si&s£ ■ssa.vs -5. a tr: .211 IS ,!,s" Stoombootdienst op de Wester-Sclielde v«Ak „KnStogr- lts Allerlei. Zeeuwsch-V laamsche Tramweg-Maatschappij. i'H au™ „«SU,.. lt S..« notgKiau™ êfi in.ra JSSm0SLKrai55J™j M 1 D D ES ES 1ST Axel (Drie Schouwen)Walsoorden. 1ST SPOOR WEE HECHELEN Antebusdienst Axelduist. n dn af 15 Mei 1938 tot nadere aankondiging W erkdagen. N onzenBorsaeienYlissincen TLISSINDEN—ROOSENDAAL. Htedekeiakerk*Neuzen. WalzAordea—Hanawaart— Ernialnsnn EruiDlngea—HaaowearlWalaoordaa. Ylisslugen Breskens. Breskens— Vlissingea. Vaa twee Keizers*. Meo vertelde elkaar te Gecève het volgende grapje Keizer Victor Emanuel heeft aan keizer Hailé Selassié het volgende telegram gezonden »M«d beste vriend maak je over dit alles Diet al te bezorgd. Ik beD ook een keizer zonder keizerrijk mij heeft Mussolini •»k alles afgeDomes. De waarde van adverteeren. Op eeD cursus van manufae- turiers te Oxtord heeft een dar directeuren van V. C. Pritebard Wood en Co. de opmerking ge maakt, dat men door te adver teeren biDneD 24 uurtijdsaan 10 nillioen orienschen eeD boodschap ka» zenden voor een bedrag van 25 A3 0 pend sterling. Noem mjj, als gij kunt, een goedkoopere manier, Bei de spreker. De ad vertentie is de goedkoopste ma nier, om iets bekend te maken, maar men moet, wil men het volle profjjt ervan trekken, weten hoe te adverteeren. Hij gat alle firma's, of zij veel of wemig ad verteeren, den raad elk jaar een zeker bedrag af te zonderen voor nieuwe proefnemingen op adver- tentiegebied. Naar zijn overtui ging zal een dergelijke politiek na een periode van drie ot ten hoogste vijf jaar het dividend van de zaak omhoog brengen. De slang als jager. De adder bemachtigt haar slacht offers, doordat zij hem met haar biik hypnotiseert. Herhaaldelijk heeft men opgemerkt, dat vogels aau de adder huD wil verloren hebben eD dan de kraeht verliezen op of weg te vliegen, maar hul peloos op den groDd de slang tegemoet huppelen. E'-rst wan neer er zich weerstand tnsscheD de adder eD baar bait voordoef, wordt de vogel van den bypnoti scheo blik der slang bevrijd en kan dan wegvliegen. Nnttfgn weaken. Aarden potten ot paBneo zette men nooit op vuur, doch alleen op de plaat van de kachel of fornuis. Ais men voor het gebruik het aardewerk met dunne lijm bestrijkt en daarna met lijn olie, zal het tegen sterke hitte bestand zJd, Een diëet, dat geschikt is ter bestrijding van bijna allekwaleD is: 's Morgens vroeg een glas warm water drinken, matig brood met suiker, 's middags veel groente, weinig vleesch, veel vrochteD (liefst appels) en 's avonds kaag bij weinig brood en een glas karne melk Da bet eten. ledereD ochtend een friseh bad