si&s£ ■ssa.vs -5. a
tr: .211 IS ,!,s"
Stoombootdienst op de Wester-Sclielde
v«Ak „KnStogr- lts
Allerlei.
Zeeuwsch-V laamsche Tramweg-Maatschappij.
i'H
au™ „«SU,.. lt S..« notgKiau™ êfi in.ra JSSm0SLKrai55J™j
M 1 D D ES
ES 1ST
Axel (Drie Schouwen)Walsoorden.
1ST
SPOOR WEE HECHELEN
Antebusdienst Axelduist.
n dn af 15 Mei 1938 tot nadere aankondiging
W erkdagen.
N onzenBorsaeienYlissincen
TLISSINDEN—ROOSENDAAL.
Htedekeiakerk*Neuzen.
WalzAordea—Hanawaart— Ernialnsnn
EruiDlngea—HaaowearlWalaoordaa.
Ylisslugen Breskens.
Breskens— Vlissingea.
Vaa twee Keizers*.
Meo vertelde elkaar te Gecève
het volgende grapje
Keizer Victor Emanuel heeft
aan keizer Hailé Selassié het
volgende telegram gezonden
»M«d beste vriend maak je
over dit alles Diet al te bezorgd.
Ik beD ook een keizer zonder
keizerrijk mij heeft Mussolini
•»k alles afgeDomes.
De waarde van adverteeren.
Op eeD cursus van manufae-
turiers te Oxtord heeft een dar
directeuren van V. C. Pritebard
Wood en Co. de opmerking ge
maakt, dat men door te adver
teeren biDneD 24 uurtijdsaan 10
nillioen orienschen eeD boodschap
ka» zenden voor een bedrag van
25 A3 0 pend sterling. Noem mjj,
als gij kunt, een goedkoopere
manier, Bei de spreker. De ad
vertentie is de goedkoopste ma
nier, om iets bekend te maken,
maar men moet, wil men het
volle profjjt ervan trekken, weten
hoe te adverteeren. Hij gat alle
firma's, of zij veel of wemig ad
verteeren, den raad elk jaar een
zeker bedrag af te zonderen voor
nieuwe proefnemingen op adver-
tentiegebied. Naar zijn overtui
ging zal een dergelijke politiek
na een periode van drie ot ten
hoogste vijf jaar het dividend van
de zaak omhoog brengen.
De slang als jager.
De adder bemachtigt haar slacht
offers, doordat zij hem met haar
biik hypnotiseert. Herhaaldelijk
heeft men opgemerkt, dat vogels
aau de adder huD wil verloren
hebben eD dan de kraeht verliezen
op of weg te vliegen, maar hul
peloos op den groDd de slang
tegemoet huppelen. E'-rst wan
neer er zich weerstand tnsscheD
de adder eD baar bait voordoef,
wordt de vogel van den bypnoti
scheo blik der slang bevrijd en
kan dan wegvliegen.
Nnttfgn weaken.
Aarden potten ot paBneo zette
men nooit op vuur, doch alleen
op de plaat van de kachel of
fornuis. Ais men voor het
gebruik het aardewerk met dunne
lijm bestrijkt en daarna met lijn
olie, zal het tegen sterke hitte
bestand zJd,
Een diëet, dat geschikt is ter
bestrijding van bijna allekwaleD is:
's Morgens vroeg een glas warm
water drinken, matig brood met
suiker, 's middags veel groente,
weinig vleesch, veel vrochteD
(liefst appels) en 's avonds kaag bij
weinig brood en een glas karne
melk Da bet eten.
ledereD ochtend een friseh bad en
"oorts zooveel mogelijk beweging
komt bet lichaam zeer ten goede.
Een middel tegeD de aardvlooi
is het besprenkelen der planten
met tabakssap (aftreksel) of het
strooien van aseti, roet of super
fosfaat, liefst ua de planten nat te
hebben gemaakt,
Is da melk aangebrand Die
onaangename smaak kunt u v#n
de melk wegnemen, door de pan
of melkkoker met melk ia een
kom met koud water (waarin een
paar handjes zout) te zetten en
een paar minuten daarin te loten
■taan
Het groote vraagstuk.
