terug van bt. Nico aas 130 en van Hulst 2 20. Op Maandag vau Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1145. van Ossemsse 12—, van Hengstdijk 12 15 aank. Hulst 12 40 en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walsoorden 4 06. v Neuzen v Sluiskil a Selzaete v öe zaete v Slu s-il Neuzen 8- 8 15 8-.0 9 51 10 10 10 25 10 26 10 40 11 - 1101 11 2c 11 35 Auiobu«dienst Terneuiez -Selzaete. Werkdagen 1136 3 lo 5 30 3 30 J150 12 40 1 13 1 30 1*5 50 35 4 15 4 30 5 -.5 O 05 6 -5 6 45 7- 7 40 7 55 8 to 9 c5 10 16 10 30 10 30 JO 46 11 10 1120 11 45 12 Zondagen 2 2 15 2 40 2 40 3 - 3 15 5 30 0 46 60 6 25 7 40 7 55 8 15 9 55 «*5 10 15 7— 10 30 v Axel 7 30 10 40 1 40 vZuddorpe 7 40 10 50 15) v iotir«,ht 7 55 11 05 2 06 v bt Janstsen 8 iu ll 2u 2 20 a Hulst 8 15 11 aO 2 aO Autobusdleusl AxeiMulst 2,05 4,20 6 05 7,4e 9 60 2,10 4,26 6 10 7,60 9 60* 2,20 4,35 6 20 8,- 10-* 2,27 5,27 8,07 4 30 4 46 5- 6 5 5 *u 7 46 7 55 8 10 8-5 8 ab v Hulst v bt. Jansteen v Koew .«ht v Zuiddorpe v Axel 8 30 8 45 9 - 9 15 9 aO 1150 12- 12 15 1230 12 40 2 40 2 50 3 0.i 3 20 3 30 6 15 6 25 6 40 6 55 7 05 8 50 9 9J5 9 30 9 ±o Zondagen 7.25 11,15 5,15 9,20 8.0o 11.46 6,4 9,60 8,i0 11,50 6,50 9 ,,0* 8,20 lV 6,10 8,s7 12,07 6,07 8,32 12,43 b,43 10,48 Vlissiugea Middelburg boes Krui ningen Bergen ep Zoom Keuseudaal Boesendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag d.S. Haarieta Amsterdam C.S. Rooaaadaai Breda s' dertegen Soseh Utrecht C.8. Ng mogen Hrouem ab 47 6 27 7 50 9 20 a5 u4 6 36 7 58 9 29 ab ;5 6 58 8 i) 95. a« 27 7 14 82 J 10 07 aS .8 7 44 8 4 8 10 37 a7 7a7 9 - 10 5) a7 04 8 02 9 0» 11 a»02 9)2 l j 02 12 02 ao 06 9 04 10 0) 12 05 8 27 921 10 27 12 27 8 69 9)9 10 )9 12 59 9 .4 10 14 1 '5 1 15 7 87 e 07 9 07 1107 7 2C 6 26 9 26 11 26 8 08 9 00 10 00 12 08 8 62 9 »2 10 52 12)2 9 - LO - 11 1 9 M lo 2) 11 20 1 20 11 20 11 29 la 5 12 07 1231 12 60 12 66 2 02 2 05 2 -7 25 3 15 107 1 2b 2 08 2 2) 8 - 8 20 1 50 1 8 2 15 2 27 2 48 3 3 3» 3 56 4 19 4 69 5 08 307 3 26 4 08 4 o2 5 5 20 «3 20 .3 29 a3 61 «4 07 a4 .7 *4 50 5 - «02 6 5 8 27 8 j9 9 15 7 07 7 26 8 08 7 62 9 - 9 20 «4 50 a4 o8 ai la .5 27 a5 4 5 «6 f6 04 16 2 f 7 14 f8 03 6 07 626 7 118 7 52 5 20 5 29 551 6 u7 t» 37 6 50 7 8 02 8 05 8 27 Bo9 42 7 - 7 7 o oq 8 38 9 49 9 0 40 1 Oi 8 43 9 15 i» 01 7 '1 7 26 8 08 8 52 9 - 9 20 8 12 11.2 9 46 52 2b 51 7 20 7 29 7 51 7 45 8 37 8 59 9 06 lu 02 9 56 0 z7 10 59 1116 907 9 26 1O 08 10 62 11 il iö v Arnhem N^megen Utrecht C.S. 's Heriogenbosch Breda B Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem a Den Haag H.S. a Rotterdam U.P. Rotterdam Beurs a Roosendaal v Roosendaal a Berge., op Zoom Kruimngen orütto ttiadeibarf a viiMingeu *552 ab j4 ah *4 a' 54 *5 9 at 2 a »7 17 a7 6 a 0* afi f a- 37 6 41 7 oa 7 10 7 52 8 31) 8:4 6 43 6 b9 7 32 7 4 7 59 8 52 a 9 «93 a 934 a 1 46 alt 08 aio 9 a« 41 a9 03 9 i0 as 52 a 1 »4 alb 51 843 8s9 9 32 9 64 9t9 0 52 li - 11 18 11 84 11 46 j3 3 ih 0» 941 10 03 1J 10 10 52 11 34 11 o4 9 13 9 29 10 91 13 21 .0 2 1 11 32 12 - 13 14 12 *3 1 - 13 128 10 13 10 29 11 02 I 14 II 29 i3 8 12 39 136 1141 13 09 12 10 12 52 13'. 