en "oorts zooveel mogelijk beweging komt bet lichaam zeer ten goede. Een middel tegeD de aardvlooi is het besprenkelen der planten met tabakssap (aftreksel) of het strooien van aseti, roet of super fosfaat, liefst ua de planten nat te hebben gemaakt, Is da melk aangebrand Die onaangename smaak kunt u v#n de melk wegnemen, door de pan of melkkoker met melk ia een kom met koud water (waarin een paar handjes zout) te zetten en een paar minuten daarin te loten ■taan Het groote vraagstuk. Nicole is een meisje van vjjf, dat met ophoudt er bij mama op aan te dringen, haar een speel genoot in da gedaante van een broertje te geven, maar mama antwoordt Diet genoeg geld to hebbon, om tot dezan aankoop to kannen overgaan. En als mama met het doel, de afwijzingen te scbakeeren, uitlegt Vandaag bad' ik bet mis schien wel kunnen koopeD, maar ik bad heuseta te veel te doen om bij den winkel aan te loaaoD pruilt Nicole: Natuurlijk zijn ze morgea weer opgeslagen. v Briesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. a Walsoorden «15 7 34 6 73-1 635 7 56 6 46 8 U7 54 8 15 7 01 8 22 7 06 26 710 8 <0 9 59 10 03 10 20 10 31 10 39 10 46 10 50 10 5i 12 26 3 5 51 12*9 3 03 5 54 12 46 3 20 6 11 12 57 3 29 6 22 1 05 3 36 6 -O 1 12 3 40 6 37 1 16 3 4 6 vi 120 3 48 6 45 v Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel a Driesch. 7 20 9 44 7 24 9 48 7 2* 9s2 7 35 9 59 7*3 10 07 7 54 li 18 8 .2 10 36 8 16 10-0 12 10 2 44 12 M 2 18 12 1« 2 62 12 25 2 69 lü 33 3 07 12 44 3 18 11 2 3 6 106 3 40 5 37 6 47 5 41 6*1 45 6 5 55: 7 üi 5 9 7 0 6 09 721 6 27 7 9 6 31 7 43 v Driasch v Axel v Zaamsl. a euzen v Neuzen v Hoek vPhiiinp. 6 38 vl yram 6 58 vBiervliet 7 09 vHojidpl. 719 aBrt skens 7 35 5 40 5 44 5 59 6 18 6 19 6 30 7 34 7 38 7 56 8 15 8 49 8 69 90* 9 8 9 38 9 48 10 04 9 59 10 03 10 20 10 1» 11 19 11 29 11 37 11 68 12 08 12 18 12 34 AxelTerneuzenBreskeas. 1226 3- 651 12 2» 3 03 5 64 i246 3 0 6 11 1 05 3 39 6 oO 1 52 4 37 2 02 4 47 210 4 65 2 31 5 '6 2 41 5 21 2 51 o 36 3 07 5 52 7 98 7 42 8 12 8 25 831 8:2 9 02 9 12 9 27 vBrenkens E 43 v Ho fripl, 6 59 v Biervliet 6 09 Pyram. 6 20 v Pui ïpp 6 40 v Hoek 6 48 a Neuzen 6 59 v Neuzen 7 35 v Zaamel. 7 54 Axel 812 a Driesch 8 16 8 12 10 42 1 15 4— 7 37 8 28 10*8 1 31 4 16 7 5 8 3e 11 08 1 41 4 26 8 02 >49 U 19 52 4 37 813 9 09 11 39 212 4 57 6 33 9 17 11 47 2 20 5 06 8 41 9 27 11 57 2.