Nicole is een meisje van vjjf,
dat met ophoudt er bij mama op
aan te dringen, haar een speel
genoot in da gedaante van een
broertje te geven, maar mama
antwoordt Diet genoeg geld to
hebbon, om tot dezan aankoop to
kannen overgaan. En als mama
met het doel, de afwijzingen te
scbakeeren, uitlegt
Vandaag bad' ik bet mis
schien wel kunnen koopeD, maar
ik bad heuseta te veel te doen om
bij den winkel aan te loaaoD
pruilt Nicole:
Natuurlijk zijn ze morgea
weer opgeslagen.
v Briesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
Kloosterz.
a Walsoorden
«15 7 34
6 73-1
635 7 56
6 46 8 U7
54 8 15
7 01 8 22
7 06 26
710 8 <0
9 59
10 03
10 20
10 31
10 39
10 46
10 50
10 5i
12 26 3 5 51
12*9 3 03 5 54
12 46 3 20 6 11
12 57 3 29 6 22
1 05 3 36 6 -O
1 12 3 40 6 37
1 16 3 4 6 vi
120 3 48 6 45
v Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
a Driesch.
7 20 9 44
7 24 9 48
7 2* 9s2
7 35 9 59
7*3 10 07
7 54 li 18
8 .2 10 36
8 16 10-0
12 10 2 44
12 M 2 18
12 1« 2 62
12 25 2 69
lü 33 3 07
12 44 3 18
11 2 3 6
106 3 40
5 37 6 47
5 41 6*1
45 6 5
55: 7 üi
5 9 7 0
6 09 721
6 27 7 9
6 31 7 43
v Driasch
v Axel
v Zaamsl.
a euzen
v Neuzen
v Hoek
vPhiiinp. 6 38
vl yram 6 58
vBiervliet 7 09
vHojidpl. 719
aBrt skens 7 35
5 40
5 44
5 59
6 18
6 19
6 30
7 34
7 38
7 56
8 15
8 49
8 69
90*
9 8
9 38
9 48
10 04
9 59
10 03
10 20
10 1»
11 19
11 29
11 37
11 68
12 08
12 18
12 34
AxelTerneuzenBreskeas.
1226 3- 651
12 2» 3 03 5 64
i246 3 0 6 11
1 05 3 39 6 oO
1 52 4 37
2 02 4 47
210 4 65
2 31 5 '6
2 41 5 21
2 51 o 36
3 07 5 52
7 98
7 42
8 12
8 25
831
8:2
9 02
9 12
9 27
vBrenkens E 43
v Ho fripl, 6 59
v Biervliet 6 09
Pyram. 6 20
v Pui ïpp 6 40
v Hoek 6 48
a Neuzen 6 59
v Neuzen 7 35
v Zaamel. 7 54
Axel 812
a Driesch 8 16
8 12 10 42 1 15 4— 7 37
8 28 10*8 1 31 4 16 7 5
8 3e 11 08 1 41 4 26 8 02
>49 U 19 52 4 37 813
9 09 11 39 212 4 57 6 33
9 17 11 47 2 20 5 06 8 41
9 27 11 57 2.>0 5 15 8 62
9 59 12 25 69 5 60 7 02 8 54
10 18 1244 3 18 609 21 9 13
10 3b 1 02 3 36 6 27 7 3 3 30
10 40 1(J6 3 40 6 31 7 43 9 34
Ter Neazea
Sluiskil
Axel
Kfjkuit
Hulst
a St. Nicelaas
v St. Nic. a. Antw,
a Aatwerren
v St. Nic. n. Mech.
iMech-len
t Mechelen
a Brussel
6151058 9'4 »502 6 50b
6 24 1106 2 13 ah tl 6 68b
6 3311 14 2 2' a5 21 7 06b
6 41 li 21 2 29 h6 28 7 14b
658 1133 240 a542 724b
713 1140 2 5 1 a5 58 7 43b
7 22 12 05 8 0 6 O7 7 52
7 5 12 20 3 28 6 42 8 1
8 14 12 08 3 09 «0 a 7 5i
9 09 1 03 4 07 7 08a 8 i
9 15 1 16 4 15 7 15 9 05'
9 31 I 31 4 31 7 81 92 b
v Brussel
a Mecheleu
v Meshalen
a
v
a
St. Nie. Meek.
Antw. a. St. Ni».
St. Nic. v. Antvr
St. Nie a. Tora.