1 51 11 13 11 29 12 02 12 21 12 2» I 56 a a2 .3 aJ >4 a J 46 a 03 ai 03 1 41 2 03 2 10 2 j2 3 35 3 51 143 1 69 2 32 2 51 2 o9 3 5 i 1 4 14 4 43 4 59 6 21 5 28 3 41 4 03 4 10 4 52 5 35 6 51 2 «3 2 59 3 j2 3 64 3 59 a4 Jb a) aj 13 ao 38 as 60 ah 07 ah 13 5 41 6 03 6 10 6 52 7 3e 7 51 3 43 3 69 4 32 4 56 4 59 6 4 6 6 11 6 43 6 69 72. 7 28 b Alleen op Zon. en Feestdagen, f Treiaea «et iseslag 7 41 8 03 8 i9 8 52 9 85 9 54 5 43 5 59 6 32 6 66 s »9 7 51 8- 8 13 8 4 8 46 9 03 9 09 8 50 8 68 9 1. 9 27 9 «8 .0 10 0t> 11 0 10 41 11 29 12 - 0 .5 10 07 10 2 11 08 11 52 b 12 e 0 2. b 29 bs 49 9 j 9 6i lo 5 10 5 7 48 7 69 8 Hi 65 8 v 9 5' it lU .0 .05 i 2) 12) W erkdagen, Vertrek boot van Walzoerden 7,35 9,2011,15 1,85 3 '0 35 7 15 9 20 Aankomst te Hansweert 8,05 9 5011 46 Vertrek van Haiihweert 8^0 s'öOli'tO Aankomst te Krui ningen 8,*0 10,12 Vertrek trein naar Roosendaal 8,27 lü)o7 1.2 07 0 u( Vlissingen 8,32 11 3412>8 2,34 4^3 6 43 8 34 10 43 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot zjjn. Aankomst trein ran Roosendaal 7 44 9 3212,412324415368 32 v vllaslaS,>u Mö 8,zö 10 06 12,05 2 2» 4.0a 5,35 806 ertrek van Krmmngen 6,30 »,2l iu 10 lz 45 9 5 *4o64j835 Aankomst te Hansweert 6,40 8,t,8 10 20 12,5) 2,4e 4 ob 6 50 «'46 .ertrek boot van Iiansweert 6,46 8,4 10,25 12,05 2,60 6 - 6 10 860 Aankomst ie Walzoorden 7,15 9,1010,65 1,25 3,20 5 30 6,40 9,20 Aank. tr. VUssingen 615 716 887 917 1125 12,.9 128 309 323 5J8 613 728 ver», boot VlissmgenoóO .46 3— HU6 1130 1245 s- 315 480 545 7_ «u s Aank. 0001 Breskens 655 81O 926 1040 1165 110 2,25 340 460 610 725 940 1 ertr. boot Breekeus 7- 815 930 1045 1200 116 230 346 5— 616 8m ti. ..aukomsi Vlissingen 25 8 .o 956 xllo 1225 140 2o5 4i0 526 640 830 ihtn erw. trelu Vlissingen i»4 r2o 15112U 160 3zb 4u 5^ vertrek boot van Neuzen 6,45 9,40 11 40 Aankomst te Hoedekenskerke 7 JO 10 25 «ertrek trein naar Roosendaal 8,16 l,,5i 1. Vlissingen 8,u4 lü)o6 Aansluit!, g op vertrekkende treinen 12.25 2.15 12.5J 9,80 5,40 3,15 6,26 0,61 7,:1 «,69 6,59 7,55 b,4o 9,15 9,i2 te Goes Heedekemkerke—Neuzen. met tram. 8,- 8,13 8,45 9,30 9 44 9,49 10,30 11,15 l:,44 ll,*9 12,30 4,16 2 44 2,13 3,20 4,05 .ankomst trein van Roosendaal 11 v hssingen v ertrek boot van Hoedekeusk, Aankomst te Neuzen ),.u i,ua 1 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram Neuzen—BorsseienV liasi ngez. ertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nm 150 Borsseien -. 40 «ankomst te Vlissingen vm. 840 llV« |'l0 ertrek trein van Vlissingen 9',20 l)5J 3,'iS v ankomst trein te Viissiagen ertrek boot van Vlissingen Borsseien Aaakoait te Neme» 6,48 6,16 6,45 7,30 8,44 7,49 9,15 10.- 4,30 4,6) 6,5 b.Oö «,45 7,15 9,41 10,05 10.10 10,20 10,25 10,65 2 26 2,36 2,4 s 2,)0 8.2 8.32 8,05 8.d5 8.45 0.60 9 20 917 1269 1Ü8 528 9J9 7*6 lcl5 1246 dia 6j4 916 810 .„40 no 340 610 940 816 1046 116 345 «16 946 6*01.10 140 410 640 1010 92u il2* i 60 620 6*2 vm 6.46 nm. 7,15 7.80 s,4U 8,1 j 9,15 8.17 9.13 vm. 9,57 nm. 8,44 9,4» 7,49 40,30 9,16 11,15 10,- vm 11 •l 8,37 5,60 9,- 9,20 ?■- 10,80 12,09 12,22 12.50 l,iü I? li 9- nm 7.20 9.20 7.40 10.20 8.4» 1120 8. .0 2,10 7.30 7,59 6.50 6.M 6.- 6.20 7,9e

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1938 | | pagina 4