>0 5 15 8 62 9 59 12 25 69 5 60 7 02 8 54 10 18 1244 3 18 609 21 9 13 10 3b 1 02 3 36 6 27 7 3 3 30 10 40 1(J6 3 40 6 31 7 43 9 34 Ter Neazea Sluiskil Axel Kfjkuit Hulst a St. Nicelaas v St. Nic. a. Antw, a Aatwerren v St. Nic. n. Mech. iMech-len t Mechelen a Brussel 6151058 9'4 »502 6 50b 6 24 1106 2 13 ah tl 6 68b 6 3311 14 2 2' a5 21 7 06b 6 41 li 21 2 29 h6 28 7 14b 658 1133 240 a542 724b 713 1140 2 5 1 a5 58 7 43b 7 22 12 05 8 0 6 O7 7 52 7 5 12 20 3 28 6 42 8 1 8 14 12 08 3 09 «0 a 7 5i 9 09 1 03 4 07 7 08a 8 i 9 15 1 16 4 15 7 15 9 05' 9 31 I 31 4 31 7 81 92 b v Brussel a Mecheleu v Meshalen a v a St. Nie. Meek. Antw. a. St. Ni». St. Nic. v. Antvr St. Nie a. Tora. Huiei Kfjkait Axel Sluiskil Ter hanzen 600 1<* 00 120 '6 10 5 1 Sn «19 10 25 1 67 71* 11 26 2 51 <48 11 '9 2 42 7 21 12 04 3 7 25 12 09 3 08 8 20 1 03 4- 8 27 111 4 0» 8 36 1 1® 4 16 8 46 1 28 24 8 53 187 4 81 Alleen o» werkdagen. Alleen o» Zou- en Feestdagen. Spoorweg Ter N«uxen krent. C 15 <31 7 38 7 97 7 46 7 53 844 8 51 8 59 9 a 915 Axel—Sas van Dent—Breskeas v Wals. 7 20 9 4i 12 10 2 44 5 37 6 47 vZatms). 7 57,10 21 12 47 3 21 6 2 7*4 915 vAiel 8 12 i0 36 02 3 36 t> 27 7 39 9 Su v 1 riesth 5 45 8 17 10 41 1 07 3 41 7 14 v Wevetd 6 02 8 33 1057 1 23 357 7 8 vSasvG. 6 18 8 48 11 17 150 4 5 81* v Hhihpp 09 09 11 39 21245 vPyram 6 57 9 27 1157 2 30 5 15 8 51 vIJztud. 7 24 9 39- 12 97 3 38 28 v Scko ad. 7 30 2 .8 1219 3 ,2i43 abehoond 8 2» 9 51 12 34 4 P» 5 57 9 27 aBre-kens 9 59 0 33 1 05 4 25 v Breskens a Seho'ind. v Schoond. vijzend, v Pvr m. v Philippine 6 41 v as v. G. 7 03 v Wes d, 7 17 Dri-sch, 7 84 a Axel 718 810 8*0 8 22 8 37 8 49 9 0 9 28 94 9 59 10 03 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Geat a Selzaete v Selzaete a Geut Dp. a Geat St. P. v r, a Brussel a Alleen op 6 50 6 59 7 03 7 97 7 20 7 05 7 23 11 03 801 11 45 8 39 11 52 965 12 53 8 50a 12 25 8 59 12 34 9 03a 12 38 9 07a 12 42 9 20a 12 55 9 05a 12 40 64® 8 50a -"4 8 59a 553 9 0 a 557 9 7a 667 9 20a 552 9 U-a 12 66a 606 9 5' 134a lv 28 1 5<?a 6 55 10 i» 152 9 21 0 1 3 10 54 11 5 9 30 9*0 9 54 1108 11 9 1' 40 1157 12 10 12 26 12 29 12- 343 12 20 4 03 12 34 4 10 1 42 4 25 1 52 4 37 2 13 4 58 2 31 5 20 2 44 5 34 3— .*51 I 03 5 54 7 37 Zon- en Feestdagen, b A 1 v Brussel a Geat St. P. Geat St. P. Geat Dp. a Selzaete v Selzaete Sas vaa Geat Philippic r Sluiskil brag Sluiskil Ter *-azen «25 64, 7 2 7 30 8 - 8 08 a7 24 a- 31 "8 31 *3 43 h9 19 a9 31 «9 51 «9 59 812 a 1 03 8 16 a 0 07 «2- ai015 ken op werkdagen. 11 01 160 612 11 36 4 54 746 1 5" 5 00 8 44 12 '5 6 14 8 56 12 5» 6 54 9 36 1 6 20 9 40 130 6 50 910 1 8' 6 ig 9 18 142 7 02 10 2} 146 7 0C 1' 26 164 7x4 1034 v Axel 730 v Zn ddorpe 7 40 v Koew-nht 755 v St Janstuen 8 1O a Hulst 8 is 4 80 7 46 v Hult 6 15 8 50 6 25 9 <40 9 5 6 55 9 30 7 05 9i tO V Pyramids v IJzendijke a Veld/.icht v Gent ,bus) IJzendJJk®Veldzicht Erena. v.v. <59 7 09 7 14 717 1159 12 50 12 67 *1 10 2 32 32 8:7 v Veldzieht 7 16 12 59 a IJz nuijte 7 23 106 a Pyramide 8 47 1 60 A.ieen op werkdagen 3 31 8 37 4 35 Autobusdiensten St. Jansteen—Huist a a V St Janst. 