Huiei
Kfjkait
Axel
Sluiskil
Ter hanzen
600
1<* 00
120
'6
10 5
1 Sn
«19
10 25
1 67
71*
11 26
2 51
<48
11 '9
2 42
7 21
12 04
3
7 25
12 09
3 08
8 20
1 03
4-
8 27
111
4 0»
8 36
1 1®
4 16
8 46
1 28
24
8 53
187
4 81
Alleen o» werkdagen.
Alleen o» Zou- en Feestdagen.
Spoorweg Ter N«uxen
krent.
C 15
<31
7 38
7 97
7 46
7 53
844
8 51
8 59
9 a
915
Axel—Sas van Dent—Breskeas
v Wals. 7 20 9 4i 12 10 2 44 5 37 6 47
vZatms). 7 57,10 21 12 47 3 21 6 2 7*4 915
vAiel 8 12 i0 36 02 3 36 t> 27 7 39 9 Su
v 1 riesth 5 45 8 17 10 41 1 07 3 41 7 14
v Wevetd 6 02 8 33 1057 1 23 357 7 8
vSasvG. 6 18 8 48 11 17 150 4 5 81*
v Hhihpp 09 09 11 39 21245
vPyram 6 57 9 27 1157 2 30 5 15 8 51
vIJztud. 7 24 9 39- 12 97 3 38 28
v Scko ad. 7 30 2 .8 1219 3 ,2i43
abehoond 8 2» 9 51 12 34 4 P» 5 57 9 27
aBre-kens 9 59 0 33 1 05 4 25
v Breskens
a Seho'ind.
v Schoond.
vijzend,
v Pvr m.
v Philippine 6 41
v as v. G. 7 03
v Wes d, 7 17
Dri-sch, 7 84
a Axel 718
810
8*0
8 22
8 37
8 49
9 0
9 28
94
9 59
10 03
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Geat
a Selzaete
v Selzaete
a Geut Dp.
a Geat St. P.
v r,
a Brussel
a Alleen op
6 50
6 59
7 03
7 97
7 20
7 05
7 23 11 03
801 11 45
8 39 11 52
965 12 53
8 50a 12 25
8 59 12 34
9 03a 12 38
9 07a 12 42
9 20a 12 55
9 05a 12 40
64® 8 50a
-"4 8 59a
553 9 0 a
557 9 7a
667 9 20a
552 9 U-a
12 66a 606 9 5'
134a lv 28
1 5<?a 6 55 10 i»
152 9 21 0 1
3 10 54 11 5
9 30
9*0
9 54
1108
11 9
1' 40
1157
12 10
12 26
12 29
12- 343
12 20 4 03
12 34 4 10
1 42 4 25
1 52 4 37
2 13 4 58
2 31 5 20
2 44 5 34
3— .*51
I 03 5 54
7 37
Zon- en Feestdagen, b A 1
v Brussel
a Geat St. P.
Geat St. P.
Geat Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas vaa Geat
Philippic r
Sluiskil brag
Sluiskil
Ter *-azen
«25
64,
7 2
7 30
8 -
8 08
a7 24
a- 31
"8 31
*3 43
h9 19
a9 31
«9 51
«9 59
812 a 1 03
8 16 a 0 07
«2- ai015
ken op werkdagen.
11 01
160
612
11 36
4 54
746
1 5"
5 00
8 44
12 '5
6 14
8 56
12 5»
6 54
9 36
1
6 20
9 40
130
6 50
910
1 8'
6 ig
9 18
142
7 02
10 2}
146
7 0C
1' 26
164
7x4
1034
v Axel 730
v Zn ddorpe 7 40
v Koew-nht 755
v St Janstuen 8 1O
a Hulst 8 is
4 80 7 46 v Hult
6 15 8 50
6 25 9
<40 9 5
6 55 9 30
7 05 9i tO
V Pyramids
v IJzendijke
a Veld/.icht
v Gent ,bus)
IJzendJJk®Veldzicht Erena.
v.v.
<59
7 09
7 14
717
1159
12 50
12 67
*1 10
2 32
32
8:7
v Veldzieht 7 16 12 59
a IJz nuijte 7 23 106
a Pyramide 8 47 1 60
A.ieen op werkdagen
3 31
8 37
4 35
Autobusdiensten St. Jansteen—Huist
a a
V St Janst. 626 825 1-20 1240 235 437
v Huist 63 830 .025 12 b 240 305 *32
aWalz. 710 9 C 11— 12a 820 346 512
446
450
530
Waizoorden v.v.
a a a
vWalz. 715 915 11(5 130 326 350 615 536 «50
vfluist 755 *551146 210 405 480 5.5 610 730
a St Janst t10 liöo 216410 6— 736
10 40
v Zaiddorpa
Antebasdienat Terneuzen 8bJ
Wr-rkdagen
Neuzen
Sluiskil
Selzaete
Se zaete
Sin s il
Neuzen
Zondagen
Marktbuasen.
Van r»1? -1!n~R ,Alel.j130 ?o11' 'yd» a*uk Gent 12 16 Belg. tijd,
n n 3 V S ,Itrgd' aank Ax,>1 7 en HuW 7 Hon tijd
,^n na" 8t- Nicoia*d 8 26 en van Hulst 9-
lerug van bt. Nico.aas 130 en van Hulst 2 20.
Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1146, van Osstmisse 12—, van Hengstdijk 12 15 aank. Hulst 12 40
en terug resp. 3 10, 3 36, 8 60, aank, Walsoorden 4 06.
Vertrek beet vaa Neuzen vm. 7,20 10,3®
Borsselen
I Aankomst te Vliasingea v
Vertrek trein van Vliggingen
Vlissiigen-
Aankomst trein te Vlissiagem
Vertrek boot vaa Vlissingea
Borsselen
Aankomst te Neuzen
7,40
',40
9.2®
10,50
11,6®
1,5
am
1.50
2,10
3,10
3..0
Borsselen—Neuzeu.
vm. 8.37 nm 12,09 12,32:
v Vlissiagea
Middelburg
Goes
Krniningen
Bergen op Zoom
a Roosendaal
v Roosendaal
Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag U.S.
Haarlem
Amsterdam C.S.
v Roosendaal
a Breda
s'Hertogenbosch
Utrecht C.S.
Nymugen
a Aruhem
a6 47
6 27
7 60
a5 55
6 36
7 53
a6 15
6 58
8 15
s6 27
7 14
8 27
a« 48
7 44
8 48
a7
7 57
9-
a7 05
8 02
9 01
a8 02
9 02
lu 02
aö 06
9 05
10 0i
8 27
9 27
10 27
8 59
9 69
10 59
9 15
10 la
li 15
7 07
8 07
9 07
7 26
8 26
3 2»
8 08
9 08
10 08
8 52
9 52
10 52
9-
10-
11
9 20
10 21
11 20
9 20
9 29
9 51
10 07
10 37
10 53
11
12 02
12 05
12 27
12 69
1 15
1107
11 2«
12X)8
12 52
1
120
11 20
11 29
11 51
12 07
12 37
12 60
12 E6
2 02
2 05
2 4.7
2 59
3 15
107
126
2 03
2 52
3 -
3 20
b 2 50
bl2 59
116
b 148
b 2
b 215
b2 55
a2 07
a2«6
a3 0«
3 62
al
a4 23
li®
1 58
2 5
22,
2 48
3
3 08
3 66
4 19
4 69
5 08
107
3 26
4 01
4 .2
5 -
5 20
e8 2®
c3 29
c3 51
c4 07
04 j7
ei 50
6 -
<02
6 5
8 27
8 j9
9 15
7 07
7 26
8 08
7b2
9
9 20
642
o
O
M
7 38
7 49
8 40
90.
9 43
10 01
7 42
8,2
8 46
8 52
9 28
9 51
7 20
7 29
7 51
7 45
8 37
8 50
9 06
I 02
9 56
0 z7
10 59
II 15
9 07
9z6
i0 08
10 52
11
11 *0
8 60
8 51
»lc
9 27
9 48
10
1® 06
110
10 41
11 29
12
0 .5
10 07
10 2n
11 08
11 52
bl2 -
c 0 2o
8,37
5,50 9,-
9,20
7,— 10,20
NeuzenHeedekenakerke.
Vertrek beet vaa Neuzen 6,45 9.40 11 40
Aankomst te Hoedekenskerke 7.3® 10 25 12^25
Vertrek trein naar Roosendaal 8,15 11,51 215
.1 Vlissingen 8,04 10'65 12 59
Aansluiting op vertrekkende treiuea te Goes
12.50
1,10
2,10
3,23
4-
4,20
6,20
4,30
vm 9
4,6.