626 825 1-20 1240 235 437 v Huist 63 830 .025 12 b 240 305 *32 aWalz. 710 9 C 11— 12a 820 346 512 446 450 530 Waizoorden v.v. a a a vWalz. 715 915 11(5 130 326 350 615 536 «50 vfluist 755 *551146 210 405 480 5.5 610 730 a St Janst t10 liöo 216410 6— 736 10 40 v Zaiddorpa Antebasdienat Terneuzen 8bJ Wr-rkdagen Neuzen Sluiskil Selzaete Se zaete Sin s il Neuzen Zondagen Marktbuasen. Van r»1? -1!n~R ,Alel.j130 ?o11' 'yd» a*uk Gent 12 16 Belg. tijd, n n 3 V S ,Itrgd' aank Ax,>1 7 en HuW 7 Hon tijd ,^n na" 8t- Nicoia*d 8 26 en van Hulst 9- lerug van bt. Nico.aas 130 en van Hulst 2 20. Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1146, van Osstmisse 12—, van Hengstdijk 12 15 aank. Hulst 12 40 en terug resp. 3 10, 3 36, 8 60, aank, Walsoorden 4 06. Vertrek beet vaa Neuzen vm. 7,20 10,3® Borsselen I Aankomst te Vliasingea v Vertrek trein van Vliggingen Vlissiigen- Aankomst trein te Vlissiagem Vertrek boot vaa Vlissingea Borsselen Aankomst te Neuzen 7,40 ',40 9.2® 10,50 11,6® 1,5 am 1.50 2,10 3,10 3..0 Borsselen—Neuzeu. vm. 8.37 nm 12,09 12,32: v Vlissiagea Middelburg Goes Krniningen Bergen op Zoom a Roosendaal v Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag U.S. Haarlem Amsterdam C.S. v Roosendaal a Breda s'Hertogenbosch Utrecht C.S. Nymugen a Aruhem a6 47 6 27 7 60 a5 55 6 36 7 53 a6 15 6 58 8 15 s6 27 7 14 8 27 a« 48 7 44 8 48 a7 7 57 9- a7 05 8 02 9 01 a8 02 9 02 lu 02 aö 06 9 05 10 0i 8 27 9 27 10 27 8 59 9 69 10 59 9 15 10 la li 15 7 07 8 07 9 07 7 26 8 26 3 2» 8 08 9 08 10 08 8 52 9 52 10 52 9- 10- 11 9 20 10 21 11 20 9 20 9 29 9 51 10 07 10 37 10 53 11 12 02 12 05 12 27 12 69 1 15 1107 11 2« 12X)8 12 52 1 120 11 20 11 29 11 51 12 07 12 37 12 60 12 E6 2 02 2 05 2 4.7 2 59 3 15 107 126 2 03 2 52 3 - 3 20 b 2 50 bl2 59 116 b 148 b 2 b 215 b2 55 a2 07 a2«6 a3 0« 3 62 al a4 23 li® 1 58 2 5 22, 2 48 3 3 08 3 66 4 19 4 69 5 08 107 3 26 4 01 4 .2 5 - 5 20 e8 2® c3 29 c3 51 c4 07 04 j7 ei 50 6 - <02 6 5 8 27 8 j9 9 15 7 07 7 26 8 08 7b2 9 9 20 642 o O M 7 38 7 49 8 40 90. 9 43 10 01 7 42 8,2 8 46 8 52 9 28 9 51 7 20 7 29 7 51 7 45 8 37 8 50 9 06 I 02 9 56 0 z7 10 59 II 15 9 07 9z6 i0 08 10 52 11 11 *0 8 60 8 51 »lc 9 27 9 48 10 1® 06 110 10 41 11 29 12 0 .5 10 07 10 2n 11 08 11 52 bl2 - c 0 2o 8,37 5,50 9,- 9,20 7,— 10,20 NeuzenHeedekenakerke. Vertrek beet vaa Neuzen 6,45 9.40 11 40 Aankomst te Hoedekenskerke 7.3® 10 25 12^25 Vertrek trein naar Roosendaal 8,15 11,51 215 .1 Vlissingen 8,04 10'65 12 59 Aansluiting op vertrekkende treiuea te Goes 12.50 1,10 2,10 3,23 4- 4,20 6,20 4,30 vm 9 4,6. 9*0 6,5' 10 20 6,08 11.20 Zondagen 7.20 7.40 8 49 8.o0 l. 7.30 7.50 8.50 nm 5.28 6.- 6 20 7.20 2,30 3,15 3,61 4,69 5,40 «,25 7,11 6, .9 et tram. 7. 5 8,40 9,15 9,12 vm <45 nm. 7 30 8.47 7*5 «,40 9,15 9,12 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingea Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen v Arnhem v Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. a Rotterdam D.P. Rotterdam Beurs a Roosendaal v Roosendaal Bergen op Zoom Krniningen Goes Middelburg a VUssingau <41 703 710 7 52 8 35 8 54 6 43 6 69 7 32 7 55 7 59 8 62 a 9 - a 913 a 934 a 9 46 alb 08 alOcB 9,44 1144 2,44 6 48 *44 8.» M» 11.9 .,11 i'« 7'}} 9 30 3,20 6'46 9 15 9,8u 11,15 1.1^ 7 wo iu Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek boot van Walzoerden 7,85 9.2011 15 Aankomst te Haas weert 8 05 9 60 li 'ji vertrek van Han.weert 8 10 950K Aankomst te Krniningen 8,20 lö!— 12*— vertrek trein naar Roosaadaal 8^27 10^07li 07 V liggingen 8 82 11 84 12^43 1. »,57 9,49 10,30 11,15 8,44 7.49 9,16 10,- a8 41 918 11 41 a9 03 9 46 12 03 910 1010 12 10 a9 52 10 62 12 52 10 35 11 35 1 35 10 54 11 54 1 64 6 43 913 1113 8 69 9 29 1129 9 32 10 02 12 02 9 55 10*5 12 25 9 59 10 29 12 29 10 52 11 o2 156 11 - 19 2 11 13 1214 2 13 11 94 12 43 3 34 11 46 1259 2 46 198 1 91 3 08 13 09 1 98 3 03 141 2 03 210 2 52 3 35 3 54 2 EO 143 1 E9 2 82 255 2 69 8 5'- 4 414 4 43 4 69 621 528 3 41 4 03 4 10 4 52 5 35 5 54 2 «3 24)9 8 o2 3 51 8 59 a4 2b at> ao 12 a5 38 ah dU a6 t'7 a6 13 541 6 03 610 6 52 7 35 7 54 3 43 3 59 4 32 4 ó5 4 59 6-4 6 6 1* 6*3 6 69 721 7 28 7 41 8 03 8 i0 8 62 9 35 9 54 5 -3 6o9 6 c2 6 65 b 59 <5i 8- 8 13 8 4 8 46 9 03 9 09 bi 29 bs 49 9 lt, 9 52 1015 10 54 7 48 7 69 8 32 8 5i 8 9 95. lt. 10 ia 10 44 *058 1 21 129 1,36 3,50 o 35 7,15 9 20 2,05 4.20 6 05 7,45 9 60 2.10 4,26 6 10 7,50 9 50* 2,20 4 85 6 20 8,- 10 2.27 3,27 8 07 9 34 4 43 6 43 6 84 10 43 Deze bas rijdt alleen, als er passagiers vaa de boot ,ijn. Aankemst trein van Roosendaal - 7,44 9 39 12,41 2,32 4 41 5 3« ,o Aankomst te Haasweert 6,40 888 1® 2012 *5 4314'fe-36 Vertrek boot van Hans weert 6,46 8 4 10 2S 12 61 2 t c d'4S Aankomst ,e Waizoorden 7,15 il» i°0?5 SollSïiï 7 85 11,15 5.15 9 20 0ö 11 46 6,4t- 9.6O 8 0 11,60 6,50 9, 0» 8,20 12, 6,10,-» 8.27 12,07 6 07 8,32 12,43 6,43 10,4* «45 7,15 10,0V 1010 10 20 10,25 10,65: 2 26 2 36 2.46 2, 0 32 135 8,02 8.36 8.40 6® 9 25 917 1209 201528 9 ij 746 11 151246815 64 915 «li 1040110 840 61® 940 - 1» 1 Yertr, boot Breskens 7— li 9301045 ïaaa 11a san o.» •l» 1046116145 «1B«« #401110 140)1064 [oio 189119616(1 680 684

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1938 | | pagina 4