9*0
6,5'
10 20
6,08
11.20
Zondagen
7.20
7.40
8 49
8.o0
l. 7.30
7.50
8.50
nm
5.28
6.-
6 20
7.20
2,30
3,15
3,61
4,69
5,40
«,25
7,11
6, .9
et tram.
7. 5
8,40
9,15
9,12
vm
<45 nm.
7 30
8.47
7*5
«,40
9,15
9,12
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingea
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
v Arnhem
v Nijmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda
Roosendaal
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
a Rotterdam D.P.
Rotterdam Beurs
a Roosendaal
v Roosendaal
Bergen op Zoom
Krniningen
Goes
Middelburg
a VUssingau
<41
703
710
7 52
8 35
8 54
6 43
6 69
7 32
7 55
7 59
8 62
a 9 -
a 913
a 934
a 9 46
alb 08
alOcB
9,44 1144 2,44 6 48 *44
8.» M» 11.9 .,11 i'« 7'}}
9 30 3,20 6'46 9 15
9,8u 11,15 1.1^ 7 wo iu
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek boot van Walzoerden 7,85 9.2011 15
Aankomst te Haas weert 8 05 9 60 li 'ji
vertrek van Han.weert 8 10 950K
Aankomst te Krniningen 8,20 lö!— 12*—
vertrek trein naar Roosaadaal 8^27 10^07li 07
V liggingen 8 82 11 84 12^43
1. »,57
9,49
10,30
11,15
8,44
7.49
9,16
10,-
a8 41
918
11 41
a9 03
9 46
12 03
910
1010
12 10
a9 52
10 62
12 52
10 35
11 35
1 35
10 54
11 54
1 64
6 43
913
1113
8 69
9 29
1129
9 32
10 02
12 02
9 55
10*5
12 25
9 59
10 29
12 29
10 52
11 o2
156
11 -
19
2
11 13
1214
2 13
11 94
12 43
3 34
11 46
1259
2 46
198
1 91
3 08
13 09
1 98
3 03
141
2 03
210
2 52
3 35
3 54
2 EO
143
1 E9
2 82
255
2 69
8 5'-
4
414
4 43
4 69
621
528
3 41
4 03
4 10
4 52
5 35
5 54
2 «3
24)9
8 o2
3 51
8 59
a4 2b
at>
ao 12
a5 38
ah dU
a6 t'7
a6 13
541
6 03
610
6 52
7 35
7 54
3 43
3 59
4 32
4 ó5
4 59
6-4
6
6 1*
6*3
6 69
721
7 28
7 41
8 03
8 i0
8 62
9 35
9 54
5 -3
6o9
6 c2
6 65
b 59
<5i
8-
8 13
8 4
8 46
9 03
9 09
bi 29
bs 49
9 lt,
9 52
1015
10 54
7 48
7 69
8 32
8 5i
8 9
95.
lt.
10 ia
10 44
*058
1 21
129
1,36 3,50 o 35 7,15 9 20
2,05 4.20 6 05 7,45 9 60
2.10 4,26 6 10 7,50 9 50*
2,20 4 85 6 20 8,- 10
2.27 3,27 8 07
9 34 4 43 6 43 6 84 10 43
Deze bas rijdt alleen, als er passagiers vaa de boot ,ijn.
Aankemst trein van Roosendaal - 7,44 9 39 12,41 2,32 4 41 5 3« ,o
Aankomst te Haasweert 6,40 888 1® 2012 *5 4314'fe-36
Vertrek boot van Hans weert 6,46 8 4 10 2S 12 61 2 t c d'4S
Aankomst ,e Waizoorden 7,15 il» i°0?5 SollSïiï
7 85 11,15 5.15 9 20
0ö 11 46 6,4t- 9.6O
8 0 11,60 6,50 9, 0»
8,20 12, 6,10,-»
8.27 12,07 6 07
8,32 12,43 6,43 10,4*
«45
7,15
10,0V
1010
10 20
10,25
10,65:
2 26
2 36
2.46
2, 0
32
135
8,02
8.36
8.40
6®
9 25
917 1209 201528 9 ij
746 11 151246815 64 915
«li 1040110 840 61® 940
- 1» 1 Yertr, boot Breskens 7— li 9301045 ïaaa 11a san o.»
•l» 1046116145 «1B««
#401110 140)1064 [oio
189119616(1 680 684